Welkom! Welkom in 'Het grote afval topic', waar iedereen welkom is. Of je nou begint met een BMI van 40+ of alleen de vakantie kilo's kwijt wilt, of je nou afvalt terwijl je hard sport of terwijl je op de bank zit te chillen. Hier kun je het allemaal bespreken.
Vele wegen leiden naar Rome. Kies de manier die het best bij jou past maar hou wel je gezondheid in acht. Crashdiëten zijn niet gezond. Het gaat om een verandering van je eetpatroon en levensstijl. Één die blijvend is. Diëten werkt niet. Zodra je op gewicht bent ga je weer eten als voor je dieet en kom je weer aan -> Jojo effect. Dat is iets wat je kosten wat kost wilt vermijden!
Verschillende soorten diëten Online wordt je dood gegooid met site’s / mensen die claimen hét dieet te hebben gevonden waardoor je afvalt. Atkins, Sonja Bakker, Paelo, Dr. Frank, Protislank,Low carb, Ziekenhuisdieet, Weight-watchers, Cambrdige, Modifast, Slimfast, ect ect. De één nog debieler dan de ander. Vrijwel al deze diëten kun je scharen onder “crash dieet” Je hoeft niet koolhydraat arm te eten om af te vallen. Je hoeft niet te leven op puur en enkel shakes om af te vallen. Het enige dat je moet doen is meer verbranden dan dat je binnen krijgt! Zo simpel is het. Daar is helemaal geen dieet voor nodig.
Geen enkele voedingsstof kun je bestempelen als gezond of ongezond! Je lichaam ziet overigens ook geen voeding zoals wij dat zien. Het lichaam ziet voedingsstoffen. Macro- en micronutriënten. Eiwitten, vetten, koolhydraten, vitamines en mineralen. Al deze stoffen heeft je lichaam nodig. Dus een mars is niet per definitie ongezond. Als je er elke dag 40 neemt, dan is dat ongezond. Maar de mars per definitie niet.
Doe jezelf een plezier, kom je mensen tegen die zeggen dat product of voedingsstof X ongezond voor je is óf lees je dat ergens online.. loop dan weg van die mensen / navigeer naar een andere site. You don’t need that kind of negativity in your life! Period.
Kilocalorieën bijhouden De handigste manier om af te vallen is om te weten wat je naar binnen werkt aan kilocalorieën. Dit doe je door ze te tellen. My Fitness Pal is daar ontzettend handig voor.
Maar, hoe weet ik dan hoeveel kilocalorieën ik moet eten Door je Basaal metabolisme in rust en met eventuele activiteit te berekenen. Dat kun je hier doen. Daar ga je ongeveer 400 a 500 kcal onder zitten per dag. Dan val je op een verantwoorde rustige manier af.
Let wel op: Dit is een richtlijn! Geen enkele formule kan precies jouw kcal behoefte berekenen. Als je bovenstaand hebt gedaan en je valt niet af, dan eet je te veel en moet je lager gaan zitten. Wees wel kritisch en hou alle ingenomen calorieën bij. Want calorieën die je niet invoert maar wel op eet zijn ook gewoon calorieën!
Fabels
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eiwitten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Macronutriënten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meedoen? Begin gewoon met posten. Je krijgt vanzelf vragen over wat je wilt, enz. De meeste mensen posten regelmatig lijstje in het volgende format: • O - Ontbijt • T - Tussendoortje • L - Lunch • D - Diner • S - Sport Meestal krijg je vanzelf opmerkingen/complimenten op je lijstje. Heb je specifieke dingen je wilt weten, zet die er dan even bij als vraag .
Heb je je doel bereikt? Zelfs als je al klaar bent met afvallen maar andere tips wilt geven, ondersteunen of gewoon je eigen ervaringen en prestaties wilt delen ben je hier van harte welkom!
Ik mocht alleen maar drinken als we stil stonden voor het stoplicht, hoewel ik wel extra credits kreeg omdat ik om een rechte 80 weg eerst in m'n achteruitkijkspiegel keek voor ik m'n koffie pakte. Maar kreeg toch een slap on the wrist.
Ik mocht alleen maar drinken als we stil stonden voor het stoplicht, hoewel ik wel extra credits kreeg omdat ik om een rechte 80 weg eerst in m'n achteruitkijkspiegel keek voor ik m'n koffie pakte. Maar kreeg toch een slap on the wrist.
Eerste keer is inderdaad heel gaaf
En dat laatste, dat is wel een goede les Al doet geen enkele bestuurder dat
En dat laatste, dat is wel een goede les Al doet geen enkele bestuurder dat
Ze zegt: ja, maar als je drinkt terwijl je rijdt heb je even een moment dat je afgeleid bent. Ja, hallo, je zei net tegen mij, KIJK HIER OP MIJN TELEFOON WAT SUPERGAAF. wtf
Ze zegt: ja, maar als je drinkt terwijl je rijdt heb je even een moment dat je afgeleid bent. Ja, hallo, je zei net tegen mij, KIJK HIER OP MIJN TELEFOON WAT SUPERGAAF. wtf
Dat was *kuch* ehm.. een test
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
1st time 5x5 zit er op! Viel best mee Maar goed, niet vet zwaar beginnen, snel opbouwen natuurlijk. We'll see.
Even voor jullie stats, dan kan ik straks terugdenken aan deze goede oude tijd toen ik nog een krielkip was wat liften betreft. Robot beginstats: 30 kg squat 20kg bench press 25 kg barbell row
Ik voelde me een beetje lullig toen ik klaar was want uh, mja, viel best mee
Op dinsdag 26 mei 2015 11:36 schreef Artoo het volgende: 1st time 5x5 zit er op! Viel best mee Maar goed, niet vet zwaar beginnen, snel opbouwen natuurlijk. We'll see.
Even voor jullie stats, dan kan ik straks terugdenken aan deze goede oude tijd toen ik nog een krielkip was wat liften betreft. Robot beginstats: 30 kg squat 20kg bench press 25 kg barbell row
Ja, nu zeg je dat nog ja. "Viel best mee" Wacht nog maar ff dan valt het niet zo best mee Hejje al newbie gains? Flex foto!
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
Is het ook De echte rijlessen komen toch straks pas, als je alleen rijdt
We hebben afgesproken dat als ik slaag maandag, dat we dan die kerel van de TTT de les gaan lezen. En mocht ie m'n examen doen dan zorgt ze dat het gewisseld wordt. Als dat niet kan ga ik weer naar huis.
We hebben afgesproken dat als ik slaag maandag, dat we dan die kerel van de TTT de les gaan lezen. En mocht ie m'n examen doen dan zorgt ze dat het gewisseld wordt. Als dat niet kan ga ik weer naar huis.
Ja, nu zeg je dat nog ja. "Viel best mee" Wacht nog maar ff dan valt het niet zo best mee Hejje al newbie gains? Flex foto!
Ja, ik weet het. Newbie gains valt nog tegen hoor. Ben pas 3 weken bezig nu met KT hè Maak over een week of 2-3 even een full body foto voor m'n eigen administratie, zodat ik niet steeds kwaad hoef te worden op de weegschaal, jwt
Maar uh, mja, volgende week dus al 10 kg zwaarder squatten. Ik kom er nog wel op terug inderdaad, op 'valt wel mee'.
Ja, ik weet het. Newbie gains valt nog tegen hoor. Ben pas 3 weken bezig nu met KT hè Maak over een week of 2-3 even een full body foto voor m'n eigen administratie, zodat ik niet steeds kwaad hoef te worden op de weegschaal, jwt
Maar uh, mja, volgende week dus al 10 kg zwaarder squatten. Ik kom er nog wel op terug inderdaad, op 'valt wel mee'.
Flex foto
Volgende week loop je te vloeken. En anders wel die week erna
Op dinsdag 26 mei 2015 11:36 schreef Artoo het volgende: 1st time 5x5 zit er op! Viel best mee Maar goed, niet vet zwaar beginnen, snel opbouwen natuurlijk. We'll see.
Ben benieuwd hoe het gaat! Aardige beginstats
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
Op dinsdag 26 mei 2015 11:55 schreef Maraca het volgende: Was trouwens een proefrit voor m'n nieuwe auto bedenk ik me nu Dat die lui me de sleutels mee hebben gegeven
Ja. Ze deden 'moeilijker' over de woonplaats op m'n rijbewijs. Die lag zo'n 200km verderop en dat zagen ze wel een beetje als een risico Ze vroegen nog of ik die kant op ging om m'n auto te 'showen' Eeeh, was het niet van plan
Oh ey gcjoel, doe jij de wristcurl btw? Ik heb me toch een partij pijn in mijn onderarm als ik hem doe. Maakt niet uit op wat voor gewicht. 14kg of 5. Ik heb geen idee waar het vandaan komt. Beide kanten
Op dinsdag 26 mei 2015 12:14 schreef Qwea het volgende: Oh ey gcjoel, doe jij de wristcurl btw? Ik heb me toch een partij pijn in mijn onderarm als ik hem doe. Maakt niet uit op wat voor gewicht. 14kg of 5. Ik heb geen idee waar het vandaan komt. Beide kanten
Niet zoveel. Met m'n onderzoek daarentegen. Zweten.
Lang leve m'n pomodoros, anders had ik echt geen werk gedaan gekregen. Nu in een lange (10 minuten) pauze... en daarna door met zoeken naar ethical guidelines
Starvation mode / te dik blijven door te weinig te eten -Dat bestaat dus niet he! Je kan niet te dik blijven of niet niet afvallen omdat je te weinig eet! Je lichaam kent geen spaarstand. Als je te weinig eet en dus te weinig kcal binnenkrijgt, gaat je lichaam beginnen aan je vet en aan je spieren. Je lichaam gaat niet magisch in ene stoppen met het gebruik van calorieën. Als je in jouw optiek al vet weinig eet en niet afvalt, dan eet je alsnog fucking veelste veel!
Op dinsdag 26 mei 2015 12:36 schreef Qwea het volgende: Oh btw, gcjoel, ik had in de gym die gast van die toko (lekker vaag) gevraagd... hij kan unstop met DMAA wel bestellen
En ik ga toch maar fietsen, dus geen UB. Dus, no need for whey shake. Dus, ergo, mijn eiwitten waren vandaag te hoog, en vertjes te laag... IK NEEM NOG EEN SNICKERS.
Wel eerst halen
En ik ga toch maar fietsen, dus geen UB. Dus, no need for whey shake. Dus, ergo, mijn eiwitten waren vandaag te hoog, en vertjes te laag... IK NEEM NOG EEN SNICKERS.
Ik weet niet wat voor D ik moet maken vanavond. Mijn dude eet weer thuis na een week werken in het buitenland en bijna elke dag eten bij McDonald's, dus hij mocht kiezen van mij. "Iets met vlees". Ja hallo
Op dinsdag 26 mei 2015 14:33 schreef motorbloempje het volgende: Jillian Michaels heeft ook een soort yoga-sessie, overigens. Yoga Meltdown, voor de geïnteresseerden.
Die heb ik ook wel een paar keer gedaan, maar ik vond het niet echt yoga. De flow tussen de moves is niet natuurlijk. Heb gisteren Yoga with Adriene gedaan, die zijn ook wel grappig. Je wordt er niet erg moe van (iig die ik gisteren deed), maar ze heeft een fijne stem en het is in 30 dagen opgebouwd voor beginners. En soms maakt ze gekke geluidjes of grapjes tussendoor
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Op dinsdag 26 mei 2015 14:34 schreef Artoo het volgende: Ik weet niet wat voor D ik moet maken vanavond. Mijn dude eet weer thuis na een week werken in het buitenland en bijna elke dag eten bij McDonald's, dus hij mocht kiezen van mij. "Iets met vlees". Ja hallo
is dat zo lastig dan?
anders doe je kip met rijst, groente en speciaal voor gcjoel pindakaas (saus mag ook)
anders doe je kip met rijst, groente en speciaal voor gcjoel pindakaas (saus mag ook)
Ja dat is super complex, want ik heb bijna altijd zin in gerechten waar kaas in zit en daardoor 'moet' ik altijd zoeken naar een alternatief /struggles
Vanmorgen eerste keer niet-lieve weegschaal gehad. Twee ons erbij ten opzichte van vorige week. Maar, eergisteren smaakte de wodka iets te lekker dus dat zal niet hebben meegeholpen zeg maar.
Ik laat me niet kisten, neem mijn verlies en ga vrolijk Door op de ingeslagen weg (alleen dan zonder drank voorlopig denken ik)
Lijstje van vandaag: O. overnight oats van magere (vruchten)kwark, havermout, melken een paar aardbeitjes L. salade van cottage cheese, veeeel tomaat een beetje maïs en wat augurk. Daarnaast twee knäckebröd met kalkoenfilet T. Portie popcorn t.w.v. 80 kcal D. Waarschijnlijk rijst met kalkoenfilet en wokgroenten.
hoewel ik sinds ik werk waar ik werk (nu anderhalf jaar) nognooit ja heb gezegd tegen een gebakje omdat ik het simpelweg te zoet vind kreeg ik vandaag na hè afslaan van taart ineens de vraag of ik soms aan het lijnen ben. Hoewel dat natuurlijk wel zo is vind ik het zo vreemd dat het blijkbaar anderhalf jaar heel normaal is geweest dat ik niet mee-at, en nu ineens is het opvallend
Op dinsdag 26 mei 2015 14:52 schreef SummerBreeze het volgende: Vanmorgen eerste keer niet-lieve weegschaal gehad. Twee ons erbij ten opzichte van vorige week. Maar, eergisteren smaakte de wodka iets te lekker dus dat zal niet hebben meegeholpen zeg maar.
Ik laat me niet kisten, neem mijn verlies en ga vrolijk Door op de ingeslagen weg (alleen dan zonder drank voorlopig denken ik)
Lijstje van vandaag: O. overnight oats van magere (vruchten)kwark, havermout, melken een paar aardbeitjes L. salade van cottage cheese, veeeel tomaat een beetje maïs en wat augurk. Daarnaast twee knäckebröd met kalkoenfilet T. Portie popcorn t.w.v. 80 kcal D. Waarschijnlijk rijst met kalkoenfilet en wokgroenten.
hoewel ik sinds ik werk waar ik werk (nu anderhalf jaar) nognooit ja heb gezegd tegen een gebakje omdat ik het simpelweg te zoet vind kreeg ik vandaag na hè afslaan van taart ineens de vraag of ik soms aan het lijnen ben. Hoewel dat natuurlijk wel zo is vind ik het zo vreemd dat het blijkbaar anderhalf jaar heel normaal is geweest dat ik niet mee-at, en nu ineens is het opvallend
Wat gaat het hun aan ook.. je hoeft toch uberhaupt niet altijd zin in gebak te hebben? Maar goed zo werkt de sociale 'eet-peer-pressure' geloof ik Je lijstje lijkt me wel erg weinig, hooguit 1200 kcal of zo?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Wat gaat het hun aan ook.. je hoeft toch uberhaupt niet altijd zin in gebak te hebben? Maar goed zo werkt de sociale 'eet-peer-pressure' geloof ik Je lijstje lijkt me wel erg weinig, hooguit 1200 kcal of zo?
1410 volgens FatSecret.
O: 365 (was wat licht uitgevallen inderdaad, zit normaal altijd rond 500, maar besefte me vanmorgen dat ik melk had gebruikt ipv yoghurt :S ) L:302 T: 86 D: rond de 700, naar ik nu kan schatten
Geeft nog ruimte voor een late T van 150 (heb als doel 1550 gesteld)
O: 365 (was wat licht uitgevallen inderdaad, zit normaal altijd rond 500, maar besefte me vanmorgen dat ik melk had gebruikt ipv yoghurt :S ) L:302 T: 86 D: rond de 700, naar ik nu kan schatten
Geeft nog ruimte voor een late T van 150 (heb als doel 1550 gesteld)
D van 700 met alleen kip en groenten? Dat kan ik me nauwelijks voorstellen.. of eet je dan gelijk 400 gram kip?
Oh, ongekookt. Dan doe ik het altijd fout. Ik weeg na het koken. In dat geval ga ik het niet opkrijgen denk ik.
Iemand een tip om op een gezonde manier op de 1550 voor vandaag te komen?
Ha, dat scheelt wel! Ik vind vooral je lunch en T daarna erg licht, lijkt me dat je dan wel enorme honger hebt voor het avondeten? Dus misschien nog ergens wat kwark en fruit tussendoor? Of idd een boterham met iets?
ja graag, maar niet bij de hand. Zit op werk en ben pas rond etenstijd thuis. Als ik dan nog een boterham pindakaas naar binnen ga werken krijg ik mijn bord niet meer leeg (en heb ik dus 'ruzie' met mijn dochter als zij wel haar bord leeg moet eten )
maar je geeft me wel een idee: ik eet het lekker met zelfgemaakte pindasaus
Ha, dat scheelt wel! Ik vind vooral je lunch en T daarna erg licht, lijkt me dat je dan wel enorme honger hebt voor het avondeten? Dus misschien nog ergens wat kwark en fruit tussendoor? Of idd een boterham met iets?
Wel weer fijn zo'n meevaller toch, telde je blijkbaar altijd teveel calorieen
waardoor ik dus eigenlijk steeds als ik rijst at (minimaal 1 keer per week) niet in de buurt kwam van mijn doel. En dat is ook weer niet goed. Nooit echt honger overigens.
Voor mensen die het moeilijk vinden om aan hun calorieen te komen (wish i had that ) Noten Volle zuivel Kaas Dadels advocado Brood met roomboter en beleg
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog! Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem. Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
Erm.. tja, niet echt bewust. Haal het gewoon nooit
Maar, maar, maar PINDAKAAS
Banaan met pindakaas Knakworst met pindakaas Kaas met pindakaas Naturel chips met pindakaas Stokbrood met pindakaas Broodje kaas met pindakaas Chocolade met pindakaas Nootjes met pindakaas Sultana met pindakaas Kipschnitzel op brood met pindakaas Whey met pindakaas Biscuitjes met ertussen pindakaas
Bohhh, pindakaas
bevestigd het alleen maar. radmilo doet alleen obese mensen!
't is allemaal onderdeel van een groter geheel. Let op:
Stap 1: ik zit nu op een normaal gewicht, maar wil strakker. Mooiste zou zijn om te trainen met een PT, maar dat is duur. En gierige Nederlander enzo.. Stap 2: ik kom ontzettend veel aan. Zeg maar zoveel eten dat het lijkt alsof Q een crashdieet volgt. Stap 3: ik schrijf een zielige brief naar Obese. Stap 4: Wendy van Dijk komt langs Stap 5: ik ga trainen met Radmilo Stap 6: ik heb het strakke lichaam dat ik wilde in stap 1
Winning
Banaan met pindakaas Knakworst met pindakaas Kaas met pindakaas Naturel chips met pindakaas Stokbrood met pindakaas Broodje kaas met pindakaas Chocolade met pindakaas Nootjes met pindakaas Sultana met pindakaas Kipschnitzel op brood met pindakaas Whey met pindakaas Biscuitjes met ertussen pindakaas
Bohhh, pindakaas
Ik kreeg een keer zo'n koekje met pindakaas er tussen. Ik heb nog nooit zo snel iets uitgespuugd
Stap 1: ik zit nu op een normaal gewicht, maar wil strakker. Mooiste zou zijn om te trainen met een PT, maar dat is duur. En gierige Nederlander enzo.. Stap 2: ik kom ontzettend veel aan. Zeg maar zoveel eten dat het lijkt alsof Q een crashdieet volgt. Stap 3: ik schrijf een zielige brief naar Obese. Stap 4: Wendy van Dijk komt langs Stap 5: ik ga trainen met Radmilo Stap 6: ik heb het strakke lichaam dat ik wilde in stap 1
Op dinsdag 26 mei 2015 15:41 schreef uniekhoorn het volgende: Voor mensen die het moeilijk vinden om aan hun calorieen te komen (wish i had that ) Noten Volle zuivel Kaas Dadels advocado Brood met roomboter en beleg
waarom zet je 'room' voor boter? boter is boter (van room), ander is het margarine. En ohja, margarine
Ik heb volgens mij echt niks wat ik heel lang niet gehad heb... Kan het met niet bedenken tenminste
Ooh ja ik wel.
Vanaf 2012:
Patat Frikandel Kroket Braadworst Nou ja algehele frituur dus Chinees Roze koeken Mokka ladies Croissants Frikandel broodjes
Vanaf 2013: Pannenkoeken (maar die dat ik gisteren ) Softijs Van die gele banaantjes (DIE MET SUIKER) Wraps met shizzle Lasagne Pasta carbonara Gewone pasta maar die at ik vorige week weer eens
Vanaf 14:00 Snickers ice cream
Patat Frikandel Kroket Braadworst Nou ja algehele frituur dus Chinees Roze koeken Mokka ladies Croissants Frikandel broodjes
Vanaf 2013: Pannenkoeken (maar die dat ik gisteren ) Softijs Van die gele banaantjes (DIE MET SUIKER) Wraps met shizzle Lasagne Pasta carbonara Gewone pasta maar die at ik vorige week weer eens
Wraps met shizzle kan toch wel? Gezonde keus enzo?
Winning
Best fucking idea evah!
Maar het is lekker Netzoals sultana uit pakje halen, naar koelkast lopen, dubbelvla pakken (liefst aardbei vanille), op sultana mikken, eten. Idem dito met bastogne. En bastogne met slagroom Zie, fattie for life.
paar weken terug nog frikandelbroodje op. Was echt nog best lekker, maar boert wel hele middag op
taco's zijn caloriewise trouwens vet baas! 3 tacos eet ik altijd, plus nog wat extra vulling!
Of zoals mijn dochter haar brood het liefste eet: Pindakaas op de ene snee brood, piratenhagelslag erover, pure chocopasta op de andere snee brood met vruchtenhagelslag erover, op elkaar plakken en nommen maar. Wel goed wegspoelen met een beker verse chocolademelk.
En van wie ze die chocolade liefde heeft, geen idee: vriendlief en ik houden niet van chocolade.
Vanaf 2012 geen patat Ach, ik kwam eens de snackbar binnen en toen ging het zo:
Ik: Hoi! Snackbarmeneer: Hoi! Snackbarmeneer: Grote patat speciaal en frikandel speciaal, meenemen? Ik: ...... Ik: Graag