Als ik kaarten kan verkopen voor 155 pond, dan ga ik ze niet aanbieden voor 55 pond natuurlijk... De prijzen worden gewoon bepaald door de bekende wet van vraag en aanbod.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:23 schreef twiFight het volgende:
Wil jij wel even opbokken met je 'kaartjes'?F1 is voor rijke mensen, arme mensen hebben er niets te zoeken
Bernie heeft gesproken
Je kan ook gewoon voor 121¤ naar de FOK!Meet op Spaquote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:21 schreef motorbloempje het volgende:
Godverdomme, nu wil ik naar Silverstone, maar de goedkoopste kaarten zijn 155 pond![]()
+ reiskostenquote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon voor 121¤ naar de FOK!Meet op Spa
Dit is exclusief camping, die betaalt de rest welquote:
Gewoon een grote tent waar je met 10 man in kan, opgelostquote:Op dinsdag 2 juni 2015 11:14 schreef Mano_ het volgende:
Kaarten voor Spa vond ik nog wel enigszins acceptabel als je niet voor Silver of Gold gaat, maar 185 euro voor de camping slaat weer helemaal nergens op![]()
Eikelsquote:Iedere locatie (40 m ²) is bestemd voor een caravan, camper of tent, inclusief een parkeerplaats voor een auto. Het aantal personen toegestaan per campingplaats is vastgesteld op maximaal vijf. Op de camping zijn (voornamelijk mobiele) douches en toilette alsmede bar en eten. Er is geen water en elektriciteit voor iedere campingplaats beschikbaar.
Ik heb geen goede ervaring met Spa camping en parkeren... als in: Ik heb al meerdere auto's in de problemen zien komen daarquote:Op dinsdag 2 juni 2015 11:34 schreef Mano_ het volgende:
Inclusief parkeerplaats is wel mooi, dat scheelt weer 50 euro![]()
Sterker: als je met een paar auto's gaat kan je beter een campingplaats nemen en daar alle auto's parkeren
Dit, dus ze zullen dit weekend wel weer om de plaatsen vijf en zes gaan strijdenquote:Op dinsdag 2 juni 2015 08:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die vallen me wel tegen tot nu toe, nog steeds een auto die alleen maar hard rechtuit kan
Niet helemaal waar. Een substantieel deel van de circuits komt met dure kaarten alsnog in de financiele problemen. Dat komt door de prijs die ze aan Bernie moeten betalen om 'F1 daar te mogen laten racen'. Verschillende circuits zijn al gesneuveld en ik vermoed dat er nog wel enkele volgen (waaronder, en het zou eeuwig zonde zijn, Spa). Kaarten zijn dus duur, maar niet omdat ze maar 55 pond kosten en de organisator er lekker 100 pond op kan cachen. Veel organisatoren zouden om een bescheiden winst te maken de kaarten nog duurder moeten maken, maar dan koopt helemaal niemand ze meer.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als ik kaarten kan verkopen voor 155 pond, dan ga ik ze niet aanbieden voor 55 pond natuurlijk... De prijzen worden gewoon bepaald door de bekende wet van vraag en aanbod.
Deze zaken zijn mij goed bekend en ik ken wel wat cijfers met name gelet op het mislukte avontuur om de Nürburgring om te vormen tot een familieuitje, maar ook daar geldt de wet van vraag en aanbod. Er staan andere circuits te trappelen om een GP te mogen organiseren.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 13:16 schreef twiFight het volgende:
Niet helemaal waar. Een substantieel deel van de circuits komt met dure kaarten alsnog in de financiele problemen. Dat komt door de prijs die ze aan Bernie moeten betalen om 'F1 daar te mogen laten racen'. Verschillende circuits zijn al gesneuveld en ik vermoed dat er nog wel enkele volgen (waaronder, en het zou eeuwig zonde zijn, Spa). Kaarten zijn dus duur, maar niet omdat ze maar 55 pond kosten en de organisator er lekker 100 pond op kan cachen. Veel organisatoren zouden om een bescheiden winst te maken de kaarten nog duurder moeten maken, maar dan koopt helemaal niemand ze meer.
Ik heb eerder in een kort rekenvoorbeeldje laten zien hoe ridicuul die fee van Bernie is. Verscheidene circuits moeten 10 miljoen betalen om de F1 te ontvangen (en er zijn circuits die nog veel meer betalen). Met een hedendaags ruim bezoekersaantal van 100.000 man betekent dat de organisator per bezoeker al 100 pond ergens vandaan moet halen, alleen nog maar om die fee te kunnen betalen. Ik vind nog steeds dat de F1 de circuits zou moeten betalen om er te mogen racen en dan zijn ze ook in één klap uit de financiele problemen. Kun je tenminste een seizoen samenstellen met mooie en uitdagende circuits.
De circuits wel, maar de teams niet. Die komen dan alleen maar meer in de problemen omdat de FOM minder geld binnen krijgt en dus minder aan de teams uitkeert.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 13:16 schreef twiFight het volgende:
Ik vind nog steeds dat de F1 de circuits zou moeten betalen om er te mogen racen en dan zijn ze ook in één klap uit de financiele problemen. Kun je tenminste een seizoen samenstellen met mooie en uitdagende circuits.
Als ze bekend zijn bij je waarom typ je dan eerst dit?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 13:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Deze zaken zijn mij goed bekend en ik ken wel wat cijfers met name gelet op het mislukte avontuur om de Nürburgring om te vormen tot een familieuitje, maar ook daar geldt de wet van vraag en aanbod. Er staan andere circuits te trappelen om een GP te mogen organiseren.
Het blijft toch ook gewoon een sport waar geld leidend is. Daar is de F1 geen uitzondering in en hoezeer ik ook jouw standpunt begrijp en ondersteun dat de mooie circuits behouden moeten blijven... weet ik ook dat het nu eenmaal zo niet werkt.
Zoals TwiFight als schrijft is een deel van de hoge kaartjes vanwege dat de circuits gewoon jaarlijks dikke flappen moeten betalen (met als uitschieter Marina Bay = 65 miljoen dollar). Da's geen kattenpis.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als ik kaarten kan verkopen voor 155 pond, dan ga ik ze niet aanbieden voor 55 pond natuurlijk... De prijzen worden gewoon bepaald door de bekende wet van vraag en aanbod.
(je kan dan ook beter voor duurdere kaarten gaan, zodat je op een mooie plek zit, dan heb je een mooiere ervaring voor relatief niet teveel extra als je reis en verblijf meerekent)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |