Zo hoort het ook. In de grondwet staat dat de buitenlandse betrekkingen door de centrale regering moeten worden onderhouden, hoe graag barzani & click ook zijn kontje aan buitenlanders wilt verkopenquote:Op dinsdag 2 juni 2015 14:43 schreef Irakees het volgende:
Ramadi fell to ISIS because troops were ordered to leave, Iraq's speaker says
http://edition.cnn.com/20(...)wal-order/index.html
Koerden zijn niet uitgenodigd en doen huilie. Faal-coalitie.twitter:BarzaniNiyaz twitterde op maandag 01-06-2015 om 19:29:56Kurds are again Not invited to the Counter ISIL Coalition Meeting. It is unfair 2 c Peshmerga make sacrifices while others 2 receive credit reageer retweet
quote:Op dinsdag 2 juni 2015 14:45 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Zo hoort het ook. In de grondwet staat dat de buitenlandse betrekkingen door de centrale regering moeten worden onderhouden, hoe graag barzani & click ook zijn kontje aan buitenlanders wilt verkopen
twitter:MaxAbrahms twitterde op dinsdag 02-06-2015 om 14:30:47Not inviting Iran or the Kurds to a summit on combating Islamic State in Iraq is like a soda convention without Coke or Pepsi. reageer retweet
twitter:MaxAbrahms twitterde op dinsdag 02-06-2015 om 14:46:48Holding a summit on combating ISIS in Iraq without Iran, Kurds, Syria or Russia is a microcosm of the world's problems combating the group. reageer retweet
twitter:rexetsacerdos twitterde op dinsdag 02-06-2015 om 14:55:06@MaxAbrahms Talking without stakeholders/representatives of all parties, present is talking in a vacuum, or at least talking into a mirror. reageer retweet
twitter:RexBrynen twitterde op dinsdag 02-06-2015 om 14:31:37@MaxAbrahms Indeed. Should be renamed "international semi-coalition" reageer retweet
Je punt? Dat die mensen het oneens met mij en de Iraakse grondwet zijn wat betreft de koerden?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 15:08 schreef Irakees het volgende:
[..]twitter:MaxAbrahms twitterde op dinsdag 02-06-2015 om 14:30:47Not inviting Iran or the Kurds to a summit on combating Islamic State in Iraq is like a soda convention without Coke or Pepsi. reageer retweet
twitter:MaxAbrahms twitterde op dinsdag 02-06-2015 om 14:46:48Holding a summit on combating ISIS in Iraq without Iran, Kurds, Syria or Russia is a microcosm of the world's problems combating the group. reageer retweet
twitter:rexetsacerdos twitterde op dinsdag 02-06-2015 om 14:55:06@MaxAbrahms Talking without stakeholders/representatives of all parties, present is talking in a vacuum, or at least talking into a mirror. reageer retweet
twitter:RexBrynen twitterde op dinsdag 02-06-2015 om 14:31:37@MaxAbrahms Indeed. Should be renamed "international semi-coalition" reageer retweet
Dit.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 15:10 schreef Geoffrey het volgende:
Ikzelf vind sws dat Irak uit die "coalitie" moet stappen.. Een coalitie met de golfstaten en jordanie om ISIS te bestrijden? geloof je het zelf?
De Koerden niet uitnodigen is niet slim, wat boeit die Iraakse grondwet nou, feitelijk gezien wordt de grondwet nauwelijks nageleefd gezien de chaos waarin Irak zich nu bevindt.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 15:10 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Je punt? Dat die mensen het oneens met mij en de Iraakse grondwet zijn wat betreft de koerden?
Ikzelf vind sws dat Irak uit die "coalitie" moet stappen.. Een coalitie met de golfstaten en jordanie om ISIS te bestrijden? geloof je het zelf?
... meen je die nou?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 18:53 schreef primakov het volgende:
[..]
De Koerden niet uitnodigen is niet slim, wat boeit die Iraakse grondwet nou, feitelijk gezien wordt de grondwet nauwelijks nageleefd gezien de chaos waarin Irak zich nu bevindt.
Gezien de status quo, ja. Ik hoor je namelijk niet over eerlijke procesgang en weet ik veel wat, dingen die ook in de grondwet zijn genoemd.quote:
In soennitisch gebied wordt het huidige Iraakse leger eerder als een bezettingsmacht gezien en zo zien de sjiitische soldaten dat ook. Ze gaan daarom niet tot de dood vechten voor land dat ze niet als van hun zien. Daarom is Ramadi ook zo snel door IS ingenomen.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 02:57 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Hier gaat het eigenlijk om meer dan alleen effectief. Het verschil is dat de shiitische milities iets doen, en Iraaks leger faalt. Keer op keer. Je kunt problemen niet oplossen door ze te ontwijken. Het Iraakse leger moet volledig gereformeerd worden. Dat kan alleen als je een Iraanse of Amerikaanse generaal aanstelt die alles renoveert. Ik denk eerlijk gezegd dat er genoeg irgc-generaals zitten die het roer over kunnen nemen.
Bullshit, het Iraakse leger in ramadi zat vol met lokale stammen.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:10 schreef sam7sam het volgende:
[..]
In soennitisch gebied wordt het huidige Iraakse leger eerder als een bezettingsmacht gezien en zo zien de sjiitische soldaten dat ook. Ze gaan daarom niet tot de dood vechten voor land dat ze niet als van hun zien. Daarom is Ramadi ook zo snel door IS ingenomen.
Klopt en politieagenten (24.000) zijn ook allemaal Soennieten uit Al-Anbar.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:29 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Bullshit, het Iraakse leger in ramadi zat vol met lokale stammen.
IS werd in Ramadi geholpen door milities van lokale stammen maar dat het Iraakse leger daar gedomineerd werd door de lokale stammen ben ik nergens tegengekomen. Ik kom vooral tegen dat het sjiitische leger niet wilde vechten in soennitisch gebied.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:29 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Bullshit, het Iraakse leger in ramadi zat vol met lokale stammen.
Welk sjiitisch leger? Er is geen sjiitisch leger.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 23:23 schreef sam7sam het volgende:
[..]
IS werd in Ramadi geholpen door milities van lokale stammen maar dat het Iraakse leger daar gedomineerd werd door de lokale stammen ben ik nergens tegengekomen. Ik kom vooral tegen dat het sjiitische leger niet wilde vechten in soennitisch gebied.
Gaan we mierenneuken? Je snapt het best.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 23:25 schreef Peunage het volgende:
[..]
Welk sjiitisch leger? Er is geen sjiitisch leger.
Shukran Putintwitter:hassonshubbz twitterde op dinsdag 02-06-2015 om 22:25:41arrived at Umm Qasr today #Iraq #Russia Shukran Putin http://t.co/3IbIxiCgMJ reageer retweet
Ik denk dat jij je verkeerd hebt ingelezen. De ramadi soldaten waren lokale stammen.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 23:23 schreef sam7sam het volgende:
[..]
IS werd in Ramadi geholpen door milities van lokale stammen maar dat het Iraakse leger daar gedomineerd werd door de lokale stammen ben ik nergens tegengekomen. Ik kom vooral tegen dat het sjiitische leger niet wilde vechten in soennitisch gebied.
Idd, beter verkopen we het gewoon aan ISIS. Misschien krijgen we dan er ook nog eens meer geld voor.quote:Op woensdag 3 juni 2015 00:13 schreef Szura het volgende:
Nog meer materiaal dat ze kunnen achterlaten voor ISIS
quote:Op dinsdag 2 juni 2015 21:58 schreef primakov het volgende:
[..]
Gezien de status quo, ja. Ik hoor je namelijk niet over eerlijke procesgang en weet ik veel wat, dingen die ook in de grondwet zijn genoemd.
Nee ik snap het niet. Het leger bestaat uit Irakezen, en wie in Ramadi gestationeerd is komt ook uit dat gebied. Het enige 'sjiitische leger' dat er was is de PMU. En die zijn onder druk van 'Murica teruggetrokken waarna Ramadi viel.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 23:27 schreef sam7sam het volgende:
[..]
Gaan we mierenneuken? Je snapt het best.
Ze lopen ook nog eens relaxed weg, zo van het maakt toch niet uit. Ik vraag mij echt af wat door hun hoofd ging op dat momentquote:Op woensdag 3 juni 2015 08:47 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee ik snap het niet. Het leger bestaat uit Irakezen, en wie in Ramadi gestationeerd is komt ook uit dat gebied. Het enige 'sjiitische leger' dat er was is de PMU. En die zijn onder druk van 'Murica teruggetrokken waarna Ramadi viel.
Vraag me af hoe ze dit gaan verdraaien om "de sektarische sjiitische milities" de schuld te geven.. of "het sjiitische leger"...quote:Op woensdag 3 juni 2015 08:47 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee ik snap het niet. Het leger bestaat uit Irakezen, en wie in Ramadi gestationeerd is komt ook uit dat gebied. Het enige 'sjiitische leger' dat er was is de PMU. En die zijn onder druk van 'Murica teruggetrokken waarna Ramadi viel.
"De sektarische safawiden in Baghdad en het zuiden vangen ons toch wel op."quote:Op woensdag 3 juni 2015 14:03 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ze lopen ook nog eens relaxed weg, zo van het maakt toch niet uit. Ik vraag mij echt af wat door hun hoofd ging op dat moment
quote:Op woensdag 3 juni 2015 15:04 schreef Peunage het volgende:
[..]
"De sektarische safawiden in Baghdad en het zuiden vangen ons toch wel op."
Trailer van nieuwe VICE-video:twitter:Reuters twitterde op woensdag 03-06-2015 om 16:03:44Islamic State militants use water as weapon in western Iraq http://t.co/qvYlplft3N reageer retweet
Je nietszeggende reactie is al een antwoord op zich, onvermogen om er inhoudelijk op te willen ingaan. Gelukkig weet jij alles, want jij bent in Irak geweest.quote:Op woensdag 3 juni 2015 02:51 schreef Geoffrey het volgende:
[..]hier ga ik niet eens op antwoorden. Jij hebt duidelijk geen flauw benul wat je zegt..
En de soldaten geven humvees, dus dat is allemaal mooi.quote:Op woensdag 3 juni 2015 20:48 schreef Montana_ir het volgende:
Ramadi: Soennie stammen steunen ISIS en geven Bay'ah aan Albagdadi:
Ų§ŁŲØŁŲ§Ł Ų§ŁŲ«Ų§ŁŁ ŁŲ¹Ų“Ų§Ų¦Ų±Ų§ŁŲ§ŁŲØŲ§Ų± ŁŲØŲ§Ų±ŁŁŁ ŁŁŲÆŁŁŲ© Ų§ŁŲ§Ų³ŁŲ§Ł ŁŲ© Ų§ŁŲŖŲµŲ§Ų±Ų§ŲŖŁŲ§ ŁŁ Ų§ŁŲ±Ł Ų§ŲÆŁ
Al-Faluja: Soennie stammen steunen ISIS en geven Bay'ah aan Albagdadi:
Ų§ŁŲ¬Ų²ŁŲ±Ų© : Ų“ŁŁŲ® ŁŁŲ¬ŁŲ§Ų” Ų§ŁŁŁŁŲ¬Ų© ŁŲ¤ŁŲÆŁŁ Ų§ŁŲÆŁŁŲ©Ų§ŁŲ„Ų³ŁŲ§Ł ŁŲ© ŁŁŲ¹ŁŁŁŁ Ų§ŁŁŁŲ§Ų” ŁŲ®ŁŁŁŲ© Ų§ŁŁ Ų³ŁŁ ŁŁ Ų£ŲØŁ ŲØŁŲ± Ų§ŁŲØŲŗŲÆŲ§ŲÆŁ
@IraqLiveUpdate: Ex General: Ops commander, 1st & 7th Army Division commanders + 24,000 policemen gave up fighting, are all from Anbar http://t.co/u9iINKx9mI
twitter:IraqiSecurity twitterde op woensdag 03-06-2015 om 23:26:00Looks like someone let off a nuclear bomb in Hawijah 😧 Aftermath of huge airstrikes on a Da'ish car bomb factory. http://t.co/21DoCvdcne reageer retweet
Ziet er naar uit dat Ramadi een spookstad gaat worden als al die jurken worden geruimdquote:
Beter knallen ze er ook zo wat op Ramadi, lijkt me beter als ik die filmpjes hierboven ziequote:
SPOILER: pics nieuwe parkeerplaats HawijaOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schijnt een bommenfabriek geraakt te zijnSay what?
Ik vraag me wel af wat voor motivatie de groepen hebben die tegen IS strijden. De koerden en sjiieten hebben de sterkste motivatie op dit moment maar IS sluit vrij naadloos aan op de idealen van de meeste soenieten. Voor deze groep is het toch wat meer als vechten voor je stad met een tegenstander die voor het geloof vecht en die je eigenlijk als broeders moet zien.quote:Op woensdag 3 juni 2015 14:03 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ze lopen ook nog eens relaxed weg, zo van het maakt toch niet uit. Ik vraag mij echt af wat door hun hoofd ging op dat moment
Never argue with a fool, he will drag you down to his level and beat you with experience.. Iemand die woorden als "wat boeit die grondwet nou" in de mond neemt is een fool. En daar ga ik niet op reageren...quote:Op woensdag 3 juni 2015 18:12 schreef primakov het volgende:
[..]
Je nietszeggende reactie is al een antwoord op zich, onvermogen om er inhoudelijk op te willen ingaan. Gelukkig weet jij alles, want jij bent in Irak geweest.
Damn, die pic is wel een eye opener!quote:Op woensdag 3 juni 2015 17:01 schreef Montana_ir het volgende:
@IraqiThoughts: Fall of Ramadi Breaks U.S. Assumptions
By Hassan Hadad (@Abufellah)
http://t.co/y2aoUmJEoT http://t.co/WCB52fQHh2
[ afbeelding ]
@IraqLiveUpdate: 8000 km2 liberated by Shia dominated Hashed (PMU) forces in latest ISF ops in Anbar/Salahuddin, Official spokesman http://t.co/7YiJGGV4gz
Dat artikel ookquote:Op donderdag 4 juni 2015 10:59 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Damn, die pic is wel een eye opener!
IS sluit alleen naadloos aan op de idealen van de Wahhabi/Salafi soennieten. Extremistische import uit Saudi arabie. Van de 5 wetsscholen zijn er 4 soennitisch. Wahhabisten/Salafisten zijn een vertakking van een vertakking van 1 van de 4 soennitische wetsscholen. Hun idealen verschillen ontzettend veel van de idealen van de andere wetscholen.quote:Op donderdag 4 juni 2015 00:37 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af wat voor motivatie de groepen hebben die tegen IS strijden. De koerden en sjiieten hebben de sterkste motivatie op dit moment maar IS sluit vrij naadloos aan op de idealen van de meeste soenieten. Voor deze groep is het toch wat meer als vechten voor je stad met een tegenstander die voor het geloof vecht en die je eigenlijk als broeders moet zien.
In Turkije willen de die-hards de Hagia Sofia in een moskee transformeren en dreigt een clash tussen islamisten en secularisten, vuurtjes worden overal langzaam opgestookt voor een transitie.naar een Islamitische inrichting.
Die is vast door Maliki gepesttwitter:EjmAlrai twitterde op donderdag 04-06-2015 om 11:34:42Dressed and Ready for the Hoor?Famous #German kick-boxer Valdet Gashi joins #ISIS via @Terror_Monitor http://t.co/iu19AzYDxd reageer retweet
twitter:EjmAlrai twitterde op donderdag 04-06-2015 om 09:41:53Tikritis, Duleimi members of Sunni tribes fighting against #ISIS in Ramadi #Iraq. http://t.co/FyLEm0SX4N reageer retweet
twitter:Hayder_alKhoei twitterde op donderdag 04-06-2015 om 11:39:16ISIS Forces Controlling Ramadi are Ex-Baathist Saddam Loyalists https://t.co/U48274JMmT reageer retweet
twitter:Hayder_alKhoei twitterde op donderdag 04-06-2015 om 11:40:25ISIS today is essentially a Baathist-organized amalgam of virtually every Sunni tribal & jihadist insurgent group the US has fought since 03 reageer retweet
Best tragisch. Vecht je tegen IS, sterf je onder een tram. Dan let je oook niet echt op trouwensquote:Op vrijdag 5 juni 2015 00:05 schreef Szura het volgende:
Kennen we biker Ron nog? Die is dood, verongelukt in Amsterdam.
http://nos.nl/l/804520
Lid No Surrender na Irak-reis omgekomen in A'dams verkeer
GISTEREN, 21:45BINNENLAND
Bij een verkeersongeluk in Amsterdam is een prominent lid van de motorclub No Surrender omgekomen, melden bronnen binnen de motorwereld aan de NOS. Ook op Facebook wordt melding gemaakt van de dood van de 46-jarige Ron.
De man kwam vorig jaar in het nieuws toen hij met twee andere clubleden in Irak aan de kant van de Koerden bleek te vechten tegen de terreurgroep Islamitische Staat.
Een Koerdische tv-zender zond vorig najaar een interview uit met Ron. Hij zei te willen strijden tegen de onderdrukking van de Koerden. De man keerde rond de jaarwisseling terug naar Nederland.
Het ongeluk gebeurde vanmorgen rond tienen op de kruising van de Molenwerf en de Haarlemmerweg. De motorrijder kwam daar in botsing met een tram. Hij raakte ernstig gewond en overleed in het ziekenhuis.
Zo blijkt maar weer, een Amsterdammer met een tram is gevaarlijker dan een ezel met een AKquote:Op vrijdag 5 juni 2015 00:05 schreef Szura het volgende:
Kennen we biker Ron nog? Die is dood, verongelukt in Amsterdam.
http://nos.nl/l/804520
Lid No Surrender na Irak-reis omgekomen in A'dams verkeer
GISTEREN, 21:45BINNENLAND
Bij een verkeersongeluk in Amsterdam is een prominent lid van de motorclub No Surrender omgekomen, melden bronnen binnen de motorwereld aan de NOS. Ook op Facebook wordt melding gemaakt van de dood van de 46-jarige Ron.
De man kwam vorig jaar in het nieuws toen hij met twee andere clubleden in Irak aan de kant van de Koerden bleek te vechten tegen de terreurgroep Islamitische Staat.
Een Koerdische tv-zender zond vorig najaar een interview uit met Ron. Hij zei te willen strijden tegen de onderdrukking van de Koerden. De man keerde rond de jaarwisseling terug naar Nederland.
Het ongeluk gebeurde vanmorgen rond tienen op de kruising van de Molenwerf en de Haarlemmerweg. De motorrijder kwam daar in botsing met een tram. Hij raakte ernstig gewond en overleed in het ziekenhuis.
Pas het effe aan dan.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 15:53 schreef Irakees het volgende:
Tareq Aziz (christelijke rechter hand van Saddam) zou zijn overleden, maar zijn Wikipedia is nog niet aangepast.
Kloptquote:Op vrijdag 5 juni 2015 15:53 schreef Irakees het volgende:
Tareq Aziz (christelijke rechter hand van Saddam) zou zijn overleden, maar zijn Wikipedia is nog niet aangepast.
twitter:Raqqa_Sl twitterde op vrijdag 05-06-2015 om 20:21:17#ISIS executes a two man in #nenavih in #Iraq on charges of stole a man and kill him http://t.co/PxvcdZhEtG reageer retweet
Ze veroveren zelf allemaal degelijke wapensquote:Op zaterdag 6 juni 2015 00:17 schreef kurk_droog het volgende:
Ligt het aan mij maar die apen schiet je met degelijke wapens toch zo onder de grond daar? Kan IS israel niet aanvallen? Dan is het snel klaar met ze.
twitter:SlemaniTimes twitterde op vrijdag 05-06-2015 om 18:35:39#KDP leader Barzani urges Kurds to vote for #AkParti & Erdogan, as #HDP rally attacked in #Amed. #TurkeyElections http://t.co/94qVLEQ5QI reageer retweet
een goede man?quote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:23 schreef vigen98 het volgende:
Zonde, was een goede man maar Koerden en Sjiieten hadden toch iemand nodig om de schuld op te zetten, Saddam zelf zei dat hij onschuldig was op alle aanklachten
IS die israel aanvalt is als de NSB die Duitsland aanvalt..quote:Op zaterdag 6 juni 2015 00:17 schreef kurk_droog het volgende:
Ligt het aan mij maar die apen schiet je met degelijke wapens toch zo onder de grond daar? Kan IS israel niet aanvallen? Dan is het snel klaar met ze.
Je hebt gelijk, maar met Bashar al-Assad als je avatar komt het niet echt oprecht overquote:Op zaterdag 6 juni 2015 12:29 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Hij is medeplichtig aan de dood van duizenden mensen en dan kom je hem hier een goede man noemen?
Wie moet ik dan neerzetten daar? Saddam? Of Baghdadi Sammara'i yehudi? Of een van die Nusra hoertjes? Wanneer jij een Syrier vind die het beter dan Bashar kan doen steun ik die met plezier.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 12:36 schreef Irakees het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar met Bashar al-Assad als je avatar komt het niet echt oprecht over!
Je bent niet verplicht om een massamoordenaar in je avatar te hebben. Maar doe je dat wel, dan komt het hypocriet over als je over iemand anders begint die "medeplichtig is aan de dood van duizenden mensen", terwijl Tareq Aziz minder schuldig is dan Bashar al-Assad aan de dood van duizenden mensen.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 12:48 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Wie moet ik dan neerzetten daar? Saddam? Of Baghdadi Sammara'i yehudi? Of een van die Nusra hoertjes? Wanneer jij een Syrier vind die het beter dan Bashar kan doen steun ik die met plezier.
Dus omdat ik Bashar als avatar heb, mag ik niet spreken over de Baath van Irak? Ik volg jouw logica niet..quote:Op zaterdag 6 juni 2015 12:55 schreef Irakees het volgende:
[..]
Je bent niet verplicht om een massamoordenaar in je avatar te hebben. Maar doe je dat wel, dan komt het hypocriet over als je over iemand anders begint die "medeplichtig is aan de dood van duizenden mensen", terwijl Tareq Aziz minder schuldig is dan Bashar al-Assad aan de dood van duizenden mensen.
Ik zeg niet dat je niet mag reageren, ik geef alleen aan hoe het overkomt. En ik heb niks met nationalisme, de Iraakse bevolking is verdeeld als de pest.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 13:04 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Dus omdat ik Bashar als avatar heb, mag ik niet spreken over de Baath van Irak? Ik volg jouw logica niet..
Mag ik wel spreken over Hitler? over Bush?
Ik heb Bashar geen goede man genoemd. Deze man noemt tariq Aziz wel een goede man. En daar mag ik niet op reageren omdat ik een avatar heb met de syrische president?
Naast dat hij ze een goede man noemt, beschuldigt hij de meerderheid van de Iraakse bevolking ervan iemand op te sluiten om geen enkele reden. Voor iemand die zich "irakees" noemt vind ik het jammer dat je mij er dan op aanspreekt als ik op kom voor ONS volk..
Jij bent de enige die mijn avatar als steunbetuiging aan Assad ziet.. Met wat heb je wel wat dan? sektarisme? Dat ze verdeeld zijn betekent niet dat iemand ze hier kan beledigen. Als je vind van wel kan je je naam beter veranderen naar "nep-Irakees" Of "soenniet" , "sjiiet", "assyrier" of "koerd"quote:Op zaterdag 6 juni 2015 13:09 schreef Irakees het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat je niet mag reageren, ik geef alleen aan hoe het overkomt. En ik heb niks met nationalisme, de Iraakse bevolking is verdeeld als de pest.
Die "iemand" is in dit geval ook een Irakees, het bewijst mijn punt over het verdeeld zijn.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 13:13 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Dat ze verdeeld zijn betekent niet dat iemand ze hier kan beledigen.
quote:Hypocriet is het om jezelf Irakees te noemen en niet van Irak te houden.
Welk land is niet verdeeld? Politieke verschillen zullen er altijd zijn. Om dan je eigen land te gaan haten gaat wat ver vind je niet?quote:Op zaterdag 6 juni 2015 13:21 schreef Irakees het volgende:
[..]
Die "iemand" is in dit geval ook een Irakees, het bewijst mijn punt over het verdeeld zijn.
[..]
badum tssquote:Op zaterdag 6 juni 2015 12:36 schreef Irakees het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar met Bashar al-Assad als je avatar komt het niet echt oprecht over!
Politieke verschillen idd, niemand heeft hier gezegd dat ze Irak haten.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 13:25 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Welk land is niet verdeeld? Politieke verschillen zullen er altijd zijn. Om dan je eigen land te gaan haten gaat wat ver vind je niet?
Als je je eigen land zwart maakt, als je sektarisme voed of als je het oude regime steunt, dan haat je je land.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 13:28 schreef Irakees het volgende:
[..]
Politieke verschillen idd, niemand heeft hier gezegd dat ze Irak haten.
Nederlanders hebben weinig met nationalisme, haten ze Nederland?quote:Op zaterdag 6 juni 2015 13:31 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Als je je eigen land zwart maakt, als je sektarisme voed of als je het oude regime steunt, dan haat je je land. Als je openlijk zegt : "ik heb niks met nationalisme" komt dat ook zo over. Want wat is er mis met nationalisme? Wat is er mis met liefde voor je vaderland, je hele vaderland, ongeacht de afkomst van de inwonenden..?
Nederlanders hebben weinig met Nationalisme? Hoe kom je daar nu weer bij?quote:Op zaterdag 6 juni 2015 13:32 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Nederlanders hebben weinig met nationalisme, haten ze Nederland?
Circus inderdaad, heb ik gezien. Gebied waar de Nederlanders een hele lange tijd niet mochten en durfden te komen, waar de lijken maanden hebben gelegen.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 13:32 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Nederlanders hebben weinig met Nationalisme? Hoe kom je daar nu weer bij?
Heb je het hele mediacircus rond MH17 niet gezien?
Beschrijven wat er is gebeurd neemt niet weg dat het hele land nationalistisch werd.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 13:35 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Circus inderdaad, heb ik gezien. Gebied waar de Nederlanders een hele lange tijd niet mochten en durfden te komen, waar de lijken maanden hebben gelegen.
Ik heb er vrij weinig over meegekregen, over dat het hele land nationalistisch werd. Maar wordt je het of ben je het? Vreemde beredenering.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 13:37 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Beschrijven wat er is gebeurd neemt niet weg dat het hele land nationalistisch werd.
Als ik jou was zou ik eerst even het woord Nationalisme opzoeken in een woordenboek voordat je je gaat bemoeien.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 13:39 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik heb er vrij weinig over meegekregen, over dat het hele land nationalistisch werd. Maar wordt je het of ben je het? Vreemde beredenering.
Bedankt voor de mededeling, maar het gaat hier niet om de MH17, het wordt enkel als voorbeeld aangehaald, dat mag toch wel hoop ik?quote:
Maar je weet hoe dat gaat, zijstraatje wordt vertakking en het hele topic gaat niet meer over Irak.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 13:45 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Bedankt voor de mededeling, maar het gaat hier niet om de MH17, het wordt enkel als voorbeeld aangehaald, dat mag toch wel hoop ik?
Je moet er wel rekening mee houden dat mensen uit het Midden-Oosten - inclusief ik - het naar hun hoofd stijgt wanneer er wordt gediscussieerd over hun land/volk/taal/cultuurquote:Op zaterdag 6 juni 2015 13:46 schreef Specularium het volgende:
[..]
Maar je weet hoe dat gaat, zijstraatje wordt vertakking en het hele topic gaat niet meer over Irak.
Hou het zelf een beetje in de gaten.
http://www.elsevier.nl/Bu(...)?masterpageid=158493quote:Het Iraakse Hooggerechtshof veroordeelde hem in 2010 tot de doodstraf. De executie werd nooit uitgevoerd. De toenmalige Iraakse president Jalal Talaban weigerde het executiebevel te ondertekenen.
Naar eigen zeggen omdat hij socialist is. 'Ik heb sympathie voor Tariq Aziz omdat hij een Iraakse christen is. Bovendien is hij een oude man van boven de zeventig,' zei hij destijds.
De ex-minister van Buitenlandse Zaken was volgens de rechtbank in belangrijke mate verantwoordelijk voor de wrede vervolging van islamitische partijen en stromingen in het land.
Hou op.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 14:12 schreef PizzaMizza het volgende:
Dit is dus de verraderlijke Talabani, leider van de PUK, die al veertig jaar met zijn partij haat en verraad zaait. Gelukkig heeft de PUK bijna geen aanhang meer in de krg. De riolen worden verschoond, ratten verdwijnen.
[..]
http://www.elsevier.nl/Bu(...)?masterpageid=158493
http://www.slate.com/arti(...)/humane_bravery.htmlquote:Talabani's intervention in the Aziz case is a microcosm of what some of us hoped Iraq would one day become: a state of law instead of a state of blood. It's not a hope that we can ever afford to abandon.
http://ccnmtl.columbia.edu/projects/wlf/ta/q_a_talabani.htmlquote:00:06:11
Cham Laden: Mr. President, my name is *Cham Laden, I'm a journalism
student here. And as I understand it, you have the very admirable policy of not
signing execution warrants which Iraq courts pass up to your office and delegate
this duty to a deputy. And I also understand that this is because the Democratic
patriotic alliance of Kurdistan is obliged under treaties you signed not to endorse
the death penalty. I think that's wholly admirable, but I was wondering if you
thought it was a problem, or set a poor precedent for the president of a sovereign
country of Iraq to be bound by regional obligations, not to fulfill sections of his
office. Thank you.
00:07:04
President Jalal Talabani: Well, you know, we are in Iraq now enjoying
democracy. We have different parties and groups from Left, extreme Left to
extreme Right. Of course, different attitudes. I am, as a lawyer, I signed an
international appeal against the death penalty. And I'm respecting my signature.
For that, I am able, (applause) even I said, if I was one day obliged to choose
between my principles and the post, I will leave the post and keep my, protect my
principles. (applause) I know that perhaps the next president will not be in the
same way and the same kind of thinking. But it's my belief, and I cannot deny
my signature.
Principes? Het laten leven van de genocide-plegers van je volk, is een principe? Talabani heeft zelf duizenden Koerden vermoord in de Koerdische burgeroorlog maar weigert een Assyrische christen, die medeverantwoordelijk is op de dood van 1 miljoen mensen, de doodstraf op te leggen?quote:Op zaterdag 6 juni 2015 15:15 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Hou op.
[..]
http://www.slate.com/arti(...)/humane_bravery.html
[..]
http://ccnmtl.columbia.edu/projects/wlf/ta/q_a_talabani.html
Het is blijkbaar verraderlijk om principes te hebben.
Vind je het gek? Talabani en ba'athisten zijn broeders. Ze steunen elkaar al veertig jaar. PUK is ook opgericht om de Koerdische zaak kapot te maken via interne sabotage. Hier zie je een gelekte foto van Talabani met ba'athisten.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 15:17 schreef Peunage het volgende:
Hij weigerde volgens mij ook om Saddam te laten execcuteren.
Jouw tv is zeker 24/7 op Rudaw afgestemdquote:Op zaterdag 6 juni 2015 15:19 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Principes? Het laten leven van de genocide-plegers van je volk, is een principe? Talabani heeft zelf duizenden Koerden vermoord in de Koerdische burgeroorlog maar weigert een Assyrische christen, die medeverantwoordelijk is op de dood van 1 miljoen mensen, de doodstraf op te leggen?
Gelukkig is de PUK steeds dieper aan 't wegzakken. PUK is eigenlijk niet eens meer relevant, alleen de Oude Garde en de verraderlijke Talabani-clan zijn nog over.
PUK is een misdaadorganisatie tegen het Koerdische volk. PUK-aanhangers worden stelselmatig bedrogen. PUK is zelfs tegen Koerdische zelfbeschikkingsrecht, Talabani is Irakees hij ziet zichzelf niet eens als koerd.
Talabani is niet meer relevant. Niemand stemt nog op Koerdische ba'ath-partij PUK. Hou maar op.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 15:27 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Jouw tv is zeker 24/7 op Rudaw afgestemd
Jouw opmerking is pas relevantquote:Op zaterdag 6 juni 2015 15:30 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Talabani is niet meer relevant. Niemand stemt nog op Koerdische ba'ath-partij PUK. Hou maar op.
Ik steun het Koerdische volk. Politieke partijen definiėren mij niet. Maar als ik toch zou moeten kiezen tussen verschillende kwaden zou ik kiezen voor KDP. De KDP is een internationaal-gerespecteerde partij met goede contacten. Turkije, VS en EU zijn goed te spreken over Barzani. Ook heeft Barzani goede relaties weten te onderhouden met Qatar en UAE.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 15:40 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Jouw opmerking is pas relevant
Dus, wie steun jij? Barzani?
quote:Op zaterdag 6 juni 2015 15:48 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ik steun het Koerdische volk. Politieke partijen definiėren mij niet. Maar als ik toch zou moeten kiezen tussen verschillende kwaden zou ik kiezen voor KDP. De KDP is een internationaal-gerespecteerde partij met goede contacten. Turkije, VS en EU zijn goed te spreken over Barzani. Ook heeft Barzani goede relaties weten te onderhouden met Qatar en UAE.
quote:Op zaterdag 6 juni 2015 15:19 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Principes? Het laten leven van de genocide-plegers van je volk, is een principe? Talabani heeft zelf duizenden Koerden vermoord in de Koerdische burgeroorlog maar weigert een Assyrische christen, die medeverantwoordelijk is op de dood van 1 miljoen mensen, de doodstraf op te leggen?
Gelukkig is de PUK steeds dieper aan 't wegzakken. PUK is eigenlijk niet eens meer relevant, alleen de Oude Garde en de verraderlijke Talabani-clan zijn nog over.
PUK is een misdaadorganisatie tegen het Koerdische volk. PUK-aanhangers worden stelselmatig bedrogen. PUK is zelfs tegen Koerdische zelfbeschikkingsrecht, Talabani is Irakees hij ziet zichzelf niet eens als koerd.
Dit is dus precies het onzin dat deze topics kapotmaakt.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 15:21 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Vind je het gek? Talabani en ba'athisten zijn broeders. Ze steunen elkaar al veertig jaar. PUK is ook opgericht om de Koerdische zaak kapot te maken via interne sabotage.
[ afbeelding ]
Kun je niet zeggen over de shiitische milities die als terroristen bestempeld zijn overal.quote:
http://www.ncr-iran.org/e(...)-iraqi-terror-groupsquote:The United Arab Emirates has blacklisted 83 organisations as terrorists under a new law which will impose death sentences and fines of $27 million for any group it believes is attempting 'destabilize the Arab world'.
The list, published by the country’s state-run WAM news agency, includes the Iraq-based Badr organisation, Asaib al-Haq, as well as Al-Qaeda-linked groups operating in different parts of the region.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |