Ook dat is te wijten aan de gebrekkige middelen. Je moet bij middelen aan meer denken dan alleen maar geld, het gaat ook om de deskundige mensen en het aantal deskundige mensen wat in je stal zit. Dat is voor heel de NPO meer dan voor de TROS en voor heel Nederland meer dan enkel voor de NPO. Een simpel voorbeeldje, ik denk dat bij dat talentenprogramma van Giel meer deskundigheid is dan de ploeg van TROS die het ESF organiseert.quote:Op zondag 24 mei 2015 19:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Alles ten nadele van de TROS, die ons Shalalie en de 3JS door de strot duwde en die het NSF 2012 verkocht aan John de Mol en zijn afgedankte B-sterren.
Nee, dat is niet te wijten aan gebrekkige middelen. Het is te wijten aan bewust gemaakte keuzes. Bijvoorbeeld de keuze van de NOS om het Songfestival niet meer te verzorgen, terwijl er wél tientallen miljoenen aan uitzendrechten voor sport worden uitgegeven. Elke onbeduidende schaatswedstrijd en voetbalwedstrijd (tot oefenwedstrijden aan toe) komt live op tv in dit land. En nee, ik heb niks tegen sport.quote:Op zondag 24 mei 2015 20:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ook dat is te wijten aan de gebrekkige middelen. Je moet bij middelen aan meer denken dan alleen maar geld, het gaat ook om de deskundige mensen en het aantal deskundige mensen wat in je stal zit. Dat is voor heel de NPO meer dan voor de TROS en voor heel Nederland meer dan enkel voor de NPO. Een simpel voorbeeldje, ik denk dat bij dat talentenprogramma van Giel meer deskundigheid is dan de ploeg van TROS die het ESF organiseert.
Nee, ik denk dat het organiseren van een kwalitatief hoogwaardige voorronde op korte termijn ook een illusie is. Zowel geld als kennis is momenteel afwezig en de resultaten uit het verleden bieden weinig hoop voor de toekomst. Je kan dan wel streven naar Scandinavisch niveau, maar ik vrees dat het dan een typisch West-Europese voorronde van het niveau Zwitserland/Portugal/Ierland wordt. Ik vind wel dat een goed NSF op lange termijn het doel moet zijn, maar in de tussentijd zou ik liever een artiest aanwijzen en het budget dan besteden aan een goede tekstschrijver en een sterke act.quote:Op zondag 24 mei 2015 20:49 schreef Jane het volgende:
Ik heb helemáál geen hoge pet op van de TROS en ik verdenk ze ervan het ESF het liefst te willen gebruiken als gezellig TROS-familieuitje. Eén van de familievrienden zingt een liedje, maar de uitslag maakt eigenlijk niet uit, als iedereen maar lekker los kan gaan op kosten van de zaak.
Toch houdt je jezelf voor de gek als je denkt dat het automatisch beter gaat als de NOS het weer gaat doen. Tot 2010 wérd het georganiseerd door de NOS, hè? Die hebben zo'n 10 jaar lang ook niet veel soeps gestuurd.
Ik zie de ex-Idols kandidaten van onze bodem niet zo professioneel optreden.quote:Op zondag 24 mei 2015 21:37 schreef capristo het volgende:
Mans Zelmerlöw is ook maar ex-idols kandidaat net als Loreen, Liedje + Act is veel belangrijker.
Met 125 bpm worden mensen fysiek weer wakker en daar zullen ze je voor belonen.quote:Op zondag 24 mei 2015 19:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Tja, ik heb niets met dance en ik zal nooit iets krijgen met dance. Rock, blues, jazz, soul, country, punk, reggae, ik vind het allemaal best als het maar geen dance, house of een afgeleide hiervan is.
En ook Waylon deed mee aan Holland's Got Talent.quote:Op zondag 24 mei 2015 21:37 schreef capristo het volgende:
Mans Zelmerlöw is ook maar ex-idols kandidaat net als Loreen, Liedje + Act is veel belangrijker.
Daar zijn we het over eens.quote:Op zondag 24 mei 2015 20:19 schreef Elfletterig het volgende:
Ik wijs er slechts op dat de muziekcultuur in Nederland ondermaats is. Zwaar ondermaats zelfs. Hoe er met het Songfestival wordt omgegaan, is daar een directe vertaling van.
Je zou het Songfestival bij de AvroTros moeten weghalen en weer onder de vlag van de NOS moeten brengen, met meer budget en eventueel in samenwerking met andere omroepen die expertise kunnen inbrengen, zoals BNN-VARA of zelfs PowNed.
Ze willen niet, al jaren zeggen ze 'nee'quote:Op maandag 25 mei 2015 06:20 schreef WhiteBeard het volgende:
Bijna niemand die de potentie inziet van een wereldband? Ik snap dat heel veel grietjes stapelverliefd zijn op Waylon, maar Waylon kan echt niet tippen aan Within Temptation. Hoeveel gouden platen heeft Waylon al op zijn naam staan in het buitenland?
Tijd om een keer ja te zeggen.quote:Op maandag 25 mei 2015 08:36 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ze willen niet, al jaren zeggen ze 'nee'
Ik denk eigenlijk niet dat je kunt zeggen dat de Nederlandse muziekcultuur ondermaats is. Wat wel een probleem is, is dat we in Nederland geneigd zijn om mensen tot A-artiest te bombarderen puur omdat ze in de bladen staan en/of in televisieprogramma's presenteren, in jury's van talentenjachten zitten enzovoort. Het is belangrijk om te beseffen dat artiesten niet voor dat soort televisiewerk worden gevraagd vanwege hun muzikale kwaliteiten. En dat dit dus artiesten zijn die ervoor kiezen hun muziekcarrière op een lager pitje te zetten om televisiewerk te gaan doen. Voor het geld en voor wat easy exposure. Het zijn A-BNers i.p.v. A-muzikanten.quote:Op zondag 24 mei 2015 20:19 schreef Elfletterig het volgende:
Ik wijs er slechts op dat de muziekcultuur in Nederland ondermaats is. Zwaar ondermaats zelfs. Hoe er met het Songfestival wordt omgegaan, is daar een directe vertaling van.
Wat mij betreft houden ze het bij dat standpunt, potsierlijke herrie.quote:Op maandag 25 mei 2015 08:36 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ze willen niet, al jaren zeggen ze 'nee'
Ondermaats is nog zwak uitgedrukt. "Ver ondermaats" komt beter in de buurt. Op het Songfestival is dat weer goed zichtbaar geworden, zoals de afgelopen 10 jaar al zo vaak het geval was. We laten ons aftroeven door landjes van 3-4 miljoen inwoners.quote:Op maandag 25 mei 2015 13:36 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk niet dat je kunt zeggen dat de Nederlandse muziekcultuur ondermaats is. Wat wel een probleem is, is dat we in Nederland geneigd zijn om mensen tot A-artiest te bombarderen puur omdat ze in de bladen staan en/of in televisieprogramma's presenteren, in jury's van talentenjachten zitten enzovoort. Het is belangrijk om te beseffen dat artiesten niet voor dat soort televisiewerk worden gevraagd vanwege hun muzikale kwaliteiten. En dat dit dus artiesten zijn die ervoor kiezen hun muziekcarrière op een lager pitje te zetten om televisiewerk te gaan doen. Voor het geld en voor wat easy exposure. Het zijn A-BNers i.p.v. A-muzikanten.
Die "potsierlijke herrie" levert een aardig palmares op, waar andere Nederlandse artiesten alleen maar van gaan kwijlen.quote:Op maandag 25 mei 2015 13:41 schreef Cee het volgende:
[..]
Wat mij betreft houden ze het bij dat standpunt, potsierlijke herrie.
Op maandag 25 mei 2015 06:20 schreef WhiteBeard het volgende:
Within Temptation heeft een grote en trouwe fanbase in heel Europa, maar ja, ze willen echt niet.quote:Op maandag 25 mei 2015 16:33 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
De buitenlandse successen van nederlandse acts in de afgelopen 10 jaar zijn op Esmee Denters en Mr Probz na allemaal Dj's of danceformaties (Garrix, Tiesto,Sidney Samson, Hi_Tack, Bingo Players, Van Buuren). En daar heb je dan weer niet zoveel aan op dit festival gok ik.
Dingen als Within temptation zijn ook wel populair, maar dan weer niet in de deelnemende gebieden. Met uitzondering van Portugal geloof ik.
Er was trouwens laatst nog een NLse zanderes bij RTL Late Night die polulair is in Amerika, was ook bij Ellen geweest enzo. Maar zou niet meer weten wie dat was.
Within Temptation is ook populair in het oostblok. Ze haalden een gouden plaat in Ruslandquote:Op maandag 25 mei 2015 16:33 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
De buitenlandse successen van nederlandse acts in de afgelopen 10 jaar zijn op Esmee Denters en Mr Probz na allemaal Dj's of danceformaties (Garrix, Tiesto,Sidney Samson, Hi_Tack, Bingo Players, Van Buuren). En daar heb je dan weer niet zoveel aan op dit festival gok ik.
Dingen als Within temptation zijn ook wel populair, maar dan weer niet in de deelnemende gebieden. Met uitzondering van Portugal geloof ik.
Er was trouwens laatst nog een NLse zanderes bij RTL Late Night die polulair is in Amerika, was ook bij Ellen geweest enzo. Maar zou niet meer weten wie dat was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |