Ja, maar nu maak je van zijn probleem jouw probleem.quote:Op donderdag 28 mei 2015 09:23 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Maar ik weet echt niets he. Niet wat hij nodig heeft om te koken, koelen, serveren, wij om het op te eten. Ik weet niet hoeveel gangen etc.
En hij doet ons echt een gunst voor kei weinig geld. Dus ik ga ook niet streng lopen doen (er is ook iemand dood dus ik wil hem helemaal niet lastig vallen eigenlijk)
Ik weet alleen dat hij ons gaat voeren
Tja dat is het risico van het op deze manier doen
Nee hoor, zodra ik weer iets zinvols kan doen op een ander vlak komt het wel goed. Gewoon even een stressaanvalletjequote:Op donderdag 28 mei 2015 09:31 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ja, maar nu maak je van zijn probleem jouw probleem.
Ach, ken er wel meer die dat zo doen. Voornamelijk vanwege een parasiet in de buik, maar dat is gewoon heerlijk makkelijkquote:Op donderdag 28 mei 2015 09:37 schreef Renesite het volgende:
Wij hebben een huis. Of nou ja, ik.
Ik heb een huis en hij woont bij mij in.
Hij wil ook wel mede-eigenaar worden. Het is serieus en dik aan () dus ik bel een notaris
"Hoi samenlevingscontract okay bai"
Notaris "Dan moet de hypotheek gesplitst worden met alle kosten van dien, nieuwe hypotheek blabla"
¤ - ¤ .
Ok. niet doen.
We gaan wel geregistreerd partnerschap doen. Effe datum plannen...
Kan ik niet? Even mailen met de gemeente
"Ja u moet eerst in ondertrouw"
Ok.. doen we
Wij komen bij het gemeentehuis
"Dus u wil trouwen"
Wij "Nouuu nee"
Zij "Ok. Dan geregistreerd partnerschap aangifte"
Nu gaan we gratis op een dooie woensdag in september bij de gemeente!
We doen het heus uit liefde maar meer uit praktisch oogpunt
Ja zo ken ik ze ook, scheelt een hoop gezeik.quote:Op donderdag 28 mei 2015 09:45 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ach, ken er wel meer die dat zo doen. Voornamelijk vanwege een parasiet in de buik, maar dat is gewoon heerlijk makkelijk
Hej dat is precies zoals het bij ons was in 2001quote:Op donderdag 28 mei 2015 09:37 schreef Renesite het volgende:
Hij wil ook wel mede-eigenaar worden. Het is serieus en dik aan () dus ik bel een notaris
Notaris "Dan moet de hypotheek gesplitst worden met alle kosten van dien, nieuwe hypotheek blabla"
¤ - ¤ .
Ok. niet doen.
Ok.. doen we
"Dus u wil trouwen"
Wij "Nouuu nee"
Wij zijn bijna een jaar bezig geweest om te regelen dat we onze gps om konden zetten in een huwelijksaktequote:Op donderdag 28 mei 2015 09:49 schreef stbabylon het volgende:
Ik wilde dat eerst ook, maar mijn vrouw vond het niet romantisch om eerst gps te doen en dan te gaan trouwen. (ondertussen is alles anders gelopen en zijn we vrij snel getrouwd)
WHahahahahquote:Op donderdag 28 mei 2015 09:50 schreef Tally het volgende:
[..]
Wij zijn bijna een jaar bezig geweest om te regelen dat we onze gps om konden zetten in een huwelijksakte
Wij waren blijkbaar de eerste die het deden in dit gehucht. Het sloeg alles toen die vrouw zei: Ja dan moeten jullie eerst scheiden en kunnen dan pas trouwen
Maar om mede-eigenaar te worden moet er nog wel meer gedaan wordenquote:Op donderdag 28 mei 2015 09:37 schreef Renesite het volgende:
¤ - ¤ .
Ok. niet doen.
Ok.. doen we
"Dus u wil trouwen"
Wij "Nouuu nee"
Daar heb ik geen verstand van hoor. Ik trouw gewoonquote:
Ik trouw niet en snap er de ballen van, maar een afkorting begrijp ik dan nog welquote:Op donderdag 28 mei 2015 10:02 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Daar heb ik geen verstand van hoor. Ik trouw gewoon
GPS betekent in mijn wereld gewoon global positioning systemquote:Op donderdag 28 mei 2015 10:06 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik trouw niet en snap er de ballen van, maar een afkorting begrijp ik dan nog wel
Niet als het over trouwen/ondertrouw/gps gaatquote:Op donderdag 28 mei 2015 10:06 schreef MissMSX het volgende:
[..]
GPS betekent in mijn wereld gewoon global positioning system
Blijkbaar jaquote:Op donderdag 28 mei 2015 10:07 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Niet als het over trouwen/ondertrouw/gps gaat
In die van mij ook, maar als ik iemand quote die het over geregistreerd partnerschap is, en ik ben lui, zeg ik gps. En als iemand dat dan niet snapt, dikke pech voor diegenequote:Op donderdag 28 mei 2015 10:06 schreef MissMSX het volgende:
[..]
GPS betekent in mijn wereld gewoon global positioning system
Ik heb het antwoord inmiddels/ #luiquote:Op donderdag 28 mei 2015 10:14 schreef stbabylon het volgende:
[..]
In die van mij ook, maar als ik iemand quote die het over geregistreerd partnerschap is, en ik ben lui, zeg ik gps. En als iemand dat dan niet snapt, dikke pech voor diegene
Ik snap het nietquote:Op donderdag 28 mei 2015 10:25 schreef stbabylon het volgende:
Boodschappen doen voor een feestje met zelfscan zodat alles al meteen ingepakt is
Per ongeluk twee verschillende flessen droge witte pakken en één daarvan dubbel scannen
'Sorry meneer, maar dan moet u toch wel langs de normale kassa'
"Ach, geeft niet, niet jullie schuld"
'Ja maar toch, hier een bloemetje voor het ongemak'
Jumbo
Hij kreeg een bloemetje omdat hij iets verkeerd scande en daardoor alles uit moest pakken bij een reguliere kassa.quote:
Jij snapt mequote:Op donderdag 28 mei 2015 10:29 schreef Samzz het volgende:
[..]
Hij kreeg een bloemetje omdat hij iets verkeerd scande en daardoor alles uit moest pakken bij een reguliere kassa.
Die zelfscan is echt ideaal. Alles idd direct ingepakt, geen gedoe met wachtrijen bij de kassa, niet hetzelfde artikel 3 keer in handen hebben voor je uberhaupt de winkel uit bent... Jammer dat er hier nog maar 1 supermarkt is die ermee werkt.quote:Op donderdag 28 mei 2015 10:25 schreef stbabylon het volgende:
Boodschappen doen voor een feestje met zelfscan zodat alles al meteen ingepakt is
Per ongeluk twee verschillende flessen droge witte pakken en één daarvan dubbel scannen
'Sorry meneer, maar dan moet u toch wel langs de normale kassa'
"Ach, geeft niet, niet jullie schuld"
'Ja maar toch, hier een bloemetje voor het ongemak'
Jumbo
Bij onze 'eigen' Jumbo niet, maar voor dit soort dingen rijden we met de auto naar de grote. Hertog Jan ook nog in de aanbieding, het was een goede dagquote:Op donderdag 28 mei 2015 10:29 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Die zelfscan is echt ideaal. Alles idd direct ingepakt, geen gedoe met wachtrijen bij de kassa, niet hetzelfde artikel 3 keer in handen hebben voor je uberhaupt de winkel uit bent... Jammer dat er hier nog maar 1 supermarkt is die ermee werkt.
Als ik veel nodig heb rij ik naar de AH. Paar grote tassen in de kar, scanner erbij en gaan... Ik snap dan echt de lui niet die nog met een kar vol boodschappen in de rij bij de kassa gaan staan.quote:Op donderdag 28 mei 2015 10:30 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Bij onze 'eigen' Jumbo niet, maar voor dit soort dingen rijden we met de auto naar de grote. Hertog Jan ook nog in de aanbieding, het was een goede dag
Jaquote:
O zoquote:Op donderdag 28 mei 2015 10:29 schreef Samzz het volgende:
[..]
Hij kreeg een bloemetje omdat hij iets verkeerd scande en daardoor alles uit moest pakken bij een reguliere kassa.
Omdat Jumboquote:Op donderdag 28 mei 2015 10:33 schreef CherryLips het volgende:
[..]
O zoMaar waarom krijg je dan een bloemetje als je zelf de fout maakte
Bij de scankassa kregen wij een 'random' controle. Normaal is het scanner inleveren en betalen. Maar nu moest het kassameisje 5 items herscannen.quote:Op donderdag 28 mei 2015 11:03 schreef Cue_ het volgende:
Maar waar is die controle geweest dan dat je twee verschillende flessen had?
Ah ok, ja ik ken het niet, dus geen ideequote:Op donderdag 28 mei 2015 11:16 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Bij de scankassa kregen wij een 'random' controle. Normaal is het scanner inleveren en betalen. Maar nu moest het kassameisje 5 items herscannen.
Moet je niet sowieso langs de balie om je leeftijd te verifiëren als je alcoholische drank koopt?quote:Op donderdag 28 mei 2015 11:29 schreef stbabylon het volgende:
Ik zeg ook 'random', maar vermoed dat het 'random' was vanwege de 6 flessen wijn, 12 flesjes raddler, lading frisdrank en zo nog een lading roofgoed.
De laatste keer dat ik mijn leeftijd moest verifiëren (voor drank) was in Amerika toen ik 32 was, daarvoor toen ik 17 was of zoquote:Op donderdag 28 mei 2015 11:31 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Moet je niet sowieso langs de balie om je leeftijd te verifiëren als je alcoholische drank koopt?
AH (pun intended)quote:Op donderdag 28 mei 2015 11:34 schreef KomtTijd... het volgende:
Ah ok.
Bij de AH to go gaat dat ding knipperen zodra je iets alcoholisch scant en dan moet een medewerker eerst zijn/haar token scannen om te verklaren dat je oud genoeg bent voordat je kunt betalen.
Daaromquote:Op donderdag 28 mei 2015 09:45 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ach, ken er wel meer die dat zo doen. Voornamelijk vanwege een parasiet in de buik, maar dat is gewoon heerlijk makkelijk
Exactquote:Op donderdag 28 mei 2015 09:48 schreef Tally het volgende:
[..]
Hej dat is precies zoals het bij ons was in 2001
Ook voor het huis
Nopequote:Op donderdag 28 mei 2015 09:57 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Maar om mede-eigenaar te worden moet er nog wel meer gedaan worden
Een huis alleen kopen en daarna een samenlevingscontract was té lastig..quote:Op donderdag 28 mei 2015 10:03 schreef rhubarbje het volgende:
Ik zou liever niks doen bij de gemeente (wat nog steeds wel af en toe als optie op tafel komt) maar dan moet je straks bij het kopen van een huis alsnog dingen vast leggen... Dus dat lijkt ook onzinnig
Huis is van beide, hypotheek blijft op naam van één partijquote:
Geen reden om de hypotheek ook op beide namen te krijgenquote:Op donderdag 28 mei 2015 12:43 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Huis is van beide, hypotheek blijft op naam van één partij
Maakt in de praktijk niet uit, maar OK
Wel als ik de administratie doe en als het nodig is zonder gedoe de gegevens in wil zienquote:Op donderdag 28 mei 2015 12:46 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Geen reden om de hypotheek ook op beide namen te krijgen
Maakt wel uit bij ons. Of nou ja, hij wil ook vermogen opbouwen en betaald ook mee..quote:Op donderdag 28 mei 2015 12:46 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Geen reden om de hypotheek ook op beide namen te krijgen
Bij gemeenschap van goederen geen probleem, maar onder voorwaarden moet je dat nog wel regelen dan.quote:Op donderdag 28 mei 2015 12:50 schreef Renesite het volgende:
[..]
Maakt wel uit bij ons. Of nou ja, hij wil ook vermogen opbouwen en betaald ook mee..
Dus nou jaaa...
quote:Op donderdag 28 mei 2015 12:56 schreef MissMSX het volgende:
Maat geen idee hoe dat bij gps (:P) zit. Bestaat gemeenschap van goederen daar wel?
Standaard ook?quote:
Gemeenschap maar van gemaaktquote:Op donderdag 28 mei 2015 12:55 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Bij gemeenschap van goederen geen probleem, maar onder voorwaarden moet je dat nog wel regelen dan.
quote:Op donderdag 28 mei 2015 12:48 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Wel als ik de administratie doe en als het nodig is zonder gedoe de gegevens in wil zien
Goed, geen reden, als je ook een gps hebt of getrouwd bent. Dacht dat het helder was dat we het daar over hadddenquote:Op donderdag 28 mei 2015 12:50 schreef Renesite het volgende:
[..]
Maakt wel uit bij ons. Of nou ja, hij wil ook vermogen opbouwen en betaald ook mee..
Dus nou jaaa...
gps = trouwenquote:Op donderdag 28 mei 2015 12:56 schreef MissMSX het volgende:
Maat geen idee hoe dat bij gps (:P) zit. Bestaat gemeenschap van goederen daar wel?
Oooow nee, wij gaan nog onder het mes zeg maarquote:Op donderdag 28 mei 2015 13:48 schreef stbabylon het volgende:
[..]
[..]
Goed, geen reden, als je ook een gps hebt of getrouwd bent. Dacht dat het helder was dat we het daar over haddden
Misschien komt het omdat ik niet zo helder ben vandaag. Maar onder het mes?quote:Op donderdag 28 mei 2015 13:49 schreef Renesite het volgende:
[..]
Oooow nee, wij gaan nog onder het mes zeg maar
nog even en het gaat over stationwagons, golden retrievers en caravansquote:Op donderdag 28 mei 2015 14:04 schreef Ang3l het volgende:
Zeg. Dit was ooit het singles topic!
Dat gelul over samenlevingscontracten en hypotheken op beide namen!
In het R&P Relaties topic vinden ze dat dat het ex-Singles topic is.quote:Op donderdag 28 mei 2015 14:04 schreef Ang3l het volgende:
Zeg. Dit was ooit het singles topic!
Dat gelul over samenlevingscontracten en hypotheken op beide namen!
Of nog erger... kinderen *ril*quote:Op donderdag 28 mei 2015 14:06 schreef DrMarten het volgende:
[..]
nog even en het gaat over stationwagons, golden retrievers en caravans
ik vind het al eng om na te denken over het kopen van een huis op relatief korte termijnquote:Op donderdag 28 mei 2015 14:05 schreef CherryLips het volgende:
Ik vind het al heel wat dat ik een hypotheek heb die op mijn naam staat
quote:Op donderdag 28 mei 2015 14:06 schreef stbabylon het volgende:
[..]
In het R&P Relaties topic vinden ze dat dat het ex-Singles topic is.
Dat we alles moeten afsluiten in gemeenschap van goederen. Voor de bijl zeg maarquote:Op donderdag 28 mei 2015 13:52 schreef Tally het volgende:
[..]
Misschien komt het omdat ik niet zo helder ben vandaag. Maar onder het mes?
Oooowh.quote:Op donderdag 28 mei 2015 14:30 schreef Renesite het volgende:
[..]
Dat we alles moeten afsluiten in gemeenschap van goederen. Voor de bijl zeg maar
Heb jij al wat gehoord van je makelaar?quote:
Er zijn gister 8 bezichtigingen geweest. 3 daarvan hebben gezegd dat het te klein is. 4 hadden aardig interesse en 1 was heel erg geïnteresseerd en zou vandaag terugbellen. Daar heeft de makelaar nog niets van gehoord. Wel had hij weer 2 bezichtigingen voor dinsdag gepland.quote:Op donderdag 28 mei 2015 14:32 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Heb jij al wat gehoord van je makelaar?
Klinkt niet heel slechtquote:Op donderdag 28 mei 2015 14:33 schreef Tally het volgende:
[..]
Er zijn gister 8 bezichtigingen geweest. 3 daarvan hebben gezegd dat het te klein is. 4 hadden aardig interesse en 1 was heel erg geïnteresseerd en zou vandaag terugbellen. Daar heeft de makelaar nog niets van gehoord. Wel had hij weer 2 bezichtigingen voor dinsdag gepland.
Voor een huisje dat nog geen week te koop staat klinkt het heel goedquote:
Niet de beer verkopen voor hij geschoten is, maar ik zou er toch een glaasje op drinkenquote:Op donderdag 28 mei 2015 14:35 schreef Tally het volgende:
[..]
Voor een huisje dat nog geen week te koop staat klinkt het heel goed
De makelaar heeft gister de hele dag in ons huis gezeten
Het mocht in de krant zo veel bezichtigingen buiten een open huizendag om zei hij.
Ik wacht even op een bod als je het niet erg vind. En zelf zijn we nu als de donder huizen aan het bekijkenquote:Op donderdag 28 mei 2015 14:36 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Niet de beer verkopen voor hij geschoten is, maar ik zou er toch een glaasje op drinken
Cloudbustingquote:Op donderdag 28 mei 2015 14:35 schreef DrMarten het volgende:
Ik heb helemaal niets tegen Within Temptation en hun versie van Running up that Hill is echt wel oke, maar mensen die zeggen dat het beter is dan het origineel zijn echt niet goed bij hun hoofd
Kate Bush
Ik vind het sowieso helemaal niksquote:
Glaasje ranja danquote:Op donderdag 28 mei 2015 14:36 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik wacht even op een bod als je het niet erg vind. En zelf zijn we nu als de donder huizen aan het bekijkenAnders zitten we zo misschien wel zonder
Hebben er nu 2 gezien. Beiden een gevoel van: Ja het kan maar droomhuis nee.quote:
ik vind het helemaal niet vervelnd. En een mooie zangeres helpt ook welquote:
Nou ja, wie weet wil de kopende partij ook niet meteen verhuizenquote:Op donderdag 28 mei 2015 14:40 schreef Tally het volgende:
[..]
Hebben er nu 2 gezien. Beiden een gevoel van: Ja het kan maar droomhuis nee.
En volgende week woensdag weer eentje, eerder kon de makelaar niet.
We zoeken eigenlijk een huis van rond de 3 ton. Maar die zijn er niet bij ons
Of net te hoog voor ons. Of 2,5 en dan is het het eigenlijk net niet
Das waar. We moeten nog nietsquote:Op donderdag 28 mei 2015 14:41 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Nou ja, wie weet wil de kopende partij ook niet meteen verhuizen
En beter zo dan een jaar de boel te koop hebben zonder kijkersquote:
Dat is een ding wat zeker isquote:Op donderdag 28 mei 2015 14:45 schreef DrMarten het volgende:
[..]
En beter zo dan een jaar de boel te koop hebben zonder kijkers
Dat klinkt niet echt als op één salaris of wel? Durven jullie dat aan, zo met de beebs en gekut met jouw baan de laaste jaren?quote:Op donderdag 28 mei 2015 14:40 schreef Tally het volgende:
[..]
Hebben er nu 2 gezien. Beiden een gevoel van: Ja het kan maar droomhuis nee.
En volgende week woensdag weer eentje, eerder kon de makelaar niet.
We zoeken eigenlijk een huis van rond de 3 ton. Maar die zijn er niet bij ons
Of net te hoog voor ons. Of 2,5 en dan is het het eigenlijk net niet
Huren een optie?quote:Op donderdag 28 mei 2015 14:36 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik wacht even op een bod als je het niet erg vind. En zelf zijn we nu als de donder huizen aan het bekijkenAnders zitten we zo misschien wel zonder
Ja wel op 1 salarisquote:Op donderdag 28 mei 2015 14:54 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dat klinkt niet echt als op één salaris of wel? Durven jullie dat aan, zo met de beebs en gekut met jouw baan de laaste jaren?
[..]
Huren een optie?
Wij willen zelf wel eerst dit kwijt, en dan pas gaan we kijken.
Ben er ook wel klaar mee, maar blijf toch maar even zittenquote:Op donderdag 28 mei 2015 15:02 schreef DrMarten het volgende:
Klaar mee voor vandaag. 2 uurtjes spijbelen
Dat wilde ik ook (om even bij te slapen voor ik de kinderen ga ophalen) maar mijn baas is er nietquote:Op donderdag 28 mei 2015 15:02 schreef DrMarten het volgende:
Klaar mee voor vandaag. 2 uurtjes spijbelen
ik vind het een prima dag om nog even door te rijden naar Roetgerink in Enterquote:Op donderdag 28 mei 2015 15:03 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ben er ook wel klaar mee, maar blijf toch maar even zitten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |