abonnement Unibet Coolblue
pi_152986124
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 18:56 schreef M5 het volgende:
Dat is wel een beetje appels een peren vergelijken.. Pan Am vloog in een heel ander tijdperk dan Malaysia nu. Sindsdien is er veel veranderd op gebied van veiligheid. Toen Pan Am nog rond vloog waren er bij andere maatschappijen ook meer crashes/rampen.
Dat hoef je mij niet te vertellen hoor. :P
quote:
Daarnaast..

Pan Am heeft 4 747's afgeschreven als ik mij niet vergis, waarvan 2 na kaping/bom aanlsag, 1 botsing met een KLM op Tenerife. De vierde was zonder slachtoffers. Dus om dat nu met bossen te gelijk te noemen is wel een beetje Telegraaf-stijl.

Het aantal 707's is wel aanzienlijk... maar daar hadden ze er ook wel een aardig aantal van.
Eigenlijk bedoelde ik met 'bossen tegelijk naar beneden komen' meer dat ze veel incidenten, kapingen en ongelukken hebben gehad.

En inderdaad, niet te vergelijken met nu. Maar het was dan ook maar een snelle, simpele vergelijking.
pi_152991989
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 19:44 schreef flipsen het volgende:
Het nadeel van zo´n youtube filmpje is dat je dan nog veel meer en allemaal interessante filmpjes tegenkomt :( Ik moet werken hoor! Maar deze vond ik toch wel erg nice:
Zet 'm netjes neer maar wat is er gebeurd met geen elektrische apparatuur tijdens start en landing...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  dinsdag 26 mei 2015 @ 22:41:27 #78
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152993305
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 19:47 schreef flipsen het volgende:
Dan zit je die laatste anderhalf (!) uur niet echt lekker ontspannen in je stoel denk ik :X
Wat mij dan weer verbaasd is dat ze hem 4 uur na landen gewoon weer de lucht in hebben gestuurd voor SQ825. Die vlucht is overigens zonder problemen gegaan, maar je zou toch verwachten dat Singapore Airlines eerst die kist uitgebreid zou (laten) checken?

quote:
2s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 22:15 schreef Karstman het volgende:

[..]

Zet 'm netjes neer maar wat is er gebeurd met geen elektrische apparatuur tijdens start en landing...
Dat is er bij de meeste maatschappijen wel af inmiddels.
Appratuur in flightmode of zonder antenne mag je de gehele vlucht gebruiken. Ook tijdens het landen en opstijgen.

Steeds meer airlines gaan ook wifi of airfi aanbieden tijdens de vlucht. Dus uiteindelijk zit iedereen straks gewoon met zijn mobieltje aan tijdens het landen en opstijgen, zeker als wifi in het vliegtuig een gemeengoed is, dan zullen er mensen zijn die vergeten hun mobiel in flightmode te zetten tijdens het landen en dalen.
So we just called him Fred
pi_152995134
Op Tweakers ging het feit dat topman Akbar Al Baker in Nederland was (de 787 vlucht naar Doha volgt over precies 3 weken) niet ongemerkt voorbij.

Vooral dit stuk uit zijn persconferentie:
quote:
Al Baker verwacht niet dat de overheid van Qatar snel met een tegenreactie komt voor de strikte opstelling van de Nederlandse overheid. Nederland wil vooralsnog geen extra landingsrechten verstrekken aan maatschappijen uit de Golfregio. Al Baker gaf aan te verwachten dat er uiteindelijk water bij de wijn wordt gedaan. Als dat niet gebeurt, kunnen de onderlinge betrekkingen op de langere termijn wel schade oplopen, zei hij. "Nederlandse bedrijven zullen dan commerciële contracten mislopen."
Topman Qatar Airways: liefst double daily naar Amsterdam

Daarop heb ik toch wel vrij uitgebreide post geschreven, hier ook maar even neerzetten:

Punt is, hij is een showman. Denk maar aan het gezeur over de levering van de A380's aan Qatar.
En nu weer; open en bloot een persconferentie uitspraken doen die haast neigen naar chantage en waar zijn collega's van Emirates en Etihad ongetwijfeld niet blij mee zijn.

Die doen het anders. Doe gaan in achterkamers zaken/politiek bedrijven die de gewone man op de straat niet ziet.
Recentelijk het hele KLM/Air France verhaal van aandelen, kasverschuiving enz., is een paar keer in het nieuws geweest maar niet open en bloot op straat.
Maar denk ook British Airways, Iberia en AirBerlin die uit de Association of European Airlines (AEA) zijn gestapt na onenigheid met andere maatschappijen over de golfcarriers.
En laten BA en Iberia nou net lid zijn van IAG waar Qatar 9.99% van de aandelen in bezit heeft (en hiermee de grootste aandeelhouder is).
En Air Berlin; de grootse aandeelhouder daarvan is Etihad met 29.21%. (per 31 dec. 2014).
En Alitalia; dat o.a. door AF/KLM in leven werd gehouden met honderden miljoenen stapt uit de joint venture met AF/KLM. En Alitalia is nu voor 49% in bezit van Etihad.

En dan komt Airbus met het bericht dat Europa de golfmaatschappijen met rust moet laten; je kunt wel raden waarom die dat zeggen.

Maar dat daar betrekkingen nauw zijn is bekend;
Ahmed bin Saeed Al Maktoum, Chairman van Emirates Group is dan weer toevallig de oom van Mohammed bin Rashid Al Maktoum; minister-president en vicepresident van de Verenigde Arabische Emiraten en de emir van Dubai.
Die zijn weer close met Mohammed Al Shaibani; CEO van Investment Corporation of Dubai; een investeringsmaatschappij die weer geïnvesteerd heeft in (o.a.) de Emirates Group en de Dubai Islamic Bank; een bank die ook nauwe connecties heeft met eerder genoemde personen/bedrijven.

En zo zijn daar nog wel meer vrienden/familieleden die daar de lakens uitdelen.

Aan de andere kant; overheidsteun kun je beide kanten verwijten. De US3 klagen het hardst maar die hebben kort na 9/11 ook een miljardensteun gekregen van de Amerikaanse overheid.
KLM heeft in het verleden ook bij de overheid aangeklopt.

Waar de VS en EU de golfmaatschappijen écht op kunnen aanpakken is arbeid.
Dubai kent geen inkomstenbelastingen en vakbonden zijn verboden, evenals stakingen.
Doe je dat wel; dan wordt je het land uitgegooid.
En je kunt hier klagen over Polen, daar wordt het lage geschoolde werk door bijvoorbeeld mensen uit India. Hoe het bijvoorbeeld aan toe gaat in Qatar hoef ik niet te zeggen (denk maar aan het WK voetbal verhaal aldaar)

Waar ik overigens wel om moest lachen is het moment op onderstaande video om 2:54; Akbar Al Baker wist niet eens waar hij was _O-

Overigens moet dit deel ook wel bijzonder pijnlijk zijn voor de (oud)medewerkers van Martinair...
quote:
"Voor de vracht willen we wel twee of drie keer per dag naar Amsterdam vliegen, nu KLM en Martinair ruimte hebben gemaakt."
pi_153011819
Als het nog niet opgevallen was; Gumball 3000 is momenteel aan de gang en gisteravond kwamen ze Nederland binnen vanuit Duitsland. Gingen de Arena binnen en daarna door naar Schiphol waar ze op een Boeing 747-400 freighter (N496MC van Atlas Air) werden gezet voor transport naar Reno, Nevada.
Deze kist vertrok ruim een uur geleden vanuit Amsterdam.

Deze volgt Arke's 767-300 (PH-OYI) die eerder al richting Reno vertrok.


(Ja; de 747 op de foto is N418MC maar het is wel degelijk N496MC die de vlucht uitvoert; N418MC staat nog steeds op Schiphol)



pi_153012273
quote:
Deze volgt Arke's 767-300 (PH-OYI) die eerder al richting Reno vertrok.

Als TFL3000 :-) dure grap, zo'n rally met per vliegtuig ingevlogen voertuigen.
--
  woensdag 27 mei 2015 @ 19:46:03 #82
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_153016815
Ach met 40.000 pond entreegeld per team van 2 personen en 120 teams moet dat lukken ;)
  woensdag 27 mei 2015 @ 21:17:45 #83
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153020830
Potverdomme, er is gewoon een luchtvaart topic op Fok. Als fervent vliegtuigspotter had ik dat toch moeten weten.

Mooie picca's van de Gumball auto's hierboven en de Atlasair. Ik meende te hebben gelezen dat er 4 (?) Antonovs geregeld waren voor het vervoer van de auto's, maar schijnbaar is dat toch veranderd.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_153021115
Vandaag mijn eerste vliegles gehad vanaf EHGG, super gaaf. Kan iedereen die geïnteresseerd is in luchtvaart dit aanraden.

Volgende week weer 2 uurtjes maken als het weer mee zit. Kijken of we het er door heen kunnen rammen voor kerst. :)
  woensdag 27 mei 2015 @ 21:34:07 #85
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_153021663
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:23 schreef El_Grando101 het volgende:
Vandaag mijn eerste vliegles gehad vanaf EHGG, super gaaf. Kan iedereen die geïnteresseerd is in luchtvaart dit aanraden.

Volgende week weer 2 uurtjes maken als het weer mee zit. Kijken of we het er door heen kunnen rammen voor kerst. :)
Als ik het geld had dan had ik mijn PPL al op zak :D . Ondertussen wel al 3 jaar lid van de vliegclub op eheh als belangstellende.

Ik ga binnenkort wel weer een keer zelf vliegen, we hebben 2 nieuwe toestelen en ik wil daar onderhand zelf ook weleens mee de lucht in dus ga ik weer eens een proefles doen :) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_153022769
Ja je kunt met deze hobby snel een hoop geld stuk slaan. Maar ja wat kost een boot?

Ja bij "ons" lopen ook wel mensen rond die zelf niet vliegen maar wel op de club komen. Prima toch? De sfeer op een vliegveld is al super gaaf.

Wat mij wel tegenviel is dat ze de Cessna 152 weg hebben gedaan, nu hebben ze alleen nog maar vier zitters. En die zijn gewoon 25% duurder per uur.

Deze week toch maar ff contact opnemen met de Diamond Flyers voor een participatie. Gaat minimaal 100 euro per uur schelen. Dat is natuurlijk een hoop op 50 uur en daarna ook zeker. Alleen wel een stuk verder weg...
pi_153025759
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 19:35 schreef Thetallguy het volgende:
De runways op Jakarta zijn van zo'n slechte staat dat een volgeladen 77W er maar beter niet van zou kunnen vertrekken :') CGK-AMS als directe vlucht van Garuda staat daarom weer eens op losse schroeven

http://m.thejakartapost.c(...)sthash.SD1KbAI7.dpuf
Die route wordt echt geplaagd door problemen. Ik heb een sterk vermoeden dat deze route geen lang leven is beschoren...

quote:
11s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:17 schreef Blistering het volgende:
Potverdomme, er is gewoon een luchtvaart topic op Fok. Als fervent vliegtuigspotter had ik dat toch moeten weten.
Hallo. :W
quote:
Mooie picca's van de Gumball auto's hierboven en de Atlasair. Ik meende te hebben gelezen dat er 4 (?) Antonovs geregeld waren voor het vervoer van de auto's, maar schijnbaar is dat toch veranderd.
Ik geloof dat ze een andere methode hebben verzonnen om de auto's te stapelen.
Maar 120 auto's passen daar sowieso nooit in. Al is het maar alleen om het totaalgewicht van al die auto's.

Die Antonov's zou wel cool zijn geweest; zo ging het eerder namelijk:




Anywho; nog een paar dagen geduld en de controles bij de gates zijn verleden tijd op Schiphol:

Centrale security Schiphol over een week in bedrijf
quote:
Honderden bouwvakkers en monteurs leggen momenteel de laatste hand aan het gloednieuwe centrale securitysysteem van Schiphol. Over precies een week moeten alle reizigers gaan profiteren van snellere controles op vijf centrale plekken op de luchthaven. De controles aan de gates verdwijnen dan definitief.
(...)
Die vele tientallen controlepunten zullen allemaal verdwijnen. In plaats daarvan krijgt Schiphol vanaf woensdag 3 juni vijf grote centrale controlepunten waar passagiers door de beveiliging moeten. Die centrale punten gaan er vergelijkbaar uitzien als de security achter Vertrekhal 1, met hetzelfde aangename lavendelluchtje.


Enne, ben ik de enige die wat hieronder staat helemaal niet zo'n goed plan vindt? :{

Transavia experimenteert met virtual reality-entertainment aan boord
quote:
AMSTERDAM - Transavia heeft op 21 mei tijdens een vlucht van Amsterdam naar Barcelona een pilot uitgevoerd met virtual reality-entertainment aan boord. Een aantal passagiers kregen de virtual reality-bril Oculus Rift DK 2 op, meldt de luchtvaartmaatschappij.
(...)
Transavia hoopt de service over een jaar te gaan aanbieden.
Oh, en dankzij de sluiting in België kwam er dus ook veel kisten hierheen. Opzich niet zoveel interessant spul, bijv. de Qatar 787 ging naar Parijs maar dit was toch wel een leuke; een van de twee wekelijkse A340 vluchten van Finnair naar Brussel:



En laatste deel van deze floodpost: ook eens een andere hoek van de luchthaven van Sint Maarten.
Die motoren; nom nom nom :Y)



[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 27-05-2015 23:39:00 ]
  woensdag 27 mei 2015 @ 23:21:09 #88
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153026621
SXM staat ook absoluut nog op mijn lijstje van plekken die ik ooit eens wil gaan bezoeken.

En dan ook het liefste met een 747 van KLM.

Ik krijg morgen deze lens trouwens:


Nu al zin om weer naar Schiphol te gaan dus :7 A.s. zomer nog 3 dagen naar LHR, en nog 3 dagen naar FRA, dus genoeg momenten om m'n lens eens goed te gaan gebruiken.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  woensdag 27 mei 2015 @ 23:26:36 #89
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153026811
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 22:59 schreef Iemand91 het volgende:


Anywho; nog een paar dagen geduld en de controles bij de gates zijn verleden tijd op Schiphol:

Centrale security Schiphol over een week in bedrijf

[..]

[ afbeelding ]

Enne, ben ik de enige die dit helemaal niet zo'n goed plan vindt? :/

Centrale security geen goed idee?
So we just called him Fred
pi_153027305
quote:
6s.gif Op woensdag 27 mei 2015 23:21 schreef Blistering het volgende:
SXM staat ook absoluut nog op mijn lijstje van plekken die ik ooit eens wil gaan bezoeken.

En dan ook het liefste met een 747 van KLM.
Moet je opschieten.
quote:
Ik krijg morgen deze lens trouwens:
[ afbeelding ]

Nu al zin om weer naar Schiphol te gaan dus :7 A.s. zomer nog 3 dagen naar LHR, en nog 3 dagen naar FRA, dus genoeg momenten om m'n lens eens goed te gaan gebruiken.
Ah, de Tamron 150-600mm. Kan ik ook wel gebruiken.
Met zo'n bereik zet ik ze zelfs hier nog scherp op de foto. :P
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 23:26 schreef FredvZ het volgende:
Centrale security geen goed idee?
Sorry, beetje raar neergezet, verbeterd.

Maar ik bedoel dus wat Transavia van plan is.
  woensdag 27 mei 2015 @ 23:46:40 #91
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153027452
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 23:40 schreef Iemand91 het volgende:

Sorry, beetje raar neergezet, verbeterd.

Maar ik bedoel dus wat Transavia van plan is.
Aha, lijkt mij ook niets. Ik denk ook niet dat het aan gaat slaan.
So we just called him Fred
pi_153027460
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 23:40 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Moet je opschieten.

[..]

Ah, de Tamron 150-600mm. Kan ik ook wel gebruiken.
Met zo'n bereik zet ik ze zelfs hier nog scherp op de foto. :P

[..]

Sorry, beetje raar neergezet, verbeterd.

Maar ik bedoel dus wat Transavia van plan is.
Ik heb zelf een DK2, en het is prima vermaak hoor ;)Snap alleen niet helemaal hoe ze het geïmplementeerd hebben, want je hebt er ook een camera etc bij nodig.
pi_153028018
Ik bedoel meer dat je een virtual reality-bril gaat opzetten in een vliegtuig i.v.m. veiligheid.
Lijkt mij geen goed idee.

Er was ook ooit de gedachte dat men tijdens starten en landingen de zonneschermen omhoog deed.
Dit zodat je ogen aangepast zijn aan het licht buiten in geval van nood.
Nou lees ik geregeld dat veel maatschappijen hier ook laks in zijn geworden.

Men vergeet geloof ik steeds meer dat men nog in een metalen buis zit wat een vervoersmiddel is...
  donderdag 28 mei 2015 @ 00:31:13 #94
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153028307
De Gumball 3000 vlucht van Arke lijkt trouwens een (ongeplande?) tussenstop te hebben gemaakt in Portland. Inmiddels is hij weer opweg naar Reno.



Wie zal er winnen, de auto's of de bestuurders?

Mooie timing, ze landen nu achter elkaar:


[ Bericht 27% gewijzigd door Fred op 28-05-2015 01:19:26 ]
So we just called him Fred
pi_153029904
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 22:59 schreef Iemand91 het volgende:
Anywho; nog een paar dagen geduld en de controles bij de gates zijn verleden tijd op Schiphol:

Centrale security Schiphol over een week in bedrijf

[..]

[ afbeelding ]
Verdomme. Met bodyscanners, als ik dat plaatje zo zie? Ik dacht dat die bullcrap afgeschaft was? :r :r :r

Gisteren weer zelfstandig (instructrice wel aan boord maar zei en deed helemaal niks) een landing gedaan, met nog een vrij aardige kruiswind ook. Pittig, maar het blijft zo gaaf. :D
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  donderdag 28 mei 2015 @ 08:36:22 #96
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153030736
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 06:00 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Verdomme. Met bodyscanners, als ik dat plaatje zo zie? Ik dacht dat die bullcrap afgeschaft was? :r :r :r
Je ziet je juist steeds meer.
Wat is er mis met die dingen?
So we just called him Fred
pi_153031807
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 06:00 schreef LintuxCx het volgende:

Gisteren weer zelfstandig (instructrice wel aan boord maar zei en deed helemaal niks) een landing gedaan, met nog een vrij aardige kruiswind ook. Pittig, maar het blijft zo gaaf. :D
Je eerste solo zit eraan te komen dus?
Die dag ga je nooit meer vergeten 8-)
  donderdag 28 mei 2015 @ 09:49:12 #98
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153032133
Vraag me af welke toeristische route deze piloot neemt:
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_153034873
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 00:31 schreef FredvZ het volgende:
De Gumball 3000 vlucht van Arke lijkt trouwens een (ongeplande?) tussenstop te hebben gemaakt in Portland. Inmiddels is hij weer opweg naar Reno.
Die stop was gepland. ;)
Waarschijnlijk voor de immigratie afhandeling want ondanks haar naam van Reno–Tahoe International Airport heeft die luchthaven maar 1 internationale bestemming (Guadalajara in Mexico).
Ze hebben in Reno dus hoogstwaarschijnlijk niet de mogelijkheid/manskracht om die Arke kist te verwerken.
  Moderator donderdag 28 mei 2015 @ 11:50:45 #100
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_153034963
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 09:36 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Je eerste solo zit eraan te komen dus?
Die dag ga je nooit meer vergeten 8-)
Rondje van de zaak :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')