Tsja, eigenlijk zag je het al aankomen. Cleveland won gelukkig game 3. Maar het nieuws dat Delly naar het ziekenhuis moest, betekende al dat hij in game 4 niet zichzelf zou zijn, met slechts 48 uur ertussen. :LeBron James had ook nog IV's gehad, en dan weet je het al. Met een niet GOAT-LeBron win je deze wedstrijd niet. Als Shumpert en JR Smith dan ook nog niet raak schieten, is het game over. Toen ze in het 3e kwart die run maakten, had ik nog hoop. Dan wordt het misschien 3-1, en dan is GS mentaal gebroken. Nu pakkken ze echter de split, is het 2-2 en lijkt het zo 4-2 te gaan worden. Cleveland is uitgeteld, en de Warriors hebben alle momentum. Goede move van Kerr om eindelijk small te gaan, al denk ik dat, als Cleveland iets beter had geschoten, ze deze wedstrijd gewoon gewonnen hadden. Ze killden de Cavs on the boards en kregen een aantal open looks.
James op de bank, begin 4e kwart deed ze de das om. Paar slechte aanvallen, en scores van GS, en het was gelijk weer 12,13 punten, ipv 3 met nog 0,5 minuut in het 3e. Jammer, ik ben LeBron steeds meer gaan supporten. Wat hij doet is onmenselijk. Veel mensen zullen dat echter pas erkennen als hij die titel wint. En om hen de mond te snoeren, hoop ik dat Cleveland wint.
Elke keer als James 1 of 2 minuten op de bank zit, zie je wat een matig team het eigenlijk is. Dan maken de spelers he-le-maal niets klaar, en zie je dat ze nauwelijks individuele kwaliteit hebben.
Hopen dat zondag de Cavs er iets van kunnen maken, maar ik verwacht een blow-out. James en Delly zijn helemaal kapot en zonder energie, en zonder hen (Delly op Curry, LeBron in de aanval) maken ze geen schijn van kans.
Deze game voelde voor mij juist als game 6 in 2012, Heat - Celtics, CF. Of game 4 CSF dat jaar tegen Indy. Beide keren was Miami down, 3-2 en 2-1. Must-win games. Make or break, do or die. Als je wint, is het momentum totaal bij jou. Als je verliest, lijkt alles verloren. Toen rootte ik nog voor de underdog, tegen LeBron en z'n teamies, omdat ze nog niets hadden laten zien. Maar sinds hij die wedstrijden geniaal was (45-15-5 tegen Boston, 30 punten in de 1e helft, en daarmee al de wedstrijd beslist, en 40-19-9 tegen Indy, wat een bizarre statline) kan ik niet anders dan zijn true greatness waarderen voor was het is, en diep, diep respect hebben. Mensen die sindsdien nog steeds op hem haten snap ik niet. In de belangrijkste momenten is hij boven zichzelf uitgestegen, en heeft hij dingen laten zien die niemand anders had gekund. Ik kan alleen maar medelijden hebben met deze mensen, omdat ze niet van het spelletje houden.
Maar wie er ook wint, ze zullen verdiend gewonnen hebben, dat kun je niet ontkennen. Hoop op een paar laatste mooie wedstrijden. Dan op naar de draft, en dan snel summer league, dat is ook altijd spektakel