Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:38 schreef twiFight het volgende:
Al met al kennen ze de regels veel beter dan wij en hebben ze meer data. Wat ik wel een verbeterpunt zou vinden is als ze wat transparanter zouden zijn over de oordelen. Bijvoorbeeld na de race een statement "volgens de regulatie in artikel x.x gold Ricciardo zijn actie als een valide inhaalpoging bla bla" of "uit de telemetrie bleek dat Grosjean niet onterecht vroeg remde etc.etc.". Dat zou een hoop gespeculeer wegnemen. Helaas is de FIA bij dit soort dingen altijd erg gesloten. Dat zal een reden hebben, maar ik heb 'm nog niet kunnen vinden. Misschien juist wel omdat de stewards per raceweekend verschillen en de regels in de tijdsgeest misschien anders geinterpreteerd worden. Anders krijg je misschien dingen als "ja maar in 2009 gaven jullie op basis van dat artikel wel een straf en nu niet..." en dan zijn ze alleen maar bezig met dat soort zaken.
Moeten ze ook de regels openbaar maken, want dat zijn ze ook niet (allemaal).quote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:38 schreef twiFight het volgende:
Al met al kennen ze de regels veel beter dan wij en hebben ze meer data. Wat ik wel een verbeterpunt zou vinden is als ze wat transparanter zouden zijn over de oordelen. Bijvoorbeeld na de race een statement "volgens de regulatie in artikel x.x gold Ricciardo zijn actie als een valide inhaalpoging bla bla" of "uit de telemetrie bleek dat Grosjean niet onterecht vroeg remde etc.etc.". Dat zou een hoop gespeculeer wegnemen. Helaas is de FIA bij dit soort dingen altijd erg gesloten. Dat zal een reden hebben, maar ik heb 'm nog niet kunnen vinden. Misschien juist wel omdat de stewards per raceweekend verschillen en de regels in de tijdsgeest misschien anders geinterpreteerd worden. Anders krijg je misschien dingen als "ja maar in 2009 gaven jullie op basis van dat artikel wel een straf en nu niet..." en dan zijn ze alleen maar bezig met dat soort zaken.
Ach, Sainz doet het echt heel behoorlijk en dat valt ook heus wel op, maar kennelijk moet het een altijd ten koste van het ander gaan hier. Wat een overloos gezemel lees ik de laatste pagina's zeg.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:33 schreef alwaysonhold het volgende:
Deze zinnen. Zo waar wat in motorsport column staat:
But as I said at the beginning, it's not the record books and statistics that maketh F1 heroes. They are created by how they go about their job behind the wheel.
In Verstappen, the sport has exactly the kind of driver it so needs.
Ook heel wat hier zeggen dat hier. Sainz staat voor Verstappen bla die bla die bla. Daar gaat het maar deels om.
Verstappen maakt veel meer indruk bij diverse teams dan een Sainz, zie tweets van Mercedes over Max. Daar gaat het om.
Nadeel is alleen dat bij beiden de wagens nog al eens kapot gaan.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 18:09 schreef Beach het volgende:
Max is precies zoals Jos, dingen laten zien die met die auto eigenlijk niet kunnen.
quote:Op dinsdag 26 mei 2015 18:09 schreef aesop het volgende:
[..]
Ach, Sainz doet het echt heel behoorlijk en dat valt ook heus wel op, maar kennelijk moet het een altijd ten koste van het ander gaan hier. Wat een overloos gezemel lees ik de laatste pagina's zeg.
Max overtreft tot nu toe in elk geval al mijn verwachtingen. Dat het niet elke race hosanna zou zijn weet je van te voren. Dat ie een keer hard zou crashen ook, en misschien gebeurt dat nog twee keer dit seizoen. Maar dat ie mij zo op het puntje van mijn stoel laat zitten, zo de liefhebber in formule1 in mij weer weet op te roepen, zo briljant is in zijn inhaalacties, dat had ik niet in deze mate verwacht.
Ik ben het geheel eens met een ieder die aangeeft dat ie dit soort 'fouten' als zondag niet te vaak moet maken, maar dat zijn natuurlijk enorme open deuren. Je moet wel heel zuur zijn of een grote antipathie tegen Max hebben als je je daarop blijft focussen ipv te genieten van de geweldige sport die formule 1 mede dankzij hem momenteel is. Of ie ooit wereldkampioen wordt is van latere zorg.
Dat vind ik niet. Tot op heden maakt hij op mij een betere indruk dan zijn vader destijds bij zijn debuut in de F1.quote:
Dat is niet helemaal waar. Een paar jaar geleden bleek nog dat ze regels helemaal niet kenden toen ze Schumacher straften voor het inhalen van Alonso terwijl de safetycar al naar binnen was. Van racen leer je nou eenmaal geen regels lezen. Daarnaast is er ook nog wel eens wat druk om een rijder aan te pakken of dat juist niet te doen.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:38 schreef twiFight het volgende:
Al met al kennen ze de regels veel beter dan wij en hebben ze meer data.
Transparantie is leuk als je wat moois kunt laten zien. Een beslissing helemaal uitgeschreven publiceren vereist een nogal hoogstaand beslissingsproces met dito uitkomst. Je kunt niet wegkomen met een wat rommelige redenering en een gelegenheidsonderbouwing. De transparantie moet dus achter de kwaliteit aankomen, en gezien het gebrek aan consistentie is die kwaliteit er nog niet, want kwaliteit brengt ook dat met zich mee.quote:Wat ik wel een verbeterpunt zou vinden is als ze wat transparanter zouden zijn over de oordelen. Bijvoorbeeld na de race een statement "volgens de regulatie in artikel x.x gold Ricciardo zijn actie als een valide inhaalpoging bla bla" of "uit de telemetrie bleek dat Grosjean niet onterecht vroeg remde etc.etc.". Dat zou een hoop gespeculeer wegnemen. Helaas is de FIA bij dit soort dingen altijd erg gesloten. Dat zal een reden hebben, maar ik heb 'm nog niet kunnen vinden.
Daar krijg je ook geen kwaliteit van, tenzij de regels heel erg goed en daarmee heel erg eenduidig zijn. Dan komen andere stewards tot dezelfde uitkomsten.quote:Misschien juist wel omdat de stewards per raceweekend verschillen en de regels in de tijdsgeest misschien anders geinterpreteerd worden. Anders krijg je misschien dingen als "ja maar in 2009 gaven jullie op basis van dat artikel wel een straf en nu niet..." en dan zijn ze alleen maar bezig met dat soort zaken.
quote:Op dinsdag 26 mei 2015 18:09 schreef aesop het volgende:
[..]
Ach, Sainz doet het echt heel behoorlijk en dat valt ook heus wel op, maar kennelijk moet het een altijd ten koste van het ander gaan hier. Wat een overloos gezemel lees ik de laatste pagina's zeg.
Max overtreft tot nu toe in elk geval al mijn verwachtingen. Dat het niet elke race hosanna zou zijn weet je van te voren. Dat ie een keer hard zou crashen ook, en misschien gebeurt dat nog twee keer dit seizoen. Maar dat ie mij zo op het puntje van mijn stoel laat zitten, zo de liefhebber in formule1 in mij weer weet op te roepen, zo briljant is in zijn inhaalacties, dat had ik niet in deze mate verwacht.
Ik ben het geheel eens met een ieder die aangeeft dat ie dit soort 'fouten' als zondag niet te vaak moet maken, maar dat zijn natuurlijk enorme open deuren. Je moet wel heel zuur zijn of een grote antipathie tegen Max hebben als je je daarop blijft focussen ipv te genieten van de geweldige sport die formule 1 mede dankzij hem momenteel is. Of ie ooit wereldkampioen wordt is van latere zorg.
Lijkt mij niet zo slim om het zo te brengen. Deze avond de beelden terug gezien en het zag er niet uit als brake test en de straf suggereert dat de telemetrie ook geen brake test laat zien (zeker nu het tesm niet in beroep gaat). En dan komt zo'n bericht over als iemand die hardleers is.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:46 schreef alwaysonhold het volgende:
Max Verstappen is duidelijk op zijn Twitter account, hij heeft het over brake-testen:
Was an eventful race last week. Showed good pace during the race with some overtaking in Monaco! After an unlucky pitstop I was charging through the field before I got brake tested and had a hard crash into turn1! Anyway those things happen and will make me stronger! Next time we will get those points we deserved... Even though we have a penalty. I know what to do for the upcoming races... 😉😎 #F1
Wat eerder van het gas af gaan is geen braketest.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:46 schreef alwaysonhold het volgende:
Max Verstappen is duidelijk op zijn Twitter account, hij heeft het over brake-testen:
Was bij Maldonado.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Lijkt mij niet zo slim om het zo te brengen. Deze avond de beelden terug gezien en het zag er niet uit als brake test en de straf suggereert dat de telemetrie ook geen brake test laat zien (zeker nu het tesm niet in beroep gaat). En dan komt zo'n bericht over als iemand die hardleers is.
Bij het volgende incident kun je dan eerder een straf verwachten.
Overigens viel mij ook op dat hij eerder in de wedstrijd ook al bij iemand op de achterzijde reed. Zonder al te veel schade, maar het zou ook wel meegenomen zijn ter zake.
Zou het Max zijn die onzorgvuldig met het materiaal omgaat of zou het gewoon 'pech' zijn?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 18:11 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nadeel is alleen dat bij beiden de wagens nog al eens kapot gaan.
Bij een F1 auto wel... Bij gas loslaten remt een F1 al met meer kracht dan jouw Ford Focus vol in de ankers, alleen al vanwege het (K)ERS systeem.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:57 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Wat eerder van het gas af gaan is geen braketest.
Hoezo is dat hardleers, hij mag toch gewoon zijn mening geven.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Lijkt mij niet zo slim om het zo te brengen. Deze avond de beelden terug gezien en het zag er niet uit als brake test en de straf suggereert dat de telemetrie ook geen brake test laat zien (zeker nu het tesm niet in beroep gaat). En dan komt zo'n bericht over als iemand die hardleers is.
Bij het volgende incident kun je dan eerder een straf verwachten.
Overigens viel mij ook op dat hij eerder in de wedstrijd ook al bij iemand op de achterzijde reed. Zonder al te veel schade, maar het zou ook wel meegenomen zijn ter zake.
De motoren komen nog maar aan 12.000 toeren tegenwoordig, die draai je niet meer kapot door teveel toeren te maken. Verkeer terugschakelen kan ook niet meer.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 23:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zou het Max zijn die onzorgvuldig met het materiaal omgaat of zou het gewoon 'pech' zijn?
Dat klopt maar is geen braketest, die term wordt te snel gebruikt.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 23:13 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Bij een F1 auto wel... Bij gas loslaten remt een F1 al met meer kracht dan jouw Ford Focus vol in de ankers, alleen al vanwege het (K)ERS systeem.
quote:On his 63rd lap – the race’s 64th of 78 – Verstappen was on the DRS again down the old pit straight and gaining fast on the Lotus as they headed towards St Dévote. Initially he was moving to the left of the Lotus but as they approached the right-handed kink preceding the corner, Max tried to switch sides – by which time Grosjean, on his old rubber, was already on the brakes.
Max had simply misjudged it – and the Toro Rosso’s left front hit the Lotus’s right rear with a big speed differential, launching Max into the air, and from there, hard into the St Dévote SAFER barriers. “He was just way, way too late with his move,” said Grosjean. “The data shows I actually braked five metres later than on the lap before. I was braking as late as I could with my tyres as they were.”
Het zag er wat vreemd uit maar dat kan mogelijk ook door de actie van Max komen. Volgens mij remde hij geen vijf meter later maar ook niet heel veel eerder.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 23:17 schreef sasquatsch het volgende:
Volgens Grosjean ('s data) remde hij 5 meter later dan de ronde ervoor, dus niet eerder.
[..]
Later remmen is wat anders dan het gas loslaten natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 23:17 schreef sasquatsch het volgende:
Volgens Grosjean ('s data) remde hij 5 meter later dan de ronde ervoor, dus niet eerder.
[..]
Max reed een andere lijn daar en dat pakte verkeerd uit, beter was links achter Grosjean zodat je eventueel buitenom kunt wanneer die naar binnen duikt.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 23:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het zag er wat vreemd uit maar dat kan mogelijk ook door de actie van Max komen. Volgens mij remde hij geen vijf meter later maar ook niet heel veel eerder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |