je verwacht het nietquote:
Hij zat er gewoon volledig achter.quote:Op zondag 24 mei 2015 15:51 schreef xzaz het volgende:
[..]
Terecht, hij prikt hem er gewoon tussen. Niks mis mee.
Ja en hoe had kimi dan een crash moeten voorkomen? Hij prikte hem er niet tussen, hij zat er nog lang niet naast.quote:Op zondag 24 mei 2015 15:51 schreef xzaz het volgende:
[..]
quote:Op zondag 24 mei 2015 15:52 schreef Dos37 het volgende:
Heeft de crash van Verstappen toch wat moois voortgebracht
Geen Hamilton
Geen Hamilton
Geen Hamilton
hoho in Maleisie ging het ook al bijna mis en had die geluk dat de andere coureur oplette.quote:Op zondag 24 mei 2015 15:53 schreef marcodej het volgende:
Tot nu toe gingen alle inhaalacties van Max goed, en stonden we op de banken. Nu gaat er eentje mis door een blokactie, en nu zijn we aan het piepen.
Max is gewoon een echte racer, en dan maak je af en toe brokken.
jaquote:Op zondag 24 mei 2015 15:53 schreef Peterselieman het volgende:
Mogen dit soort teamorders als bij Red Bull wel?
dat magquote:Op zondag 24 mei 2015 15:53 schreef Peterselieman het volgende:
Natuurlijk.quote:Op zondag 24 mei 2015 15:53 schreef Peterselieman het volgende:
Dat vroeg ik me ook af!quote:Op zondag 24 mei 2015 15:53 schreef Peterselieman het volgende:
Dit meen je?quote:Op zondag 24 mei 2015 15:53 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
hoho in Maleisie ging het ook al bijna mis en had die geluk dat de andere coureur oplette.
Weer brilliant tactics by Mercedes idd.quote:Op zondag 24 mei 2015 15:53 schreef DeeBee het volgende:
Zelden iemand zo een overwinning weg zien geven.
Weer lekker de hele wedstrijd met die engineer babbelen en dan tactisch zo slecht...
Kampioenschap soort van spannend houdenquote:Op zondag 24 mei 2015 15:54 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Weer brilliant tactics by Mercedes idd.
Ja dat meen ik, straks wordt het een tweede Grosjean, een idioot die veel te gevaarlijke acties maakt, een echt talent heeft dat soort kamikazeacties niet nodig.quote:
Alonso kreeg voor zo'n actie wel 5 seconden aan het begin van de race (op dezelfde plek). Alleen rijdt Hulkenberg wel de muur in en Raikkonen niet. ANders had hij echt wel die straf gehad,quote:Op zondag 24 mei 2015 15:51 schreef xzaz het volgende:
[..]
quote:Op zondag 24 mei 2015 15:55 schreef motorbloempje het volgende:
Toch wat stom. Maargoed. Die kop van Lewis straks. -pakt popcorn-
Toen mocht het ook nog niet.quote:Op zondag 24 mei 2015 15:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het doet me denken aan Oostenrijk 2002 namelijk ...
quote:Op zondag 24 mei 2015 15:55 schreef motorbloempje het volgende:
Toch wat stom. Maargoed. Die kop van Lewis straks. -pakt popcorn-
dat magquote:Op zondag 24 mei 2015 15:55 schreef dz5b604 het volgende:
Sainz trouwens het meeste van iedereen ingehaald.
ja de Manor's zijn een cadeautje natuurlijkquote:Op zondag 24 mei 2015 15:55 schreef dz5b604 het volgende:
Sainz trouwens het meeste van iedereen ingehaald.
Toen mocht het ook en daarna zijn teamorders verboden. Tegenwoordig mag dat weer.quote:Op zondag 24 mei 2015 15:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het doet me denken aan Oostenrijk 2002 namelijk ...
Schumi was dan ook geen talent. Senna ook niet.quote:Op zondag 24 mei 2015 15:55 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Ja dat meen ik, straks wordt het een tweede Grosjean, een idioot die veel te gevaarlijke acties maakt, een echt talent heeft dat soort kamikazeacties niet nodig.
Net zoals Max net deed bij Grosjean...quote:Op zondag 24 mei 2015 15:56 schreef marcodej het volgende:
[..]
Schumi was dan ook geen talent. Senna ook niet.
Die actie in Maleisië was geweldig. En hoezo 'hij had geluk dat de andere oplette'? Je moet altijd opletten als coureur.
Deed Max vandaag anders niet.quote:Op zondag 24 mei 2015 15:56 schreef marcodej het volgende:
[..]
Schumi was dan ook geen talent. Senna ook niet.
Die actie in Maleisië was geweldig. En hoezo 'hij had geluk dat de andere oplette'? Je moet altijd opletten als coureur.
veel bliepjes denk ik.quote:Op zondag 24 mei 2015 15:57 schreef franklop het volgende:
Wel jammer dat ze boardradio niet laten horen
Een braketest terwijl je in zijn achtervleugel zit, heeft niets met niet opletten te maken.quote:
onzin en was zeker geen echte braketest.quote:Op zondag 24 mei 2015 15:58 schreef marcodej het volgende:
[..]
Een braketest terwijl je in zijn achtervleugel zit, heeft niets met niet opletten te maken.
quote:Toto Wolff: "We have lost Lewis [Hamilton] the Grand Prix with our decision [to pit]. We misjudged the gap and all we can do is apologise."
Ja iemand heeft een heel slechte call gemaakt.quote:Op zondag 24 mei 2015 15:58 schreef eenjongen... het volgende:
Je kan zeggen wat je wilt, maar ik zou ook boos zijn.
Dat wel natuurlijk. Maar ROS valt niets te verwijten.quote:Op zondag 24 mei 2015 15:58 schreef eenjongen... het volgende:
Hij reed zelf de pits in.quote:Op zondag 24 mei 2015 15:58 schreef eenjongen... het volgende:
wel in opdracht van het team.quote:
Ja omdat het team dat van hem vroeg, kan je moeilijk weigeren als je net een contract van 150 miljoen hebt getekend.quote:
De 2 marussias inhalen die op 3 rondes eindigen en de rest inhalen door crashes, uitvallers en lange pitstoppen door schadequote:Op zondag 24 mei 2015 15:55 schreef dz5b604 het volgende:
Sainz trouwens het meeste van iedereen ingehaald van de pits naar 10, maar slechter dan Max![]()
En daarna janken dat hij Ferrari niet voorbij kan komenquote:
Eigen keus, of order gekregen? Hij kan moeilijk teamorders gaan weigeren toch?quote:
Nee, natuurlijk niet, maar daar gaat het ook helemaal niet om denk ik.quote:Op zondag 24 mei 2015 15:59 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat wel natuurlijk. Maar ROS valt niets te verwijten.
Verstappen zou er voor tekenen.quote:
Ja, altijd lastig, tijdverschillen meten met je stopwatch, kan gebeuren!quote:Op zondag 24 mei 2015 15:59 schreef franklop het volgende:
Wolf zegt dat ze dachten dat het gat groter was dan wat het eigenlijk was
Of ze wisselen of niet, daarin zijn ze wel redelijk afhankelijk van het team. Die moeten inschatten of het kan, dat kan 'ie zelf niet, vanuit de wagen. Dit was echt een blunder vanuit de pit.quote:
Nee, weet ik, daarom ook gewoon netjes feliciteren enzo. Maar dat zal nog wel oorlog worden achteraf. Lekker ook, net nadat je 3 jaar bij getekendquote:Op zondag 24 mei 2015 16:00 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet, maar daar gaat het ook helemaal niet om denk ik.
Idd. Het is gewoon een blunder van de mensen aan de pitwall.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:01 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ja, altijd lastig, tijdverschillen meten met je stopwatch, kan gebeuren!
Serieus, 1000 schermen met telemetrie en timing en dan zo'n lulverhaal.
Ja en dat moest waarschijnlijk van het team. Dan ben je gewoon boos, klaar. Als het zijn eigen idee was dan is hij ook boos, op zichzelf. Dan schaamt hij zich en dan is het ook logisch.quote:
Ja, ik kan hem echt heel goed begrijpen.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:01 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nee, weet ik, daarom ook gewoon netjes feliciteren enzo. Maar dat zal nog wel oorlog worden achteraf. Lekker ook, net nadat je 3 jaar bij getekend
quote:Op zondag 24 mei 2015 16:02 schreef Fir3fly het volgende:
Waarom is het zo moeilijk voor mensen om de trolls te negeren? Je weet toch inmiddels wel wie het zijn?
Dit is de crash; http://streamable.com/9f2kquote:Op zondag 24 mei 2015 16:03 schreef Class het volgende:
Iemand gifje van de geslaagde Max inhaalacties?
Hij zal in ieder geval die neiging goed moeten onderdrukken. Kan het me overigens goed voorstellen, zou net zo pissig zijn.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:02 schreef Ferry_76 het volgende:
Hamilton gaat zijn engineer neerhoeken met een champagnefles.
onderbuikgevoelens...quote:Op zondag 24 mei 2015 16:03 schreef Toekito het volgende:
* Toekito trots op de inhaalacties van Max. Wel teleurgesteld over het eindresultaat.
Ben benieuwd wat de FIA gaat zeggen....ik neig naar strafpunt op licentie van Gros.
Die gaat nu in zijn eentje die fles champagne adten.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:03 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Ja, ik kan hem echt heel goed begrijpen.
echte grote doen datquote:Op zondag 24 mei 2015 16:00 schreef dyonvbaal het volgende:
[..]
Eigen keus, of order gekregen? Hij kan moeilijk teamorders gaan weigeren toch?
ff wat frustratie wegzuipen, ik geef hem geen ongelijkquote:Op zondag 24 mei 2015 16:04 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Die gaat nu in zijn eentje die fles champagne adten.
ligt eraan wat je zegt wat mij betreft. Maar alleen Verstappenquote:Op zondag 24 mei 2015 16:04 schreef GotenSSJ het volgende:
Ik vind het wel mooi dat je hier niets negatiefs over Verstappen mag zeggen, want dan ben je 'een troll'. Lekker makkelijk, allemaal positief lullen dat hij net iemand uit de wedstrijd heeft gekegeld en een ander team punten kost.![]()
Hoop van ganser harte dat het ooit andersom gebeurd, reacties worden dan om te smullen.
Helemaal mee eens, treurige bedoeling hier.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:04 schreef GotenSSJ het volgende:
Ik vind het wel mooi dat je hier niets negatiefs over Verstappen mag zeggen, want dan ben je 'een troll'. Lekker makkelijk, allemaal positief lullen dat hij net iemand uit de wedstrijd heeft gekegeld en een ander team punten kost.![]()
Hoop van ganser harte dat het ooit andersom gebeurd, reacties worden dan om te smullen.
quote:Op zondag 24 mei 2015 16:04 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Die gaat nu in zijn eentje die fles champagne adten.
Laat dat filmpje dan maar zien, een slomo zou ook fijn zijn.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:05 schreef dz5b604 het volgende:
Als ik dat filmje zit, dan remt Max veel te laat, die had uberhaupt nooit die bocht meer gehaald. Grosjean gaat nog wat naar links (waardoor die ook bijna geen schade heeft).
Ze hebben elkaar gewoon uit de wedstrijd gekegeld. Verstappen nam risico door te pushen, Grosjean door als een debiel te verdedigen.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:04 schreef GotenSSJ het volgende:
http://streamable.com/9f2kquote:Op zondag 24 mei 2015 16:06 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Laat dat filmpje dan maar zien, een slomo zou ook fijn zijn.
Ach gewoon een race incident. Die gebeuren gros verdedigd heeft de druk er vol op van Max en hij valt aan dat gebeurd en niet alleen bij Max en gros. Ze zeggen dat het onmogelijk is om in te halen in monaco Max heeft even laten zien dat het wel mogelijk is. Soms gaat het goed soms fout, met die snelheden op zo'n smalle baan, kan gebeuren.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:03 schreef Toekito het volgende:
* Toekito trots op de inhaalacties van Max. Wel teleurgesteld over het eindresultaat.
Ben benieuwd wat de FIA gaat zeggen....ik neig naar strafpunt op licentie van Gros.
Hij kookt van binnen, maar het is beter om dit nu te zeggen en achter de schermen zullen harde woorden vallen. Dat weet hij ook.quote:
Ja, alleen hadden ze niet tegen Rosberg moeten zeggen dat hij bij het begin van de safetycar een gat moest laten om Hamilton te laten pitten. Natuurlijk doet Rosberg dat niet met Vettel achter hem aan. Bij Red Bull deden ze dat beter; die hielden Raikkonen ruim zes seconden extra op.quote:Op zondag 24 mei 2015 15:59 schreef franklop het volgende:
Wolf zegt dat ze dachten dat het gat groter was dan wat het eigenlijk was
Hij leek wat eerder te remmen, maar ik kan me werkelijk niet voorstellen dat Grosjean ineens 500 meter voor een normaal punt gaat remmen, hij weet immers dat Verstappen er achter zit.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:07 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ze hebben elkaar gewoon uit de wedstrijd gekegeld. Verstappen nam risico door te pushen, Grosjean door als een debiel te verdedigen.
gaat ook een keer gebeuren met zijn agressieve rijstijlquote:Op zondag 24 mei 2015 16:04 schreef GotenSSJ het volgende:
tja wat ik al zei, ik denk dat wij allemaal in deze situatie er zwaar de pest over in zouden hebben als het je overkomt op deze manier.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hij kookt van binnen, maar het is beter om dit nu te zeggen en achter de schermen zullen harde woorden vallen. Dat weet hij ook.
Aan de antwoorden zie je wel dat Hamilton de afgelopen jaren wat geleerd heeft
Waarom zou Rosberg daar boos over zijn?quote:Op zondag 24 mei 2015 16:08 schreef Nober het volgende:
Rosberg zal ook wel boos zijn want Mercedes had 1-2 kunnen finishen.
Tenzij Max te hard doorreed en de bocht nooit meer had gehaald of Grosjean veel te vroeg remde. Anders idd gewoon een raceincident. Maar goed de telemetrie zal het uitwijzen.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:07 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Ach gewoon een race incident. Die gebeuren gros verdedigd heeft de druk er vol op van Max en hij valt aan dat gebeurd en niet alleen bij Max en gros. Ze zeggen dat het onmogelijk is om in te halen in monaco Max heeft even laten zien dat het wel mogelijk is. Soms gaat het goed soms fout, met die snelheden op zo'n smalle baan, kan gebeuren.
Hij heeft gewonnen, dus waarom inhouden? Niet zo zeuren.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:07 schreef zoem het volgende:
Rosberg deed ook niet echt veel moeite om zijn enthousiasme een beetje in te houden. Wat een naar mannetje is het.
De FIA zal het ons vertellen als ze de telemetrie zien....vond het iig een goede race van Max tot dit moment. En als je 17 ben mag je wel eens een foutje maken.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:07 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Ach gewoon een race incident. Die gebeuren gros verdedigd heeft de druk er vol op van Max en hij valt aan dat gebeurd en niet alleen bij Max en gros. Ze zeggen dat het onmogelijk is om in te halen in monaco Max heeft even laten zien dat het wel mogelijk is. Soms gaat het goed soms fout, met die snelheden op zo'n smalle baan, kan gebeuren.
Wat ik al zei, in Maleisie had die het geluk dat Ericcson hem liet leven, anders had het al eerder gebeurd. Nu was dat een geweldige inhaalactie.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:08 schreef Tjacka het volgende:
[..]
gaat ook een keer gebeuren met zijn agressieve rijstijl
zo lang het goed gaat is het leuk
maar nu is het gewoon dom en een onprofessionele actie
Oh, ongetwijfeld. Maar toch netjes!quote:Op zondag 24 mei 2015 16:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hij kookt van binnen, maar het is beter om dit nu te zeggen en achter de schermen zullen harde woorden vallen. Dat weet hij ook.
Dankjewel. Als ik dit zie dan remt Verstappen te laat. Maar wat ik ook zie is dat Grosjean links rijdt. Dan helemaal naar rechts gaat en vervolgens weer helemaal naar links gaat. Of zie ik dat verkeerd?quote:
Beetje duur foutje voor Torro Rosso, punten en de auto naar de gallemiezen. Zal ook niet goed zijn voor de motor die die moest sparen.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:09 schreef Toekito het volgende:
[..]
De FIA zal het ons vertellen als ze de telemetrie zien....vond het iig een goede race van Max tot dit moment. En als je 17 ben mag je wel eens een foutje maken.
Negatief zijn mag altijd. Dat de jongen nog veel moet leren zal niemand ontkennen. Maar die jongen word afgebrand terwijl hij pas 17 jaar is en dat vergeten velen. Fan van Max of niet, toegeven is dat hij mooie dingen heeft laten zien en mede door hem de race leuk was om te kijken. Dat het dan zo eindigd is helaas.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:04 schreef GotenSSJ het volgende:
Hoezo 'hem liet leven'? Hij zat gewoon naast Ericsson. Als ie instuurt crashen ze allebei.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:09 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Wat ik al zei, in Maleisie had die het geluk dat Ericcson hem liet leven, anders had het al eerder gebeurd. Nu was dat een geweldige inhaalactie.
De bocht gaat van links naar rechts dus dat is normaal en gaat die weer wat naar links om de bocht goed te kunnen nemen, dus ik geloof dat dat wel de normale racelijn is.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:09 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Dankjewel. Als ik dit zie dan remt Verstappen te laat. Maar wat ik ook zie is dat Grosjean links rijdt. Dan helemaal naar rechts gaat en vervolgens weer helemaal naar links gaat. Of zie ik dat verkeerd?
quote:Op zondag 24 mei 2015 16:10 schreef Damius het volgende:
Gaf de engineer van Grosjean hem informatie over het meegaan van Max met Vettel?
Dat mag volgensmij nog wel, je mag alleen geen telemetriegegevens doorgeven aan de coureur.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:10 schreef Damius het volgende:
Gaf de engineer van Grosjean hem informatie over het meegaan van Max met Vettel?
Uiteindelijk heeft hij juist voor een punt gezorgd voor Toro Rossoquote:Op zondag 24 mei 2015 16:10 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Beetje duur foutje voor Torro Rosso, punten en de auto naar de gallemiezen. Zal ook niet goed zijn voor de motor die die moest sparen.
Hier word ik ook wel een klein beetje moe van als ik eerlijk moet zijn. Toen Max het zitje kreeg was de algemene tendens; 'Als je goed genoeg bent, maakt je leeftijd niet uit' 'Villeneuve is gek dat hij 17 te jong vindt, Max is toch goed genoeg!'quote:Op zondag 24 mei 2015 16:10 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Negatief zijn mag altijd. Dat de jongen nog veel moet leren zal niemand ontkennen. Maar die jongen word afgebrand terwijl hij pas 17 jaar is en dat vergeten velen. Fan van Max of niet, toegeven is dat hij mooie dingen heeft laten zien en mede door hem de race leuk was om te kijken. Dat het dan zo eindigd is helaas.
De toekomst zal het uitwijzen of hij een topper word. Kunnen de pro en de anti Max mensen niet voorspellen, tot die tijd gewoon genieten dat hij meedoet en voor actie zorgt we zien het over een aantal jaar wel hoe goed hij werkelijk is.
En al is dat het niet, je mag gewoon een verdedigende lijn rijden als het om een positie gaat.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:10 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
De bocht gaat van links naar rechts dus dat is normaal en gaat die weer wat naar links om de bocht goed te kunnen nemen, dus ik geloof dat dat wel de normale racelijn is.
In de bocht over start-finish rijdt hij nog links, pas een heel stuk na de uitkomst van de pitsstraat gaat hij ineens ver over die gele lijn om vervolgens helemaal naar links te gaan.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:10 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
De bocht gaat van links naar rechts dus dat is normaal en gaat die weer wat naar links om de bocht goed te kunnen nemen, dus ik geloof dat dat wel de normale racelijn is.
gegeven blijft, dat als grosjean op de 'normale' plek had geremd, had de inhaalactie wsch gelukt en had max een wereldbaas geweest. Nu doet grosjean het slim verdedigen en mislukt het waarbij je in monaco per definitie de muur in gaat.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:08 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Tenzij Max te hard doorreed en de bocht nooit meer had gehaald of Grosjean veel te vroeg remde. Anders idd gewoon een raceincident. Maar goed de telemetrie zal het uitwijzen.
Yup.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:10 schreef Damius het volgende:
Dan zou ik toch nog maar eens de herhaling kijken, geen gele lijn te zien daar.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:12 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
In de bocht over start-finish rijdt hij nog links, pas een heel stuk na de uitkomst van de pitsstraat gaat hij ineens ver over die gele lijn om vervolgens helemaal naar links te gaan.
Dit.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:10 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Negatief zijn mag altijd. Dat de jongen nog veel moet leren zal niemand ontkennen. Maar die jongen word afgebrand terwijl hij pas 17 jaar is en dat vergeten velen. Fan van Max of niet, toegeven is dat hij mooie dingen heeft laten zien en mede door hem de race leuk was om te kijken. Dat het dan zo eindigd is helaas.
De toekomst zal het uitwijzen of hij een topper word. Kunnen de pro en de anti Max mensen niet voorspellen, tot die tijd gewoon genieten dat hij meedoet en voor actie zorgt we zien het over een aantal jaar wel hoe goed hij werkelijk is.
Een verdedigende lijn rijden mag, maar verwisselen van lijn niet.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:11 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
En al is dat het niet, je mag gewoon een verdedigende lijn rijden als het om een positie gaat.
quote:Op zondag 24 mei 2015 16:10 schreef marcodej het volgende:
[..]
Hoezo 'hem liet leven'? Hij zat gewoon naast Ericsson. Als ie instuurt crashen ze allebei.
Dat was in Chinaquote:Op zondag 24 mei 2015 16:09 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Wat ik al zei, in Maleisie had die het geluk dat Ericcson hem liet leven, anders had het al eerder gebeurd. Nu was dat een geweldige inhaalactie.
Als je die herhaling kijkt kan het ook zijn dat Max veel te laat remde, dat punt van Grosjean is volgensmij normaal terwijl als je die onboard van Max zit dan lijkt hij veel te laat te remmen, waardoor die slipt en de muur in vliegt.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:12 schreef BrandX het volgende:
[..]
gegeven blijft, dat als grosjean op de 'normale' plek had geremd, had de inhaalactie wsch gelukt en had max een wereldbaas geweest. Nu doet grosjean het slim verdedigen en mislukt het waarbij je in monaco per definitie de muur in gaat.
niet professioneel? Misschien. Voor een 17 jarige in zijn 1e F1 seizoen heeft hij verder gewoon een geweldige race gereden. Had de 1e pitstop niet mis gegaan had deze situatie er niet eens geweest en had hij weer punten gereden.
als als als als als als als
zolang max hier van leert is het het risico van het vak imo
1x van lijn verwisselen mag.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:13 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Een verdedigende lijn rijden mag, maar verwisselen van lijn niet.
Nu nog leren om in de race al volwassen te reageren.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zijn rem blokkeerde wel, zou ook daaraan kunnen liggen. We zullen het wel horen de komende uren/dagen wat de oorzaak van de crash was, ik vind het moeilijk een schuldige aan te wijzen, één zegt gros ander zegt max, als er een remprobleem was dan was hij er misschien ook vanaf geschoten als er niemand reed, we horen het wel. En als is het een fout van Max of Gros, dat hoort erbij zijn geen machines he.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:08 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Tenzij Max te hard doorreed en de bocht nooit meer had gehaald of Grosjean veel te vroeg remde. Anders idd gewoon een raceincident. Maar goed de telemetrie zal het uitwijzen.
Of Max remde te laat, is wel makkelijk hoe iedereen er hier maar vanuit gaat dat Grosjean te vroeg remde, terwijl het net zo goed Max kan zijn die te laat remde.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:13 schreef Fir3fly het volgende:
Vrij duidelijk dat Max er veel te ver achter zat voor een inhaalactie dus dat probeerde hij ook niet. Grosjean remt vroeg, Max reageert te laat en een halve seconde later is het over. Race incident, kan gebeuren.
Hoe upload je een foto? Dan laat ik het screenshot even zien waarbij je ziet dat hij al over de helft zit met zijn auto. Kijk zelf anders even de herhaling, dan kan je het zelf zien.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:12 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Dan zou ik toch nog maar eens de herhaling kijken, geen gele lijn te zien daar.
Gewonnen door een fout van hetzelfde team waar Nico voor rijdt. Dus uit naam van de teamgeest wel zo fair om gepast enthousiast te zijn.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:08 schreef DevilOfExcitement het volgende:
[..]
Hij heeft gewonnen, dus waarom inhouden? Niet zo zeuren.
Dus dat.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:15 schreef motorbloempje het volgende:
Max moet gewoon MAX als afkorting krijgen ipv VES, btw..
Inderdaad, als hij zijn racelijn houdt. Maar waarom zou hij dat doen als Verstappen daar al zit?quote:Op zondag 24 mei 2015 16:13 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Potato quality, maar hier komt Max van gigantisch ver. Als Ericsson zijn racelijn houdt knalt hij hem zo in Max.
Altijd leuk als mensen gaan bepalen voor anderen hoe ze een overwinning mogen vierenquote:Op zondag 24 mei 2015 16:16 schreef zoem het volgende:
[..]
Gewonnen door een fout van hetzelfde team waar Nico voor rijdt. Dus uit naam van de teamgeest wel zo fair om gepast enthousiast te zijn.
Ik noem het laten leven inderdaad. Ben het niet met je eens, en denk niet dat we hier uit gaan komenquote:Op zondag 24 mei 2015 16:17 schreef marcodej het volgende:
[..]
Inderdaad, als hij zijn racelijn houdt. Maar waarom zou hij dat doen als Verstappen daar al zit?
Jij noemt dit 'laten leven'. Ik noem het 'hij kon niet anders omdat Verstappen hem er geweldig naast zet'.
Nou lang leve het individualisme. Een beetje meeleven is tegenwoordig te veel gevraagd?quote:Op zondag 24 mei 2015 16:17 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Altijd leuk als mensen gaan bepalen voor anderen hoe ze een overwinning mogen vieren.
Ah natuurlijk, anderen veroordelen heet 'meeleven'. Was ik even vergeten.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:19 schreef zoem het volgende:
[..]
Nou lang leve het individualisme. Een beetje meeleven is tegenwoordig te veel gevraagd?
Blijf het me afvragen en het is wel erg chauvinisitsch, hij knalt ook met een megavaart die muur in, zit op een rare lijn en lijkt te laat te remmen.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:18 schreef Nattekat het volgende:
Max blokkeerde pas toen hij Grosjean al bijna ramde, het blokkeren was het gevolg van onverwachts remmen.
Daar leek het wel op, maar laten we het oordeel van Race control afwachten...!quote:Op zondag 24 mei 2015 16:18 schreef Nattekat het volgende:
Max blokkeerde pas toen hij Grosjean al bijna ramde, het blokkeren was het gevolg van onverwachts remmen.
Veroordelen, waar?quote:Op zondag 24 mei 2015 16:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ah natuurlijk, anderen veroordelen heet 'meeleven'. Was ik even vergeten.
Dat is gewoon een feit, kijk zelf de beelden maar na.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:20 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Blijf het me afvragen en het is wel erg chauvinisitsch, hij knalt ook met een megavaart die muur in, zit op een rare lijn en lijkt te laat te remmen.
Ja het is ook moeilijk remmen als je half aan het vliegen bent.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:20 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Blijf het me afvragen en het is wel erg chauvinisitsch, hij knalt ook met een megavaart die muur in, zit op een rare lijn en lijkt te laat te remmen.
Rosbergs viering. Die veroordeel je.quote:
Het is zeker geen feit (zonder telemetrie) en daarmee diskwalificeer je jezelf al in de discussie.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is gewoon een feit, kijk zelf de beelden maar na.
Prima, laten we alles goedvinden wat iedereen doet. Rosbergs reactie was uitmuntend en Hamilton gedroeg zich voorbeeldig.quote:
laten we eerlijk zijn, velen vergelijken Max en sainz op basis van punten en ja dat wint sainz. Maar ben dan ook zo eerlijk dat sainz wel geluk heeft gehad in veel races, max zit al aan zijn 4e motor. Dus die vergelijking vind ik een beetje krom. Elke debutant maakt fouten en moet leren, dat moest vettel ook in zijn eerste jaar net zoals ham en de rest van het veld. En die waren allemaal ouder, daarom is het knap wat hij laat zien en hoe hij rijd in een race.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:11 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Hier word ik ook wel een klein beetje moe van als ik eerlijk moet zijn. Toen Max het zitje kreeg was de algemene tendens; 'Als je goed genoeg bent, maakt je leeftijd niet uit' 'Villeneuve is gek dat hij 17 te jong vindt, Max is toch goed genoeg!'
Maar dan mag het nu wel als excuus aangevoerd worden? Zo werkt het natuurlijk niet helemaal.
Opzich vond ik Hamiltons reactie prima, had denk ik hetzelfde gehandeld. Moeilijk om je op zo'n moment in te houden, terwijl je nog vol adrenaline zit.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:25 schreef zoem het volgende:
[..]
Prima, laten we alles goedvinden wat iedereen doet. Rosbergs reactie was uitmuntend en Hamilton gedroeg zich voorbeeldig.
quote:Op zondag 24 mei 2015 16:24 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Beetje raar vlak voor de rust. Je had nog makkelijk je een kwartier kunnen blijven.
Max heeft zeker pech gehad, eeuwig zonde. Had geweldig geweest als hij die extra puntjes had gescoord. Ik probeer alleen wat tegenwicht te geven aan het gros van de reacties hier, en in dit geval vind ik dat Max totaal fout zat. Als je dan ziet hoe er gereageerd wordt op iemand die net z'n punten ook in rook op heeft ziet gaan, dat is echt belachelijkquote:Op zondag 24 mei 2015 16:26 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
laten we eerlijk zijn, velen vergelijken Max en sainz op basis van punten en ja dat wint sainz. Maar ben dan ook zo eerlijk dat sainz wel geluk heeft gehad in veel races, max zit al aan zijn 4e motor. Dus die vergelijking vind ik een beetje krom. Elke debutant maakt fouten en moet leren, dat moest vettel ook in zijn eerste jaar net zoals ham en de rest van het veld. En die waren allemaal ouder, daarom is het knap wat hij laat zien en hoe hij rijd in een race.
Zijn leeftijd speelt mee omdat hij minder ervaring heeft dan de rest van het veld maar hij heeft de intelligentie van iemand die ouder is en daarvoor rijd hij f1 niet omdat hij veel ervaring heeft. Ze gaven aan bij de start van het seizoen dat dit jaar het gaat om ervaring op te doen en te leren, en dat doet hij elke race, je kan niet verwachten dat hij elke race in de punten rijd of geen fouten maakt dat verwacht niemand. Alleen de trolls zeuren om hem af te zeiken als hij geen wereldkampioen word in zijn eerste seizoen. Ik snap het niet laat de mensen gewoon genieten van Max. Ik ben geen fan van ham maar zeik hem ook niet elke race af.
Deze topics bestaan uit 3 type mensen, pro Max mensen, mensen die alleen maar komen klagen over Max, en mensen die fan van een ander team/coureur zijn. En er rijden 20 man en toch word Max hier he't meeste uitgekotst door mensen, tja 17 jaar eerste seizoen en dan vraag ik mij niet meer af welke mensen hier kinderachtig komen doen ;-)
En met dr crash, als je moet voetbal nooit op goal schiet scoor je nooit, en er gaan er ook heel wat over. Als je met racen niets probeert eindig je altijd als laatste of je moet geluk hebben zoals sainz deze race die alleen maar de 2 marussia op de baan heeft ingehaald en toch nog in de punten rijd.
Dittumquote:Op zondag 24 mei 2015 16:29 schreef Jigzoz het volgende:
Oke, ik ben uitgehuild. Mooie race, voor Monaco dan. Mooie dingen gezien van VES, en helaas ook de eerste klap die nu eenmaal ooit moest komen.
Maar ik baal wel nog steeds.
quote:Op zondag 24 mei 2015 16:30 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Max heeft zeker pech gehad, eeuwig zonde. Had geweldig geweest als hij die extra puntjes had gescoord. Ik probeer alleen wat tegenwicht te geven aan het gros van de reacties hier, en in dit geval vind ik dat Max totaal fout zat. Als je dan ziet hoe er gereageerd wordt op iemand die net z'n punten ook in rook op heeft ziet gaan, dat is echt belachelijkBen geen fan van Grosjean, totaal niet zelfs, maar dit leek een grote fout van Max. De Max adoratie en goed praterij hier slaat ook geheel door.
Max doet hopelijk een hoop ervaring op en volgend jaar consistent punten met een grote uitschieter naar plek 4 of 5 ofzo. Ik hoop van ganser harte dat die races gaat winnen.
Ik weet (nog) niet of dit echt een grote fout van Max wasquote:Op zondag 24 mei 2015 16:30 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Max heeft zeker pech gehad, eeuwig zonde. Had geweldig geweest als hij die extra puntjes had gescoord. Ik probeer alleen wat tegenwicht te geven aan het gros van de reacties hier, en in dit geval vind ik dat Max totaal fout zat. Als je dan ziet hoe er gereageerd wordt op iemand die net z'n punten ook in rook op heeft ziet gaan, dat is echt belachelijkBen geen fan van Grosjean, totaal niet zelfs, maar dit leek een grote fout van Max. De Max adoratie en goed praterij hier slaat ook geheel door.
Max doet hopelijk een hoop ervaring op en volgend jaar consistent punten met een grote uitschieter naar plek 4 of 5 ofzo. Ik hoop van ganser harte dat die races gaat winnen.
Je vergeet de vierde soort, die het gewoon tof vinden om F1 te kijkenquote:Op zondag 24 mei 2015 16:26 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
laten we eerlijk zijn, velen vergelijken Max en sainz op basis van punten en ja dat wint sainz. Maar ben dan ook zo eerlijk dat sainz wel geluk heeft gehad in veel races, max zit al aan zijn 4e motor. Dus die vergelijking vind ik een beetje krom. Elke debutant maakt fouten en moet leren, dat moest vettel ook in zijn eerste jaar net zoals ham en de rest van het veld. En die waren allemaal ouder, daarom is het knap wat hij laat zien en hoe hij rijd in een race.
Zijn leeftijd speelt mee omdat hij minder ervaring heeft dan de rest van het veld maar hij heeft de intelligentie van iemand die ouder is en daarvoor rijd hij f1 niet omdat hij veel ervaring heeft. Ze gaven aan bij de start van het seizoen dat dit jaar het gaat om ervaring op te doen en te leren, en dat doet hij elke race, je kan niet verwachten dat hij elke race in de punten rijd of geen fouten maakt dat verwacht niemand. Alleen de trolls zeuren om hem af te zeiken als hij geen wereldkampioen word in zijn eerste seizoen. Ik snap het niet laat de mensen gewoon genieten van Max. Ik ben geen fan van ham maar zeik hem ook niet elke race af.
Deze topics bestaan uit 3 type mensen, pro Max mensen, mensen die alleen maar komen klagen over Max, en mensen die fan van een ander team/coureur zijn. En er rijden 20 man en toch word Max hier he't meeste uitgekotst door mensen, tja 17 jaar eerste seizoen en dan vraag ik mij niet meer af welke mensen hier kinderachtig komen doen ;-)
En met dr crash, als je moet voetbal nooit op goal schiet scoor je nooit, en er gaan er ook heel wat over. Als je met racen niets probeert eindig je altijd als laatste of je moet geluk hebben zoals sainz deze race die alleen maar de 2 marussia op de baan heeft ingehaald en toch nog in de punten rijd.
Nou ja, enige nuance dan; in mijn ogen. Ik denk dat het beeld heel erg vertekend werd door de switch van de camera. Het ging (als ik het goed herinner) van topview naar voorvleugel view en 1,5 seconde later hing Max in de achtervleugel van Grosjean. Dan lijkt alles veel rapper te gaan.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik weet (nog) niet of dit echt een grote fout van Max was
Ja, dat was wel duidelijk.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:33 schreef zoem het volgende:
Volgens Horner mocht Ricciardo voorbij aan Kvyat om te kijken of hij voorbij Hamilton kon. Mocht dat niet lukken was de afspraak om de plek terug te geven aan zijn teamgenoot.
Het ging wel hard ja en op die onboard ook moeilijk te zien, het lijkt wel dat het zijn fout was moet ik zeggen maar ook dat Grosjean wat eerder remtquote:Op zondag 24 mei 2015 16:33 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Nou ja, enige nuance dan; in mijn ogen. Ik denk dat het beeld heel erg vertekend werd door de switch van de camera. Het ging (als ik het goed herinner) van topview naar voorvleugel view en 1,5 seconde later hing Max in de achtervleugel van Grosjean. Dan lijkt alles veel rapper te gaan.
Het leek mij ook een kleine fout, een centimer of 10, een duizendste seconde, die categorie.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik weet (nog) niet of dit echt een grote fout van Max was
Dan is het gewoon een raceincident, Grosjean die iets vroeger remt om Verstappen op te vangen en Verstappen die later remt om nog wat te pushen en dan blokkeert dat wiel en ben je gezien.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het ging wel hard ja en op die onboard ook moeilijk te zien, het lijkt wel dat het zijn fout was moet ik zeggen maar ook dat Grosjean wat eerder remt
Dat.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:18 schreef Nattekat het volgende:
Mocht uit de telemetrie blijken dat Grosjean eerder remt is het zoals dz5b604 zegt een raceongeluk. Maar ik had niet het idee dat Grosjean qua afstand eerder remde, het leek enkel zo te zijn door de camera switch.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het ging wel hard ja en op die onboard ook moeilijk te zien, het lijkt wel dat het zijn fout was moet ik zeggen maar ook dat Grosjean wat eerder remt
Klopt wat je zegt, sommigen zijn idd te lyrisch. Er moet gewoon vanuit beide kampen wat realistischer gekeken worden naar Max. Wij zijn allemaal liefhebbers de echte experts lopen rond op het circuit, en we gaan het wel zien in de toekomst met max. Tot nu toe lekker genieten van hem want ondanks de crash, en waar de fout ook ligt ik heb genoten van max vandaag terwijl ik bang was voor weer een parade race. Ach en dan crasht hij maar elke race en is na 1 seizoen het f1 avontuur voorbij is tenminste weer wat te beleven op de baanquote:Op zondag 24 mei 2015 16:30 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Was het niet gepland dat Sainz Verstappen er voorbij liet?quote:Op zondag 24 mei 2015 16:36 schreef DeeBee het volgende:
Wel jammer dat die crash nu overheerst, die inhaalmanoeuvres in het zog van Vettel waren prachtig.
Die waren inderdaad lekker. Ook mooi dat hij over de radio zei van nou als ik achter Vettel blijf is het makkelijker volgens mijquote:Op zondag 24 mei 2015 16:36 schreef DeeBee het volgende:
Wel jammer dat die crash nu overheerst, die inhaalmanoeuvres in het zog van Vettel waren prachtig.
Nee Sainz zat een beetje te slapen en deed het op een onhandig punt.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:38 schreef Montov het volgende:
[..]
Was het niet gepland dat Sainz Verstappen er voorbij liet?
Inhaalactie op Bottas was mooi.
Laten we die lift bij Vettel ook gewoon onthouden want dat was wel een bazenactie van Verstappen.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:38 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die waren inderdaad lekker. Ook mooi dat hij over de radio zei van nou als ik achter Vettel blijf is het makkelijker volgens mij
Baasje hoor die 17 jarige knul
Zeker bazenactie. Toch wel man of the match voor mij. Veel in beeld geweest en de mooiste inhaalacties laten zien. En eraf met een race incident. Grosjean remt (in mijn ogen te) vroeg; Max laat omdat hij een gaatje denkt te zien. Als Grosjean daar gewoon normaal geremd had was MAx erlangs geweest met een mooie actie.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:38 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Laten we die lift bij Vettel ook gewoon onthouden want dat was wel een bazenactie van Verstappen.
quote:Op zondag 24 mei 2015 16:38 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die waren inderdaad lekker. Ook mooi dat hij over de radio zei van nou als ik achter Vettel blijf is het makkelijker volgens mij
Baasje hoor die 17 jarige knul
En 450K dit jaar.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:43 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Sowieso een interessante race voor hem, super veel screen time en bewondering van iedereen, inclusief andere teams via social media. Kon veel slechter!
Is dat zo belangrijk? Je zoon van 17 is net snoeihard eraf gegaan. Die hebben even andere dingen aan hun hoofd. Eerst checken of alles in orde is en doorspreken en dan komt dat interview later wel.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:44 schreef eight het volgende:
Wéér geen interview van Max of Jos op sport 1
Fout van het team en een dikke ook. Volkomen terecht dat Lewis pissed is imoquote:Op zondag 24 mei 2015 16:45 schreef zoem het volgende:
De pitcall van Mercedes krijgt de volle aandacht op Sky; weinig over de crash van Max.
Kan niet lang meer durenquote:Op zondag 24 mei 2015 16:46 schreef Mano_ het volgende:
Heeft Jos Grosjean al op z'n bek geslagen trouwens?![]()
Hij is vrijgesteld van belasting betalen? Of vangt hij het netto?quote:Op zondag 24 mei 2015 16:45 schreef Geralt het volgende:
En 450K dit jaar.
Al rijdt ie alleen maar dit jaar uit dan houdt ie er toch een dik huis en mooie auto aan over wat ie zo even cash neer kan leggen.
Ik zou er voor tekenen
nope gaat nog zo'n 40-50% afquote:Op zondag 24 mei 2015 16:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hij is vrijgesteld van belasting betalen? Of vangt hij het netto?
Dit inderdaadquote:Op zondag 24 mei 2015 16:43 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zeker bazenactie. Toch wel man of the match voor mij. Veel in beeld geweest en de mooiste inhaalacties laten zien. En eraf met een race incident. Grosjean remt (in mijn ogen te) vroeg; Max laat omdat hij een gaatje denkt te zien. Als Grosjean daar gewoon normaal geremd had was MAx erlangs geweest met een mooie actie.
Beter proberen en eraf dan niks proberen en 11de worden.
Die gaat nog wel in Monaco wonen.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:45 schreef Geralt het volgende:
[..]
En 450K dit jaar.
Al rijdt ie alleen maar dit jaar uit dan houdt ie er toch een dik huis en mooie auto aan over wat ie zo even cash neer kan leggen.
Ik zou er voor tekenen
Precies. En dan ws ook nog wat kosten hier en daar...quote:
Dat maakt voor dit jaar geen reet uit.quote:
voor dit jaar niet. Hij woont toch nog thuis. Veel kosten zal die niet hebben.quote:
Wel vreemd dat hij zijn stuur vast bleef houden.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:45 schreef franklop het volgende:
Las ergens dat Max wat last van zijn polsen heeft. Eerste echte crash dat hij pas had zeker? Deed iig geen poging het stuur los te laten
Achteraf is het mooi wonenquote:Op zondag 24 mei 2015 16:51 schreef marcodej het volgende:
Max had natuurlijk nooit in die positie moeten zitten natuurlijk. Zonder pitfout wordt ie netjes zevende.
Ik zou het onterecht vinden als Max een straf krijgt en dat is niet omdat Max een Nederlander/Belg is.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:54 schreef WEST het volgende:
Alleen max en zijn moesten zich om 16:30 melden bij de stewards. Geen Grosjean
Wat zei die? Ik heb geen Skyquote:
Op basis van onduidelijke tv-beelden, je laat je duidelijk beïnvloeden door het feit dat Max Nederlander is, want je kan op basis van de beelden niet zeker weten wie er fout zat.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:56 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik zou het onterecht vinden als Max een straf krijgt en dat is niet omdat Max een Nederlander/Belg is.
Het is een race incident en áls er iemand een straf moet krijgen als ie dan toch uitgedeeld moet worden dan is het Grosjean; dat was echt een domme actie van hem met iemand zo kort achter je. Dat weet je dat dat fout gaat. Je weet dat die bocht naar rechts gaat en je weet dat iemand de rechterkant kiest of jij nou van je gas gaat of niet, die auto zit rechts. Dat wéét je. Dan ga je daar niet belachelijk vroeg van je gas af want dat gaat in tranen eindigen.
Straf voor Grosjean of race incident kan ik beiden mee leven. Straf voor Max zou ik onterecht vinden.
Waarom niet? Grosjean remt veel te vroeg. Dat zie je prima op de beelden.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:58 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Op basis van onduidelijke tv-beelden, je laat je duidelijk beïnvloeden door het feit dat Max Nederlander is, want je kan op basis van de beelden niet zeker weten wie er fout zat.
Zelfs Max gaf toe dat het z'n eigen schuld was.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:58 schreef Geralt het volgende:
[..]
Waarom niet? Grosjean remt veel te vroeg. Dat zie je prima op de beelden.
Dat is onzin, echt onzin hij remt zeker niet veel te vroeg, hoogstens iets te vroeg, maar Verstappen remt ook te laat (is ook prima te zien).quote:Op zondag 24 mei 2015 16:58 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat hij nog kon lachen, op wat stijve armen nog in orde was en verder op de crash na lekker gereden heeft!quote:
Dat kan je inderdaad niet helemaal zien, maar ik heb die beelden nu wel heel vaak gezien en ik zie dat Grosjean ineens een tikje naar rechts gaat. Vervolgens remt hij precies op het moment dat hij weer naar links gaat. Verstappen kon nergens naartoe.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:58 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Op basis van onduidelijke tv-beelden, je laat je duidelijk beïnvloeden door het feit dat Max Nederlander is, want je kan op basis van de beelden niet zeker weten wie er fout zat.
Dat het niets eens echt een move was en dat ie eigenlijk op hetzelfde punt remde als het rondje daarvoor (en GRO dus veel eerder) en dat hij daardoor verrast werd.quote:
En dat.quote:Op zondag 24 mei 2015 17:01 schreef gbm het volgende:
[..]
Dat het niets eens echt een move was en dat ie eigenlijk op hetzelfde punt remde als het rondje daarvoor (en GRO dus veel eerder) en dat hij daardoor verrast werd.
Dat is iets anders dan zeggen dat het je eigen schuld is.quote:Op zondag 24 mei 2015 17:01 schreef gbm het volgende:
[..]
Dat het niets eens echt een move was en dat ie eigenlijk op hetzelfde punt remde als het rondje daarvoor (en GRO dus veel eerder) en dat hij daardoor verrast werd.
Dat noemen we je lijn verdedigen en dat is normaal, je laat niet iemand er zo maar voorbij en hij gaat van z'n gas af omdat er een bocht aankomt.quote:Op zondag 24 mei 2015 17:03 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat is iets anders dan zeggen dat het je eigen schuld is.
Grosjean komt naar rechts en gaat van zn gas op het moment dat ie naar links gaat. Max kon nergens meer heen. Als Grosjean gewoon normaal gereden had dan was ie er voorbij geweest.
Dat kan je niet zien. Je ziet alleen de relatieve snelheid tussen die twee auto's. Een rempunt ontdekken tov de baan is niet te doen op het oog, want die eerste fractie van een seconde bij het remmen zie je geen visueel verschil in snelheid. Dat is ook de reden waarom normale auto's een remlicht hebben: de vertraging zie je anders te laat.quote:Op zondag 24 mei 2015 17:00 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Dat is onzin, echt onzin hij remt zeker niet veel te vroeg, hoogstens iets te vroeg, maar Verstappen remt ook te laat (is ook prima te zien).
Komt het wel op neer. Het was in ieder geval niet Grosjeans schuld.quote:Op zondag 24 mei 2015 17:03 schreef Geralt het volgende:
Dat is iets anders dan zeggen dat het je eigen schuld is.
Hij gaat vroeger van zn gas af dan nodig is en kan verwachten dat die achter hem daar niet tijdig op kan anticiperen; hij rijdt immers dezelfde lijn achter hem.quote:Op zondag 24 mei 2015 17:04 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Dat noemen we je lijn verdedigen en dat is normaal, je laat niet iemand er zo maar voorbij en hij gaat van z'n gas af omdat er een bocht aankomt.
Max moet gewoon zorgen dat hij ook niemand raakt als er wat vroeger wordt geremd.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:58 schreef Geralt het volgende:
Ik vind dat we atoombommen op frankrijk moeten gooien. Misschien is het maar goed dat ik niet de baas ben in dit landquote:Op zondag 24 mei 2015 17:05 schreef k_man het volgende:
[..]
Komt het wel op neer. Het was in ieder geval niet Grosjeans schuld.
Dat weet je niet, dat kan je niet zien op de beelden. Je moet ophouden om die foute conclusie te trekken om zo maar niet de schuld bij Verstappen neer te leggen. Verstappen anticipeerde hoe dan ook niet snel genoeg en remde ook te laat, dus gewoon een raceincident.quote:Op zondag 24 mei 2015 17:06 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hij gaat vroeger van zn gas af dan nodig is en kan verwachten dat die achter hem daar niet tijdig op kan anticiperen; hij rijdt immers dezelfde lijn achter hem.
Inderdaad, is het niet Renault die hem naait, dan is het wel een andere Fransoosquote:Op zondag 24 mei 2015 17:06 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik vind dat we atoombommen op frankrijk moeten gooien. Misschien is het maar goed dat ik niet de baas ben in dit land
Hij gaat vroeger van z'n gas af omdat z'n banden op zijn.quote:Op zondag 24 mei 2015 17:06 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hij gaat vroeger van zn gas af dan nodig is en kan verwachten dat die achter hem daar niet tijdig op kan anticiperen; hij rijdt immers dezelfde lijn achter hem.
Jij doet precies hetzelfde, maar dan omgekeerd.quote:Op zondag 24 mei 2015 17:07 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Dat weet je niet, dat kan je niet zien op de beelden. Je moet ophouden om die foute conclusie te trekken om zo maar niet de schuld bij Verstappen neer te leggen. Verstappen anticipeerde hoe dan ook niet snel genoeg en remde ook te laat, dus gewoon een raceincident.
Nee volgens Geralt doet die dat omdat die wilt dat Max tegen hem aan rijdt.quote:Op zondag 24 mei 2015 17:07 schreef k_man het volgende:
[..]
Hij gaat vroeger van z'n gas af omdat z'n banden op zijn.
Niet, ik zeg gewoon beide schuldig en dus een normaal raceincident.quote:Op zondag 24 mei 2015 17:07 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Jij doet precies hetzelfde, maar dan omgekeerd.
Hoezo was het niet nodig? Hij had oudere banden en moest die wellicht sparen. Door verdedigend te rijden kun je dan een veel snellere auto achter je houden.quote:Op zondag 24 mei 2015 17:06 schreef Geralt het volgende:
Het verschil Hamilton Vettel was een stuk kleiner dan Grosjean Verstappen. Verstappen reed in 3 rondjes 7,3 seconde er af.quote:Op zondag 24 mei 2015 17:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hoezo was het niet nodig? Hij had oudere banden en moest die wellicht sparen. Door verdedigend te rijden kun je dan een veel snellere auto achter je houden.
Kijk eens naar Hamilton, die heeft gekeken en gezien dat het er niet in zat en dus genoegen genomen met de 3e plek.
Een 11e plek levert geen punten op, dus niet zo heel raar dat je dan wat harder probeert er voorbij te komen.quote:Op zondag 24 mei 2015 17:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hoezo was het niet nodig? Hij had oudere banden en moest die wellicht sparen. Door verdedigend te rijden kun je dan een veel snellere auto achter je houden.
Kijk eens naar Hamilton, die heeft gekeken en gezien dat het er niet in zat en dus genoegen genomen met de 3e plek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |