abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152756299
Welkom in het babytopic! *O*

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :s)

Voor als je het even niet meer weet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 90% gewijzigd door SQ op 19-05-2015 18:52:09 ]
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_152756645
Altijd met foons..
  dinsdag 19 mei 2015 @ 18:52:38 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_152757552
Zoek zelf maar een leuk plaatje :P
disclaimer
  dinsdag 19 mei 2015 @ 19:17:39 #4
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_152758720
:') ik heb dus twee uur over deze post gedaan ofzo, met onderbrekingen :')

...............
zo eindelijk bijgelezen van twee dagen. had net al even een tussendoortje gereageerd.

ik val er maar gewoon even middenin...
over kdv en eten enzo- bij ons maken ze zelf fruithap op t kdv, er is opvolgmelk, verschillende soorten bambix, brood, smeerkaas, vegapate, appelstroop, margarine, water, verdunde sap, rijstwafeltjes...

M.elle krijgt s ochtends thuis opvolgmelk of pap, dan fruithap op kdv , dan melk en brood met boter (eerst korst maar we zijn nu een weekje over op een hele boterham en sindsdien slaapt hij door op een fles minder :o ) en daarna als ie nog niet opgehaald is de door mij meegegeven groentehap/maaltijd. Misschien ga ik vragen of hij s middags niet eerst een rijstwafel en wat water mag ipv al groente. Voor als we meer samen willen gaan eten. Als laatste dan thuis nog een fles.

Thuis doe ik bio fruitspread (zonder toegevoede suiker) of boter of avocado of banaan op brood...

hij vindt t zo tof! zei iemand broodkorsten proppen?

verkouden snottemellie met drie broodkorsten en zn handje in zn mond :')

nog even wat O+ voor pluisje A

E met dr staartjes! :D

ohja bevallingsfoto's! heb niks van de placenta ivm keizersnede. die placentafotot van fap deed me niet zoveel. vind dat soort fotos altijd bijna abstract. mijn eigen bevallingsfito's koester ik, ik moet er nog een beetje van huilen als ik ze zie... de eerste momenten van M die ik gemist heb enzo. ben zo blij dat de foto's er zijn!

Wij hebben vandaag testament en samenlevingscontract besproken bij de notaris. Daarna ben ik met M. naar de Markthal geweest in Rotterdam! Beetje rondgelopen, wat gesnackt van een kraampke (M wordt nu dus boos als ik eet en hem niks geef :') weten we dat ook weer) en wat boodschapjes gedaan. uitje!

oh en ik was even in de keuken. hoor ik gepiep uit de kamer... toen ik wegliep lag hij op zn rug onder de babygym op de mat :')

Kwak
  dinsdag 19 mei 2015 @ 19:22:13 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_152758931
Mellie on the move! *O*
disclaimer
pi_152759018
M. O+. Wat eet hij lekker, en achteruit tijgeren!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_152759151
Ik doe trouwens niet eens meer pogingen om bij te lezen, hoor. Elke keer als ik ergens op wilde reageren vond ik dat ik eerst iets moest zeggen over alle foto's en alle verhalen, maar dat lukt me niet. Dus drie posts terug en verder ga ik niet meer. :+.

I heeft vandaag 170 cc gedronken bij de go. Nieuw record! En hij zat net zeker een halve minuut op handjes en knietjes. *trots*
  dinsdag 19 mei 2015 @ 19:27:43 #8
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_152759181
*O* on the move tot je met je harses vastzit onder de poäng O+
Kwak
  dinsdag 19 mei 2015 @ 19:28:54 #9
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_152759229
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 19:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik doe trouwens niet eens meer pogingen om bij te lezen, hoor. Elke keer als ik ergens op wilde reageren vond ik dat ik eerst iets moest zeggen over alle foto's en alle verhalen, maar dat lukt me niet. Dus drie posts terug en verder ga ik niet meer. :+.

I heeft vandaag 170 cc gedronken bij de go. Nieuw record! En hij zat net zeker een halve minuut op handjes en knietjes. *trots*
jeeej I gaat bijna van kruipestijn! En meer drinken! Ik hoop dat ie doorgaat daarmee, scheelt jou misschien wat nachtvoedingen...
Kwak
pi_152759256
Ik heb direct drie zakken melk in de tas gegooid voor de volgende keer, dat snap je.
pi_152759315
O krijgt wel smeerworst. Wat is jullie bezwaar ertegen?

O heeft trouwens 8 tanden, sinds ze 7 maanden is haha.

Mels op pad <3
  dinsdag 19 mei 2015 @ 19:38:06 #12
149959 SQ
snelle trees
pi_152759617
170 cc *O*

En ja, O. is wel echt de tandenkoningin :D
disclaimer
pi_152759690
Smeerworst ben ik niet zo'n fan van omdat het vaak lever is en varkensvlees.
En smeerkaas ivm de smeltmeuk en zouten voor het smeerbaar houden.

Maar zoals ik eerder zei, het is 1,5x per week dus ik laat het gaan.
Tenzij ze er allerlei suiker en dingen die ik niet wil ingieten dan trek ik wel mijn mond open.
Maar vind dit het niet waard om een discussie over te voeren.
pi_152759809
8 tanden woow :o

En een brood, hoe geven jullie dat? In stukjes gesneden of half ofzo? Denk dat wij eerst zonder beleg doen. Krijgt nu vaak een kapje. Raar woord eigenlijk :')

Oooh mijn gesprek bij misschien toekomstige werkgever was super *O*

Vanavond songfestival, *O* wie kijken?
  dinsdag 19 mei 2015 @ 19:42:07 #15
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_152759825
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 19:31 schreef Roomsnoes het volgende:
O krijgt wel smeerworst. Wat is jullie bezwaar ertegen?

O heeft trouwens 8 tanden, sinds ze 7 maanden is haha.

Mels op pad <3
hmmm lever dus vrij veel vitamine a, veel verzadigd vet en veel zout... (naar verhouding. ze krijgen niet zoveel ervan binnen netto natuurlijk, maar dan geef ik liever iets gezonders).

en kan me voorstellen dat als je nog geen vlees geeft t ook wel gek is als ze ineens op t kdv orgaanvlees krijgen :+
Kwak
pi_152759890
Fijn, Hilmo! Om wat voor functie gaat het?
  dinsdag 19 mei 2015 @ 19:44:05 #17
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_152759933
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 19:41 schreef Hilmo het volgende:

En een brood, hoe geven jullie dat? In stukjes gesneden of half ofzo? Denk dat wij eerst zonder beleg doen. Krijgt nu vaak een kapje. Raar woord eigenlijk :')

ik scheur de korstjes eraf en leg die op tafel zodat Melle los kan terwijl ik de rest van t brood in kleine eenhapsstukjes snijd en er een beetje fruitprut/avocado/boter op doe.

als hij uitgekwijld is met de korsten of alles op de grond is beland stop ik 1 voor 1 stukjes in zn mondje. als er alleen boter op zit mag hij ook zelf doen, maar 1 tegelijk want hij propt teveel...
Kwak
  dinsdag 19 mei 2015 @ 19:44:16 #18
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_152759938
Omdat het varkensvlees is, lever bevat (de opslagplaats voor meuk in het lichaam), veel vitamine A bevat en zout. Daarnaast krijgt mijn babbie nog geen vlees dus voelt dit geven ook raar. We beginnen eerst met gewoon boter, avocado, roomkaas, fruit etc voordat we aan de smeerworst en smeerkaas gaan :). Mijn peuter krijgt het wel maar max 2x in de week ofzo.

8 tanden al, wow!

Mellie-on-the-move O+. En lekker eten :Y)

Top van I *O*
pi_152759943
Hilmo spannend, wanneer hoor je dat je aangenomen bent?
Brood gaf ik in stukjes eerst zelf laten eten en nu zijn we over op het vorkje.
En korstjes sabbelt hij zelf stuk.
Er op ben ik begonnen met wat roomboter zonder zout en dat beetje bij beetje uitbreiden met iets er op.

DaD :o 170cc!
Ik zal mijn F langs sturen, die drinkt dramatisch op KDV en bij papa :')
pi_152759978
Go M! Go M!
*O* *O* *O*
pi_152760003
Toast in beweging O+

Lou heeft weer wat nieuws. Als ik haar oppak legt ze haar gezicht in mijn nek ( O+ ) en begint dan als een gek te zuigen in mn nek. Ik heb zuigzoentjes van mijn baby :')
pi_152760007
Ohjah TijgâhToast in de achteruit! *O*
pi_152760079
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 19:41 schreef Hilmo het volgende:

Ik wil kijken, maar ik vrees dat ik dan in bedstrijd zit met mijn kleine eigenwijsje. Ik "volg" het livetopic wel in esf :+
pi_152760253
Go M go M *O*

Lou O+

Dad wat goed zeg!

Hilmo, ik hoop dat je aangenomen bent!

Ik lees 8 tanden, ZOMG ! :D

smeerworst ga ik pas geven bij een jaar.. Zit kei veel vit A in.
Born to Lose, but Built to Win.
pi_152760292
Oké niet een hele boterham neerleggen dus hihi :P
Gaan we eens proberen ^O^

En robijn waiddel dus soms eens gebruiken?

Ik heb hier een doodmoe baby op me liggen te slapen en durf me niet te bewegen... Ben dit niet gewend maar had maar 1 kort slaapje vandaag dus doodmoe...

Nou ik wacht mijn huidige baan eerst af hoe het met contract komt in sept. Dit is meer oriënterend, overheidsfunctie O+ zal ook geen vaste baan opleveren maar ach, wel indrukwekkend op CV en ik kan wat met mijn diploma enigszins.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 19:52:02 #26
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_152760324
Kwak wat een geweldig leuk ventje!!! Volgens mij heb ik hem niet eerder gezien. En hij kijkt zo gelukkig O+

Hilmo, yes, hopelijk nieuwe baan *O*

DaD, dat klinkt fijn. Was het zoveel minder altijd?

Mijn kinderen hebben nog nooit smeerworst gehad. Ik vind het vies dus koop het nooit :P. Net als smeerkaas, daar zit heel veel zout in en ik vind het geen toevoeging op gewone kaas, dus ook dat hebben ze nog nooit gehad. En verder ben ik van de anti-slechte-E-nummer-maffia *) dus eten ze kokosbrood en koekjespasta en pindakaas en vlokken en zo. Oh, en peuter eet ook kaas.

Hilmo, rustig blijven zitten en geniet ervan!
pi_152760506
Ik zweer bij robijn :@
pi_152760534
pessie, de score stond voor dit record op 120 cc.
pi_152760550
Saar krijgt hier wel smeerworst en smeerkaas, en jam.. ben totaal fantasieloos merk ik wb broodbeleg..

Wat doen jullie er verder allemaal op?

M. aan de tijger en I aan de melk *O*

Saar gaat haar eigen intertoys beginnen denk ik .

S. 2014
J. 2016
pi_152760687
Tof boxkleed O+
met leuke inhoud O+
pi_152760737
Hm, wel goede pungen vwb smeerworst. Helaas is het aanbod aan beleg hier erg schamel, dus ja, je moet wat. Ze krijgt t niet veel overigens.
Maar vitamine a, is dat slecht dan?
Verder krijgt ze boter, banaan, smeerkaas (m weinig zout) en gedroogde pruimen op brood. Maat vaak genoeg "droog" brood.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 19 mei 2015 @ 20:10:17 #32
147316 crew  DJMO
#trut
pi_152761067
Saar O+ en Toastje verstoppertje aan het spelen met mama :D en ik zag ergens nog een E in haar maxi-cosi voorbij komen <3

ik heb een nijntje O+

Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 19 mei 2015 @ 20:13:36 #33
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_152761194
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 20:02 schreef Roomsnoes het volgende:
Hm, wel goede pungen vwb smeerworst. Helaas is het aanbod aan beleg hier erg schamel, dus ja, je moet wat. Ze krijgt t niet veel overigens.
Maar vitamine a, is dat slecht dan?
Verder krijgt ze boter, banaan, smeerkaas (m weinig zout) en gedroogde pruimen op brood. Maat vaak genoeg "droog" brood.
vitamine a is vetoplosbaar dus wordt opgeslagen ipv uitgeplast wanneer teveel. teveel is schadelijk voor de oogjes volgens mij. zelfde reden dat je niet te veel leverworst mag als je zwanger bent.

ik doe op brood (met tips uit t bijvoeding topic):
-avocado
-banaan
-geprakt fruit/jam zonder suiker
-olijfolie
-boter

wat ik nog wil proberen
-hummus (even checken of er niet teveel zout in zit)
-tahin
-baba ganoush (misschien ook te sterk gekruid, ingredienten moet ik nog checken)
- als ie iets ouder is notenpasta zonder toegevoegd zout of suiker
Kwak
  dinsdag 19 mei 2015 @ 20:18:56 #34
335643 faptist
Maakt fouten
pi_152761429
Hier ook een robijn gebruikert, maar wat had je dan van me verwacht als pampersnob zijnde :-D

De korstjes brood, broodsmeersels en limo of water berichten zijn nog zulke zo-ver-van-mijn-bed-show, maar heb zo het vermoeden dat het moment opeens daar is..

JufM,
Verhuisplannen! Snap je helemaal!
Veel plezier met zoeken. Hoop dat jullie iets naar wens zullen vinden.

Wij hadden met 2,5 maand zwangerschap net een huis gevonden.. helemaal naar onze wens. In dé straat, opknappertje zoals gewenst, grote tuin en veel ruimte binnen.. Ideaal gewoon.
2e bezichtiging gepland. Uiteraard had ik heel het huis al verbouwd en ingericht in mijn hoofd.. Maar toen raakte manlief zijn baan kwijt en de week erop was het verkocht. Ik kan nu niet meer langs het huis lopen zonder te denken 'dat had van mij kunnen zijn'. Dus nu wonen we nog steeds te klein, maar dat zal nu nog wel een jaar of 2 duren voordat wij kunnen verhuizen.
pi_152761677
Tweelingmoeders! Er zijn nu ook milestonecards voor twins :)

[ Bericht 0% gewijzigd door LadyTagliatelle op 19-05-2015 23:15:00 ]
pi_152761704
Ik doe smorgens standaard boter op haar boterham. Tussen de middag kaas, appelstroop, sandwichspread en een enkele keer pate
  dinsdag 19 mei 2015 @ 20:26:46 #37
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_152761786
awww nijntje! en dankjewel pessie!

ik spam m best vaak trouwens hier... wat amsel nog vroeg over kinderen online zetten: ik zet alles via photobucket online en eens in de zoveel tijd wis ik alles met M erop.

op FB deel ik alleen met vrienden en niet zo veel.
Kwak
pi_152762027
Leuk LT! Waar?

Djmo O+

Wat knap kwakz0r!

Hilmo
Gefeliciteerd!

E en S eten ongv 1/2 tot 1 boterham Met een mini beetje boter. De 1 piept al als de ander een plukje brood krijgt. Hetzelfde met het delen van het flesje water..of wachten tijdens het groente eten :Y)
Peuter eet ook veel meer nu E en S eten. Dus dat is ook wel fijn.
pi_152762089
Hummus! Goede tip. En die andere dingen die je noemde kwak, ga ik eens googelen. Er is hier helaas zo weinig beleg te verkrijgen :/ Dan maar zelf maken :Y Gelukkig lust ze werkelijk alles, dus dat zit mee. Oude kaas, ui, olijf, citroen - ze eet/likt het allemaal met een lach weg _O-

Amsel, Ik zet weinig online. Op het forum vrijwel niets, omdat ik niet weet wie er meeleest. Het is me iets te anoniem. Ik zet ook niet tevele persoonlijk over O online, om dezelfde reden. Ook om haar integriteit te bewaren.

Zelfde eigenlijk met FB. Daar zet ik zo nu en dan wel ees een foto op, maar nooit iets dat ooit als genant, zielig, oid kan worden beschouwd. Ook vanwege integriteit.
pi_152762097
Wat een lieve foto's allemaal O+
Wat is Michael nog klein DJMO! Wat weegt hij nu?

Boterhambeleg klinkt echt nog bizar ver weg :D
Dochterlief at tot 10 mnd geen hap brood, tot ik er een keer la vache qui rit smeerkaas opsmeerde. Dat vond ze heerlijk en sindsdien verslindt ze brood. Ze eet nog steeds dagelijks smeerkaas en is toch echt een kerngezonde kleuter ;)
pi_152762240
Ze mogen ook wel wat zout he, 1 gram geloof ik. Niet dat je nou je best moet gaan doen om er 1 gram in te krijgen, maar iets kan heus wel.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 19 mei 2015 @ 20:35:58 #42
147316 crew  DJMO
#trut
pi_152762272
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 20:32 schreef Fannetje het volgende:
Wat een lieve foto's allemaal O+
Wat is Michael nog klein DJMO! Wat weegt hij nu?

Boterhambeleg klinkt echt nog bizar ver weg :D
Dochterlief at tot 10 mnd geen hap brood, tot ik er een keer la vache qui rit smeerkaas opsmeerde. Dat vond ze heerlijk en sindsdien verslindt ze brood. Ze eet nog steeds dagelijks smeerkaas en is toch echt een kerngezonde kleuter ;)
afgelopen zaterdag 4220, nu net (omdat je het vroeg :P ) met kleding en al 4450 bij 57 cm :)
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_152762276
Ik doe nog niks op brood, maar was toevallig vandaag wel aan het inlezen in Easy Peasy en vond o.a. kidneybonen met peterseliespread, avocadospread met broccoli en basilicum. Tsja, je moet er maar op komen?
  dinsdag 19 mei 2015 @ 20:38:25 #44
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_152762418
Zelf hummus maken O+

Ik doe een beetje boter of olijfolie op het brood. Niet dat ze het eet, maar voor de vorm he :'). Ze likt er wel aan. Ander beleg ga ik wel eens over nadenken als het eten ietsjes beter gaat.
pi_152762478
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 20:31 schreef Zoë23 het volgende:
Peuter eet ook veel meer nu E en S eten. Dus dat is ook wel fijn.
Kleuter proeft nu J eet! (Avondeten, de rest at ze gelukkig al wel. Ze begint nu echt de lengte in te groeien, maar wordt wel steeds smaller).

Hier 8 tanden en 2 kiezen :+, maar nog niet kruipen. Wel heel voorzichtige staan-pogingen.

Hopelijk straks/morgen een keer een echte update, maar dan vanaf de laptop.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 19 mei 2015 @ 20:48:11 #46
147316 crew  DJMO
#trut
pi_152762967
tip voor degene die gewone kaas op brood willen geven: leg hem even onder de gril met wat paprikapoeder :) zorgt ervoor dat de kaas iets minder makkelijk van het brood afgegeten wordt :Y)

pi_152763168
Leuk is dat kursor :). Peuter proeft ook meer. At gister zelfs couscous :o :9
Ben benieuwd naar je update!
pi_152766112
Nou, het bleek dat we hadden afgesproken daar te eten. Iedereen wist het, behalve ik. Naja whatever. Maar ik hoef nou toch niet vrijdag ook hoop ik. Ik wil ook gewoon gezin-tijd. Mijn tijd met man is al zo kort, want werk enzo.

Foto's wel of niet op internet was eigenlijk omdat ze nu niet zelf kan kiezen. Maar ik haal ze ook gewoon weer weg.

Nou, bedtijd.. Ben er moe van.
pi_152766293
Hier ook een 'grote zus' die meer proeft/veel beter eet sinds baby bijvoeding krijgt *O*
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_152766926
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 21:26 schreef Risu het volgende:
Nou, het bleek dat we hadden afgesproken daar te eten. Iedereen wist het, behalve ik. Naja whatever. Maar ik hoef nou toch niet vrijdag ook hoop ik. Ik wil ook gewoon gezin-tijd. Mijn tijd met man is al zo kort, want werk enzo.

Foto's wel of niet op internet was eigenlijk omdat ze nu niet zelf kan kiezen. Maar ik haal ze ook gewoon weer weg.

Nou, bedtijd.. Ben er moe van.
Nee hoor, je hoeft nu niet vrijdag.
(Just say no ;) )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')