Zo hoort het ook. In de grondwet staat dat de buitenlandse betrekkingen door de centrale regering moeten worden onderhouden, hoe graag barzani & click ook zijn kontje aan buitenlanders wilt verkopenquote:Op dinsdag 2 juni 2015 14:43 schreef Irakees het volgende:
Ramadi fell to ISIS because troops were ordered to leave, Iraq's speaker says
http://edition.cnn.com/20(...)wal-order/index.html
Koerden zijn niet uitgenodigd en doen huilie. Faal-coalitie.twitter:BarzaniNiyaz twitterde op maandag 01-06-2015 om 19:29:56Kurds are again Not invited to the Counter ISIL Coalition Meeting. It is unfair 2 c Peshmerga make sacrifices while others 2 receive credit reageer retweet
quote:Op dinsdag 2 juni 2015 14:45 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Zo hoort het ook. In de grondwet staat dat de buitenlandse betrekkingen door de centrale regering moeten worden onderhouden, hoe graag barzani & click ook zijn kontje aan buitenlanders wilt verkopen
twitter:MaxAbrahms twitterde op dinsdag 02-06-2015 om 14:30:47Not inviting Iran or the Kurds to a summit on combating Islamic State in Iraq is like a soda convention without Coke or Pepsi. reageer retweet
twitter:MaxAbrahms twitterde op dinsdag 02-06-2015 om 14:46:48Holding a summit on combating ISIS in Iraq without Iran, Kurds, Syria or Russia is a microcosm of the world's problems combating the group. reageer retweet
twitter:rexetsacerdos twitterde op dinsdag 02-06-2015 om 14:55:06@MaxAbrahms Talking without stakeholders/representatives of all parties, present is talking in a vacuum, or at least talking into a mirror. reageer retweet
twitter:RexBrynen twitterde op dinsdag 02-06-2015 om 14:31:37@MaxAbrahms Indeed. Should be renamed "international semi-coalition" reageer retweet
Je punt? Dat die mensen het oneens met mij en de Iraakse grondwet zijn wat betreft de koerden?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 15:08 schreef Irakees het volgende:
[..]twitter:MaxAbrahms twitterde op dinsdag 02-06-2015 om 14:30:47Not inviting Iran or the Kurds to a summit on combating Islamic State in Iraq is like a soda convention without Coke or Pepsi. reageer retweet
twitter:MaxAbrahms twitterde op dinsdag 02-06-2015 om 14:46:48Holding a summit on combating ISIS in Iraq without Iran, Kurds, Syria or Russia is a microcosm of the world's problems combating the group. reageer retweet
twitter:rexetsacerdos twitterde op dinsdag 02-06-2015 om 14:55:06@MaxAbrahms Talking without stakeholders/representatives of all parties, present is talking in a vacuum, or at least talking into a mirror. reageer retweet
twitter:RexBrynen twitterde op dinsdag 02-06-2015 om 14:31:37@MaxAbrahms Indeed. Should be renamed "international semi-coalition" reageer retweet
Dit.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 15:10 schreef Geoffrey het volgende:
Ikzelf vind sws dat Irak uit die "coalitie" moet stappen.. Een coalitie met de golfstaten en jordanie om ISIS te bestrijden? geloof je het zelf?
De Koerden niet uitnodigen is niet slim, wat boeit die Iraakse grondwet nou, feitelijk gezien wordt de grondwet nauwelijks nageleefd gezien de chaos waarin Irak zich nu bevindt.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 15:10 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Je punt? Dat die mensen het oneens met mij en de Iraakse grondwet zijn wat betreft de koerden?
Ikzelf vind sws dat Irak uit die "coalitie" moet stappen.. Een coalitie met de golfstaten en jordanie om ISIS te bestrijden? geloof je het zelf?
... meen je die nou?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 18:53 schreef primakov het volgende:
[..]
De Koerden niet uitnodigen is niet slim, wat boeit die Iraakse grondwet nou, feitelijk gezien wordt de grondwet nauwelijks nageleefd gezien de chaos waarin Irak zich nu bevindt.
Gezien de status quo, ja. Ik hoor je namelijk niet over eerlijke procesgang en weet ik veel wat, dingen die ook in de grondwet zijn genoemd.quote:
In soennitisch gebied wordt het huidige Iraakse leger eerder als een bezettingsmacht gezien en zo zien de sjiitische soldaten dat ook. Ze gaan daarom niet tot de dood vechten voor land dat ze niet als van hun zien. Daarom is Ramadi ook zo snel door IS ingenomen.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 02:57 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Hier gaat het eigenlijk om meer dan alleen effectief. Het verschil is dat de shiitische milities iets doen, en Iraaks leger faalt. Keer op keer. Je kunt problemen niet oplossen door ze te ontwijken. Het Iraakse leger moet volledig gereformeerd worden. Dat kan alleen als je een Iraanse of Amerikaanse generaal aanstelt die alles renoveert. Ik denk eerlijk gezegd dat er genoeg irgc-generaals zitten die het roer over kunnen nemen.
Bullshit, het Iraakse leger in ramadi zat vol met lokale stammen.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:10 schreef sam7sam het volgende:
[..]
In soennitisch gebied wordt het huidige Iraakse leger eerder als een bezettingsmacht gezien en zo zien de sjiitische soldaten dat ook. Ze gaan daarom niet tot de dood vechten voor land dat ze niet als van hun zien. Daarom is Ramadi ook zo snel door IS ingenomen.
Klopt en politieagenten (24.000) zijn ook allemaal Soennieten uit Al-Anbar.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:29 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Bullshit, het Iraakse leger in ramadi zat vol met lokale stammen.
IS werd in Ramadi geholpen door milities van lokale stammen maar dat het Iraakse leger daar gedomineerd werd door de lokale stammen ben ik nergens tegengekomen. Ik kom vooral tegen dat het sjiitische leger niet wilde vechten in soennitisch gebied.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:29 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Bullshit, het Iraakse leger in ramadi zat vol met lokale stammen.
Welk sjiitisch leger? Er is geen sjiitisch leger.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 23:23 schreef sam7sam het volgende:
[..]
IS werd in Ramadi geholpen door milities van lokale stammen maar dat het Iraakse leger daar gedomineerd werd door de lokale stammen ben ik nergens tegengekomen. Ik kom vooral tegen dat het sjiitische leger niet wilde vechten in soennitisch gebied.
Gaan we mierenneuken? Je snapt het best.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 23:25 schreef Peunage het volgende:
[..]
Welk sjiitisch leger? Er is geen sjiitisch leger.
Shukran Putintwitter:hassonshubbz twitterde op dinsdag 02-06-2015 om 22:25:41arrived at Umm Qasr today #Iraq #Russia Shukran Putin http://t.co/3IbIxiCgMJ reageer retweet
Ik denk dat jij je verkeerd hebt ingelezen. De ramadi soldaten waren lokale stammen.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 23:23 schreef sam7sam het volgende:
[..]
IS werd in Ramadi geholpen door milities van lokale stammen maar dat het Iraakse leger daar gedomineerd werd door de lokale stammen ben ik nergens tegengekomen. Ik kom vooral tegen dat het sjiitische leger niet wilde vechten in soennitisch gebied.
Idd, beter verkopen we het gewoon aan ISIS. Misschien krijgen we dan er ook nog eens meer geld voor.quote:Op woensdag 3 juni 2015 00:13 schreef Szura het volgende:
Nog meer materiaal dat ze kunnen achterlaten voor ISIS
quote:Op dinsdag 2 juni 2015 21:58 schreef primakov het volgende:
[..]
Gezien de status quo, ja. Ik hoor je namelijk niet over eerlijke procesgang en weet ik veel wat, dingen die ook in de grondwet zijn genoemd.
Nee ik snap het niet. Het leger bestaat uit Irakezen, en wie in Ramadi gestationeerd is komt ook uit dat gebied. Het enige 'sjiitische leger' dat er was is de PMU. En die zijn onder druk van 'Murica teruggetrokken waarna Ramadi viel.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 23:27 schreef sam7sam het volgende:
[..]
Gaan we mierenneuken? Je snapt het best.
Ze lopen ook nog eens relaxed weg, zo van het maakt toch niet uit. Ik vraag mij echt af wat door hun hoofd ging op dat momentquote:Op woensdag 3 juni 2015 08:47 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee ik snap het niet. Het leger bestaat uit Irakezen, en wie in Ramadi gestationeerd is komt ook uit dat gebied. Het enige 'sjiitische leger' dat er was is de PMU. En die zijn onder druk van 'Murica teruggetrokken waarna Ramadi viel.
Vraag me af hoe ze dit gaan verdraaien om "de sektarische sjiitische milities" de schuld te geven.. of "het sjiitische leger"...quote:Op woensdag 3 juni 2015 08:47 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee ik snap het niet. Het leger bestaat uit Irakezen, en wie in Ramadi gestationeerd is komt ook uit dat gebied. Het enige 'sjiitische leger' dat er was is de PMU. En die zijn onder druk van 'Murica teruggetrokken waarna Ramadi viel.
"De sektarische safawiden in Baghdad en het zuiden vangen ons toch wel op."quote:Op woensdag 3 juni 2015 14:03 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ze lopen ook nog eens relaxed weg, zo van het maakt toch niet uit. Ik vraag mij echt af wat door hun hoofd ging op dat moment
quote:Op woensdag 3 juni 2015 15:04 schreef Peunage het volgende:
[..]
"De sektarische safawiden in Baghdad en het zuiden vangen ons toch wel op."
Trailer van nieuwe VICE-video:twitter:Reuters twitterde op woensdag 03-06-2015 om 16:03:44Islamic State militants use water as weapon in western Iraq http://t.co/qvYlplft3N reageer retweet
Je nietszeggende reactie is al een antwoord op zich, onvermogen om er inhoudelijk op te willen ingaan. Gelukkig weet jij alles, want jij bent in Irak geweest.quote:Op woensdag 3 juni 2015 02:51 schreef Geoffrey het volgende:
[..]hier ga ik niet eens op antwoorden. Jij hebt duidelijk geen flauw benul wat je zegt..
En de soldaten geven humvees, dus dat is allemaal mooi.quote:Op woensdag 3 juni 2015 20:48 schreef Montana_ir het volgende:
Ramadi: Soennie stammen steunen ISIS en geven Bay'ah aan Albagdadi:
Al-Faluja: Soennie stammen steunen ISIS en geven Bay'ah aan Albagdadi:
الجزيرة : شيوخ ووجهاء الفلوجة يؤيدون الدولةالإسلامية ويعلنون الولاء لخليفة المسلمين أبو بكر البغدادي
@IraqLiveUpdate: Ex General: Ops commander, 1st & 7th Army Division commanders + 24,000 policemen gave up fighting, are all from Anbar http://t.co/u9iINKx9mI
twitter:IraqiSecurity twitterde op woensdag 03-06-2015 om 23:26:00Looks like someone let off a nuclear bomb in Hawijah 😧 Aftermath of huge airstrikes on a Da'ish car bomb factory. http://t.co/21DoCvdcne reageer retweet
Ziet er naar uit dat Ramadi een spookstad gaat worden als al die jurken worden geruimdquote:
Beter knallen ze er ook zo wat op Ramadi, lijkt me beter als ik die filmpjes hierboven ziequote:
SPOILER: pics nieuwe parkeerplaats HawijaOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schijnt een bommenfabriek geraakt te zijnSay what?
Ik vraag me wel af wat voor motivatie de groepen hebben die tegen IS strijden. De koerden en sjiieten hebben de sterkste motivatie op dit moment maar IS sluit vrij naadloos aan op de idealen van de meeste soenieten. Voor deze groep is het toch wat meer als vechten voor je stad met een tegenstander die voor het geloof vecht en die je eigenlijk als broeders moet zien.quote:Op woensdag 3 juni 2015 14:03 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ze lopen ook nog eens relaxed weg, zo van het maakt toch niet uit. Ik vraag mij echt af wat door hun hoofd ging op dat moment
Never argue with a fool, he will drag you down to his level and beat you with experience.. Iemand die woorden als "wat boeit die grondwet nou" in de mond neemt is een fool. En daar ga ik niet op reageren...quote:Op woensdag 3 juni 2015 18:12 schreef primakov het volgende:
[..]
Je nietszeggende reactie is al een antwoord op zich, onvermogen om er inhoudelijk op te willen ingaan. Gelukkig weet jij alles, want jij bent in Irak geweest.
Damn, die pic is wel een eye opener!quote:Op woensdag 3 juni 2015 17:01 schreef Montana_ir het volgende:
@IraqiThoughts: Fall of Ramadi Breaks U.S. Assumptions
By Hassan Hadad (@Abufellah)
http://t.co/y2aoUmJEoT http://t.co/WCB52fQHh2
[ afbeelding ]
@IraqLiveUpdate: 8000 km2 liberated by Shia dominated Hashed (PMU) forces in latest ISF ops in Anbar/Salahuddin, Official spokesman http://t.co/7YiJGGV4gz
Dat artikel ookquote:Op donderdag 4 juni 2015 10:59 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Damn, die pic is wel een eye opener!
IS sluit alleen naadloos aan op de idealen van de Wahhabi/Salafi soennieten. Extremistische import uit Saudi arabie. Van de 5 wetsscholen zijn er 4 soennitisch. Wahhabisten/Salafisten zijn een vertakking van een vertakking van 1 van de 4 soennitische wetsscholen. Hun idealen verschillen ontzettend veel van de idealen van de andere wetscholen.quote:Op donderdag 4 juni 2015 00:37 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af wat voor motivatie de groepen hebben die tegen IS strijden. De koerden en sjiieten hebben de sterkste motivatie op dit moment maar IS sluit vrij naadloos aan op de idealen van de meeste soenieten. Voor deze groep is het toch wat meer als vechten voor je stad met een tegenstander die voor het geloof vecht en die je eigenlijk als broeders moet zien.
In Turkije willen de die-hards de Hagia Sofia in een moskee transformeren en dreigt een clash tussen islamisten en secularisten, vuurtjes worden overal langzaam opgestookt voor een transitie.naar een Islamitische inrichting.
Die is vast door Maliki gepesttwitter:EjmAlrai twitterde op donderdag 04-06-2015 om 11:34:42Dressed and Ready for the Hoor?Famous #German kick-boxer Valdet Gashi joins #ISIS via @Terror_Monitor http://t.co/iu19AzYDxd reageer retweet
twitter:EjmAlrai twitterde op donderdag 04-06-2015 om 09:41:53Tikritis, Duleimi members of Sunni tribes fighting against #ISIS in Ramadi #Iraq. http://t.co/FyLEm0SX4N reageer retweet
twitter:Hayder_alKhoei twitterde op donderdag 04-06-2015 om 11:39:16ISIS Forces Controlling Ramadi are Ex-Baathist Saddam Loyalists https://t.co/U48274JMmT reageer retweet
twitter:Hayder_alKhoei twitterde op donderdag 04-06-2015 om 11:40:25ISIS today is essentially a Baathist-organized amalgam of virtually every Sunni tribal & jihadist insurgent group the US has fought since 03 reageer retweet
Best tragisch. Vecht je tegen IS, sterf je onder een tram. Dan let je oook niet echt op trouwensquote:Op vrijdag 5 juni 2015 00:05 schreef Szura het volgende:
Kennen we biker Ron nog? Die is dood, verongelukt in Amsterdam.
http://nos.nl/l/804520
Lid No Surrender na Irak-reis omgekomen in A'dams verkeer
GISTEREN, 21:45BINNENLAND
Bij een verkeersongeluk in Amsterdam is een prominent lid van de motorclub No Surrender omgekomen, melden bronnen binnen de motorwereld aan de NOS. Ook op Facebook wordt melding gemaakt van de dood van de 46-jarige Ron.
De man kwam vorig jaar in het nieuws toen hij met twee andere clubleden in Irak aan de kant van de Koerden bleek te vechten tegen de terreurgroep Islamitische Staat.
Een Koerdische tv-zender zond vorig najaar een interview uit met Ron. Hij zei te willen strijden tegen de onderdrukking van de Koerden. De man keerde rond de jaarwisseling terug naar Nederland.
Het ongeluk gebeurde vanmorgen rond tienen op de kruising van de Molenwerf en de Haarlemmerweg. De motorrijder kwam daar in botsing met een tram. Hij raakte ernstig gewond en overleed in het ziekenhuis.
Zo blijkt maar weer, een Amsterdammer met een tram is gevaarlijker dan een ezel met een AKquote:Op vrijdag 5 juni 2015 00:05 schreef Szura het volgende:
Kennen we biker Ron nog? Die is dood, verongelukt in Amsterdam.
http://nos.nl/l/804520
Lid No Surrender na Irak-reis omgekomen in A'dams verkeer
GISTEREN, 21:45BINNENLAND
Bij een verkeersongeluk in Amsterdam is een prominent lid van de motorclub No Surrender omgekomen, melden bronnen binnen de motorwereld aan de NOS. Ook op Facebook wordt melding gemaakt van de dood van de 46-jarige Ron.
De man kwam vorig jaar in het nieuws toen hij met twee andere clubleden in Irak aan de kant van de Koerden bleek te vechten tegen de terreurgroep Islamitische Staat.
Een Koerdische tv-zender zond vorig najaar een interview uit met Ron. Hij zei te willen strijden tegen de onderdrukking van de Koerden. De man keerde rond de jaarwisseling terug naar Nederland.
Het ongeluk gebeurde vanmorgen rond tienen op de kruising van de Molenwerf en de Haarlemmerweg. De motorrijder kwam daar in botsing met een tram. Hij raakte ernstig gewond en overleed in het ziekenhuis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |