ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
Vliegtuigen halen de tijd dan vaak wel in, treinen lopen nooit bijna alles in..
Dat is waar, als een trein met vertraging vertrekt, dan wordt het onderweg vaak alleen maar erger. Hoewel... Arke en Corendon zijn ook goed in het laten oplopen van vertraging.
Op vrijdag 22 mei 2015 14:59 schreef Dr_Flash het volgende: Onberekenbare klerezooi. Waarom moet ik trouwens Omreizen over Utrecht? Kan ik niet meer Amersfoort Hilversum Schiphol?
Standaard omreisroute als de reisplanner ervan uitgaat dat je je overstap niet haalt.
Op vrijdag 22 mei 2015 15:04 schreef FredvZ het volgende: Komt net een vraag voorbij in het publieke verhoor over de keuze van AnsoldoBreda: "Was de voorkeur niet ontstaan door het mooie Italiaanse design?"
Je zag die Smulders gewoon denken: "Heeft u die trein wel eens gezien?"
Vermoedelijk dus net voor Rotterdam richting het zuiden ergens?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
De NS was verminderd toerekeningsvatbaar toen het bedrijf 178 miljoen euro bood op het reizigersvervoer over de HSL-Zuid. Dat heeft toenmalig projectdirecteur Wim Korf verklaard tegenover de parlementaire enquêtecommissie die het Fyra-debacle onderzoekt.
Korf denkt dat het bedrijf geestelijke schade heeft opgelopen bij de privatisering in de jaren ‘90: “Ik heb tijdens de overleggen met de NS op geen enkel moment het idee gehad dat het bedrijf ze allemaal op een rijtje had. Er werden wat willekeurige bedragen genoemd en met enige regelmaat hoorde ik dat we ook zouden stoppen op station Duivendrecht.”
Oud-minister Gerrit Zalm noemde de NS eerder al ‘wereldvreemd’. Hij zegt dat het bedrijf zelfs al voor de privatisering vreemd gedrag vertoonde. Ook Zalms vroegere collega Tineke Netelenbos stelt dat de NS ‘baarlijke nonsens’ verkondigde.
NS-directeur Timo Huges reageerde aantoonbaar verward op de berichtgeving: “De prijs van een treinkaartje gaat volgend jaar omhoog.”
Op vrijdag 22 mei 2015 16:54 schreef DriekOplopers het volgende: Wat is dat nou weer voor gekloot tussen Almere en Lelystad? Al sinds op zijn minst 14 uur geen treinen wegens een stroomstoring...
Op vrijdag 22 mei 2015 16:54 schreef DriekOplopers het volgende: Wat is dat nou weer voor gekloot tussen Almere en Lelystad? Al sinds op zijn minst 14 uur geen treinen wegens een stroomstoring...
Ik zou me eerder kwaad gaan maken over Dordrecht - Breda/Roosendaal. Daar zijn gisterenochtend afwijkingen gevonden in spoorstaven door een UST en de treindienst is al 2 dagen beperkt. Stroomstoringen zijn dingen die kunnen gebeuren (er gaat wel eens wat stuk), spoorstaven die ineens niet meer aan de norm voldoen is iets wat je voor moet kunnen blijven.
Ik zou me eerder kwaad gaan maken over Dordrecht - Breda/Roosendaal. Daar zijn gisterenochtend afwijkingen gevonden in spoorstaven door een UST en de treindienst is al 2 dagen beperkt. Stroomstoringen zijn dingen die kunnen gebeuren (er gaat wel eens wat stuk), spoorstaven die ineens niet meer aan de norm voldoen is iets wat je voor moet kunnen blijven.
Kan zijn dat vannacht de UST de andere kant op heeft gereden en het dus andere afwijkingen zijn.
Op vrijdag 22 mei 2015 17:13 schreef Prins_Pils het volgende: Maareh, wat is er dan precies aan stuk dat dat nu plotseling snel midden in de week moet gebeuren? Kon dat niet tot een weekend wachten?
Dan kan dat niet alsnog in een weekend mee, die zitten volgestouwd met werk en strakke planningen..
Ik zou me eerder kwaad gaan maken over Dordrecht - Breda/Roosendaal. Daar zijn gisterenochtend afwijkingen gevonden in spoorstaven door een UST en de treindienst is al 2 dagen beperkt. Stroomstoringen zijn dingen die kunnen gebeuren (er gaat wel eens wat stuk), spoorstaven die ineens niet meer aan de norm voldoen is iets wat je voor moet kunnen blijven.
M’n bek hangt open. De NS heeft dus als strategie gehanteerd “we maken de kaartjes extra duur, dan kiezen er minder mensen voor de trein en zijn wij goedkoper uit”.
Ik heb Bert Meerstadt weleens in de Tweede Kamer horen zeggen dat de NS zich terdege laat leiden door zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid.
Dat is dus gewoon niet waar.
Ik geloof niet, dat ik binnen de OV-sector iemand ooit zulke verschrikkelijke dingen heb horen zeggen als Nol Dubken vanmorgen.
Er is maar één conclusie mogelijk. Al sinds jaar en dag wordt de NS geleid door een horde psychopaten. Het is ook niet voor niets dat zowel het NS-hoofdkantoor als het Pieter Baan Centrum zijn gevestigd in dezelfde stad.
De werkzaamheden voor de elektrificatie van het spoor tussen Zwolle en Wierden zijn gegund aan aannemer VolkerRail. In opdracht van de provincie en ProRail start VolkerRail in oktober 2015 met de uitvoering van de werkzaamheden. De werkzaamheden zijn medio 2017 gereed.
Werkzaamheden Bij de elektrificatie van het bijna 40 kilometer lange traject tussen Zwolle en Wierden gaat het onder andere om de aanleg van 900 masten voor de bovenleiding naast het spoor en ondergrondse leidingen van energieleveranciers naar drie nieuwe technische ruimten op het traject voor de stroomvoorziening. De fietsbrug over het spoor bij de Looweg in Wierden zal iets worden verhoogd, zodat de bovenleiding er onder door kan.
Impact voor reizigers: bus in plaats van trein in de avond Een van de doelen bij de uitvoering van de werkzaamheden is om de hinder voor reizigers tot een minimum te beperken. Daarom heeft de provincie op advies van reizigersorganisatie Rocov en in overleg met ProRail ervoor gekozen om het werk zoveel mogelijk na de avondspits en in de nacht uit te voeren.
Het eerste deel van de werkzaamheden wordt uitgevoerd vanaf oktober 2015 tot de zomer van 2016. ’s Avonds vanaf 20.00 rijden er bussen in plaats van treinen tussen Zwolle en Almelo. Doorgaande reizigers kunnen ook omreizen via Deventer of via Mariënberg (Vechtdallijnen).
Elektrificatie De provincie Overijssel heeft het treintraject Zwolle-Enschede in december 2014 van het Rijk overgenomen. Met de elektrificatie van de lijn Zwolle-Enschede, waar nu nog met dieseltreinen wordt gereden, bespaart de provincie op de exploitatiekosten (aanschaf-, onderhoud- en brandstofkosten).
Daarnaast verbetert de luchtkwaliteit in het gebied tussen Zwolle en Enschede. Elektrificatie zorgt ook voor een kortere rijtijd, waardoor de reizigers sneller op de plek van bestemming zijn en een hogere frequentie in de toekomst mogelijk is.
Op vrijdag 22 mei 2015 17:21 schreef b2py het volgende: Het eerste deel van de werkzaamheden wordt uitgevoerd vanaf oktober 2015 tot de zomer van 2016. ’s Avonds vanaf 20.00 rijden er bussen in plaats van treinen tussen Zwolle en Almelo. Doorgaande reizigers kunnen ook omreizen via Deventer of via Mariënberg (Vechtdallijnen).
Waarom moet dat zo lang duren eigenlijk?
De Britten hebben een elektrificatietrein waarmee ze een jaar besparen op de elektrificatie van Maidenhead - Swansea (380 km).
Dat weer wel. Maar wat ik meer bedoelde is, waarom duurt het zo lang en waarom wordt 's avonds de boel verbust? Wat voor werkzaamheden moeten ze in die periode doen waarvoor het spoor buiten dienst moet?
Op vrijdag 22 mei 2015 17:21 schreef DriekOplopers het volgende: M’n bek hangt open. De NS heeft dus als strategie gehanteerd “we maken de kaartjes extra duur, dan kiezen er minder mensen voor de trein en zijn wij goedkoper uit”.
Ik heb Bert Meerstadt weleens in de Tweede Kamer horen zeggen dat de NS zich terdege laat leiden door zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid.
Dat is dus gewoon niet waar.
Ik geloof niet, dat ik binnen de OV-sector iemand ooit zulke verschrikkelijke dingen heb horen zeggen als Nol Dubken vanmorgen.
Er is maar één conclusie mogelijk. Al sinds jaar en dag wordt de NS geleid door een horde psychopaten. Het is ook niet voor niets dat zowel het NS-hoofdkantoor als het Pieter Baan Centrum zijn gevestigd in dezelfde stad.
Nee, nee geen psychopaten, gewoon door geld, in deze constructie zou er uiteindelijk het meeste geld overblijven voor de heren die dit project aanstuurden, geen onderbouwing, gewoon onderbuikgevoel.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Er rijden voorlopig maar beperkt treinen tussen Almere en Lelystad. Er worden alleen sprinters ingezet en geen intercity's.Tussen Almere en Almere Oostvaarders is helemaal geen treinverkeer mogelijk. Daar worden bussen ingezet.
De problemen zijn veroorzaakt door een kabelbreuk bij werkzaamheden aan het spoor bij Almere Centrum. Het treinverkeer heeft een groot deel van de middag helemaal platgelegen. De problemen ontstonden rond half één door een stroomstoring in het veiligheidssysteem.
Vijf treinen in Flevoland kwamen toen stil te staan op het spoor en reizigers mochten de trein niet uit. De treinen zijn later toch stapvoets naar perrons gereden en de passagiers konden de treinen verlaten.
Almeerse bezoekers van de Libelle Zomerweek worden met pendelbussen naar Almere Centrum gebracht. De rest van de bezoekers wordt bij het station in Weesp afgezet.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Er is maar één conclusie mogelijk. Al sinds jaar en dag wordt de NS geleid door een horde psychopaten. Het is ook niet voor niets dat zowel het NS-hoofdkantoor als het Pieter Baan Centrum zijn gevestigd in dezelfde stad.
Wel grappig, je ziet niet vaak dat het niveau van het management zo grondig wordt aangepast aan dat van de belangenorganisaties waar het mee om moet gaan.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Wel grappig, je ziet niet vaak dat het niveau van het management zo grondig wordt aangepast aan dat van de belangenorganisaties waar het mee om moet gaan.
Op vrijdag 22 mei 2015 18:03 schreef Mr_Klaasje het volgende: Je kan het Rover niet kwalijknemen dat ze een paar jaar moesten bijkomen van hun doorgedraaide ex-woordvoerder.
Op vrijdag 22 mei 2015 17:21 schreef DriekOplopers het volgende: M’n bek hangt open. De NS heeft dus als strategie gehanteerd “we maken de kaartjes extra duur, dan kiezen er minder mensen voor de trein en zijn wij goedkoper uit”.
Ik heb Bert Meerstadt weleens in de Tweede Kamer horen zeggen dat de NS zich terdege laat leiden door zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid.
Dat is dus gewoon niet waar.
Ik geloof niet, dat ik binnen de OV-sector iemand ooit zulke verschrikkelijke dingen heb horen zeggen als Nol Dubken vanmorgen.
Er is maar één conclusie mogelijk. Al sinds jaar en dag wordt de NS geleid door een horde psychopaten. Het is ook niet voor niets dat zowel het NS-hoofdkantoor als het Pieter Baan Centrum zijn gevestigd in dezelfde stad.
En weet je wat nog veel erger is, NS komt er elke keer mee weg. D'r wordt me daar een boel vals spel gespeeld zeg, niet normaal. Zie HSL, zie Limburg. Laatst ook al dat bericht dat Qbuzz met hun dumpprijzen de markt verstoord. Ik word er wel een beetje treurig van zo.
Op vrijdag 22 mei 2015 17:31 schreef James1988 het volgende: Dat weer wel. Maar wat ik meer bedoelde is, waarom duurt het zo lang en waarom wordt 's avonds de boel verbust? Wat voor werkzaamheden moeten ze in die periode doen waarvoor het spoor buiten dienst moet?
Kabels & Leidingen verplaatsen, aanpassen spoorbaan, in de grond gooien van de funderingen, plaatsen palen, ophangen waslijn en dan vergeet ik nog legio zaken.
De vraag aan het loket van Marne-la-Vallée Chessy wat ze me konden vertellen over de Riviera Express leverde dit stukje huisvlijt op, op een blanco biljet
Met de mededeling dat op Gare de l'est men wel kon vertellen wat de pot schaft
Op vrijdag 22 mei 2015 18:42 schreef Darkwing_Duck het volgende: De vraag aan het loket van Marne-la-Vallée Chessy wat ze me konden vertellen over de Riviera Express leverde dit stukje huisvlijt op, op een blanco biljet
Ik zit nu in een Deense Intercity maar als er iets wordt omgeroepen ik waan ik me steeds even in Frankrijk. Omroeppingeltje lijkt erg op het Franse deuntje.
Eerste klasse ontbijt inbegrepen. Sowieso moet er voor Rusland een visum geregeld worden. En ze konden me geen details vertellen of eten faciliteiten enzo. Behalve dat t personeel Pools en Engels spreekt. (En of t Noordpools of Zuidpools wast wist ze niet.) Ze namen wel echt de tijd.
Eerste klasse ontbijt inbegrepen. Sowieso moet er voor Rusland een visum geregeld worden. En ze konden me geen details vertellen of eten faciliteiten enzo. Behalve dat t personeel Pools en Engels spreekt. (En of t Noordpools of Zuidpools wast wist ze niet.) Ze namen wel echt de tijd.
Oh oké, netjes. Ik wist wel van het bestaan van de trein Nice-Moskou. Wordt die door de Russische spoorwegen gereden? Het is volgens mij een van de weinige treinen naar Moskou vanaf West Europa die nog over is of niet?
Oh oké, netjes. Ik wist wel van het bestaan van de trein Nice-Moskou. Wordt die door de Russische spoorwegen gereden? Het is volgens mij een van de weinige treinen naar Moskou vanaf West Europa die nog over is of niet?
Moskou - Nice, Moskou - Paris en Moskou - Praag is er nog als EN.
Moskou - Nice, Moskou - Paris en Moskou - Praag is er nog als EN.
Aha. Nja die vanuit Parijs doet ook steden als Hannover Berlijn en Warschau aan zat ik. Dat zin opzicht mooie opstappunten. Lijkt me wel lagen om te doen.
Meer zie ik hert nou goed, je staat ongeveer een halve dag op Straatsburg? Ik heb eens een tussenlanding gehad in Straatsburg van 2 uur en dat vond ik al geen kut aan.
+-----------------------+------------+---------+ | Station name | Dep./Arr. | Time | +-----------------------+------------+---------+ | Frankfurt (Oder) | d | 17.18 | +-----------------------+------------+---------+ | Berlin Lichtenberg | d | 19.33 | +-----------------------+------------+---------+ | Berlin Hbf | d | 20.01 | +-----------------------+------------+---------+ | Erfurt Hbf | d | 22.32 | +-----------------------+------------+---------+ | Frankfurt (Main) Süd | a | 01.00s | +-----------------------+------------+---------+ | Karlsruhe Hbf | a | 03.32n | +-----------------------+------------+---------+ | Strasbourg | a | 04.49n | +-----------------------+------------+---------+ | Paris | a | 09.16 | +-----------------------+------------+---------+ | n: Does not stop at Karlsruhe or Strasbourg | | on the mornings of 8 to 29 August inclusive. | +----------------------------------------------+ | s: Stops only to set down passengers. | +----------------------------------------------+
+-----------------------+------------+---------+ | Station name | Dep./Arr. | Time | +-----------------------+------------+---------+ | Paris Est | d | 20.05 | +-----------------------+------------+---------+ | Strasbourg | d | 00.25p | +-----------------------+------------+---------+ | Karlsruhe | d | 01.41p | +-----------------------+------------+---------+ | Frankfurt (Main) Süd | d | 03.16u | +-----------------------+------------+---------+ | Erfurt Hbf | a | 06.35 | +-----------------------+------------+---------+ | Berlin Hbf | a | 09.11 | +-----------------------+------------+---------+ | Berlin Lichtenberg | a | 09.34 | +-----------------------+------------+---------+ | Frankfurt (Oder) | a | 11.15 | +-----------------------+------------+---------+ | p: Does not stop at Strasbourg or Karlsruhe | | on the mornings of 3 to 24 August inclusive. | +----------------------------------------------+ | u: Stops only to pick up passengers. | +----------------------------------------------+
Op vrijdag 22 mei 2015 21:42 schreef James1988 het volgende: RZD rijdt met gloednieuwe rijtuigen, op 19 juni worden de tijden gewijzigd. [ code verwijderd ]
Zo, dan zijn ze voorlopig ook niet van plan te stoppen met die verbinding denk ik? Anders investeer je niet in nieuwe rijtuigen. Hoe doen ze dat met omsporen trouwens?
Zo, dan zijn ze voorlopig ook niet van plan te stoppen met die verbinding denk ik? Anders investeer je niet in nieuwe rijtuigen. Hoe doen ze dat met omsporen trouwens?
In een omspoorinrichting aan de Poolse grens.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Zo, dan zijn ze voorlopig ook niet van plan te stoppen met die verbinding denk ik? Anders investeer je niet in nieuwe rijtuigen. Hoe doen ze dat met omsporen trouwens?
Ik denk dat die rijtuigen variabele assen hebben.
quote:
Op vrijdag 22 mei 2015 21:50 schreef Zug-Chef het volgende: Weer een reden om naar Berlijn te gaan, rijdt die trein eindelijk met daglicht én goed voor de zon voor zowel richting Moskou als richting Parijs.
Heb ik er nog eentje voor je: er gaan later dit jaar Talgo's rijden tussen Moskou en Berlijn.
En nog iets leuks natuurlijk. De CD 380 is toegelaten in Duitsland waarbij de EC's tussen Hamburg/Berlijn en Praag/Budapest doorgaand met dit loktype gereden gaan worden. Jammer van het verdwijnen van de CD 371 in het Elbedal bij Dresden maar in Berlijn krijg je er dus wat leuks bij, ipv altijd maar die suffe rode 101'en.
Ik werd uitgenodigd via NS Panel om te reageren op een nieuwe manier van reizigersinformatie. Dit betreft het direct informeren van de reiziger waar deze moet instappen dmv pushberichten op de smartphone. Ik heb het e.e.a in plaatjes hier onder gezet in de spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op vrijdag 22 mei 2015 19:34 schreef Darkwing_Duck het volgende: Eerste klasse ontbijt inbegrepen. Sowieso moet er voor Rusland een visum geregeld worden. En ze konden me geen details vertellen of eten faciliteiten enzo. Behalve dat t personeel Pools en Engels spreekt. (En of t Noordpools of Zuidpools wast wist ze niet.) Ze namen wel echt de tijd.
Op zaterdag 23 mei 2015 03:30 schreef Monopoly het volgende: De hele markt is verziekt. Het gaat al lang niet meer om veiligheid en 'de reiziger'. Alles draait om keiharde knaken. That's it.
Nee, absoluut niet. Wat ik kwalijk vind is dat wat ik vanuit de spoorwereld zelf zie, nu ik er werkzaam ben. Is dat men pretendeert veiligheid het belangrijkste vinden, maar dat men in de praktijk er niets aan wil doen, wanneer dat geld kost. Heel kwalijk.
Nee, absoluut niet. Wat ik kwalijk vind is dat wat ik vanuit de spoorwereld zelf zie, nu ik er werkzaam ben. Is dat men pretendeert veiligheid het belangrijkste vinden, maar dat men in de praktijk er niets aan wil doen, wanneer dat geld kost. Heel kwalijk.
Marktwerking, je neemt veel flexwerkers in dienst die een diepe band met bedrijf hebben.
Marktwerking, je neemt veel flexwerkers in dienst die een diepe band met bedrijf hebben.
Dit zie ik niet gebeuren waar ik werk. Wellicht in het goederen bij de wat kleinere vervoerders zonder een groot personeelsbestand. En het gaat ook niet om een band die je hebt met het bedrijf, het gaat er om dat vervoerders bepaalde keuzes maken met betrekking tot onderhoud van het materieel, hoe het personeel opgeleid wordt en kennis op peil wordt gehouden.
Het feit dat het aantal STS'en dit jaar weer zal gaan groeien is een schrijnend voorbeeld hiervan.
Dit zie ik niet gebeuren waar ik werk. Wellicht in het goederen bij de wat kleinere vervoerders zonder een groot personeelsbestand. En het gaat ook niet om een band die je hebt met het bedrijf, het gaat er om dat vervoerders bepaalde keuzes maken met betrekking tot onderhoud van het materieel, hoe het personeel opgeleid wordt en kennis op peil wordt gehouden.
Het feit dat het aantal STS'en dit jaar weer zal gaan groeien is een schrijnend voorbeeld hiervan.
Op de trein zal het nog wel meevallen maar op het station staan alleen nog automaten en paar uur per dag een uitzendmiep achter de balie.
De rails is niet van de NS, die beheren de treinen alleen maar. Blijft over onderhoud van treinstellen en bemanning.
quote:
En het gaat ook niet om een band die je hebt met het bedrijf, het gaat er om dat vervoerders bepaalde keuzes maken met betrekking tot onderhoud van het materieel, hoe het personeel opgeleid wordt en kennis op peil wordt gehouden.
Het feit dat het aantal STS'en dit jaar weer zal gaan groeien is een schrijnend voorbeeld hiervan.
Hoe krijg je mensen in de trein, klantvriendelijkheid lijkt me en die is nu ver te zoeken.
Klantvriendelijkheid is een belangrijk punt maar niet het belangrijkste om mensen in de trein te krijgen. Dan moet je meer denken aan betrouwbaarheid, minder uitval van treinen, minder storingen aan infra onderdelen, meer kennis, lagere prijzen, betere treinen, meer verbindingsbanen aanleggen, meer spoor, langere treinen en betere dienstregeling.
Veel zaken zullen voorlopig niet gebeuren, maar enkele worden opgepakt. Denk aan het SAAL-project, de aanleg van ERTMS (hogere snelheid op bepaalde baanvakken)
Klantvriendelijkheid is een belangrijk punt maar niet het belangrijkste om mensen in de trein te krijgen. Dan moet je meer denken aan betrouwbaarheid, minder uitval van treinen, minder storingen aan infra onderdelen, meer kennis, lagere prijzen, betere treinen, meer verbindingsbanen aanleggen, meer spoor, langere treinen en betere dienstregeling.
Veel zaken zullen voorlopig niet gebeuren, maar enkele worden opgepakt. Denk aan het SAAL-project, de aanleg van ERTMS (hogere snelheid op bepaalde baanvakken)
Al die dingen die je opnoemt hebben met klantvriendelijkheid te maken. Treinen horen gewoon op tijd te rijden, bij onze oosterburen lukt dat ook. Lagere prijzen hoeft niet eens wanneer je met de trein op een relaxte manier kan reizen. Daar is geen sprake van nu, altijd weer afwachten of de trein wel komt en of er plek is om te zitten.
Al die dingen die je opnoemt hebben met klantvriendelijkheid te maken.
Lariekoek. Het mag dan wel te maken hebben met klantvriendelijkheid, maar vergeet niet dat het gehele openbaar vervoer een maatschappelijke functie heeft. Het bedienen van verbindingen om reizigers van A naar B te brengen op een veilige, snelle en comfortabele manier. Dat klantvriendelijkheid een rol speelt zal ik zeker niet ontkennen, maar alle zaken vanuit mijn vorige post zijn een noodzaak om meer reizigers de trein in te krijgen.
quote:
Treinen horen gewoon op tijd te rijden, bij onze oosterburen lukt dat ook.
Natuurlijk horen treinen op tijd te rijden. Dat gebeurt ook gelukkig op grote schaal. Echter zijn alle treinen afhankelijk van van elkaar en van de verkeersleiding. Het zit een stuk complexer in elkaar als dat veel mensen denken. Als het echt zo makkelijk zou zijn, dan zou het wel gebeuren en hadden we deze (interessante) discussie niet
quote:
Lagere prijzen hoeft niet eens wanneer je met de trein op een relaxte manier kan reizen.
Dat is jouw mening, ik denk niet dat iedereen deze deelt. Dat laat ik even in het midden.
quote:
Daar is geen sprake van nu, altijd weer afwachten of de trein wel komt en of er plek is om te zitten.
Precies, en juist daar kunnen de verschillende vervoerders (er zijn er meer dan alleen NS) beter op inspelen. Reizigersgroei is interessant, maar dat moet je wel kunnen opvangen met bijvoorbeeld meer materieel of een groei van het aantal treinbewegingen. Als (laten we als voorbeeld de intercity van Amsterdam naar Utrecht op het hoogtepunt van de ochtendspits) altijd vol zit, dan moet je je als vervoerder afvragen of je die trein versterkt kan laten rijden, of dat je er een extra spitstrein achter aan laat rijden bijvoorbeeld. Daar kunnen vervoerders heus nog wat verbetering in maken, al is het al een verschrikkelijk druk bereden spoor.
Op zoveel plekken zijn verbeteringen mogelijk, mits je het goed aanpakt. Even een treintje versterken gaat ten koste van een andere trein die daardoor mogelijk ook te kort is, wanneer je maximaal met je rollend materieel rijdt.
Precies, en juist daar kunnen de verschillende vervoerders (er zijn er meer dan alleen NS) beter op inspelen. Reizigersgroei is interessant, maar dat moet je wel kunnen opvangen met bijvoorbeeld meer materieel of een groei van het aantal treinbewegingen. Als (laten we als voorbeeld de intercity van Amsterdam naar Utrecht op het hoogtepunt van de ochtendspits) altijd vol zit, dan moet je je als vervoerder afvragen of je die trein versterkt kan laten rijden, of dat je er een extra spitstrein achter aan laat rijden bijvoorbeeld. Daar kunnen vervoerders heus nog wat verbetering in maken, al is het al een verschrikkelijk druk bereden spoor.
Op zoveel plekken zijn verbeteringen mogelijk, mits je het goed aanpakt. Even een treintje versterken gaat ten koste van een andere trein die daardoor mogelijk ook te kort is, wanneer je maximaal met je rollend materieel rijdt.
Kortom het gaat mis met de aansturing van de infrastructuur en de logistiek is een zootje.
Kortom het gaat mis met de aansturing van de infrastructuur en de logistiek is een zootje.
Dat is vrij kort door de bocht, maar dit is wel iets dat speelt. Bij NS zie je door de personeels- en materieel omloop dat er bij verstoringen veel moet worden bijgestuurd. Dit kan je tegengaan door machinisten en conducteurs meer bij en rond hun standplaats te houden. Het welbekende rondje-om-de-kerk. Maar dan moet je je afvragen of dat de veiligheid ten goede komt. Een machinist die bijvoorbeeld 7 keer Zwolle - Kampen moet rijden, is bij de 6e keer een stuk minder alert als hij over hetzelfde stuk rijdt.
Bij de infrastructuur is men afgeschaald van pro-actieve controle naar (even bot gezegd) wachten tot het kapot gaat. Dat is goedkoper. Nu is dat wel vrij extreem gezegd, maar die gasten die controles op wissels met het oog uitvoeren worden veel minder vaak ingezet. Pas bij (dreigende) verstoringen van kapotte infra onderdelen worden ze opgeroepen.
Dat is vrij kort door de bocht, maar dit is wel iets dat speelt. Bij NS zie je door de personeels- en materieel omloop dat er bij verstoringen veel moet worden bijgestuurd. Dit kan je tegengaan door machinisten en conducteurs meer bij en rond hun standplaats te houden. Het welbekende rondje-om-de-kerk. Maar dan moet je je afvragen of dat de veiligheid ten goede komt. Een machinist die bijvoorbeeld 7 keer Zwolle - Kampen moet rijden, is bij de 6e keer een stuk minder alert als hij over hetzelfde stuk rijdt.
Bij de infrastructuur is men afgeschaald van pro-actieve controle naar (even bot gezegd) wachten tot het kapot gaat. Dat is goedkoper. Nu is dat wel vrij extreem gezegd, maar die gasten die controles op wissels met het oog uitvoeren worden veel minder vaak ingezet. Pas bij (dreigende) verstoringen van kapotte infra onderdelen worden ze opgeroepen.
Het probleem zit veel dieper, er zitten teveel arrogante figuren op plekken bij NS en prorail die al lang een schop onder hun reet hadden moeten hebben maar dat zootje houdt elkaar in stand.
Het probleem zit veel dieper, er zitten teveel arrogante figuren op plekken bij NS en prorail die al lang een schop onder hun reet hadden moeten hebben maar dat zootje houdt elkaar in stand.
Dat heeft ook zijn uitstraling naar buiten, het lijkt me niet prettig om conducteur te zijn bijvoorbeeld en steeds dat falen moeten uitleggen waar je zelf geen enkele invloed op hebt.
Via Facebook: NS-loks komen weer terug uit Zwitserland. Sichtungsmeldung 22.05.2015 um 20.20 Uhr. 103 222 mit 187 009 und 193 901, sowie 139 558 mit 2x BR 186 der NS und 4 alten IR Wagen der DB im Vorfeld des Mannheimer Hbf. Demzufolge in Mannheim Hbf Vorfeld getrennt und verteilt worden. Mfg Tristan Zielinski
Laatste weekend van Blokker/AH kaartjes, kruidvat kaartjes die net geldig zijn, omreizende mensen door werkzaamheden en meerdere treinen met een los stel achter elkaar (virm4, icm3) is geen succes tussen Eindhoven en Utrecht. Maakt NS weer eens een slechte beurt bij de incidentele reiziger.
Op zaterdag 23 mei 2015 11:05 schreef HetBrabandertje het volgende: Laatste weekend van Blokker/AH kaartjes, kruidvat kaartjes die net geldig zijn, omreizende mensen door werkzaamheden en meerdere treinen met een los stel achter elkaar (virm4, icm3) is geen succes tussen Eindhoven en Utrecht. Maakt NS weer eens een slechte beurt bij de incidentele reiziger.
Is al vaker geopperd, de treinkaartjes gaan ten onder aan hun eigen succes
Nee, want die had al storniert en een raincheck genomen, mevrouw Bork bevindt zich nu onder water in een Eurostar richting London, dat dan weer wel
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zaterdag 23 mei 2015 13:12 schreef DeaDLocK2K het volgende: Nou jah, dan kan meneer Bork de hele dag porno kijken op het grote scherm en chips eten en bier drinken. Ook leuk.
Best wel, moet alleen de kleine lozen want die is achtergebleven
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ligt het aan mij of zijn de draaistellen veel meer 'open' dan bij andere ICE stellen?
Dat laatste lijkt er wel op, kan ook zijn dat er nog een paar stukjes er later opmoeten?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Is er hier toevallig iemand met verstand van de codering van goederenwagens? En dan met name de NS bollenwagens... Ik weet dat deze er in 3 versies waren, met een inhoud van 14m3, 15m3 en 17m3 per bol. En qua codering kom ik van alles tegen; U, Ucs, Ubcs, Usc-y, Uds-v, Uces. Maar welke codering hoort nu bij welke versie? Ik wordt van google helaas niet wijzer...
Op zaterdag 23 mei 2015 18:13 schreef dennistd het volgende: Nee, wel in Zwolle geweest voor die fluitketel maar die kwam over spoor 7 terwijl ik op spoor 1 stond...
Alles uit/in de richting Deventer gaat over 6/7 toch?
Op zaterdag 23 mei 2015 18:44 schreef _serial_ het volgende: Volgende week schijnt de beslissing te gaan vallen voor concessie limburg, wat denken jullie dat het gaat worden ?
Ik denk dat de reizigers op 9998, 9999 en 10000 staat, ongeacht wat Limburg kiest.
Op zaterdag 23 mei 2015 18:13 schreef dennistd het volgende: Nee, wel in Zwolle geweest voor die fluitketel maar die kwam over spoor 7 terwijl ik op spoor 1 stond...
Op zaterdag 23 mei 2015 18:13 schreef dennistd het volgende: Nee, wel in Zwolle geweest voor die fluitketel maar die kwam over spoor 7 terwijl ik op spoor 1 stond...
Kwam die uit Deventer? Dacht hem vanochtend te horen namelijk in Zwolle Zuid
Op zaterdag 23 mei 2015 18:44 schreef _serial_ het volgende: Volgende week schijnt de beslissing te gaan vallen voor concessie limburg, wat denken jullie dat het gaat worden ?
Laten we beginnen met het zoveelste bericht van Veolia dat het allemaal niet eerlijk gegaan is.. http://nos.nl/artikel/203(...)e-oud-directeur.html Feitelijk hebben ze wel gelijk natuurlijk, maar er speelt veel meer dan dat.
Veolia zegt dan wel dat ze schade geleden hebben, maar is dat wel zo? Een van de personen met veel kennis over de concessie LImburg heeft informatie doorgespeeld aan Qbuzz/Abellio. Maar is daarmee de kennis verloren gegaan bij Veolia? Nee natuurlijk niet. Informatie verdwijnt niet opeens bij het bedrijf waar het van is. De persoon zelf is sinds mei 2014 niet meer in dienst van Veolia maar alle relevante documenten die zijn doorgespeeld zijn echt wel op meerdere locaties binnen Veolia te vinden dan alleen op de persoonlijke harde schijf van de betreffende persoon.
Veolia heeft bewust (want ze vroegen meer geld) een ongeldig bod ingeleverd en zetten zichzelf daarmee buitenspel. Nu denkt men bij Veolia dat ze er toch nog een slaatje uit kunnen slaan met deze soap en dus krijg je al dit soort berichten. Net als dreigen met een gang naar de rechter bij gunning aan Arriva, wat ze een kleine maand geleden al hebben geroepen.
Dinsdag as neemt de provincie een besluit, maar eigenlijk hebben ze maar een keus. Om niet in tijdsnood te komen is Arriva volgens mij gewoon de enige reële mogelijkheid. Die heeft immers een geldig bod ingediend. Alsnog gunnen aan Abellio is vreemd en geeft een heel negatief signaal af wat je als provincie volgens mij niet moet willen. Daarmee geef je namelijk aan dat vals spel in welke mate dan ook dus eigenlijk gewoon een mogelijkheid is. Nog even daar gelaten welke rechtzaken er dan gaan spelen natuurlijk... Overnieuw is natuurlijk ook een optie, maar dan kan je december 2016 sowieso vergeten. En wat heeft het voor zin, de eisen van provincie zijn niet opeens anders.
Alles uit/in de richting Deventer gaat over 6/7 toch?
Spoor 10 tegenwoordig. 6 is IC Leeuwarden en 7 IC Groningen.
quote:
Op zaterdag 23 mei 2015 08:20 schreef greavy het volgende: Via Facebook: NS-loks komen weer terug uit Zwitserland. [ afbeelding ] Sichtungsmeldung 22.05.2015 um 20.20 Uhr. 103 222 mit 187 009 und 193 901, sowie 139 558 mit 2x BR 186 der NS und 4 alten IR Wagen der DB im Vorfeld des Mannheimer Hbf. Demzufolge in Mannheim Hbf Vorfeld getrennt und verteilt worden. Mfg Tristan Zielinski
BR103 Machtige locs, jij als Badslipper kenner, weet je of er nog meer van die locs rondrijden bij andere vervoerders dan DB. Wist wel dat ze soms rondreden als vervanging van een bv een 101. Keertje een zien rijden, machtige apparaten.
Op zaterdag 23 mei 2015 20:59 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik heb bij een 103 diverse keren van Emmerich tot Keulen voorin gezeten bij de Meister. Wat een orgasme <3
Mooi stukje ja. Je ziet het steeds 'Duitser' worden buiten. Eerst de bovenleidingsportalen en seinstelsels, maar huizen zijn nog bijna hetzelfde als hier. Voorbij Dienslaken merk je echt dat je in de Duitse cultuur zit. Vind ik zelf ook altijd fraai om in de omgeving de veranderingen en verschillen tussen Nederland en Duitsland te zien
Mooi stukje ja. Je ziet het steeds 'Duitser' worden buiten. Eerst de bovenleidingsportalen en seinstelsels, maar huizen zijn nog bijna hetzelfde als hier. Voorbij Dienslaken merk je echt dat je in de Duitse cultuur zit. Vind ik zelf ook altijd fraai om in de omgeving de veranderingen en verschillen tussen Nederland en Duitsland te zien
o.a. de bruine daken als je hier de grens over gaat ja en alle zonnepanelen en windmolens
duidelijker kan ik het niet maken, de bouwstijl is in Duitsland gewoon heel anders en dat begint al bij 100m aan die kant van de grens. Wel een goede omschrijving vanavond was dat de HC omriep voor Almelo dat je om 18:48 de Intercity naar Marienberg kon nemen
Je merkt inderdaad heel snel dat je in Duitsland bent. Een tijdje terug was ik met een mede-FOK!ker in Roermond om iets op te halen, en we besloten om for shits and giggles Duitsland in te rijden voor we weer huiswaarts zouden gaan. Nog geen 100 meter na de grensovergang was inderdaad alles anders.
Op zaterdag 23 mei 2015 21:29 schreef James1988 het volgende: Je merkt inderdaad heel snel dat je in Duitsland bent. Een tijdje terug was ik met een mede-FOK!ker in Roermond om iets op te halen, en we besloten om for shits and giggles Duitsland in te rijden voor we weer huiswaarts zouden gaan. Nog geen 100 meter na de grensovergang was inderdaad alles anders.
Op de grens verneem je het al meteen aan de staat van het wegdek.
duidelijker kan ik het niet maken, de bouwstijl is in Duitsland gewoon heel anders en dat begint al bij 100m aan die kant van de grens. Wel een goede omschrijving vanavond was dat de HC omriep voor Almelo dat je om 18:48 de Intercity naar Marienberg kon nemen
Bocholt (in de richting van Wesel) is nog vrij hetzelfde qua bouwstijl, maar vanaf Wesel wordt het idd snel anders. Aachen doet dan weer heel erg Limburg/Belgisch aan.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Album top 100 2024
Nou, afgelopen zondag 17 mei heb ik mijn kaartjes-testproef (poortjes openen met barcode (QR)) op Overvecht gefilmd en het tweede filmpje is blauwig geworden geen idee waardoor??, het is gewoon uit de losse pols, nothing fancy
[ Bericht 28% gewijzigd door bork op 24-05-2015 00:07:25 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zaterdag 23 mei 2015 19:02 schreef greavy het volgende: Het gebeurt niet vaak dat ze iets over 1/2/3 sturen wat van/naar Deventer gaat. Ook niet omgeleide ICB, althans, vaak over 5 of hoger.
Ik heb vorig jaar twee verschillende weekenden de pimpel via Zwolle gehad en beide keren ging het via spoor 3. Daarom verwachtte ik het nu ook. En ik was echt niet de enige....
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Dinsdag as neemt de provincie een besluit, maar eigenlijk hebben ze maar een keus. Om niet in tijdsnood te komen is Arriva volgens mij gewoon de enige reële mogelijkheid. Die heeft immers een geldig bod ingediend. Alsnog gunnen aan Abellio is vreemd en geeft een heel negatief signaal af wat je als provincie volgens mij niet moet willen. Daarmee geef je namelijk aan dat vals spel in welke mate dan ook dus eigenlijk gewoon een mogelijkheid is. Nog even daar gelaten welke rechtzaken er dan gaan spelen natuurlijk... Overnieuw is natuurlijk ook een optie, maar dan kan je december 2016 sowieso vergeten. En wat heeft het voor zin, de eisen van provincie zijn niet opeens anders.
Het blijft alleen wel een feit dat het bod van Abellio het beste bod was. Dus als je aan Arriva gunt, krijg je een slechter product voor meer geld. Ik vind het een lastig vraagstuk. Je zou eigenlijk Abellio 10% boete willen geven en ze de rit verplicht laten uitzitten zonder ook maar één centje gezeik à la Veolia.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Goede service van Arriva gisteravond in Leeuwarden NS kwam met +4 binnen vanuit Zwolle, en de overstap richting Harlingen is 4 minuten. Met maar een uursdienst op de avond na 20:00. De machinist wachtte, en dacht iedereen mee te hebben en vertrok, maar na 5 meter stonden we weer stil, en de deuren gingen weer open. Er moesten nog een stuk of 30 man mee die in de file stonden bij de paaltjes.... Wat zijn die Arriva paaltjes in zo'n geval traag.....
If completed, the railway would stretch 5,300km (3,300 miles) but campaigners fear the impact on indigenous people
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Klinkt goed, maar ik geloof het pas als ik het zie. De toezegging dat mensen met Traject Vrij in de app bij het plannen van een reis te zien zouden krijgen wat deze hen zou gaan kosten bleek immers ook een dode mus.
Afgelopen vrijdag op Schiphol voor het eerst zo'n fiets gehuurd, en dat beviel prima. Was wel ff kloten met die fietskluizen, maar als je het eenmaal doorhebt dan is het een goed systeem.
Ga er zeker vaker gebruik van maken in ieder geval.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Vorig jaar ook een OV fiets gehuurd op Zevenaar. Mooi naar Emmerich gefietst, pot bier erbij. Was goed te doen. Volgende dag wilden we ze weer inleveren, maar systeem werkte niet. Even gebeld en was geen probleem, naast de kluisjes in de normale stalling gezet aan elkaar, sleutels opgestuurd met begeleidend briefje erbij, en we kregen nog wat terug gestort voor de moeite. Was keurig. Handig systeem
In Brussel is er dit systeem: http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Villo! In Antwerpen is er iets soortgelijks genaamd Velo Antwerpen, en in Parijs heb ik ook iets dergelijks gezien. Ik kom niet vaak in de grote Nederlandse steden maar bestaat hier ook zoiets? Ik vind het geniaal en gebruik het geregeld in Brussel. Het is een systeem voor binnenstedelijke fietstochten, er zijn een paar honderd stations waar je met een automatisch systeem een fiets kunt ophalen die je elders weer terugzet.
[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2015 12:51:35 ]
In New York heb je de Citi Bike (http://en.m.wikipedia.org/wiki/Citi_Bike), ook zo'n soort systeem wat best wel aardig werkt. In Nederland hebben we dat volgens mij niet (in Amsterdam niet in ieder geval) maar waarom zou je ook als je voor 3¤ een OV fiets voor 24 uur hebt..
Op zondag 24 mei 2015 12:54 schreef Viezze het volgende: In New York heb je de Citi Bike (http://en.m.wikipedia.org/wiki/Citi_Bike), ook zo'n soort systeem wat best wel aardig werkt. In Nederland hebben we dat volgens mij niet (in Amsterdam niet in ieder geval) maar waarom zou je ook als je voor 3¤ een OV fiets voor 24 uur hebt..
Mogelijk omdat de OV-fiets maar op een paar plekken te krijgen is, daarbij is Villo het eerste half uur gratis. Het Brusselse systeem is dus perfect voor verplaatsingen op kleine afstand.
Op zondag 24 mei 2015 12:49 schreef J.B. het volgende: In Brussel is er dit systeem: http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Villo! In Antwerpen is er iets soortgelijks genaamd Velo Antwerpen, en in Parijs heb ik ook iets dergelijks gezien. Ik kom niet vaak in de grote Nederlandse steden maar bestaat hier ook zoiets? Ik vind het geniaal en gebruik het geregeld in Brussel. Het is een systeem voor binnenstedelijke fietstochten, er zijn een paar honderd stations waar je met een automatisch systeem een fiets kunt ophalen die je elders weer terugzet.
Hier is dat denk ik minder succesvol omdat er toch al meer fietsen dan mensen in Nederland zijn. Voor binnenstedelijke verplaatsingen in de woonplaats is de kans groot dat diegene al een fiets heeft, voor verplaatsingen in een andere stad begint die reis vaak op een station waar een OV-fiets te huur is.
Op zondag 24 mei 2015 14:11 schreef James1988 het volgende: Hier is dat denk ik minder succesvol omdat er toch al meer fietsen dan mensen in Nederland zijn. Voor binnenstedelijke verplaatsingen in de woonplaats is de kans groot dat diegene al een fiets heeft, voor verplaatsingen in een andere stad begint die reis vaak op een station waar een OV-fiets te huur is.
Vroeger, toen ik Tilburg woonde en studeerde kwamen er weleens vrienden van mij uit Delft over, die hadden een soort loper voor PEX-sloten (hangslotmerk). Die zochten dan een fietsje uit op Tilburg CS namen die mee en knapten die dan bij mij in de tuin op, lampjes maken (pre led tijdperk), band oppompen etc. en dan 's avonds stappen met het fietsje en dan de volgende dag weer terugzetten op CS als ze weer terug naar Delft gingen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zondag 24 mei 2015 12:54 schreef Viezze het volgende: In New York heb je de Citi Bike (http://en.m.wikipedia.org/wiki/Citi_Bike), ook zo'n soort systeem wat best wel aardig werkt. In Nederland hebben we dat volgens mij niet (in Amsterdam niet in ieder geval) maar waarom zou je ook als je voor 3¤ een OV fiets voor 24 uur hebt..
een ov-fiets is niet voor 3 euro te krijgen in NL?
daar moet je een abonnement voor afsluiten , wat weer 10 euro per jaar kost
een ov-fiets is niet voor 3 euro te krijgen in NL?
daar moet je een abonnement voor afsluiten , wat weer 10 euro per jaar kost
Ja maar dat bedrag smeer je uit over een langere periode. Maar zelfs voor een toerist in Amsterdam is dit goedkoper dan bij zo'n toeristische fietsverhuur denk ik
Goed vertoeven op het balkon met een koud pilsje. Hatseflats
Ging alleen wat minder tegen vitas
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ben je jonger dan 26 en heb je deze zomer nog niks te doen? Dan is het ÖBB Sommerticket misschien wel leuk. Tussen 6 juli en 13 september kun je zoveel door Oostenrijk reizen als je wilt, met uitzondering van de vroege ochtendspits (03:00 - 08:00). Ook ÖBB nachttreinen zijn uitgesloten.
quote:
Op zondag 24 mei 2015 23:16 schreef Yreal het volgende: Trouwens, er is een hispeed trein naar gardamoen. Is dat een leuker ritje dan het normale spoor?
Normale treinen gaan ook over die lijn, ze zijn hoogstens wat trager.
Op maandag 25 mei 2015 00:02 schreef James1988 het volgende: Ben je jonger dan 26 en heb je deze zomer nog niks te doen? Dan is het ÖBB Sommerticket misschien wel leuk. Tussen 6 juli en 13 september kun je zoveel door Oostenrijk reizen als je wilt, met uitzondering van de vroege ochtendspits (03:00 - 08:00). Ook ÖBB nachttreinen zijn uitgesloten.
Das net een jaartje te laat
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 25 mei 2015 00:02 schreef James1988 het volgende: Ben je jonger dan 26 en heb je deze zomer nog niks te doen? Dan is het ÖBB Sommerticket misschien wel leuk. Tussen 6 juli en 13 september kun je zoveel door Oostenrijk reizen als je wilt, met uitzondering van de vroege ochtendspits (03:00 - 08:00). Ook ÖBB nachttreinen zijn uitgesloten.
Ik wist niet dat de NS bij Abellio Greater Anglia de huisstijl zo ver doortrok dat ik zelfs in Engeland een kiosk tegen kwam met exact dezelfde kleuren en lettertype als in Nederland.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Op maandag 25 mei 2015 11:48 schreef Ajaxfan het volgende: Ik wist niet dat de NS bij Abellio Greater Anglia de huisstijl zo ver doortrok dat ik zelfs in Engeland een kiosk tegen kwam met exact dezelfde kleuren en lettertype als in Nederland.
Is waarschijnlijk goedkoper dan twee keer een font te kopen (Als dat uberhaupt moet)
Plan-V en de eerste serie ICM-3 is het enige materieel wat naar Bad Bentheim mag, als ICM-3 niet voorhanden is (en dat is het bijna nooit, duh) dan wordt het dus Plan-V.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op maandag 25 mei 2015 11:48 schreef Ajaxfan het volgende: Ik wist niet dat de NS bij Abellio Greater Anglia de huisstijl zo ver doortrok dat ik zelfs in Engeland een kiosk tegen kwam met exact dezelfde kleuren en lettertype als in Nederland.
Kiosk vind je ook in Frankrijk, ook dezelfde kleuren en lettertype.
Nee want daar dacht ik aan toen wij het station al uitreden. Was op de route Harwich > London Marylebone maar zelfs het station is nu een groot vraagteken.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
o wacht ik zie het. als de internationale trein ( de AVMZ trein ) vanuit Duitsland vertraging heeft dan leggen ze in Hengelo een trein in. en dat kan niet anders dan Plan V. dit was ook vandaag het geval. de trein met treinnumer 240 had 1 uur en 18 minuten vertraging.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op maandag 25 mei 2015 13:25 schreef spectrumanalyser het volgende: o wacht ik zie het. als de internationale trein ( de AVMZ trein ) vanuit Duitsland vertraging heeft dan leggen ze in Hengelo een trein in. en dat kan niet anders dan Plan V. dit was ook vandaag het geval. de trein met treinnumer 240 had 1 uur en 18 minuten vertraging.
In het weekend staat er altijd redelijk wat Plan V in Hengelo: de stoptrein Enschede-Apeldoorn rijdt dan maar 1x per uur en op zondag zelfs alleen Apeldoorn-Almelo.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
In het weekend staat er altijd redelijk wat Plan V in Hengelo: de stoptrein Enschede-Apeldoorn rijdt dan maar 1x per uur en op zondag zelfs alleen Apeldoorn-Almelo.
Op maandag 25 mei 2015 12:49 schreef DeaDLocK2K het volgende: Plan-V en de eerste serie ICM-3 is het enige materieel wat naar Bad Bentheim mag, als ICM-3 niet voorhanden is (en dat is het bijna nooit, duh) dan wordt het dus Plan-V.
En als Plan V uit dienst gaat, wast wordt er dan dan gebruikt? Dan kan er wel ICM gebruikt worden?
1 staker in Lille houdt de Eurostar op, onbekende vertraging.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op maandag 25 mei 2015 00:02 schreef James1988 het volgende: Ben je jonger dan 26 en heb je deze zomer nog niks te doen? Dan is het ÖBB Sommerticket misschien wel leuk. Tussen 6 juli en 13 september kun je zoveel door Oostenrijk reizen als je wilt, met uitzondering van de vroege ochtendspits (03:00 - 08:00). Ook ÖBB nachttreinen zijn uitgesloten.
[..]
Normale treinen gaan ook over die lijn, ze zijn hoogstens wat trager.
Op de bretels die ex-NS-president-commissaris Jan Timmer tijdens een onderhoud met toenmalig Verkeersminister Tineke Netelenbos droeg, stonden geen doodskoppen, maar smileys. Afgelopen donderdag vertelde de oud-minister aan de parlementaire enquêtecommissie dat zij het bezoek van Timmer als ‘vrij onaangenaam’ heeft ervaren, vooral omdat er ‘brede bretels met doodskoppen’ zichtbaar werden nadat hij in haar kamer zijn colbert uit deed en over de stoel hing. ‘Dat was volgens mij een statement.’ Navraag bij de echtgenote van Timmer leert echter dat haar man altijd maar één set bretels met afbeeldingen in bezit heeft gehad. Ze heeft voor de zekerheid de garderobe nog eens gecheckt. Wat ze aantrof, aldus mevrouw Timmer: waren ‘lachende mannetjes.’
Als ik het goed begrijp wilde de persoon in kwestie van Utrecht naar schiphol met de sprinter via Weesp maar stond nergens aangegeven dat de trein in schiphol zou stoppen
Wat bedoeld wordt is dat in de vroege ochtenduren de stopper Utrecht - Weesp - Hoofddorp/Leiden de snelste manier om op Schiphol te komen is. Op de borden staat Weesp om te voorkomen dat mensen de trein aanzien voor de snelste reiswijze naar Schiphol of Hoofddorp/Leiden. Alleen op sommige uren van de dag blijkt die trein wel de snelste te zijn en het kan wat tot verwarring leiden omdat mensen denken dat de trein niet verder rijdt dan Weesp
Volgens mij vindt zij het verwarrend dat er op de Sprinter van Utrecht naar Den Haag Centraal buitenom (via Weesp - Schiphol - Leiden) Weesp in plaats van Den Haag Centraal op het bestemmingsdisplay heeft staan (en het daardoor voor haar niet duidelijk was dat de trein ook in Schiphol zou stoppen).
Mijn Frans is uitermate teleurstellend. Heeft het met geld te maken? Waren die nachttreinen een beetje betaalbaar, en qua klantvriendelijkheid, comfort? Laffe stoelen of wel coupé's met slaapbedden?
Mijn Frans is uitermate teleurstellend. Heeft het met geld te maken? Waren die nachttreinen een beetje betaalbaar, en qua klantvriendelijkheid, comfort? Laffe stoelen of wel coupé's met slaapbedden?
quote:
Concernant les trains de nuit, le rapporteur souligne que "le modèle économique n'est plus viable" et acte notamment la suprématie du car sur les trains de nuit.
Mijn Frans is uitermate teleurstellend. Heeft het met geld te maken? Waren die nachttreinen een beetje betaalbaar, en qua klantvriendelijkheid, comfort? Laffe stoelen of wel coupé's met slaapbedden?
Ja het is inderdaad dat het allemaal leeg rondreed
Omdat er over de organisatorische chaos bij Franse Nachttrein de ergste verhalen de rondte deden en omdat het nogal lang reizen is van het Darkwing Duck hoofdkwartier naar Monaco, heb ik wat verschillende smaken geprobeerd. De nachtstoel is op zicht ok, maar er waren er ook bij die ging niet in de vergrendeling in de ligstand
De couchette zijn ook Prima, al is het natuurlijk afwachten met wie je er komt te liggen maar in de regel werd absolute stilte gerespecteerd, zelfs gezinnen met kinderen.
Wie de conducteur delicaat aanhoud en m 20 euro geeft 'om koffie te drinken' kan vaak een couchette coupe alleen krijgen
Komen we nog terug bij het wat pijnlijke punt van de Nachttrein: De Dienstregeling zelf. Dat was echt een ramp. Ik had al min of meer een tijdcorrectie verwacht na mijn boeking, en in die verwachting werd ik niet teleurgesteld.
Regelmatig werd ik na een booking in de 2 maanden die er op volgende dat mn trein danwel vroeger ging, dan wel later, dan weer helemaal niet en dan toch weer, dit allemaal door al dan geen werkzaamheden. Dit lijkt me ook trouwens een enorme kostenpost als je iedere keer weer een hele trein moet gaan afbellen, het is een keer 4 keer gebeurd voor 1 boeking... (Eerder vertrek, later vertrek, cancel, oh nee toch niet....)
Dat was mijn allereerste rit ooit en dit is zo gebleven. Het is lastig na zo'n desastreus verlopen booking een goed onderbouwd oordeel over het de trein te vellen.
Hoe serieus kan je een nachttrein in Frankrijk nemen als de volgende ochtend razendsnelle TGV's je ook van a naar b kunnen brengen voor vermoedelijk minder geld?
Op dinsdag 26 mei 2015 14:35 schreef Darkwing_Duck het volgende: Komen we nog terug bij het wat pijnlijke punt van de Nachttrein: De Dienstregeling zelf. Dat was echt een ramp. Ik had al min of meer een tijdcorrectie verwacht na mijn boeking, en in die verwachting werd ik niet teleurgesteld.
Regelmatig werd ik na een booking in de 2 maanden die er op volgende dat mn trein danwel vroeger ging, dan wel later, dan weer helemaal niet en dan toch weer, dit allemaal door al dan geen werkzaamheden. Dit lijkt me ook trouwens een enorme kostenpost als je iedere keer weer een hele trein moet gaan afbellen, het is een keer 4 keer gebeurd voor 1 boeking... (Eerder vertrek, later vertrek, cancel, oh nee toch niet....)
Dat was mijn allereerste rit ooit en dit is zo gebleven. Het is lastig na zo'n desastreus verlopen booking een goed onderbouwd oordeel over het de trein te vellen.
Dat is oprecht zonde. Als je als spoorsector wil concurreren met low-budget vliegtuigen, moet je dit soort zaken gewoon op orde hebben.
quote:
Op dinsdag 26 mei 2015 14:36 schreef b2py het volgende: Hoe serieus kan je een nachttrein in Frankrijk nemen als de volgende ochtend razendsnelle TGV's je ook van a naar b kunnen brengen voor vermoedelijk minder geld?
Misschien als je ergens heel vroeg moet zijn dat het een optie is, je kan er wel uitgerust komen. 's Nachts over de Franse snelwegen rijden is overigens ook niet geheel onaantrekkelijk. Maar dan ben je niet echt uitgerust als je half Frankrijk door moet rijden, maar wellicht is het wel goedkoper, hooguit 2 keer tanken en je bent zo'n beetje overal.
Op dinsdag 26 mei 2015 14:36 schreef b2py het volgende: Hoe serieus kan je een nachttrein in Frankrijk nemen als de volgende ochtend razendsnelle TGV's je ook van a naar b kunnen brengen voor vermoedelijk minder geld?
De eerste TGV vanuit Parijs komt bij lange na niet om 8 uur sochtends aan in Nice...
Ik had iig de F1 van Monaco gemist met de eerste TGV....
Op dinsdag 26 mei 2015 14:40 schreef Monopoly het volgende: Dat is oprecht zonde. Als je als spoorsector wil concurreren met low-budget vliegtuigen, moet je dit soort zaken gewoon op orde hebben.
Dat is ook zo, ik heb regelmatig mn beklag gedaan hier en als je dat ding in HAFAS bekijkt heeft die trein voor 1 jaar als 17 verschillende versies (Paden?) en dat is dan wat ze van te voren weten... Het enige wat vast staat is dat ie in Parijs start en naar Nice gaat.. trein 5773
Laaste TGV voor vanavond kost 110 euro, de nachtrein 140...