abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 mei 2015 @ 10:39:39 #201
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_152814828
En als je wil dat zwart en wit gelijk is, moet je dat zelf natuurlijk ook voelen. Dit was een zij zijn zwart en ik ook dus zijn we nu samen ongelijk.

Dat gaat natuurlijk nergens over. Als je uiterlijke kenmerken niet mag benoemen, ben je nergens. Je gaat me niet vertellen dat jij noiit iemand hebt aangeduid als die dikke, die met die bril, dat is een relnicht, die neger, die ouwe etc etc etc. Dst doet iedereen. Dat wil niet zeggen dat je vetkleppen, mensen met een bril, homo's, zwarten of bejaarden minder vindt. Maar mevrouw Simons voelt zich ongrlijk dus vat ze dat ook als ongelijk op.

Ik krijg de indruk dat ze zichzelf als negerin als 'anders' ziet en daarom die denkbeelden ook op andere oplegt en er wat achter zoekt als die ouwe gek zwartjes zegt
Laffe huichelaar
  Moderator donderdag 21 mei 2015 @ 11:00:34 #202
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_152815365
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 10:35 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Nou ja, de ik-generatie is wmb bij Sylvana nog beduidend erger aan het woord. Het maakt geen reet uit dat die mensen daar dood aan het gaan zijn en deze man daar tegen wil ageren, IK voel me beledigd, dus gaan we het nu over een belangrijker onderwerp hebben; mij en mijn gevoelens
Wat ben jij een keiharde baas. GMT fucking A.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_152815628
mensen "zwartjes" noemen heeft niks te maken met simpelweg uiterlijkheden benoemen. ik vind je voorbeeld over 'vetkleppen' uitstekend trouwens. toepasselijk ook.

jij kan het dan wel heel gewoon en acceptabel vinden om mensen 'vetklep' te noemen, andere mensen kunnen daar wellicht anders over denken. en dan kan jij wel roepen "dat wil niet zeggen dat ik ze minder vind", maar dat maakt het taalgebruik niet minder lomp.

het is een kwestie van perceptie en interactie. jij zegt iets, die ander hoort iets. terugkomend op vetklep:

• jeetje, ben jij niet te dik om <blabla, iets> te doen?

• gadverdamme, wat ben jij een vetklep. ga ff sporten ipv <blabla iets>!

beide zinnen zeggen hetzelfde. klinkt toch anders.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_152815654
quote:

[..]

Nou ja, de ik-generatie is wmb bij Sylvana nog beduidend erger aan het woord. Het maakt geen reet uit dat die mensen daar dood aan het gaan zijn en deze man daar tegen wil ageren, IK voel me beledigd, dus gaan we het nu over een belangrijker onderwerp hebben; mij en mijn gevoelens
oh. "zij doet het erger". topargument!
pi_152815717
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 11:14 schreef simmu het volgende:

[..]

Nee, hij zegt dat haar motieven vals zijn.

Het gaat haar niet om het woord maar om haarzelf.
  Moderator donderdag 21 mei 2015 @ 11:19:51 #206
16180 crew  CoolGuy
pi_152815791
quote:

[..]

Wil je het niet snappen of snap je het echt niet? De post van timmmmm is anders behoorlijk duidelijk, zie ook de reactie van Specularium.
pi_152816037
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 11:16 schreef Specularium het volgende:

[..]

Nee, hij zegt dat haar motieven vals zijn.

Het gaat haar niet om het woord maar om haarzelf.
en het gaat mij niet om die sylvana, het gaat mij om het idee dat zij hier gewoon een valide punt heeft :)

de manier waarop mensen het heel gewoon vinden om de meest lompe dingen te roepen en vinden dat dat moet kunnen vind ik tenenkrommend en dat kan inderdaad van alles zijn. zwartjes, vetklep, whatever. dat gaat niet over degene die het hoort (sylvana) maar om degene die het zegt. dat is wat ik bedoel met perceptie. het gaat allemaal niet om die sylvana, die reageert alleen maar op iets wat gezegd wordt. het gaat dus om wat er gezegd wordt. niet om die sylvana, niet om haar persoonlijke leven en ook al niet over haar motieven. het gaat erom dat de term "zwartje" gewoon not done is. kan je lullen wat je wil. en dat is niet iets nieuws; schelden en treiteren is al jaren niet ok.
  donderdag 21 mei 2015 @ 11:29:25 #208
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_152816094
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 11:13 schreef simmu het volgende:
mensen "zwartjes" noemen heeft niks te maken met simpelweg uiterlijkheden benoemen. ik vind je voorbeeld over 'vetkleppen' uitstekend trouwens. toepasselijk ook.

jij kan het dan wel heel gewoon en acceptabel vinden om mensen 'vetklep' te noemen, andere mensen kunnen daar wellicht anders over denken. en dan kan jij wel roepen "dat wil niet zeggen dat ik ze minder vind", maar dat maakt het taalgebruik niet minder lomp.

het is een kwestie van perceptie en interactie. jij zegt iets, die ander hoort iets. terugkomend op vetklep:

• jeetje, ben jij niet te dik om <blabla, iets> te doen?

• gadverdamme, wat ben jij een vetklep. ga ff sporten ipv <blabla iets>!

beide zinnen zeggen hetzelfde. klinkt toch anders.
Ik zou het willen vergelijken met dikkies. Mensen zijn dik en dergelijke nijlpaarden noem je dan dikkies. Zoals mensen zwart zijn en die vent het dan zwartjes noemt.

Wanneer er zoveel mesen zouden doodgaan, er wordt een filmpje laten zien en iemand houdt een pleidooi hoe we dat tegen moeten gaan en roept mensen op in actie te komen om 'die dikkies' te helpen, moet dat gewoon kunnen. Is het redden van mensenlevens belangrijker dan een term die mensen denigrerend zóúden kunnen vinden, maar zo niet bedoeld is. Maar volgens mevrouw niet, volgens mevrouw is dat zij het denigrerend vindt, belangrijker dan het doel, het redden van mensenlevens. Dat is zo kwalijk aan deze zaak.

Los van het feit dat hij het helemaal niet denigrerend bedoeld en je het alleen racistisch vindt als je het als racistisch opvat. Door mensen als Simons blijft racisme in stand. Door dingen die niet racistisch zijn als racistisch op te vatten. Daar kan je nog over discussieren wmb. Dat zij zichzelf belangrijker vindt dan die bootvluchtelingen, het lijkt me buiten kijf staan dat dat verwerpelijk is.

quote:

[..]

Nou, zo bedoelde ik het niet, wat specularium zegt. Maar als je het zo wil spelen kan dat natuurlijk ook. Het topic gaat over Sylvana Simons en haar utspraken. Daar heb ik het dus over. Dan kom jij met een ja maar jij, egoistisch, ik-generatie etc etc. Jouw argument, waar ik het over Sylvana Simons heb, is dus een 'ja maar jij'-bak. Ik vind dat niet zo boeiend, dus ik draai het weer naar het onderwerp, en dan gooi je mij, terwijl ik het gewoon over het onderwerp heb, hetzelfde voor de voeten als wat je 2 posts eerder zelf doet.

Ik vind dat een bijzondere manier van discussieren
Laffe huichelaar
pi_152816139
quote:

[..]

Hoe weet je dat het haar niks doet. Misschien doet Sylvana ook wel allerlei goede doelen werk.
Dit is een aanname die nergens op slaat. Het is net zoiets als dat je je betrokkenheid/emotionaliteit wil laten zien door te vloeken. Als iemand daar wat van zegt, kun je ook niet zeggen dat een bepaalde kwestie hen niet raakt. Als ik met iemand samenwerk waarvan ik weet dat hij niet van vloeken houdt, probeer ik niet te vloeken. Gewoon door de samenwerking niet te verstoren.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  Moderator donderdag 21 mei 2015 @ 11:32:31 #210
16180 crew  CoolGuy
pi_152816177
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 11:29 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik zou het willen vergelijken met dikkies. Mensen zijn dik en dergelijke nijlpaarden noem je dan dikkies. Zoals mensen zwart zijn en die vent het dan zwartjes noemt.

Wanneer er zoveel mesen zouden doodgaan, er wordt een filmpje laten zien en iemand houdt een pleidooi hoe we dat tegen moeten gaan en roept mensen op in actie te komen om 'die dikkies' te helpen, moet dat gewoon kunnen. Is het redden van mensenlevens belangrijker dan een term die mensen denigrerend zóúden kunnen vinden, maar zo niet bedoeld is. Maar volgens mevrouw niet, volgens mevrouw is dat zij het denigrerend vindt, belangrijker dan het doel, het redden van mensenlevens. Dat is zo kwalijk aan deze zaak.

Los van het feit dat hij het helemaal niet denigrerend bedoeld en je het alleen racistisch vindt als je het als racistisch opvat. Door mensen als Simons blijft racisme in stand. Door dingen die niet racistisch zijn als racistisch op te vatten. Daar kan je nog over discussieren wmb. Dat zij zichzelf belangrijker vindt dan die bootvluchtelingen, het lijkt me buiten kijf staan dat dat verwerpelijk is.

[..]

Nou, zo bedoelde ik het niet, wat specularium zegt. Maar als je het zo wil spelen kan dat natuurlijk ook. Het topic gaat over Sylvana Simons en haar utspraken. Daar heb ik het dus over. Dan kom jij met een ja maar jij, egoistisch, ik-generatie etc etc. Jouw argument, waar ik het over Sylvana Simons heb, is dus een 'ja maar jij'-bak. Ik vind dat niet zo boeiend, dus ik draai het weer naar het onderwerp, en dan gooi je mij, terwijl ik het gewoon over het onderwerp heb, hetzelfde voor de voeten als wat je 2 posts eerder zelf doet.

Godverdomme, ben jij mijn tweelingbroer ofzo? _O_ _O_
  donderdag 21 mei 2015 @ 11:32:35 #211
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_152816184
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 08:34 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Zelfs in ons 'tolerante' Nederland is er racisme en kijken autochtonen toch neer of op een andere manier naar mensen met een donkerdere huidskleur. Dus ik vind het goed dat dit onder de aandacht wordt gebracht.
Lekkere generalisatie knul. :')
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  donderdag 21 mei 2015 @ 11:40:52 #212
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_152816427
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 11:31 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Hoe weet je dat het haar niks doet. Misschien doet Sylvana ook wel allerlei goede doelen werk.
Dit is een aanname die nergens op slaat. Het is net zoiets als dat je je betrokkenheid/emotionaliteit wil laten zien door te vloeken. Als iemand daar wat van zegt, kun je ook niet zeggen dat een bepaalde kwestie hen niet raakt. Als ik met iemand samenwerk waarvan ik weet dat hij niet van vloeken houdt, probeer ik niet te vloeken. Gewoon door de samenwerking niet te verstoren.
Maar als iemand mensen oproept wat aan de zaak te doen, en die vent zegt dan dat het 'verdomme niet normaal is dat dit zomaar kan' en wil verder gaan met die oproep, dan kan je niet van vloeken houden, maar dan nog vind ik je een egoistische eikel als je iemand die nota bene is gevraagd om daar die oproep te komen doen, onverrichter zaken naar huis te sturen omdat jij je gekwests voelt en je die gekwetste gevoelens belangrijker vindt dan die bootvluchtelingen die daar dood aan het gaan zijn. Zóveel belangrijker dat je het hele verdere item over je strijd tegen het vloeken praat ipv het item.

Dan vind je jezelf blijkbaar belangrijker dan dat item, dan die oproep om daar mensenlevens te redden. Je eigen gevoelens voor verdrinkende vluchtelingen. Verwerpelijk.

Nou is dat op zich niet erg hoor, dan zeg je dat je dat niet zo bedoeld had en dat het je spijt dat je het gedaan hebt. Maar wat doet mevrouw Simons, die komt nog even terug om 10 minuten lang te verdedigen waarom haar gekwetste gevoelens belangrijker zijn dan die mensenlevens. Dan ben je toch zeldzaam arrogant
Laffe huichelaar
pi_152816542
quote:

[..]

[..]

Er zit wel een verschil in dik zijn en 'zwart' zijn. Mensen die dik zijn hebben hier vrijwel altijd enige invloed op gehad, terwijl dit bij 'zwarte' mensen niet zo is.

Verder kan het bijvoorbeeld zijn dat dikke mensen voor sommige werkzaamheden minder geschikt zijn, terwijl dit bij zwarte mensen nooit het geval kan zijn. In dit aspect kan je dus zeggen dat een dik persoon 'minder waard' is dan een niet dik persoon.

Als we het dan over discriminatie in de arbeidsmarkt hebben dan zou het in sommige gevallen mogelijk kunnen zijn dat een werknemer bijvoorbeeld niet een 'dikke' persoon aan te nemen, puur omdat zijn dikheid een negatieve invloed op zijn verrichtingen kan hebben. Echter, een 'zwarte' persoon mag/kan in principe nooit op basis van zijn 'zwartheid' worden geweigerd.
  donderdag 21 mei 2015 @ 11:46:07 #214
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_152816613
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 11:44 schreef ulq het volgende:

[..]

Er zit wel een verschil in dik zijn en 'zwart' zijn. Mensen die dik zijn hebben hier vrijwel altijd enige invloed op gehad, terwijl dit bij 'zwarte' mensen niet zo is.

Ik voer alleen de eerder gemaakte vergelijking door hè.

Overigens kan je het ook dubbel getroffen hebben.

Je zal het maar zo'n 'stofwisseling' hebben
Laffe huichelaar
pi_152816737
quote:

Is het redden van mensenlevens belangrijker dan een term die mensen denigrerend zóúden kunnen vinden, maar zo niet bedoeld is. Maar volgens mevrouw niet, volgens mevrouw is dat zij het denigrerend vindt, belangrijker dan het doel, het redden van mensenlevens. Dat is zo kwalijk aan deze zaak.
Precies, ze laat haar eigen soort in de steek door Simek af te vallen terwijl hij daar op dat moment die dobberzwartjes feitelijk aan het redden is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 21 mei 2015 @ 11:51:49 #216
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_152816776
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 11:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Precies, ze laat haar eigen soort in de steek door Simek af te vallen terwijl hij daar op dat moment die dobberzwartjes feitelijk aan het redden is.
het is ook jouw e mijn eigen soort
Laffe huichelaar
pi_152819675
kolere zeg, een mod die serieus een betoog houdt over dat de term "zwartje" echt niet racistisch is en dan ook nog eens glashard beweert dat wanneer iemand daar dan bezwaar tegen maakt, die persoon dan zelf racisme in stand houdt :D

die opmerking van "haar eigen soort in de steek laten" is ook al een pareltje trouwens. bij deze: ik ben team sylvana. ze heeft groot gelijk, er is hier echt iets goed en grondig mis in nederland. bahbah :r
pi_152819803
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 13:27 schreef simmu het volgende:
kolere zeg, een mod die serieus een betoog houdt over dat de term "zwartje" echt niet racistisch is en dan ook nog eens glashard beweert dat wanneer iemand daar dan bezwaar tegen maakt, die persoon dan zelf racisme in stand houdt :D

die opmerking van "haar eigen soort in de steek laten" is ook al een pareltje trouwens. bij deze: ik ben team sylvana. ze heeft groot gelijk, er is hier echt iets goed en grondig mis in nederland. bahbah :r
Nou dan ga je toch lekker neger
pi_152820323
quote:

je leest zeer goed hoor!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 21 mei 2015 @ 13:50:06 #220
206322 Seam
Pillz-E
pi_152820450
quote:

:')
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_152822496
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 11:40 schreef timmmmm het volgende:
Nou is dat op zich niet erg hoor, dan zeg je dat je dat niet zo bedoeld had en dat het je spijt dat je het gedaan hebt. Maar wat doet mevrouw Simons, die komt nog even terug om 10 minuten lang te verdedigen waarom haar gekwetste gevoelens belangrijker zijn dan die mensenlevens. Dan ben je toch zeldzaam arrogant
och jee... hoe politiekcorrect toch....het vingertje heffen en zwaaien: je mag niet een minachtend woord benoemen hoor...... want er gaan mensen dood.
En zo wordt etnische haat tot taboe verklaard: er mag niet over gepraat worden.
Als Simek het had over een tennisser in een nachtclub had je een andere argument genomen om....
de doofpot te gebruiken
pi_152822512
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 14:51 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

och jee... hoe politiekcorrect toch....het vingertje heffen en zwaaien: je mag niet een minachtend woord benoemen hoor...... want er gaan mensen dood.
En zo wordt etnische haat tot taboe verklaard: er mag niet over gepraat worden.
Als Simek het had over een tennisser in een nachtclub had je een andere argument genomen om....
de doofpot te gebruiken
:')
pi_152822523
quote:

:') gooi jezelf gewoon weg joh.
  Moderator donderdag 21 mei 2015 @ 17:24:03 #224
16180 crew  CoolGuy
pi_152826866
quote:

:') :')
  donderdag 21 mei 2015 @ 19:45:06 #225
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_152831156
Als men massaal de :') reply gebruikt, weet je dat de argumenten sowieso op zijn. Een klassiek wildersiaans doe-es-normaal-man-momentje. :').
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')