SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Teveel vet op je kont blijkbaarquote:Op donderdag 28 mei 2015 12:56 schreef kaasplankje het volgende:
heb net de kartontruc geprobeerd maar het materiaal deukt niet in
wat nu?
kan je daar gewoon naar binnen fietsen?quote:Op donderdag 28 mei 2015 12:57 schreef dop het volgende:
[..]
die hebben we hier met een meeting al eens gedaan.
Idee van kaasplankje toen we er langs fietste meen ik.
was leuk voor een keer mede omdat het weer toen niet echt goed was, maar zou niet naar zoiets gaan als het word georganiseerd als event
Welke heb je?quote:
jep , alleen de beveiliging vind het niet zo leuk.quote:Op donderdag 28 mei 2015 13:01 schreef Jumparound het volgende:
[..]
kan je daar gewoon naar binnen fietsen?
dat snap ikquote:Op donderdag 28 mei 2015 13:08 schreef dop het volgende:
[..]
jep , alleen de beveiliging vind het niet zo leuk.
maar om wat klimmetjes te oefen zou ik liever de utrechtse heuvelrug gebruiken
Bussum toch? Amersfoort dichterbij dan Utrecht volgens mij. En bij Soesterberg ligt ook al wel wat. Zal iig nooit zo'n groot verschil zijn dat je voor de lol een parkeergarage op gaat rijdenquote:Op donderdag 28 mei 2015 13:25 schreef Jumparound het volgende:
[..]
dat snap ikmaar dat is gelijk een stuk verder :-)
En dit ja.quote:Op donderdag 28 mei 2015 13:27 schreef kanovinnie het volgende:
120 KM fietsen voor een ketting maar de amerongse berg is te ver :S
Of niet zo'n melkachtige smeermiddel gebruiken maar 1tje op een andere basis.quote:Op donderdag 28 mei 2015 13:28 schreef Jumparound het volgende:
Een vraag over kleding.
Naar aanleiding van de discussie over zonnebrand en smeersels.
Ik smeer nooit eigenlijk, ik zweet me de blubber en met smeren voelt dat niet fijn. Vaak vermijd ik de zon ook en mij zal je niet snel op het strand vinden met ontbloot bovenlijf ;-)
Maar met fietsen ben ik dus wel uren buiten en in de zon en ik zou echt moeten smeren dus...
Nu zat ik te denken, is het dan niet beter om een UV werend shirt te dragen? Voor mijn zoon heb ik een UV zwemshirt, maar misschien is zoiets ook te gebruiken met fietsen?
Iemand daar ideeën over?
Ja en nee. Ik hoef niet elke week een nieuwe ketting. Maar 120 km fietsen voor 4 keer de amerongse berg op is nou ook niet productief.quote:Op donderdag 28 mei 2015 13:27 schreef kanovinnie het volgende:
120 KM fietsen voor een ketting maar de amerongse berg is te ver :S
Amersfoort ben ik wel een paar keer geweest! Prins Alexanderstraat is wel lache, en die wegen in de buurt ook wel... Maar na 20 keer zo een klim heb je het ook wel gezienquote:Op donderdag 28 mei 2015 13:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Bussum toch? Amersfoort dichterbij dan Utrecht volgens mij. En bij Soesterberg ligt ook al wel wat. Zal iig nooit zo'n groot verschil zijn dat je voor de lol een parkeergarage op gaat rijden
Zonnebrand dragen in de zon voelt niet fijn maar een shirt welquote:Op donderdag 28 mei 2015 13:28 schreef Jumparound het volgende:
Een vraag over kleding.
Naar aanleiding van de discussie over zonnebrand en smeersels.
Ik smeer nooit eigenlijk, ik zweet me de blubber en met smeren voelt dat niet fijn. Vaak vermijd ik de zon ook en mij zal je niet snel op het strand vinden met ontbloot bovenlijf ;-)
Maar met fietsen ben ik dus wel uren buiten en in de zon en ik zou echt moeten smeren dus...
Nu zat ik te denken, is het dan niet beter om een UV werend shirt te dragen? Voor mijn zoon heb ik een UV zwemshirt, maar misschien is zoiets ook te gebruiken met fietsen?
Iemand daar ideeën over?
het gaat om het zweten he. Als ik ongestoord kan zweten in een shirt prefereer ik dat boven een naar gevoel van die rommel op mn huidquote:Op donderdag 28 mei 2015 13:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zonnebrand dragen in de zon voelt niet fijn maar een shirt wel
Bijzonder
hmm, ik zal eens kijken voor ander smeerspul dan...quote:Op donderdag 28 mei 2015 13:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Of niet zo'n melkachtige smeermiddel gebruiken maar 1tje op een andere basis.
Denk dat dat toch een stuk minder snel gaat vervelen dan een parkeergarage. Zijn er geen bruggen bij je in de buurtquote:Op donderdag 28 mei 2015 13:30 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Ja en nee. Ik hoef niet elke week een nieuwe ketting. Maar 120 km fietsen voor 4 keer de amerongse berg op is nou ook niet productief.
[..]
Amersfoort ben ik wel een paar keer geweest! Prins Alexanderstraat is wel lache, en die wegen in de buurt ook wel... Maar na 20 keer zo een klim heb je het ook wel gezien
Heb gister Vision zonnebrand gekocht en gebruikt. Geloof dat het een beetje vergelijkbaar is met p20. Weet niet hoe het in echt warm weer houdt, maar tot nu toe iig een stuk beter dan die zooi die ik ervoor had.quote:Op donderdag 28 mei 2015 13:32 schreef Jumparound het volgende:
[..]
hmm, ik zal eens kijken voor ander smeerspul dan...
quote:Op donderdag 28 mei 2015 13:39 schreef muzas het volgende:
[ afbeelding ]
Nooit Opgeven Altijd Doorgaan
dat denk ik ook. maar het is fijn om wat verschillende opties te hebben.quote:Op donderdag 28 mei 2015 13:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Denk dat dat toch een stuk minder snel gaat vervelen dan een parkeergarage. Zijn er geen bruggen bij je in de buurt
Of gewoon intervallen op het vlakke, komt eigenlijk op hetzelfde neer als de heuvelrug.
quote:Op donderdag 28 mei 2015 13:39 schreef muzas het volgende:
[ afbeelding ]
Die. nu bij kruidvat in de bonus toevallig.... 2 voor 5,-![]()
Nooit Opgeven Altijd Doorgaan
Ja, wordt georganiseerd door de vereniging, dus moet welquote:Op donderdag 28 mei 2015 12:53 schreef Jumparound het volgende:
gaat er iemand hier naar toe?
https://utrecht2015.com/nl/evenement/klimtijdrit
Je moet helemaal niksquote:Op donderdag 28 mei 2015 13:50 schreef Jumparound het volgende:
[..]
dat denk ik ook. maar het is fijn om wat verschillende opties te hebben.
Amersfoort, Soesterberg, Amerongen en een Parkeergarage (met slecht weer ;-) )
En ik zal ook gericht moeten gaan trainen wat ik nu doe is niet erg effectief...
moet moet moet, ik weet van hardlopen dat een idee hebben van wat je doet het plezier kan vergroten.quote:Op donderdag 28 mei 2015 13:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je moet helemaal niksWaar ga je voor trainen dan?
Ik heb ook een hard zadel. Helemaal van carbon.quote:Op donderdag 28 mei 2015 13:02 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
ik ben te licht ik heb ook een iel smal zadel
en plat en hard
Als echte behulpzame FM ga je dan eventjes goed met je vingers de zitbotjes lokaliseren toch?quote:Op donderdag 28 mei 2015 14:00 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik heb ook een hard zadel. Helemaal van carbon.
Ik heb soms wel klanten die zo dik zijn dat er bijna geen zadelmeting bij te doen is
wacht ff, dit gat moet ik toch eerst plakken met lijn voor ik verder kan. Die lucht mensen, die lucht!quote:Op donderdag 28 mei 2015 14:01 schreef iScream. het volgende:
[..]
Als echte behulpzame FM ga je dan eventjes goed met je vingers de zitbotjes lokaliseren toch?
quote:Op donderdag 28 mei 2015 14:01 schreef iScream. het volgende:
[..]
Als echte behulpzame FM ga je dan eventjes goed met je vingers de zitbotjes lokaliseren toch?
In breda zit een voetbalclub die zo heet.quote:Op donderdag 28 mei 2015 14:00 schreef Tommeke het volgende:
[..]
D'r is serieus een fietsclub die zo heet
Specialized maakt shirts met UV bescherming.
In breda zit een voetbalclub die Naar een Andere Competitie gaat (hihaho)quote:Op donderdag 28 mei 2015 14:17 schreef muzas het volgende:
[..]
In breda zit een voetbalclub die zo heet.
Zie je ook wel eens meer zitten in de afdruk zeg maarquote:Op donderdag 28 mei 2015 14:15 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Eigenlijk luk t altijd wel hoor. Wij hebben zo'n bankje waarop je kunt gaan zitten.
Bij sommige mensen zie je echt twee zitbotjes in de afdruk. Bij anderen twee enorme kuilen
Ketting of je powerlink?quote:Op donderdag 28 mei 2015 16:49 schreef Andyy het volgende:
Net is mijn Shimano 105 ketting gebroken tijdens een sprint![]()
![]()
Wrom rij je dan met een hg73 op een campa groep?quote:Op donderdag 28 mei 2015 16:49 schreef Andyy het volgende:
Net is mijn Shimano 105 ketting gebroken tijdens een sprint![]()
![]()
Brooks B 17quote:Op donderdag 28 mei 2015 12:34 schreef iScream. het volgende:
Welke zadels rijden jullie eigenlijk allemaal mee? Wil wel eens wat anders proberen
Maar dit is Sardinië niet. Ten eerste verwacht ik niet dat er hier een neutralisatie is, maar dat het meteen losgaat. Ten tweede als er wel een neutralisatie is, gaan neutralisaties er in NL héél anders aan toe dan die we in Sardinië hebben meegemaakt.quote:Op donderdag 28 mei 2015 11:47 schreef Oksel het volgende:
[..]
Zal wel meevallen denk ik. Eerst km's met 100 licentiehouders, geneutraliseerd. Deden ze in de Giro Sardegna ook. Ging prima.
105 groep yoquote:Op donderdag 28 mei 2015 18:20 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wrom rij je dan met een hg73 op een campa groep?
Hesjedal is nogal naïef als hij zegt dat het niet mogelijk is, een fiets met onzichtbaar weggewerkte motor kun je al kopen bij Math Salden. De UCI zou er wel beter aan doen er wat gerichter op te controleren, dus b.v. bij degenen die enorme versnellingen hebben bergop, of die in vrij korte tijd grote tijdswinst halen.quote:Op donderdag 28 mei 2015 20:13 schreef kanovinnie het volgende:
http://velonews.competito(...)ever-heard-of_372016
HAHAHA
Ik heb wel vaker spookverhalen gehoord over fietsenwissels als duidelijk was dat er controle zou zijn. Ik zou het wel een goede vinden om willekeurig een hele ploeg te checken. Alle fietsen, op de auto's, degene die gereden hebben etc.quote:Op donderdag 28 mei 2015 20:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hesjedal is nogal naïef als hij zegt dat het niet mogelijk is, een fiets met onzichtbaar weggewerkte motor kun je al kopen bij Math Salden. De UCI zou er wel beter aan doen er wat gerichter op te controleren, dus b.v. bij degenen die enorme versnellingen hebben bergop, of die in vrij korte tijd grote tijdswinst halen.
Ja, ik ook.quote:Op donderdag 28 mei 2015 20:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb wel vaker spookverhalen gehoord over fietsenwissels als duidelijk was dat er controle zou zijn. Ik zou het wel een goede vinden om willekeurig een hele ploeg te checken. Alle fietsen, op de auto's, degene die gereden hebben etc.
Was dat niet de alpe op?quote:Op donderdag 28 mei 2015 20:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, ik ook.
Ik meen me van vorig jaar in de Tour te herinneren dat er tijdens een etappe een fietscontrole aangekondigd was, en dat veel ploegen daarover verontwaardigd reageerden. Dat geeft me nou niet direct het vertrouwen dat de fietsen allemaal conform reglement zijn.
Hoe is het in Schotland? Aberdeen toch?quote:Op donderdag 28 mei 2015 20:31 schreef No-P het volgende:
Zo. Beetje gesetteld bij nieuwe baan en in nieuw huis. Onderzoek vergt nog wel veel in de avonduren etc. maar nu wat tijd weer maken om te fietsen. Oeps.... Over 2.5 week een halve triatlon. Die dan maar in trainingstempo lopen.
In geen 9000 jaarquote:Op donderdag 28 mei 2015 20:36 schreef MarcoD het volgende:
http://www.cyclingweekly.(...)cross-siberia-173656![]()
![]()
Ik heb wel eens 300 km in 24 uur gereden en dan is de lol er daarna toch echt wel vanaf. En 400 in een weekend. 9000 in een jaar red ik ook makkelijk, maar achter elkaar?quote:
Een paar jaar geleden kwamen ze in de VS ook met zo'n idee, dan niet met van die extreme etappes van 1000 km, maar ze wilden wel ook de profs aan de start hebben. Nooit meer iets van gehoord.quote:Op donderdag 28 mei 2015 20:36 schreef MarcoD het volgende:
![]()
Ja dat heb ik toch niet gedaan, zou langer zijn dan ik zou willen. Nu in opleiding, gewoon in NL. Mogelijk nog wel een keer kortere tijd daarheen, maar voorlopig in nl.quote:Op donderdag 28 mei 2015 20:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe is het in Schotland? Aberdeen toch?
Dan moet je 't niet doen nee, toch wel jammer lijkt me. Ik zit er in augustus/september voor 3 wekenquote:Op donderdag 28 mei 2015 21:06 schreef No-P het volgende:
[..]
Ja dat heb ik toch niet gedaan, zou langer zijn dan ik zou willen. Nu in opleiding, gewoon in NL. Mogelijk nog wel een keer kortere tijd daarheen, maar voorlopig in nl.
Als ik 1 uur gefietst heb? Een halve dag? Afhankelijk van hoe intens het was.quote:Op donderdag 28 mei 2015 21:16 schreef foetre het volgende:
Hier ook een actief fietser die zich weer even meld.
Mn Fondriest DI2 rijdt nog als een zonnetje.
Hoelang rust heb je eigenlijk nodig als je maar een uur fietst(5a6 keer per week)?
RAAM? das geen hoax toch.quote:Op donderdag 28 mei 2015 21:00 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Een paar jaar geleden kwamen ze in de VS ook met zo'n idee, dan niet met van die extreme etappes van 1000 km, maar ze wilden wel ook de profs aan de start hebben. Nooit meer iets van gehoord.
Is dit ook zo'n hoax?
Nee, niet RAAM.quote:Op donderdag 28 mei 2015 21:19 schreef MarcoD het volgende:
[..]
RAAM? das geen hoax toch.
Ik snap overigens wel dat dit als een hoax overkomt, maarja die ultragekkies zijn ook gewoon knettergek he..
HR 140-150 Cadans 90 snelheid 29/31.quote:Op donderdag 28 mei 2015 21:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als ik 1 uur gefietst heb? Een halve dag? Afhankelijk van hoe intens het was.
Dagje? Je voelt het voornamelijk wel weer aan als je weer opstapt, als je vaak nog moeie benen hebt moet je wat meer rust pakken.quote:Op donderdag 28 mei 2015 21:24 schreef foetre het volgende:
[..]
HR 140-150 Cadans 90 snelheid 29/31.
Je leest vooral 48 uur rust maar dat lijkt me voor kleine ritjes overdreven .
Vaak fietsen komt mij prive beter uit als lange tochten.
Ik hou me alleen niet echt aan die waardes, dan zou ik soms maar 1 ritje per week mogen doenquote:We calculate Training Load by comparing your power during your ride to your FTP and determining how much load you put on your body during the workout. Training Load is a great way to determine how much rest you need after your workouts. The guide below will tell you how long after a workout it will take you to fully recover:
•About 24 hours – 125 and lower
•36-48 hours – 125-250
•At least 3 days – 250-400
•At least 5 days – 400+
Daarom doe jij maar ritjes van een half uur ?quote:Op donderdag 28 mei 2015 21:25 schreef kanovinnie het volgende:
1 uurtje lijkt me vooral saai, ben je net opgestapt en moet je er alweer af!
Op mn vrije dagen doe ik meestal wat langere tochten.Maar vooralsnog is dit perfect voor mij.quote:Op donderdag 28 mei 2015 21:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dagje? Je voelt het voornamelijk wel weer aan als je weer opstapt, als je vaak nog moeie benen hebt moet je wat meer rust pakken.
1 uurtje lijkt me vooral saai, ben je net opgestapt en moet je er alweer af!
Ze hebben gemist dat etappe doorgaat naar Zeeland ?quote:Extra uitdaging! Iedereen die een donatie doet van ¤ 5,-, kan na de finish van de tocht deelnemen aan de speciale Sprintwedstrijd waarvan de winnaars zich kwalificeren zich voor de finale op de Coolsingel op 5 juli, voorafgaand aan de officiële touretappe die finisht in Rotterdam. Klik hier (PDF) voor meer informatie.
Finale van de sprintwedstrijd is wel op de coolsingel.quote:Op donderdag 28 mei 2015 21:41 schreef ddx het volgende:
[..]
Ze hebben gemist dat etappe doorgaat naar Zeeland ?
Waarom eigenlijk niet beide wielen eruit halen?quote:Op donderdag 28 mei 2015 21:52 schreef foetre het volgende:
Iemand ervaring met de fix fork?Zou graag mn fiets vervoeren in de kofferbak zonder beide wielen te verwijderen op een fietsendrager lijkt me Carbon ook niet ideaal
Andere suggesties zijn altijd welkom.
Heel veel succes! Ook voor de rest die naar België gaat en de fondio rijders.quote:Op donderdag 28 mei 2015 21:59 schreef muzas het volgende:
Zo. Ik heb gewoon een korte broek in mn tas gedaan. Ik heb besloten dat het topweer wordt dit weekend in houffa
Nu nog ff een pastasausje alvast maken, en dan lekker tukken. Morgen 15:00 een afspraak met een zonnig terras in houffalize![]()
Tot dinsdag!
quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:01 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Heel veel succes! Ook voor de rest die naar België gaat en de fondio rijders.
Dinsdag weer een nieuwe soort brace gekregen voor 2 weken. 1 waarbij ik mijn knie tot ongeveer 90 graden mag buigen maar dat doet erg pijn aan mijn knieholte. Ik loop nog steeds mank en heb het wel gehad met thuiszitten. Ik verveel mij dood, ik ben afhankelijk van mensen met auto's om ergens heen te komen.quote:
Mooi man! Have fun!quote:Op donderdag 28 mei 2015 21:59 schreef muzas het volgende:
Zo. Ik heb gewoon een korte broek in mn tas gedaan. Ik heb besloten dat het topweer wordt dit weekend in houffa
Nu nog ff een pastasausje alvast maken, en dan lekker tukken. Morgen 15:00 een afspraak met een zonnig terras in houffalize![]()
Tot dinsdag!
Mooi kut allemaal zo. Hopelijk schiet 't nu een beetje op!quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:06 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Dinsdag weer een nieuwe soort brace gekregen voor 2 weken. 1 waarbij ik mijn knie tot ongeveer 90 graden mag buigen maar dat doet erg pijn aan mijn knieholte. Ik loop nog steeds mank en heb het wel gehad met thuiszitten. Ik verveel mij dood, ik ben afhankelijk van mensen met auto's om ergens heen te komen.
Morgenvroeg voor het eerst in mijn leven naar de Fysio, ik ben benieuwd hoe dat is maar dit heeft nu wel lang genoeg geduurd zo.
Ook wel weer een teken dat je eigenlijk veel te hard rijdt voor een duurrit ivm je vermogen op FTP. Als ik rustige duur doe zit ik qua TSS rond de 35 punten per uur. 284 op 123km is gewoon veel te veel voor een duurrit. Dan zit je op 71 TSS per uur. Je slaat dan eigenlijk de spijker volledig mis. Het is namelijk niet intensief genoeg om intensief te noemen, maar aan de andere kant weer te intensief om (rustige)duur te noemen. Beetje van alles niks. Verklaart wel waarom jij op klimmen nooit echt hard rijdt, je bent namelijk niet gewend om eens even goed in het rood te rijden. Je zit eigenlijk steeds wat in dezelfde zone te werken. Maar jij fietst om lekker te fietsen en dat moet je vooral blijven doen!quote:Op donderdag 28 mei 2015 21:27 schreef ddx het volgende:
Bij mijn ritjes op strava (omdat ik met powermeter rijd) staat training load er altijd bij.
En op basis van trainingload geven ze advies over rust :
[..]
Ik hou me alleen niet echt aan die waardes, dan zou ik soms maar 1 ritje per week mogen doen![]()
Luister meer naar m'n lichaam of ik hard ga fietsen of gewoon rustig rondje ga fietsen.
Ter info ritje van gisteravond van 123km met lekker doorrijden geeft training load van 284.
Rustig rondje uitrijden van 111km van afgelopen maandag load van 154.
En 260km met flink klimmen van afgelopen zondag load van 584.
Triatleten ook. Die kunnen vaak ook geen bocht behoorlijk doorkomen.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:23 schreef Tommeke het volgende:
Je ziet dat met roeiers vaak. Die kunnen urenlang met 35 per uur door de polder buffelen, maar komen in een koers te kort op topsnelheid.
Red Bull aapt gewoon na. Dit is 2 jaar terug al eens als brevet gedaan. Niks geen etappes maar aan een stuk door.quote:Op donderdag 28 mei 2015 20:36 schreef MarcoD het volgende:
![]()
True! En zitten raar op hun fiets en hebben een ligstuurtje.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:26 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Triatleten ook. Die kunnen vaak ook geen bocht behoorlijk doorkomen.
Klopt, en dan organiseren ze steeds meer stayerwedstrijden omdat de OS dit ook heeft. Kutconcept.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:26 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Triatleten ook. Die kunnen vaak ook geen bocht behoorlijk doorkomen.
En wielrenners hebben een kippenborstquote:Op donderdag 28 mei 2015 22:40 schreef Tommeke het volgende:
[..]
True! En zitten raar op hun fiets en hebben een ligstuurtje.
Dat vind ik echt zo, zo vreselijk homofiel.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:41 schreef No-P het volgende:
[..]
Klopt, en dan organiseren ze steeds meer stayerwedstrijden omdat de OS dit ook heeft. Kutconcept.
Ja, gaat imo tegen het hele idee van de triathlon in.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat vind ik echt zo, zo vreselijk homofiel.
Het was een 100% man tegen de klok gevecht (afgezien van de zwemstart dan) en nu is het een soort zwemsprint, groepsrit draait het daarna erom wie de marathon het hardste loopt.
Wat je nu opnoemt stond allemaal in de email. Er is paar km neutralisatie. Vlak voor de start sluiten alle vakken aan. Iedereen start tegelijk. En ja een neutralisatie is oorlog, 1x verkeerd remmen en je zit 3 rijen naar achter. Ach ik hou me rustig, na vrijgeven genoeg tijd om voorin te komen. Voordeel is dat we als licentiehouder in 1e vak kunnen plaatsnemen.quote:Op donderdag 28 mei 2015 19:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Maar dit is Sardinië niet. Ten eerste verwacht ik niet dat er hier een neutralisatie is, maar dat het meteen losgaat. Ten tweede als er wel een neutralisatie is, gaan neutralisaties er in NL héél anders aan toe dan die we in Sardinië hebben meegemaakt.
Bovendien zullen ze de startvakken wel op elkaar laten aansluiten vlak voor de start, en dat alles tegelijk losgaat.
Lange afstand is zonder stayeren. Olympisch is 10km lopen, doen ze wel in 29min. Dat redden maar enkele Nederlanders zonder eerst te zwemmen en fietsen. Welgeteld 1 dit jaar tot nu toe geloof ik.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat vind ik echt zo, zo vreselijk homofiel.
Het was een 100% man tegen de klok gevecht (afgezien van de zwemstart dan) en nu is het een soort zwemsprint, groepsrit draait het daarna erom wie de marathon het hardste loopt.
OK.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:51 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat je nu opnoemt stond allemaal in de email. Er is paar km neutralisatie. Vlak voor de start sluiten alle vakken aan. Iedereen start tegelijk. En ja een neutralisatie is oorlog, 1x verkeerd remmen en je zit 3 rijen naar achter. Ach ik hou me rustig, na vrijgeven genoeg tijd om voorin te komen. Voordeel is dat we als licentiehouder in 1e vak kunnen plaatsnemen.
Nee idd, de neutralisaties die ik in mijn nieuwelingen en junioren tijd meemaakte waren verre van chill. Nu bij amateurs hebben we niet vaak, maar de keren dat ik had, kon ik wel plekken opschuiven. Maar idd niet echt prettig. Je moet wat brutaal zijn en schijt hebben.quote:Op donderdag 28 mei 2015 23:09 schreef Wombcat het volgende:
[..]
OK.
Anyway, neutralisatie tijdens de Giro Sardegna en de neutralisaties die ik in NL heb meegemaakt, dat is echt een verschil van dag en nacht. In Sardinië kon ik (muv de 1e etappe) met gemak tijdens de neutralisatie op de 1e rij komen. In NL bij klassiekers was ik altijd al heel erg blij als ik tijdens de neutralisatie geen plaatsen verloor.
Aangezien er bij de Mediofondo veel licentiehouders meedoen, verwacht ik dat het tijdens de neutralisatie niet ff lekker chillen is.
Ik vind idd die stayerwedstrijden zo dom. Een vriendin van me deed vorig jaar eredivisie. Zij is echt ontzettend goed. Kan heel goed zwemmen en enorm goed fietsen. Ze kwam altijd als een van de eerste uit het water maar had helemaal geen voordeel van het feit dat ze harder fietst dan de rest omdat iedereen bij elkaar in het wiel gaat hangen.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:41 schreef No-P het volgende:
[..]
Klopt, en dan organiseren ze steeds meer stayerwedstrijden omdat de OS dit ook heeft. Kutconcept.
Dat van gisteravond wil ik geen duurrit noemen hoor, beetje tussen duurrit en echt doorrijden.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:19 schreef Patroon het volgende:
Ook wel weer een teken dat je eigenlijk veel te hard rijdt voor een duurrit ivm je vermogen op FTP. Als ik rustige duur doe zit ik qua TSS rond de 35 punten per uur. 284 op 123km is gewoon veel te veel voor een duurrit. Dan zit je op 71 TSS per uur. Je slaat dan eigenlijk de spijker volledig mis. Het is namelijk niet intensief genoeg om intensief te noemen, maar aan de andere kant weer te intensief om (rustige)duur te noemen. Beetje van alles niks. Verklaart wel waarom jij op klimmen nooit echt hard rijdt, je bent namelijk niet gewend om eens even goed in het rood te rijden. Je zit eigenlijk steeds wat in dezelfde zone te werken.
Ik vermaak me wel jaquote:Maar jij fietst om lekker te fietsen en dat moet je vooral blijven doen!.
Thnx maar ik sla even over, zoals ik eerder al poste ga ik dan liever weer lekker in de franse bergen fietsen.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:27 schreef ultra_ivo het volgende:
DDX, als je nog denkt over PBP kun je nog snel ff een startplek claimen op basis van je brevet van vorig jaar. Van zaterdag op zondag wordt de inschrijving voor iedereen opengegooid. Dan zijn de laatste startplekken snel weg.
jamaar je bent toch een randonneur?quote:Op donderdag 28 mei 2015 23:59 schreef ddx het volgende:
[..]
Thnx maar ik sla even over, zoals ik eerder al poste ga ik dan liever weer lekker in de franse bergen fietsen.
Die segmenten die je laat zien van max 1km heeft weinig met klimmen te maken. Dat is ff paar minuten op vermogen stampen.quote:Op donderdag 28 mei 2015 23:58 schreef ddx het volgende:
[..]
Dat van gisteravond wil ik geen duurrit noemen hoor, beetje tussen duurrit en echt doorrijden.
En het is na werk dus helemaal volle bak ook niet, alleen door groot stuk wind tegen wel doorrijden.
En naar mijn idee geef ik op klimmetjes soms best wel gas hoor, blijft alleen jammer dat die hier in de buurt niet zo veel zijn, even 3 waar ik toch best nette tijden heb naar mijn mening.
https://www.strava.com/se(...)er=both&club_id=4319
[..]
Ik vermaak me wel ja
Voor iemand die zoveel km's maakt als een protour renner is het idd mager/zou je beter verwachten, ik zie ddx ook niet in de top 20 op die linkjes die hij post.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 07:06 schreef Patroon het volgende:
[..]
Maar je zou in verhouding veel harder moeten kunnen bergop. Je rijdt altijd harder dan ik, maar volgens mij reed ik de klimmen op Mallorca harder op (volgens mij, heb nu de tijden niet)
Ja, hij klimt tegenwoordig wel wat sneller dan ik, dat was in 2013 nog wel anders. Mag ook wel met alle trainingsarbeid die hij erin stoptquote:Op vrijdag 29 mei 2015 08:59 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik denk dat Patroon het eerste boven zal zijn.
Ja echt stoeremannensegment. Daarom staat er in mijn lijstje van mensen die ik volg een dame bovenaanquote:
Heb ik dan via hier de Camerig van een andere kant 'beklommen?' Ik sta niet in dat segment van jou.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 07:57 schreef RealBizkit666 het volgende:
Dit is op Nederlands zwaarste "klim":
Jij reed het segment in de andere richtingquote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:22 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Heb ik dan via hier de Camerig van een andere kant 'beklommen?' Ik sta niet in dat segment van jou.
https://www.strava.com/activities/179238845/segments/4190342151
Wat is haar tijd dan?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja echt stoeremannensegment. Daarom staat er in mijn lijstje van mensen die ik volg een dame bovenaan
2:18:09quote:
Dat zeg je wel vaker, maar jij zit ook niet stil qua training. Denk dat het grootste verschil is dat ik in 2013 nog maar voor het 2e jaar op de fiets zat, jij fietste toen al zeker 7 jaar, dan heb je heel wat meer taaiheid en inhoud opgedaan. Op de Galibier was ik meer naast dan op de fiets hahaquote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:17 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ja, hij klimt tegenwoordig wel wat sneller dan ik, dat was in 2013 nog wel anders. Mag ook wel met alle trainingsarbeid die hij erin stopt
Neuh ik zou niet de langzaamste doen maar je hebt ook zeker niet de snelste nodig. Gewoon een middemoot nemen.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:49 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Maak het voor een GPS eigenlijk uit wat voor 'snelheid' geheugenkaartje je in het aparaat stop
Ga denk weer naar zelfde gebied als vorig jaar, leuk rustig fietsgebied.quote:
Toen zat je niet heel ver de alpen in toch?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:52 schreef ddx het volgende:
[..]
Ga denk weer naar zelfde gebied als vorig jaar, leuk rustig fietsgebied.
Tentje mee en bij m'n ouders langs op de camping.
Dat zijn klimmetjes die nog beetje bereikbaar zijn als je dagje wilt fietsen.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 07:06 schreef Patroon het volgende:
[..]
Die segmenten die je laat zien van max 1km heeft weinig met klimmen te maken. Dat is ff paar minuten op vermogen stampen.
Zit redelijk in de buurt van de alpen ja, wou dan iig wel dagje bekende klim doen.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Toen zat je niet heel ver de alpen in toch?
Ik zou dan toch liever de grote klimmen gaan rijden.
Dan rijd je rechtdoor bij Buitenlust en heb je nog een aantal afdalingen. Die is iets minder zwaar. Zeker als je zorgt dat je bij beide op hetzelfde punt uit komt.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:22 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Heb ik dan via hier de Camerig van een andere kant 'beklommen?' Ik sta niet in dat segment van jou.
https://www.strava.com/activities/179238845/segments/4190342151
Ja dat bedoel ik, terwijl ik mijn ritten veel langzamer afwerk.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:53 schreef ddx het volgende:
[..]
Dat zijn klimmetjes die nog beetje bereikbaar zijn als je dagje wilt fietsen.
Mallorca zaten we volgens mij wel redelijk zelfde tijden, maar ik heb als excuus dat ik goedkope huurfiets had![]()
En uur lang klimmen is gewoon op omslagpunt fietsen, niet in rood gaan ofzo zoals je noemde.
Gewoon altijd keihard trappen en dan nog een beetje harder gaan.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 10:24 schreef ddx het volgende:
Klopt ik rij veel ritten alsof ik nog 200km moet fietsen erna.
Probeer dat laatste tijd wel beetje te veranderen
Die dingen van te voren inplannen is helemaal niet handig gezien de drukte van het verkeer, dorpen, stoplichten etc. Bij lastige trainingen plak ik het met een briefje op mijn stuurpen en kan ik ze starten als ik in rustig gebied ben.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 10:30 schreef Gripper het volgende:
[..]
Gewoon altijd keihard trappen en dan nog een beetje harder gaan.
Probeer eens een tijdritje solo, 40 km in 1 uur proberen te rijden op rustige wegen. En doe intervaltrainingen, 20 sec full-out sprintjes met 10 sec rust ertussen (de beruchte Jens Voigt intervallen, bij de 3e van de 5 wens je al dat je er nooit aan begonnen was)
Kan je allemaal maken op die mooie garmin, dus het is zonde om die functies niet te benutten.
Ik denk dat het voor jou vooral belangrijk is om even mooie kleding mee te nemen, je wil toch wel een beetje netjes op het terras zitten?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 11:00 schreef kaasplankje het volgende:
ben ff mijn sokken aan het uitzoeken voor het weekend, veel belangrijker dan al dit gezever.
quote:Op vrijdag 29 mei 2015 11:04 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor jou vooral belangrijk is om even mooie kleding mee te nemen, je wil toch wel een beetje netjes op het terras zitten?
HAHAHAAH
iddquote:Op vrijdag 29 mei 2015 11:04 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor jou vooral belangrijk is om even mooie kleding mee te nemen, je wil toch wel een beetje netjes op het terras zitten?
HAHAHAAH
Muzas en Kaas en ik gaan Orval op een terrasje in de zon drinken met onze toffe hipsterpetjes opquote:Op vrijdag 29 mei 2015 11:08 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
idd
HAHAHAHA
ik zal aan je denken als ik een slokje neem van mijn gekoelde bier en jij met een stel boeren in de waaier zit bij Sint Heerejans Kuttekerke aan de Uitgedregde Sloot.
Benieuwd hoe het met Oksel gaat, die heeft tenslotte masterclass waaierrijden gehad van de uberwaaiergod Gerrit.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 11:08 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
idd
HAHAHAHA
ik zal aan je denken als ik een slokje neem van mijn gekoelde bier en jij met een stel boeren in de waaier zit bij Sint Heerejans Kuttekerke aan de Uitgedregde Sloot.
Daarmee bedoelen ze vanaf de Korenweg met de haaksebocht de Den Aam op. En als je dat weggetje ziet kan ik je verzekeren dat je daar voorin moet zitten.quote:Na de start in ’s-Heerenberg en de beklimming van de Zeddamseweg gaat het peloton op de grote kruising re.af naar beneden en vervolgens na een 180 graden draai dezelfde weg weer omhoog; op de grote kruising gaat het re.af en via een meer dan haakse bocht via een smal weggetje terug naar de Drieheuvelenweg om vervolgens naar Zeddam te rijden
Wellicht een wat beter beeld van de bocht.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 11:48 schreef Patroon het volgende:
Tommeke, Oksel en Wombcat ff een kleine tip.
[..]
Daarmee bedoelen ze vanaf de Korenweg met de haaksebocht de Den Aam op. En als je dat weggetje ziet kan ik je verzekeren dat je daar voorin moet zitten.
https://www.google.nl/map(...)0bcd1aa91fb410?hl=nl
Ik twijfel nog over mn Sa Calobra shirtje, of toch m'n nieuwe G-sus shirtquote:Op vrijdag 29 mei 2015 11:28 schreef kaasplankje het volgende:
Welk Rapha shirtje doe jij aan Gripster?
Ja van breed naar smal is altijd leukquote:Op vrijdag 29 mei 2015 11:54 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Wellicht een wat beter beeld van de bocht.
https://www.google.nl/map(...)1fb410!6m1!1e1?hl=nl
Ik heb dan morgen maar een toertochtje, maar voor een bepaalde klim ligt er ook flink wat zand (een paar meter lang en breed). Als dat niet weg is, dan neem ik wel een andere route. Geen zin om de kans op een lekke band te verhogen.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 11:57 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja van breed naar smal is altijd leukHopelijk vegen ze dat zand nog wat aan..
Dit.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:02 schreef MarcoD het volgende:
Van zand heb ik nog nooit een lekke band opgelopen hoor..
Wie van de Fokkers denk jij dat er het eerst op ze muil gaat?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 11:57 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja van breed naar smal is altijd leukHopelijk vegen ze dat zand nog wat aan..
Ik zou ff een paar nieuwe kopen, dat motiveert. Vraag maar aan Boogertquote:Op vrijdag 29 mei 2015 11:00 schreef kaasplankje het volgende:
ben ff mijn sokken aan het uitzoeken voor het weekend, veel belangrijker dan al dit gezever.
Meer grind dan zand. Ik had wellicht wat duidelijker mogen zijn. Flink wat kleine steentjes waarop je met gemak lek kunt rijden in ieder geval.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:02 schreef MarcoD het volgende:
Van zand heb ik nog nooit een lekke band opgelopen hoor.. Wel eens wat schaafplekken
Oksel onderuit en Tommeke die EHBO-er gaat spelen.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:31 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wie van de Fokkers denk jij dat er het eerst op ze muil gaat?
Oksel? Tommek?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:36 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Oksel onderuit en Tommeke die EHBO-er gaat spelen.Ja en dan ronde later wiel afgeven aan Wombcat omdat die lek heeftSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik kan 't mis hebben...
gewoon een goedkoop kaartje gebruiken. maakt geen drol uitquote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:49 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Cadeautje aan mezelf
[ afbeelding ]
Maak het voor een GPS eigenlijk uit wat voor 'snelheid' geheugenkaartje je in het aparaat stopt, Ivo, wat doe jij?
Ik heb jarenlang m'n vakantiefietsen zonder GPS gedaan, maar vondt het nu eens tijd. Openstreetmaps van Europa erin, Archies voor de campings...
En ik ga de route van een nieuwe fietsgids (Rondje om het kanaal deel 2, Kees Swart) proefrijden eind junidus dan ga ik ook GPS tracks volgen. Van Roscoff tot aan St Michel, en daarna verder als ik tijd over heb. Daarna ook weer proberen serieus(voor mijn doen dan) de racefiets op te pakken zodat ik hier weer eens kan gaan posten.
Mwah. Hoe zit dat eigenlijk met lekrijden daar? Zelf depanneren? Of moet ik jou van je fiets meppen en je wiel jatten?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:58 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja en dan ronde later wiel afgeven aan Wombcat omdat die lek heeft
Wat mij trouwens opvalt dat de helft van de van de vrouwen uit de buurt hier die ik op Tinder zie met jou bevriend is.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 14:10 schreef Tommeke het volgende:
Ik had net Oksel aan de foon en die was ook een beetje zenuwachtig
Ik ga in het begin wel in Patty z'n wiel hangen en hopen dat ik 't zo wat overleef.
Okkie, hoe kom je eigenlijk aan m'n nummer?
En dat allemaal zonder tipi? Of is die voor het doktertje spelen 's avonds? Of gaat Gripper nie mee en er is dus geen tipi-experience?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:36 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Oksel onderuit en Tommeke die EHBO-er gaat spelen.
Wat is tinder?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 14:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat mij trouwens opvalt dat de helft van de van de vrouwen uit de buurt hier die ik op Tinder zie met jou bevriend is.
de grip zit dit weekend aan de ourthequote:Op vrijdag 29 mei 2015 14:17 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
En dat allemaal zonder tipi? Of is die voor het doktertje spelen 's avonds? Of gaat Gripper nie mee en er is dus geen tipi-experience?
Anyway, wat jullie ook gaan doen, have fun.
Niet iets wat jij op je telefoon moet zetten, wil je de lieve vrede thuis bewarenquote:
Je moet ff de mail van de organisatie lezen. Weet je allesquote:Op vrijdag 29 mei 2015 14:08 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Mwah. Hoe zit dat eigenlijk met lekrijden daar? Zelf depanneren? Of moet ik jou van je fiets meppen en je wiel jatten?
waarschijnlijk ken ik het daarom nietquote:Op vrijdag 29 mei 2015 14:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Niet iets wat jij op je telefoon moet zetten, wil je de lieve vrede thuis bewaren
que?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 14:40 schreef ratatat het volgende:
[..]
Soort van grindr maar dan voor breeders.
30-quote:Op vrijdag 29 mei 2015 14:49 schreef poiuytr het volgende:
[..]
50+?
Overigens net een introductiepakket gekocht bij sportvoedingwebshop ben benieuwd.
Hahaha mooi!quote:Op vrijdag 29 mei 2015 14:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat mij trouwens opvalt dat de helft van de van de vrouwen uit de buurt hier die ik op Tinder zie met jou bevriend is.
Vanaf waar ik woon. Namen hou ik even voor me. Straks val ik door de mand als die sociaal gehandicapte jongen die al die vrouwen betast op de eerste date. En dat moet natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 15:31 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Hahaha mooi!
In Grunn of bij jou in de buurt? Of waar je nu zit? Pm me anders ff wat namen
Ik zal niets zeggen! Ben alleen nieuwsgierig wie. En kan je misschien helpen met een selectie makenquote:Op vrijdag 29 mei 2015 15:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Vanaf waar ik woon. Namen hou ik even voor me. Straks val ik door de mand als die sociaal gehandicapte jongen die al die vrouwen betast op de eerste date. En dat moet natuurlijk niet.
Laatste keer dat ik een fietschick op strava tegenkwam had ze opeens een vriendquote:Op vrijdag 29 mei 2015 15:45 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik zal niets zeggen! Ben alleen nieuwsgierig wie. En kan je misschien helpen met een selectie maken
Daarbij ken ik wel wat chickies uit die omgeving die wel doenbaar zijn en ook nog fietsen
Lijkt me niet dat het Groningers zijnquote:Op vrijdag 29 mei 2015 15:46 schreef Tommeke het volgende:
Zullen wel veel Amsterdammers zijn denk ik.
Topic niet zichtbaar.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 15:59 schreef kanovinnie het volgende:
http://forum.fok.nl/topic/2224421/4/50#153074833
Binnenkort eens een kwartier rondjes rijden
Prive toegang.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 15:59 schreef kanovinnie het volgende:
http://forum.fok.nl/topic/2224421/4/50#153074833
Binnenkort eens een kwartier rondjes rijden
Ik zie het probleem niet zo. Lijkt me best spannend.quote:
ABOquote:
Gewoon een banaan in stoppenquote:Op vrijdag 29 mei 2015 16:31 schreef kanovinnie het volgende:
https://instagram.com/p/3Qq6FhnJ58/
En dan zijn wij bang voor chinabikeS
Die gast is echtquote:Op vrijdag 29 mei 2015 16:31 schreef kanovinnie het volgende:
https://instagram.com/p/3Qq6FhnJ58/
En dan zijn wij bang voor chinabikeS
Zeker voor vakantiewerk is formaat belangrijker dan snelheid. De Garmin is de snelste niet qua lezen dus ieder kaartje is genoeg qua snelheid.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Neuh ik zou niet de langzaamste doen maar je hebt ook zeker niet de snelste nodig. Gewoon een middemoot nemen.
Doet me denken aan de Ronde van Wichmond, waar ik het zo naar m'n zin had..quote:Op vrijdag 29 mei 2015 11:54 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Wellicht een wat beter beeld van de bocht.
https://www.google.nl/map(...)1fb410!6m1!1e1?hl=nl
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=cuqdzfjcricqmvzequote:Op vrijdag 29 mei 2015 21:39 schreef Oksel het volgende:
Is de route van zondag eigenlijk ergens op Google maps te vinden?
Wij maken er gewoon een cyclo van..quote:Op vrijdag 29 mei 2015 21:48 schreef Wombcat het volgende:
't is wel weer tyoisch nederlandswe organiseren een cyclo en gaan ons best er voor doen er een criterium van te maken. Blijft toch gepruts in NL met cyclo's.
Ik doelde op het draaien en keren in de eerste kilometers, voor het geval dat niet duidelijk was.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 21:55 schreef Oksel het volgende:
[..]
Wij maken er gewoon een cyclo van..Op koersniveau kan ik toch niet bij blijven
Wat is het probleem? AGR wel eens gezien? Ook keren en draaien. Een fiets heeft een stuur, dus lekker gebruiken dat ding.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 21:48 schreef Wombcat het volgende:
't is wel weer tyoisch nederlandswe organiseren een cyclo en gaan ons best er voor doen er een criterium van te maken. Blijft toch gepruts in NL met cyclo's.
Beetje zelfvertrouwen bolle dakdekker. Die kutstudent uit grunn en die fries die vooral uitblinkt in trainen rij jij sowieso zoek. Kaas stapt af en zo hoef je alleen wombcat voor je te dulden. Ik zet mijn geld op jouquote:Op vrijdag 29 mei 2015 21:37 schreef Oksel het volgende:
Ik had je nummer van die gekke Fries Tom.
Verder heb ik goed nieuws:
- Ik heb het gras kunnen maaien voor de buien.
- Ik heb Groningen weer verlaten zonder zelfmoord te plegen.
- De blauwe bessen zijn in de aanbieding bij de AH.
Overigens over zondag; ik wapper er af, met zulke bochten én klimmen kan een peloton niet volhouden. Maar ach, iemand moet de pannenkoek zijn
Dat ik draaien en keren niet leuk vind en criteriums niet mijn ding zijn.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 22:48 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat is het probleem? AGR wel eens gezien? Ook keren en draaien. Een fiets heeft een stuur, dus lekker gebruiken dat ding.
Haha komt goed joh! Zie je morgen!quote:Op zaterdag 30 mei 2015 09:52 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat ik draaien en keren niet leuk vind en criteriums niet mijn ding zijn.
Die ploegentijdrit was over een iets ander parkoers, zonder al dat draaien in 's Heerenberg.quote:
Ja ik weet het, maar dit geeft wel ff een beeld van het grootste gedeelte van de route, de klim in Zeddam, daarna op de vlakte richting Beek en dan 't Peeske op. Dat keren en draaien moet je er zelf ff bij bedenken.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:26 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die ploegentijdrit was over een iets ander parkoers, zonder al dat draaien in 's Heerenberg.
Ja, dat hoort bij een cyclo: zelf depanneren.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 12:01 schreef Patroon het volgende:
Allemaal indekkers Okkie. Komt door de spanning. Kan hij morgen zeggen, ik zei al die bochten liggen me niet
Wel kut trouwens dat bij lekrijden het direct over is, althans een goede uitslag rije.
Jij en de andere die gaan rijden. Veel succes morgen.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 16:24 schreef Patroon het volgende:
Ik heb net het rondje gereden en kan zeggen pittig! Vooral stuk na de klim in Zeddam de weg rechts naar Beek. Harde wind van de zijkant en valsplat. Daar gaan slachtoffers vallen.
Hoe zijn die klimmetjes?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 16:24 schreef Patroon het volgende:
Ik heb net het rondje gereden en kan zeggen pittig! Vooral stuk na de klim in Zeddam de weg rechts naar Beek. Harde wind van de zijkant en valsplat. Daar gaan slachtoffers vallen.
Ik heb geen idee wat ik kan verwachten tov de anderen. Ik zal mijn best doen. Misschien valt het mij gigantisch tegen. Pas in de koers zal ik weten om welke positie ik zal strijden.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 15:39 schreef Wombcat het volgende:
Neuh, geen indekken of zenuwen. Ik weet gewoon echt wel wat voor parkoers me wel of niet ligt. Anyway, durf ik voor mezelf nog wel een voorspelling te doen voor morgen: tussen de 10 en 20 minuten achter de winnaar.
[..]
Ja, dat hoort bij een cyclo: zelf depanneren.
Montferland, achterhoek begint bij 10 km van Zeddam bij Terborg.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 09:41 schreef Flipmoehoe het volgende:
Rijd jij niet mee dan kano?
Anderen veel plezier in de achterhoek
De eerste vanaf de start is prima te doen. De 2 erna in sheerenberg ook. Dan rij je door na Zeddam en daar is een klim van 500m op scheef liggende klinkers, die is kut. Al helemaal omdat je bovenop rechts af gaat en dan op de vlakte met wind (was vandaag stevig) van zij met valsplat, daar gaat het uit elkaar verwacht ik. Dan rij je door naar Beek en van daar 't peeske op. Die loopt lekker maar is wel 1km lang, ook daarna komt nog een stuk met de wind van zij. En dan ben je weer in sheerenberg en kan je opnieuwquote:
Ik verwacht jou wel ruim voor me, aangezien je in criteriums ook goed meekan.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 17:45 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat ik kan verwachten tov de anderen. Ik zal mijn best doen. Misschien valt het mij gigantisch tegen. Pas in de koers zal ik weten om welke positie ik zal strijden.
Het is ook maar net in welke groep je komt te zitten. Alleen begin je hier niks met die wind en valsplat. Als je pech hebt mis je net de groep die je qua tempo wel bij zou kunnen houden, maar alleen rij je er niet heen.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 18:09 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik verwacht jou wel ruim voor me, aangezien je in criteriums ook goed meekan.
Oksel zal op dit parkoers denk ik bij me in de buurt zitten, die kan dat explosieve wel aan. Tommeke kan ik niet goed inschatten.
Ik ben niet zo explosief. Hoewel ik laatst met clubtraining op de viaducten sterker was dan een clubgenoot die de afgelopen jaren wel eens op het podium stond bij de amateurs.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 18:09 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik verwacht jou wel ruim voor me, aangezien je in criteriums ook goed meekan.
Oksel zal op dit parkoers denk ik bij me in de buurt zitten, die kan dat explosieve wel aan. Tommeke kan ik niet goed inschatten.
Die was vandaag.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 20:57 schreef Wombcat het volgende:
Deden Grip, kaas en Muzas vandaag die kroegentocht in België, of is die morgen?
Knap idd.quote:Op zondag 31 mei 2015 12:45 schreef Oksel het volgende:
Zo, dat was leuk. Kon t peloton helaas niet bijhouden, 4 minuten achter Patty en zo gefinisht. Patty knap 10e!
En ik zat daar weer achter. In de neutralisatie tot twee keer toe iemand die voor me met een voet uit 't pedaal moest.quote:Op zondag 31 mei 2015 13:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Knap idd.
Ik zat te ver achterin, in de eerste ronde brak het 30 plaatsen voor me en zat ik dus al in de mongolenwaaier.
Da's jammer. Stond je dan nog achter me bij de start? Daar heb ik je niet meer gezien en ik stond vrijwel achteraan.quote:Op zondag 31 mei 2015 14:37 schreef Tommeke het volgende:
[..]
En ik zat daar weer achter. In de neutralisatie tot twee keer toe iemand die voor me met een voet uit 't pedaal moest.
dat valt redelijk meequote:Op zondag 31 mei 2015 12:45 schreef Oksel het volgende:
Zo, dat was leuk. Kon t peloton helaas niet bijhouden, 4 minuten achter Patty en zo gefinisht. Patty knap 10e!
Ik stond vrij ver vooraan. 4e rij. Bij de start kwam degene voor me slecht in z'n pedaal en het eerste gedeelte van de neutralisatie op die klim trapte ik al op m'n adem.quote:Op zondag 31 mei 2015 14:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Da's jammer. Stond je dan nog achter me bij de start? Daar heb ik je niet meer gezien en ik stond vrijwel achteraan.
In de bocht dat smalle paadje op, na 1,5 km stond er eentje overdwars, waardoor ik daar een voet aan de grond moest zetten. Vervolgens kwam ik niet in mijn pedaal en stond ik op een te groot verzet, dus daar heb ik 20 plaatsen verloren of zo.
Overigens was er in de 2e ronde nog een zware valpartij. Eentje van CS030 lag er niet zo fijn bij. Een ronde later lag 'ie er nog, en was er een ambulance bij
Hij kwam dan in werkelijkheid ook op 8min binnen.quote:Op zondag 31 mei 2015 14:49 schreef dop het volgende:
[..]
dat valt redelijk mee
als je echt helemaal knakt verlies je op 1 rondje al gemakkelijk 4 minuten denk ik
quote:Op zondag 31 mei 2015 15:37 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hij kwam dan in werkelijkheid ook op 8min binnen.
Ik wilde 't net posten jaquote:Op zondag 31 mei 2015 15:37 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hij kwam dan in werkelijkheid ook op 8min binnen.
Is lekker makkelijk he, commentaar geven vanachter je computertje, terwijl je zelf nog geen deuk in een pakje boter rijdt..quote:
Geef ik commentaar danquote:Op zondag 31 mei 2015 15:54 schreef Oksel het volgende:
[..]
Is lekker makkelijk he, commentaar geven vanachter je computertje, terwijl je zelf nog geen deuk in een pakje boter rijdt..
Ja, je smiley is veelzeggend.quote:Op zondag 31 mei 2015 16:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Geef ik commentaar dan
Zit weer zand in je kut oksel
Is vooral wat je er zelf van maakt. Maar dat je nogal onzeker bent aangelegd en constant erkenning zoekt wisten we al natuurlijk.quote:
225-250 ?quote:Op zondag 31 mei 2015 16:09 schreef MarcoD het volgende:
Wat zouden jullie voor een edge 800 geven als deze nieuw is (nieuw gekregen na garantie), zonder hartslagband cadanssensor..
Ook goed. Denk 100 licentiehouders. Maar poets de cyclo renners van cyclo ploegen (bijv Marco Polo ploeg) ook niet uit.quote:Op zondag 31 mei 2015 16:03 schreef Oksel het volgende:
Enneh Patty, er stonden geen 200 man aan de start, maar 186. Waarvan ook nog een flink aantal 'funklasse'.
<200quote:Op zondag 31 mei 2015 16:09 schreef MarcoD het volgende:
Wat zouden jullie voor een edge 800 geven als deze nieuw is (nieuw gekregen na garantie), zonder hartslagband cadanssensor..
Ik heb prima gepresteerdquote:Op zondag 31 mei 2015 16:13 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ook goed. Denk 100 licentiehouders. Maar poets de cyclo renners van cyclo ploegen (bijv Marco Polo ploeg) ook niet uit.
Die funklasse reed overigens jou op 8min. Was behoorlijk fun ja
Grapje okkie, leuk dat ik je weer ff heb gezien.
quote:Schoolreisje...
Tenminste, zo voelde het toen ik zaterdagavond de bammetjes aan 't smeren was, en de blikjes cola in de koelkast zette. Alleen daar kwam ik snel op terug..
Een paar weken geleden werd ik getipt door een kennis over deze Giro, de eerste van Nederland. Wel een 'medio', gezien de afstand. Enthousiast gooide ik 't in de groepsapp, met als resultaat een stuk of 8 OWC renners aan de start. Tof! Een ronde van -oorspronkelijk- 17km, per ronde 150 hoogtemeters, en dat 6 keer. Klimmetjes vergelijkbaar met de lokale heuvels hier in Twente, wat klinkerweggetjes en 120 graden bochten. Dit alles in een prachtige omgeving, tegen de Duitse grens aan bij Arnhem.
Wel vroeg op, want starten om 09:15. Uurtje rijden, nog 'even' startnummer ophalen en om 09:22 begon 't feest. Met een man of 100 (gok ik) de eerste km geneutraliseerd, met meteen een leuk klimmetje voor de kiezen. Heel neutraal was 't niet, gezien m'n hartslag. Na een paar km kwam de brede weg en ging 't los. Meteen volle bak, ik zat gelukkig mooi voorin. In de klimmen kon ik die positie niet behouden, maar kon in de afdaling mooi weer naar voren opschuiven.
In ronde 2 ging 't 'mis', een flinke, nee, keiharde klap achter me. Omkijken. Mensen op de grond, en dat in de afdaling met 50-60km/h. Als onervaren renner deed me dat wel even achter de oren krabben.. Gelukkig geen OWC erbij, bleek. Wel een renner die 30 minuten later nog steeds op 't asfalt lag. Bah.
In ronde 3 kon ik helaas 't tempo van 't peloton écht niet meer bijhouden, en moest ik me laten afzakken op de lange klim. Gelukkig niet als enige, en met een aardig groepje konden we mooi doorrijden. Deze groep groeide mooi door, we veegden continue andere renners op. In de laatste ronde keek ik op de teller.. pas 90km! Ze hebben de ronde ingekort, bleek later. 't Keren en draaien in 's Heerenberg was eruit gehaald. Wel leuk, want daardoor leek 't tenminste op een cyclo, in plaats van een criterium. Voldaan over de finish, paar minuten na 't peloton. Erg leuke rit, mooie omgeving, leuke klimmetjes, en prima organisatie. Absoluut voor herhaling vatbaar.
Zoiets dacht ik ook al ja, veel meer en je kan net zo goed een 810 halen..quote:Op zondag 31 mei 2015 16:14 schreef dop het volgende:
[..]
<200
dat doen ze ook op MP ook als zijn ze dan niet splinternieuw
Goed gedaanquote:Op zondag 31 mei 2015 15:33 schreef Patroon het volgende:
Heb de hele neutralisatie op de eerste rij gereden. Ging wel lekker. Peeske deed pijn omdat die niet stijl genoeg was. De rest ging wel goed. Het brak uiteindelijk waar ik zei dat het zou breken. Ik kon daar net aansluiten bij de 1e groep.
Waarom geen 810? Zie eigenlijk geen nadelen maar wel enkele (kleine) voordelen. Zeker nu je eigenlijk moeite moet gaan doen nog ergens een 800 te vinden zou ik wel overstappen naar de 810.quote:Op zondag 31 mei 2015 16:45 schreef ddx het volgende:
Tja mocht mijn 800 defect gaan zou ik weer op zoek gaan naar een 800.
Dus zou 220 proberen ?
Er was iets misgegaan met de computer en rugnummers. Dat was onvoorzien. Daarom duurde de inschrijving langer.quote:Op zondag 31 mei 2015 16:44 schreef Wombcat het volgende:
@Oksel: zo goed vond ik het helemaal niet georganiseerd. Lange rij bij de inschrijving, dat hadden ze beter kunnen organiseren. Daardoor moest de start verlaat worden. Geen startvakken, terwijl ze dat wel aangekondigd hadden. Op 't laatste moment nog een parkoersverandering. Sowieso het parkoers heel laat op de website. Bij de finish hing geen finishdoek en er was geen duidelijke eindstreep.
Als het doorgaat wordt het <200 , 220 vind ik eigenlijk al teveel.. Een nieuwe 810 haal je al voor 270 euro..quote:Op zondag 31 mei 2015 16:45 schreef ddx het volgende:
Tja mocht mijn 800 defect gaan zou ik weer op zoek gaan naar een 800.
Dus zou 220 proberen ?
Lijkt mij ook. Gisteren alleen een rondleiding en proeverij bij maallust en daarna in de stad vrolijk verder speciaal bier drinken, dus vanochtend was ik niet erg frisquote:Op zondag 31 mei 2015 16:53 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Er was iets misgegaan met de computer en rugnummers. Dat was onvoorzien. Daarom duurde de inschrijving langer.
Die finish was belachelijk met die twee hobbels. Ze hadden beter zo'n finishding als in wedstrijden moeten doen.
@Yankee: Is echt iets voor jou.
Oh ja, is ook zo. Op zolder, met cola en chips ik wil namelijk ook graag een dikke kop krijgenquote:
Zag 't op fb! Mooi man!quote:Op zondag 31 mei 2015 17:14 schreef Yankee het volgende:
[..]
Lijkt mij ook. Gisteren alleen een rondleiding en proeverij bij maallust en daarna in de stad vrolijk verder speciaal bier drinken, dus vanochtend was ik niet erg fris
quote:Op zondag 31 mei 2015 17:22 schreef Yankee het volgende:
[..]
Oh ja, is ook zo. Op zolder, met cola en chips ik wil namelijk ook graag een dikke kop krijgen
Dat zijn dat verzachtende omstandigheden, maar neemt niet weg dat de opstelling en indeling van de tent niet echt handig was. Doe dan de toertocht en de mediofondo in een aparte tent. En als ze gisteren de mogelijkheid hadden gegeven om al nummers af te halen, dan had de helft van de mediofondo dat waarschijnlijk al wel gedaan.quote:Op zondag 31 mei 2015 16:53 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Er was iets misgegaan met de computer en rugnummers. Dat was onvoorzien. Daarom duurde de inschrijving langer.
Die finish was belachelijk met die twee hobbels. Ze hadden beter zo'n finishding als in wedstrijden moeten doen.
@Yankee: Is echt iets voor jou.
Vanaf Neeltje Jans? Goed bezig danquote:Op zondag 31 mei 2015 18:14 schreef Andyy het volgende:
En vandaag de tweede touretappe gefietst in omgekeerde richtingJammer van de regen alleen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://app.strava.com/activities/315632926
http://nl.mylaps.com/even(...)erenberg/MF_Tot.html
[ Bericht 14% gewijzigd door Patroon op 31-05-2015 19:24:05 ]Maar ik kan 't mis hebben...
Ja, iemand van het Specialized team ofzo. Ik kon richting de laatste bocht nog goed opschuiven, zat toen in hun treintje van 3 man. Maar kwam eigenlijk net te laat om top 5 te finishen, na de bocht lag al vrij snel de finish, dus dan schuif je niets meer op helaas. Volgende doel is toch echt om in zo'n finale bij de eerste 3 de laatste bocht door te vliegen, dan rij je daar gewoon podium.quote:Op zondag 31 mei 2015 19:24 schreef Flipmoehoe het volgende:
Knap gereden Patrooniemand van de stofwolk waar ik de crosstraining (winter training) volg is eerste geworden zag ik
Die laatste Groninger was een ploegmaat van me, ik flikte 'm op 't Peeske door nog ff te versnellenquote:Op zondag 31 mei 2015 19:41 schreef dop het volgende:
Patroon 1e Fries
Tommeke net niet laatste Groninger
Oksel net achter Leon van Bon. zou het de Van Bon zijn , maar dan zonder Epo ?
Zag van Bon laatst in Fiets, is nog nieteens zo lang geleden gestopt eigenlijk.quote:Op zondag 31 mei 2015 19:41 schreef dop het volgende:
Patroon 1e Fries
Ja dat was de van Bon. Zat eerst goed van voren. Miste daarna de slag of de koek was op. Nog steeds wel een klasbak hoor. Iets te zwaar, maar sprong makkelijk meequote:Op zondag 31 mei 2015 19:41 schreef dop het volgende:
Patroon 1e Fries
Rijd voor marco polo, is het toch een liefhebber, de meeste ex prof's zouden het niet kunnen opbrengen om tussen de pannenkoeken te fietsenquote:Op zondag 31 mei 2015 19:52 schreef Tommeke het volgende:
Ja, was dé Leon van Bon. Zag 'm bij de start nog.
Tommeke, waarom ging je zo nonchalant in het midden staan? Voorin was nog ruimte zat. Had je ook geen last gehad van prutsers voor je. Even brutaal zijn en hup fiets op rij 1quote:Op zondag 31 mei 2015 19:52 schreef Tommeke het volgende:
Ja, was dé Leon van Bon. Zag 'm bij de start nog.
Die was gisterenquote:Op zaterdag 30 mei 2015 20:57 schreef Wombcat het volgende:
Deden Grip, kaas en Muzas vandaag die kroegentocht in België, of is die morgen?
Oh genoeg klimmetjes waar we uit t zadel moesten hoor... Dus ik heb niet 6 uur alleen maar gezeten.quote:Op zondag 31 mei 2015 20:25 schreef Oksel het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat 't me op dit moment niet echt trekt, 6 uur in 't zadel. Kijk nu bijv. meer uit naar vrijdag, Ronde van Hengelo. Compleet kansloos, maar ach.
Vind ik ook hoor, ik was wat oneerbiedig , maar dat was meer om een beetje te trollen in jullie richting.quote:Op zondag 31 mei 2015 20:04 schreef Tommeke het volgende:
Erik Dekker doet in de winter (niet onverdienstelijk) aan veldrijden bij de amateurs. En heeft inmiddels ook al drie wegkoersen gewonnen bij de amateurs dit jaar.
Jelle Nijdam koerst ook nog steeds. Bij de sportklasse.
Ik vind dat schitterend!
Nou ja, voor jou is dat laag.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |