http://www.nu.nl/buitenla(...)en-gaan-stemmen.htmlquote:President Desiré Bouterse heeft Surinamers maandag in een toespraak opgeroepen om gebruik te maken van hun stemrecht.
Dat meldt de Waterkant op haar website.
De stembussen zijn om 7.00 uur (12.00 uur Nederlandse tijd) opengegaan en sluiten om 19.00 uur.
Bouterse verwacht dat zoveel mogelijk kiezers naar de stembus te gaan om een nieuw parlement te kiezen. Het nieuwe parlement zal vervolgens stemmen over de president.
Suriname naar de stembus
1 / 5
Voorbeeld
De huidige president laat verder weten dat hij hoopt dat Suriname na de verkiezingsuitslag eensgezind verder gaat.
"Nadat de uitslag bindend is verklaard, verwacht ik, zoals het Suriname eigen is, dat ook deze verkiezingen tot voorbeeld mogen strekken voor de regio. Van iedere Surinamer wordt dan verwacht dat de politieke strijdbijl wordt begraven."
Er zijn rond de zestig internationale waarnemers naar Suriname gekomen om te kijken of de stembusgang eerlijk verloopt. Vijf van hen zijn daar namens de EU.
Tellen
Vrij snel na het sluiten van de stembureaus zullen de eerste resultaten bekend zijn. Het tellen van de stemmen gebeurt handmatig.
De strijd om de meerderheid zal volgens de laatste peilingen gaan tussen de Nationaal Democratische Partij van de zittende president Desi Bouterse en V7, een samenwerkingsverband van zes oppositiepartijen met Chandrikapersad Santokhi als leider.
Partijen die volgens de peilingen ook zetels zullen halen zijn de Algemene Bevrijdings- en Ontwikkelingspartij (Abop) van Ronnie Brunswijk en de politieke partij DOE onder leiding van Carl Breeveld. Er doen elf partijen en combinaties van partijen mee.
In deze context kan je zelfs beter de politionele acties noemen en de honderden executies die daarmee gepaard gingen.quote:Op maandag 25 mei 2015 21:34 schreef reza1 het volgende:
Hopelijk wint Bouterse weer, hij zorgt tenminste voor vooruitgang.
En die decembermoorden ach, Nederland is voor veel meer doden verantwoordelijk door de deelname aan de bommen op Libië, Irakoorlog enz.
Ten koste van wat? Economen hebben de vraag gesteld hoe hij dit kan bekostigen. De bodem van de Surinaamse schatkist is niet oneindig. Hoe durf je de Decembermoorden te bagatelliseren?quote:Op maandag 25 mei 2015 21:34 schreef reza1 het volgende:
En die decembermoorden ach, Nederland is voor veel meer doden verantwoordelijk door de deelname aan de bommen op Libië, Irakoorlog enz.
Met de economische groei waar hij voor verantwoordelijk is.quote:Op maandag 25 mei 2015 22:15 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ten koste van wat? Economen hebben de vraag gesteld hoe hij dit kan bekostigen. De bodem van de Surinaamse schatkist is niet oneindig. Hoe durf je de Decembermoorden te bagatelliseren?
Je bent vergeten hier een linkje naar de bron bij te zetten, fix het plsquote:
http://www.nu.nl/buitenla(...)en-gaan-stemmen.htmlquote:Op maandag 25 mei 2015 22:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
Je bent vergeten hier een linkje naar de bron bij te zetten, fix het pls
thanksquote:Op maandag 25 mei 2015 22:31 schreef remlof het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/buitenla(...)en-gaan-stemmen.html
Ik ben trouwens niet voor Bouterse maar voor Santokhi.
http://en.wikipedia.org/wiki/Tu_quoquequote:Op maandag 25 mei 2015 22:20 schreef reza1 het volgende:
De decembermoorden stellen niks voor in vergelijking met alle doden waarvoor Nederlandse politici verantwoordelijk voor zijn.,,
nou en?quote:Op maandag 25 mei 2015 21:34 schreef reza1 het volgende:
zou niet heel sterk zijn want er deden ook Surinaamse (en Antilliaanse) oorlogsvrijwilligers mee aan het oorlogjequote:Op maandag 25 mei 2015 21:50 schreef remlof het volgende:
[..]
In deze context kan je zelfs beter de politionele acties noemen en de honderden executies die daarmee gepaard gingen.
Ja ik ook, een pion van de VS en Nederland en beschikt over zijn eigen door de VS getrainde eenheid beveiligers.quote:Op maandag 25 mei 2015 22:31 schreef remlof het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/buitenla(...)en-gaan-stemmen.html
Ik ben trouwens niet voor Bouterse maar voor Santokhi.
Bizar.quote:Op maandag 25 mei 2015 23:09 schreef sp3c het volgende:
mijn google suggereert van wel, niet echt ontwikkelingshulp maar geld dat bij de onafhankelijkheid is afgesproken
soort herstelbetalingen ... bevriezen tot bouta weg is lijkt me een goed plan
dit klinkt als een goede gozerquote:Op maandag 25 mei 2015 23:09 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Ja ik ook, een pion van de VS en Nederland en beschikt over zijn eigen door de VS getrainde eenheid beveiligers.
Uit Wikileaks bleek dat Bouterse hem door een inmiddels ogepakte crimineel uit Guyana wilde laten ombrengen.
Maar Santokhi is van de VHP en daar stemmen (natuurlijk) slechts (oudere)hindoestanen op en is dus opzich kansloos.
weet ik hetquote:Op maandag 25 mei 2015 23:10 schreef agter het volgende:
[..]
Bizar.
Hoe lang moeten wij dat betalen dan?
Dat Nederlanders zich er niet mee moeten bemoeien en de Surinamers moeten laten kiezen.quote:Op maandag 25 mei 2015 23:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou en?
hoe is dat in godsnaam een excuus voor het vermoorden van 15 surinamers?
Surinamers moeten waar Nederland wel of niet verantwoordelijk voor is helemaal niet mee laten wegen in hun gang naar de stembus
Bouterse heeft in het verleden 15 Surinamers laten martelen en laten vermoorden ... geen criminelen maar leraren enzo, het land zet zichzelf compleet voor schut door met zo'n malloot in zee te gaan
maar verder moeten ze maar doen wat ze niet laten kunnen
dit antwoord slaat op geen enkele manier op de post die je quote, dat snap je hoop ik?quote:Op maandag 25 mei 2015 23:12 schreef reza1 het volgende:
[..]
Dat Nederlanders zich er niet mee moeten bemoeien en de Surinamers moeten laten kiezen.
Tja hij schijnt clean te zijn wbt corruptie maar ook een Surinaamse politicus van de oude stempel dus er eentje van de verzuiling middels de etnische lijnen.quote:
reza1 heeft duidelijk 1 gebrekkig gevormde mening en die wil hij in elke variatie naar voren brengen, elke kans die er maar is.quote:Op maandag 25 mei 2015 23:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
dit antwoord slaat op geen enkele manier op de post die je quote, dat snap je hoop ik?
was semi serieusquote:Op maandag 25 mei 2015 23:14 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Tja hij schijnt clean te zijn wbt corruptie maar ook een Surinaamse politicus van de oude stempel dus er eentje van de verzuiling middels de etnische lijnen.
Geen idee of DA91 nog bestaat maar daar was mijn schoonpa groot fan van, voornamelijk van die Boeroe
Welke goede dingen ?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 09:44 schreef arjan1112 het volgende:
Ja Tong, Bouterse heeft ook goeie dingen gedaan; ze vertrouwen hem gewoon meer als een ander
Voor ons is het ondenkbaar dat zo'n kerel ooit nog op zo'n positie terecht kan komen. Voor de meeste Surinamers ligt dat toch anders. Ik denk dat wij Suriname ook gewoon niet goed kunnen begrijpen.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 09:46 schreef tong80 het volgende:
[..]
Welke goede dingen ?
Hij heeft mensen vermoord, drugs gesmokkeld, een Nederlands strafblad........maar hij heeft ook goede dingen gedaan.
Dan is niet alleen Bouterse schuldig maar ook de Nederlandse militairen. Nou weten we dat ook weer. Maakt dat z'n daden minder erg ?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 09:51 schreef arjan1112 het volgende:
Bouterse woonde van 1968 tot 1975 in Nederland. Hij was soldaat in het Nederlandse leger. Nederlandse militairen hebben hem uitgelegd hoe ie de macht kon overnemen?
Ik wil het niet eens begrijpen. Kan er namelijk geen begrip voor opbrengen.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 09:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Voor ons is het ondenkbaar dat zo'n kerel ooit nog op zo'n positie terecht kan komen. Voor de meeste Surinamers ligt dat toch anders. Ik denk dat wij Suriname ook gewoon niet goed kunnen begrijpen.
Beiden ?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 09:54 schreef arjan1112 het volgende:
Nee. De vraag is meer, waarom stemmen de jongeren op hem? Zijn de scholen zo slecht of kan het ze gewoon niet schelen?
Ha haquote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:36 schreef TweeGrolsch het volgende:
Mooi toch dat je gewoon de lokale maffiabaas verkiest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |