Kreeg een beetje het idee dat de prijs toch wel ietwat te hoog lag, verhoudingsgewijs zelfs.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:42 schreef Uitgebloed het volgende:
[..]
Geen idee. maar ik weet wel dat originele vliegtuigonderdelen peperduur zijn omdat het van speciaal materiaal is gemaakt. Een boutje van de Gamma is niet goed genoeg in ieder geval.
Verschil is wel tussen dat een bedrijf zich met ICT bezighoudt of de overheid...quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:09 schreef ccs het volgende:
[..]
Alle fatsoenlijke bedrijven werken met een ERP-systeem.
Nee, hoe wou je dat concreet omzetten in geld voor defensie?quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:56 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Geen geintjes meer zoals deze?
http://www.stadskantoordeventer.nl
Dat klopt. Maar bedrijven hebben meestal wel één visie, missie, één doel. De overheid, defensie rommelt maar wat aan heb ik het idee.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Verschil is wel tussen dat een bedrijf zich met ICT bezighoudt of de overheid...
Minder geld aan dat soort megalomane projecten besteden in de toekomst? Het was maar een voorbeeldje..quote:Op donderdag 28 mei 2015 23:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, hoe wou je dat concreet omzetten in geld voor defensie?
Structurele versus incidentele uitgaven. Bovendien financieren de meeste gemeenten hun eigen huisvesting.quote:Op donderdag 28 mei 2015 23:14 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Minder geld aan dat soort megalomane projecten besteden in de toekomst? Het was maar een voorbeeldje..
Want in de zorg valt veel te halenquote:Op donderdag 28 mei 2015 23:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Structurele versus incidentele uitgaven. Bovendien financieren de meeste gemeenten hun eigen huisvesting.
Tamelijk belabberd voorbeeld dus.
Haal het geld maar weg bij de zorg.
Nee, wel genoeg om tijd te winnen.quote:Op donderdag 28 mei 2015 23:34 schreef mig72 het volgende:
Neerland is een klein land met hoogstens 17 miljoen mensen, waarvan er maximaal 8 miljoen strijdbare mensen zijn (al is het zelfs dat) voor in een oorlog.
Zelfs met een relatief gemeten sterk leger en grote investeringen maken we dus geen enkele kans om in ons eentje een oorlog te voeren en te winnen. We zijn daardoor sowieso afhankelijk van een andere grootmacht of combinatie daarvan.
Dus ik zie niet echt in waar men zich druk over maakt.
Deze manquote:Op donderdag 28 mei 2015 23:41 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Hij is klein van stuk en hji is groot en fors
Zijn wapens zijn van staal en steen en hout
Hij is dertig jaar of meer en hij is nog maar zeventien
Als soldaat is hij al eeuwen oud
Hij is een muzelman, een hindoe, een atheïst, een jood
Katholiek en doopsgezind, gereformeerd
En al duizend jaar doodt hij mij voor jou en jou voor mij
En toch weet hij heel goed: doden is verkeerd
Hij vecht voor Groot-Brittannië en voor Amerika
Hij vecht voor Portugal en Pakistan
En hij vecht ook voor de Russen, en hij denkt terwijl hij vecht
Dat hij zo een eind aan oorlog maken kan
En hij vecht voor 't communisme en voor de monarchie
Hij zegt: 't is voor de vrede van elk land
Hij die uit te maken heeft wie er sterft en verder leeft
En toch ziet hij nooit het teken aan de wand
Maar als hij er niet geweest was, dan had Hitler nooit een kans
Zonder hem had Caesar slechts alleen gestaan
Hij maakt van zichzelf een wapen dat gebruikt wordt in de strijd
En door hem zal al dat moorden verder gaan
Hij 's de eeuwige soldaat en hij is werkelijk de schuld
Zijn orders komen heus niet van zo ver
Hij krijgt ze hiervandaan, van jou en mij
Zijn leiders dat zijn wij
Zo maken geen eind aan 't oorlogsleed
Tja, en inmiddels gaan hele dorpen en straten op naar de voedselbank omdat Ome Rutte het noodzakelijk achtte al onze lieve centjes aan tanks weg te gooien.quote:Op donderdag 28 mei 2015 23:37 schreef bierdrinker93 het volgende:
[..]
Nee, wel genoeg om tijd te winnen.
Ik ben vaak weg, bij vrienden of ik verricht mantelzorg of ik ga wat fietsen.quote:Op donderdag 28 mei 2015 23:46 schreef mig72 het volgende:
[..]
Ook. Had je niet gezien een tijdje lang. Wist niet of je verdwaald was in het Siberisch bos.
Linkse propagandaquote:Op donderdag 28 mei 2015 23:41 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Hij is klein van stuk en hji is groot en fors
Zijn wapens zijn van staal en steen en hout
Hij is dertig jaar of meer en hij is nog maar zeventien
Als soldaat is hij al eeuwen oud
Hij is een muzelman, een hindoe, een atheïst, een jood
Katholiek en doopsgezind, gereformeerd
En al duizend jaar doodt hij mij voor jou en jou voor mij
En toch weet hij heel goed: doden is verkeerd
Hij vecht voor Groot-Brittannië en voor Amerika
Hij vecht voor Portugal en Pakistan
En hij vecht ook voor de Russen, en hij denkt terwijl hij vecht
Dat hij zo een eind aan oorlog maken kan
En hij vecht voor 't communisme en voor de monarchie
Hij zegt: 't is voor de vrede van elk land
Hij die uit te maken heeft wie er sterft en verder leeft
En toch ziet hij nooit het teken aan de wand
Maar als hij er niet geweest was, dan had Hitler nooit een kans
Zonder hem had Caesar slechts alleen gestaan
Hij maakt van zichzelf een wapen dat gebruikt wordt in de strijd
En door hem zal al dat moorden verder gaan
Hij 's de eeuwige soldaat en hij is werkelijk de schuld
Zijn orders komen heus niet van zo ver
Hij krijgt ze hiervandaan, van jou en mij
Zijn leiders dat zijn wij
Zo maken geen eind aan 't oorlogsleed
Je moet ook niet afhankelijk willen zijn van de grote jongens, waarom zouden ze jou beschermen als jij niets doet aan je eigen bescherming?quote:Op donderdag 28 mei 2015 23:34 schreef mig72 het volgende:
Dus ik zie niet echt in waar men zich druk over maakt.
Als ik zie wat mijn opa gekost heeft in zijn laatste jaren, die werd aan van alles en nog wat geopereerd terwijl hij zat weg te kwijnen in een bejaardentehuis. Dat heeft honderduizenden euro's gekost. Is dat de moeite nog waard?quote:Op donderdag 28 mei 2015 23:26 schreef DW457 het volgende:
[..]
Want in de zorg valt veel te halenJa, naar de zorg gaat t meeste geld, maar t is ook simpelweg t duurste. We klagen allemaal, maar willen niet zelf de zorg dragen over opa, oma of zieke ouder. De mensen die in de zorg werken maken lange dagen tegen een beroerd salaris...nee, nog meer bezuinigen op de zorg is echt een top idee
Het zou een begin zijn maar nog niet voldoende. Defensie krijgt nu structureel rond de 8 miljard per jaar. Dat zou verdubbeld moeten worden om op de zelfde grootte te kunnen blijven opereren. Alleen ontwikkelingshulp afschaffen is dus niet voldoende. Je ontkomt er niet aan om geld weg te halen bij de 3 grootste kostenposten van het rijk wil je defensie goed geregeld hebben. Dat zijn zorg, sociale zekerheid en onderwijs (samen goed voor rond de 75% van alle uitgaven van het rijk).quote:Op donderdag 28 mei 2015 23:30 schreef DDDDDaaf het volgende:
Schaf in vredesnaam toch eens eindelijk die belachelijke en volstrekt nutteloze ontwikkelingssamenwerking af en spendeer dat geld dan aan defensie...
Welke tanksquote:Op donderdag 28 mei 2015 23:45 schreef mig72 het volgende:
[..]
Tja, en inmiddels gaan hele dorpen en straten op naar de voedselbank omdat Ome Rutte het noodzakelijk achtte al onze lieve centjes aan tanks weg te gooien.
Nee, bedankt.
Ergens op een oefenterrein wat groentjes die met tanks wat rondjes rijden. Nee defensie is echt zinvol ten opzichte van ontwikkelingssamenwerkingquote:Op donderdag 28 mei 2015 23:30 schreef DDDDDaaf het volgende:
Schaf in vredesnaam toch eens eindelijk die belachelijke en volstrekt nutteloze ontwikkelingssamenwerking af en spendeer dat geld dan aan defensie...
Oekraïne gemistquote:Op vrijdag 29 mei 2015 11:45 schreef JaJammerJan het volgende:
en er is ook totaal geen dreiging meer tegenwoordig.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |