130 controlepunten? Volgens mij is dat ook wat overdreven. Er stonden maar een stuk of 80 bodyscanners op iets meer dan 40 gates. Er waren ook wel wat gates met alleen mdp's maar toch geen 90 lijkt me?quote:Op woensdag 3 juni 2015 17:08 schreef FredvZ het volgende:
Dit is toch wel een heel ander beeld dan de Telegraaf schept:
[..]
Ik denk dat de Telegraaf alle afzonderlijke apparaten heeft geteld.quote:Op woensdag 3 juni 2015 21:44 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
130 controlepunten? Volgens mij is dat ook wat overdreven. Er stonden maar een stuk of 80 bodyscanners op iets meer dan 40 gates. Er waren ook wel wat gates met alleen mdp's maar toch geen 90 lijkt me?
Plannen is veel makkelijker, het werk is veel efficiënter, er is dus minder personeel nodig inderdaad.quote:Op woensdag 3 juni 2015 22:45 schreef Viezze het volgende:
Je variatie in aankomsttijden is kleiner met een centraal filter, en dat is natuurlijk het grote voordeel.
Hè wat jammer nou. En zo niet wat ik had verwacht.quote:CHICAGO - Airbus kan de hoop op een Amerikaanse koper voor de A380 voorlopig weer laten varen. Even leek het erop dat United Airlines de superjumbo in de vloot wilde opnemen, maar zover gaat het niet komen. “We hebben de mogelijkheid onderzocht en het blijkt voor ons niet te werken”, zo tekende Flightglobal op uit de mond van financieel directeur John Rainey van United.
United heeft ook tegenover persbureau Reuters bevestigd dat het bedrijf de mogelijkheid tot de aankoop van A380's onderzoekt, maar dat al duidelijk is dat er geen order volgt. De Amerikaanse luchtreus is van mening dat de kosten van het dagelijks verbruik van de A380 te hoog zijn ten opzichte van kleinere toestellen als de Boeing 787.
Volgens Rainey geeft United de voorkeur aan het uitvoeren van meerdere frequenties met kleinere langeafstandsvliegtuigen. Londen Heathrow is een voorbeeld van een bestemming waarop United eenvoudig een Airbus A380 zou kunnen vullen. "Onze zakelijke passagiers vinden het vooral prettig als ze kunnen kiezen uit meerdere vluchten", aldus de financieel topman van United.
Airbus zou United mogelijk tegen lage kosten twee A380's hebben kunnen leveren om het type uit te proberen. De producent zit met twee superjumbo's in zijn maag die verkocht waren aan het bijna failliete Skymark Airlines uit Japan.
1 2 | AC824 Toronto 20:55 - Amsterdam 10:15+1 AC825 Amsterdam 11:55 - Toronto 14:15 |
Taxiën duurt letterlijk langer dan het vluchtjequote:
Volgens de verkeersleiding kwamen de toppen gisteravond zelfs tot FL550.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 20:29 schreef inkjet het volgende:
Kl1799 Vliegt vandaag helemaal noord van de Wadden tot FL390 om dan pas naar het zuiden te keren. De toppen van het onweersfront liggen hoog kennelijk en een weg tussen de buien door is lastig te vinden.
Nou; het lijkt erop dat deze 100e gebouwde Boeing 747-8 nog even in Seattle blijft.quote:Op donderdag 14 mei 2015 15:56 schreef Iemand91 het volgende:
Daarover gesproken; de 1519e Boeing 747 is dinsdagavond uit de fabriek gerold; het is de eerste 747-8 voor Transaero Airlines. Zij worden hiermee de 3e klant voor de passagiersversie. In totaal zal Transaero 4 toestellen ontvangen, mogelijk later nog meer (4 stuks extra bijv.)
Zo te zien krijgt ook deze kist de nieuwe livery:
- Transearo Airlines: eerste is uit de fabriek gerold. In totaal 4 stuks besteld. Misschien nog 4 stuks extra maar ook dat is twijfelachtig gezien de Russische situatie.
quote:Op donderdag 4 juni 2015 23:49 schreef Iemand91 het volgende:
Over een paar uur (02:45 uur straks) starten op de luchthaven van Toronto de motoren van een Air Canada's Boeing 767-300ER. (C-GHLK)
Deze zal rond 10:15 uur op Schiphol landen.
Dit is de eerste vlucht van Air Canada naar Schiphol in bijna 9 jaar; de laatste vlucht was in september 2006.
Ja, volgens mij is de 767-300 de concurrent van de A330-200.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 23:05 schreef nattermann het volgende:
Waar is zo'n 767 mee te vergelijken? A330?
Mooie livery heeft Air Canada trouwens.
Min of meer inderdaad. De A330 is wel wat groter in meerdere opzichten.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 23:05 schreef nattermann het volgende:
Waar is zo'n 767 mee te vergelijken? A330?
Misschien is de vergelijking met een A310 dan treffender.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 23:11 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Min of meer inderdaad. De A330 is wel wat groter in meerdere opzichten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |