Tuurlijk had hij de bocht gehaald, nieuwe banden dit dat alles. Hij was minstens op het podium geeindigdquote:Op zondag 31 mei 2015 12:17 schreef Tarado het volgende:
uiteindelijk scheelt het een cm of 5-10 en hij had hem niet geraakt, of hij dan de bocht wel gehaald had is weer een ander verhaal
quote:Op zondag 31 mei 2015 12:19 schreef flipsen het volgende:
[..]
Tuurlijk had hij de bocht gehaald, nieuwe banden dit dat alles. Hij was minstens op het podium geeindigd
2 punten in mindering op zijn licentie vind ik nogal zwaarquote:Op zondag 31 mei 2015 12:19 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Dit is ongeveer de laagste straf die je kan krijgen? Dus dan zou je opteren voor geen straf? Zou ik ook prima hebben gevonden overigens.
Die straf is voor de show joh. Je hebt 12 punten per jaar, dan moet die nog 5x een ongeluk als dit veroorzaken. Gaat natuurlijk niet gebeuren, en zelfs in het extreme geval dat hij 12 punten in mindering krijgt, mist hij 1 race.quote:Op zondag 31 mei 2015 12:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
2 punten in mindering op zijn licentie vind ik nogal zwaar
dat is dus het punt, de show, daar heb ik wat moeite mee, het is echt zo van we zullen hem even een lesje leren, terwijl het een vrij onschuldig incident was wat met een klapper afloopt.quote:Op zondag 31 mei 2015 12:23 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Die straf is voor de show joh. Je hebt 12 punten per jaar, dan moet die nog 5x een ongeluk als dit veroorzaken. Gaat natuurlijk niet gebeuren, en zelfs in het extreme geval dat hij 12 punten in mindering krijgt, mist hij 1 race.
Okay, op die manier. Ben het met je eens dat het vreemd is en onnodig. Maar het beinvloed Verstappen niet op een negatieve manier in ieder geval.quote:Op zondag 31 mei 2015 12:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is dus het punt, de show, daar heb ik wat moeite mee, het is echt zo van we zullen hem even een lesje leren, terwijl het een vrij onschuldig incident was wat met een klapper afloopt.
Ik meen dat Weltschmerz al eerder zei dat deze straf het close racen ontmoedigt en dat is juist wat we als kijker leuk vindenquote:Op zondag 31 mei 2015 12:31 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Okay, op die manier. Ben het met je eens dat het vreemd is en onnodig. Maar het beinvloed Verstappen niet op een negatieve manier in ieder geval.
deze is ook wel leuktwitter:carlosainz twitterde op vrijdag 29-05-2015 om 13:45:16THE save in Monaco. I was so happy not to hit @Ericsson_Marcus 🙈🙈🙈🙈😅😅😅😅 https://t.co/vbA5aCu5oO reageer retweet
Sow heej, close one... Leek meer op geluk dan wijsheidquote:Op zondag 31 mei 2015 12:47 schreef Tarado het volgende:
deze is ook wel leuktwitter:carlosainz twitterde op vrijdag 29-05-2015 om 13:45:16THE save in Monaco. I was so happy not to hit @Ericsson_Marcus 🙈🙈🙈🙈😅😅😅😅 https://t.co/vbA5aCu5oO reageer retweet
quote:Op zondag 31 mei 2015 12:47 schreef Ferry_76 het volgende:
Stel dat Grosjean wel schuldig was bevonden, hadden ze hem dan kunnen aanklagen wegens kindermishandeling?
Sport1 en (de Duitse) RTL en een aantal races op Veronica en BBC.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:11 schreef JDx het volgende:
Op welke zender in Nederland kan je dit live kijken?
Holy shitquote:Op zondag 31 mei 2015 12:47 schreef Tarado het volgende:
deze is ook wel leuktwitter:carlosainz twitterde op vrijdag 29-05-2015 om 13:45:16THE save in Monaco. I was so happy not to hit @Ericsson_Marcus 🙈🙈🙈🙈😅😅😅😅 https://t.co/vbA5aCu5oO reageer retweet
Ok, dus ik moet op de Duitse RTL kijken, want ik heb geen Sport1.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:17 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Sport1 en (de Duitse) RTL en een aantal races op Veronica en BBC.
Hoezo? 12 punten is een gigantisch grote buffer. Even in perspectief, dan moet je elke 3 races een 'groot' verwijtbaar ongeluk veroorzaken (met groot bedoel ik een aardige crash, niet een bargeboard beschadigd of zo).quote:Op zondag 31 mei 2015 12:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
2 punten in mindering op zijn licentie vind ik nogal zwaar
Dat lijkt mij een drogreden. De FIA wil best close racing, daar verdienen zij meer geld mee. Wat de FIA niet wil zijn crashes die voorkomen hadden kunnen worden.quote:Op zondag 31 mei 2015 12:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik meen dat Weltschmerz al eerder zei dat deze straf het close racen ontmoedigt en dat is juist wat we als kijker leuk vinden
"Onschuldig incident". Ik denk dat Grosjean zijn mening daarover heel anders is. Hij reed in de punten (of beter gezegd: punt). Er zitten in dat segment van het drivers championship drie coureurs binnen 1 punt van elkaar. Zo'n 'onschuldig incident' kan je dus gewoon 2 plaatsen in het kampioenschap kosten, of opleveren. Zo onschuldig vind ik dat helemaal niet.quote:Op zondag 31 mei 2015 12:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is dus het punt, de show, daar heb ik wat moeite mee, het is echt zo van we zullen hem even een lesje leren, terwijl het een vrij onschuldig incident was wat met een klapper afloopt.
Deze nuance zal waarschijnlijk wel weer helemaal verloren gaan in de geschiedschrijving,quote:Revealed: Lewis Hamilton played a crucial role in Mercedes' Monaco GP debacle
22:30, 28 May 2015
By Byron Young
The blame has been laid firmly at the feet of the Mercedes strategy team but Hamilton had initially been ordered to STAY OUT
Lewis Hamilton played a crucial role in the disastrous decision to pit in Monte Carlo, according to radio messages heard by Mirror Sport.
Until now the blame has been squarely taken by the Mercedes strategy team and their management.
But Mirror Sport has learned the team initially ordered Hamilton to STAY OUT when the safety car was deployed.
But they changed their minds when he radioed: “Are you sure it’s the best thing to stay out ? These tyres have lost all their temperature and everyone else is going to be on [faster] options now.”
The reply was: “Ok, copy, copy. Box. Box.”
Last night a team spokesman said: “Lewis had his input but we make the decision and we got the calculations wrong. We win as a team and lose as a team.”
Het is op BBC1 of 2, die zitten inderdaad in het basispakket. Bij Ziggo ook wel denk ik. Maar die hebben dus maar een aantal races:quote:Op zondag 31 mei 2015 17:49 schreef JDx het volgende:
[..]
Ok, dus ik moet op de Duitse RTL kijken, want ik heb geen Sport1.
Oh BBC ook, dat is makkelijker te volgen dan duits, die zit standaard wel bij Ziggo toch?
Ik lees niks nieuws eerlijk gezegd.quote:Op zondag 31 mei 2015 19:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Deze nuance zal waarschijnlijk wel weer helemaal verloren gaan in de geschiedschrijving,
Ik had meteen al vraagtekens bij de beoordeling van Hamilton. Het is Monaco: als jouw auto niet volledig prut is komt niemand voorbij als je zelf goed oplet en verdedigt.quote:Op zondag 31 mei 2015 19:58 schreef Weltschmerz het volgende:
Deze nuance zal waarschijnlijk wel weer helemaal verloren gaan in de geschiedschrijving,
Le-zenquote:Op zondag 31 mei 2015 22:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik had meteen al vraagtekens bij de beoordeling van Hamilton. Het is Monaco: als jouw auto niet volledig prut is komt niemand voorbij als je zelf goed oplet en verdedigt.
Zelfs als men je binnen roept hoor je dan gewoon te roepen dat ze een verdomd goede reden moeten geven of hun mond moeten houden.
Ik weet niet waar jij het vandaan haalt dat jij mij iets nieuws vertelt.quote:Op zondag 31 mei 2015 22:21 schreef Nattekat het volgende:
Le-zen
Hamilton had er twijfels bij en had de voorkeur om naar binnen te gaan, aan de hand van de berekeningen van zijn team. Hij was nooit binnengekomen als hij wist dat hij er misschien achter zou komen.
Hamilton dacht dat Rosberg gepit had en was bang dat hij geen temperatuur in zijn banden kon krijgen. Vandaar dat hij banden wilde wisselen.quote:Op zondag 31 mei 2015 22:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik had meteen al vraagtekens bij de beoordeling van Hamilton. Het is Monaco: als jouw auto niet volledig prut is komt niemand voorbij als je zelf goed oplet en verdedigt.
Zelfs als men je binnen roept hoor je dan gewoon te roepen dat ze een verdomd goede reden moeten geven of hun mond moeten houden.
Ja, dus?quote:Op zondag 31 mei 2015 22:27 schreef sasquatsch het volgende:
Hamilton dacht dat Rosberg gepit had en was bang dat hij geen temperatuur in zijn banden kon krijgen. Vandaar dat hij banden wilde wisselen.
Pitstop is ALTIJD een risico.quote:Op zondag 31 mei 2015 22:28 schreef Wombcat het volgende:
Hamilton was in de veronderstelling dat Rosberg en Vettel gepit hadden en nieuwe banden hadden.
Daarbij had hij toen hij het vroeg 25 sec voorsprong, dus genoeg om te pitten. Vervolgens houdt het team er geen rekening mee dat hij tijd verliest achter de SC. Uiteindelijk maakt het team altijd de call om te pitten, niet de rijder.
Neemt niet weg dat Hamilton het in gang zette met zijn vraag, maar het team besluit foutief om het risico te nemen, denkende dat het geen risico was.
Het zegt helemaal niks, inhalen is niet onmogelijk en een foutje is zo gemaakt op koude banden.quote:Op zondag 31 mei 2015 22:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja, dus?
Wat zegt dat over zijn zelfvertrouwen? Het is Monaco.
Misschien dat zo het kwartje valt: ik geloof dat iemand als Max als die in een SC situatie eerste komt te liggen met banden die helemaal gaar zijn denkt 'dat lukt mij wel om 10 ronden alles achter mij te houden op dit circuit'.
Het is Monaco.
En Hamilton denk dus dat hij zo'n fout maakt.quote:Op zondag 31 mei 2015 22:35 schreef Nattekat het volgende:
Het zegt helemaal niks, inhalen is niet onmogelijk en een foutje is zo gemaakt op koude banden.
Zelfs de beste coureurs blijven mensen, en kunnen dus fouten maken. Op koudere banden ben je het bokje, zelfs op Monaco.quote:Op zondag 31 mei 2015 23:13 schreef DS4 het volgende:
[..]
En Hamilton denk dus dat hij zo'n fout maakt.
Het is een teken van zelftwijfel. Tsja, ik vind dat niet sterk.
Op ieder ander circuit kan ik het begrijpen omdat je met DRS al snel het bokje bent, maar hier vind ik het een onbegrijpelijke call.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |