Wij wilden laatst frituren. Voor 't eerst in +7 maanden ofzo. Was 't vet niet zo goed meer/te oud. Ding overstroomd. Vies, vet. Meteen frituurpan maar weggeflikkerd. Ook nooit meer. Ze hebben hier toch geen krokettenquote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:18 schreef La_Tramposa het volgende:
En frituurvoedsel eet ik ook niet vaak maar komt zo'n paar keer per jaar nog wel voor als je met een grote groep ergens snel moet eten en dat is de enige optie of zo. Maar ik vind veel andere dingen lekkerder dus zou het niet snel zelf bestellen of gaan halen.
Al is een schaal bittergarnituur bij de borrel soms wel moeilijk te weerstaan, gelukkig borrel ik niet zo vaak
Hahaquote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:19 schreef motorbloempje het volgende:
en laatst frituren. Voor 't eerst in +7 maanden ofzo. Was 't vet niet zo goed meer/te oud. Ding overstroomd. Vies, vet. Meteen frituurpan maar weggeflikkerd. Ook nooit meer. Ze hebben hier toch geen kroketten
Falafel kun je gewoon bakken in een koekenpan met een redelijke laag oliequote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:21 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
HahaJa je kan het geloof ik altijd nog in een laagje olie in een normale pan proberen? Maar wij hebben ook geen frituur, nooit gehad ook. Ik moet zelfs eerlijk bekennen dat ik nog nooit een frituurpan heb bediend, geen idee hoe die dingen werken.
Wel jammer, ik zag laatst lekkere falafel uit de diepvries bij de turk maar die moest je ook frituren.. Of zou je dat ook gewoon kunnen bakken?
Falafel frituren? Doe het altijd met een laagje zonnebloemolie in een pan en tadaaaquote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:21 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
HahaJa je kan het geloof ik altijd nog in een laagje olie in een normale pan proberen? Maar wij hebben ook geen frituur, nooit gehad ook. Ik moet zelfs eerlijk bekennen dat ik nog nooit een frituurpan heb bediend, geen idee hoe die dingen werken.
Wel jammer, ik zag laatst lekkere falafel uit de diepvries bij de turk maar die moest je ook frituren.. Of zou je dat ook gewoon kunnen bakken?
Volgens mij mis je nog een ingrediënt? Het echte deeltje 'Qwea'.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:18 schreef Qwea het volgende:
[..]
Serieus. Dit is fucking epicness.
Netzoals broodje Qwea. Daar vraagt Mo altijd om.
Baquette afbakken. Kaas erop. Spekjes uitbakken, erop. Casseler uitbakken, erop (kalkoenfilet mag ook. Had ik laatst), uitje uitbakken, erop. Bosuitje erop, champignons erop. Gebakken ei erop. Kipfilet blokjes uitbakken (wel ff in de marinade!) erop. Kaas eroverheen. Besmeren met honing mosterdsaus. Italiaanse kruiden, beetje peper. Beetje ketchup erop.
Inpakken in alu folie, ff 5 min op 250gr in de oven, have fun
Pindakaasquote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:23 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Volgens mij mis je nog een ingrediënt? Het echte deeltje 'Qwea'.
Nee daar moet geen pindakaas op doenquote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:23 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Volgens mij mis je nog een ingrediënt? Het echte deeltje 'Qwea'.
klinkt wel lekker ja!quote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:18 schreef Qwea het volgende:
[..]
Baquette afbakken. Kaas erop. Spekjes uitbakken, erop. Casseler uitbakken, erop (kalkoenfilet mag ook. Had ik laatst), uitje uitbakken, erop. Bosuitje erop, champignons erop. Gebakken ei erop. Kipfilet blokjes uitbakken (wel ff in de marinade!) erop. Kaas eroverheen. Besmeren met honing mosterdsaus. Italiaanse kruiden, beetje peper. Beetje ketchup erop.
quote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:21 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Falafel kun je gewoon bakken in een koekenpan met een redelijke laag olie![]()
Top, dan ga ik ze een keer maken!quote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:23 schreef Maraca het volgende:
[..]
Falafel frituren? Doe het altijd met een laagje zonnebloemolie in een pan en tadaaa
Ik had hem in MFP geknald om te kijken... 1700kcalquote:
ik zag hem maar ik hield me maar even in!quote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:25 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
[..]
Kennelijk is jullie mind niet zo dirty. Geeft niks verder hoor.
Eeuwige onschuldquote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:25 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
[..]
Kennelijk is jullie mind niet zo dirty. Geeft niks verder hoor.
quote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:27 schreef gcjoel het volgende:
[..]
ik zag hem maar ik hield me maar even in!
So cutequote:
Wil iemand hem uitleggen? Zie hem nietquote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:28 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]Ik had eigenlijk van jou wel steun verwacht
[..]
So cute
het spijt me, ik moet me ook af en toe netjes gedragen!quote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:28 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]Ik had eigenlijk van jou wel steun verwacht
[..]
So cute
quote:
Denk het jaquote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:31 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ze zit niet bij de app dus heeft de voorgedachte gemist
Mooi. Kun jij mij die uitleggen wat ik zie nergens FB?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:31 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ach, ik dacht dat FB stond voor FaceBookvriend
Was heel wat topics terug toen we het hadden over eten bij anderen. Toen vroeg iemand aan mij of ik geen FB hadquote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:32 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Mooi. Kun jij mij die uitleggen wat ik zie nergens FB?
quote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:33 schreef Maraca het volgende:
[..]
Was heel wat topics terug toen we het hadden over eten bij anderen. Toen vroeg iemand aan mij of ik geen FB had
Oh wauw.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:18 schreef Qwea het volgende:
[..]
feta!quote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:38 schreef La_Tramposa het volgende:
Hmm ik denk dat ik vanavond die falafel al ga maken, in pitabroodjes!
Met wat sla/wortel mengsel erbij lijkt me dan, en zelfgemaakte knoflooksaus.. verder nog iets?
Goeie!quote:
Pindakaas?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:38 schreef La_Tramposa het volgende:
Hmm ik denk dat ik vanavond die falafel al ga maken, in pitabroodjes!
Met wat sla/wortel mengsel erbij lijkt me dan, en zelfgemaakte knoflooksaus.. verder nog iets?
Het is nogal moeilijk om één voedingsmiddel als gezond of ongezond te bestempelen. Het hangt er maar vanaf of het in je dagelijkse voedingspatroon past.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:41 schreef Ballet9 het volgende:
Misschien een domme vraag, maar van die plakken kokosbrood. Is dat echt gezond?
Ik heb het wel eens terug zien komen als een gezond alternatief voor op rijstwafel, maar dan wel de suikervrije variant.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:42 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Het is nogal moeilijk om één voedingsmiddel als gezond of ongezond te bestempelen. Het hangt er maar vanaf of het in je dagelijkse voedingspatroon past.
Maar kokosbrood bevat veel vet en suiker, één plak is al zo'n 100 kcal als ik me niet vergis dus in de meeste gevallen zijn er betere keuzesMaar af en toe voor de zoete trek kan het best.
Wat tramposa zegt, dingen zijn niet per se gezond of ongezondquote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:41 schreef Ballet9 het volgende:
Misschien een domme vraag, maar van die plakken kokosbrood. Is dat echt gezond?
Gewoon laten stikken die hap! dan leert hij het wel.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:44 schreef Artoo het volgende:
"Het is iets later geworden dus we gaan waarschijnlijk onderweg iets eten."
MOORD! VERDERF! Wat moet ik nou met 'waarschijnlijk'?!
Neuj ik ga quesadillas maken als ik alleen moet etenquote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:44 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Gewoon laten stikken die hap! dan leert hij het wel.
Zelf lekker burger gaan maken dus![]()
Dat heb ik nog nooit in de winkel gezien..quote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:43 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik heb het wel eens terug zien komen als een gezond alternatief voor op rijstwafel, maar dan wel de suikervrije variant.
Iets maken wat je zelf awesome vindtquote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:44 schreef Artoo het volgende:
ohh jaa met kaassssquote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:45 schreef Artoo het volgende:
[..]
Neuj ik ga quesadillas maken als ik alleen moet eten
Pff, mannen die niet snappen dat wij al de hele dag bezig zijn met de planning voor het avondetenquote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:44 schreef Artoo het volgende:
Ja, je moet het ook op de rijstwafel doenquote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:45 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dat heb ik nog nooit in de winkel gezien..
Vind het ook een beetje een gek alternatief, rijstwafel is vooral carbs en eet je meestal mét beleg, en kokosbrood ís beleg
Hellz yeah.quote:
Truckladingen kaassssssssquote:
Ja, inderdaad. Ik vind laat doorgeven prima, maar wat is "waarschijnlijk" voor indicatiequote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:47 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Pff, mannen die niet snappen dat wij al de hele dag bezig zijn met de planning voor het avondetenIk wil ook altijd graag duidelijk en ver van tevoren weten waar ik aan toe ben, eet je mee, wat zullen we eten etc.
Dan is het toch geen alternatief?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:48 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ja, je moet het ook op de rijstwafel doen
quote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:49 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dan is het toch geen alternatief?
Ik vind rijstwafels met zoet beleg nooit zo lekker. Liever met huttenkase, of een gekookt eitje, of kaas of natuurlijk.. PINDAKAAS!
quote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:43 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik heb het wel eens terug zien komen als een gezond alternatief voor op rijstwafel, maar dan wel de suikervrije variant.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |