quote:
Op zondag 31 mei 2015 14:21 schreef sproetjes het volgende:[..]
4 dagen, ma tm donderdag, wordt onze eerste keer.
Musicals vind ik wel leuk, maar manlief minder. Plus we willen het een beetje "on a budget" doen. En die musicals zijn vaak best prijzig.

Musicals kun je ook goedkoop heen, bij TKTS op Leicester Square kun je op de dag zelf tickets kopen met 50% korting. Er zijn ook minder "gaye" musicals die ook mannen leuk vinden. Maar dan moet ie er wel voor open staan

Leuke markten: Covent Garden en Camden Town. Leuke wijken: Bayswater, Notting Hill en Camden.
Favo wandeling: vanaf de Big Ben over de Thames richting Tate Modern, dan Blackfriar's Bridge weer over richting St Paul's Cathedral. De mooiste wandeling die er is

Andere wandeling: Van Marble Arch over Oxford Street, dan afslaan naar Regent Street en door naar Picadilly Circus. Vanaf daar kun je via Haymarket doorsteken naar Trafalgar Square. Als je energie hebt kun je dan weer door naar de Big Ben voor de eerdere wandeling

De meeste musea in Londen zijn gratis. Mijn favorieten zijn The National Gallery (Trafalgar Square), Tate Modern (langs de Thames) en British Museum. Als je naar Tate Modern gaat vergeet dan niet naar het restaurant op de bovenste verdieping te gaan, heb je een prachtig uitzicht over de stad

Winkelen: zelf ben ik van de marktjes en de tweedehandswinkeltjes in Camden/Notting Hill maar je kunt ook naar Harrods gaan puur voor het gevoel. Ik vind het zelf wat overrated en duur maar misschien leuk om eens een kijkje te nemen

Als je uit eten gaat/naar een pub probeer dan niet helemaal op de meest toeristische plekken te gaan maar een zijstraatje te pakken. Plekken als Picadilly Circus en Leicester Square zijn duur. Kijk echter eens in de buurt van Earlham Street/Mercer Street, daar zitten heel veel leuke restaurantjes. Ook tussen Leicester Square en Covent Garden zit veel leuks (ook toffe winkels!) En check Wetherspoons eens, een pubketen waar je op bepaalde tijden 2 maaltijden voor de prijs van 1 krijgt. Ook het full English breakfast is er super

Ik heb er gewoond dus ik kan nog wel even doorgaan maar dit is het eerste wat me zo te binnen schiet
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam