abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152948445
Zwangerschap en Geboorte

2015

28 mei: -ik86- (jongen)

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
9 juni: Quickie_Brat (meisje)
14 juni: Lijnloos (jongen)
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura (jongen)
7 juli: Krisvc (meisje)
12 juli: kazy
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01 (meisje)
30 juli: Fuente (meisje)

4 augustus: SaskiaR
6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje (jongen)
12 augustus: Ggirl (jongen)
23 augustus: Coccinelle (jongen)
24 augustus mousemicky (jongen)

*** 1 september: MissBliss en Re ***
10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser
29 september: J0ycie88 (meisje)

6 oktober: Limone (jongen)
8 oktober: Skoap (jongen)
14 oktober: Sara82 (jongen)
16 oktober: pinquit (jongen)
16 oktober: Estrys (jongen)
21 oktober: JantinaGr
23 oktober: *** Cassandra87 en Bartholomeus *** (jongen)

3 november: silliegirl
4 november: Daui (tweeling)
11 november: 1stGirl
14 november: ***Kuukske & JDude***
23 november: Bloesem

8 december: bloes85

2016

26 januari: Myrr

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)

Voor updates graag quoten of DM!

[ Bericht 50% gewijzigd door Mineola op 25-05-2015 16:50:39 ]
pi_152948892
@MM nee helaas, dit is nog niet het laatste. De eindstage en een eindtoets komen nu nog. Maar dit was wel het meeste/lastigste werk dus blij dat het af is.
:)
pi_152949001
@ spring
Dat zou ik dan wel aangeven hoor, dat je niet zulke grote kleding al wil hebben. Mijn schoonmoeder reageert op allerlei kleren op de weggeefhoek voor onze zoon. Hij zit met broeken in 86/92 en shirts in 92. Kreeg laatst tassen vol met maat 116. Ik heb toen toch netjes gezegd dat ze niet meer op die maten hoeft te reageren, want ik weet echt niet waar ik t moet laten en in welk seizoen we dan zitten.
  maandag 25 mei 2015 @ 17:20:25 #4
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_152949406
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:06 schreef gestreeptestoel het volgende:
@ spring
Dat zou ik dan wel aangeven hoor, dat je niet zulke grote kleding al wil hebben. Mijn schoonmoeder reageert op allerlei kleren op de weggeefhoek voor onze zoon. Hij zit met broeken in 86/92 en shirts in 92. Kreeg laatst tassen vol met maat 116. Ik heb toen toch netjes gezegd dat ze niet meer op die maten hoeft te reageren, want ik weet echt niet waar ik t moet laten en in welk seizoen we dan zitten.
Da's idd wel extreem, met een beetje pech heeft ie pas maat 116 als ie 6 is ofzo. Ik zou dan denk ik toch tegen m'n moeder zeggen dat ik het aan een vriendin ga geven met een ouder zoontje, zodat het gebruikt kan worden (en vriendin het zonder schuldgevoel kan wegkiepen als het echt niks is)...

Ik ben geloof ik gezegend met een moeder en schoonmoeder(s) die niet afweten van het bestaan van weggeefhoeken op facebook (ik hou dat liever zo), en die de kringloop alleen gebruiken om speelgoed te kopen wat ze zelf thuis opslaan voor als kleinkind komt spelen... Als ze kleertjes kopen, dan is het vaak Hema (meestal ok) of H&M (pasvorm was voor J. beroerd, maar goed, ze bleven iig weg van de cartoons en Disneyprints).

quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:02 schreef mignonne het volgende:
@MM nee helaas, dit is nog niet het laatste. De eindstage en een eindtoets komen nu nog. Maar dit was wel het meeste/lastigste werk dus blij dat het af is.
Boeh! Maar wel fijn dat het lastigste nu voorbij is, al lijkt me een eindstage in combinatie met zwangerschap ook zwaar. Of doe je die nu dus later?

quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 15:37 schreef -Spring het volgende:
Je username doet anders vermoeden. :D
Haha, dat heb ik vaker gehoord. Username = mijn kat + ex-kat (na 17 jaar was het beestje toch echt op...). Ik hou wel van Disney films hoor, maar op kleding/in huis, nee dank je ;)
pi_152949804
Ik weet t.. En nu doet ze dat niet meer. Alleen nog mt 92/98 en soms 104
pi_152949847
Mignonne wat fijn dat je daar nu mee klaar bent *O*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_152951964
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 13:12 schreef -Spring het volgende:
Ze is dolverliefd op dit mutsje bijvoorbeeld:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En van Disney-zooi (bij voorkeur met een zo gebarsten mogelijke print, dus dan valt deze nog reuze mee).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
OMG dat Nemo truitje vind ik dus echt te schattig O+ :@ :@ . Zo zie je maar... smaken verschillen :+ .

Hier inmiddels zo'n gruwelijke rugpijn dat ik enkel nog kan zitten of liggen. Morgen eens aan de gyn vragen of dat normaal is. Want ik heb toch niks raars gedaan de afgelopen dagen :?
pi_152952092
quote:
99s.gif Op maandag 25 mei 2015 18:45 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

OMG dat Nemo truitje vind ik dus echt te schattig O+ :@ :@ . Zo zie je maar... smaken verschillen :+ .

Hier inmiddels zo'n gruwelijke rugpijn dat ik enkel nog kan zitten of liggen. Morgen eens aan de gyn vragen of dat normaal is. Want ik heb toch niks raars gedaan de afgelopen dagen :?
Als je je adres pm't dan stuur ik m op. :D

Balen van je rugpijn. Ik voel me lichamelijk juist fitter dan ooit. Net in een aanval van nesteldrang nog de overloop en de zolder verder opgeruimd. Zware dozen de vlizotrap opgetild en op zolder verhuisdozen met boeken versjouwd. :D

Nu alleen nog mn vluchttas inpakken , het eerste pakje strijken en mn wenkbrauwen verven 8-) , dan ben ik echt.helemaal.klaar.
pi_152952211
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:20 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Boeh! Maar wel fijn dat het lastigste nu voorbij is, al lijkt me een eindstage in combinatie met zwangerschap ook zwaar. Of doe je die nu dus later?

[..]

nee hoor, vooralsnog loop ik op schema en dat wil ik heel graag zo houden :P de bedoeling is dus wel echt om af te studeren deze zomer.
Zwaar in combi met stage sja ik weet het niet, wel iets zwaarder dan normaal maar je moet het meer zien als gewoon full time aan het werk zijn ofzo. Net zoiets als veel vrouwen doen die zwanger zijn van hun eerste kind eigk.
pi_152952221
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 18:50 schreef -Spring het volgende:

[..]

Als je je adres pm't dan stuur ik m op. :D

Balen van je rugpijn. Ik voel me lichamelijk juist fitter dan ooit. Net in een aanval van nesteldrang nog de overloop en de zolder verder opgeruimd. Zware dozen de vlizotrap opgetild en op zolder verhuisdozen met boeken versjouwd. :D

Nu alleen nog mn vluchttas inpakken , het eerste pakje strijken en mn wenkbrauwen verven 8-) , dan ben ik echt.helemaal.klaar.
Hahaha ok cool! :D

Wenkbrauwen verven is idd iets number one priority als je gaat bevallen :+ :+
Vluchttasje staat hier soort van half gevuld. Maar we wonen op 3 minuten rijden van t ziekenhuis dus vriendlief kan altijd nog even snel terug om iets te halen als t moet :+
pi_152952287
@Cassandra: Vreemde reactie van je moeder. Jammer ook. Dat ze al oma is, maakt in deze toch niet uit. Maar inderdaad, als het zo moet, dan toch niet...!

Verder herkenbaar w.b.t. spullen! Hier staat nu ineens ook heel veel babyspul, gekocht in de afgelopen 2 weken. Staat allemaal in de woonkamer overigens, inclusief de baby meubels. Moet nu ook even rustiger aan doen van vriend. :') Want we hebben nog even... Zodra we de babykamer af hebben en kunnen inrichten gaat er waarschijnlijk wel weer een nieuwe koopbui los. :D
pi_152952312
Ik lees jullie verhalen over kleding en zie in mijn linker ooghoek dochter voorbij schuifelen in het shirt van haar prinsessenpyama zonder broek en met de sneakers van haar broer die haar 7 maten te groot zijn. En haar haar alle kanten op. :') Floddertje, ze woont hier hoor O+
ti amo pių di ieri ma meno di domani
pi_152957247
Dames! Ik ben een stiekeme meelezer, maar had nu een vraagje. Ik heb morgen een werk-uitje waar we allemaal wat eten voor maken en een collega is zwanger. Ik wil een pastasalade maken. Mogen feta (appetina feta) en mozzarella nou wel of niet als je zwanger bent? Ik lees vanalles over rauwmelkse kazen maar weet niet zo goed wanneer een kaas nou rauwmelks is..
pi_152957295
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 21:19 schreef vlindertje89 het volgende:
Dames! Ik ben een stiekeme meelezer, maar had nu een vraagje. Ik heb morgen een werk-uitje waar we allemaal wat eten voor maken en een collega is zwanger. Ik wil een pastasalade maken. Mogen feta (appetina feta) en mozzarella nou wel of niet als je zwanger bent? Ik lees vanalles over rauwmelkse kazen maar weet niet zo goed wanneer een kaas nou rauwmelks is..
Mag :) als je het gewoon bij de supermarkt haalt geen probleem.
Eet smakelijk! en lief van je dat je rekening houdt met de zwangere!
pi_152957411
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 21:20 schreef mignonne het volgende:

[..]

Mag :) als je het gewoon bij de supermarkt haalt geen probleem.
Eet smakelijk! en lief van je dat je rekening houdt met de zwangere!
Ah super! Komt gewoon van de supermarkt inderdaad.
Thanks voor je snelle antwoord!

En nu ga ik weer in de lurker modus. Leer wel vanalles van jullie haha, gaat ongetwijfeld ooit heel erg van pas komen! :)
  maandag 25 mei 2015 @ 21:27:58 #16
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_152957619
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 21:19 schreef vlindertje89 het volgende:
Wat een tof idee allemaal! :)
Wanneer je 'au lait cru' ziet staan op het etiket moet je die laten staan. Eigenlijk komt dit in Nederland bijna niet meer voor, omdat alles hier gepasteuriseerd is. Maar het is wel goed scherp te blijven.
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_152958604
Ik zei net tegen N dat ik nu af en toe echt een soort oefenwee voel. Een harde buik als ik gewoon relaxed op de bank zit.

Heeft hij ook wel eens, zei ie. Een oefenerectie. :')
pi_152958972
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 21:51 schreef -Spring het volgende:
Ik zei net tegen N dat ik nu af en toe echt een soort oefenwee voel. Een harde buik als ik gewoon relaxed op de bank zit.

Mijn straf voor lurken... ik knorde mn kind half wakker... _O-
S. 2014
J. 2016
pi_152959092
quote:

_O- mannen
  maandag 25 mei 2015 @ 22:16:46 #20
105850 Fuente
mamamuts
pi_152959651
quote:

_O-
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_152960367
quote:

_O- hahahahaha
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_152961115
_O- hele goede vergelijking :D
pi_152965982
Goedemorgen!
Ik heb wisseldag vandaag; 17 weken alweer! *O* O+
pi_152966042
yay :)
ik ook dus tnx voor de reminder :P *O*
pi_152966101
Wat gaan jullie hard ineens :o
pi_152966117
30 weken!!!
Maar.... I'm not ready!!!!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_152966193
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 07:43 schreef SaskiaR het volgende:
30 weken!!!
Maar.... I'm not ready!!!!
Je baby ook niet ;)

Bijna 20 weken. De helft alweer :o
pi_152966223
Nee, maar ik heb nog zoveel werk te doen in de komende weken....
En nog heel veel te klussen...
En we hebben nog niet alle spullen voor de baby- nouja, een wieg en een badje is het wel zo'n beetje, toch?
  dinsdag 26 mei 2015 @ 08:04:02 #29
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_152966255
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 07:58 schreef SaskiaR het volgende:
En we hebben nog niet alle spullen voor de baby- nouja, een wieg en een badje is het wel zo'n beetje, toch?
En een maxi-cosi, kleertjes, eventueel kruiken ..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_152966268
Oh ja, dat zou handig kunnen zijn, bedankt voor de tip ;)
  dinsdag 26 mei 2015 @ 08:41:48 #31
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152966609
Jemig vrijdag op de helft :o dat gaat echt hard :X niet dat ik m stress over dingen die ik knog niet af heb :+ :') want heb nog jaren de tijd uiteraard. Maar mnoh vergeet ik niet te genieten enzo?!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_152966693
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 07:58 schreef SaskiaR het volgende:
Bed, bad, brood... Thats all ;)

Joh komt goed... Wij hebben nog steeds dingen op de lijst staan om te "moeten" halen, vanmiddag maar es op zoek en daadwerkelijk kopen :+ ik heb geen haast.... Henk komt toch pas over 3 weken of zo.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 08:52:48 #33
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152966742
Alles wat je mist bestel je online en t is zowat de volgende dag bezorgd. ^O^ Of in uiterste nood is er altijd wel iemand die je op pad kan sturen. En ach als de baby nu komt ligt ie toch nog wel even in t ziekenhuis. heb je toch nog niets aan je maxi cosi en kruiken. [/relativerend] :+
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_152966769
Oh komt wel goed hoor :)
Ik maak me meer zorgen om al het werk dat ik nog af moet maken - geen illusies dat ik er na de bevalling aan toe ga komen ;)
  dinsdag 26 mei 2015 @ 08:56:28 #35
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152966794
De buren zijn aan het verbouwen, ik kan denk ik beter naar werk gaan tijdens m'n verlof als ze over 4 weken nog niet klaar zijn. Daar zit ik rustiger. :')
pi_152966806
Wanneer had jij nou SEO Pinq?
pi_152966902
Hier ook wisseldag! *O* Tweede trimester, kom er maar in! :o
  dinsdag 26 mei 2015 @ 09:18:39 #38
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152967075
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 08:57 schreef Estrys het volgende:
Wanneer had jij nou SEO Pinq?
donderdagochtend :)
pi_152967081
Zo deze week wil ik ook weer even jompelen!! Wisseldag, 22 weken vandaag *O* *O*

Van het weekend is de kledingkast uit elkaar gehaald en de nieuwe in elkaar. Gisteren op zoek gegaan naar een commode, 1tje gvonden en besteld, maar daarna kwamen we een mooiere tegen en daar horen we vandaag van hoeveel levertijd er op zit.
Gisteren ook meteen een matrasje gekocht, aaerosleep-beschermer en hoeslakentjes, een gewoon jerseyhoeslakentje haalde heel het effect weg van de beschermer, dus hallo lelijke hieslakentjes! En nog wat klein spul ingeslagen.

De nesteldrang begint aardig te komen, goede combi als je het eigenlijk rustig aan moet doen ;) Maar ik wil het af hebben.. Dus hopelijk bellen ze vandaag dat de commode er lekker snel kan zijn :)
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_152967144
Jullie gaan idd erg snel ineens!

Ik ben een muts. Want ik heb idd blaasontsteking. Dus weer een kuur en urine op kweek.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 09:32:09 #41
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152967306
Boh, vervelend Spring!

Intake kraamzorg gehad. Verder dan de eetkamer is ze niet gekomen dus ook geen gezeur over een te kleine slaapkamer.
Ze vroeg nog of ik geen Aerosleep meuk had voor het bedje. :D gelukkig niet. :P
pi_152967504
Haha, was je daar bang voor dan?

Ik vind het het best kut toch, zo'n kuur met 39 weken. Als ze 'nu' komt, slik ik m nog terwijl ik bv geef en dat geeft weer een grotere kans op spruw. En als er idd b-streptokokken worden gevonden, moet ik aan een ab-infuus tijdens de bevalling om te voorkomen dat zij besmet wordt.

Anyway, de komende anderhalve week mn benen maar flink bij elkaar houden dus. :P

En het is ook wel een beetje boel mn eigen schuld. :@

[ Bericht 13% gewijzigd door -Spring op 26-05-2015 09:54:59 ]
pi_152967634
Balen Spring!

*O* voor alle wisseldagen! Is dinsdag de nieuwe zondag?

Ik ga straks mijn vluchttas eens inpakken, voelt nogal vroeg maar hij kan natuurlijk komen bij 37+2. Hopelijk wacht 'ie wel totdat ik ook de rest van het huis opgeruimd heb :+ Dat gaat wel snel trouwens, ik moet alleen nog de kledingkasten en de dingen die daar bovenop staan, een nieuwe plek vinden voor onze schoenen en dan alleen nog echt kleine klusjes. Gisteren heb ik voor het eerst geboord in een muur (foto's opgehangen in de babykamer) en ik kan zeggen dat ze hangen en dat het goed is dat je het gat niet kunt zien :') Met 6 mm-boortje geboord en er kon een 8 mm-plug in :Y)
pi_152967902
Ik kan me goed voorstellen dat je er stevig van baalt Spring, of het nu een beetje je eigen schuld is of niet. Hopelijk blijft ze gewoon nog even binnen totdat je met je kuurtje klaar bent!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_152967983
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 09:42 schreef -Spring het volgende:
Haha, was je daar bang voor dan?

Ik vind het het best kut toch, zo'n kuur met 39 weken. Als ze 'nu' komt, slik ik m nog terwijl ik bv geef en dat geeft weer een grotere kans op spruw. En als er idd b-streptokokken worden gevonden, moet ik aan een ab-infuus tijdens de bevalling om te voorkomen dat zij besmet wordt.

Anyway, de komende anderhalve week mn benen maar flink bij elkaar houden dus. :P

En het is ook wel een beetje boel mn eigen schuld. :@
Natuurlijk is dat niet je eigen schuld! Als je twee weken geleden een kuurtje had gehad dan had die ook op kweek gemoeten en als daar gbs uit gekomen was dan had je met hetzelfde verhaal van infuus gezeten. Die riedel gaat nmlk op vanaf 36 weken.

Daarnaast, er zijn (helaas) ook genoeg vrouwen die een aantal keer achter elkaar behandeld worden en daarna toch weer een nieuwe blaasontsteking ontwikkelen. Weinig aan te doen helaas. Wat je wel kunt doen is kijken of je voorzorgsmaatregelen kunt nemen tegen spruw mocht je aan het infuus gaan. Gentiaan violet wordt niet meer gemaakt geloof ik maar wellicht dat het toch nog ergens te bestellen is? En er zijn ook mensen die erg geloven in probiotica om dat te geven aan baby na de geboorte. Ik ben daar zelf niet zo van, maar wie weet past t wel bij jou.

en ik ben nieuwsgierig welk middel je hebt gekregen :)
pi_152968125
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 10:06 schreef mignonne het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat niet je eigen schuld! Als je twee weken geleden een kuurtje had gehad dan had die ook op kweek gemoeten en als daar gbs uit gekomen was dan had je met hetzelfde verhaal van infuus gezeten. Die riedel gaat nmlk op vanaf 36 weken.

Daarnaast, er zijn (helaas) ook genoeg vrouwen die een aantal keer achter elkaar behandeld worden en daarna toch weer een nieuwe blaasontsteking ontwikkelen. Weinig aan te doen helaas. Wat je wel kunt doen is kijken of je voorzorgsmaatregelen kunt nemen tegen spruw mocht je aan het infuus gaan. Gentiaan violet wordt niet meer gemaakt geloof ik maar wellicht dat het toch nog ergens te bestellen is? En er zijn ook mensen die erg geloven in probiotica om dat te geven aan baby na de geboorte. Ik ben daar zelf niet zo van, maar wie weet past t wel bij jou.

en ik ben nieuwsgierig welk middel je hebt gekregen :)
Oh, nou gelukkig! En dit is ook al mn tweede kuur, maar bij die eerste was ik idd mss nog net geen 36 weken dan.

Probiotica aan een baby geven lijkt me nu niet direct iets voor mij, maar ik heb me er nog niet in verdiept natuurlijk. Ik zou dan eerder zelf aan de probiotica gaan

Ik hen Amoxicilline gekregen, net als de vorige keer. :)
pi_152968177
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 10:14 schreef -Spring het volgende:

[..]

Oh, nou gelukkig! En dit is ook al mn tweede kuur, maar bij die eerste was ik idd mss nog net geen 36 weken dan.

Probiotica aan een baby geven lijkt me nu niet direct iets voor mij, maar ik heb me er nog niet in verdiept natuurlijk. Ik zou dan eerder zelf aan de probiotica gaan

Ik hen Amoxicilline gekregen, net als de vorige keer. :)
Nee psies, ik ben er ook niet heel erg van omdat ik het wat heftig vind voor zo'n baby om ze gelijk vol te proppen met allerlei antimiddelen. Maar goed, spruw is ook heel erg vervelend enzo dus ik snap ook wel weer dat mensen íets willen doen. Je bent er iig alert op.

Hopelijk ben je er snel vanaf met die amoxi en valt het met t kweekje allemaal mee.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 10:20:45 #48
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152968253
Probiotica zijn toch geen antimiddelen, of begrijp ik je benaming niet? :P
In kunstvoeding zitten geloof ik ook probiotica, hoe denk je daarover?
  dinsdag 26 mei 2015 @ 10:28:28 #49
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152968418
@Mignonne, ik had begrepen dat kefir idd helpt tegen spruw, maar ik dacht dat je het op je tepels moet smeren :?
@Spring, ik heb kefir korrels liggen hier, die ik tegen verzendkosten wel wil opsturen, als je het nodig hebt/denkt te hebben?
KuikenGuppy
pi_152968430
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 10:20 schreef pinquit het volgende:
Probiotica zijn toch geen antimiddelen, of begrijp ik je benaming niet? :P
In kunstvoeding zitten geloof ik ook probiotica, hoe denk je daarover?
Nee is ook zo, maar ik bedoel meer dat er mensen zijn die antibiotica krijgen bang zijn dat de darmflora van het kind verstoord raakt daardoor (geen gekke gedachte verder) en om die reden probiotica gaan geven. Waar het me om gaat is dat dat vaak flesjes van de apotheek/drogist zijn a la yakult en op het moment dat ze dat in de kraamweek al gaan geven zit je en met je kwetsbare darmwand en een middel wat niet per se voor pasgeborenen is bedoeld, en daarnaast zit je met dat je ze iets geeft in hun maagje formaat knikker waar eigenlijk melk-om-van-te-groeien in had moeten zitten. Dat is voor mij de reden om er niet zo heel happig op te zijn.

De samenstelling van kunstvoeding hou ik me verder niet zo erg mee bezig, omdat daar dat probleem niet speelt wat k hierboven aangeef. Het is op pasgeborenen afgestemd en daarnaast is het geen vervanging van de melk of is het op zn minst niet zo dat het 'botst' met het aanbod/de honger zeg maar.

Ik ben niet anti-probiotica verder, moet je zelf weten. Maar ik geloof er niet heel sterk in dat het per defiitie zinvol is bij een pasgeborene.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')