Ik zit even met een dilemma. Ik woon nu nog thuis, maar wil dolgraag het huis uit.
In 2014 heb ik in totaal ~¤11.000 bruto verdiend, dit was een combinatie van mijn bijbaan gedurende mijn studie en de eerste maanden van mijn eerste 'echte' baan. Voor wat betreft 2014, is dit onder het maximum jaarinkomen voor een sociale huurwoning. (Het maximum bedraagt ¤34.911).
Desondanks kijken woningcorporaties ook naar je loonstrook waarop duidelijk te zien is dat mijn jaarinkomen ¤38.000 bedraagt. Dat is dus net iets meer als het maximum. Toch betekent dat, dat ik simpelweg niet in aanmerking kom voor een sociale huurwoning. Jammer, sinds ik al jaren ingeschreven sta om punten te verzamelen voor juist dit moment.
Doordat ik er net boven zit, wordt ik dus gedwongen om te kijken naar de vrije sector. Maar daar loop ik tegen het feit dat er immense bedragen wordt gevraagd voor woningen die of veel kleiner zijn of ongunstige ligging hebben. (¤750 voor een 50m2 woning met 1 slaapkamer is geen uitzondering).
Ik ben benieuwd of iemand mij tips kan geven om hiermee om te gaan of een bepaalde richting om naar te kijken. En mocht er gaan andere optie zijn, dan moet ik me maar erbij neerleggen dat ik veel meer moet gaan betalen voor een ongunstige gelegen of kleinere woning omdat ik bruto net iets boven de grens verdien...