ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
Als alles op tijd is heb ik 24 minuten tot aan de start, voor er heen lopen, toegangscontrole veiligheidscontrole, eventueel een douche en (heel belangrijk) het kopen van verse oordopjes...
Daarbij is het zo dat er in Monaco een wet is die het gebruik van Lockers op stations uitsluit, dus daar sta je dan met je bagage....
Als alles op tijd is heb ik 24 minuten tot aan de start, voor er heen lopen, toegangscontrole veiligheidscontrole, eventueel een douche en (heel belangrijk) het kopen van verse oordopjes...
Daarbij is het zo dat er in Monaco een wet is die het gebruik van Lockers op stations uitsluit, dus daar sta je dan met je bagage....
Uhhh de F1 was afgelopen weekend Duck. Of mis ik nu de grap?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Uhhh de F1 was afgelopen weekend Duck. Of mis ik nu de grap?
Nee maar ik was er de 3 jaren daarvoor, en het was altijd het zelfde verhaal met de dienstregeling (1e TGV net te laat), Dienstregeling Nachttrein een grote puinhoop...enzovoorts
Ik tref het ook echt in de trein. Ga ik eens met de trein kom je gelijk zo'n pauper mens tegen.
Ging iedereen af om te vragen of het goed was dat ze ging meereizen op iemand anders zijn kaart. Zodat zij korting kreeg. Iedereen gaf nee als antwoord en toen werd ze nog boos ook.
Besloot ze maar te gaan zitten met haar meereiskaart.
Op dinsdag 26 mei 2015 17:45 schreef Carlos93 het volgende: Ze heeft inmiddels een boete gekregen. Had ze maar uit moeten stappen en een vol tarief kaartje moeten kopen ipv toch te gaan zitten.
Op dinsdag 26 mei 2015 17:45 schreef Carlos93 het volgende: Ze heeft inmiddels een boete gekregen. Had ze maar uit moeten stappen en een vol tarief kaartje moeten kopen ipv toch te gaan zitten.
Zoals bekend is men in Frankrijk aan het kijken naar het Intercités-netwerk, ook bekend onder de naam Trains d'Équilibre de Territoire (TET). En burgers kunnen contact opnemen per e-mail, op het volgende adres:
Op dinsdag 26 mei 2015 23:14 schreef James1988 het volgende: Zoals bekend is men in Frankrijk aan het kijken naar het Intercités-netwerk, ook bekend onder de naam Trains d'Équilibre de Territoire (TET). En burgers kunnen contact opnemen per e-mail, op het volgende adres:
Het aanhalingstekentje vind ik ook mooi. Ik weet 100% zeker dat er ergens op deze wereld één of andere crappy SMTP-server draait die daarover gaat struikelen.
Jammer dat het zo moet. Ideaal die dingen. Vorig jaar deed ik mee aan een project in Polen. Vanaf Wroclaw steden we naar de eindbestemming gebracht. Veel mensen hadden al hele middag met hun koffer achter zich aan lopen rollen. Ik kwam daar toen een bekende tegen 'jow, heb jij geen koffer mee'. 'Nee joh, voor ¤3 ga ik daar toch niet mee sjouwen' vervolgens een hoop gelach en kreeg ik te horen dat NLers nog steeds zo lui/efficiënt zijn als de vorige keer dat ik hem had ontmoet
Lieve FOKkertjes! Ik hoop dat mijn vraag binnen zes uur beantwoord kan worden. Morgen (inmiddels vandaag) ga ik naar mijn beste vriend in Mol. De oorspronkelijke planning was om om 09:02 met de trein vanuit Deventer te vertrekken, met een overstap in Utrecht naar Eindhoven, en de rest te fietsen. Ik kom dan ongeveer 13:30 in Mol aan. 's Avonds ga ik weer terug. Omdat ik Eindhoven - Mol v.v. per fiets afleg neem ik mijn fiets mee in de trein, en kan dus pas op zijn vroegst om 9 uur vertrekken (want fiets meenemen in de spits mag niet). Ik heb een persoonlijke chipkaart met DalVoordeel, en zal een dagkaart fiets erop laden á 6 euro.
Nou zat ik me net te bedenken, is het mogelijk om 'zomaar' een OV-fiets uit de stalling te trekken in Eindhoven? Ik heb nog nooit een OV-fiets gebruikt, hoe werkt dat? Ik heb momenteel 60 euro briefgeld, 6,50 muntgeld en 7,50 op de pin, kan ik daarmee een OV-fiets uit de stalling trekken zonder iets van een abonnement daarop te hebben? Want dan kan ik vroeger vertrekken uit Deventer, hoef ik niet te wachten tot ik om 9 uur eens mijn fiets mag meenemen in de trein. Dan kan ik zonder fiets van en naar Eindhoven reizen en daar een fiets trekken om heen en weer naar Mol te gaan.
Ik heb geen OV-fiets-abonnement. Zelfs nog nooit een OV-fiets gebruikt. Betekent dit dus dat ik eerst een abo moet afsluiten en dán pas een fiets kan pakken? In dat geval is het goedkoper mijn eigen fiets mee te nemen naar Eindhoven, want dat kost dan maar 6 euro. Klopt dat?
Ja, je moet eerst een abonnement afsluiten, tenzij je een Business Card hebt. In het verleden was er nog een actie dat als je een uitnodiging kreeg je eerste rit gratis was maar dat kan ik nu niet meer vinden...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zo'n ov-fietsje wil je ook niet van Eindhoven naar Mol en weer terug rijden...
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Wel een mooi stukje trappen. Ga je nu je oorspronkelijke plan uitvoeren?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Interessante namen deze week bij de parlementaire enquete. Of het ook echt net zo interessant wordt is natuurlijk maar de vraag.
WOENSDAG 27 MEI 9.30 uur Dhr. R. (René) van Marrewijk, sales manager bij treinfabrikant Siemens van 2000 tot en met 2005 11.30 uur Dhr. M. (Meindert) Eland, customer director bij treinfabrikant Alstom van 1998 tot en met 2008 14.30 uur Dhr. A. (Aad) Veenman, president-directeur NS van 2002 tot en met 2009
DONDERDAG 28 MEI 9.30 uur Mw. K. (Karla) Peijs, minister van Verkeer en Waterstaat van 2003 tot en met 2007 12.00 uur Dhr. B. (Bert) Meerstadt, president-directeur NS van 2009 tot en met 2013, directielid NS van 2001 tot en met 2009 15.30 uur Dhr. C. (Camiel) Eurlings, minister van Verkeer en Waterstaat van 2007 tot en met 2010
VRIJDAG 29 MEI 9.30 uur Dhr. W. (Wouter) Raab, directeur Financieringen & Deelnemingen van het ministerie van Financiën vanaf 2007 11.00 uur Dhr. W. (Wim) Meijer, voorzitter van de Raad van Commissarissen van NS van 2002 tot en met 2013 14.30 uur Mw. M. ( Melanie) Schultz van Haegen, minister van Infrastructuur en Milieu vanaf 2010, staatssecretaris van Verkeer en Waterstaat van 2002 tot en met 2007
Kun je ook nog mooi op driekwart van je route pauzeren en een trappist drinken bij de Achelse Kluis .
Lijkt me een erg mooi hoekje, maar ik geef mezelf geen tijd om om te rijden Kom dwars door Lommel, zal vast ook wel een leuk terrasje zitten Vorige keer was er kermis waar ik dwars doorheen moest banjeren
Tussen Amsterdam Zuid en Schiphol rijden geen treinen door een auto op het spoor. De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 11:00 uur verholpen.
Heeft er iemand weer de afslag gemist zoals die vrachtwagen vorig jaar?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Lijkt me een erg mooi hoekje, maar ik geef mezelf geen tijd om om te rijden Kom dwars door Lommel, zal vast ook wel een leuk terrasje zitten Vorige keer was er kermis waar ik dwars doorheen moest banjeren
Via Abdij van Postel dan . Ben niet heel bekend in die hoek maar dan kun je sowieso een mooiere fietsroute maken dan die N-weg van Valkenswaard naar Lommel. En niet om.
Op woensdag 27 mei 2015 10:23 schreef James1988 het volgende: Zomaar een paar tweets die maar weer eens aantonen wat voor arrogant, wereldvreemd bedrijf NS zo nu en dan kan zijn.
Later vandaag komt iemand van Alstom aan het woord (zij haakten af in de 'Best and final offer'-fase), ik ben benieuwd wat die te zeggen heeft.
Als je zegt.. We wilden eigenlijk ICE's bouwen dan kan je wel zeggen dat NS wereldvreemd is maar dan heb je zelf het principe van de vraag achter de vraag nog niet gesnapt. Iets Railjet-achtigs had prima voldaan.