Ik ken wel het vaste nummer van mijn ouders :Squote:Op donderdag 28 mei 2015 10:02 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Een beetje het fenomeen van dat mensen vroeger tig telefoonnummers uit hun hoofd wisten en nu alleen hun eigen nummer.Je wordt inderdaad afhankelijk, maar zo lang de technologie blijft bestaan is dat niet erg.
Het is wel echt slecht gesteld met de algemene kennis dezer dagen, laatst vroeg een ex collega me waarom Brazilië niet mee doet met het EK voetbalquote:Op donderdag 28 mei 2015 10:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou ja, voorbeeld van dat joch dat in slaap was gevallen in de trein en zonder zijn mobiel dus echt geen idee had wat ie moest doen.
Of mensen die bij een defecte TomTom niet meer durven rijden oid.
Dat je bijv minder goed wiskundige formules uit je hoofd kent, soit, maar beetje basisvaardigheid op levensgebeid kan echt geen kwaad.
Nou ja, opzich is dat het probleem niet, tijden veranderen etc. Maar ik denk dat ze een stuk minder zelfstandig opgroeien. Weet niet of dat echt een probleem voor ze gaat worden, bedoel iedereen doet het van die generatie.quote:Op donderdag 28 mei 2015 10:07 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Kinderen van 5 die al vergroeid zijn met hun telefoon en niet meer zonder kunnen.
Het is voor real life toepassing lang niet zo noodzakelijk als bijv kunnen kaartlezen of een taal spreken.quote:Op donderdag 28 mei 2015 10:09 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Vind ik ook niet bepaald wenselijk eigenlijk.
Google Maps en Google Translatequote:Op donderdag 28 mei 2015 10:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het is voor real life toepassing lang niet zo noodzakelijk als bijv kunnen kaartlezen of een taal spreken.
Maar wel een vrij schadelijke situatie voor de weinige mensen die dat soort dingen wel dagelijks zullen gaan toepassen.quote:Op donderdag 28 mei 2015 10:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het is voor real life toepassing lang niet zo noodzakelijk als bijv kunnen kaartlezen of een taal spreken.
Snelweg misschien, al is mijn kennis van de Nederlandse snelwegen niet bepaald optimaalquote:Op donderdag 28 mei 2015 10:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom dan? Je weet waar je heen moet en er zijn gewoon borden hoor.
Maar ik snap het wel natuurlijk, alleen is het niet handig.
Dan is het natuurlijk altijd nog te leren. Er zullen altijd wel wiskundebuffs blijven bestaan natuurlijk.quote:Op donderdag 28 mei 2015 10:13 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Maar wel een vrij schadelijke situatie voor de weinige mensen die dat soort dingen wel dagelijks zullen gaan toepassen.
Kaart mag natuurlijk welquote:Op donderdag 28 mei 2015 10:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Snelweg misschien, al is mijn kennis van de Nederlandse snelwegen niet bepaald optimaalBinnen de bebouwde kom vind ik niks hoor zonder TomTom. Tenzij ik wel een kaart mag gebruiken.
Het is op jonge leeftijd veel makkelijker om wiskundige intuitie aan te leren, ik vind eigenlijk dat dat al best hard achteruit is gegaan.quote:Op donderdag 28 mei 2015 10:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan is het natuurlijk altijd nog te leren. Er zullen altijd wel wiskundebuffs blijven bestaan natuurlijk.
Ja, maar dat geldt dus voor alle vakken en vaardigheden.quote:Op donderdag 28 mei 2015 10:17 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Het is op jonge leeftijd veel makkelijker om wiskundige intuitie aan te leren, ik vind eigenlijk dat dat al best hard achteruit is gegaan.
Talen leren gebeurt nu op jonge leeftijd voor vrijwel iedereen.quote:Op donderdag 28 mei 2015 10:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, maar dat geldt dus voor alle vakken en vaardigheden.
Merk er weinig vanquote:Op donderdag 28 mei 2015 10:21 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Talen leren gebeurt nu op jonge leeftijd voor vrijwel iedereen.
Ik denk dat dat wel echt minder slecht voor elkaar is dan 50 jaar geleden hoor, kennis van andere talen.quote:Op donderdag 28 mei 2015 10:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Merk er weinig van.
Ach, het maakt mij ook allemaal niets uit verder, ik verbaas me er alleen dus wel om, de hulpeloosheid van mensen in het algemeen.
Wellicht, er zal vast een omslag geweest zijn om de zoveel tijd qua prioriteiten in het onderwijs.quote:Op donderdag 28 mei 2015 10:24 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel echt minder slecht voor elkaar is dan 50 jaar geleden hoor, kennis van andere talen.
Andersom met dingen als rekenvaardigheid.
Ik ben een paar keer in dat museum geweest maar op de een of andere manier heb ik zo te zien nog heel veel gemistquote:Op donderdag 28 mei 2015 10:21 schreef UitStraling het volgende:
Uren en uren op het bankje voor deze uitgestorven luiaard gezeten en mezelf verwonderd over de grootte en verhoudingen.
http://www.nhm.ac.uk/reso(...)eton-490_56212_1.jpg
Een van mijn favo plekjes in de wereld, voelt zowat als thuis. een ding moet je de Britten wel nageven, ze kunnen de wetenschap in welke vorm dan ook in een prachtig jasje gieten, vandaar mijn voorliefde voor BBC documentaires ook, in Nederland is het altijd zo houterig en sufquote:Op donderdag 28 mei 2015 10:26 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ben een paar keer in dat museum geweest maar op de een of andere manier heb ik zo te zien nog heel veel gemist![]()
En musea zijn gratisquote:Op donderdag 28 mei 2015 10:29 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Een van mijn favo plekjes in de wereld, voelt zowat als thuis. een ding moet je de Britten wel nageven, ze kunnen de wetenschap in welke vorm dan ook in een prachtig jasje gieten, vandaar mijn voorliefde voor BBC documentaires ook, in Nederland is het altijd zo houterig en suf
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |