Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
Crowdfunding is hot! Vorig jaar (2014) werd in Nederland 63 miljoen euro gefinancierd via crowdfunding (een verdubbeling t.o.v. het jaar ervoor). Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.
Crowdfundingplatformen • Geldvoorelkaar (GVE), het grootste platform in NL, vorm: leningen • KapitaalOpMaat (KOM), vanaf 25k eur, vorm: leningen • Symbid, voor startups en MKB, vorm: aandelen • CrowdAboutNow (CAN), food, horeca, retail. Vorm: leningen • Kickstarter, daar is een ander topic voor • Horecacrowdfunding geeft leningen uit aan horeca van 30k tot 250k • OnePlanetCrowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc • Collin Crowdfund, leningen tussen de 50k en 2.5mil, met crowdfundcoach voor bedrijven • Doorgaan.nl, vanuit De Amersfoortse, projecten tot 250k, vorm: awards of geldleningen • The Dutch Deal, regionaal platform (Z-O Brabant) • Lendahand, investeer in opkomende economieën met rentepercentages tussen 3-4%
Val niet buiten de boot! Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een server die geldvoorelkaar (gve), kapitaalopmaat (kom) en collincrowdfund (ccf) bijhoudt op nieuwe projecten. Inschrijven werkt zo: Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" naar subscribe apenstaart cfmailserver punt nl. Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving. Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" naar unsubscribe@cfmailserver.nl . Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.
Buitenlandse platforms
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mislukte projecten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
Wat fijn dat u zoveel vertrouwen in onze plannen met de MS de Jordaan had dat onze crowdfunding in slechts 2,5 uur volgeschreven was! Dat hadden wij in onze stoutste dromen niet gedacht...
Wij nodigen u, én uw partner, graag uit voor de Collin-Borrel zoals wij die in onze aanvraag aankondigden. Die staat geagendeerd voor Woensdag 3 juni 2015, van 19.00 uur tot 21.00 uur aan boord van de MS De Jordaan op de Nieuwendammerdijk 538 te Amsterdam.
Wij vertellen over onze plannen, u maakt kennis met de bemanning, geniet van een stevige Hollandse maaltijd én de muziek van Eddie & Nancy en/of Luc Meijer, wij reiken u de beloofde extra's uit én proberen u over te halen een van onze actieve ambassadeurs te worden.
Vriendelijk verzoeken wij u onderstaand formulier in te vullen, dan weten wij op hoeveel gasten wij mogen rekenen en de scheepskok hoeveel gehaktballen er uit de kombuis moeten worden getoverd....
Geboden rente minus (2x 0,9% / aantal jaren) = effectieve rente
Voorbeeld: geboden rente is 7% en looptijd is 5 jaar. Je krijgt dan: 7% minus (1,8/5) = 6,64%.
Van de uitkomst moet je nog een klein beetje aftrekken omdat je vaak nog een aantal dagen tot weken extra moet wachten op de eerste aflossing. De 0,9% staat voor de fee. En deze vermenigvuldig ik met 2 omdat de fee over het hele investeringsbedrag wordt berekend en gemiddeld maar de helft van dit bedrag gedurende de looptijd is geinvesteerd.
Ik stop zelf mijn geld ook niet in een oude sok als er terug betaald wordt, dus.Ik ga voor de eenvoud van deze berekening! Deed het zelf ingewikkelder met ongeveer dezelfde uitkomst. Dank Justme
Wat fijn dat u zoveel vertrouwen in onze plannen met de MS de Jordaan had dat onze crowdfunding in slechts 2,5 uur volgeschreven was! Dat hadden wij in onze stoutste dromen niet gedacht...
Wij nodigen u, én uw partner, graag uit voor de Collin-Borrel zoals wij die in onze aanvraag aankondigden. Die staat geagendeerd voor Woensdag 3 juni 2015, van 19.00 uur tot 21.00 uur aan boord van de MS De Jordaan op de Nieuwendammerdijk 538 te Amsterdam.
Wij vertellen over onze plannen, u maakt kennis met de bemanning, geniet van een stevige Hollandse maaltijd én de muziek van Eddie & Nancy en/of Luc Meijer, wij reiken u de beloofde extra's uit én proberen u over te halen een van onze actieve ambassadeurs te worden.
Vriendelijk verzoeken wij u onderstaand formulier in te vullen, dan weten wij op hoeveel gasten wij mogen rekenen en de scheepskok hoeveel gehaktballen er uit de kombuis moeten worden getoverd....
Met hartelijke groet, Petra J. Ruijs - directeur
Mooi hé. Dat is crowdfunding
jammer, was net te laat om te investeren met deze Pitch. Mis ik een vorkje prikken met jullie!
En is een bijzonder mooi project! Ik denk dat de vraag naar dit soort dienstverlening gaat toenemen, de ratings zijn mooi en de combinatie met leer-werk-trajecten is sympathiek.
Wel slordig dat de boel blijkbaar zo lang op de plank heeft gelegen dat de opening waarvoor iedereen uitgenodigd wordt, al 2,5 week geleden was, maar nog wel in de pitch vermeld wordt.
Maar de gunfactor heeft dit project inderdaad wel. Misschien maar eens een deeltje van het vakantiegeld naartoe schuiven .
Op woensdag 20 mei 2015 17:40 schreef Piet__Piraat het volgende: Wel slordig dat de boel blijkbaar zo lang op de plank heeft gelegen dat de opening waarvoor iedereen uitgenodigd wordt, al 2,5 week geleden was, maar nog wel in de pitch vermeld wordt.
Het ziet er op zich wel goed uit naar mijn mening. Toch nog een paar opmerkingen: Geen BKR score, eigenlijk is het in mijn ogen een beetje een starter (5S), ik heb het idee dat somige gegevens iets zijn opgepoetst voor de creditsafe score, aangezien een aantal waardes per 4-4-2015 gestegen zijn. Ik zie hem toch wel zitten, wat jullie?
Het ziet er op zich wel goed uit naar mijn mening. Toch nog een paar opmerkingen: Geen BKR score, eigenlijk is het in mijn ogen een beetje een starter (5S), ik heb het idee dat somige gegevens iets zijn opgepoetst voor de creditsafe score, aangezien een aantal waardes per 4-4-2015 gestegen zijn. Ik zie hem toch wel zitten, wat jullie?
Dat van de BKR score vind ik ook apart. De rest ziet er goed uit. Ik neem deze mee. Ook vanwege het feit er de laatste tijd niet veel goede projecten meer aanwezig zijn...
ik dus ook wel, die sprong lijkt te maken te hebben met het poneren vd jaarcijfers
Wat voor bedrag denk je aan? Ik aan een paar honderd euro
Mooi verhaal, sympathiek doel, goede ratings; kortom, ik stop ook wel wat in De Eik.
Je zou trouwens verwachten dat ie harder vol zou sprinten? Of zijn de tijden van een ton ophalen binnen het uur alweer voorbij? Of komt het door het tijdstip van publiceren, net tegen etenstijd aan...
Egnie Die toko een jaar leeg laten staan zou te veel kosten. Ik weet zeker dat het 2015 was. Als je de site bezoekt wordt dat ook duidelijk. Ik denk dat ik er wel instap.
Heb besloten Symbid toch even te parkeren. Is allemaal nog betrekkelijk vaag, en inderdaad, 200k voor 10% van de aandelen vs. 175k voor 90% van de aandelen, dat jeukt ergens wel. Natuurlijk mag het idee wat opleveren, maar dit is wel erg scheef. Plus dat de kosten hoog zijn, los van je mogelijke verlies. Ik denk er nog even over na.
Egnie Die toko een jaar leeg laten staan zou te veel kosten. Ik weet zeker dat het 2015 was. Als je de site bezoekt wordt dat ook duidelijk.
Ja, en het staat ook op de Facebook pagina. We kunnen wel naar eerste zorgboerderij van de beste man, die bestaat dit jaar 10 jaar en hebben een open dag op 6 juni (2015 ).