abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 mei 2015 @ 21:29:29 #226
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153086175
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 20:55 schreef crowdiefunder het volgende:
Mogen alle investeerders op het feestje komen? Wel een goede incentive!
Ik denk het wel. Heb zomaar het idee, dat dit bedacht is als een grap en helemaal door familie, vrienden en bekenden is volgestort. Ze hadden nou wel eens zin in een feestje en bedachten daarom dat er getrouwd moest worden. Een andere reden om hieraan mee te doen kan ik niet bedenken.
pi_153086564
Bij brabo Elvis is het ook erg rustig ;-)
pi_153086637
Ach ja, we zullen het wel zien. Lendico is het zusje van zencap dacht ik, maar dan voor particulieren. De schoorsteen moet daar ook roken en als de screening van de lener ok is, waarom dan niet? Lijkt een beetje op het bondora zo, maar dan in Nederland. Motor, paarden, bruiloften. Ik kan nergens zien wat er in het verleden allemaal voorbij is gekomen.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 21:42:19 #229
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153086767
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 20:24 schreef Atlas_ het volgende:
Unieke Hotelkamers staat al even bij Zencap.

Klonk als een van de meest aantrekkelijke projecten van de laatste tijd, met een gevestigde onderneming, sterke cash flow en hypothecair onderpand (zo leek het althans) tegen 7,64% bruto. Ik verbaas me erover dat niemand het op dit forum heeft genoemd. Zencap wordt in het algemeen ook minder genoemd. Vanwege de fees? Maar dat een kwestie van omzetten in netto rente...
Ik heb om te proberen eerst maar die zonwering van een half jaar gedaan. Duurde heel lang voordat het bedrag afgeschreven werd. Intussen had de beste ondernemer al failliet kunnen zijn. Dat is niet het geval: vandaag de eerste betaling ontvangen (alleen rente, volgende maand begint het terugbetalen pas echt). Vandaag ook bericht gehad dat de investering in een project van drie jaar (van den Berk) volgende week wordt geïncasseerd. Dat wordt dan dus pas in juli een beetje rente en vanaf augustus de terugbetalingen. Zencap ziet er heel wat beter uit dan het zusje voor de particuliere zaken. Lendico is echt einde verhaal.
pi_153086864
Wanneer een project bij GvE volgeschreven is: hoe lang duurt het ongeveer tot je een verzoek tot betaling krijgt? Kan het binnen 2 weken of is het meestal langer?
pi_153086977
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 21:44 schreef Zand60 het volgende:
Wanneer een project bij GvE volgeschreven is: hoe lang duurt het ongeveer tot je een verzoek tot betaling krijgt? Kan het binnen 2 weken of is het meestal langer?
Ik heb de meeste verzoeken na 2 a 3 weken gekregen en als het goed is komt het project dan een week of 2 later tot stand.
pi_153087602
Wanneer ik niet vanuit het buitenland geld wil overmaken, kan ik dus beter 3 weken voor mijn vakantie stoppen met 'meedoen'.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 22:17:46 #233
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153088339
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 21:58 schreef Zand60 het volgende:
Wanneer ik niet vanuit het buitenland geld wil overmaken, kan ik dus beter 3 weken voor mijn vakantie stoppen met 'meedoen'.
Nee, altijd mee blijven doen. Als je op vakantie gaat en er staan nog projecten waar je aan meedoet open, meld je je even bij GVE. Ze bieden je dan de mogelijkheid om je toezegging alvast te voldoen. Mocht een project om een of andere reden niet door gaan, dan krijg je het vooruitbetaalde onmiddellijk terug. Is mijn ervaring tenminste.
pi_153088413
Het is moeilijk om te timen.......het zou zomaar eens de reden kunnen zijn waarom projecten soms zo laat opstarten. Niet iedereen heeft zin om vanuit het buitenland te betalen. Op zich een simpele handeling met PC of telefoon maar je moet wel heel zeker weten dat het allemaal veilig is.
Pecunia non olet
pi_153088517
Jullie hadden het zopas over het feit dat GvE géén derdenrekening heeft, daarom vroeg ik me af hoe veilig het is om vooraf geld over te maken.

Kiezen tussen vooraf aan GvE overmaken of vanuit het buitenland betalen is voor mij: vooraf aan GvE :)
pi_153088713
De kans dat GvE 'omvalt', uitgerekend tijdens de vakantie, lijkt mij eerlijk gezegd puur theoretisch. Computer/internet fraude in het buitenland, dat is eerder iets om je zorgen over te maken.
Pecunia non olet
pi_153088854
Inderdaad is dat de reden dat ik niet vanuit het buitenland geld zou willen overmaken.

Ervaringen met vooraf aan GvE betalen zijn positief?
  vrijdag 29 mei 2015 @ 22:39:28 #238
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153089084
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 22:33 schreef Zand60 het volgende:
Inderdaad is dat de reden dat ik niet vanuit het buitenland geld zou willen overmaken.

Ik heb inderdaad een positieve ervaring. Mailtje naar GVE. Mailtje terug hoe je dat moest doen. En toen bleek dat het project niet doorging (Allixcares) onmiddellijk geld terug inclusief een uitleggend mailtje.
Is wel een voordeel bij KOM: je kunt je geld altijd op tijd kwijt... En ook daar: als het niet doorgaat (Admiraal) heel snel je geld weer terug.
pi_153089288
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 22:33 schreef Zand60 het volgende:

Ja, die zijn positief. Overigens komt het bij kleinere projecten wel eens voor dat er al na 1 of 2 dagen verzocht kan worden om geld over te maken.
pi_153089295
Dank je. Fijn zo'n forum. Ben een beetje gerustgesteld.
pi_153090221
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 22:45 schreef Zand60 het volgende:
Dank je. Fijn zo'n forum. Ben een beetje gerustgesteld.
Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst 😉. Maar graag gedaan!
pi_153094388
Het spijt me, maar dat donatieproject op GVE vind ik echt helemaal niets. "Wellicht is u bekend dat er de laatste jaren vanuit de overheid grote besparingen zijn geweest op culturele activiteiten. Dit heeft tot gevolg gehad dat veel culturele instellingen en projecten op andere wijzen gefinancierd dienen te worden. " Misschien iets doen waar mensen bereid zijn om voor te betalen? Of culturele activiteiten ontplooien naast gewoon (en betaald) werk? Er zouden zoveel (donatie)projecten geplaatst kunnen worden met een echt nobel doel en dan komen ze met zoiets; het financieren van een "real life reality soap"... Ugh.... Ok, genoeg frustratie op de vroege ochtend :P

Wb gunnen ben ik sinds een weekje ofzo op Lendahand bezig en inmiddels heb ik in 16 projecten geinvesteerd. 15% in Ghanese projecten, en 42.5% in Colombia en 42.5% in de Filipijnen. De meeste van de projecten gaan op 1 juni van start! Ben benieuwd :) En ik kijk uit naar de nieuwe lokale partners!

[ Bericht 0% gewijzigd door troepjepdat op 30-05-2015 09:24:53 ]
pi_153096356
Ze lopen ineens lekker vol bij mij, Franschhoek en de primera winkel zijn allebei op 100%.

Dat donatieproject loopt ook niet zo goed.

Verder Mensquare toch nog binnen de dag vol en er kan getrouwd worden want die lening is ook vol zo te zien :)
  zaterdag 30 mei 2015 @ 11:03:04 #244
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153096491
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 10:58 schreef crowdiefunder het volgende:
Ze lopen ineens lekker vol bij mij, Franschhoek en de primera winkel zijn allebei op 100%.

Dat donatieproject loopt ook niet zo goed.

Verder Mensquare toch nog binnen de dag vol en er kan getrouwd worden want die lening is ook vol zo te zien :)
Franschhoek: lijkt de Dutch Dragon wel. Eén investeerder van ¤ 15800 maakt de aanvraag even vol. Heeft misschien geen zin om tijd te steken in spreiding. Of heeft 100 keer zoveel als ik te besteden :)
pi_153096577
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:03 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Franschhoek: lijkt de Dutch Dragon wel. Eén investeerder van ¤ 15800 maakt de aanvraag even vol. Heeft misschien geen zin om tijd te steken in spreiding. Of heeft 100 keer zoveel als ik te besteden :)
Dat is inderdaad wel weer een beetje apart... Misschien kon ie niet meer wachten en heeft hij het zelf volgestort :) Ik heb er zelf 1000 inzitten, dus ben benieuwd.
pi_153097650
Kreeg via een kennis een mailtje of ik een jaar lang (12x) gratis geknipt wil worden. Bij investering vanaf E 5000 op Symbid in project GYLD... dat geeft al een rendement van 12 x E 23 = 276 euro in mijn geval.... iemand die meedoet met dit project? Volgens mij nog niet voorbijgekomen op dit forum?
pi_153098023
Is het tegenwoordig een trend om na de GVE geld op haal actie de BV op Symbid te gooien ofzo?

Na een tijd niet gekeken te hebben op Symbid viel mij in de eerste minuut Libercare al op. Enige tijd geleden was dat ook bij dat vis project.

ter info:
https://www.symbid.nl/ideas/6513-libercare-zorg-alarmering
https://www.geldvoorelkaa(...)project.aspx?id=7337

Op die manier is het redelijk consistent allemaal. En zouden eigenaren met een beperkt risico hun idee kunnen uitwerken. Men haalt in dit voorbeeld 145K op voor 36 maanden,. Vervolgens verkoopt met aandelen voor 80 K.

Echter kan je zodoende wel eerst even 150K aan lening ophalen, daarna 200K aan de aandelen verkoop. En als het flopt heb je met die aandelen gelden de lening met hoofdelijke aansprakelijkheid terug betaald. Maar goed, wellicht zie ik ze vliegen :D
pi_153098684
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 12:17 schreef CRWD het volgende:
Op die manier is het redelijk consistent allemaal. En zouden eigenaren met een beperkt risico hun idee kunnen uitwerken. Men haalt in dit voorbeeld 145K op voor 36 maanden,. Vervolgens verkoopt met aandelen voor 80 K.

Echter kan je zodoende wel eerst even 150K aan lening ophalen, daarna 200K aan de aandelen verkoop. En als het flopt heb je met die aandelen gelden de lening met hoofdelijke aansprakelijkheid terug betaald. Maar goed, wellicht zie ik ze vliegen
Wat ik vreemd vind is dat in de GVE pitch gesproken wordt over dat de dienst vanaf april 2014 operationeel is en besteld kan worden.
In de symbid pitch voor aandelen vind ik niets terug over de omzet tot nu toe en lijkt het alsof ze nu pas operationeel gaan. ;)
Afijn ik zit er niet in en denk er ook niet over om aandelen van deze toko te kopen. Maar vreemd is het wel en zo zie je maar weer dat je de verhaaltjes in de pitch en alles eromheen goed moet lezen.

Voor de GVE investeerders hoop ik dat de aandelen verkoop lukt. De lening gaat over 36 maanden, Er is grofweg een jaar voorbij en er is een bankgarantie van 50K. Die 80K die nu opgehaald wordt zou mooi nog een jaar aflossen kunnen overbruggen.Daarna is er met 50K garantie geen risico meer. :)

[ Bericht 6% gewijzigd door NaRegenDeZon op 30-05-2015 13:26:40 ]
  zaterdag 30 mei 2015 @ 13:08:38 #249
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153098919
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 12:17 schreef CRWD het volgende:
Is het tegenwoordig een trend om na de GVE geld op haal actie de BV op Symbid te gooien ofzo?

Na een tijd niet gekeken te hebben op Symbid viel mij in de eerste minuut Libercare al op. Enige tijd geleden was dat ook bij dat vis project.

ter info:
https://www.symbid.nl/ideas/6513-libercare-zorg-alarmering
https://www.geldvoorelkaa(...)project.aspx?id=7337
Het leuke is, dat je je ook hun omzetprognose kunt vergelijken. Die duikelt in dit geval van 1 miljoen in 2015 (verwachting op GVE in juli 2014) naar 378583 (verwachting op Symbid). Daar conclusies uit trekken zal wellicht al te veel speculatie zijn.
pi_153099013
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 13:08 schreef crowd-fundi het volgende:
Het leuke is, dat je je ook hun omzetprognose kunt vergelijken. Die duikelt in dit geval van 1 miljoen in 2015 (verwachting op GVE in juli 2014) naar 378583 (verwachting op Symbid). Daar conclusies uit trekken zal wellicht al te veel speculatie zijn.
Ach ja, eerst denkt men dat de bomen tot hoog in de hemel groeien en nu nog tot in de wolken. Maar het bllijft hoog! En ik ben blij dat ik er niet in zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')