Je hebt al eerder gezegd dat het verzachtende omstandigheden zijn. Dat zijn het ook, maar kan me wel voorstellen dat als je gaat daten, je niet meteen zin hebt om dat uit te leggen. Het is nog steeds een schaamte om er niet warmpjes in te zitten of bij ouders te wonen.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 20:29 schreef Flylib het volgende:
[..]
Ja ik schaam me er ook wel een beetje voor, ondanks de omstandigheden. En dan was ik eindelijk financieel weer helemaal op orde, verlies ik mijn baan. Nou ja, ik heb genoeg plannen voor de komende tijd om snel weer uit de WW te komen....dus ik ga er wel vanuit dat het verder wel goedkomt. Het zal niet al te lang meer duren![]()
Over citytripje gesproken; ik was 2 dagen weg met mijn moeder en mijn zusje. En tijdens wat wijn/bier gisteren op een Antwerps terras kwam mijn ex ter sprake. Er was alle ruimte en openheid om alle shit waar ik doorheen ben gegaan de revue te laten passeren, maar ik werd ook aangenaam verrast door de verhalen van mijn moeder en mijn zusje over mijn ex. Ze wisten me dingen te vertellen over haar houding en gedrag rondom mijn familie waar ik eerder geen weet van had. Het wordt me alleen maar duidelijker.....'ons' was gewoon gedoemd om te mislukken. Ik slaag er steeds beter in om mijn ex echt los te laten, en gesprekken als die van gisteren helpen daar echt bij![]()
Ik heb trouwens hetzelfde gevoel als jou Wezentrijn; hoewel wij ook mooie momenten samen hebben meegemaakt, voelen die 3 jaar dat we samen waren soms ook als verspilde jaren waar ik veel meer uit had kunnen halen. Nou ja, in mijn geval schouders recht en er maar gewoon lering uit trekken. Je doet er toch weinig meer aan.
Hoe is je woonsituatie op dit moment trouwens?
Alles draait bij haar om haar ¨angststoornis¨, zodra ze de controle verliest over de situatie (wat ik van haar zou denken omdat ze een depressie heeft, of dat ik haar zou verlaten) maakt ze zelf beslissingen die gebaseerd zijn op gebakkenlucht. Dit heeft ze sinds ik haar ken meerdere keren gedaan bij vriendinnen (controle verliezen door waanideeen en dan het contact maar verbreken). Ze schrijft het liever allemaal op in haar dagboek, lekker veilig en dan hoeft ze nooit de confrontatie aan te gaan.quote:Op zondag 19 juli 2015 17:06 schreef Flylib het volgende:
@dudewhereismycar vervelend man. Ik kan me voorstellen hoe dat voelt....het gedeelte dat je in een nieuwe relatie zit terwijl je nog niet helemaal over je ex heenbent. Ik ben ooit door een soortgelijke fase gegaan. Is geen fijne basis om iets nieuws mee te beginnen. Waarom verwacht je nooit antwoorden te krijgen op je vragen over je eerdere breuk? Is het op zo'n manier verlopen dat verdere communicatie hierover onmogelijk is geworden?
Het verhaal wat jij hierboven neerzet had grotendeels van mij kunnen zijn.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 20:45 schreef Helsinki het volgende:
Flylib, wat rot zeg. Maar ik sluit me aan bij wat al is gezegd: liever nu dan straks als je een nieuwe woning hebt. Ik hoop dat je snel iets kunt vinden. Wat je schrijft herken ik wel. Heb een lieve moeder maar je gaat toch verantwoording afleggen en echt helemaal je eigen ding doen gaat niet.
Makrolon, hoe gaat het nu? Elkaar nog gesproken?
Wezentrijn, dat is wel heel heftig! Ook ik herken het gevoel dat je een X-aantal jaar hebt verspild aan iemand maar ik denk dat het beter is om te kijken naar wat het je heeft gebracht in plaats van naar wat je bent verloren. Maar dat is heel makkelijk gezegd en blijkt vaak toch wat moeilijker te zijn dan gehoopt.
Met mij gaat het eigenlijk best goed. Ik vertrouw het niet helemaal want dat lijkt me toch raar (zo snel al en na zo'n lange tijd samen) maar het is wat het is. Ben wel heel erg toe aan vakantie. Zit er nu aan te denken om in mijn eentje te gaan maar ook ik kan beter wat opzij houden voor als ik een woning heb gevonden. Al kan ik het toch ook best wel missen. Ik vind het gewoon heel erg spannend geloof ik. Zou het zo rot vinden als ik me op vakantie opeens heel eenzaam ga voelen en niet goed weet wat ik (met mezelf) moet. Helaas geen optie om met vriendinnen te gaan want die zijn bezet en gaan dus met hun vriend/man
. Hashtag foreveralone
Goed idee!quote:Op zaterdag 18 juli 2015 22:13 schreef Flylib het volgende:
Alleen reizen is trouwens tof. En mocht je het toch te spannend vinden, kunnen we altijd een loslaten-van-je-ex weekendje weg organiseren
Klopt helemaal. Wat ik wel verwarrend vind zijn de opmerkingen om me heen. ''De klap komt nog'' of ''Doe je wel een beetje rustig aan?''quote:Op zaterdag 18 juli 2015 22:13 schreef Flylib het volgende:
Hey Helsinki, fijn dat het goed gaat!![]()
Je kunt dat gevoel beter koesteren dan er over na te denken. Misschien een teken dat het loslaat-proces toch sneller gaat dan je had gedacht.
Ik vind dit heel fijn om te lezen! Is toch best geruststellend.En het Lijkt me voor jou prettig om iets te hebben waar je naar uit kunt kijken in dit geval. Niet alleen met vakanties maar ook met salsa-lessen en het behalen van een certificaat enzo. En hoe toevallig; ik wil naar Thailand dus en heb gelezen dat dit best wel te doen is voor een vrouw die in haar eentje reist. Ben er al eens eerder geweest dus weet wel wat me zo ongeveer te wachten staat (misschien daarom juist naar Thailand?)quote:Ik zit met hetzelfde dilemma wat wonen/reizen betreft. Ik heb geld gereserveerd voor zowel een nieuwe woning als een vakantie en had een reis naar Tokyo in de planning staan voor november. Dat moet ik helaas nu opschuiven vanwege de werkloosheid, evenals een huis zoals ik al eerder had aangegeven. Maar ja, ik probeer het nu vooral positief in te zien. Nu ik ietsjes langer bij mijn ouders zit dan gepland kan ik (zowel met WW als met een normaal salaris) nog wat extra geld sparen en heb ik er wel vertrouwen in dat een baan straks ook betekent dat ik gelijk kan verhuizen en nog een extra zakcentje overhoud voor de vakantie. Ik wil het nu verplaatsen naar februari/maart en wil nu Tokyo waarschijnlijk combineren met een kort verblijf in Thailand of Maleisië zodat ik na de Japanse cultuurshock even een weekje geen zak kan gaan doen op een tropisch eilandje. Uit rotsituaties vloeien altijd leuke ideeën voort![]()
Ik ben sinds ik bij mijn ouders onderdak heb gezocht regelmatig (alleen) een weekendje weg geweest, van Hamburg tot Brussel. En er waren momenten dat ik me erg eenzaam voelde maar ook momenten dat ik het heerlijk vond om lekker alleen dingen te kunnen doen zonder planning en gezeur van anderen (alleen uit eten gaan is voor mij echter een no-no, dan vlucht ik meestal een mcD in).
Het is maar net hoe je er zelf instaat. Ik zit zelf ook met vrienden met partners/kinderen etc die helaas niet met me meekunnen, dus maak ik er alleen maar het beste van...en dat ik me soms even eenzaam voel dat neem ik maar voor lief. En geloof me; bij vlagen was dat moment heel erg aanwezig en ontzettend klote. In april keek ik in Zwitserland aan het meer van Geneve uit over de bergen aan de overkant en voelde me op dat moment extreem alleen, en dat op zo'n heerlijke locatie bij een graad of 20+, maar dat was voor mij ook het moment dat ik me realiseerde dat ik de eenzaamheid kan laten verdrijven door:
1) me er niet teveel door te laten leiden. Zulke gevoelens komen vooral in situaties als de onze gewoon regelmatig voor. Laat ze toe en ook weer weggaan, ze zijn er niet voor altijd
2) zelf het initiatief te nemen om het tij te keren en dingen doen waarmee je nieuwe mensen kunt leren kennen. Ik had het al een keer eerder over salsa-les, dat ga ik nog steeds doorzetten. Ik ga nu eerst een paar weken studeren voor een certificaat waarmee ik mijn kansen op een nieuwe baan kan vergroten. In de tussentijd ben ik ook goed bevriend geraakt met de ex van een goede vriendin wiens relatie ook is uitgegaan. Ik sprak hem gewoon een keertje aan op Facebook met de vraag hoe het met hem ging, en 2 dagen later zaten we op een terrasje. We blijken veel gemeen te hebben en zien elkaar komende week weer tijdens de Vierdaagsefeesten.
Alleen reizen is trouwens tof. En mocht je het toch te spannend vinden, kunnen we altijd een loslaten-van-je-ex weekendje weg organiseren
Good for youquote:Op zondag 19 juli 2015 21:46 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Het verhaal wat jij hierboven neerzet had grotendeels van mij kunnen zijn.haha
Hier gaat het ook eigenlijk best goed. Heb wel een hoop afleiding gehad de laatste dagen, zijn wel momenten dat ik aan dr denk maar niet de hele dag door. Elkaar nogwel telefonisch gesproken, maar dat was vrij formeel over dingen die we nog moesten regelen.
Nu wil ik haar eigenlijk bellen omdat ik wil dat ze hier nog wat spullen ophaalt, maar eigenlijk wil ik ook even geen contact omdat t dan weer moeilijker word misschien... Dus ik zet die spullen wel even ergens in een hoekje neer. Misschien dat ik later vd week contact op neem.
Dat stukje van vakantie herken ik enorm! Ik had t geluk dat ik even een paar daagjes naar mn pa op de camping kon, maar dat was toch niet de vakantie zoals ik mn hoofd had voor dit jaar... Alleen op mn vakantie zie ik mezelf toch niet zo snel doen. Heb aan zon single reis gedacht, dat lijkt me dan misschien nog wel wat.
Is bij jou de drang naar opnieuw daten en iemand ontmoeten niet enorm groot eigenlijk? Of ben je er nog gewoon niet aan toe? Ik merk bij mezelf dat ik die drang wel heb... En heel graag weer iemand zou ontmoeten omdat ik het samen zijn opzich ook gewoon enorm mis.
Ik heb 2 baantjes, bij de ene heb ik echt veel te veel tijd om na te denken... Het komt me daarom ook zo goed uit dat ik daar nu even vakantie van heb! Maar als je een leuke uitdagende baan hebt snap ik het heel goed ja.quote:Op zondag 19 juli 2015 22:25 schreef Helsinki het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Wat ik wel verwarrend vind zijn de opmerkingen om me heen. ''De klap komt nog'' of ''Doe je wel een beetje rustig aan?''. Daar word ik dan weer onzeker van.
[..]
Ik vind dit heel fijn om te lezen! Is toch best geruststellend.En het Lijkt me voor jou prettig om iets te hebben waar je naar uit kunt kijken in dit geval. Niet alleen met vakanties maar ook met salsa-lessen en het behalen van een certificaat enzo. En hoe toevallig; ik wil naar Thailand dus en heb gelezen dat dit best wel te doen is voor een vrouw die in haar eentje reist. Ben er al eens eerder geweest dus weet wel wat me zo ongeveer te wachten staat (misschien daarom juist naar Thailand?)
Wat je schrijft over dat uiteten herken ik inderdaad wel. Ik vind het dan ook echt niks om een all incl. vakantie te boeken (daar had ik altijd al wel wat op tegen). Al denk ik dat het uiteindelijk wel losloopt.
Haha, ik ben best wel te porren voor een weekendje weg trouwens.
[..]
Good for you. Afleiding helpt inderdaad zo ontzettend goed. Ik vond het de eerste paar dagen heel fijn om te werken. Vind je het niet raar om geen contact te hebben verder? Ik heb daar nog wel wat moeite mee want hij zoekt echt geen contact en ik vind dat toch wel maf na tien jaar samen te zijn geweest maar ik denk dat hij dat nodig heeft om het te kunnen afsluiten dus; prima.
Ah lekker, dan ben je er toch even min of meer uit geweest! Wat maakt dat je niet snel alleen op vakantie zal gaan? Zo'n single reis heb ik ook bekeken maar toch een bepaald beeld van soort mens dat meegaat.
En ja, ik sta er nu eigenlijk al wel voor open. Daar krijg ik ook wel wat gemengde reacties op. Maar dan bedenk ik me weer dat het goed is om ook alleen te kunnen en durven zijn.
Oef. Dat is dan weer niet zo handigquote:Op zondag 19 juli 2015 22:41 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Ik heb 2 baantjes, bij de ene heb ik echt veel te veel tijd om na te denken... Het komt me daarom ook zo goed uit dat ik daar nu even vakantie van heb! Maar als je een leuke uitdagende baan hebt snap ik het heel goed ja.
Een beetje wel ja, toch gek na elkaar 2.5 jaar lang iedere dag gesproken te hebben... Ik merk wel dat t contact vooral van haar af komt de laatste tijd, bellen over iets wat ook over whatsapp had gekunt, me een fijne 'vakantie' wensen enzo, maar misschien verbeeld ik me dat ook gewoon...
Aan de ene kant wil ik wel contact, maar ik weet gewoon dat als ik nu hoor dat ze naar de stad is geweest met collega's, of weet ik veel wat, ik mezelf helemaal opvreet. Ik wil dat allemaal niet weten gewoon. Als ik dr weer zie is t nogsteeds mijn meisje waar iedereen met zn poten vanaf moet blijven, maar dat is ze niet meer... Daarom is dit gewoon beter zo, voor mij in ieder geval. Maar gek is t wel ja.
Kan me ook voorstellen dat t kut voelt voor je als hij helemaal geen contact meer zoekt...
Haha, ik heb nog totaal geen beeld wat het type mens dat meegaat op zon reis, vertel eens, wat is jouw beeld daarbij?![]()
Maar ik weet niet, dat t toch een beetje 'gek' is, en zo helemaal alleen, ik weet t niet. Maar heb nog 1 week vakantie staan dus wie weet denk ik er nog over na.
Ik krijg er ook gemengde reacties op hoor, en aan de ene kant denk ik ook, ik moet toch ook gewoon gelukkig alleen kunnen zijn? Maar een vriend van me zei, ik ben ook niet graag alleen, dan is t toch prima als je weer iemand zoekt? En eigenlijk heeft ie daar wel gelijk in vind ik. Maar dat moet iedereen ook voor zichzelf uitmaken natuurlijk!
Dusse, weekeindje weg met dit topic?
Wauw, dan duurt het niet lang meer voor je gaat. Goed bezigquote:Op dinsdag 21 juli 2015 13:50 schreef Helsinki het volgende:
Ik heb via Independer iets gevonden en daar nu een kortlopende reisverzekering afgesloten. Da's mooi. Nu nog een hotel in Bangkok voor de eerste 2/3 dagen en de rest zie ik daar wel. Ik vlieg 11 augustus vanaf Amsterdam en kom de 27e weer terug
. En jij?
Al begonnen aan de cursus? Ik hoop het ook voor je! Duim in ieder geval met jou mee.
Hmm niet fijn man. Tsja verwachtingen vs. realiteit is vaak een wereld van verschil. Kan er over meepraten.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 14:08 schreef ElDinosaur het volgende:
Ugh, een jaar na dato merk ik nog steeds dat ik niet geheel over een korte maar heftige lange afstands'fling' ben. Ik realiseer dat ik ondertussen een geromantiseerd beeld heb gevormd van die periode, maar het blijft een kut gevoel.
Edit: Grappig detail is dat de start van die fling in Thailand was.![]()
![]()
Lange afstand is gewoon kut. Helaas. Ondertussen wel weer een hoop gedate, maar ik betrap mezelf erop dat ik ze soms alsnog vergelijk met haar.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 14:22 schreef Flylib het volgende:
[..]
Hmm niet fijn man. Tsja verwachtingen vs. realiteit is vaak een wereld van verschil. Kan er over meepraten.
En ja, alle wegen leiden uiteindelijk naar Thailand
Nee, zij komt uit de VS. Ontmoet terwijl ik in Thailand 'woonde' en zij op reis was, tijdje samen doorgebracht, contact gehouden, nog een keer tijd met elkaar doorgebracht waarna we allebei meer wilden. Alleen lange afstand / verschillende levensfases gooiden roet in het eten.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 15:46 schreef Flylib het volgende:
Ik ga er vanuit dat je ex in Thailand woonde? Dat kan best heftig zijn inderdaad. Ja ook vergelijken heb ik me helaas schuldig aan gemaakt. 1 van de vele redenen waarom ik nog iets te huiverig ben om weer te gaan daten.
Toch blijft Thailand zeer relaxed en nog steeds lekker goedkoop. Paar jaar geleden ook nog in Maleisië geweest en vond ik net zo geweldig, maar iets minder uitbundig (Islamitisch en zo), maar net zo goedkoop, en een paar heerlijke relaxplekjesToch wil ik graag weer een keertje richting Thailand....is alweer te lang geleden.
Ja, dan lijkt werken me echt fijn, heb je teminste echt afleiding. Alleen minder dat ze steeds over m beginnen dan...quote:Op zondag 19 juli 2015 23:03 schreef Helsinki het volgende:
[..]
Oef. Dat is dan weer niet zo handig. Ik heb een baan waarbij ik veel contact heb met mensen dus dan ben ik daar ook wel echt mee bezig. Al kennen zij mijn ex ook en vragen ze er nog wel eens naar (hoe het met hem gaat).
En het is net waar je je goed bij voelt. Ik weet dat iedereen het op zijn/haar eigen manier verwerkt en dat daar geen regels voor zijn. Als het voor jou makkelijker is om even geen contact te hebben dan moet ze dat respecteren. Probeer ik ook te doen bij mijn ex. In mijn geval is het alleen wel kut omdat hij vrienden wilde blijven en dit dan niet zo overeen komt met elkaar. Ik moet ook zeggen dat ik nu echt geen hoop meer heb dat het nog goedkomt, wat ik toen ik net weg was juist wel had. Ach, ik zie wel hoe het loopt.
Als ik aan zo'n single reis denk dan zie ik van die wanhopige mannen (30+) die pas zijn gescheiden en van die vrouwen die op meer hopen tijdens zo'n reis (in de 40). Slaat nergens op want bij sommige reizen kun je de groepssamenstelling bekijken en dan zie je dat het echt wel meevalt.
En ja, alleen jij zelf kunt bepalen wat je nodig hebt. Dus luisteren naar gevoel en daar dan voor gaan denk ik?
Wanneer gaan we en waar naartoe?.
Ja leuk! Als ik kan ben ik vd partij.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 13:20 schreef Flylib het volgende:
Wat leuk! Iets om naar uit te kijken![]()
Wat de reisverzekering betreft. Er geldt bij veel banken/verzekeraars wel een regel dat je binnen een x aantal weken na je boeking een reisverzekering moet regelen. De prijzen voor een kortlopende verzekering verschillen niet zo denderend veel dankzij die 21% assurantiebelasting (), maar ik zou wel even goed rondkijken. Begin bij je eigen bank/verzekeraar en eventueel bij de concurrentie. Ik heb zelf een doorlopende verzekering. Op jaarbasis goedkoper, maar alleen handig als je regelmatig reist. Wanneer ga je en hoelang?
Yep, mijn plannen zijn erg fijn qua gedachte, en nou maar hopen dat ik over een paar weken weer werk heb zodat het ook kan worden doorgezet![]()
Nou als de animo er ook echt is dan hoor ik dat graag. Geldt uiteraard ook voor de anderen (Makrolon en de rest). Genoeg mogelijkheden om een keertje iets te gaan doen
We hebben af en toe nog wel eens contact. Voor de rest is alles in principe wel goed uitgepraat, maar het 'vergeten' van de ideale vrouw blijft lastig.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 16:06 schreef Flylib het volgende:
Ah ok duidelijkHebben jullie eigenlijk nog contact en/of is alles rondom jullie breuk goed uitgepraat? Soms kun je gewoon met onbeantwoorde zaken zitten die het maken dat je ex blijft hangen. Ik heb dat in ieder geval heel erg gehad bij een ex terwijl ik al in een nieuwe relatie zat. Gelukkig is dat uiteindelijk verdwenen....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |