Welkom! Welkom in 'Het grote afval topic', waar iedereen welkom is. Of je nou begint met een BMI van 40+ of alleen de vakantie kilo's kwijt wilt, of je nou afvalt terwijl je hard sport of terwijl je op de bank zit te chillen. Hier kun je het allemaal bespreken.
Vele wegen leiden naar Rome. Kies de manier die het best bij jou past maar hou wel je gezondheid in acht. Crashdiëten zijn niet gezond. Het gaat om een verandering van je eetpatroon en levensstijl. Één die blijvend is. Diëten werkt niet. Zodra je op gewicht bent ga je weer eten als voor je dieet en kom je weer aan -> Jojo effect. Dat is iets wat je kosten wat kost wilt vermijden!
Verschillende soorten diëten Online wordt je dood gegooid met site’s / mensen die claimen hét dieet te hebben gevonden waardoor je afvalt. Atkins, Sonja Bakker, Paelo, Dr. Frank, Protislank,Low carb, Ziekenhuisdieet, Weight-watchers, Cambrdige, Modifast, Slimfast, ect ect. De één nog debieler dan de ander. Vrijwel al deze diëten kun je scharen onder “crash dieet” Je hoeft niet koolhydraat arm te eten om af te vallen. Je hoeft niet te leven op puur en enkel shakes om af te vallen. Het enige dat je moet doen is meer verbranden dan dat je binnen krijgt! Zo simpel is het. Daar is helemaal geen dieet voor nodig.
Geen enkele voedingsstof kun je bestempelen als gezond of ongezond! Je lichaam ziet overigens ook geen voeding zoals wij dat zien. Het lichaam ziet voedingsstoffen. Macro- en micronutriënten. Eiwitten, vetten, koolhydraten, vitamines en mineralen. Al deze stoffen heeft je lichaam nodig. Dus een mars is niet per definitie ongezond. Als je er elke dag 40 neemt, dan is dat ongezond. Maar de mars per definitie niet.
Doe jezelf een plezier, kom je mensen tegen die zeggen dat product of voedingsstof X ongezond voor je is óf lees je dat ergens online.. loop dan weg van die mensen / navigeer naar een andere site. You don’t need that kind of negativity in your life! Period.
Kilocalorieën bijhouden De handigste manier om af te vallen is om te weten wat je naar binnen werkt aan kilocalorieën. Dit doe je door ze te tellen. My Fitness Pal is daar ontzettend handig voor.
Maar, hoe weet ik dan hoeveel kilocalorieën ik moet eten Door je Basaal metabolisme in rust en met eventuele activiteit te berekenen. Dat kun je hier doen. Daar ga je ongeveer 400 a 500 kcal onder zitten per dag. Dan val je op een verantwoorde rustige manier af.
Let wel op: Dit is een richtlijn! Geen enkele formule kan precies jouw kcal behoefte berekenen. Als je bovenstaand hebt gedaan en je valt niet af, dan eet je te veel en moet je lager gaan zitten. Wees wel kritisch en hou alle ingenomen calorieën bij. Want calorieën die je niet invoert maar wel op eet zijn ook gewoon calorieën!
Fabels
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eiwitten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Macronutriënten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meedoen? Begin gewoon met posten. Je krijgt vanzelf vragen over wat je wilt, enz. De meeste mensen posten regelmatig lijstje in het volgende format: • O - Ontbijt • T - Tussendoortje • L - Lunch • D - Diner • S - Sport Meestal krijg je vanzelf opmerkingen/complimenten op je lijstje. Heb je specifieke dingen je wilt weten, zet die er dan even bij als vraag .
Heb je je doel bereikt? Zelfs als je al klaar bent met afvallen maar andere tips wilt geven, ondersteunen of gewoon je eigen ervaringen en prestaties wilt delen ben je hier van harte welkom!
Wat eet je nu dan gemiddeld? Hou je calorieën bij? Post eens een lijstje Ik eet graag kwark of rijstwafels pindakaas
Ik heb het tot nu toe niet echt calorieën geteld. Ik weet vrij goed wat goede opties zijn, is me met de paplepel ingegoten, mijn moeder is gewichtsconsulente. Ik ben alleen een tijdje te stom geweest om er naar te luisteren Maar wil het wel beter bij gaan houden, en ik mocht mijn fysiotherapeut altijd om advies vragen. Hij heeft zich heel erg verdiept in fitness in voeding. Ik denk dat dat ook wel nodig gaat zijn omdat ik niet spiermassa wil gaan verliezen ipv vet.
Een lijstje van afgelopen week:
10:30: Twee beschuitjes met jam, glas optimel. 13:00: Omelet van twee eieren met paprika, courgette, prei, ui, taugé (zo'n 80 gram groenten onbereid). 15:00: Kom tomatensoep 16.00: blokje chocolade 19.30: Zalm, met brocolli, noodles, sesamolie en sojasaus.
Rijstewafel met pindakaas is wel een heel lekker idee. Die at ik vroeger bij mijn oma altijd
Omdat ik m'n gezicht ook wel eens in hoe zie je er vandaag uit enzo deel, vind ik het ook wel even tof om m'n voor en nu foto te laten zien. Ben er zelf best wel blij mee
SPOILER
Op vrijdag 29 mei 2015 10:34 schreef Fripsel het volgende: Rijstewafel met pindakaas is wel een heel lekker idee. Die at ik vroeger bij mijn oma altijd
Omdat ik m'n gezicht ook wel eens in hoe zie je er vandaag uit enzo deel, vind ik het ook wel even tof om m'n voor en nu foto te laten zien. Ben er zelf best wel blij mee
SPOILER
Je ziet inderdaad wel een verschil! Je had al een leuk koppie, maar nu helemaal Hoeveel kg verschil zit er tussen?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
Op vrijdag 29 mei 2015 10:34 schreef Fripsel het volgende: Rijstewafel met pindakaas is wel een heel lekker idee. Die at ik vroeger bij mijn oma altijd
SPOILER
Ja damn. Je ziet het wel goed ja.
Rijstwafel met pindakaas zit wel relatief hoog in vetten trouwens, dus dan moet je even kijken wat je de rest van de dag eet. Zeker omdat je ook wilt gaan krachttrainen, en zo veel mogelijk spiermassa wilt behouden is het redelijk belangrijk om goed uit te zoeken wat je 'nodig' hebt qua macronutriënten. En natuurlijk ergens een goed full body schema vandaan toveren en gewoon 3x per week gaan sporten. Wellicht dat je fysiotherapeut je een schema kan geven, die kent je lichaam ook al dus in princiep moet hij je wel een prima advies kunnen geven.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
Ik heb het tot nu toe niet echt calorieën geteld. Ik weet vrij goed wat goede opties zijn, is me met de paplepel ingegoten, mijn moeder is gewichtsconsulente. Ik ben alleen een tijdje te stom geweest om er naar te luisteren Maar wil het wel beter bij gaan houden, en ik mocht mijn fysiotherapeut altijd om advies vragen. Hij heeft zich heel erg verdiept in fitness in voeding. Ik denk dat dat ook wel nodig gaat zijn omdat ik niet spiermassa wil gaan verliezen ipv vet.
Een lijstje van afgelopen week:
10:30: Twee beschuitjes met jam, glas optimel. 13:00: Omelet van twee eieren met paprika, courgette, prei, ui, taugé (zo'n 80 gram groenten onbereid). 15:00: Kom tomatensoep 16.00: blokje chocolade 19.30: Zalm, met brocolli, noodles, sesamolie en sojasaus.
Om inderdaad spierverlies tegen te gaan zou eiwitrijke snack ofzo wel prima passen. Verder denk ik dat je behoorlijk laag in calorieën zit, maar dit werkt kennelijk voor je.
Rijstwafel met pindakaas zit wel relatief hoog in vetten trouwens, dus dan moet je even kijken wat je de rest van de dag eet. Zeker omdat je ook wilt gaan krachttrainen, en zo veel mogelijk spiermassa wilt behouden is het redelijk belangrijk om goed uit te zoeken wat je 'nodig' hebt qua macronutriënten. En natuurlijk ergens een goed full body schema vandaan toveren en gewoon 3x per week gaan sporten. Wellicht dat je fysiotherapeut je een schema kan geven, die kent je lichaam ook al dus in princiep moet hij je wel een prima advies kunnen geven.
Let wel op dat vet ook heel belangrijk is! Veel mensen die proberen af te vallen eten daar veel te weinig van en je hersenen hebben dit zeker wel nodig!
Ik heb een chronische ziekte, fibromyalgie. Dus ik kan de gewone sportschema's niet volgen. Vandaar dat ik dus 2x per week bij hem train, en daarbuiten heb ik dan een circuittraining die we steeds verder uit willen gaan bouwen en die ik thuis kan doen.
Op vrijdag 29 mei 2015 10:31 schreef Maraca het volgende: Hmm.. misschien toch maar weer eens een klein potje halen En nee, Ryuu.. ik neem hem niet mee naar de meet
Let wel op dat vet ook heel belangrijk is! Veel mensen die proberen af te vallen eten daar veel te weinig van en je hersenen hebben dit zeker wel nodig!
Oh ja, zeker! Vet is gewoon van belang, zeker als je af wilt vallen. Alleen bevat 1g vet veel kcals, vandaar dat ik dat opmerkte.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
Ik heb een chronische ziekte, fibromyalgie. Dus ik kan de gewone sportschema's niet volgen. Vandaar dat ik dus 2x per week bij hem train, en daarbuiten heb ik dan een circuittraining die we steeds verder uit willen gaan bouwen en die ik thuis kan doen.
Ah ja, zoiets postte je net ook al. Sorry, niet meer aan gedacht. Dan blijft alleen dat gedeelte van de voeding over.
Ah ja, zoiets postte je net ook al. Sorry, niet meer aan gedacht. Dan blijft alleen dat gedeelte van de voeding over.
Ohja, over dat voeding. Ergens wil ik het wel bij gaan houden, maar het schrikt me ook wel een beetje af omdat ik er dan voor m'n gevoel wel heel erg over na moet gaan denken ofzo.
Ohja, over dat voeding. Ergens wil ik het wel bij gaan houden, maar het schrikt me ook wel een beetje af omdat ik er dan voor m'n gevoel wel heel erg over na moet gaan denken ofzo.
Ja die grens is lastig hoor, ik weet ook niet of ik het zou aanraden. Zeker omdat je nu goed lijkt te gaan. Ik ben er zelf een tijdje heel obsessief door geworden. Echt alles bijhouden en vooraf inplannen enz. verschrikkelijk irritant!
Valt enorm mee moet ik zeggen Het is meer inzicht van hoe doe je het. Je kunt ervoor kiezen om het standaard elke dag bij te houden, maar je kunt het ook even een weekje doen. Dan weet je wat je gewone eetpatroon is en of je daar eventueel veranderingen in moet doorvoeren. Als je dat eenmaal weet, weet je ook gelijk of je goed bezig bent. En dan kun je een tijdje later weer een week bijhouden om te kijken of het nog steeds goed gaat.
Op vrijdag 29 mei 2015 10:53 schreef Stormqueen het volgende: Ik vind het altijd zo knap dat mensen op twee beschuiten gewoon de héle ochtend kunnen gaan. Ik zou echt sterven.
Ja maar mijn hele ochtend stelt vaak niet zoveel voor Ik zit op het moment thuis door de fibromyalgie. Begin m'n dag wat later omdat ik merk dat dat mijn energieniveau ten goede komt. Dus vaak zit ik niet voor 10 uur aan m'n onbijt.
Mhm, het geeft ook wel een fijn gevoel aangezien je dan weet wat je binnenkrijgt en je eventueel ook problemen kunt opsporen indien afvallen niet meer lukt etc. Qua tijd, apps als fatsecret en myfitnesspall maken het wel makkelijker hoor. Bovendien weet je op een gegeven moment ook al snel welke combinaties je kunt maken, en wat dat macro's per product ongeveer zijn.
Op vrijdag 29 mei 2015 10:53 schreef Stormqueen het volgende: Ik vind het altijd zo knap dat mensen op twee beschuiten gewoon de héle ochtend kunnen gaan. Ik zou echt sterven.
Nou inderdaad en nog met jam ook, volgens mij 2x knipperen en ik heb honger
ik heb de quick fix voor je! je kan net zoals ik gewoon een schema maken wat je alle dagen volgt. Ik wissel alleen de groentes af en soms het vlees. heel som seet ik ook wel eens geen rijst 'savonds!!
ik heb de quick fix voor je! je kan net zoals ik gewoon een schema maken wat je alle dagen volgt. Ik wissel alleen de groentes af en soms het vlees. heel som seet ik ook wel eens geen rijst 'savonds!!
het is de lazy way van je eten bij houden
Hahah nee dat zou geen optie voor me zijn. Ik kan het juist zo goed volhouden omdat ik een redelijke variatie heb aan avondeten, wat ik ook echt lekker vind. Zorgen dat ik, wat ik eet ook lekker vind is het halve werk voor me. Dus als ik iedere dag hetzelfde zou eten..
Hahah nee dat zou geen optie voor me zijn. Ik kan het juist zo goed volhouden omdat ik een redelijke variatie heb aan avondeten, wat ik ook echt lekker vind. Zorgen dat ik, wat ik eet ook lekker vind is het halve werk voor me. Dus als ik iedere dag hetzelfde zou eten..
eten wat je lekker vind.....wat een luxe
als ik dat zou doen zou ik leven op pizza en doner kebab
Naja niet alleen lekker, het moet ook gezond zijn. Frietjes vind ik heerlijk, maar die mag ik toch echt maar met 1x per twee weken ofzo.
afwisseling is fijn inderdaad. Ik eet zelf overdag vaak wel hetzelfde maar dat is gewoon makkelijk met werk waardoor dat zo gegroeid is. Avondeten is altijd verschillend maar wel gezond.
Als jullie trouwens nog leuke (niet al te moeilijke) recepten hebben voor avondeten, ben ik daar erg benieuwd aan Heb weer eens wat nieuwe inspiratie nodig.
als ik dat zou doen zou ik leven op pizza en doner kebab
Er is ook een middenweg met gezond en lekker! Maar jij luistert niet naar mij! gewoon zelfde calorieën, 80% gezond en 20% lekkers. Kan je iedere dag wat chocolade of koek of chips inplannen zonder dat je doel in gevaar komt. En dat zijn makkelijke calorieën die zo op zijn zonder te proppen
Zo. 5 minuten warmlopen op 5,5. 2 minuten op 8 km p/u, 2 minuten op 5,5. 7 keer herhalen. Daarna nog een zwik buikspieroefeningen, 45 squats met 20 kg, biceps curls, 60 x met 5 kg per kant, PT aan de jas getrokken en nu thuis met een shake.
Zo douchen, door het huis wervelwinden, hond uitlaten ,rijlessen. Druk
Op vrijdag 29 mei 2015 10:59 schreef Stormqueen het volgende: elke dag hetzelfde eten zou voor mij ook wel de lol van eten afhalen. Het is wel makkelijk, dat wel
Ik moet ook wel toegeven dat ik sinds ik ben begonnen aan mijn 'traject', eten wel anders bekijk. Ik kan er soms nog wel van genieten, maar niemand pleurt voor z'n plezier 800gr kwark/groenten per dag naar binnen natuurlijk. Eten blijft wel lekker zeker lekkere stukken vlees, maar op een andere manier. Laatst nog een kapsalon op, en dat is toch wel anders.
Er is ook een middenweg met gezond en lekker! Maar jij luistert niet naar mij! gewoon zelfde calorieën, 80% gezond en 20% lekkers. Kan je iedere dag wat chocolade of koek of chips inplannen zonder dat je doel in gevaar komt. En dat zijn makkelijke calorieën die zo op zijn zonder te proppen
Dit is ook zeker waar, oude kas/rauwe ham in de avond vind ik ook echt genieten. En dat maakt het allemaal stukken beter te doen.
Ik moet ook wel toegeven dat ik sinds ik ben begonnen aan mijn 'traject', eten wel anders bekijk. Ik kan er soms nog wel van genieten, maar niemand pleurt voor z'n plezier 800gr kwark/groenten per dag naar binnen natuurlijk. Eten blijft wel lekker zeker lekkere stukken vlees, maar op een andere manier. Laatst nog een kapsalon op, en dat is toch wel anders.
Nou ja, ik eet wel eens 800 gram groente per dag, maar die vind ik allemaal lekker hoor.
Op vrijdag 29 mei 2015 11:02 schreef Fripsel het volgende: Als jullie trouwens nog leuke (niet al te moeilijke) recepten hebben voor avondeten, ben ik daar erg benieuwd aan Heb weer eens wat nieuwe inspiratie nodig.
Nou ja, ik eet wel eens 800 gram groente per dag, maar die vind ik allemaal lekker hoor.
Het is ook allemaal wel lekker (behalve visoliecapsules, daar ga je mega vies van boeren), maar minder lekker dan bijvoorbeeld een big tasty menu. Of gyros van de griek. Of lasagne.
[..]
Dit is ook zeker waar, oude kas/rauwe ham op de avond vind ik ook echt genieten. En dat maakt het allemaal stukken beter te doen.
oh ik wel hoor Maar geen dingen die ik niet te nassen vind, zoals prei.
Nu scheelt het dat ik echt heel veel dingen graag eet. Ook gezonde dingen. Als je een echte groentehater bent wordt dat wel lastig
Het is ook allemaal wel lekker (behalve visoliecapsules, daar ga je mega vies van boeren), maar minder lekker dan bijvoorbeeld een big tasty menu. Of gyros van de griek. Of lasagne.
Ja, maar, maak dan een toffe hamburger met zelfgemaakte friet. Of stukjes gekruid vlees met ene kwarkknoflooksaus. Of een gezonde lasagne.
[..]
Dit is ook zeker waar, oude kas/rauwe ham op de avond vind ik ook echt genieten. En dat maakt het allemaal stukken beter te doen.
Ik heb dat ook echt, wat ik eet vind ik echt lekker anders plan ik het niet in. Maar er zijn gewoon dingen zoals inderdaad kapsalon of pizza of weet ik het wat dat is gewoon nog ff lekkerder en dat mis ik vaak wel. Tevens vind ik het lastig echt te genieten van zulke dingen omdat je nu ook weet hoeveel calorieën veel dingen bevatten. Dat mis is echt, hoe ik voor het diëten tegen eten aankeek, dat krijg je nooit meer terug.
Ehm een paar van m'n favorieten zijn: Mexicaanse bonenstoof Hete kip salade Zalm, brocollie, mie, sesamolie, sojasaus Zelfgemaakte pompoensoep
Ik eet eigenlijk van alles graag. Ben alleen niet zo van het aardappelen, groenten, vlees. Wok ook wel veel, kip of garnalen, met groente en rijst. Dat soort spul.
Boks voor de visboeren Bij mij werkt het beste de visolie meteen voor het avondeten pakken
oh ik wel hoor Maar geen dingen die ik niet te nassen vind, zoals prei.
Nu scheelt het dat ik echt heel veel dingen graag eet. Ook gezonde dingen. Als je een echte groentehater bent wordt dat wel lastig
Prei is echt heerlijk. Rauw al helemaal. Vroeger at ik echt nauwelijks groentes, maar mijn ouders waren in dat opzicht ook wel traditioneel. Alles koken etc. "Gewokte" groente is gewoon stukken lekkerder.
Ja, maar, maak dan een toffe hamburger met zelfgemaakte friet. Of stukjes gekruid vlees met ene kwarkknoflooksaus. Of een gezonde lasagne.
Vind de gezonde opties ook lekker maar nooit een echte vervanging voor het echte werk. Als ik trek heb ik een vadsige maaltijd gaat de gezonde variant dat nooit wegnemen.
neemt niet weg dat ik de ongezonde shit dus bijna nooit haal, gewoon niet aan toegeven werkt prima
Op vrijdag 29 mei 2015 11:02 schreef Fripsel het volgende: Als jullie trouwens nog leuke (niet al te moeilijke) recepten hebben voor avondeten, ben ik daar erg benieuwd aan Heb weer eens wat nieuwe inspiratie nodig.
Ik jat ze gewoon van de Hello Fresh site. Typ wat in wat je lekker lijkt en je krijgt een recept met gezonde dingen die (vrijwel altijd) vanaf de basis zijn opgebouwd (dus geen pakjes ed). Je kunt natuurlijk ook een box bestellen, maar zelf boodschappen doen is goedkoper
Op vrijdag 29 mei 2015 11:09 schreef tofastTG het volgende: Prei is echt heerlijk. Rauw al helemaal. Vroeger at ik echt nauwelijks groentes, maar mijn ouders waren in dat opzicht ook wel traditioneel. Alles koken etc. "Gewokte" groente is gewoon stukken lekkerder.
Vind de gezonde opties ook lekker maar nooit een echte vervanging voor het echte werk. Als ik trek heb ik een vadsige maaltijd gaat de gezonde variant dat nooit wegnemen.
neemt niet weg dat ik de ongezonde shit dus bijna nooit haal, gewoon niet aan toegeven werkt prima
Nee, het is niet hetzelfde, maar ik vind m'n quinoa/champignonburger met uitgebakken spek en 30+ kaas eigenlijk net zo lekker als de burger met 150 gram rundvlees, saus, spek en cheddar van de afhaal.
Maar goed, er is bijv. geen vervanger voor frikandel. Of alcohol.
Om mijn benen ben ik wel een beetje verdrietig Ik heb daar veel spiermassa in moeten leveren. Maar nu weer terugtrainen hopelijk. Ik had ooit als paardrijlaarzen een extra brede kuitmaat nodig, en toen was ik op mijn dunst. Ik kan nu bij die laarzen heel mijn hand er achter bij stoppen
Boks voor de visboeren Bij mij werkt het beste de visolie meteen voor het avondeten pakken
Of in het midden van je eten, dan heb ik er nauwelijks last van. Maar dat vergeet ik dan weer iets te vaak. En inderdaad, ik denk ook niet dat je dat nog terugkrijgt... Maar weet ook niet of het echt erg is, in dat opzicht hebben heel veel mensen gewoon een verkeerde eetgewoonte.
Nee, het is niet hetzelfde, maar ik vind m'n quinoa/champignonburger met uitgebakken spek en 30+ kaas eigenlijk net zo lekker als de burger met 150 gram rundvlees, saus, spek en cheddar van de afhaal.
Maar goed, er is bijv. geen vervanger voor frikandel. Of alcohol.
Ik heb hele leuke medicijnen nu. Ik kon een avondje zuipen wel waarderen, maar als ik nu al maar 2 glazen met ammaretocola achterover giet ga ik over mijn nek
Om mijn benen ben ik wel een beetje verdrietig Ik heb daar veel spiermassa in moeten leveren. Maar nu weer terugtrainen hopelijk. Ik had ooit als paardrijlaarzen een extra brede kuitmaat nodig, en toen was ik op mijn dunst. Ik kan nu bij die laarzen heel mijn hand er achter bij stoppen
Bier. Daar ontkom ik als student overigens niet aan, maar 1x in de 2 weken de nodige glazen bier/wijn/wodka consumeren scheelt ook wel weer ten opzichte van 2x per week.
Ik heb hele leuke medicijnen nu. Ik kon een avondje zuipen wel waarderen, maar als ik nu al maar 2 glazen met ammaretocola achterover giet ga ik over mijn nek
Wauw. Ik heb wel pillen met gele sticker, dat betekend dat ik iets minder een zwart gat ben vanbinnen.
Op vrijdag 29 mei 2015 11:13 schreef tofastTG het volgende: Bier. Daar ontkom ik als student overigens niet aan, maar 1x in de 2 weken de nodige glazen bier/wijn/wodka consumeren scheelt ook wel weer ten opzichte van 2x per week.
Hehehe, zelfs bier is een keuze. (ik begrijp 'm overigens wel hoor, ik zwichtte ook altijd, jarenlang. Maar het is een keuze )
Wauw. Ik heb wel pillen met gele sticker, dat betekend dat ik iets minder een zwart gat ben vanbinnen.
Ja ik weet dat het met deze pillen wel echt goed fout kan gaan. Iemand die ik ken slikte dezelfde, en die heeft zich een keer icm met die krengen het ziekenhuis ingezopen
Ja ik weet dat het met deze pillen wel echt goed fout kan gaan. Iemand die ik ken slikte dezelfde, en die heeft zich een keer icm met die krengen het ziekenhuis ingezopen
Mja, ik had het gevoel afgelopen weekend ook, maar ik kwam zelf thuis.
Of in het midden van je eten, dan heb ik er nauwelijks last van. Maar dat vergeet ik dan weer iets te vaak. En inderdaad, ik denk ook niet dat je dat nog terugkrijgt... Maar weet ook niet of het echt erg is, in dat opzicht hebben heel veel mensen gewoon een verkeerde eetgewoonte.
Nja de eetgewoonte mis ik niet nee. Maar gewoon eens iets eten zonder te denken aan de macro's/calorieën enz. kan ik niet echt meer. Ergens weet je toch altijd, dit is wel veel calorieën he? Gelukkig niet zo erg dat ik er last van heb, maar vind het soms wel jammer.
Hehehe, zelfs bier is een keuze. (ik begrijp 'm overigens wel hoor, ik zwichtte ook altijd, jarenlang. Maar het is een keuze )
Natuurlijk, maar ook eentje die wel invloed heeft op je sociale leven natuurlijk. Stappen zonder alcohol is vaak prima te doen, maar als ik niet minsten 1x in de 2 weken meezuip voelt het allemaal toch wel wat triestig aan.
heel eerlijk gezegd went het wel hoor ik heb nu ook de magische gave dat ik iets kan eten terwijl ik het echt niet lekker vind
Ik kom overigens niet verder dan dit soort recepten. 80GR Bulgur/zilvervliesrijst 175GR kipfiletblokjes 400Gr Thaisewokgroenten 70Ml zoetzure woksaus 50GR Cashewnoten (ongezouten)
Waarschijnlijk kun je zoiets ook wel zelf bedenken.
heel eerlijk gezegd went het wel hoor ik heb nu ook de magische gave dat ik iets kan eten terwijl ik het echt niet lekker vind
behalve pindakaas, cause that shit is just nasty
Ik zou daar niet eens aan willen wennen. Volgens mij zou in mijn hoofd ook alle stoppen doorslaan en om de zoveel dagen dikke vreetbui want 'ik mag niks '
Mja dat is het leuke, iedereen doet het op zijn eigen manier en ze werken voor jou zelf het beste!
ik vond deze week weer het recept voor sweet potato chilli, volgens mij ook zelfs via dit forum gehad van iemand. Ga ik volgende week weer eten! jummie!!
Op vrijdag 29 mei 2015 11:19 schreef gcjoel het volgende: ik vond deze week weer het recept voor sweet potato chilli, volgens mij ook zelfs via dit forum gehad van iemand. Ga ik volgende week weer eten! jummie!!
Die van mij bedoel je?
Everything you want is on the other side of fear. Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
Ik zou daar niet eens aan willen wennen. Volgens mij zou in mijn hoofd ook alle stoppen doorslaan en om de zoveel dagen dikke vreetbui want 'ik mag niks '
Mja dat is het leuke, iedereen doet het op zijn eigen manier en ze werken voor jou zelf het beste!
dat is niet waar. ik eet 1 keer in de week een cheat maaltijd en die probeer ik zo uitgebreid mogelijk te nemen. 200g Milka reep, 3 kinder suprise eieren en pizza!
In de sportschool werk ik zo hard mogelijk om die maaltijd te verdienen
Geen idee, deze is nog van toen ik in het hardlooptopic zat ooit volgens mij. Heb hem wel aangepast en naar 2 personen omgezet:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Komt volgens mij van een blog ofzo
dat is niet waar. ik eet 1 keer in de week een cheat maaltijd en die probeer ik zo uitgebreid mogelijk te nemen. 200g Milka reep, 3 kinder suprise eieren en pizza!
In de sportschool werk ik zo hard mogelijk om die maaltijd te verdienen
Mja dat is dus een soort vreetbui. Jij hebt sowieso al veel calorieën nodig. Maar als je onderhoud ongeveer 2100 is en je eet bovenstaande is je week ook voor niks geweest. (en ja dat zou ik dan wel willen eten )
Mja dat is dus een soort vreetbui. Jij hebt sowieso al veel calorieën nodig. Maar als je onderhoud ongeveer 2100 is en je eet bovenstaande is je week ook voor niks geweest. (en ja dat zou ik dan wel willen eten )
hahaha ja mijn vriendin wil morgen mijn cheatdag ook gaan doen
ik zei al wat ga je nog meer eten dan een halve pizza de hele dag dan
Geen idee, deze is nog van toen ik in het hardlooptopic zat ooit volgens mij. Heb hem wel aangepast en naar 2 personen omgezet:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Komt volgens mij van een blog ofzo
Da's niet de mijne nee
Everything you want is on the other side of fear. Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
Waarheid als een koe
Daarover gesproken: met mij gaat het de laatste tijd weer wat slechter. Merk dat zodra ik stress ervaar ik slechter eet en minder tot niet ga sporten (omdat ik te moe ben). Heb iig voor volgende week een box besteld met eten zodat ik iig niet aan avondeten hoef te denken en hopelijk heb ik na vanmiddag wat meer rust in m'n hoofd.
1 uur per week bingen heeft niet hetzelfde effect als structureel elke dag een paar 100 kcal teveel eten. Dus niet helemaal waar
Daarover gesproken: met mij gaat het de laatste tijd weer wat slechter. Merk dat zodra ik stress ervaar ik slechter eet en minder tot niet ga sporten (omdat ik te moe ben). Heb iig voor volgende week een box besteld met eten zodat ik iig niet aan avondeten hoef te denken en hopelijk heb ik na vanmiddag wat meer rust in m'n hoofd.
En toch is het belangrijk ook in die momenten juist goed door te gaan. Levensverandering enzo. Moeilijk, maar wel belangrijk!
1 uur per week bingen heeft niet hetzelfde effect als structureel elke dag een paar 100 kcal teveel eten. Dus niet helemaal waar
Dit zou dan sowieso over een hele dag zijn, bij mij dan. En dat zou bij mij een hele week afvallen verpesten. (ik ben nu echt bezig met laatste kilo's dan is het net wat krapper allemaal) En ik vind het gewoon niet echt gezonde denkwijze voor mezelf om de hele week niks te 'mogen' en dan 1 dag los te gaan.
En toch is het belangrijk ook in die momenten juist goed door te gaan. Levensverandering enzo. Moeilijk, maar wel belangrijk!
Maar ja, goede stappen heb je weer gezet
Ja, ik weet het Het is gewoon ontzettend moeilijk.. Over 2 weken heb ik ook een lang weekend gepland naar het buitenland. Even weg.. even hoofd leegmaken.
Dit zou dan sowieso over een hele dag zijn, bij mij dan. En dat zou bij mij een hele week afvallen verpesten. (ik ben nu echt bezig met laatste kilo's dan is het net wat krapper allemaal) En ik vind het gewoon niet echt gezonde denkwijze voor mezelf om de hele week niks te 'mogen' en dan 1 dag los te gaan.
Ja, ik weet het Het is gewoon ontzettend moeilijk.. Over 2 weken heb ik ook een lang weekend gepland naar het buitenland. Even weg.. even hoofd leegmaken.
Dat zonder meer Als je er maar niet te lang in bent blijven hangen dan is het geen ramp.
Heb het een tijdje gedaan en merkte dat ik op die ene dag steeds meer ging eten, echt tot misselijk aan toe want morgen mag het niet meer. Dus nu gewoon alles met mate en ik heb nergens meer last van. Vreet niet meer door als ik een keer wel wat extra neem en geniet van wat ik dan eet. Voor mij een stuk fijner
Challenge accepted. Brownies gaat heus wel lukken, goed verspreiden is belangrijk
ik wil het wel zeker eens gaan proberen ook dat clean dieet wat hij had om af te vallen wil ik eens een dag proberen maar dan moet ik denk ik wel wat meer spieren hebben
ik wil het wel zeker eens gaan proberen ook dat clean dieet wat hij had om af te vallen wil ik eens een dag proberen maar dan moet ik denk ik wel wat meer spieren hebben
Ik voel een meet opkomen Gewoon de hele dag vreten, meer niet
Ik denk niet dat ik dat zomaar op eet, maar wat ik daar zie is nog wel doable.
Mja dat is dus zijn normale eten, dus qua hoeveelheid is dat dus al veel voor normale mensen. Dus dan zie ik wel in dat je die cheat zou kunnen opkrijgen.
Waarom perse FB?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
ziet er goed uit Qwea De lunch van mr spierbal skip ik toch maar. Ik kan aardig eten, maar zelfs 1 hele pizza van zo'n bezorgtoko is me meestal al teveel M'n wandelmaatje is ziek *sleept zichzelf naar buiten*
Op vrijdag 29 mei 2015 12:21 schreef Qwea het volgende: ooh ja, 26ste. En sla over? Wtf? Tuulk wel. Bitterballen Vlammetjes Boh. En dan gedrenkt in de saus. Bohhhhhhh. Die doner he, niet die vlammetjes
Ben ik niet met je eens. Plus FB zit je imho langer in de gym = saai.
[..]
ooh ja, 26ste. En sla over? Wtf? Tuulk wel. Bitterballen Vlammetjes Boh. En dan gedrenkt in de saus. Bohhhhhhh. Die doner he, niet die vlammetjes
Jij maakt gewoon te lange trainingen! FB wordt wel aangeraden voor beginners, een meestal vooral compound. Ben je dus met 45 minuten ofzo gewoon klaar hoor. Heel goed te doen.
Nou we beginnen smiddags al, das al gauw een halve dag
Ja dat. Of smeert iedereen hem om 17u naar huis?
quote:
Op vrijdag 29 mei 2015 12:21 schreef Stormqueen het volgende: ziet er goed uit Qwea De lunch van mr spierbal skip ik toch maar. Ik kan aardig eten, maar zelfs 1 hele pizza van zo'n bezorgtoko is me meestal al teveel M'n wandelmaatje is ziek *sleept zichzelf naar buiten*
Maaltijdsalade met extra gratiesch veel kip en een blik tonijn En pasta
Jij maakt gewoon te lange trainingen! FB wordt wel aangeraden voor beginners, een meestal vooral compound. Ben je dus met 45 minuten ofzo gewoon klaar hoor. Heel goed te doen.
45 min my ass. En compound heb ik amper want dat gaat nie. Dus, ergo, FB is kut. En als je dat niet met me eens bent... PINDAKAAS
Ben ik niet met je eens. Plus FB zit je imho langer in de gym = saai.
Why not, 3x per week dezelfde oefeningen = betere uitvoering van die oefeningen? En 3x ipv 4x scheelt ook wel qua tijd. Dus uiteindelijk komt het toch weer op hetzelfde neer qua totale tijdsinvestering. http://www.guydroog.com/2(...)uiste-schema-kiezen/ hier staan de voor en nadelen (volgens de auteur) van iedere trainingsmethode vrij overzichtelijk.
Persoonlijk ben ik wel tevreden met m'n FB schema.
SPOILER
[ Bericht 12% gewijzigd door tofastTG op 29-05-2015 12:37:00 ]
Why not, 3x per week dezelfde oefeningen = betere uitvoering van die oefeningen? En 3x ipv 4x scheelt ook wel qua tijd. Dus uiteindelijk komt het toch weer op hetzelfde neer qua totale tijdsinvestering. http://www.guydroog.com/2(...)uiste-schema-kiezen/ hier staan de voor en nadelen (volgens de auteur) van iedere trainingsmethode vrij overzichtelijk.
Ik kan het artikel. Op basis daarvan ben ik voor LB/UB gegaan. FB duurt mij veelste lang en is IMHO ook veelste saai. Splitschema heb ik ook al gedaan maar daar krijgen mijn spieren geen opdonder van. De rust ertussen was te lang.
Ik kan het artikel. Op basis daarvan ben ik voor LB/UB gegaan. FB duurt mij veelste lang en is IMHO ook veelste saai. Splitschema heb ik ook al gedaan maar daar krijgen mijn spieren geen opdonder van. De rust ertussen was te lang.
wut...ik doe split en voor mij werkt het. maar ja net zo persoonlijk als voorkeur voor ub/lb of fb
split zou ook korter moeten zijn maar aangezien ik op een legday nogsteeds anderhalf uur nodig heb
Ik deed 4x per week split... Zat geen vooruitgang in
mja ik doe 3 dagen split 2x in de week. maar goed nu kan het in het basketbalseizoen heb ik geen tijd voor 4 dagen fitnes en dan moeten de dagen ook gewoon weer achter elkaar kunnen
mja ik doe 3 dagen split 2x in de week. maar goed nu kan het in het basketbalseizoen heb ik geen tijd voor 4 dagen fitnes en dan moeten de dagen ook gewoon weer achter elkaar kunnen
In theorie zou je dan ivm. je eiwitsynthese meer resultaten behalen met een FB of UB/LB schema.
Haha wat is lang? Ben altijd binnen 1,5u klaar met die 8 oefeningen. Als ik alleen, en zonder telefoon ga ben ik binnen 60 mins klaar.
Volgens mij heb ik een parasiet . 2 jaar geleden ging ik in 1 maand van 103 kg naar 95 en na 2 jaar lang dik jojo-en ben ik 3 weken geleden weer begonnen. Nu alweer 4 kg afgevallen in 3 weken terwijl ik 2000 kcal eet en nog steeds veel lege carbs eet (van 93 naar 89 kg).
Of ik heb een BMR van ongeveer 3000 kcal
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
2000 kcal is niet echt bijzonder veel waarbij dat niet lukt. En lege carbs? Afvaltechnisch maakt het niet uit. Een kcal is een kcal, waar die wegkomt is niet interessant.
Kijk eens in de OP en reken eens je TDEE uit aan de hand van sport en alles.
En wat Stormqueen zegt ook, begin gaat net altijd ietsjes harder.
ik vind 2000 ook helemaal niet veel voor een man van 90 kilo. BMR is volgens mij je verbruik in totale rust, dus die berekening zou alleen opgaan als je de hele dag in bed ligt te vegeteren
Op vrijdag 29 mei 2015 13:28 schreef Stormqueen het volgende: ik vind 2000 ook helemaal niet veel voor een man van 90 kilo. BMR is volgens mij je verbruik in totale rust, dus die berekening zou alleen opgaan als je de hele dag in bed ligt te vegeteren
Nope ik ben 94,8 en BMR ligt op 2500 bijna
Maar vandaar de TDEE, hierin is rekening gehouden met beweging
Op vrijdag 29 mei 2015 13:27 schreef CrunchySelf het volgende: 2000 kcal is niet echt bijzonder veel waarbij dat niet lukt. En lege carbs? Afvaltechnisch maakt het niet uit. Een kcal is een kcal, waar die wegkomt is niet interessant.
Kijk eens in de OP en reken eens je TDEE uit aan de hand van sport en alles.
En wat Stormqueen zegt ook, begin gaat net altijd ietsjes harder.
FB betekend ook veel compound. Dat is voor mij niet haalbaar. Vandaar dus ook de UB/LB. Met wel wat compound maar meer isolatie.
Telefoons in de gym zijn een erg afleidende factor ja
Ah ja, dan schiet UB/LB beter op dan inderdaad! Pff ik heb al m'n compound oefeningen (deadlift, squat Bench) aan het begin van mn training. Daarna zit ik er al lekker doorheen haha.
Ah ja, dan schiet UB/LB beter op dan inderdaad! Pff ik heb al m'n compound oefeningen (deadlift, squat Bench) aan het begin van mn training. Daarna zit ik er al lekker doorheen haha.
Ja ik hou echt van die compound oefeningen Dus I'm a sad panda. Maar goed, UB/LB bevalt nu wel lekker. Alhoewel je niet UB/LB moet combineren met veel recreatief wielrennen, want dan red je de LB niet meer
TDEE is wat je nodig hebt om op gewicht te blijven neem ik aan? Dan eet ik dat precies. Jammer dat er nergens een metertje bestaat waarbij je borstvoeding kan ingeven
Op vrijdag 29 mei 2015 13:32 schreef Stormqueen het volgende: TDEE is wat je nodig hebt om op gewicht te blijven neem ik aan? Dan eet ik dat precies. Jammer dat er nergens een metertje bestaat waarbij je borstvoeding kan ingeven
Ja ik hou echt van die compound oefeningen Dus I'm a sad panda. Maar goed, UB/LB bevalt nu wel lekker. Alhoewel je niet UB/LB moet combineren met veel recreatief wielrennen, want dan red je de LB niet meer
ik hou van compound maar ook van de kleine oefeningen, dus ik doe graag UB/LB om het lekker te kunnen combineren!
Op vrijdag 29 mei 2015 13:32 schreef Stormqueen het volgende: TDEE is wat je nodig hebt om op gewicht te blijven neem ik aan? Dan eet ik dat precies. Jammer dat er nergens een metertje bestaat waarbij je borstvoeding kan ingeven
Uhu. Icm activiteit. Maar ik weet niet hoe die calculator hem uitrekent. Ik doe altijd handmatig
Theoretisch wel. Maar kind kan gaan weigeren, en heeft op den duur ook minder melk nodig. Het zal ongetwijfeld schelen of je 1000 cc of 300 cc aan moet maken Daarom heb ik ook zo'n haast
Theoretisch wel. Maar kind kan gaan weigeren, en heeft op den duur ook minder melk nodig. Het zal ongetwijfeld schelen of je 1000 cc of 300 cc aan moet maken Daarom heb ik ook zo'n haast
je kan toch gaan kolven. Het schijnt zelfs dat je het kan verkopen.
blijkbaar kan je er nog dik geld mee verdienen ook.....en via marktplaats verkopen misschien moet ik met mijn vriendin toch eens aan kinderen gaan denken
blijkbaar kan je er nog dik geld mee verdienen ook.....en via marktplaats verkopen misschien moet ik met mijn vriendin toch eens aan kinderen gaan denken
Ik zie al van die bos josti's mailen. "Ja mijn fetish is moedermelk drinken"
Op vrijdag 29 mei 2015 13:46 schreef gniffie het volgende: Geen chips in huis halen trouwens. Af en toe loop ik als automatisme naar de kast toe en sta ik met een zak chips in mijn hand
Het probleem is niet het halen, jou probleem is het er vanaf afblijven.
Waarom zou je man zijnde de melk van een andere vrouw in godsnaam willen drinken. Ook van je eigen vrouw trouwens.
Dan maar bekrompen
drinken is een groot woord, maar het te ranzig vinden om het überhaupt te proberen, maar ondertussen wel melk uit een koe drinken, is wel een beetje gek
drinken is een groot woord, maar het te ranzig vinden om het überhaupt te proberen, maar ondertussen wel melk uit een koe drinken, is wel een beetje gek
Maar waarom is dat gek? De mijne zei laatst lachend dat hij de melk van een vriendin wel eens wilde proberen... (die een poosje geleden is bevallen). Waarop zij zei : Hihihi oke wacht ik ga wat kolven.
Kom op hoor. Ik vind het uitermate niet oke. Als we melk van vrouwen hadden moeten drinken stond het wel in de winkel.
We drinken toch ook niet de melk van zwangere teefjes?
Ik onderzoek wel eens moedermelk op samenstelling. Lactose gehalte is echt erg hoog, dus dat zoete geloof ik gelijk.
Ik heb zin in asperges... straks mijn lief maar in de regen sturen om te halen, want ik moet nu
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog! Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem. Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
Maar waarom is dat gek? De mijne zei laatst lachend dat hij de melk van een vriendin wel eens wilde proberen... (die een poosje geleden is bevallen). Waarop zij zei : Hihihi oke wacht ik ga wat kolven.
Kom op hoor. Ik vind het uitermate niet oke. Als we melk van vrouwen hadden moeten drinken stond het wel in de winkel.
Vind het wel vreemd als je de melk van een ander gaat zitten drinken, maar gewoon omdat het zo dichtbij is ofzo? maar snap best dat je het zelf probeert of van je partner. Het is niet iets ranzigs ofzo!
we moeten ook geen koeienmelk drinken hoor. Ook al staat dat in de winkel. En nogmaals, ik heb het niet over glazen vol wegklokken bij je ochtendboterham. Als de natuur het bedoeld had dat we geen mensenmelk zouden drinken, dan had de mens zelf geen melk gemaakt. En ja, het is voeding voor baby's. Ik raad het voor volwassenen af. Je zou er van aan de schijterij gaan. Oh, en dik worden. Maar om te stellen dat het drinken van koeienmelk natuurlijker of normaler is dan mensenmelk, daarmee sla je de plank wel heel hard mis
mijn vriendin vond idee vies maar niet erg omdat het een andere vrouw was. Ik moest alleen beloven dat van haar terzijnertijd ook te proeven
Vind het wel vreemd als je de melk van een ander gaat zitten drinken, maar gewoon omdat het zo dichtbij is ofzo? maar snap best dat je het zelf probeert of van je partner. Het is niet iets ranzigs ofzo!
we moeten ook geen koeienmelk drinken hoor. Ook al staat dat in de winkel. En nogmaals, ik heb het niet over glazen vol wegklokken bij je ochtendboterham. Als de natuur het bedoeld had dat we geen mensenmelk zouden drinken, dan had de mens zelf geen melk gemaakt. En ja, het is voeding voor baby's. Ik raad het voor volwassenen af. Je zou er van aan de schijterij gaan. Oh, en dik worden. Maar om te stellen dat het drinken van koeienmelk natuurlijker of normaler is dan mensenmelk, daarmee sla je de plank wel heel hard mis
Ik ging vandaag naar hoogvliet, boodschappen doen, zag ik quinoa flakes. Ik denk, nou lekker uitproberen voor in de yoghurt... Kom ik thuis.. Tht van 28-5-15.. Heb ik al eens eerder gehad bij de hoogvliet, met melk die 3 dagen over datum was.. En ik heb vandaag juist bij hun op tht gelet, maja niet bij die flakes...
Ik ging vandaag naar hoogvliet, boodschappen doen, zag ik quinoa flakes. Ik denk, nou lekker uitproberen voor in de yoghurt... Kom ik thuis.. Tht van 28-5-15.. Heb ik al eens eerder gehad bij de hoogvliet, met melk die 3 dagen over datum was.. En ik heb vandaag juist bij hun op tht gelet, maja niet bij die flakes...
teruggaan dan! echt zonde, die dingen zijn vaak nog duur ook.
Nou tis wel in de buurt, maar ik had speciaal voor weekend gekocht, en ben nu niet in de gelegenheid ook om terug te gaan, is gewoon kut had er echt trek in. Maar heb nu gebeld met klantenservice en ik mag volgende week ok terug gaan. Maar tis gewoon vervelend en beetje vaag, gebeurt vaker
Maar 1 dag of paar dagen over de datum in gesloten verpakking is toch niet zo erg? Zou hem niet gekocht hebben en ook terug zijn gegaan, maar als dat teveel moeite is?
Tht is trouwens = tenminste houdbaar tot.. zeg maar, dan garanderen ze dat het nog goed is, maar daarna nog wel te eten. Uiterste houdbaarheid is = hierna ga je mogelijk dood
Is niet teveel moeite, en ik weet ook wel dat ik er neit aan dood ga, maar 2 dagen over datum horen ze gewoon niet te verkopen. Zeker niet als het een product is wat vaak een lange tht heeft.
Op vrijdag 29 mei 2015 16:31 schreef Mixende_match het volgende: Is niet teveel moeite, en ik weet ook wel dat ik er neit aan dood ga, maar 2 dagen over datum horen ze gewoon niet te verkopen. Zeker niet als het een product is wat vaak een lange tht heeft.
Dat hoort dan inderdaad niet meer in de winkel te liggen
Op vrijdag 29 mei 2015 17:08 schreef Lonaa het volgende: Afgelopen maand was het ruk. de maanden daarvoor kg of 5 per maand. Deze maand 0. Maar denk wel dat het goed komt.
Ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Moblo, een paar topics terug gaf je een tip over Yoga with Adriene. Ik heb vandaag 2 oefeningen gedaan en vind het erg leuk. Zo fijn dat ze geen zalverige stem heeft en baarmoedermuziek op zet
Lijstje voor vandaag: O: smoothie met kwark, fruitsalade, banaan, lijnzaad T: eierkoek L: 2 volkoren met geiten- en koeienkaas met ingemaakte komkommerstukjes T: verkeerd gepland dus 2 chocorijstwafels T2: nog steeds verkeer gepland, pakje Melbatoastjes met caramelised onion houmous A: Melanzane parmigiano met papardelle. En omg, buffelmozzarella
Edit: ook nog een B dus van 22 minuten yoga.
[ Bericht 1% gewijzigd door Lucky_Strike op 29-05-2015 17:38:13 ]
O/T: Shake (erg laat gegeten, lang uitgeslapen ) T/L: Grote kom bouillonsoep met heerlijke crackers van maan/sesamzaad S: uurtje sportschool (30 min cardio, 30 kracht) D: Onverwacht wokken!
Wat hebben jullie?? Als het ooit eens mooi weer wordt dan is het moeilijker of makkelijker om op je eten te letten? Makkelijker als in buiten sporten / bewegen Moeilijker als: terrassen, drankjes, bbq ?
Lijstje: O/L want heel laat op: boterham osseworst met ui, boterham roomboter/kaas/grove mosterd, beschuit roomboter en kristalsuiker, gekookt eitje, beker melk T's: plakje stokbrood met heksenkaas, plakje chorizo, hap cake, blokje chocolade, stukje donut (waarom probeer ik dat altijd weer terwijl ik het vies vind? ) appel, nectarine, beschuit aardbeien Voorafje: Asperges met beenham, gesmolten boter, verse peterselie en half gekookt eitje D: bloemkool, gegrilde kipfilet, wortels en aardappelkroketten T: vla, kwark en verse aardbeien
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog! Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem. Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
Wat hebben jullie?? Als het ooit eens mooi weer wordt dan is het moeilijker of makkelijker om op je eten te letten? Makkelijker als in buiten sporten / bewegen Moeilijker als: terrassen, drankjes, bbq ?
nee totaal niet je moet er toch altijd op letten. Bij mij op het werk staat er wel om de 2 dagen taart wat ik moet laten staan
nee totaal niet je moet er toch altijd op letten. Bij mij op het werk staat er wel om de 2 dagen taart wat ik moet laten staan
Wat deze eckte baas zegt. Maar, in de zomer beweeg ik nog meer overigens = meer vreten Of minder vreten en meer vet kwijt Ik ga daar nog even over in gesprek met mezelf
Ik vind het makkelijker, inderdaad omdat ik sneller buiten wat ga doen en dat is dan vaak wandelen, fietsen of een langer rondje hardlopen dan normaal. Terras verschilt weinig met mijn normale ritme, hoogstens dat de avond een uurtje eerder begint. Overdag drink ik toch alleen op feestdagen of op een bierfestival. En bbq vind ik weinig spannend, dus dat is twee keer per jaar ofzo.
Jumalatkin kuolevat Edessäni vuotavat Olen tämän maailman loppu Minä olen tyhjyys
Alhoewel ik een kersen trauma heb. Had ooit ergens in 2011 ofzo kersen die ik lekker aan het opeten was (de hele bak ), achter de computer. Totdat ik in ene zomaar eens naar een kers keek die ik in mijn muil stak... (voordat ik hem erin stak dus) made x100000
Kersen Vroeger op de boerderie hadden wij een fantastische kersenboom, nooit meer zulke lekkere gehad. En in de gigantische tuin was er ook nog: Pruimen appels peren aalbessen, kruisbessen, zwarte bessen radijsjes, wortels, sla, sperziebonen, stokbonen, aardappels, andijvie, kolen, aardbeien, enzovoorts.... Hemel op aarde gewoon, al had ik het toen niet door
Alhoewel ik een kersen trauma heb. Had ooit ergens in 2011 ofzo kersen die ik lekker aan het opeten was (de hele bak ), achter de computer. Totdat ik in ene zomaar eens naar een kers keek die ik in mijn muil stak... (voordat ik hem erin stak dus) made x100000
eerst allemaal bekijken dus! heb die aardbeien ook meegenomen en toen flikkerde natuurlijk dat bakje uit mijn handen. Vond ze er niet echt geweldig uit zien dus ben benieuwd..
eerst allemaal bekijken dus! heb die aardbeien ook meegenomen en toen flikkerde natuurlijk dat bakje uit mijn handen. Vond ze er niet echt geweldig uit zien dus ben benieuwd..
Ja, nou, huuuuu.
Mijn aardbeien zijn al op /fattie
Op vrijdag 29 mei 2015 19:47 schreef gcjoel het volgende: Net bij het boodschappen doen ook echt 2x mensen die zeggen: je houdt wel van kwark he?
Tsja wat kan ik zeggen, vind het maar onhandig al die bakken! en doos eieren, zie alles maar heel thuis te krijgen op de fiets
Altijd fijn, mensen die menen een opmerking te moeten maken Eieren zijn sowieso gevaarlijk! Laatst nog een doos uit mn handen laten vallen op de parkeerplaats omdat mn kar de buurauto wilde rammen x10000
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
Altijd fijn, mensen die menen een opmerking te moeten maken Eieren zijn sowieso gevaarlijk! Laatst nog een doos uit mn handen laten vallen op de parkeerplaats omdat mn kar de buurauto wilde rammen x10000
nja waren gelukkig wel goed bedoeld hoor. Mja wat zeg je dan, ja ik ben er gek op. Of juist, nee vind het eigenlijk helemaal niet lekker mja het is gezond
Tsjonge. Dat koolhydratenvrij dieet van mij is nog best duur ook als je 'buiten de deur eet'.
Mijn collega had als lunch een heerlijk (best groot) broodje (zo zag het er tenminste uit) en ik een bakje met wat kaasblokjes en ík was dus duurder uit. Belachelijk.
Op vrijdag 29 mei 2015 20:05 schreef Lonaa het volgende: Zomer. Ik werk in de horeca dus ik kom overal in de zomer. Festival hier, drankje daar ,terras zus, kroeg zo. Meh.
Ik dacht, oh dit weekend niks! Dus, vanavond een concert, morgen een festival en zondag zelf werken.
En wat doe je dan? Zelf meenemen?
Ik ga binnenkort naar Pinkpop. Geen idee wat ik daar dan moet eten ..
Op vrijdag 29 mei 2015 20:02 schreef Anne het volgende: Tsjonge. Dat koolhydratenvrij dieet van mij is nog best duur ook als je 'buiten de deur eet'.
Mijn collega had als lunch een heerlijk (best groot) broodje (zo zag het er tenminste uit) en ik een bakje met wat kaasblokjes en ík was dus duurder uit. Belachelijk.
Gezond eten lijkt sowieso duurder als ongezond.....
Uniekhoorn, dat klinkt als walhalla. Stom he, dat je dat als kind niet ziet
Ik ga sowieso maar één dag, dat scheelt. En ik denk toch dat ik voor het meest gezonde ga. Ze hebben tegenwoordig op festivals wel salades enzo, toch? Het is niet alleen maar patat en snacks tegenwoordig, dacht ik?
Op vrijdag 29 mei 2015 19:35 schreef uniekhoorn het volgende: Kersen Vroeger op de boerderie hadden wij een fantastische kersenboom, nooit meer zulke lekkere gehad. En in de gigantische tuin was er ook nog: Pruimen appels peren aalbessen, kruisbessen, zwarte bessen radijsjes, wortels, sla, sperziebonen, stokbonen, aardappels, andijvie, kolen, aardbeien, enzovoorts.... Hemel op aarde gewoon, al had ik het toen niet door
Oe, klinkt goed Wij zijn hard aan het sparen om in precies zo'n paradijs te gaan wonen. Geen buren, eigen fruit, groente, kip en varken. En misschien konijn als dat lekker blijkt.
Op vrijdag 29 mei 2015 19:47 schreef gcjoel het volgende: Net bij het boodschappen doen ook echt 2x mensen die zeggen: je houdt wel van kwark he?
Tsja wat kan ik zeggen, vind het maar onhandig al die bakken! en doos eieren, zie alles maar heel thuis te krijgen op de fiets
hier vanmorgen ook "GA JE DAT ALLEMAAL ZELF OPETEN?" 10 bakken kwark, 2 dozen eieren. Buurmeid zat achter te kassa en begon te grinniken. Die vreet die zooi zelf ook bij het leven
Hier flikkerde vorige week een complete tray uit mijn klauwen. Bij de voordeur
Ik ga sowieso maar één dag, dat scheelt. En ik denk toch dat ik voor het meest gezonde ga. Ze hebben tegenwoordig op festivals wel salades enzo, toch? Het is niet alleen maar patat en snacks tegenwoordig, dacht ik?
ik zou zelf serieus niet op een festival aan de gezonde keuze gaan Ik heb op vaderdag een festival. Comazuipen en dikvreten ftw
Graanreep en kellogs biscuit moment Al had ik beter 2 graanrepen kunnen nemen. A) minder tering zoet en b) betere bite
Echt gezond zal er niet zijn, meestal. Maar een keer friet kan geen kwaad
haha nou inderdaad Mijn blokje milka oreo was zooo lekker, dat is echt spul waar ik een reep van op zou kunnen. Hmm misschien moet ik eerlijk zijn, dat zou ik met bijna iedere chocolade wel kunnen eigenlijk
Heb die syrups geproefd ff met mn vinger, die blueberry smaakt wel lekker fruitig en de butterscotch beetje caramel/stroop achtig. Wel heel vloeibaar net als die walden farms.
Op vrijdag 29 mei 2015 20:43 schreef Qwea het volgende: Laatste want ik moet keihard lachen... gcjoel... ZIE IK HAD GISTEREN 3 REPEN OREO MOETEN NEMEN IPV 1!
haha nou inderdaad Mijn blokje milka oreo was zooo lekker, dat is echt spul waar ik een reep van op zou kunnen. Hmm misschien moet ik eerlijk zijn, dat zou ik met bijna iedere chocolade wel kunnen eigenlijk
Heb die syrups geproefd ff met mn vinger, die blueberry smaakt wel lekker fruitig en de butterscotch beetje caramel/stroop achtig. Wel heel vloeibaar net als die walden farms.
Morgen de 1 kilo pot pindakaas testen!
Die butterscotch is ook 0% van whatever? Denk dat ik er dan ook ff bestelling uit knal. Pure chocolade.. dat hoef ik echt niet. Alle andere chocolade Gimme.
Eet morgen alleen denk dat ik whey pannenkoeken maak. Met banaan whey
Op vrijdag 29 mei 2015 20:43 schreef sanger het volgende: Ik ben er nog nooit geweest, maar laatste keer dat ik op dutch valley was hadden ze ook een wok2go
Ze hebben ook dit .
Op de Kalm aan Laan is dit jaar wederom een gevarieerd aanbod van eten verkrijgbaar; zo kun je onder meer genieten van een bio pannenkoek met meelwormen en chocolade, koreaanse kimbap, couscoussalade en Indiase lamscurry wraps proeven. Glutenvrij bier en meer glutenvrije producten krijg je bij de Glutenvrije cateraar. Er is dit jaar dus weer ruime keuze uit glutenvrije, biologische, vegetarische en veganistische catering op de Kalm aan Laan.
Die butterscotch is ook 0% van whatever? Denk dat ik er dan ook ff bestelling uit knal. Pure chocolade.. dat hoef ik echt niet. Alle andere chocolade Gimme.
Eet morgen alleen denk dat ik whey pannenkoeken maak. Met banaan whey
Ja 5 kcal per 100gr dus de hele fles is 20 Maar 1 euro verzendkosten dus zeker chill!
Op vrijdag 29 mei 2015 20:47 schreef gcjoel het volgende: Morgen wordt vriend weer getatoeëerd dus ff makkelijk meeneembaar eten mee. 4 broodjes en 2 sportspancakes (met pindakaas )
Wordt een lange dag!
Pindakaas Tattoo