abonnement Unibet Coolblue
  maandag 22 juni 2015 @ 16:52:58 #151
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_153750185
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 16:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Mja, ze willen gewoon je zo snel mogelijk uit de kaartenbak hebben, goedschiks of kwaadschiks, zij krijgen natuurlijk ook weer op hun flikker als de targets niet gehaald worden :')
Ja precies, bij het uwv wil men nog wel eens oprecht moeite doen, meedenken en meezoeken maar bij de soos is het idd targets halen en de baas zal die coaches ook wel achter de vodden zitten idd. Degene die ik als coach had deed dit werk al zo'n 8 jaar, tsja dat wordt ook wel vermoeiend. :')
Hallon!
pi_153750251
quote:
7s.gif Op maandag 22 juni 2015 16:52 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ja precies, bij het uwv wil men nog wel eens oprecht moeite doen, meedenken en meezoeken maar bij de soos is het idd targets halen en de baas zal die coaches ook wel achter de vodden zitten idd. Degene die ik als coach had deed dit werk al zo'n 8 jaar, tsja dat wordt ook wel vermoeiend. :')
En je krijgt natuurlijk in die 8 jaar ook hopen mensen langs die écht niet willen werken en/of er geen kont voor willen doen. Dat je daar cynisch van wordt begrijp ik heel goed.

Maar dan nog helpt het niemand om 5 sollicitaties per dag te gaan verplichten...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 22 juni 2015 @ 16:58:26 #153
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_153750347
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 16:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

En je krijgt natuurlijk in die 8 jaar ook hopen mensen langs die écht niet willen werken en/of er geen kont voor willen doen. Dat je daar cynisch van wordt begrijp ik heel goed.

Maar dan nog helpt het niemand om 5 sollicitaties per dag te gaan verplichten...
Ik kan me alles voorstellen maar kuur dat niet uit op mensen die wel wat willen maar ja het is ook niet zo'n heel leuk werk volgens mij, werkcoach zijn, maar ja heb er nu niets meer mee te maken en als ik weer in de ww beland (is niet het plan hoor) ook voorlopig ff niet. :P
Hallon!
pi_153751018
quote:
9s.gif Op maandag 22 juni 2015 16:58 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ik kan me alles voorstellen maar kuur dat niet uit op mensen die wel wat willen maar ja het is ook niet zo'n heel leuk werk volgens mij, werkcoach zijn, maar ja heb er nu niets meer mee te maken en als ik weer in de ww beland (is niet het plan hoor) ook voorlopig ff niet. :P
Ik steven in sneltreinvaart op de WW af ;(
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_153758171
quote:
9s.gif Op maandag 22 juni 2015 17:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik steven in sneltreinvaart op de WW af ;(
Oh dat is vervelend! Einde contract?
Succes met zoeken ook naar een nieuwe leuke(re) baan!
  maandag 22 juni 2015 @ 22:02:18 #156
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_153758607
quote:
15s.gif Op maandag 22 juni 2015 16:08 schreef BlueMage het volgende:
Mja toen ik in de bijstand zat werd ik min of meer door m'n werkcoach gedwongen om 5 sollicitaties per dag te doen (anders zou ik gekort worden) en ik kan je vertellen dat dat echt zeer demotiverend werkt, tel daarbij op dat ze geen enkele moeite heeft gedaan om ook maar een beetje mee te denken met wat ik graag zou willen en je kunt je voorstellen dat ik bijna van de Maasbrug ben afgesprongen. :') Gelukkig belde toen het uitzendbureau voor dat productiewerk (net voor Kerstmis was dat) dus gered. :P Maar als je "gewoon" in de ww zit zou ik idd wel aan de sollicitatieplicht voldoen maar je kunt dan veel beter kiezen waar je wel en niet op wil solliciteren en als je eens niet zo'n zin hebt idd ff pauze nemen en wat anders leuks gaan doen. :) Vrijwilligerswerk is ook nog het overwegen waard. :)
Ik kreeg vorige week woensdag van het uwv 2 vacatures waar ik verplicht op moest reageren. Dat heb ik ook gedaan en toen kreeg ik vrijdag telefoon van een uitzendbureau die mijn CV op nationalevacaturebank.nl zag staan. Ik had iets in mijn CV waar ze naar op zoek waren. Vandaag de gesprekken gehad en mijn gevoel is positief. (al zegt dat niet zoveel) Ik hoor volgende week meer.

Maar de dagen kom ik prima door. Ik solliciteer niet elke dag want dat heeft toch geen nut. In de eerste week van de periode heb ik de 4 verplichte solliciaties gedaan. Daarna heb ik nog wel veel meer dat zet ik er niet op. Want als je controle krijgt en je moet je sollicitaties tonen dan liever die 4 dan bijvoorbeeld 15
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_153775959
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 21:47 schreef Lingue het volgende:

[..]

Oh dat is vervelend! Einde contract?
Succes met zoeken ook naar een nieuwe leuke(re) baan!
Reorganisatie...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_153775996
quote:
19s.gif Op maandag 22 juni 2015 22:02 schreef WEST het volgende:

Maar de dagen kom ik prima door. Ik solliciteer niet elke dag want dat heeft toch geen nut. In de eerste week van de periode heb ik de 4 verplichte solliciaties gedaan. Daarna heb ik nog wel veel meer dat zet ik er niet op. Want als je controle krijgt en je moet je sollicitaties tonen dan liever die 4 dan bijvoorbeeld 15
Waarom dat? Je kan die extra sollicitaties toch niet 'opsparen' neem ik aan?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 23 juni 2015 @ 15:27:23 #159
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_153776106
quote:
5s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 15:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Waarom dat? Je kan die extra sollicitaties toch niet 'opsparen' neem ik aan?
Nee je moet er 4 doen van het uwv. Stel je geeft alles op wat je die maand gedaan heb. Zeg maar je hebt 15 sollicitaties gedaan en je hebt ze allemaal opgeschreven via werk.nl. Het UWV nodigt jou voor een gesprek uit en zegt dan meneer Grrrrrrrr u heeft in juni 15 sollicitaties gedaan en in mei ook 15. Dat zijn er totaal dus 30 laat allemaal maar zien. Normaal geen probleem maar als je er ook maar 1 of 2 mist dan korten wij u stevig op uw uitkering. Dat bedoel ik er mee te zeggen.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  dinsdag 23 juni 2015 @ 15:28:40 #160
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_153776152
En ik heb van 2 oud collega's gehoord waar bij het hun is overkomen.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_153776168
quote:
19s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 15:27 schreef WEST het volgende:

[..]

Nee je moet er 4 doen van het uwv. Stel je geeft alles op wat je die maand gedaan heb. Zeg maar je hebt 15 sollicitaties gedaan en je hebt ze allemaal opgeschreven via werk.nl. Het UWV nodigt jou voor een gesprek uit en zegt dan meneer Grrrrrrrr u heeft in juni 15 sollicitaties gedaan en in mei ook 15. Dat zijn er totaal dus 30 laat allemaal maar zien. Normaal geen probleem maar als je er ook maar 1 of 2 mist dan korten wij u stevig op uw uitkering. Dat bedoel ik er mee te zeggen.
:X Zouden ze echt zo bezopen redeneren?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 23 juni 2015 @ 15:29:57 #162
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_153776188
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 15:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

:X Zouden ze echt zo bezopen redeneren?
Ja zo bezopen zijn ze.

Dus gewoon je 4 opgeven en meer niet. En die dus goed bewaren.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_153776195
Ik heb vorige week tijdens een verplichte bijeenkomst bij het UWV wel meer bangmakerij gehoord, en dat is uit de eerste hand, dus het zou mij niks verbazen.
pi_153777512
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 15:30 schreef _Arual_ het volgende:
Ik heb vorige week tijdens een verplichte bijeenkomst bij het UWV wel meer bangmakerij gehoord, en dat is uit de eerste hand, dus het zou mij niks verbazen.
Zoals?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 23 juni 2015 @ 16:27:38 #165
47102 Elvi
miemkwien
pi_153778172


True :')
pi_153778681
quote:
5s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 16:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Zoals?
Een net afgestudeerde die zocht in zijn vakgebied - waarin hij alleen stage-ervaring had. Het flutbaantje tijdens zijn studie werd door het UWV als relevanter beschouwd, en dat had hij boven aan zijn cv op werk.nl moeten vermelden. Want dat was voor hem passend werk.

Dat je juist geen vrijwilligerswerk mag doen, omdat je dan niet beschikbaar bent voor werk.

En dan nog talloze situaties waarin je bizar hoge boetes kunt krijgen - eigenlijk zonder dat je jezelf ook maar van enig kwaad bewust bent.

Ik werd er trouwens aangezien voor personeel omdat ik geen hoofddoek droeg. :{
pi_153778803
quote:
19s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 15:27 schreef WEST het volgende:

[..]

Nee je moet er 4 doen van het uwv. Stel je geeft alles op wat je die maand gedaan heb. Zeg maar je hebt 15 sollicitaties gedaan en je hebt ze allemaal opgeschreven via werk.nl. Het UWV nodigt jou voor een gesprek uit en zegt dan meneer Grrrrrrrr u heeft in juni 15 sollicitaties gedaan en in mei ook 15. Dat zijn er totaal dus 30 laat allemaal maar zien. Normaal geen probleem maar als je er ook maar 1 of 2 mist dan korten wij u stevig op uw uitkering. Dat bedoel ik er mee te zeggen.
Ik doe veel meer als 4 sollicitaties per maand en noteer het ook allemaal in mijn werkmap. Kreeg ik van de week dit bericht van hun;

Wij zien dat u de werkmap op de juiste manier gebruikt en dat u uw taken heeft afgerond. Tevens zien we dat u actief naar werk zoekt. U bent op de goede weg!

Ik vond het grappig :') Alsof ze zeg maar verbaasd zijn dat ik echt moeite doe om een nieuwe baan te vinden.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 16:49:23 #168
47102 Elvi
miemkwien
pi_153778804
Je mag wel vrijwilligerswerk doen: maximaal 8 uur per week. En ze moeten toestemming geven, maar dat is logisch ;) Er zijn formulieren voor.
pi_153782577
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 16:45 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Een net afgestudeerde die zocht in zijn vakgebied - waarin hij alleen stage-ervaring had. Het flutbaantje tijdens zijn studie werd door het UWV als relevanter beschouwd, en dat had hij boven aan zijn cv op werk.nl moeten vermelden. Want dat was voor hem passend werk.

Dat je juist geen vrijwilligerswerk mag doen, omdat je dan niet beschikbaar bent voor werk.

En dan nog talloze situaties waarin je bizar hoge boetes kunt krijgen - eigenlijk zonder dat je jezelf ook maar van enig kwaad bewust bent.

Ik werd er trouwens aangezien voor personeel omdat ik geen hoofddoek droeg. :{
LOL!!
Ik zal die van mij tzt meenemen.

Hoe gaat de ww in zijn werk? Ik ben per 1 juli werkloos. Val dus ook in de nieuwe regeling.
Nu zag ik al dat ik in juli dus geen uitkering krijg maar pas in augustus voor de maand juli. Ze betalen dus achteraf... Lekker k*t. Maar ok, kan het gelukkig prima opvangen.

Krijg ik een brief van UWV waarin zij mij uitnodigen voor een officieel gesprek?
Wat is verstandig om te communiceren naar UWV en wat niet?
Welke andere tips en tricks zijn er ?
Wanneer wil UWV bijvoorbeeld meebetalen aan een cursus? Hangt dat van de goodwill van je coach af?
pi_153782944
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 18:55 schreef Lingue het volgende:

[..]

LOL!!
Ik zal die van mij tzt meenemen.

Hoe gaat de ww in zijn werk? Ik ben per 1 juli werkloos. Val dus ook in de nieuwe regeling.
Nu zag ik al dat ik in juli dus geen uitkering krijg maar pas in augustus voor de maand juli. Ze betalen dus achteraf... Lekker k*t. Maar ok, kan het gelukkig prima opvangen.

Krijg ik een brief van UWV waarin zij mij uitnodigen voor een officieel gesprek?
Wat is verstandig om te communiceren naar UWV en wat niet?
Welke andere tips en tricks zijn er ?
Wanneer wil UWV bijvoorbeeld meebetalen aan een cursus? Hangt dat van de goodwill van je coach af?
http://www.uwv.nl/particu(...)-werkloos/index.aspx

Communiceren: alles wat ze vragen, niet liegen. :P
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_153787388
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 20:42 schreef peter070 het volgende:
Ik kan ook weer een update schrijven. Vandaag gesprek gehad met interessante werkgever (was benaderd via W&S). Wel iets onder mijn niveau, maar wel genoeg uitdaging.

Ik was de eerste kandidaat die ze spraken, en ze wilde er slechts een paar spreken. Hoor deze week meer...

Is het nog raadzaam om feedback te geven aan het W&S bureau die mij hiervoor benaderd heeft (en alles in gang heeft gezet)? Ik ben zelf gewend om eigenlijk gebeld te worden door de consultant om te evalueren hoe zo'n gesprek is gegaan.

Verder heb ik volgende week een gesprek bij een functie die eigenlijk ver boven mijn niveau ligt, maar die mij wel heel erg leuk lijkt... Spannend dus! Echter het thuis zitten begint te vervelen....
Inmiddels antwoord gekregen van het W&S bureau, ze hadden onvoldoende klik en in hun branche had ik te weinig ervaring. Met de klik ben ik het eens, ik had een gesprek met 2 directieleden, 1 van deze directieleden heeft helemaal niets gezegd tijdens het gesprek....

Verder vandaag een gesprek gehad voor een andere functie. Ligt boven mijn niveau, houdt in dat ik minimaal 1 dag per week op kantoor buitenland moet zijn, maar lijkt me erg leuk!! Vrijdag hoor ik meer als het goed is.

Verder werd ik maandag gebeld (voicemail ingesproken) door een bedrijf waar ik 3 weken geleden had gesolliciteerd. Ze hadden me CV gezien en wilde me dolgraag spreken. Had ze gelijk teruggebeld, echter voicemail. Vandaag wederom geprobeerd maar weer voicemail. Hopelijk morgen meer succes....
  dinsdag 23 juni 2015 @ 21:38:19 #172
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_153788024
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 18:55 schreef Lingue het volgende:

[..]

Wanneer wil UWV bijvoorbeeld meebetalen aan een cursus? Hangt dat van de goodwill van je coach af?
Nee dat hangt af als je 50 plus bent. Zit je daaronder doen ze niks voor je. na een tijdje krijg je dan iemand die zegt dat je 2 of meer vacatures toegestuurd krijgt waar je op moet reageren.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_153801403
Deze week even afwachten voor de ene functie, maar als ik het niet word heb ik alvast een gesprek geregeld op maandag voor een andere :P
Gaat best hard! Nu nog echt gekozen worden voor de baan..
pi_153801779
Ongeveer 1,5 week geleden heb ik een oriënterend telefoongesprek gehad wat goed verliep, want ik heb een uitnodiging gekregen voor een fysiek gesprek.
De positie waarop ik gesolliciteerd heb is marketing/sales. Eerst een netwerk opzetten; daarna de verkoop op gang helpen.
Echter, tot op heden is mij niet duidelijk wat de naam van het bedrijf is :') Dit omdat ze telkens twee verschillende namen in hun vacature en op hun website gebruiken.

De ene naam die ze gebruiken is een combinatie van twee achternamen, bijvoorbeeld Lissen & Spijkerman BV.
De andere naam is de eerste letter van de achternamen + 'winkel': LSwinkel.nl
Hun vacature begint ook met "LSwinkel.nl verzorgt blablabla".
Halverwege de vacature staat een kop met de tekst "Over Linssen & Spijkerman BV", met daaronder achtergrondinfo over het bedrijf.

Onderaan de vacature staan de adresgegevens en ook daar wordt geen woord over LSwinkel.nl gerept:
Linssen & Spijkerman BV
Verwegstraat 13
1234AA
Lutjebroek

Op de home van hun website staat een stukje tekst met wat achtergrondinformatie over wat het bedrijf doet. De eerste zin luidt alsvolgt: "Linssen & Spijkerman BV (LSwinkel.nl) is een onderneming die.. blabla".
In de linkerbovenhoek van hun site staat hun logo: groot lettertype: LSwinkel.nl, recht daaronder met klein lettertype: Linssen & Spijkerman BV. Op hun contactpagina staat gewoon weer "Linssen & Spijkerman BV" met daaronder het adres, geen woord over LSwinkel.nl...

Ik heb andere vacatures gevonden waar de naam ook willekeurig gebruikt wordt, op de website zelf buiten het logo, contact en de inleidende tekst niks meer gevonden.
Nu zit ik dus te denken of ik dit nou moet gaan vragen tijdens het sollicitatiegesprek, maar dat is eigenlijk zo bizarre vraag dat ik niet weet of ik het moet doen. Wat denken jullie?
pi_153802028
Dat vind ik een heel logische vraag, karton. Maakt ook wel duidelijk dat je kritisch naar de vacature gekeken hebt. Bovendien lijkt het me wel handig dat je weet wat je moet marketen, toch?
  woensdag 24 juni 2015 @ 14:45:25 #176
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_153804575
Gewoon vragen, dat is toch de bedoeling van de mogelijkheid om vragen te stellen?
Hallon!
  woensdag 24 juni 2015 @ 15:09:53 #177
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_153805241
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 12:59 schreef karton2 het volgende:
Ongeveer 1,5 week geleden heb ik een oriënterend telefoongesprek gehad wat goed verliep, want ik heb een uitnodiging gekregen voor een fysiek gesprek.
De positie waarop ik gesolliciteerd heb is marketing/sales. Eerst een netwerk opzetten; daarna de verkoop op gang helpen.
Echter, tot op heden is mij niet duidelijk wat de naam van het bedrijf is :') Dit omdat ze telkens twee verschillende namen in hun vacature en op hun website gebruiken.

De ene naam die ze gebruiken is een combinatie van twee achternamen, bijvoorbeeld Lissen & Spijkerman BV.
De andere naam is de eerste letter van de achternamen + 'winkel': LSwinkel.nl
Hun vacature begint ook met "LSwinkel.nl verzorgt blablabla".
Halverwege de vacature staat een kop met de tekst "Over Linssen & Spijkerman BV", met daaronder achtergrondinfo over het bedrijf.

Onderaan de vacature staan de adresgegevens en ook daar wordt geen woord over LSwinkel.nl gerept:
Linssen & Spijkerman BV
Verwegstraat 13
1234AA
Lutjebroek

Op de home van hun website staat een stukje tekst met wat achtergrondinformatie over wat het bedrijf doet. De eerste zin luidt alsvolgt: "Linssen & Spijkerman BV (LSwinkel.nl) is een onderneming die.. blabla".
In de linkerbovenhoek van hun site staat hun logo: groot lettertype: LSwinkel.nl, recht daaronder met klein lettertype: Linssen & Spijkerman BV. Op hun contactpagina staat gewoon weer "Linssen & Spijkerman BV" met daaronder het adres, geen woord over LSwinkel.nl...

Ik heb andere vacatures gevonden waar de naam ook willekeurig gebruikt wordt, op de website zelf buiten het logo, contact en de inleidende tekst niks meer gevonden.
Nu zit ik dus te denken of ik dit nou moet gaan vragen tijdens het sollicitatiegesprek, maar dat is eigenlijk zo bizarre vraag dat ik niet weet of ik het moet doen. Wat denken jullie?
Ik zou het niet vragen. LSWinkel.nl is gewoon de naam voor de website. Je kunt 'm eventueel nog ter bevestiging vragen: "Goh, ik zag dat jullie die namen door elkaar gebruiken. Is LSWinkel.nl slechts de naam voor de website, of wellicht een ander label/onderdeel/dienstverlening etc.?"
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_153806293
Het gesprek wat ik volgende week misschien ga voeren is met een datacheringsbedrijf. Nu zag ik net dat de vacature ook gewoon bij het bedrijf zelf open staat. Is het beter om de afspraak met de detacheerder af te zeggen en het te proberen bij het bedrijf zelf? Iemand ervaring hiermee?
pi_153809354
De hogeschool van Amsterdam heeft een omscholingsproject om computerprogrammeur te worden. Misschien is dat interessant voor sommige werkzoekenden hier.
pi_153811308
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 21:19 schreef peter070 het volgende:

[..]

Inmiddels antwoord gekregen van het W&S bureau, ze hadden onvoldoende klik en in hun branche had ik te weinig ervaring. Met de klik ben ik het eens, ik had een gesprek met 2 directieleden, 1 van deze directieleden heeft helemaal niets gezegd tijdens het gesprek....

Verder vandaag een gesprek gehad voor een andere functie. Ligt boven mijn niveau, houdt in dat ik minimaal 1 dag per week op kantoor buitenland moet zijn, maar lijkt me erg leuk!! Vrijdag hoor ik meer als het goed is.

Verder werd ik maandag gebeld (voicemail ingesproken) door een bedrijf waar ik 3 weken geleden had gesolliciteerd. Ze hadden me CV gezien en wilde me dolgraag spreken. Had ze gelijk teruggebeld, echter voicemail. Vandaag wederom geprobeerd maar weer voicemail. Hopelijk morgen meer succes....
Vanmorgen het bedrijf gesproken welke me maandag had gebeld. Wilde me heel graag spreken, of ik morgenmiddag kon langskomen... Spannend!! Direct gesprek met de "board" en sollicitatie zal in Engels en in het Frans zijn...
pi_153811512
Vandaag een poging gedaan voor een leuke baan!

Niet in Nederland dat heb ik opgegeven vanwege mijn leeftijd in Nederland krijg je gewoon geen kans meer boven een bepaalde leeftijd.

Maar daar laat ik me niet door kisten er zijn nog vele andere landen waar het minder beroerd is!
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_153814368
Al een baan gevonden stel labbekakken? :+
pi_153814900
Het is denk ik ook wel verschillend qua UWV. Ik zit helaas ook in de WW. Half jaar geleden mocht ik helaas niet meer bij mijn baan blijven en dus moest ik ook genoodzaakt een uitkering aanvragen ;(

Half jaar geleden WW aangevraagd en toen maar 1x een brief gehad dat ik langs moest komen. Ben toen geweest om te praten, maar daarna echt totaal niks meer gehoord van ze. Na een tijdje solliciteren en gesprekken dacht ik werk (eerst wel proefperiode betaald) te hebben, maar uiteindelijk genaaid door het bedrijf. Dus in eerste instantie WW opgezegd en doorgegeven dat ik weer werk had, maar toch weer een maand later aangevraagd en doorgegeven wat de reden was. Nou sindsdien weer de resterende WW (kreeg toen ook brief dat ik gewoon weer WW kreeg tot het afgelopen is) en al een paar maanden helemaal niks meer gehoord van ze.

Misschien ligt het er ook aan dat mijn WW uitkering in Juli afgelopen is. Zou het niet weten, maar toch wel raar dat ik wel steeds uitbetaald krijg en niks meer hoor van hun kant (los van de standaard brieven wat er gaat veranderen per 1 juli).

[ Bericht 0% gewijzigd door Vault-Boy op 24-06-2015 21:58:58 ]
  woensdag 24 juni 2015 @ 22:19:09 #184
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_153816230
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 21:32 schreef Vault-Boy het volgende:
Het is denk ik ook wel verschillend qua UWV. Ik zit helaas ook in de WW. Half jaar geleden mocht ik helaas niet meer bij mijn baan blijven en dus moest ik ook genoodzaakt een uitkering aanvragen ;(

Half jaar geleden WW aangevraagd en toen maar 1x een brief gehad dat ik langs moest komen. Ben toen geweest om te praten, maar daarna echt totaal niks meer gehoord van ze. Na een tijdje solliciteren en gesprekken dacht ik werk (eerst wel proefperiode betaald) te hebben, maar uiteindelijk genaaid door het bedrijf. Dus in eerste instantie WW opgezegd en doorgegeven dat ik weer werk had, maar toch weer een maand later aangevraagd en doorgegeven wat de reden was. Nou sindsdien weer de resterende WW (kreeg toen ook brief dat ik gewoon weer WW kreeg tot het afgelopen is) en al een paar maanden helemaal niks meer gehoord van ze.

Misschien ligt het er ook aan dat mijn WW uitkering in Juli afgelopen is. Zou het niet weten, maar toch wel raar dat ik wel steeds uitbetaald krijg en niks meer hoor van hun kant (los van de standaard brieven wat er gaat veranderen per 1 juli).
Je moet wel op tijd bijstand (of hoe dat tegenwoordig ook mag heten) aanvragen als in juli je ww afloopt, bijstand doet er altijd 'n x aantal weken over om te besluiten en in die weken heb jij geen geld.
Hallon!
pi_153830639
Ugh. Ronde verder en zou vandaag worden teruggebeld door recruiter. Uiteraard nog niet gebeurd, dus zelf maar gedaan en beste man heeft tot maandag vrij. Had ie van de week ook niet ff gezegd :') collega kan niks zeggen. Is me helaas al eens vaker gebeurd en dan op maandag toch nog een afwijzing, dus ga er iig niet een heel weekend om wakker liggen. Gesprek en opdracht gingen wel goed.. Heb net wel een mail gestuurd maar zal ik ook wel niks op horen. Echt, sommige recruiters zouden zelf eens in het onzekere schuitje moeten zitten als ze op straat staan..
pi_153830643
Ouch. Niet eens uitgenodigd op gesprek bij een oude werkgever - die me een paar jaar terug nota bene nog terug heeft gevraagd ... Dit hakt er toch wel stevig in.
pi_153835634
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 14:26 schreef _Arual_ het volgende:
Ouch. Niet eens uitgenodigd op gesprek bij een oude werkgever - die me een paar jaar terug nota bene nog terug heeft gevraagd ... Dit hakt er toch wel stevig in.
Zelf opgestapt destijds of ontslagen/contract niet verlengd?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 25 juni 2015 @ 19:18:21 #188
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_153837132
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 15:49 schreef Dragonberry het volgende:
Het gesprek wat ik volgende week misschien ga voeren is met een datacheringsbedrijf. Nu zag ik net dat de vacature ook gewoon bij het bedrijf zelf open staat. Is het beter om de afspraak met de detacheerder af te zeggen en het te proberen bij het bedrijf zelf? Iemand ervaring hiermee?
Bedrijf zelf, kan je een hoger salaris afdwingen en natuurlijk betere arbeidsvoorwaarden.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_153837169
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 18:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Zelf opgestapt destijds of ontslagen/contract niet verlengd?
Het is ingewikkeld en ik haal het vanavond ook weg.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 19% gewijzigd door _Arual_ op 25-06-2015 22:51:44 ]
  donderdag 25 juni 2015 @ 21:20:20 #190
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_153840818
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 14:26 schreef _Arual_ het volgende:
Ouch. Niet eens uitgenodigd op gesprek bij een oude werkgever - die me een paar jaar terug nota bene nog terug heeft gevraagd ... Dit hakt er toch wel stevig in.
Om ook hier even bemoedigende woorden te spreken: de werkgever waar ik nu als 't goed is maandag voor aan de slag ga heeft me ook al 'n keer eerder met 'n standaard afwijzing "je past niet in het profiel" afgewezen maar ik had 'n beetje mazzel dat ik de intercedente die me nu bemiddeld heeft nog kende van de vorige keer dat ik daar werkte en ja toevalligerwijs ben ik ook al eens eerder in 2014 door hen teruggevraagd om tijdelijke quality control te gaan doen, afgeslagen omdat ik toen nog fulltime bij de champignons werkte.

Moraal van dit verhaal is denk ik: probeer via iemand die je al kent van je vorige werkperiode "binnen" te komen.
Hallon!
pi_153842041
quote:
7s.gif Op donderdag 25 juni 2015 21:20 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Om ook hier even bemoedigende woorden te spreken: de werkgever waar ik nu als 't goed is maandag voor aan de slag ga heeft me ook al 'n keer eerder met 'n standaard afwijzing "je past niet in het profiel" afgewezen maar ik had 'n beetje mazzel dat ik de intercedente die me nu bemiddeld heeft nog kende van de vorige keer dat ik daar werkte en ja toevalligerwijs ben ik ook al eens eerder in 2014 door hen teruggevraagd om tijdelijke quality control te gaan doen, afgeslagen omdat ik toen nog fulltime bij de champignons werkte.

Moraal van dit verhaal is denk ik: probeer via iemand die je al kent van je vorige werkperiode "binnen" te komen.
Ik had al gebeld en gemaild met de juiste personen. Maar de concurrentie was absurd en ze konden niet anders dan me afwijzen. Terwijl ik destijds een lastigere functie had. Ze hebben wel gebeld om het persoonlijk mede te delen, vonden het heel lullig voor me. Het is echt een heel andere tijd dan drie jaar terug ...

[ Bericht 1% gewijzigd door _Arual_ op 25-06-2015 22:55:18 ]
pi_153842391
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 22:09 schreef _Arual_ het volgende:
Ik had al gebeld en gemaild met de juiste personen. Maar de concurrentie was absurd en ze konden niet anders dan me afwijzen. Terwijl ik destijds een lastigere functie had. Ze hebben we wel gebeld om het persoonlijk mede te delen, vonden het heel lullig voor me. Het is echt een heel andere tijd dan drie jaar terug ...
Auw!
  donderdag 25 juni 2015 @ 22:22:52 #193
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_153842414
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 22:09 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ik had al gebeld en gemaild met de juiste personen. Maar de concurrentie was absurd en ze konden niet anders dan me afwijzen. Terwijl ik destijds een lastigere functie had. Ze hebben we wel gebeld om het persoonlijk mede te delen, vonden het heel lullig voor me. Het is echt een heel andere tijd dan drie jaar terug ...
Ai, ja het scheelt dat bij het bedrijf waar het bij om gaat het best goed gaat en ze dus ook mensen kansen kunnen gunnen.
Hallon!
pi_153849644
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 14:25 schreef Deezertje het volgende:
Ugh. Ronde verder en zou vandaag worden teruggebeld door recruiter. Uiteraard nog niet gebeurd, dus zelf maar gedaan en beste man heeft tot maandag vrij. Had ie van de week ook niet ff gezegd :') collega kan niks zeggen. Is me helaas al eens vaker gebeurd en dan op maandag toch nog een afwijzing, dus ga er iig niet een heel weekend om wakker liggen. Gesprek en opdracht gingen wel goed.. Heb net wel een mail gestuurd maar zal ik ook wel niks op horen. Echt, sommige recruiters zouden zelf eens in het onzekere schuitje moeten zitten als ze op straat staan..
Ik word er ook zo pissig om als je een sollicitatie stuurt en er vervolgens helemaal niks meer van hoort. Geen bevestigings mail, geen afwijzing. Bij zo'n bedrijf wil je dan al niet meer werken. Maar ik word er af en toe wel witheet van.
pi_153850183
Ik heb sinds vorige week een baan als klantenservice medewerker na meer dan een half jaar werkloos te zijn geweest, daarvoor was ik 1.5 jaar mantelzorger.
Helaas wel een contract voor 2.5 maand dus denk dat ze me gebruiken voor de zomerperiode, maar hoop dat ik mag blijven.

De training bij de sociale dienst mbt solliciteren heeft mij heel erg geholpen. Hiervoor had ik ook geen profiel of een foto.
Het dichten van gaten op je cv, taken verdraaien zodat het relevant is, je capaciteiten en ervaringen overdrijven etc.

Ik was erg naďef hierin, sinds alles aangepast is heb ik bij mijn laatste 10 sollicitaties 10x een reactie ontvangen waarvan 9x positief eigenlijk alleen was een recente referentie steeds een struikelblok.
Hiervoor was het gerust zo dat je van 40 sollicitaties er van 30 niets hoort en 10 je een copy paste afwijzing sturen.

Het is in ieder geval mijn doel om nooit meer in de bijstand te komen, wat een hel was dat, je bent in principe hun slaaf, je verantwoorden voor je financiën, allerlei verplichtingen want anders krijg je een maatregel. Sta je dan ook als hoogopgeleide in je eigen buurt langs de weg te vegen. Nee, alles beter dan dat.
  vrijdag 26 juni 2015 @ 10:31:04 #196
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_153850389
Goed nieuws C-B!

Ik heb gisteren vast kennisgemaakt op mijn nieuwe kantoor. Ga officieel pas 1-8 in dienst, maar ze wilden graag dat ik voor mijn vakantie al even langskwam. Dan hebben we het handjesschudden en algemene uitleg vast gehad.

Goed bevallen, prachtig pand en prima collega's zo op het eerste oog. Maandag nog halve dag langs en al serieus aan de slag. Dan lekker twee weekjes op vakantie, twee weken thuis en 1-8 echt van start.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_153854420
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 22:09 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ik had al gebeld en gemaild met de juiste personen. Maar de concurrentie was absurd en ze konden niet anders dan me afwijzen. Terwijl ik destijds een lastigere functie had. Ze hebben wel gebeld om het persoonlijk mede te delen, vonden het heel lullig voor me. Het is echt een heel andere tijd dan drie jaar terug ...
Oh wat enorm rot en balen zeg!
Ja er is enorm veel veranderd in de afgelopen jaren. Ik vind het ook wel echt een stuk lastiger om te solliciteren ook wel heb ik wel genoeg gesprekken enzo. Maar het is echt een wereld van verschil met een paar jaar terug.

Hoop dat je snel weer wat tegenkomt wat past!
pi_153854459
Er is mij gevraagd een salarisvoorstel te doen. Had een indicatie gegeven en of ik daar wat van wilde afwijken. Ja dat kan. Maar nu moet ik een nieuw voorstel doen... Hoe lastig is dat!
Weet niet waar en hoe te beginnen :')

Eerst maar eens alles op een rijtje zetten.
pi_153854551
Bah.. Ik baal zo van het afwachten. Ik zou deze week nog worden gebeld of ik ben aangenomen. Natuurlijk zal dat vanavond pas worden of misschien zelfs toch volgende week pas :')
Ik wil graag op tijd weten of ik mijn andere gesprekken kan gaan afzeggen :P
pi_153854817
Wat vinden jullie trouwens van werken via een payroll constructie? Wel of niet aan te raden?
pi_153854925
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 13:18 schreef Dragonberry het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van werken via een payroll constructie? Wel of niet aan te raden?
Wat zou de constructie zijn?
Mij zal het om het even zijn wie mijn salaris overmaakt. Als je contractueel maar bij iemand ondergebracht bent. Als zij dat willen uitbesteden boeit dat toch verder niet?
pi_153855050
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 13:21 schreef Lingue het volgende:

[..]

Wat zou de constructie zijn?
Mij zal het om het even zijn wie mijn salaris overmaakt. Als je contractueel maar bij iemand ondergebracht bent. Als zij dat willen uitbesteden boeit dat toch verder niet?
Aangenomen worden via een recruiter en betaald worden via payroll.
Ik heb daar geen ervaring mee en kan er ook nog weinig ervaringen over vinden. Misschien is het wel helemaal niet slim om aan zoiets te beginnen.
Maar als ik jouw reactie lees maak ik me waarschijnlijk druk om niets :P
pi_153855305
Maw, je bent in dienst bij recruiter (zijn bedrijf) en hij laat de betaling via een externe payroll provider uitbetalen?
pi_153857938
Volgens mij is het een soort uitzendwerk. Recruiter is van het payrol bedrijf en zij sturen mij naar een werkplek.
Als ik er heen ga eerst maar eens wat doorvragen en kijken hoe dit precies werkt.
pi_153858050
Hou op inderdaad over een hele andere tijd nu ;(

Weet nog wel dat ik maar een paar keer hoefde te solliciteren en ik had al meteen werk (was in 2010 -2011). Zelfs een keer meegemaakt dat ik weg ging daar na het gesprek, en nog niet eens 300 meter verder was met de fiets en ik werd al gebeld dat ik daar kon werken.

En nu? Al een half jaar bezig -O- 8)7 Gaat echt nergens meer over.
pi_153858165
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 15:09 schreef Vault-Boy het volgende:
Hou op inderdaad over een hele andere tijd nu ;(

Weet nog wel dat ik maar een paar keer hoefde te solliciteren en ik had al meteen werk (was in 2010 -2011). Zelfs een keer meegemaakt dat ik weg ging daar na het gesprek, en nog niet eens 300 meter verder was met de fiets en ik werd al gebeld dat ik daar kon werken.

En nu? Al een half jaar bezig -O- 8)7 Gaat echt nergens meer over.
En het stomme is...

2010/2011 was het nog veel meer crisis. Veel minder banen etc. Maar ook ik had zonder probleem een nieuwe baan toen.
En nu redelijk veel banen, solliciteren is anders geworden en na heel veel brieven schrijven en redelijk wat gesprekken nog steeds geen baan...

In 2010 had ik bij 3 bedrijven gesolliciteerd en bij alle 3 een aanbod gekregen zonder probleem.
  vrijdag 26 juni 2015 @ 15:17:38 #207
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_153858241
Kreeg vanmorgen 'n uitnodiging voor 'n kennismakingsgesprek bij 'n bedrijf waar ik 'n slordige maand geleden gesolliciteerd had. Aangezien het van hun kant zo stil bleef (tot dit mailtje dus) had ik aangenomen dat men geen interesse had. Heb 't gesprek netjes afgezegd bij de HRM contactpersoon en zij vond "het wel erg stom" in haar eigen woorden. Vond het wel 'n grappige ervaring, schaam me wel 'n beetje om het hier neer te zetten omdat iedereen zo hard op zoek is naar werk enzo. :@

Ik zou trouwens voorzichtig zijn met overdrijven op 'n cv als ze daar doorheen prikken heb je wel 'n probleem.
Hallon!
pi_153858404
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 15:14 schreef Lingue het volgende:

[..]

En het stomme is...

2010/2011 was het nog veel meer crisis. Veel minder banen etc. Maar ook ik had zonder probleem een nieuwe baan toen.
En nu redelijk veel banen, solliciteren is anders geworden en na heel veel brieven schrijven en redelijk wat gesprekken nog steeds geen baan...

In 2010 had ik bij 3 bedrijven gesolliciteerd en bij alle 3 een aanbod gekregen zonder probleem.
Ja daar zeg je wat :{ Ik had destijds een ander klein bijbaantje, maar ik solliciteerde wel verder. Ik werd toen iets van 10x gebeld door een hotelketen, maar hij belde steeds toen ik niet kon opnemen. Bleek dat die mijn cv super vond (zo boeiend is niet nou ook weer niet hoor) en mij daar wilde hebben terwijl die nog zat andere sollicitanten had.. Nou en nu word ik steeds afgewezen of het erge is dat ik totaal maar dan totaal niks meer hoor van bedrijven.

Heb soms ook wel het idee dat het aan mijn leeftijd ligt. Want ik heb pas geleden een paar keer bij een ander hotel gesolliciteerd en steeds werd ik niet uitgenodigd. Pas geleden met een oud collega gepraat die helemaal geen diploma''s of wat dan ook heeft en die werkt daar nu. Die is 22 jaar en dan voelt het toch wel kut hoor }:|

quote:
11s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 15:17 schreef BlueMage het volgende:
Kreeg vanmorgen 'n uitnodiging voor 'n kennismakingsgesprek bij 'n bedrijf waar ik 'n slordige maand geleden gesolliciteerd had. Aangezien het van hun kant zo stil bleef (tot dit mailtje dus) had ik aangenomen dat men geen interesse had. Heb 't gesprek netjes afgezegd bij de HRM contactpersoon en zij vond "het wel erg stom" in haar eigen woorden. Vond het wel 'n grappige ervaring, schaam me wel 'n beetje om het hier neer te zetten omdat iedereen zo hard op zoek is naar werk enzo. :@

Ik zou trouwens voorzichtig zijn met overdrijven op 'n cv als ze daar doorheen prikken heb je wel 'n probleem.
Hoe bedoel je overdreven op een cv?
  vrijdag 26 juni 2015 @ 15:24:30 #209
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_153858440
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 15:23 schreef Vault-Boy het volgende:

Hoe bedoel je overdreven op een cv?
Dat je je kennis en vaardigheden wel erg aandikt, daar komen werkgevers snel genoeg achter.
Hallon!
pi_153858567
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 15:24 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Dat je je kennis en vaardigheden wel erg aandikt, daar komen werkgevers snel genoeg achter.
Ah zo. Dat doe ik sowieso al nooit. Ik ben soms wel iets te eerlijk misschien, maar liegen dat is echt zo stom. Ze komen er toch wel achter.
  vrijdag 26 juni 2015 @ 15:37:46 #211
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_153858771
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 15:29 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Ah zo. Dat doe ik sowieso al nooit. Ik ben soms wel iets te eerlijk misschien, maar liegen dat is echt zo stom. Ze komen er toch wel achter.
Precies, je kunt maar beter eerlijk blijven. In welke richting zoek jij werk?
Hallon!
pi_153859151
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 15:37 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Precies, je kunt maar beter eerlijk blijven. In welke richting zoek jij werk?
Nou schrik niet en je zal het misschien niet verwachten, maar de horeca. Je zal denken dat het daar nog heel makkelijk is, maar nee hoor helaas niet (misschien wel voor chefkoks of managers). Daar is het op dit moment ook kut (100 reacties per vacature heb ik vaak gehoord). Best vaak ook op gesprek kunnen komen, maar dan toch het net niet geworden, omdat ze toch een beter iemand hebben of zoals ik al zei helemaal niks meer horen van diegene. Ik dan zelf even bellen of mailen, maar gewoon helemaal niks meer :( En dat vind ik eigenlijk echt het ergste. Gewoon niks meer laten weten of wat dan ook :(

Ik snap er gewoon niks meer van. Jaren geleden had ik echt na 3 gesprekken ofzo al een baan en kon ik bijvoorbeeld ook bij 2 van de 3 werken, maar nu schiet het gewoon totaal niet op.
  vrijdag 26 juni 2015 @ 16:04:54 #213
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_153859431
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 15:53 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Nou schrik niet en je zal het misschien niet verwachten, maar de horeca. Je zal denken dat het daar nog heel makkelijk is, maar nee hoor helaas niet (misschien wel voor chefkoks of managers). Daar is het op dit moment ook kut (100 reacties per vacature heb ik vaak gehoord). Best vaak ook op gesprek kunnen komen, maar dan toch het net niet geworden, omdat ze toch een beter iemand hebben of zoals ik al zei helemaal niks meer horen van diegene. Ik dan zelf even bellen of mailen, maar gewoon helemaal niks meer :( En dat vind ik eigenlijk echt het ergste. Gewoon niks meer laten weten of wat dan ook :(

Ik snap er gewoon niks meer van. Jaren geleden had ik echt na 3 gesprekken ofzo al een baan en kon ik bijvoorbeeld ook bij 2 van de 3 werken, maar nu schiet het gewoon totaal niet op.
Ik weet niet zoveel van de horeca, totaal m'n vakgebied niet maar ik geloof je dat het daar best lastig kan zijn en ook nogal leeftijdsgebonden. Heb je wel 'n opleiding in die richting af?
Hallon!
pi_153862637
Terwijl ze toch overal bedieningsmedewerkers zoeken of ben je op zoek naar iets anders in de horeca?
pi_153863455
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 18:20 schreef loezzzje het volgende:
Terwijl ze toch overal bedieningsmedewerkers zoeken of ben je op zoek naar iets anders in de horeca?
Ze zoeken inderdaad zat mensen ja als je die vacatures leest, maar alsnog krijg ik steeds te horen dat ze betere mensen hebben en al zoveel reacties hebben gehad. En ik zoek eigenlijk meer iets in de keuken, omdat ik daar meer ervaring in heb. Heb na een eventueel gesprek ook wel gezegd dat ik ook interesse heb in de bediening, maar tegenwoordig zoeken ze ook steeds meer mensen die echt ervaring hebben in de bediening om kans te maken. En tja leeftijd zal er ook wel mee te maken hebben. Ik ben ook geen 20 meer en die willen ze wel het liefst hebben. Soms kreeg ik dat ook echt te horen van ze en soms staat het ook nog eens in de vacature :')

Mensen zullen misschien nu denken van zeur eens niet en dit en dat. Maar ik heb zelf gehoord wat die mensen allemaal gezegd hebben en willen. En na een tijdje word dat echt super vervelend om steeds te horen. Zeker in deze tijd. Wat ik al zei, ik had er jaren geleden totaal geen last van om werk te vinden in de horeca, maar nu gaat het echt nergens meer over. Bedoel ze krijgen ook zat sollicitaties binnen van mensen die echt niks met de horeca hebben, maar ja die zoeken natuurlijk ook gewoon werk.

Heb toevallig wel volgende week dinsdag weer een gesprek ergens. Dus hopelijk wordt dat wat :)
pi_153863737
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 18:20 schreef loezzzje het volgende:
Terwijl ze toch overal bedieningsmedewerkers zoeken of ben je op zoek naar iets anders in de horeca?
Hoe vaak zie je iemand ouder dan 25 jaar in de bediening staan? In de keuken zijn het ook voornamelijke jongere.
pi_153863863
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 19:08 schreef Myraela het volgende:

[..]

Hoe vaak zie je iemand ouder dan 25 jaar in de bediening staan? In de keuken zijn het ook voornamelijke jongere.
Dit ja.

Niet dat ik nou goed praat, maar helaas is dat wel de realiteit tegenwoordig.

Al moet ik wel zeggen dat het in een hotel wel anders is hoor. Daar heb ik zat met mensen gewerkt die 30 jaar of ouder zijn.
pi_153865088
Ik kom zelf ook uit de horeca (hotel dan) maar idd het zijn meestal studenten die ze willen. Zijn het goedkoopste en kunnen altijd werken, want het is toch over het algemeen 's avonds werken.

Voor mij maakt het geen zak uit wat ik ga doen, als het maar geld oplevert. Voor mijn part caissiere bij de appie, maarja als je daar een papiertje ziet met personeel gezocht en er staat; vanaf 16 jaar, dan weet je eigenlijk al genoeg. 16 tot 18 jaar en het liefste 5 jaar werk ervaring.
  vrijdag 26 juni 2015 @ 20:35:58 #219
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_153866013
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 20:01 schreef loezzzje het volgende:
Ik kom zelf ook uit de horeca (hotel dan) maar idd het zijn meestal studenten die ze willen. Zijn het goedkoopste en kunnen altijd werken, want het is toch over het algemeen 's avonds werken.

Voor mij maakt het geen zak uit wat ik ga doen, als het maar geld oplevert. Voor mijn part caissiere bij de appie, maarja als je daar een papiertje ziet met personeel gezocht en er staat; vanaf 16 jaar, dan weet je eigenlijk al genoeg. 16 tot 18 jaar en het liefste 5 jaar werk ervaring.
Boeit het je ook niet om in ploegendienst bijv te werken? Dan gewoon eens googlen op "werken bij [hier naam van willekeurige fabriek in de buurt]" vaak kun je daar nog wel eens productiewerk ofzo doen, is vaak via uitzendbureau 1,5 jaar en dan half jaar eruit en dat soort shit maar verdient best nog wel ok. ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door BlueMage op 27-06-2015 11:52:05 ]
Hallon!
pi_153876035
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 14:46 schreef _Arual_ het volgende:
Hoe komen jullie je dagen een beetje door? Ik voel me zo vreselijk schuldig als ik gewoon iets doe wat ik leuk vind. Dus zit ik vooral de hele tijd op internet te zoeken naar vacatures, maar daar word ik gaar van. Zou ik liever op een vast moment doen, dagelijks. Ik woon in een saai dorp met alleen maar tweeverdieners.
Je moet ook niet elke dag zoeken naar vacatures. Daar wordt je alleen maar depri van. Toen ik zonder werk zat ( heeft 10 maanden geduurd ), had ik 1 dag per week geprikt voor het zoeken naar vacatures en schrijven van brieven. De rest van de week had of gesprekken ( ik heb er veel gehad, vooral bij detacheerders ), of ging wat leuks doen. Lekker wandelen, dagje weg. Dat vond ik erg prettig. Want nogmaals, als je elke dag maar gaat zitten zoeken wordt je depri en gek. Ga liever wat anders doen.
  zaterdag 27 juni 2015 @ 10:04:02 #221
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_153876714
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 08:36 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Je moet ook niet elke dag zoeken naar vacatures. Daar wordt je alleen maar depri van. Toen ik zonder werk zat ( heeft 10 maanden geduurd ), had ik 1 dag per week geprikt voor het zoeken naar vacatures en schrijven van brieven. De rest van de week had of gesprekken ( ik heb er veel gehad, vooral bij detacheerders ), of ging wat leuks doen. Lekker wandelen, dagje weg. Dat vond ik erg prettig. Want nogmaals, als je elke dag maar gaat zitten zoeken wordt je depri en gek. Ga liever wat anders doen.
Sommige vacatures staan echter maar een dag of wat open, als ze 50/100 reacties hebben gekregen wordt hij weer weggehaald
  zaterdag 27 juni 2015 @ 10:28:45 #222
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_153876944
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 15:24 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Dat je je kennis en vaardigheden wel erg aandikt, daar komen werkgevers snel genoeg achter.
Ik heb ze moeten afzwakken omdat het teveel imponeerde. Mensen geloofde niet dat ik daadwerkelijk de baan wilde met zo'n CV
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_153877085
^dat heb ik dus met als ik solliciteer op een baan onder mijn niveau. hoe kom je gemotiveerd over voor zo'n functie? hun zijn ook niet debiel en zien ook wel dat jij veel meer kunt als zegmaar "vakken vullen"

quote:
5s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 20:35 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Boeit het je ook niet om in ploegendienst bijv te werken? Dan gewoon eens googlen op "werken bij [hier naam van willekeurige fabriek in de buurt] vaak kun je daar nog wel eens productiewerk ofzo doen, is vaak via uitzendbureau 1,5 jaar en dan half jaar eruit en dat soort shit maar verdient best nog wel ok. ^O^
Productiewerk is dan het enige wat ik niet echt zie zitten. Avonddiensten vind ik nog ok maar nachtdiensten ga ik echt niet aan beginnen. Het liefste zou ik ook gewoon weer de horeca uitgaan maarja er is niet echt veel keus at the moment.
pi_153877316
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 10:42 schreef loezzzje het volgende:
^dat heb ik dus met als ik solliciteer op een baan onder mijn niveau. hoe kom je gemotiveerd over voor zo'n functie? hun zijn ook niet debiel en zien ook wel dat jij veel meer kunt als zegmaar "vakken vullen"

[..]

Productiewerk is dan het enige wat ik niet echt zie zitten. Avonddiensten vind ik nog ok maar nachtdiensten ga ik echt niet aan beginnen. Het liefste zou ik ook gewoon weer de horeca uitgaan maarja er is niet echt veel keus at the moment.
Ik heb niks te zoeken in de nachtwereld, maar zou dat niet zo erg vinden. Het is gewoon je dag/nachtritme omgooien. Maar dan wel het liefst waar je ook écht wat moet doen. 's nachts op een kantoor zitten dus niet, dat is echt dodelijk saai. Zelfde als beveiligingswerk. Je verdient op zich makkelijk geld, maar ik zou het na 3 dagen al beu zijn.. het is gewoon dodelijk saai. Prima voor mensen die niet/nauwelijks willen werken, maar ik moet gewoon altijd wat te doen hebben.

Ja, ik heb dat ook. Dat ik gewoon soms helemaal niks hoor van het bedrijf waar ik bij solliciteerde. Neem ik contact op, vragen ze ook van: uhm, was je sollicitatie serieus dan? Volgens je CV lijkt me dit erg onder je niveau.... Tja, wat wil je, de selectie bij HBO baantjes is tegenwoordig moordend en ze stellen keiharde eisen en willen niet genoegen nemen met minder, arbeidsmarkt op dit moment lekker misbruiken... dus dan reageer ik ook maar op de 'simpele' baantjes...
  zaterdag 27 juni 2015 @ 11:51:28 #225
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_153877966
Verkeerde quote. :')
Hallon!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')