Zeg vriend, ik waardeer je fanatisme voor mijn/jouw standpunt, maar dit had je eerder kunnen zien. Ik ben het er gewoon nog steeds niet mee eens, maar dat ligt aan mij.quote:Op woensdag 27 mei 2015 11:41 schreef mattie010 het volgende:
Ah, ik begrijp eindelijk wat jullie bedoelen. Het is inderdaad afhankelijk van hoe je de vraag leest.
Jullie gaan uit van een 110/210 omdat dit de totale waarde is en verrekenen dit dan over die 170 euro die is betaalt terwijl TS en ik er van uitgaan dat 170 het is. Waardoor het inderdaad scheef uit komt![]()
Dus uiteindelijk is het dan:
110/210*170=89,05
100/210*170=80,95
Dat bedoelen jullie dan toch?
Want wat ik bedoel (wat opzich wel klopt, maar waardoor de waarde waarmee ze weg lopen scheef is) is dat de verhouding op 100/170 en 70/170 ligt omdat dit de feitelijke kosten zijn die ze betalen. Maar dit is dus scheef wanneer je gaat kijken naar de waarde en naar wat ze betalen
Fouten toegevenquote:Op woensdag 27 mei 2015 11:42 schreef mattie010 het volgende:
Dus conclusie: jullie hebben gelijk en ik zag het niet
Jij ontkent nog steeds dat van het totaalbedrag van 170,- dit de verrekening is:quote:Op woensdag 27 mei 2015 11:44 schreef Gurjen het volgende:
[..]
Zeg vriend, ik waardeer je fanatisme voor mijn/jouw standpunt, maar dit had je eerder kunnen zien. Ik ben het er gewoon nog steeds niet mee eens, maar dat ligt aan mij.
Nah, echt Nederlands zou zijn om niet zo'n cheepo tas te kopen, maar iets anders van ¤100 uit te zoeken zodat je meer korting hebtquote:Op woensdag 27 mei 2015 11:44 schreef pijltjegooien het volgende:
[..]
Dit topic is wel een Nederlandse discussie ja. Gewoon de korting splitten.
Dat ook jaquote:Op woensdag 27 mei 2015 11:44 schreef pijltjegooien het volgende:
[..]
Dit topic is wel een Nederlandse discussie ja. Gewoon de korting splitten.
Jij begrijpt het.quote:Op woensdag 27 mei 2015 11:48 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nah, echt Nederlands zou zijn om niet zo'n cheepo tas te kopen, maar iets anders van ¤100 uit te zoeken zodat je meer korting hebt.
Niet, je hebt dan ¤100 korting, plus ¤40 winst, plus die tas van ¤40! Dat is veel meer voordeel!quote:Op woensdag 27 mei 2015 11:50 schreef hottentot het volgende:
[..]
Jij begrijpt het.
Dat verkoop je dan voor 80,- op Marktplaats (zonder bonnetje natuurlijk want daar staat de korting op)
Van deze 80,- koop je de tas van 40,- En de overige 40,- verdeel je dan naar verhouding.
Als echte Nederlander denk je dan veel meer voordeel te hebben terwijl het op een omslachtige manier op exact hetzelfde uitkomt.
Kan toch niet anders.quote:
quote:Op woensdag 27 mei 2015 11:53 schreef Burdie het volgende:
[..]
Niet, je hebt dan ¤100 korting, plus ¤40 winst, plus die tas van ¤40! Dat is veel meer voordeel!
Toch, TS?.
klopt, maar het zou TS netjes staan om antwoord te gevenquote:Op woensdag 27 mei 2015 11:55 schreef hottentot het volgende:
[..]
Kan toch niet anders.
Maar soms zijn dat even leuke topics tussendoor, en TS is niet geholpen want snapt er volgens mij nog steeds niets van.
TS heeft even geen tijd om te antwoorden, die slaat uit frustratie zijn hoofd tegen de muur en heeft misschien zijn toetsenbord ook uit het raam gegooid.quote:Op woensdag 27 mei 2015 11:59 schreef Sjeen het volgende:
[..]
klopt, maar het zou TS netjes staan om antwoord te geven
Even wachten tot de weg met de btw mediamarkt actie totdat ts weer kan antwoorden dan.quote:Op woensdag 27 mei 2015 12:00 schreef hottentot het volgende:
[..]
TS heeft even geen tijd om te antwoorden, die slaat uit frustratie zijn hoofd tegen de muur en heeft misschien zijn toetsenbord ook uit het raam gegooid.
Traditionele klassiekerquote:Op woensdag 27 mei 2015 12:04 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Even wachten tot de weg met de btw mediamarkt actie totdat ts weer kan antwoorden dan.
Sorry Sjeen. Nee, geen huiswerk. Een familiediscussie waar ik overtuigt was van mijn berekening. Zal toch de boetekleding aan moeten trekken.quote:
Is het een kledingstuk die je gratis kreeg?quote:Op woensdag 27 mei 2015 12:10 schreef Gurjen het volgende:
[..]
Sorry Sjeen. Nee, geen huiswerk. Een familiediscussie waar ik overtuigt was van mijn berekening. Zal toch de boetekleding aan moeten trekken.
Hey man, dit is een nieuw gezichtspunt. Cool.quote:Op woensdag 27 mei 2015 12:12 schreef DanieI85 het volgende:
Er wordt ¤170 uitgegeven om een gratis tas te bemachtigen. A legt ¤100 (58,8%) in, B legt ¤70 in (41,2%).
Daarmee wordt de verdeling van de tas ook gelijk duidelijk. De tas is voor 58,8% van A en voor 41,2% van B. Om dit te verrekenen moet B dus 0,588*40 = ¤23,53 betalen aan A.
Totaal moet A dan 100-23,53 = ¤76,47 betalen.
Totaal moet B dan 70+23,53 = ¤93,53 betalen.
Ik vind dat de volgende zin ‘’ Omdat er een 2 + 1 gratis actie was bij de winkel, koos Brenda een tas uit voor ¤40’’ aangeeft dat B de tas alleen koopt omdat deze gratis was. Daarom moet je de waarde van de tas niet meenemen in de korting (B heeft recht op meer korting dan 110/210) omdat ze deze anders de tas niet gekocht had.
Boetekleden, 2+1 gratis.quote:Op woensdag 27 mei 2015 12:12 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Is het een kledingstuk die je gratis kreeg?
Ja alleen klopt mijn uitleg (laatste alinea) niet met de berekeningquote:Op woensdag 27 mei 2015 12:14 schreef Gurjen het volgende:
[..]
Hey man, dit is een nieuw gezichtspunt. Cool.
Brenda krijgt de meeste korting omdat zij en de meeste waarde in goederen krijgt en ook het meeste betaald.quote:Op woensdag 27 mei 2015 12:08 schreef Gurjen het volgende:
Ooh, ben ik de TS? Dit is m'n eerste bezoek aan FOK! dus ik begreep niet wat het was. Ben even een frisse neus wezen halen en ik denk toch dat ik het wel inzie waarom ik fout zat. Op mijn manier betalen A en B 130 euro aan de kassa. En dat klopt niet; het is 170. Ik vind het echter wel raar dat degene die die tas krijgt (Brenda) meer korting krijgt. Dan kan je mijns inziens beter dit doen:
Korting Alette: 100 + 40 / 210 * 40 = 26,67 euro korting (2/3 van 40) en
korting Brenda: 70 / 210 * 40 = 13,33 euro korting (1/3 van 40).
Misschien vrij onlogisch maar dit is wat mijn gevoel mij zegt.
Gezien de vraag in je OP zijn er geen verschillende gezichtspuntenquote:Op woensdag 27 mei 2015 12:14 schreef Gurjen het volgende:
[..]
Hey man, dit is een nieuw gezichtspunt. Cool.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |