abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152742601
Een topic waar we verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen.. voor zover opvoeden mogelijk is :P

pi_152742881
Hihi, ik ook Nikki.
Als we met vrienden gaan stappen en iemand vraagt: 'wie houdt de pot bij?' gaan wij daar altijd heel serieus op in 'Moet dat nou met die bewoordingen? Dat is beledigend'.
pi_152742943
:D
Zelfspot, I love it O+
pi_152742959
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 11:24 schreef exode het volgende:
Hihi, ik ook Nikki.
Als we met vrienden gaan stappen en iemand vraagt: 'wie houdt de pot bij?' gaan wij daar altijd heel serieus op in 'Moet dat nou met die bewoordingen? Dat is beledigend'.
Haha ik kan me voorstellen dat je daar een hoop lol om kunt hebben. :D
pi_152744413
AAAAHHHH O+ Ik had net B aan de telefoon, hij zat alleen maar te grijnzen. :) Vervolgens wijst hij nu de hele tijd naar de telefoon en roept met een smile 'Mama!' SMELT!!
pi_152747769
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 11:24 schreef exode het volgende:
Hihi, ik ook Nikki.
Ik moest ook zo grinniken om Margriet van der Linden bij Wie is de mol? die de pot bijhield en toen binnen kwam lopen met 'Hier is de pot! De portemonnee welteverstaan' :)

Wel apart dat je een vpk had trouwens! Ik kreeg te horen dat we perse naar de arts moesten met deze inentingen... Verder een *O* voor de stempel in zn boekje :)
pi_152747894
Hihi Dot....
Je moet wel om jezelf kunnen lachen toch! 'Je kan de pot op' wordt ook vaak geroepen. Net zoals 'flikker toch op' tegen mijn beste (homo)vriend.

Zo wij hebben een camping gereserveerd voor komend weekend, we gaan naar de Krakeling in Zeist. Ben erg benieuwd!
  dinsdag 19 mei 2015 @ 14:17:28 #8
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152748008
Hier is de 14 maanden checkup inderdaad ook bij de arts.

En leuk, Zeist is hier om de hoek. Zwaai je even in het voorbijrijden? ;)
KuikenGuppy
pi_152748326
Misschien hebben wij niet opgelet en was het inderdaad een arts. :o

Ga ik doen Burdie! We laten de vouwwagen staan als we de camping leuk vinden, weekend getaway.

Al zijn we voor de weekenden in juni ook met mijn nicht een camping aan het bekokstoven die op 3 kilometer van mijn moeder, zus, broer en overige familieleden ligt. Zo'n kleine boerderijcamping middenin Brabant. Die schijnt erg leuk voor kleine kinderen te zijn en ik wil het gezicht van mijn moeder wel zien als we aan komen fietsen.

Wat geven jullie trouwens als ontbijt? Na maanden van pap hebben we vanochtend een boterham gegeven. Pap gaat er niet meer helemaal in, de boterham was snel op. Maar wij eten zelf echt nooit brood 's ochtends.....ben benieuwd hoe jullie dat doen?
pi_152748517
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 14:24 schreef exode het volgende:
Wat geven jullie trouwens als ontbijt? Na maanden van pap hebben we vanochtend een boterham gegeven. Pap gaat er niet meer helemaal in, de boterham was snel op. Maar wij eten zelf echt nooit brood 's ochtends.....ben benieuwd hoe jullie dat doen?
Femke eet boterhammen (meestal meervoud idd, maar de laatste dagen niet meer zoveel), Lars eet pap (nog uit een fles, zal wel overgaan voor ie 18 is), ik eet cruesli, en ml ontbijt niet... Kan best, iedereen iets anders ;)
Scheelt wel dat we de boterhammen gewoon sowieso in huis hebben voor de lunch natuurlijk...
  dinsdag 19 mei 2015 @ 14:31:19 #11
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152748580
Ontbijt. Interessante vraag. :').
We gaven heel lang pap, maar dat vond kuiken meestal na een paar happen niet interessant meer. Omdat hij de muesli van mijn man graag mee snaait, heb ik hem ook wel eens muesli gegeven, maar ook dat is na vier stukjes kanen vooral interessant om door de lucht te gooien :').
Boterham wil 'ie soms ook wel, maar meestal is dat (zucht, voorspelbaar :') ) : na vier hapjes geschikt om naar de honden te gooien :+ :').
Nu krijgt 'ie een klein bakje muesli en een cracker, maar we zijn dus nog heftig zoekende :').

@Shan, lars nog aan de fles? :o
KuikenGuppy
  dinsdag 19 mei 2015 @ 14:32:16 #12
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152748623
OK, Lars zonder hoofdletter ziet er een beetje vaag uit, sorry ;) :P.
KuikenGuppy
pi_152748656
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 14:31 schreef Burdie het volgende:
@Shan, lars nog aan de fles? :o
Jep... met de top van de speen er grotendeels afgeknipt, dus een groot gat.. maar idd nog wel zo'n grote 400ml Aventfles ja. Gaat het snelst 's ochtends, hij wil het graag zo. Van mij mag ie.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 14:33:50 #14
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_152748695
Mup krijgt Bambix. Met gewone melk. En een geprakte banaan erdoor. Gaat tot dusver goed.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_152748937
Stip krijgt meestal wel brood, maar yoghurt met fruit of Brinta lust hij ook graag. Wij hebben de luxe dat hij alleen op donderdag ergens op tijd hoeft te zijn, dus dan krijgt hij ook wel eens een krentenbol, omdat dat altijd erg snel op gaat en ons ook de handen vrij geeft om zelf te eten.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 14:41:08 #16
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_152748964
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 14:32 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Jep... met de top van de speen er grotendeels afgeknipt, dus een groot gat.. maar idd nog wel zo'n grote 400ml Aventfles ja. Gaat het snelst 's ochtends, hij wil het graag zo. Van mij mag ie.
Ik had gedacht dat met Nora ook te hebben, was ook zo gezellig 's ochtends op schoot een flesje pap leegdrinken. Maar ineens was de papfles uit de gratie en een bordje pap heeft ze nooit gewild. Dus nu al een paar maanden gewoon boterhammen 's ochtends. En omdat ik vaak muesli eet, heeft zij regelmatig een combinatie van een héél klein bordje muesli met daarnaast 2 boterhammen.

En ik hou nu gewoon vast aan het gezellige flesje melk op schoot voor het slapengaan - gewoon tot ze het huis uit gaat ofzo :+ Alleen jammer dat ze nu steeds vaker roept 'zelluf doen' en naast me op de bank gaat zitten met het flesje :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_152749002
Ow, maar hij zit allang niet meer op schoot met die fles hoor! :D Sterker nog, hij maakt hem bijna gewoon zelf, het is dat de magnetron te hoog is dat ie daar niet bij kan... ;)
  dinsdag 19 mei 2015 @ 14:44:26 #18
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152749075
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 14:32 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Van mij ook hoor, ik vind 'm alleen zo groot al O+ een echte hunk is het ook!
KuikenGuppy
  dinsdag 19 mei 2015 @ 14:45:19 #19
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152749111
Kuiken krijgt verder overigens nog bv als ontbijt en in het weekend lust hij ook wel graag een croissantje of worstenbroodje ;).
KuikenGuppy
pi_152749199
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 14:44 schreef Burdie het volgende:

[..]

Van mij ook hoor, ik vind 'm alleen zo groot al O+ een echte hunk is het ook!
Echt he? O+
Hij heeft ook al echt twee vriendinnetjes die bijna ruzie maken om zijn aandacht.. ;)

Maar da's wel erg offtopic he... zelfs Femke hoort hier al niet meer... :'(
pi_152749226
Oh ja ontbijt.
S krijgt eigenlijk nog nutrilon in de ochtend, in ons bed :@ En dan op het kdv een cracker.
Dat gaat het snelst, vooral op maandag en dinsdag omdat we die dagen allebei werken.
Op de andere dagen krijgt ze na de fles thuis een cracker met kaas. Waarvan meestal alleen de kaas helemaal op gaat en de cracker half opgegeten ergens tussen het speelgoed verdwijnt :')
  dinsdag 19 mei 2015 @ 14:48:55 #22
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152749272
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 14:47 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Echt he? O+
Hij heeft ook al echt twee vriendinnetjes die bijna ruzie maken om zijn aandacht.. ;)

Maar da's wel erg offtopic he... zelfs Femke hoort hier al niet meer... :'(
Jullie hebben straks hordes meisjes voor de deur staan denk ik :D
KuikenGuppy
pi_152749417
Ontbijt :'). Ellie houdt niet van ontbijten. We wisselen af tussen havermout, brood, crackers, yoghurt en fruit of een combinatie van bovenstaande. Maar ze eet altijd weinig tot zo'n 1-2 uur na het opstaan. Hoe we dat dus ooit moeten doen als ze naar school gaat?

En ML is nu ook ziek... -O-
Home is where the O+ is...
pi_152750088
Ah Cwen, balen!
We gaven/geven Bambix met fv. Dat ging altijd met groot gemak naar binnen, maar nu dus ongeveer de helft. Ik eet vers fruit met muesli en geitenyoghurt, vrouw cruesli met yoghurt. We willen hem dat niet iig niet geven, hij krijgt namelijk yoghurt als toetje 's avonds.

Misschien moet we gewoon de ene dag brood doen en de andere dag bambix. Eens gaan testen.

Wat betreft tijd hebben we eigenlijk niet echt haast. Op maandag en vrijdag gaat dreumes weg maar werk ik thuis dus ik zorg voor die kleine zodat ze op tijd weg kunnen.

Crackers is ook een goede trouwens. Blijft testen he zo'n kind :D ;)
  dinsdag 19 mei 2015 @ 16:11:44 #25
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_152751910
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 14:42 schreef Shandaly het volgende:
Ow, maar hij zit allang niet meer op schoot met die fles hoor! :D Sterker nog, hij maakt hem bijna gewoon zelf, het is dat de magnetron te hoog is dat ie daar niet bij kan... ;)
Ja zeg, dat is dan wel een voorwaarde hoor! ;)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 16:32:27 #26
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152752577
Ik ben vooral in de ochtend te lui om uitgebreid wat te maken :@ pap met een banaan er door gaat er anders wel aardig in, net als broodpap met kaneel.
KuikenGuppy
  dinsdag 19 mei 2015 @ 16:54:05 #27
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_152753472
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 14:53 schreef Cwen het volgende:
Hoe we dat dus ooit moeten doen als ze naar school gaat?
Dan hebben ze toch juist een 10 uurtje en om 12 uur weer.
Wat groter 10uurtje ^O^

In de ochtend eet R. vaak fruit of banaanpannekoekjes
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 16:58:30 #28
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152753660
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 14:53 schreef Cwen het volgende:
Ontbijt :'). Ellie houdt niet van ontbijten. We wisselen af tussen havermout, brood, crackers, yoghurt en fruit of een combinatie van bovenstaande. Maar ze eet altijd weinig tot zo'n 1-2 uur na het opstaan. Hoe we dat dus ooit moeten doen als ze naar school gaat?

En ML is nu ook ziek... -O-
Dat duurt nog ff, ze eet nu bijvoorbeeld ook anders dan anderhalf jaar geleden, toch? :+
KuikenGuppy
pi_152753680
Hier ook nog steeds een papfles in de vroege morgen. Ook gewoon gemakzucht moet ik bekennen. Ik parkeer 'm dan namelijk met fles in stoel voor de tv en dan kan ik gaan douchen. :@
Had het er laatst met vriendlief over om misschien een ander ontbijt aan te bieden maar aan de andere kant, als het zo goed gaat... Op mijn vrije dagen hebben we dan meestal wel een flinke lunch. Pannenkoekjes of poffertjes met fruit, ugali met tomaat of goed gevulde tosti's bijvoorbeeld.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 17:02:16 #30
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_152753813
Ik heb de pech dat ik sowieso elke ochtend meer kinderen heb dus dan is lui wakker worden of douchen er niet bij :D (douchen dus voor de kinderen wakker zijn he ;) )
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_152754214
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 16:58 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat duurt nog ff, ze eet nu bijvoorbeeld ook anders dan anderhalf jaar geleden, toch? :+
Jazeker :D
Maar een ontbijter is ze nog nooit geweest - net als haar papa. Dus ik zou niet verbaasd zijn als het zo blijft ;). En ze is natuurlijk net als wij een avondmens, dus vroeg opstaan is er hier in huis ook niet bij.

Ach, we zien wel.

En oh ja, emetofobie kan zowel voor jezelf of anderen gelden, of allebei (lucky me...).
  dinsdag 19 mei 2015 @ 17:42:36 #32
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_152755053
S. ontbijt nu met een boterham die half opgaat, het beleg meestal wel helemaal op :+ of met crackers. Erna nog een beker fv.

Pap vond ze niet meer zo lekker. En dit is wel fijn want dat kan ze zelf :@ Fles in de avond is wel heilig hier daar geniet ze zo van O+
pi_152759615
Wij moeten echt gewassen en aangekleed zijn voor de kinderen wakker worden. Héél soms blijf ik op woensdag iets te lang liggen en dan heb ik er eigenlijk gelijk al spijt van. Dan moet ik de jongens namelijk in bad parkeren (aangekleed en wel) om zelf te kunnen douchen. Kortom, ik sta wel gewoon om 6 uur op, dat scheelt me een hoop gedoe. ;)

T en S krijgen 's morgens een fles melk en daarna nog een stukje brood/beschuitje/cracker/banaan/ontbijtkoekje, maar net wat er voorhanden is. Ik heb over het algemeen 's morgens geen tijd om uitgebreid te ontbijten.

T en S hebben vandaag de hele dag op de dreumes groep gezeten bij het kdv. Het ging prima en als het zo goed blijft gaan mogen ze per 1 juni helemaal over. :o
  dinsdag 19 mei 2015 @ 20:54:12 #34
73386 Fazz
onderweg
pi_152763321
F krijgt eerst bv en een half uurtje later eet hij met vriend een bak brinta leeg :Y) Dit doen we nu sinds een week of 3 en gaat heel goed :)

's ochtends douchen lijkt me ook lastig met een kleine om je heen, maar ik douchte sowieso altijd al 's avonds :+ Ik heb het nog wel eens geprobeerd, douchen terwijl F in de badkamer is, maar toen kroop hij met kleren en al ook onder de douche :')
pi_152763506
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 20:54 schreef Fazzoletti het volgende:
's ochtends douchen lijkt me ook lastig met een kleine om je heen, maar ik douchte sowieso altijd al 's avonds :+ Ik heb het nog wel eens geprobeerd, douchen terwijl F in de badkamer is, maar toen kroop hij met kleren en al ook onder de douche :')
_O-
pi_152764331
Op maandag en vrijdag douche ik pas als dreumes en vrouw weg zijn. Op dinsdag en woensdag stap ik meteen uit bed onder de douche, ga ontbijten en dreumes heeft dan net ontbijt gehad van mijn vrouw. Dreumes in de box en dan gaat mijn vrouw douchen. Donderdag is dat omgedraaid.

Als het niet anders kan schuiven we B in zijn bed naar de badkamer en gaan we douchen. Dat vindt ie hilarisch....

Nog geen last van de inentingen trouwens, we wachten nu de 5-12 dagen af....
pi_152764489
Nikki, of wie het weet ;), het zijn toch ook al dreumessen? Hoe werkt dat dan op zo'n kdv?
pi_152765373
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 21:10 schreef Cwen het volgende:
Nikki, of wie het weet ;), het zijn toch ook al dreumessen? Hoe werkt dat dan op zo'n kdv?
Het ziet er ongeveer zo uit op ons kdv:
Babygroep tot 15 mnd
Dreumesgroep tot 30 mnd
Peutergroep tot 48 mnd

Afhankelijk van hoe een kindje zich ontwikkelt gaat het over naar een volgende groep. Het kan best zijn dat een baby met 12 maanden al over gaat naar de dreumessen of pas met 18 maanden. Er wordt door de leidsters echt gekeken of een kind eraan toe is.
Wij haalden vandaag in ieder geval hele blije dreumessen op. S ging allerlei dingen aanwijzen, alsof hij ons even wegwijs wilde maken op zijn nieuwe groep. :)
pi_152769905
Hier 2x bmr gehad Exode en gelukkig nergens last van! Fijn dat het bij jullie ook nog goed gaat.

Wat fijn dat ze het zo per kind bekijken Nikki!
Hier 2 groepen; baby/dreumes en peuter. M. hangt wel regelmatig bij de peuters rond hoorde ik laatst. Hij doet graag mee met de zang- en dansspelletjes, laatst deden ze zakdoekje leggen en hij deed verrassend goed mee zeiden ze! Als de peutergroep naar buiten gaat dan nemen ze hem ook vaak mee als hij niet slaapt. Dappere dodo O+

Zaterdag echt een smeltmomentje. M zat in de box en ik ging weg, pakte hem op voor een kus. Maar hij dacht dat hij met mij mee ging en zei toen:"Daag pappa!" Nohhhh mijn kind praat met 2 woorden! Sindsdien komt dag mama en dag papa regelmatig voorbij. Iedere keer maakt mijn hart een sprongetje.

Oohh en tand nummer 9 en 10 zijn door. Hoektanden boven. Ein-de-lijk! Die zaten zo ontzettend lang te duwen.
pi_152770954
Op ons KDV is er maar 1 groep op de dag dat B gaat (vrijdag) dus alles door elkaar. Hij is de jongste maar daar trekt ie zich weinig van aan. De leidsters noemen hem binkie :) Hij speelt graag, is lekker wild maar komt regelmatig een 'kroel' halen. Aaahhh!

Na de zomervakantie gaat ie waarschijnlijk op dinsdag, dan zijn er 4 volle groepen dus dat wordt wennen voor hem.

Aaah Mabawa!!
pi_152771466
Lief mabawa O+

Ik neem S op vrijdagochtend mee onder de douche. Op donderdagochtend speelt ze in de badkamer als ik douche.
Ik moet altijd 's ochtends douchen anders voel ik me zo vies. Soms ook 's avonds I O+ douchen.
Snap ook nooit dat mensen het lekker vinden om tot 3 uur 's middags ofzo in pyjama te blijven. :@

De 29e moeten we naar het cb. Ben benieuwd of S last krijgt van de prikjes. Tot nu toe heeft ze nooit last gehad.

Oh en na een periode van veel kwijlen is het nu weer droog, maar geen nieuwe tand }:|
De score staat hier op 8 tanden en 2 kiezen.

Ik kijk esf, maar ik vind het heel stom eigenlijk oO<
  woensdag 20 mei 2015 @ 10:45:27 #42
73386 Fazz
onderweg
pi_152783258
Bij ons ook 1 groep Exode :) Vonden wij juist wel fijn.

Ik snap nu pas wat je met ESF bedoeld Butter, je begrijpt wel dat ik dat dus niet gezien heb :+

Wat lief Mabawa O+

Wij zijn net voor het eerst in tijden weer eens gaan zwemmen. F vond het wederom fantastisch. Spetteren, spartelen, schateren bij het hoog in de lucht springen O+ En zodra er een bal in't zicht is wil hij die hebben om vervolgens niet meer los te laten :+
pi_152785635
Je hebt niks gemist :')

Zwemmen ga ik ook weer eens doen!
Het is alleen altijd zo vroeg oO<
  woensdag 20 mei 2015 @ 12:13:12 #44
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152785668
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2015 12:11 schreef Butterflower het volgende:
Je hebt niks gemist :')

Zwemmen ga ik ook weer eens doen!
Het is alleen altijd zo vroeg oO<
Haha inderdaad, hier ook... hoewel kuiken steevast rond 7 uur wakker is tegenwoordig. We hebben vanmorgen overgeslagen omdat ik overal spierpijn heb -O-.
KuikenGuppy
  woensdag 20 mei 2015 @ 12:31:17 #45
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_152786090
Ik begin er niet eens aan :D. Dus respect voor de zwemmers onder ons!

Badkleding en ik zijn geen gelukkige combi :').

Morgen over een week heb ik geen dreumes meer... En dat klopt ook wel met haar gedrag :P.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_152786345
Ik vind maar 1 groep ook fijn hoor Fazz, maar de werkdagen van mijn vrouw wijzigen waarschijnlijk in het nieuwe schooljaar. Ze is dan op donderdag en vrijdag vrij ipv op dinsdag en woensdag. Ik heb nu op donderdag mamadag, dat wordt dan woensdag mama Exodedag en op dinsdag KDV.
pi_152795896
Zwemmen O+, ik vind het jammer dat ik dat niet kan in mijn eentje met twee dreumesjes.

Het was vandaag tegen de voorspellingen in toch nog prima weer om lekker in de tuin te spelen dus dat hebben we de hele dag gedaan. :) Fotospam in spoiler want grote foto's en zit mobiel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_152796144
Hoi :D
  woensdag 20 mei 2015 @ 18:39:35 #49
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152796639
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2015 18:11 schreef _NIKKI_ het volgende:
Zwemmen O+, ik vind het jammer dat ik dat niet kan in mijn eentje met twee dreumesjes.

Het was vandaag tegen de voorspellingen in toch nog prima weer om lekker in de tuin te spelen dus dat hebben we de hele dag gedaan. :) Fotospam in spoiler want grote foto's en zit mobiel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hebben ze geen oppas tijdens de zwemles? Dan kan je afwisselend met ze zwemmen.
En bij ons wil de 'juf' ook wel eens een kindje overnemen.

Toffe foto's weer!

[ Bericht 1% gewijzigd door Burdie op 20-05-2015 18:46:21 ]
KuikenGuppy
  woensdag 20 mei 2015 @ 18:40:48 #50
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152796678
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 18:21 schreef Hilzillah het volgende:
Hoi :D
Hillz O+
Niet zo bescheiden joh!
KuikenGuppy
pi_152800150
Was al zoooooo lang niet meer hier geweest :@

Eb nu met die ene rot faaaaaaaaaaaaase kom ik weer aanwapperen.

Hoe is het met jullie mini's?
pi_152801078
Mijn dreumes ontbijt met brood en wij ontbijten allemaal een beetje chaotisch wnat druk 's morgens. Ik sta om 06:00 schenk dan drinkontbijt voor mij in en smeer ondertussen de boterhammen voor Ean voor op school en d'r boterham voor 's morgens. Sac eet eigenlijk bij de go maar als ze eten ziet wil zij ook dus voor haar nu vaak ook een boterham. Die zet ik dan klaar en ga dan douchen. Heel ongezellig zit Ean dan vaak alleen beneden want d'r vader komt net uit de douche. Dit wil ze trouwens wel zelf want ze wil niet op de vso eten. Sac eet dan als we allemaal aangekleed beneden zijn want die eet snel. Om 07:10 vertrekken we allemaal. Op ma en di dus stress hier op woe/do/vrij hebben we meer rust.
  donderdag 21 mei 2015 @ 06:54:12 #53
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_152811722
Spark, gefeliciteerd met je peuter!! *O*
pi_152812384
Gefeliciteerd Spark! *O*
pi_152812561
Spark een peuter? GEfeli!!

Hoiii Hilz!
Ik mis je Sennverhalen! Ook op FB! :*
pi_152813397
Heb geen facebook meer. Nou ja, nog wel een account maar geen vrienden meer. Ben alleen nog actief op haak en draagdoeken groepjes :D

SPOILER
  donderdag 21 mei 2015 @ 09:37:05 #57
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_152813419
Wat bizar Hillz! -O- :X

Spark gefeliciteeeeeerd! *O* *O*
  donderdag 21 mei 2015 @ 10:31:02 #58
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152814575
Spark gefeliciteerd *O*
KuikenGuppy
pi_152818365
Hilzz wat maf. -O-

Spark gefeliciteerd! *O*
pi_152818428
Hilz, nee toch? Wat naar! :(
Getver, ik krijg daar altijd de kriebels van.
Maar vertel, hoe is het met de Senn? Ook zo'n dwarse, boze, knijperige bui af en toe?

Spark, gefeliciteerd! *O*
pi_152818628
Bedankt allemaal! Ik kom snel even de laatste keer op iedereen reageren en afscheid nemen :*
E.
pi_152818805
Gefeliciteerd Spark!!
pi_152823006
Oh mén! Je slaat dr spijker op zn kop Cwen! Alles op de grond gooien, slaan, bijten enz. En wat ik écht wel een beetje zat ben is als hij uit kwaadheid de kat een lel verkoopt die nietsvermoedend over de salontafel gedrapeerd ligt ;(

Maar verder is het een gezellig knaapje hoor. Alleen praten is overrated :') Beestengeluiden gaat hrm prima af. Maar woorden? Nah... Beetje Engels en Nederlands gebrabbel.

Oh en zn onverklaarbare woord voor kleurtjes (potloden) Aagoeee :')
pi_152823085
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 15:06 schreef Hilzillah het volgende:
Oh mén! Je slaat dr spijker op zn kop Cwen! Alles op de grond gooien, slaan, bijten enz. En wat ik écht wel een beetje zat ben is als hij uit kwaadheid de kat een lel verkoopt die nietsvermoedend over de salontafel gedrapeerd ligt ;(

Maar verder is het een gezellig knaapje hoor. Alleen praten is overrated :') Beestengeluiden gaat hrm prima af. Maar woorden? Nah... Beetje Engels en Nederlands gebrabbel.

Oh en zn onverklaarbare woord voor kleurtjes (potloden) Aagoeee :')
:D

Wij hebben een 'ako?' voor: 'maak nu mijn handen schoon.'
pi_152823977
Ik vind dat materiaal voor het gekke woorden kwartet limone! :D
  donderdag 21 mei 2015 @ 22:59:50 #66
73386 Fazz
onderweg
pi_152841080
op de valreep: Gefeliciteerd Spark! *O*

Even spammen, ik hou toch zo van rapleyen :+
SPOILER
Hij krijgt nu interesse in bestek en het lukt hem soms al wat aan z'n vork te spiesen :9
pi_152841183
Fazz wat tof! Wat netjes dat hij zijn bord laat staan ook!
pi_152841261
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 23:02 schreef _NIKKI_ het volgende:
Dit ja!

jajaja ik ben hier illegaal :+
pi_152841375
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 23:03 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Dit ja!

Niet voor lang meer toch?
  donderdag 21 mei 2015 @ 23:07:42 #70
73386 Fazz
onderweg
pi_152841410
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 23:02 schreef _NIKKI_ het volgende:
dat is niet altijd zo helaas :')
  donderdag 21 mei 2015 @ 23:08:01 #71
73386 Fazz
onderweg
pi_152841417
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 23:03 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Dit ja!

Hoe lang nog Blue? Week of 6??
pi_152841514
Nog ruim 6 weken :o
En dan huppelt hier iok een echte dreumes.

We zijn dus maar eens begonnen met kado ideetjes bedenken (tips zijn zéér welkom!)
En hoe we alles gaan organiseren en wie uitnodigen en en en
En het jaar is vedraaid snel gegaan -O-
  donderdag 21 mei 2015 @ 23:15:35 #73
73386 Fazz
onderweg
pi_152841714
Ja hè, ik verbaas me er ook over :) Ik vind het wel zo onwijs leuk om te zien hoe hij zich ontwikkeld, wat hij allemaal opeens kan en waar hij geïnteresseerd in is.

Voor zijn verjaardag heeft F een zandbak gekregen in de tuin. Hij is er helemaal weg van! Ik ben deze week alleen, vriend is wel voor werk, en vanavond tijdens het koken was ik hem opeens 'kwijt'. Was hij naar de zandbak gekropen en was in de weer met z'n schepje en vormpjes O+
Verder is het badkrijt ook een grote hit en puzzels en kartonnen boekjes :)
pi_152841856
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 23:10 schreef BlueEyes het volgende:

We zijn dus maar eens begonnen met kado ideetjes bedenken (tips zijn zéér welkom!)
Even denken:
- Big waterplay. Wij hadden de waterbaan al voor L, maar het is echt een dikke hit bij T en S.
- En wat Fazz zegt, een zandbak/zandtafel.
- Ikea keukentje met stoffen groenten, fruit etc. daar wordt hier ook erg veel mee gespeeld.
- Loopwagentje?
- Houten puzzels
  donderdag 21 mei 2015 @ 23:28:45 #75
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152842126
Wat doet hij dat al netjes Fazz! Hier zijn lepels vooral bedoeld om mee te trommelen :').

Voor het bord kan je bij kruidvat een zuignap kopen. De onze is twee keer gebruikt, toen viel het kwartje "bord laten staan" ineens :P. Scheelt misschien ook dat kuiken een gewoon stenen bord krijgt net als wij, en dat wij ook niet gek doen met ons bord :+.

Cadeaus, hier is de zandbak nog niet erg populair. Wel populair zijn kartonnen boekjes, little people, houten auto's, vormenstoof en alles wat met blokjes of figuurtjes is. Een houten ark van Noach. De eendjes van Janod. De houten huisjes die nu bij kruidvat in de aanbieding zijn (hint!). Lego primo, duplo. En uiteraard een loopwagen.
KuikenGuppy
pi_152842166
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 23:10 schreef BlueEyes het volgende:

Niet normaal he!! Hier nog 10 weken, maar als ik naar haar kijk vind ik er echt weinig baby's meer aan...
S. 2014
J. 2016
pi_152842180
Duplo is hier ook een dikke hit inderdaad. Overal in huis kom ik blokjes tegen. O+
  vrijdag 22 mei 2015 @ 06:43:58 #78
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_152845216
Duplo ja, houten blokken, of de muziektafel van Janod, is hier nu al ruim 7 mnd een hit :)
Wheelybug of loopwagen blijft ook leuk. Let wel, ik merkte in m'n omgeving dat alle kindjes de loopwagen of Wheelybug pas echt interessant vonden en erop gingen zitten vanaf 16/17 mnd. (Niet erg natuurlijk, maar misschien goed om te weten :+)

[ Bericht 24% gewijzigd door GotC op 22-05-2015 07:31:16 ]
  vrijdag 22 mei 2015 @ 07:09:56 #79
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152845308
Ah goed te weten GotC, de wheelybug staat hier al bijna drie maanden stof te vangen, maar dat komt dus nog wel!
KuikenGuppy
  vrijdag 22 mei 2015 @ 07:19:09 #80
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_152845346
Noor heeft ook een wheelybug gekregen voor haar 1e verjaardag. Ze kreeg toen nog niet eens haar voeten op de vloer :P. Idd een paar maanden later ging ze dat ding voor zich uit duwend de kamer door en toen ze goed ging lopen, ook erop zittend :Y.

Hier waren overigens stapelbekers het interessantst. En alles wat eigenlijk geen speelgoed is :').
  vrijdag 22 mei 2015 @ 07:33:33 #81
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_152845394
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 07:09 schreef Burdie het volgende:
Ah goed te weten GotC, de wheelybug staat hier al bijna drie maanden stof te vangen, maar dat komt dus nog wel!
Yep no worries! Ineens klimmen ze erop en vinden ze het fantastisch :+

Ik voelde me toentertijd bijna schuldig dat ik een Wheelybug cadeau had gegeven aan m'n nichtje, want ze deed er helemaal niks mee :'). Laatst kwam dat ding uit een verhuisdoos naar boven en vindt ze (22 mnd) 'm fantastisch. Phew :').
pi_152845584
Goedemorgen! Wat een heerlijke dag was het gisteren :) Alleen maar buiten geweest met de kleine man. Kruipen doet hij amper meer, hij stapt zich helemaal het ongans en slaapt dus als een...blok steeds.

Duplo is hier juist geen hit, dat komt vast nog wel, hij vindt het nog te 'ingewikkeld'. MegaBloks gaan een stukje beter.
Wij hebben racebaan van Little People gegeven toen hij 1 werd, ook een erg leuke. Van mijn moeder een loopfiets, die is ook erg fijn.
pi_152845598
Sac heeft de wheelybug gebruikt om te leren lopen, vervolgens zat ze er graag op en nu is hij bij tijd en wijlen er interessant maar staat ook vaak niks te doen. Weg mogen ze (helaas) nog niet.
pi_152845696
Thanks voor de kadotips.
En het ergste is, hij heeft al aardig wat :@ (opa en oma verwennen de kleinkids heus niet)
De zandbak is al in aantocht, loopfiets hebben wel bij de geboorte gekregen, houten 4wielerfiets/loopgeval, duplo in overvloed.
Houten blokken en blokkenkar staat ook al maanden stof te happen.

Ik ga nog eens even googlen en kijken naar jullie tips!
  vrijdag 22 mei 2015 @ 08:34:12 #85
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152845828
Je hoeft niet iets nieuws te geven toch? Iets inpakken wat je al hebt liggen kan ook, toch? Het uitpakken was hier iig leuker dan de cadeaus zelf :').
KuikenGuppy
pi_152845880
Als ik dat er bij mijn vriend door zou krijgen ;)
Ik heb zelf ook zoiets van ik zoek iets kleins en dan komt bijv een wheelybug wel als hij staan en stappen kan.
Maar de meningen zijn hier in huis verdeeld :')

En dan hebben we ook nog de visite die we nog kadootjes willen vragen.
Voordat mijn W&P voorraad aangevuld wordt :')
  vrijdag 22 mei 2015 @ 08:46:46 #87
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152845973
Wij hebben veel boekjes gevraagd :Y. Nu kan hij tot zijn 18e elke dag een ander boek lezen :+.
KuikenGuppy
pi_152846047
Wij hebben ook boekjes gevraagd (en gekregen) en houten puzzels.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 08:52:52 #89
73386 Fazz
onderweg
pi_152846051
En iets als een watertafel Blue? Ik ga ook op zoek (tips iemand?) F vond het echt fantastisch vorige week toen we op bezoek waren bij vrienden die er 1 hadden staan :) Hij kan nog niet los lopen maar hier aan staan is geen probleem.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 08:56:03 #90
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152846084
Action, Fazz!
KuikenGuppy
  vrijdag 22 mei 2015 @ 08:56:26 #91
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152846089
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 08:52 schreef Butterflower het volgende:
Wij hebben ook boekjes gevraagd (en gekregen) en houten puzzels.
Oja puzzels, ook tha bomb.
KuikenGuppy
pi_152846111
Die houten puzzels hadden we idd al bedacht.
Die waterbaan is tof. Alleen zie ik dat met die stuiterbal nog niet zo zitten.
Hij is nog zo onbeholpen en sloperig en vooral lomp.
Als hij er nu mee spelen zou, zal hij een onderdeel grijpen van de baan zelf, het optillen en ergens anders neergooien. Waterbaan leeg dus.
Dan merk je wel dat hij nog veel jonger is dan jullie kindjes (terecht, hij is nog baby :D )
  vrijdag 22 mei 2015 @ 08:59:17 #93
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152846136
Maar dat is ook weer anders over een paar weken, blue! Ik vond het zo rond 1 jaar ineens een mega sprong qua ontwikkeling.
KuikenGuppy
  vrijdag 22 mei 2015 @ 08:59:35 #94
73386 Fazz
onderweg
pi_152846144
Dat wilde ik dus ook gaan typen :+
pi_152846212
Is die watertafel van Action niet erg laag? Ik zag hem ook maar dat is voor in zithouding of niet? Hij wil nu alleen stappen en staan, maar we zoeken nog iets voor in de tuin. Nu rent ie vooral rondjes en trapt af en toe tegen een bal aan. (lees: we hebben niet zoveel buitenspeelgoed)
pi_152846215
Heeeel veel boekjes ja! Hier lezen we vanaf ca. 16 mnd ook gewone voorleesboekjes en dat is helemaal geweldig.
Inmiddels kent ze haar favo's uit het hoofd. Is wel lachen, sta je in de Etos de rijmpjes uit Pien en Fien of Nijntje te citeren met Ellie die aan het einde van elke zin het woord aanvult _O-.

En houten puzzels, hier ook een hit tot voor kort. Nu weet ze exact hoe het moet en dan is het minder leuk :D.

Wheelybug is het nooit geworden, loopfiets idd pas vanaf 16 mnd.

Wat ook nog een cadeauidee is, is een abbo op een (binnen)speeltuin of dierentuin, vooral voor opa's en oma's of vriendengroepen.

Hier komen de groenten weer met de keuken als ze 2 wordt, ze vindt er vooralsnog niks aan.

Cijfers en lettters daarentegen zijn geweldig. Ze 'leest' nummerborden, telt traptreden tijdens het traplopen en kan bijv. de oren van haar konijn tellen, incl aanwijzen. Gaat snel man! :o

Daarentegen zijn meerwoordzinnetjes niet zo nodig, je zegt gewoon steeds een woord en dan snapt mama het ook wel :D.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 09:30:02 #97
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_152846668
Zo'n loopauto was bij de Senn heel vroeg al een hit. Omdat het er voor zorgde dat hij van A naar B kwam. De andere manieren (kruipen rollen tijgeren) zijn nooit een optie geweest. Nu vind hij er geen zak meer aan. Wel jammer, want ik wilde nog zo'n wheeliebug kopen O+

Ik moet nu gaan verzinnen wat ik voor zijn 2e verjaardag moet gaan vragen :o Voor zijn 1e heel veel toettoet auto spul gekregen. Maar behalve het hysterisch drukken op het praat knopje snapt hij er nog niet veel van. Dus dat staat te wachten tot hij het wel leuk vind :D Mén! Nog maar 3 maanden en dan word hij 2 :o :o :o

Verder speelt hij ook liever met dingen die geen speelgoed zijn. :')
pi_152846946
Haha herkenbaar Hilz....steentjes, takjes, zand, afstandsbediending (nee niet die van Vtech, dat is speelgoed he...), iPhone, foldertjes, deurstopper, veters van mama, tissues, wc papier etc.

De loopauto's zijn hier ook een hit, maar dan vooral omgooien en de wielen draaien.

Mijn vrouw had vingerverf (jaja ja ja ja, vingerverf) gevraagd voor zijn 1e verjaardag en dat vindt hij echt heel erg leuk. Mijn vrouw plakt het halve huis dan af, maar het levert een hoop lol op.
pi_152847193
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 09:03 schreef exode het volgende:
Is die watertafel van Action niet erg laag? Ik zag hem ook maar dat is voor in zithouding of niet? Hij wil nu alleen stappen en staan, maar we zoeken nog iets voor in de tuin. Nu rent ie vooral rondjes en trapt af en toe tegen een bal aan. (lees: we hebben niet zoveel buitenspeelgoed)
Ja ze zitten op hun knietjes aan het tafeltje. En S gebruikt 'm ook als loopwagen. :')
  vrijdag 22 mei 2015 @ 09:55:41 #100
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152847212
Wat hier nu een hit is, is zo'n uitwisbaar tekentablet met ijzervijlsel en een magneetpen. Die zat laatst ergens bij en hij vindt het toch fantastisch :D
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')