Wie weet. In 2007 won Griekenland nog een prijs van Privacy International als het land met de beste privacywaarborgen op de hele wereld. Maar je ziet waar dat toe leidt.quote:Op donderdag 21 mei 2015 18:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoe zit het ook alweer in Nederland met die gelekte lijst met belastingontduikers. Ow ja die mag de belastingdienst niet gebruiken. Zou er in Griekenland niet hetzelfde aan de hand zijn?
http://www.rtlnieuws.nl/e(...)egen-belastingdienst
Wat zou je ervan vinden als de Griekse fiscus verzoeken om inlichtingen aan het Nederlandse ministerie van financien heeft gestuurd omtrent gelden van Griekse orgine, die hier met een ruling in NL trusts en stichtingen verborgen zijn, en Dijsselbloem gewoon niet antwoordt?quote:Op donderdag 21 mei 2015 19:44 schreef Igen het volgende:
[..]
Wie weet. In 2007 won Griekenland nog een prijs van Privacy International als het land met de beste privacywaarborgen op de hele wereld. Maar je ziet waar dat toe leidt.
In Duitsland mag die CD van de rechters trouwens wel gebruikt worden.
Ik zie de relevantie van die vraag niet in, aangezien Griekenland blijkbaar waarschijnlijk toch nauwelijks wat zou doen als Dijsselbloem wel zou antwoorden en alle informatie zou leveren.quote:Op donderdag 21 mei 2015 19:47 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Wat zou je ervan vinden als de Griekse fiscus verzoeken om inlichtingen aan het Nederlandse ministerie van financien heeft gestuurd omtrent gelden van Griekse orgine, die hier met een ruling in NL trusts en stichtingen verborgen zijn, en Dijsselbloem gewoon niet antwoordt?
Dan begrijp ik je ophef niet zo. Die is dan namelijk even irrelevant.quote:Op donderdag 21 mei 2015 19:50 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik zie de relevantie van die vraag niet in, aangezien Griekenland blijkbaar waarschijnlijk toch nauwelijks wat zou doen als Dijsselbloem wel zou antwoorden en alle informatie zou leveren.
Nee, want de aanpak van Griekse belastingontduikers hangt in de eerste plaats af van wat de Griekse overheid doet met de informatie die ze wél hebben, en pas in de tweede (of derde of tiende) plaats van de informatie die Nederland (niet) geeft.quote:Op donderdag 21 mei 2015 19:51 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Dan begrijp ik je ophef niet zo. Die is dan namelijk even irrelevant.
Het punt is dat Nederland er als laatste een belang bij heeft dat Griekenland belastingvlucht aanpakt, omdat de revenuen daarvan vooral hier neerslaan. Beetje hypocriet dus.quote:Op donderdag 21 mei 2015 19:56 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, want de aanpak van Griekse belastingontduikers hangt in de eerste plaats af van wat de Griekse overheid doet met de informatie die ze wél hebben, en pas in de tweede (of derde of tiende) plaats van de informatie die Nederland (niet) geeft.
Niet te veel aannemen, daar hadden we het laast al over.quote:Op donderdag 21 mei 2015 19:58 schreef Igen het volgende:
Sowieso is het een beetje krom om super linksradicaal te zijn en te zeggen dat je alles op alles zal zetten om de gewone man te ondersteunen en de belastingontduikende elite aan te pakken en dan vervolgens diezelfde belastingontduikende elite met smoesjes en met strengere privacyregels dan bijv. in Duitsland de hand boven het hoofd te houden.
(- als ik even aanneem dat Syriza dezelfde argumenten als jij gebruikt)
Volgens mij haal je nu e.e.a. door elkaar. Ik en nu.nl heten beide niet Dijsselbloem en spreken niet namens Nederland, dus als ik een artikel post met een mening die niet in overeenstemming is met het handelen van de Nederlandse regering, dan is dat niet gelijk hypocriet.quote:Op donderdag 21 mei 2015 20:23 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Het punt is dat Nederland er als laatste een belang bij heeft dat Griekenland belastingvlucht aanpakt, omdat de revenuen daarvan vooral hier neerslaan. Beetje hypocriet dus.
Misschien kun je dan voor de verandering eens proberen duidelijk te maken wat je dan eigenlijk wil zeggen. Vind je nou dat belastingontduikers zo veel als juridisch mogelijk de hand boven het hoofd moet worden gehouden of niet? En wat vind je van het handelen van Syriza in dat opzicht, in verhouding tot hun politieke ideologie? Of wil je alleen maar elke gelegenheid aangrijpen om over Dijsselbloem te klagen?quote:Op donderdag 21 mei 2015 20:23 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Niet te veel aannemen, daar hadden we het laast al over.
Verder zou ik niet weten waar ik dat gezegd zou hebben.
Arjan zit er bovenop.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 07:43 schreef arjan1112 het volgende:
Merkel en Hollande zijn in Riga Tsipas is daar ook, nu gaat het gebeuren jongens.
Vanzelfsprekend wel, je haat is alleen selectief richting één bevolking gericht.quote:Op donderdag 21 mei 2015 21:28 schreef Igen het volgende:
[..]
Volgens mij haal je nu e.e.a. door elkaar. Ik en nu.nl heten beide niet Dijsselbloem en spreken niet namens Nederland, dus als ik een artikel post met een mening die niet in overeenstemming is met het handelen van de Nederlandse regering, dan is dat niet gelijk hypocriet.
Nee, alsjeblieft niet zeg, een substantieel deel van de Nederlandse economie draait op het faciliteren van belastingfraude en -ontwijking van buitenlanders. Het is onze core business. We zijn er vele malen meer bekend om in de wereld dan watermanagement, en onze koning heeft dan ook een snelle omscholingscursis moeten krijgen toen hij als koning handel door de wereld is gaan reizen.quote:Misschien kun je dan voor de verandering eens proberen duidelijk te maken wat je dan eigenlijk wil zeggen. Vind je nou dat belastingontduikers zo veel als juridisch mogelijk de hand boven het hoofd moet worden gehouden of niet? En wat vind je van het handelen van Syriza in dat opzicht, in verhouding tot hun politieke ideologie? Of wil je alleen maar elke gelegenheid aangrijpen om over Dijsselbloem te klagen?
quote:“The European Union was a very inspiring idea to people like me,” he commented, reflecting back to when EU economies were more balanced. “It was the embodiment of the idea of an open society, like minded countries getting together and sacrificing part of their sovereignty for the common good. It was meant to be a voluntary association of equals.”
Soros continued to say: “Because of the Euro crisis, [the E.U.] has been transformed into something radically different.” He also emphasized that over time two different classes of countries have evolved: creditors and debtors. “The debtors had difficulty meeting their obligations and this put the creditors in charge. They (the creditors) set the rules and made it very difficult for the debtors to exit their inferior status. A voluntary association of equals turned into an involuntary association of un-equals.”
While avoiding making predictions, on Greece Soros noted: “Greece is a poisonous situation. All sides have made a lot of mistakes, and there is a lot of hostility, a lot of negative sentiments…Both sides are willing to hurt the other side even if it hurts them.”
Ik weet niet hoor maar de belastingontduikende elite word nou juist altijd door partijen ald de VVD of andere machtspartijen de hand boven het hoofd gehouden. Syriza is juist een partij die dit aan wil pakken voor het eerst in hele lange tijd in Griekenland.quote:Op donderdag 21 mei 2015 19:58 schreef Igen het volgende:
Sowieso is het een beetje krom om super linksradicaal te zijn en te zeggen dat je alles op alles zal zetten om de gewone man te ondersteunen en de belastingontduikende elite aan te pakken en dan vervolgens diezelfde belastingontduikende elite met smoesjes en met strengere privacyregels dan bijv. in Duitsland de hand boven het hoofd te houden.
(- als ik even aanneem dat Syriza dezelfde argumenten als jij gebruikt)
Haal dat wijs maar weg want dat is nou iets wat Soros absoluut niet is. Slim, intelligent doortrapt en totaal het contact met de realiteit kwijt trouwens:quote:
In 1983 zong henk Westbroek het al: vriendschap is een illusie of het draait om geld of het draait om vrouwen.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 09:39 schreef waht het volgende:
Klopt wel ja, er ontstaat nu vanwege de EU conflict, dat is het tegenovergestelde van de bedoeling.
Nee, ik haat geen Grieken. Ik ben teleurgesteld in Syriza, dat is iets heel anders.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 08:16 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Vanzelfsprekend wel, je haat is alleen selectief richting één bevolking gericht.
Adem in... adem uit...quote:[..]
Nee, alsjeblieft niet zeg, een substantieel deel van de Nederlandse economie draait op het faciliteren van belastingfraude en -ontwijking van buitenlanders. Het is onze core business. We zijn er vele malen meer bekend om in de wereld dan watermanagement, en onze koning heeft dan ook een snelle omscholingscursis moeten krijgen toen hij als koning handel door de wereld is gaan reizen.
Niet aankomen hoor, kost ons geld. Echt geld, niet een waardeloze vordering die je tot in het omeindige omrolt.
Dan moet je wijzende vingertje imho eerst wel 180 graden draaien. Maar als het niet om Griekenland gaat, is het natuurlijk een heel ander verhaal.
De EU is er niet voor bedoeld dat we allemaal allerbeste vriendjes worden, maar juist om ook als we elkaar een keertje niet aardig vinden, via economische dwang ervoor te zorgen dat dictatuur en oorlog toch niet mogelijk zijn.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 09:39 schreef waht het volgende:
Klopt wel ja, er ontstaat nu vanwege de EU conflict, dat is het tegenovergestelde van de bedoeling.
Oh, maar dan kunnen we elkaar een hand geven (hoeft niet hoor). Ik ben teleurgesteld in een helehoop politici (incl. die nu nu de ECB besturen), met name die maar geld blijven storten in een bodemloze put omdat ze hun ongelijk maar niet durven erkennen.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 11:45 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, ik haat geen Grieken. Ik ben teleurgesteld in Syriza, dat is iets heel anders.
Doe ik, en stuur er een factuur achteraanquote:Adem in... adem uit...
Misschien niet vriendjes, maar ook niet ten koste van elkaar gaan handelen. Dat laatste is enigszins in het geding.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 11:49 schreef Igen het volgende:
[..]
De EU is er niet voor bedoeld dat we allemaal allerbeste vriendjes worden, maar juist om ook als we elkaar een keertje niet aardig vinden, via economische dwang ervoor te zorgen dat dictatuur en oorlog toch niet mogelijk zijn.
Maar inderdaad was het misschien beter geweest om niet aan de euro te beginnen.
[ afbeelding ]
Wat een bullshit. Daarom hebben we Joegoslavië ook zo laten vallen. Zogenaamd met Turkije onderhandelen over een lidmaatschap terwijl dat land niet eens het gedeelte van cyprus wat hun niet toebehoord willen terug geven. Nemen we Bulgarije en roemenie nog steeds serieus terwijl daar de rechtstaat nog niet eens zo gevorderd is, als wenselijk zou moeten zijn om binnen de EU te kunnen functioneren.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 11:49 schreef Igen het volgende:
[..]
De EU is er niet voor bedoeld dat we allemaal allerbeste vriendjes worden, maar juist om ook als we elkaar een keertje niet aardig vinden, via economische dwang ervoor te zorgen dat dictatuur en oorlog toch niet mogelijk zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |