abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 3 juni 2015 @ 21:34:35 #201
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153230431
Grappig gezicht zo'n nieuwe A380. En wow 68 (!) al? Blijf het opvallend vinden dat de vraag naar de A380 0 is, en Emirates dan toch zo'n grote order heeft geplaatst.

Nieuwe ava trouwens van mijn grote vliegtuigliefde :@ O+
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_153230786
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 17:08 schreef FredvZ het volgende:
Dit is toch wel een heel ander beeld dan de Telegraaf schept:

[..]

130 controlepunten? :o Volgens mij is dat ook wat overdreven. Er stonden maar een stuk of 80 bodyscanners op iets meer dan 40 gates. Er waren ook wel wat gates met alleen mdp's maar toch geen 90 lijkt me?
  woensdag 3 juni 2015 @ 21:47:19 #203
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153230887
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2015 21:44 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

130 controlepunten? :o Volgens mij is dat ook wat overdreven. Er stonden maar een stuk of 80 bodyscanners op iets meer dan 40 gates. Er waren ook wel wat gates met alleen mdp's maar toch geen 90 lijkt me?
Ik denk dat de Telegraaf alle afzonderlijke apparaten heeft geteld.
Volgens Schiphol waren er ooit 70 securityfilters bij de gates. Per filter zou dat gemiddeld bijna 2 controlepunten per filter zou wel kunnen.
So we just called him Fred
pi_153232526
Sja maar nu zijn er ook 60 lanes verdeeld over 5 filters dus dan zou je moeten zeggen: van 130 naar 60.
pi_153233320
Je variatie in aankomsttijden is kleiner met een centraal filter, en dat is natuurlijk het grote voordeel.
pi_153238324
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 22:45 schreef Viezze het volgende:
Je variatie in aankomsttijden is kleiner met een centraal filter, en dat is natuurlijk het grote voordeel.
Plannen is veel makkelijker, het werk is veel efficiënter, er is dus minder personeel nodig inderdaad.

Plus dat je veel minder passagiers hoeft te controleren vergeleken met vroeger.
pi_153238564
Terug naar Schiphol

Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_153242156


Alitalia heeft hun nieuwe livery aangekondigd vandaag. En surprise, suprise; nog meer eurowhite. :')

Nieuw:



Oud:



Overigens ook bijzonder slecht uitgevoerd met die witte romp en lichtgroene motoren.
Zullen ze bij hun eigenaren hebben afgekeken. Wat ziet dat er lelijk uit zeg:

EDIT: de motoren bij Alitalia blijven gewoon wit. Dus niet dat lelijke groen.



Is er soms ergens een bedrijf dat 2 voor de prijs van 1 nieuwe liveries ontwerpt?
Hoeveel maatschappijen hebben die van hun al vernieuwd; en praktisch allemaal zijn ze slechter geworden.
Maak het geheel wit, plak een naam op de romp net voor/boven de vleugels en doe iets op de staart = livery klaar. :O

[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 04-06-2015 12:14:18 ]
  donderdag 4 juni 2015 @ 11:39:33 #209
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153242448
Die Etihad A380 heeft zo'n bloedmooie livery joh, pfoeh _O_

Ben overigens ook alweer onderweg naar Schiphol voor een middagje plaatjes schieten. Lekker weertje ook!
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_153261983
United Airlines: Airbus A380 voor ons geen optie
quote:
CHICAGO - Airbus kan de hoop op een Amerikaanse koper voor de A380 voorlopig weer laten varen. Even leek het erop dat United Airlines de superjumbo in de vloot wilde opnemen, maar zover gaat het niet komen. “We hebben de mogelijkheid onderzocht en het blijkt voor ons niet te werken”, zo tekende Flightglobal op uit de mond van financieel directeur John Rainey van United.

United heeft ook tegenover persbureau Reuters bevestigd dat het bedrijf de mogelijkheid tot de aankoop van A380's onderzoekt, maar dat al duidelijk is dat er geen order volgt. De Amerikaanse luchtreus is van mening dat de kosten van het dagelijks verbruik van de A380 te hoog zijn ten opzichte van kleinere toestellen als de Boeing 787.

Volgens Rainey geeft United de voorkeur aan het uitvoeren van meerdere frequenties met kleinere langeafstandsvliegtuigen. Londen Heathrow is een voorbeeld van een bestemming waarop United eenvoudig een Airbus A380 zou kunnen vullen. "Onze zakelijke passagiers vinden het vooral prettig als ze kunnen kiezen uit meerdere vluchten", aldus de financieel topman van United.

Airbus zou United mogelijk tegen lage kosten twee A380's hebben kunnen leveren om het type uit te proberen. De producent zit met twee superjumbo's in zijn maag die verkocht waren aan het bijna failliete Skymark Airlines uit Japan.
Hè wat jammer nou. En zo niet wat ik had verwacht. :P

Enne:


Over een paar uur (02:45 uur straks) starten op de luchthaven van Toronto de motoren van een Air Canada's Boeing 767-300ER. (C-GHLK)
Deze zal rond 10:15 uur op Schiphol landen.
Dit is de eerste vlucht van Air Canada naar Schiphol in bijna 9 jaar; de laatste vlucht was in september 2006.

Vluchtschema is als volgt:
1
2
AC824 Toronto 20:55 -  Amsterdam 10:15+1 
AC825 Amsterdam 11:55 - Toronto 14:15
Tot 28 juni zal deze driemaal per week op Schiphol komen (Di, vrij en zondag)
Vanaf 29 juni zal er dagelijks op Schiphol gevlogen worden.

In het winterseizoen (vanaf 25 oktober) zullen ze viermaal p/week op Amsterdam vliegen (ma, woe, do en za). Dit is voor het eerst dat Air Canada het gehele jaar op Amsterdam zal vliegen; vroeger vlogen ze alleen in de zomer.
De vluchten worden uitgevoerd door een Boeing 767-300ER met plaats voor 211 passagiers; 24 business in herringbone stijl en 187 economy.

Bij Air Canada is de 787-8/9 de vervanger voor de 767 en deze kunnen we dan vermoedelijk ook snel verwachten op Schiphol.
In dat geval gaan het aantal stoelen naar 20 business, 21 premium-economy en 210 economy; 251 totaal (787-8) of 30 business, 21 premium-eco en 247 eco; 298 totaal (787-9)



[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 05-06-2015 03:18:33 ]
  vrijdag 5 juni 2015 @ 12:55:43 #211
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_153271656
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
pi_153272648
I was built to be the best, the number one and nothing less!
  vrijdag 5 juni 2015 @ 16:05:44 #213
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_153276057
quote:
Taxiën duurt letterlijk langer dan het vluchtje :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_153284010
Kl1799 Vliegt vandaag helemaal noord van de Wadden tot FL390 om dan pas naar het zuiden te keren. De toppen van het onweersfront liggen hoog kennelijk en een weg tussen de buien door is lastig te vinden.
--
pi_153284449
In Brussel lijken ze ook wat problemen te hebben, SN3182 heeft rond Eindhoven een lus gemaakt en SN3126 lijkt een nog grotere omweg te gaan maken en keert nu bij Den Bosch. Beide vluchten kwamen uit Italië. Daardoor komen ze nu hier ook in onweer terecht.
  zaterdag 6 juni 2015 @ 11:54:17 #216
76207 nerd4sale
Het is wat
pi_153297511
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 20:29 schreef inkjet het volgende:
Kl1799 Vliegt vandaag helemaal noord van de Wadden tot FL390 om dan pas naar het zuiden te keren. De toppen van het onweersfront liggen hoog kennelijk en een weg tussen de buien door is lastig te vinden.
Volgens de verkeersleiding kwamen de toppen gisteravond zelfs tot FL550.
Knappe jongen die daar overheen kan.
  zaterdag 6 juni 2015 @ 12:58:33 #217
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_153298602
Grappig plaatje van Cameron Balloons:



Dan realiseer je je eigenlijk pas hoe lomp groot zo'n ballon is.

Hopelijk eind augustus weer m'n jaarlijkse ballonvaart :)
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_153298741
Air Canada heeft een mooie herkenbare livery. :)
pi_153305955
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 15:56 schreef Iemand91 het volgende:
Daarover gesproken; de 1519e Boeing 747 is dinsdagavond uit de fabriek gerold; het is de eerste 747-8 voor Transaero Airlines. Zij worden hiermee de 3e klant voor de passagiersversie. In totaal zal Transaero 4 toestellen ontvangen, mogelijk later nog meer (4 stuks extra bijv.)
Zo te zien krijgt ook deze kist de nieuwe livery:



- Transearo Airlines: eerste is uit de fabriek gerold. In totaal 4 stuks besteld. Misschien nog 4 stuks extra maar ook dat is twijfelachtig gezien de Russische situatie.
Nou; het lijkt erop dat deze 100e gebouwde Boeing 747-8 nog even in Seattle blijft.
Deze zou oorspronkelijk in augustus dit jaar aan Transaero geleverd worden maar schijnbaar is dit verschoven naar 2016. De 747-8 is dan dus ook ingepakt:




quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 23:49 schreef Iemand91 het volgende:
Over een paar uur (02:45 uur straks) starten op de luchthaven van Toronto de motoren van een Air Canada's Boeing 767-300ER. (C-GHLK)
Deze zal rond 10:15 uur op Schiphol landen.
Dit is de eerste vlucht van Air Canada naar Schiphol in bijna 9 jaar; de laatste vlucht was in september 2006.



pi_153310853
Toch aardig van ze zo'n gratis wasstraat.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  zaterdag 6 juni 2015 @ 22:09:59 #221
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153311541
Mooi ding ook.

Verbaas me toch altijd weer over de grootte van zo'n 767.

Afgelopen week stonden er 4 (!) op Schiphol aan de gates, en de 737's van KLM die er nog tussen stonden vielen toch wel keihard in het niets.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  zaterdag 6 juni 2015 @ 23:05:45 #222
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_153313655
Waar is zo'n 767 mee te vergelijken? A330?

Mooie livery heeft Air Canada trouwens.
Tics van je petten.
  zaterdag 6 juni 2015 @ 23:11:02 #223
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153313806
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 23:05 schreef nattermann het volgende:
Waar is zo'n 767 mee te vergelijken? A330?

Mooie livery heeft Air Canada trouwens.
Ja, volgens mij is de 767-300 de concurrent van de A330-200.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_153313828
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 23:05 schreef nattermann het volgende:
Waar is zo'n 767 mee te vergelijken? A330?
Min of meer inderdaad. De A330 is wel wat groter in meerdere opzichten.
  zaterdag 6 juni 2015 @ 23:12:59 #225
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153313862
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 23:11 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Min of meer inderdaad. De A330 is wel wat groter in meerdere opzichten.
Misschien is de vergelijking met een A310 dan treffender.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')