Wat ben jij een keiharde baas. GMT fucking A.quote:Op donderdag 21 mei 2015 10:35 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou ja, de ik-generatie is wmb bij Sylvana nog beduidend erger aan het woord. Het maakt geen reet uit dat die mensen daar dood aan het gaan zijn en deze man daar tegen wil ageren, IK voel me beledigd, dus gaan we het nu over een belangrijker onderwerp hebben; mij en mijn gevoelens
oh. "zij doet het erger". topargument!quote:Op donderdag 21 mei 2015 10:35 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou ja, de ik-generatie is wmb bij Sylvana nog beduidend erger aan het woord. Het maakt geen reet uit dat die mensen daar dood aan het gaan zijn en deze man daar tegen wil ageren, IK voel me beledigd, dus gaan we het nu over een belangrijker onderwerp hebben; mij en mijn gevoelens
Nee, hij zegt dat haar motieven vals zijn.quote:Op donderdag 21 mei 2015 11:14 schreef simmu het volgende:
[..]
oh. "zij doet het erger". topargument!
Wil je het niet snappen of snap je het echt niet? De post van timmmmm is anders behoorlijk duidelijk, zie ook de reactie van Specularium.quote:Op donderdag 21 mei 2015 11:14 schreef simmu het volgende:
[..]
en het gaat mij niet om die sylvana, het gaat mij om het idee dat zij hier gewoon een valide punt heeftquote:Op donderdag 21 mei 2015 11:16 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nee, hij zegt dat haar motieven vals zijn.
Het gaat haar niet om het woord maar om haarzelf.
Ik zou het willen vergelijken met dikkies. Mensen zijn dik en dergelijke nijlpaarden noem je dan dikkies. Zoals mensen zwart zijn en die vent het dan zwartjes noemt.quote:Op donderdag 21 mei 2015 11:13 schreef simmu het volgende:
mensen "zwartjes" noemen heeft niks te maken met simpelweg uiterlijkheden benoemen. ik vind je voorbeeld over 'vetkleppen' uitstekend trouwens. toepasselijk ook.
jij kan het dan wel heel gewoon en acceptabel vinden om mensen 'vetklep' te noemen, andere mensen kunnen daar wellicht anders over denken. en dan kan jij wel roepen "dat wil niet zeggen dat ik ze minder vind", maar dat maakt het taalgebruik niet minder lomp.
het is een kwestie van perceptie en interactie. jij zegt iets, die ander hoort iets. terugkomend op vetklep:
• jeetje, ben jij niet te dik om <blabla, iets> te doen?
• gadverdamme, wat ben jij een vetklep. ga ff sporten ipv <blabla iets>!
beide zinnen zeggen hetzelfde. klinkt toch anders.
Nou, zo bedoelde ik het niet, wat specularium zegt. Maar als je het zo wil spelen kan dat natuurlijk ook. Het topic gaat over Sylvana Simons en haar utspraken. Daar heb ik het dus over. Dan kom jij met een ja maar jij, egoistisch, ik-generatie etc etc. Jouw argument, waar ik het over Sylvana Simons heb, is dus een 'ja maar jij'-bak. Ik vind dat niet zo boeiend, dus ik draai het weer naar het onderwerp, en dan gooi je mij, terwijl ik het gewoon over het onderwerp heb, hetzelfde voor de voeten als wat je 2 posts eerder zelf doet.quote:Op donderdag 21 mei 2015 11:14 schreef simmu het volgende:
[..]
Hoe weet je dat het haar niks doet. Misschien doet Sylvana ook wel allerlei goede doelen werk.quote:Op donderdag 21 mei 2015 10:35 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Godverdomme, ben jij mijn tweelingbroer ofzo?quote:Op donderdag 21 mei 2015 11:29 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik zou het willen vergelijken met dikkies. Mensen zijn dik en dergelijke nijlpaarden noem je dan dikkies. Zoals mensen zwart zijn en die vent het dan zwartjes noemt.
Wanneer er zoveel mesen zouden doodgaan, er wordt een filmpje laten zien en iemand houdt een pleidooi hoe we dat tegen moeten gaan en roept mensen op in actie te komen om 'die dikkies' te helpen, moet dat gewoon kunnen. Is het redden van mensenlevens belangrijker dan een term die mensen denigrerend zóúden kunnen vinden, maar zo niet bedoeld is. Maar volgens mevrouw niet, volgens mevrouw is dat zij het denigrerend vindt, belangrijker dan het doel, het redden van mensenlevens. Dat is zo kwalijk aan deze zaak.
Los van het feit dat hij het helemaal niet denigrerend bedoeld en je het alleen racistisch vindt als je het als racistisch opvat. Door mensen als Simons blijft racisme in stand. Door dingen die niet racistisch zijn als racistisch op te vatten. Daar kan je nog over discussieren wmb. Dat zij zichzelf belangrijker vindt dan die bootvluchtelingen, het lijkt me buiten kijf staan dat dat verwerpelijk is.
[..]
Nou, zo bedoelde ik het niet, wat specularium zegt. Maar als je het zo wil spelen kan dat natuurlijk ook. Het topic gaat over Sylvana Simons en haar utspraken. Daar heb ik het dus over. Dan kom jij met een ja maar jij, egoistisch, ik-generatie etc etc. Jouw argument, waar ik het over Sylvana Simons heb, is dus een 'ja maar jij'-bak. Ik vind dat niet zo boeiend, dus ik draai het weer naar het onderwerp, en dan gooi je mij, terwijl ik het gewoon over het onderwerp heb, hetzelfde voor de voeten als wat je 2 posts eerder zelf doet.
Ik vind dat een bijzondere manier van discussieren
Lekkere generalisatie knul.quote:Op donderdag 21 mei 2015 08:34 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Zelfs in ons 'tolerante' Nederland is er racisme en kijken autochtonen toch neer of op een andere manier naar mensen met een donkerdere huidskleur. Dus ik vind het goed dat dit onder de aandacht wordt gebracht.
Maar als iemand mensen oproept wat aan de zaak te doen, en die vent zegt dan dat het 'verdomme niet normaal is dat dit zomaar kan' en wil verder gaan met die oproep, dan kan je niet van vloeken houden, maar dan nog vind ik je een egoistische eikel als je iemand die nota bene is gevraagd om daar die oproep te komen doen, onverrichter zaken naar huis te sturen omdat jij je gekwests voelt en je die gekwetste gevoelens belangrijker vindt dan die bootvluchtelingen die daar dood aan het gaan zijn. Zóveel belangrijker dat je het hele verdere item over je strijd tegen het vloeken praat ipv het item.quote:Op donderdag 21 mei 2015 11:31 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Hoe weet je dat het haar niks doet. Misschien doet Sylvana ook wel allerlei goede doelen werk.
Dit is een aanname die nergens op slaat. Het is net zoiets als dat je je betrokkenheid/emotionaliteit wil laten zien door te vloeken. Als iemand daar wat van zegt, kun je ook niet zeggen dat een bepaalde kwestie hen niet raakt. Als ik met iemand samenwerk waarvan ik weet dat hij niet van vloeken houdt, probeer ik niet te vloeken. Gewoon door de samenwerking niet te verstoren.
Er zit wel een verschil in dik zijn en 'zwart' zijn. Mensen die dik zijn hebben hier vrijwel altijd enige invloed op gehad, terwijl dit bij 'zwarte' mensen niet zo is.quote:Op donderdag 21 mei 2015 11:29 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik zou het willen vergelijken met dikkies. Mensen zijn dik en dergelijke nijlpaarden noem je dan dikkies. Zoals mensen zwart zijn en die vent het dan zwartjes noemt.
Wanneer er zoveel mesen zouden doodgaan, er wordt een filmpje laten zien en iemand houdt een pleidooi hoe we dat tegen moeten gaan en roept mensen op in actie te komen om 'die dikkies' te helpen, moet dat gewoon kunnen. Is het redden van mensenlevens belangrijker dan een term die mensen denigrerend zóúden kunnen vinden, maar zo niet bedoeld is. Maar volgens mevrouw niet, volgens mevrouw is dat zij het denigrerend vindt, belangrijker dan het doel, het redden van mensenlevens. Dat is zo kwalijk aan deze zaak.
Los van het feit dat hij het helemaal niet denigrerend bedoeld en je het alleen racistisch vindt als je het als racistisch opvat. Door mensen als Simons blijft racisme in stand. Door dingen die niet racistisch zijn als racistisch op te vatten. Daar kan je nog over discussieren wmb. Dat zij zichzelf belangrijker vindt dan die bootvluchtelingen, het lijkt me buiten kijf staan dat dat verwerpelijk is.
[..]
Nou, zo bedoelde ik het niet, wat specularium zegt. Maar als je het zo wil spelen kan dat natuurlijk ook. Het topic gaat over Sylvana Simons en haar utspraken. Daar heb ik het dus over. Dan kom jij met een ja maar jij, egoistisch, ik-generatie etc etc. Jouw argument, waar ik het over Sylvana Simons heb, is dus een 'ja maar jij'-bak. Ik vind dat niet zo boeiend, dus ik draai het weer naar het onderwerp, en dan gooi je mij, terwijl ik het gewoon over het onderwerp heb, hetzelfde voor de voeten als wat je 2 posts eerder zelf doet.
Ik vind dat een bijzondere manier van discussieren
Ik voer alleen de eerder gemaakte vergelijking door hè.quote:Op donderdag 21 mei 2015 11:44 schreef ulq het volgende:
[..]
Er zit wel een verschil in dik zijn en 'zwart' zijn. Mensen die dik zijn hebben hier vrijwel altijd enige invloed op gehad, terwijl dit bij 'zwarte' mensen niet zo is.
Precies, ze laat haar eigen soort in de steek door Simek af te vallen terwijl hij daar op dat moment die dobberzwartjes feitelijk aan het redden is.quote:Op donderdag 21 mei 2015 11:29 schreef timmmmm het volgende:
Is het redden van mensenlevens belangrijker dan een term die mensen denigrerend zóúden kunnen vinden, maar zo niet bedoeld is. Maar volgens mevrouw niet, volgens mevrouw is dat zij het denigrerend vindt, belangrijker dan het doel, het redden van mensenlevens. Dat is zo kwalijk aan deze zaak.
het is ook jouw e mijn eigen soortquote:Op donderdag 21 mei 2015 11:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Precies, ze laat haar eigen soort in de steek door Simek af te vallen terwijl hij daar op dat moment die dobberzwartjes feitelijk aan het redden is.
Nou dan ga je toch lekker negerquote:Op donderdag 21 mei 2015 13:27 schreef simmu het volgende:
kolere zeg, een mod die serieus een betoog houdt over dat de term "zwartje" echt niet racistisch is en dan ook nog eens glashard beweert dat wanneer iemand daar dan bezwaar tegen maakt, die persoon dan zelf racisme in stand houdt![]()
die opmerking van "haar eigen soort in de steek laten" is ook al een pareltje trouwens. bij deze: ik ben team sylvana. ze heeft groot gelijk, er is hier echt iets goed en grondig mis in nederland. bahbah
je leest zeer goed hoor!quote:Op donderdag 21 mei 2015 13:27 schreef simmu het volgende:
kolere zeg, een mod die serieus een betoog houdt over dat de term "zwartje" echt niet racistisch is en dan ook nog eens glashard beweert dat wanneer iemand daar dan bezwaar tegen maakt, die persoon dan zelf racisme in stand houdt![]()
die opmerking van "haar eigen soort in de steek laten" is ook al een pareltje trouwens. bij deze: ik ben team sylvana. ze heeft groot gelijk, er is hier echt iets goed en grondig mis in nederland. bahbah
quote:Op donderdag 21 mei 2015 13:27 schreef simmu het volgende:
och jee... hoe politiekcorrect toch....het vingertje heffen en zwaaien: je mag niet een minachtend woord benoemen hoor...... want er gaan mensen dood.quote:Op donderdag 21 mei 2015 11:40 schreef timmmmm het volgende:
Nou is dat op zich niet erg hoor, dan zeg je dat je dat niet zo bedoeld had en dat het je spijt dat je het gedaan hebt. Maar wat doet mevrouw Simons, die komt nog even terug om 10 minuten lang te verdedigen waarom haar gekwetste gevoelens belangrijker zijn dan die mensenlevens. Dan ben je toch zeldzaam arrogant
quote:Op donderdag 21 mei 2015 14:51 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
och jee... hoe politiekcorrect toch....het vingertje heffen en zwaaien: je mag niet een minachtend woord benoemen hoor...... want er gaan mensen dood.
En zo wordt etnische haat tot taboe verklaard: er mag niet over gepraat worden.
Als Simek het had over een tennisser in een nachtclub had je een andere argument genomen om....
de doofpot te gebruiken
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |