abonnement Unibet Coolblue
pi_153412524
LeBron James, watching true greatness. Wat een speler.

Hij neemt z'n team op sleeptouw, en is zo ontzettend veel beter dan de rest. Ook dan Curry. Hij zorgt ervoor dat z'n teamgenoten zo min mogelijk fouten maken. Eist de bal op, wil niet de kans lopen dat er snelle schoten genomen worden. Smith deed dat in het 2e kwart dacht ik, Iggy kreeg door de lange rebound een coast-to-coast dunk aan de andere kant.

Hij is dominant, maar niet in een manier waarop het slecht is voor z'n team. In tegendeel, het is het beste wat hij kan doen.

Als je kijkt naar het team waarmee hij nu speelt; Delly, Shumpert, Thompson, Mozgov, Jones, Smith (en een ienie-minie Mike Miller). Dan zou je zeggen dat het team uit 2007 waarmee hij in de Finals kwam nog beter was. Dat was al een enorme prestatie die hij toen leverde. Nu staan ze 2-1 voor tegen één van de beste 13 teams uit NBA history (op basis van RS, 67 wins).

Haal LeBron uit dit team, en zet er Melo neer, of Kevin Durant. Heeft dat team dan enige kans? Zonder Irving, zonder Love. En dan doet hij dit.

De statistieken spreken voor zich maar zijn voor mij minder belangrijk. Kijk naar de crazy inbounds pass die Shumpert maakte in het 4e kwart. De turnover van Mozgov daarna. Maar LeBron schiet z'n FT's raak. Hij stealt de ball uit de Warriors inbounds play met nog 40/50 seconden te gaan, omdat hij weet dat de bal naar Lee gaat. Dat is true greatness. Hij gamblet niet, want hij weet dat hij die bal gaat onderscheppen.

Die 2 blocks die hij had van de weakside, was hij perfect op tijd. Hij doet echt alles, en steekt er met kop en schouders boven uit. Ik heb Jordan nooit live zien spelen, en daar was het Jordan and his supporting cast, maar dit is minstens net zo goed. Jordan had altijd Pippen bij zich, die ook zo briljant was (in het seizoen dat Jordan baseball speelde leidde Pippen z'n team in punten, rebounds, assissts, steals en blocks... En wonnen ze gewoon 55 games).

Ik hoef LeBron niet te vergelijken met Jordan, want dit is bijzonder op zichzelf. Het is zo'n genot om naar te kijken, en ben daar dankbaar voor.

Laatste punt; LeBron is 2-3 in de Finals tot nu toe. Maar kijk eens met wat voor een teams? In 2007 was hij kansloos. In 2011 was hijzelf niet goed. In 2012 winnen ze door hem. In 2013 doen ze dat ook door hem. In 2014 was hij de enige die nog een beetje goed was, Bosh en Wade waren nergens en de Spurs overmatchen hem. En dit jaar is hij zo ontzettend goed als leider. Ik denk dat hij 6 keer in de Finals staat al een feit opzich is. De east is zwak, dat weet ik. Maar het blijven fantastische spelers die in het oosten spelen met fantastische coaches. De Bulls zijn al jaren bij elkaar, maar de defense van Cleveland, en de greatness van LeBron (game-winners, anyone?) zorgen dat dat team eruit ziet als een drama. Zelfde geld nu voor de Warriors. De machine valt stil. Dat komt door de gruwelijke team defense van de Cavs, en de man die het leidt is LeBron James.

Ik ben blij met 3 spannende games, de Finals in 2013, 14 en nu 15 zijn heerlijk om te kijken. Net als 11 en 10 trouwens. En 08, en 06, en 05. _O_

LeBron James _O_
Only the strong survive
  woensdag 10 juni 2015 @ 16:10:11 #202
117098 Hathor
Effe niet
pi_153412928
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 09:42 schreef PippenScottie het volgende:
Wat een serie is dit zeg..
Als je een master class rotation defense wil zien, dan moet je de eerste drie kwarten van Game 3 nog eens terug kijken.

Matthew Dellavedova is een riant contract aan het verdienen met zijn spel in deze serie. De hele play-offs eigenlijk.
En het bizarre is dat als Irving weer fit is, hij nog maar weinig minuten zal maken.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 10 juni 2015 @ 19:09:44 #203
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_153418054
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 09:29 schreef matthijst het volgende:
Wat een serie tot nu toe. Hoop echt dat de Cavs winnen. Zou toch wel een van de coolste verhalen in sportgeschiedenis zijn.
Mooi voorbeeldje ook van het butterfly effect. Als de Cavs de 1st pick niet winnen (2% kans, wtf) dan had de NBA er heel anders uit gezien nu. LeBron had - denk ik - nog een jaartje bij Miami gezeten, bijvoorbeeld.

Ik vind het overigens maar een tegenvallende finale-serie. Cavs is nu al drie wedstrijden op rij, ondanks zoveel tegenslagen, gewoonweg beter. Drie wedstrijden lang bijna voortdurend ruim voorgestaan. Het is dat GSW drie keer een soort van slotoffensief had, waardoor het spannend leek.

Ik zie totaal geen overtuiging of vechtlust bij de Warriors.. natuurlijk credits voor de verdediging van Cleveland, maar zelfs dan... wat een ongeorganiseerd zooitje. Echt slecht. De druk lijkt ze teveel te worden. Het basketbal is ook bij vlagen niet om aan te zien, al is het wel 48 minuten een LeBron-show van jewelste.

Donderdag zal de knockout wel worden uitgedeeld en dat was het dan. Op Spurs - Clippers _O_ en een beetje Chokers - Houston allemaal series die ik morgen alweer vergeten ben.
pi_153418696
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 19:09 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Mooi voorbeeldje ook van het butterfly effect. Als de Cavs de 1st pick niet winnen (2% kans, wtf) dan had de NBA er heel anders uit gezien nu. LeBron had - denk ik - nog een jaartje bij Miami gezeten, bijvoorbeeld.

Ik vind het overigens maar een tegenvallende finale-serie. Cavs is nu al drie wedstrijden op rij, ondanks zoveel tegenslagen, gewoonweg beter. Drie wedstrijden lang bijna voortdurend ruim voorgestaan. Het is dat GSW drie keer een soort van slotoffensief had, waardoor het spannend leek.

Ik zie totaal geen overtuiging of vechtlust bij de Warriors.. natuurlijk credits voor de verdediging van Cleveland, maar zelfs dan... wat een ongeorganiseerd zooitje. Echt slecht. De druk lijkt ze teveel te worden. Het basketbal is ook bij vlagen niet om aan te zien, al is het wel 48 minuten een LeBron-show van jewelste.

Donderdag zal de knockout wel worden uitgedeeld en dat was het dan. Op Spurs - Clippers _O_ en een beetje Chokers - Houston allemaal series die ik morgen alweer vergeten ben.
Ik denk dat het toch een ervaring probleempje was bij de warriors. Die hebben gewoon te weinig ervaring in de playoffs en zeker de finals. De cavs hebben dit meer gehad, op een aantal spelers na natuurlijk maar toch, lebron wijst ze precies wat ze moeten doen op die manier waardoor je bij de cavs dat probleem minder hebt.
-
pi_153424431
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 19:09 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Mooi voorbeeldje ook van het butterfly effect. Als de Cavs de 1st pick niet winnen (2% kans, wtf) dan had de NBA er heel anders uit gezien nu. LeBron had - denk ik - nog een jaartje bij Miami gezeten, bijvoorbeeld.

Ik vind het overigens maar een tegenvallende finale-serie. Cavs is nu al drie wedstrijden op rij, ondanks zoveel tegenslagen, gewoonweg beter. Drie wedstrijden lang bijna voortdurend ruim voorgestaan. Het is dat GSW drie keer een soort van slotoffensief had, waardoor het spannend leek.

Ik zie totaal geen overtuiging of vechtlust bij de Warriors.. natuurlijk credits voor de verdediging van Cleveland, maar zelfs dan... wat een ongeorganiseerd zooitje. Echt slecht. De druk lijkt ze teveel te worden. Het basketbal is ook bij vlagen niet om aan te zien, al is het wel 48 minuten een LeBron-show van jewelste.

Donderdag zal de knockout wel worden uitgedeeld en dat was het dan. Op Spurs - Clippers _O_ en een beetje Chokers - Houston allemaal series die ik morgen alweer vergeten ben.
Dat vind ik nogal negatief. Ik heb die 3 klassiekers gezien, nu al hoor. Fantatische wedstrijden, nagelbijten, heerlijke defense, van beiden kanten, en één van de beste spelers allertijden, die z'n team leidt zoals ik zelden gezien heb. Dat sommige series tegenvielen ben ik absoluut met je eens, maar ik heb ook genoten van ATL - Washington bijvoorbeeld, echt genoten van Washington en de spanning daar. En ook Memphis - Warriors. Spurs - Clippers was episch natuurlijk. Maar game 6 Clippers - Houston was er eentje voor de boeken. Dus al met al als je het op een rijtje zet weer heel wat mooie games voor in de vault hoor :Y


En ik zou de Warriors echt niet zomaar afschrijven. LOL na game 1 had Cleveland geen kans en zou het een sweep worden, na 2 gewonnen games (beide zeer close) hebben de Warriors opeens geen kans meer? Zo snel kan het blijkbaar gaan. LeBron met 2 slechte games nu en dan is hij opeens weer choker :') ?
Only the strong survive
pi_153424755
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 19:27 schreef stephan92 het volgende:

[..]

Ik denk dat het toch een ervaring probleempje was bij de warriors. Die hebben gewoon te weinig ervaring in de playoffs en zeker de finals. De cavs hebben dit meer gehad, op een aantal spelers na natuurlijk maar toch, lebron wijst ze precies wat ze moeten doen op die manier waardoor je bij de cavs dat probleem minder hebt.
Ervaring is zeker belangrijk. Miller en James Jones waren fantastisch terwijl zij het hele seizoen nauwelijks wat laten zien hebben.

Ik geef GSW nog steeds een hele goede kans. Ze moeten de bal gewoon weer rond laten gaan, vooral de plays met de dubbele screens voor Curry liepen in de tweede helft lekker. Dellavedova kan één screen nog wel ontwijken met veel enthousiasme, maar bij de tweede resulteert het vaak in een switch. Bovendien zou ik vaker small ball willen zien, de rebounding battle verlies je toch van Mozgov en Thompson, probeer één van de twee op de perimeter te lokken en op snelheid te kloppen.

Heerlijke drie wedstrijden en fantastische sfeer in beide arena's.
pi_153429259
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:12 schreef Principia het volgende:

[..]

Ervaring is zeker belangrijk. Miller en James Jones waren fantastisch terwijl zij het hele seizoen nauwelijks wat laten zien hebben.

Ik geef GSW nog steeds een hele goede kans. Ze moeten de bal gewoon weer rond laten gaan, vooral de plays met de dubbele screens voor Curry liepen in de tweede helft lekker. Dellavedova kan één screen nog wel ontwijken met veel enthousiasme, maar bij de tweede resulteert het vaak in een switch. Bovendien zou ik vaker small ball willen zien, de rebounding battle verlies je toch van Mozgov en Thompson, probeer één van de twee op de perimeter te lokken en op snelheid te kloppen.

Heerlijke drie wedstrijden en fantastische sfeer in beide arena's.
Ja daarom dat is gewoon echt het verschil denk ik.
Je zag het ook bij de hawks. Hele seizoen goed bezig en in de playoffs iedere ronde opeens minder ballmovement en terugvallen naar meer iso ball enzo. Hetzelfde gebeurt bij de warriors terwijl ball movement hun kracht is. Een kans hebben ze zeker nog maar eerlijk gezegd zie ik de cavs eerder winnen in 5 of 6.
-
  donderdag 11 juni 2015 @ 00:47:31 #208
117098 Hathor
Effe niet
pi_153429811
Voor mij is het wel duidelijk, het westen word zeer attractief gespeeld, lekker rennen, vliegen en dunken, en in het oosten waar het talent over het algemeen dunner gezaaid is, ligt de nadruk meer op defense, en defense wint titels, niet anders. Detroit, Chicago, Boston...is er in het westen ooit zo'n soort defense gespeeld waarbij de tegenstander volledig ontregeld werd? Cleveland doet het nu ook, en het werkt. Lebron en zijn rag tag brigade gaan gewoon kampioen worden.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_153431329
Om 3.00 komende nacht wedstrijd #4?
sig verwijderd door FA
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 juni 2015 @ 07:49:46 #210
426493 crew  PippenScottie
pi_153431670
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 00:47 schreef Hathor het volgende:
Voor mij is het wel duidelijk, het westen word zeer attractief gespeeld, lekker rennen, vliegen en dunken, en in het oosten waar het talent over het algemeen dunner gezaaid is, ligt de nadruk meer op defense, en defense wint titels, niet anders. Detroit, Chicago, Boston...is er in het westen ooit zo'n soort defense gespeeld waarbij de tegenstander volledig ontregeld werd? Cleveland doet het nu ook, en het werkt. Lebron en zijn rag tag brigade gaan gewoon kampioen worden.
Memphis is al een paar jaar het elite defensieve team in het westen.
En volgens mij zijn de defensive stats van Golden State dit seizoen het beste in de NBA.
pi_153431741
quote:
The National Basketball Association (NBA) and NIKE, Inc. (NIKE) announced today an eight-year global merchandising and marketing partnership that will make NIKE the official oncourt apparel provider beginning with the 2017-18 NBA season.
http://www.nba.com/2015/n(...)hip/?ls=iref:nbahppt

1 miljard voor 8 jaar deal

[ Bericht 3% gewijzigd door lordteddybeer op 11-06-2015 08:24:28 ]
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 juni 2015 @ 08:15:52 #212
426493 crew  PippenScottie
pi_153431839
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 06:37 schreef Ambrosius het volgende:
Om 3.00 komende nacht wedstrijd #4?
Jup
  donderdag 11 juni 2015 @ 10:42:30 #213
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_153434179
Ik ben het wel met de geit eens.
Lebron James hoort nu echt al bij de allergrootste. Hoe vaak hij zijn team naar ongekende resultaten sleept is echt niet normaal.
pi_153439717
quote:
2s.gif Op donderdag 11 juni 2015 10:42 schreef ShaoliN het volgende:
Ik ben het wel met de geit eens.
Lebron James hoort nu echt al bij de allergrootste. Hoe vaak hij zijn team naar ongekende resultaten sleept is echt niet normaal.
Hee, Ik ben de beste allertijden! :P
Only the strong survive
pi_153444934
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 09:47 schreef dz5b604 het volgende:

[..]

Dan zou ik wel in Cleveland willen zijn, na 51 jaar weer een kampioenschap in een grote sport.
Het is best geinig hier, nu. Het hele seizoen, inclusief de corny brief van LeBron en de Nike reclame aan het begin, alles draait om kneiterhard werken. Never give up. En dat is het sentiment van de stad ook echt, heel erg Rotterdams. Ik hoop alleen niet dat een eventueel feestje gaat ontaarden in relletjes, dat zie ik ook nog wel gebeuren.

Maar goed, er eerst nog komen. Het blijft Cleveland, dus ik ga ervanuit dat we eerst maximaal hoopvol raken, en dan alsnog gewoon verliezen. Ik ga er ook vanuit dat Curry vanavond wel met energie speelt. After all, "God Hates Cleveland"

Aan de andere kant, sinds Blatt coached is Israel supporter van de Cavs, dus misschien maken we inmiddels zelfs bij God wel weer een kansje :)
pi_153448277
Ik verwacht dat Curry off gaat vanavond, op wat voor manier dan ook. Of 30+ punten, of 15+ assists. En benieuwd of Barnes iets kan brengen.
Only the strong survive
pi_153449257
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 16:29 schreef Cavaliers het volgende:
LeBron in 6.
pi_153452093
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 17:45 schreef thijsdetweede het volgende:

[..]

Het blijft Cleveland, dus ik ga ervanuit dat we eerst maximaal hoopvol raken, en dan alsnog gewoon verliezen.
Ook iets heel ergs Rotterdams.
  donderdag 11 juni 2015 @ 22:25:35 #219
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_153453150
quote:
Milwaukee has traded forward Ersan Ilyasova to Detroit for Caron Butler and Shawne Williams
Monroe was al weg dus prima move. ^O^

[ Bericht 5% gewijzigd door popolon op 11-06-2015 22:32:22 ]
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_153459530
Hoe laat gaat de Amerikaan voorbeschouwen?
pi_153459935
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 01:46 schreef EddyAlbena het volgende:
Hoe laat gaat de Amerikaan voorbeschouwen?
Half 3.
  vrijdag 12 juni 2015 @ 03:14:08 #222
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_153460242
GS nu al een timeout, Cavs vliegen uit de startblokken.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_153460345
Komen prima terug door meer niet continu voor 3pts te gaan.
  vrijdag 12 juni 2015 @ 03:38:28 #224
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_153460407
Ric Flair nog steeds niet dood ? :{
RED ONS HENNIEGOD
  Forum Admin / PR vrijdag 12 juni 2015 @ 03:41:27 #225
436595 crew  Sked
Zonnestraal
pi_153460417
quote:
9s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 03:38 schreef PowerLoungen het volgende:
Ric Flair nog steeds niet dood ? :{
Sommige mensen sterven nooit
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')