Dat weet je maar nooit.Stel dat je ooit in een ontslagzaak terecht komt, en er ontstaat onenigheid over het loon waar je oprotpremie op gebaseerd is, of het blijkt dat ze de tijd dat je via een uitzendbureau bij PostNL hebt gewerkt niet hebben meegerekend bij je UWV-peildatum, dan is het toch wel fijn dat je nog loonstrookjes kan overleggen waaruit jouw gelijk blijkt.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 05:07 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat ik mijn loonstrookje van deze maand over 15 jaar nog nodig zal hebben.
Maar ik bekijk mijn post wel liever gewoon op papier dan op een beeldscherm.
Het is idd wel zo dat als je ontslagen wordt of ontslag neemt bij PostNL, per direkt op die datum je geen inzage meer hebt op MijnWerk, dus ook niet op je salarisstroken(zelf ondervonden).quote:Op dinsdag 9 juni 2015 08:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat weet je maar nooit.Stel dat je ooit in een ontslagzaak terecht komt, en er ontstaat onenigheid over het loon waar je oprotpremie op gebaseerd is, of het blijkt dat ze de tijd dat je via een uitzendbureau bij PostNL hebt gewerkt niet hebben meegerekend bij je UWV-peildatum, dan is het toch wel fijn dat je nog loonstrookjes kan overleggen waaruit jouw gelijk blijkt.
Daarnaast is het digitale dossier verre van volledig, en dan heb ik het nog niet eens over alle loonstrookjes en/of jaaropgaven van voor maart 2012. Er ontbreken bij mij diverse andere belangrijke documenten (waaronder eentje waarvan ik stiekum wel blij ben dat ze 'm kwijt zijn geraakt).quote:Op dinsdag 9 juni 2015 09:28 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Het is idd wel zo dat als je ontslagen wordt of ontslag neemt bij PostNL, per direkt op die datum je geen inzage meer hebt op MijnWerk, dus ook niet op je salarisstroken(zelf ondervonden).
Als je dus geen salarisstroken of andere afspraken hebt opgeslagen en/of hebt uitgeprint, heb je een probleempje.
Op te lossen om contact op te nemen met de (loon)administratie, maar dit duurt allemaal wel even.
Klik onder je Rooster op "Meer of minder (yeah, right) tijd doorgeven." Dan verschijnt er een wit scherm wat na enige tijd wachten (ga even koffie zetten of wandelen met de hond) verandert in een urenoverzicht. Met de knop "vorige week" kun je naar de uren van vorige week. Als je verder terug wilt, dan kun je de data in het tijdvak veranderen. Maar je kunt maar een beperkt aantalweken terug, ik geloof maximaal 6. Het is dus raadzaam om de overzichten uit te printen, of evt. kun je ze opslaan als screengrab of xps-document.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 12:00 schreef PicoMMP het volgende:
Hoe en waar maak ik een Mijn Werk account aan?
EDIT: gelukt, maar inloggen op de app werkt niet
Op de PC wel, maar daar kan ik dus verder heel weinig.
Kun je je gewerkte uren ergens terugvinden?
Waar staat mijn rooster?quote:Op dinsdag 9 juni 2015 16:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Klik onder je Rooster op "Meer of minder (yeah, right) tijd doorgeven." Dan verschijnt er een wit scherm wat na enige tijd wachten (ga even koffie zetten of wandelen met de hond) verandert in een urenoverzicht. Met de knop "vorige week" kun je naar de uren van vorige week. Als je verder terug wilt, dan kun je de data in het tijdvak veranderen. Maar je kunt maar een beperkt aantalweken terug, ik geloof maximaal 6. Het is dus raadzaam om de overzichten uit te printen, of evt. kun je ze opslaan als screengrab of xps-document.
Als het goed is krijg je meteen het rooster te zien als je inlogt, althans bij mij wel. Anders heb je aan de linkerkant het menu waar je op 'rooster' kunt klikken.quote:
Op de hoofdpagina zie ik alleen maar "Nieuws" en "Personele Zaken". En daar staat geen rooster bij.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 16:57 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
Als het goed is krijg je meteen het rooster te zien als je inlogt, althans bij mij wel. Anders heb je aan de linkerkant het menu waar je op 'rooster' kunt klikken.
Wat is je functie?quote:Op dinsdag 9 juni 2015 17:02 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Op de hoofdpagina zie ik alleen maar "Nieuws" en "Personele Zaken". En daar staat geen rooster bij.
Oh, die hebben geen Mijn Werk. In dat geval zul je je TC om een uitdraai moeten vragen.quote:
Oke thanks!quote:Op dinsdag 9 juni 2015 17:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Oh, die hebben geen Mijn Werk. In dat geval zul je je TC om een uitdraai moeten vragen.
Was het een handgeschreven briefje of een officiële kennisgeving "te kleine brievenbus"? Dat het de bezorger geld kost vind ik een vreemd verhaal. Ik weet dat pakketbezorgers vaak per bezorgd pakket betaald krijgen (dus niet bezorgd = geen geld), maar pakketbezorgers lopen met belstukken die sowieso nooit door de bus kunnen en/of mogen.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 17:11 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Beste postnl medewerkers ,ik kreeg een boos briefje in de bus van de postbezorger dat mijn brievenbus te klein is en dat hij geen pakjes meer wil bezorgen hier, omdat dat hem "geld" zou kosten???? Ik denk ten eerste dat is onzin, want toen het huis gebouwd is voldeed deze prima. Bivendien is de brievenbus helemaal niet zo klein, verder moet je dan maar met de ptt betere arbeidsvoorwaarden onderhandelen, normale mensen worden per uur betaald.. Verandert de ptt steeds de afmetingen van een "juiste" brievenbus?? Het ziet er nogal verwijtend uit, dit briefje... Ik kan de brievenbus overigens niet vergroten, want het is een monumentaal pand dat aan een weg staat. Verder kan het zijn dat de ptt ,of de bezorger sancties stelt en bijvoorbeeld helemaal niet meer bezorgt?? Wie weet hoe dit zit??
Een officiele kennisgeving, waar bij was geschreven in hanepoten" jij kost mij geld met je te kleine brievenbus!!!" huis is niet zo heel oud, 1932. Brievenbus is vrij groot voor een huis van die tijd. Ik zal deze eens opmeten en posten.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 17:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Was het een handgeschreven briefje of een officiële kennisgeving "te kleine brievenbus"? Dat het de bezorger geld kost vind ik een vreemd verhaal. Ik weet dat pakketbezorgers vaak per bezorgd pakket betaald krijgen (dus niet bezorgd = geen geld), maar pakketbezorgers lopen met belstukken die sowieso nooit door de bus kunnen en/of mogen.
Postbezorgers, dus degenen die briefpost en buspakjes bezorgen krijgen gewoon per uur betaald.
Dat de bus wel voldeed toen het huis gebouwd werd, dat doet natuurlijk niet ter zake. Toentertijd werden huizen ook gebouwd zonder centrale verwarming, met enkel glas, enkelsteens muren, ongeïsoleerd dak, etc.
De afmetingen van een juiste brievenbus veranderen niet "steeds". De inwerpopening moet minstens 3,2 bij 26,5 cm zijn. Deze regels zijn al zo'n 40 jaar geleden ingevoerd, maar ik neem aan dat jouw huis ouder is. In dat geval ben je uiteraard niet verplicht om je bus aan te passen, maar is het ongemak van het niet kunnen ontvangen van bepaalde buspakjes wel voor jou. Eventueel zou je een buitenbus kunnen plaatsen, zo'n groene. Op die manier hoef je geen aanpassingen aan je woningbrievenbus te doen.
Tja, strikt genomen heeft de bezorger wel een punt.Hij/zij is nu extra tijd kwijt aan jouw pakjes (aanbellen, kennisgeving schrijven, pakjes terug naar het depot brengen) en tijd is immers geld. De constatering dat je bus te klein is klopt ook. De bijgeschreven opmerking is natuurlijk niet zo netjes.quote:
Maar eh....aangezien PostNL gewerkte tijd netjes uitbetaalt, levert die extra tijd de bezorger toch juist extra geld op? Tja....quote:Op dinsdag 9 juni 2015 19:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Tja, strikt genomen heeft de bezorger wel een punt.Hij/zij is nu extra tijd kwijt aan jouw pakjes (aanbellen, kennisgeving schrijven, pakjes terug naar het depot brengen) en tijd is immers geld.
Je quote de verkeerde. Gabrunal_2013 is degene die zou kunnen klagen bij Webcare, ik ben niet de klant.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 20:11 schreef zombo het volgende:
[..]
Maar eh....aangezien PostNL gewerkte tijd netjes uitbetaalt, levert die extra tijd de bezorger toch juist extra geld op? Tja....of nou de bus te klein is of het pakje te groot, niemand is er blij mee. Maar lelijke briefjes schrijven kan natuurlijk niet, al moet ik die neiging ook wel eens onderdrukken.
Heb je het briefje al naar onze prijswinnende webcare gestuurd?
Normale mensen worden ook per klant/ontvanger betaald, dus die vlieger gaat niet op.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 17:11 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Beste postnl medewerkers ,ik kreeg een boos briefje in de bus van de postbezorger dat mijn brievenbus te klein is en dat hij geen pakjes meer wil bezorgen hier, omdat dat hem "geld" zou kosten???? Ik denk ten eerste dat is onzin, want toen het huis gebouwd is voldeed deze prima. Bivendien is de brievenbus helemaal niet zo klein, verder moet je dan maar met de ptt betere arbeidsvoorwaarden onderhandelen, normale mensen worden per uur betaald.. Verandert de ptt steeds de afmetingen van een "juiste" brievenbus?? Het ziet er nogal verwijtend uit, dit briefje... Ik kan de brievenbus overigens niet vergroten, want het is een monumentaal pand dat aan een weg staat. Verder kan het zijn dat de ptt ,of de bezorger sancties stelt en bijvoorbeeld helemaal niet meer bezorgt?? Wie weet hoe dit zit??
Ik werk niet meer bij PostNL en kon de dag na mijn laatste werkdag al niet meer inloggen en dus ook die salarisstroken niet meer bekijken.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 05:07 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ze zullen niet aan hun eigen post verdienen nee, maar ik neem aan dat het wel gewoon meegaat in de telling qua aantal stuks post?
Digitale info zal inderdaad wel snel vergaan maar bij loonstrookjes lijkt me dat dan weer niet zo'n ramp, ik verwacht niet dat ik mijn loonstrookje van deze maand over 15 jaar nog nodig zal hebben.
Maar ik bekijk mijn post wel liever gewoon op papier dan op een beeldscherm.
Ja weet ik, ik had het ook niet tegen jou, maar probeerde aan te sluiten bij je verhaal (hoera weer een te kleine bus, levert me fijn wat extra betaalde minuten op).quote:Op dinsdag 9 juni 2015 20:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Je quote de verkeerde. Gabrunal_2013 is degene die zou kunnen klagen bij Webcare, ik ben niet de klant.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |