ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan zou je dus van 0 naar 2 overstappen gaan.. Dat is ook niet helemaal 'de klant voorop'...
Sowieso is het opheffen van treinen vanwege lucht in de dienstregeling niet helemaal in het oogpunt van de klant maar er is nog wel iets voor te zeggen..
Veel mensen moeten ergens anders heen dan naar een station, als je naar west-Brussel moet maakt het niet veel uit of je nou vanaf noord of vanaf zuid reist als de overstap goed is.
Dan moet dat natuurlijk wel zo zijn, als je 35 minuten staat weg te waaien op Noord en maar 10 op Zuid, dan is via Zuid toch een stuk aantrekkelijker.
Die maandelijkse dalvrij en weekend vrij is wel heel fijn voor in de zomervakantie, waarbij ik elk weekend Apeldoorn-Enschede moet doen, maar zonder weekSOV moet reizen
Dan zou je dus van 0 naar 2 overstappen gaan.. Dat is ook niet helemaal 'de klant voorop'...
Sowieso is het opheffen van treinen vanwege lucht in de dienstregeling niet helemaal in het oogpunt van de klant maar er is nog wel iets voor te zeggen..
Het zouden om 3 L-treinen per uur per richting gaan die "de andere kant van de NZV" als eindpunt hebben, en één IC-trein. Totaal zou het dus om 4 treinen per uur per richting gaan, van maandag t/m vrijdag. In het weekend rijdt er al veel minder, dus was die maatregel niet nodig. Die 4 treinen gebruiken allen de middelste tunnelbuis, dus die wordt dan met 4 treinen/uur ontlast.
In de weekenden wordt er ook met enige regelmaat in de NZV gewerkt, en dan heb je 4 ipv 6 sporen, en dat past dan nog best goed.
Men heeft een jaar of 2 terug ook al het veiligheidsregime in de tunnel aangescherpt: Voorheen mocht je, na stilstand voor een rood sein, zonder tussenkomst seingever, het rode sein passeren en op zicht het station binnenrijden als je zag dat de trein voor je vertrok. Hiervoor was ook een extra lamp op de seinen in de NZV aangebracht, maar vanwege de veiligheid mag dit niet meer, en kan men dus de korte opvolging niet meer uitvoeren wat voorheen wel kon, wat dus weer voor extra vertraging zorgt.
Ik ben in Karlsruhe, moet terug naar Bonn op donderdag. En ik wilde eigenlijk naar Nederland gaan voor het pinksterweekend.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Album top 100 2024
Ja! Zodat je strandt in Weetikveelhausen! 6 uur lang een relatie aanknopen met de stempelautomaat, omdat dat het boeiendste is wat er te doen is WIE WIL DAT NOU NIET
Klopt, ik kom waarschijnlijk nog wel naar huis (ik denk sowieso dat de EC niet perse onder de GDL valt). Maar het weekendje Nederland gaat waarschijnlijk niet door.
Vind de eisen wel steeds belachelijker worden. Schijnbaar zijn er in het weekend gesprekken geweest, waar de Deutsche Bahn de GDL tegemoet is ingekomen. De GDL vond het voorstel "intelligent en praktisch haalbaar" maar moest uit "politieke gronden" het toch afwijzen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Album top 100 2024
Vind de eisen wel steeds belachelijker worden. Schijnbaar zijn er in het weekend gesprekken geweest, waar de Deutsche Bahn de GDL tegemoet is ingekomen. De GDL vond het voorstel "intelligent en praktisch haalbaar" maar moest uit "politieke gronden" het toch afwijzen.
Tsja, dan heb je wel afscheid genomen van elke geloofwaardigheid en draagvlak.
Ja! Zodat je strandt in Weetikveelhausen! 6 uur lang een relatie aanknopen met de stempelautomaat, omdat dat het boeiendste is wat er te doen is WIE WIL DAT NOU NIET
Nee joh mafklapper. Ik heb het bestand niet hier maar zeker Amsterdam - Frankfurt reed vorige keer, en Basel - Berlin ook normaal dus uit Karlsruhe naar Amsterdam lukt je sowieso.
Nee joh mafklapper. Ik heb het bestand niet hier maar zeker Amsterdam - Frankfurt reed vorige keer, en Basel - Berlin ook normaal dus uit Karlsruhe naar Amsterdam lukt je sowieso.
Op maandag 18 mei 2015 22:45 schreef James1988 het volgende: Het wachten is op de compensatiestakingen van de Belgen, dat ze even laten zien hoe groot hun sociale pen0r is
En dan denken dat iemand daar bewondering voor heeft " />
Vind de eisen wel steeds belachelijker worden. Schijnbaar zijn er in het weekend gesprekken geweest, waar de Deutsche Bahn de GDL tegemoet is ingekomen. De GDL vond het voorstel "intelligent en praktisch haalbaar" maar moest uit "politieke gronden" het toch afwijzen.
Ik denk dat een rechter op praktische gronden de stakingen maar eens moet gaan verbieden...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 18 mei 2015 22:42 schreef Dr_Flash het volgende: als het hele land vergeven is van de stakingen, durf jij dan op de betrouwbaarheid te gokken van """"de treinen die ""zeker"" ""wel"" gaan rijden""""?
Wel weer typisch: er wordt tot drie keer toe omgeroepen dat we zes minuten vertraging hebben, de laatste keer in het Engels, maar nooit wordt duidelijk waardoor
Intercity Defect maakt z'n naam weer eens waar. Gisteren had ik een rijtuig te pakken dat ongelooflijk trilde ("We hadden het ook al gemerkt, waarschijnlijk een vlakke plaat" aldus de TM) en nu heb ik een bak waar de klimaatbeheersing het niet doet.
En de TM kan dat niet fixen door het rijtuig even te resetten, want het is een eindrijtuig dat ook verantwoordelijk is voor het deursluitcircuit.
Bij de viering van 150 jaar Kamperlijn a.s. zaterdag wat in afgeslankte vorm doorgaat (de historische trein kon/mocht niet in Kampen komen) zal Prorail trouwens ook een presentatie houden over wat ze met de Kamperlijn van plan zijn, met leuke artistimpressions en dergerljke onder andere van het nieuwe Stadshagen HS.
Oud-topman van de Belgische Spoorwegen (NMBS) Leo Pardon wil niet voor de Nederlandse parlementaire enquętecommissie over de Fyra verschijnen. Dat zegt hij in de Belgische krant De Standaard. Pardon was directeur Reizigers bij de NMBS.
Hij had aan Belgische kant de leiding over de aanbesteding van de hogesnelheidstrein en de opdracht aan het Italiaanse AnsaldoBreda. Pardon zegt in De Standaard het "onzinnig" te vinden om "te gaan praten op basis van herinneringen".
Op dinsdag 19 mei 2015 09:25 schreef James1988 het volgende: Intercity Defect maakt z'n naam weer eens waar. Gisteren had ik een rijtuig te pakken dat ongelooflijk trilde ("We hadden het ook al gemerkt, waarschijnlijk een vlakke plaat" aldus de TM) en nu heb ik een bak waar de klimaatbeheersing het niet doet.
En de TM kan dat niet fixen door het rijtuig even te resetten, want het is een eindrijtuig dat ook verantwoordelijk is voor het deursluitcircuit.
Groene lamp circuit. Niet voor het sluiten van de deuren opzich.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op dinsdag 19 mei 2015 08:53 schreef Dr_Flash het volgende: Wel weer typisch: er wordt tot drie keer toe omgeroepen dat we zes minuten vertraging hebben, de laatste keer in het Engels, maar nooit wordt duidelijk waardoor
Nee niet eens. "Dames en heren deze trein rijdt met een vertraging van ongeveer 6 minuten. Ik herhaal, deze trein rijdt met een vertraging van ongeveer 6 minuten. Ladies and gentlemen, this train is running about six minutes delay."
Zouden ze dat "verbeterde reisinformatie" noemen? Of "de dienstverlening nog scherper maken"?
Op dinsdag 19 mei 2015 09:25 schreef James1988 het volgende: Intercity Defect maakt z'n naam weer eens waar. Gisteren had ik een rijtuig te pakken dat ongelooflijk trilde ("We hadden het ook al gemerkt, waarschijnlijk een vlakke plaat" aldus de TM) en nu heb ik een bak waar de klimaatbeheersing het niet doet.
En de TM kan dat niet fixen door het rijtuig even te resetten, want het is een eindrijtuig dat ook verantwoordelijk is voor het deursluitcircuit.
waarom pak je die faaltrein dan steeds? Is ie zoveel sneller?
Op dinsdag 19 mei 2015 09:39 schreef boriq het volgende: Bij de viering van 150 jaar Kamperlijn a.s. zaterdag wat in afgeslankte vorm doorgaat (de historische trein kon/mocht niet in Kampen komen) zal Prorail trouwens ook een presentatie houden over wat ze met de Kamperlijn van plan zijn, met leuke artistimpressions en dergerljke onder andere van het nieuwe Stadshagen HS.
Er komt wel een stoomtrein langs: een rit van de Westfalendampf van Bentheim naar Amsterdam (en terug) wordt omgeleid via Deventer-Zwolle-Amersfoort wegens werkzaamheden. Tractie is 2x BR 23
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Er komt wel een stoomtrein langs: een rit van de Westfalendampf van Bentheim naar Amsterdam (en terug) wordt omgeleid via Deventer-Zwolle-Amersfoort wegens werkzaamheden. Tractie is 2x BR 23
Er komt wel een stoomtrein langs: een rit van de Westfalendampf van Bentheim naar Amsterdam (en terug) wordt omgeleid via Deventer-Zwolle-Amersfoort wegens werkzaamheden. Tractie is 2x BR 23
Is daar een dienstregeling van?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Wat nu wel kan is een een online kaartje simpel declareren, vroeger moest je naar een DB-station of een omslachtig papieren formulier invullen en opsturen. http://www.bahn.de/p/view(...)anfrage_kulanz.shtml
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik verwacht dat ie vanaf Hengelo achter de IC aan mag, oftewel: Bentheim 8.57 Hengelo 9.26 Almelo 9.39 Deventer 10.06/10.13 Zwolle 10.32 't Harde 10.48/11.15 (waternemen) Amersfoort 11.50
(dit is een gok maar zou wel kunnen)
[ Bericht 2% gewijzigd door dennistd op 19-05-2015 15:18:35 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 19 mei 2015 17:18 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ze hebben geen rooksignalen nodig, kunnen elkaar prima verstaan die oostelijke brabbelaars.
Op dinsdag 19 mei 2015 18:08 schreef FredvZ het volgende: Na de stiltezone wordt het ook eens tijd voor een banaan, sinasappel, mandarijn, patat, hamburger en wokgerecht vrije zone in de trein.
Bah, wat stinkt dat spul.
Intolerante ongeschikte reiziger In het OV heb je met andere mensen te maken. Anders pak je maar de auto.
Op dinsdag 19 mei 2015 18:08 schreef FredvZ het volgende: Na de stiltezone wordt het ook eens tijd voor een banaan, sinasappel, mandarijn, patat, hamburger en wokgerecht vrije zone in de trein.
Op dinsdag 19 mei 2015 17:53 schreef dennistd het volgende: Ja, binnen Nederland. Maar de hier gewonnen tijd wordt blijkbaar gebruikt voor extra stations in Duitsland...
Ze roepen al jaren dat Groningen-Bremen sneller moet, dat is dus niet alleen binnen Nederland.
Bahn will Fahrgästen, die zufällig einen Zug steuern können, Fahrtkosten erstatten
Berlin (dpo) - Wenn das mal kein tolles Angebot ist: Die Deutsche Bahn hat angekündigt, ab Mittwoch allen Fahrgästen, die zufällig einen Zug steuern können, den vollen Fahrpreis zu erstatten. Und damit nicht genug: Strecke und Abfahrtszeit sollen sich die Teilnehmer selbst aussuchen dürfen. Das Angebot gilt laut Bahn ab Mittwoch unbefristet und mindestens bis Pfingstmontag, kann aber dann jederzeit plötzlich enden.
"Unsere Aktion richtet sich an alle Kunden, die schon immer mal auf einem unserer exklusiven Panorama-Luxusplätze ganz vorne im Zug sitzen wollten", erklärt eine Sprecherin der Bahn. Wer das Angebot wahrnehmen will, sollte lediglich über einen gültigen Lokführerschein (mindestens Klasse 3) verfügen oder wenigstens schon einmal eine Modelleisenbahn über einen längeren Zeitraum (mindestens 12 Runden Fahrpraxis) bedient haben. Das Prozedere ist denkbar einfach: Fahrgäste, die zufällig in der Lage sind, einen Zug zu steuern und das Angebot wahrnehmen wollen, können sich entweder telefonisch bei der Bahn melden oder im Service-Center des nächstgelegenen Bahnhofs Bescheid geben, wann und wohin sie reisen wollen. Die Bahn stellt dann schnellstmöglich einen Zug bereit, nimmt ihn in den Fahrplan auf, besetzt ihn mit regulären Fahrgästen und geleitet den Angebotsnutzer auf seinen Spezialsitz. Interessenten (ab 16 Jahre), die zufällig einen Zug steuern können, melden sich bitte bei der Service-Nummer der Deutschen Bahn: 0180 6 99 66 33 (20ct/Festnetz, Mobilfunk max. 60ct/Anruf). Die Höchstzahl der verfügbaren Tickets entspricht der Zahl verfügbarer Züge. Mitarbeiter der Deutschen Bahn und deren Angehörige sind ausdrücklich teilnahmeberechtigt.
Op dinsdag 19 mei 2015 14:46 schreef dennistd het volgende: Ik verwacht dat ie vanaf Hengelo achter de IC aan mag, oftewel: Bentheim 8.57 Hengelo 9.26 Almelo 9.39 Deventer 10.06/10.13 Zwolle 10.32 't Harde 10.48/11.15 (waternemen) Amersfoort 11.50
(dit is een gok maar zou wel kunnen)
Zoals ik het begrepen heb is het 10.20 uit Deventer, want er zit anders een ICB in de weg
Op dinsdag 19 mei 2015 19:39 schreef Prins_Pils het volgende: Wist sowieso niet dat er behalve de museumlijntjes plekken waren waar waternemen kon
(Aan de andere kant, de toiletten en wasbakjes in de reizigerstreinen moeten toch érgens hun water vandaan halen.. maar in fokking 't Harde?)
Daar zit geen speciaal punt voor een stoomloc hoor. Is dan een brandput zoeken en de brandslangen uitrollen. Veel tenders (ook bij de Zuiderburen) hebben daar tegenwoordig zelfs een speciale aansluiting aan de onderkant voor. In 't Harde kan men naar een zijspoor, dus ik denk dat Dennis dat daarom koos.
Naja bij 'waternemen voor fluitketeltjes' stel ik me zoeen grote kraan voor die door een pijp met een miljard liter per seconde van bovenaf erin wordt gestort
Ik had inderdaad de Pimpel naar Hengelo over het hoofd gezien Waternemen had Westfalendampf het over op hun site, dus nam toch aan dat dat klopte... 't Harde is daarvoor de handigste plek, volgens mij is het daar in het verleden ook wel eens gedaan. Hetzij aan de brandkraan, hetzij met een tankwagen van de brandweer.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 19 mei 2015 19:46 schreef Prins_Pils het volgende: Naja bij 'waternemen voor fluitketeltjes' stel ik me zoeen grote kraan voor die door een pijp met een miljard liter per seconde van bovenaf erin wordt gestort
Dat gaat wel sneller dan met brandslangen
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Commentaar op de eerste verhoren in de Fyra-enquete. Het moet niet gaan over het besluit om de HSL-Zuid aan te leggen, maar om het gepruts daarna. En zeggen "kweeniemeer" grenst aan meineed.
Op dinsdag 19 mei 2015 19:47 schreef dennistd het volgende: Ik had inderdaad de Pimpel naar Hengelo over het hoofd gezien Waternemen had Westfalendampf het over op hun site, dus nam toch aan dat dat klopte... 't Harde is daarvoor de handigste plek, volgens mij is het daar in het verleden ook wel eens gedaan. Hetzij aan de brandkraan, hetzij met een tankwagen van de brandweer.
Daar zit gewoon een brandkraan / aansluiting. Misschien dat men toch wel gaat waternemen hoor, maar dan lijkt mij 12:45 wel erg lastig, of men moet vķķr de goederenpaden uit gaan rijden enzo. En dat terwijl VSM ook via een goederenvervoerder hun pad krijgt.
Almelo is het al waternemen, en vertrek al om 8.27u uit Bentheim:
quote:
Letzte Meldung: Gerade haben wir aus "Holland" einen neuen Umleiterfahrplan erhalten. Die ursprünglich geplante und bereits bestätigte Strecke ist nicht möglich, da an dem Wochenende (plötzlich) zwischen Apeldoorn und Amersfoort eine Gleisbaustelle besteht. Für uns bedeutet das eine Verlängerung der Fahrtstrecke um jeweils 60 km! Wir befahren jetzt die landschaftlich sehr reizvolle und teilweise eingleisige Nebenbahn Almelo - Deventer - Zwolle - Amersfoort. Da die Fahrtstrecke länger ist, müssen die beiden Dampfloks zusätzlich in Almelo mit Wasser versorgt werden. Dadurch verlängert sich die Fahrtzeit und es verkürzt sich der Aufenthalt in Amsterdam von 6 auf 4,5 Stunden. Zudem werden die "Ausgangsbahnhöfe" etwa 40 Minuten später erreicht. Wir bitten diese kurzfristigen Änderungen zu entschuldigen. Aber immerhin, 120 km mehr Dampf und landschaftlich reizvollere Strecken. Für die Verpflegung im Zug ist bestens gesorgt, da das Wetter auch ganz gut werden soll, hoffen wir auf einen schönen Dampftag! Bitte beachten: Ankunft ist in Bad Bentheim um 8:12 Uhr, weiter geht´s bereits um 8:27 Uhr von Gl. 3!! (Lokwechsel von V 200 auf 2 x 23)
Om Deventer-Zwolle-Amersfoort nu een 'nebenbahn' te noemen gaat toch wel een beetje ver vind ik
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Oh, voor wie het nog niet wist: Men is inmiddels zover om de normale dienstregeling in het weekend tussen Doornik en Rijsel te voorzien. Doordeweeks rijden er nog steeds bussen en rijden er nog steeds minder treinen. SNCF rijdt nog steeds met de dieseltjes heen- en weer, omdat de bovenleiding nog steeds is afgeschakeld. Een oplossing is nog steeds niet voorzien...... En dit loopt al sinds eind december 2014.
vanmorgen zijn er opnieuw 3 stuks 1800 afgevoerd naar HKS Metals in het Amsterdams westhavengebied. het gaat om de locs met nummer 1851 (Tilburg), 1845 (Middelburg) en 1855 (Eindhoven).
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op dinsdag 19 mei 2015 20:54 schreef spectrumanalyser het volgende: vanmorgen zijn er opnieuw 3 stuks 1800 afgevoerd naar HKS Metals in het Amsterdams westhavengebied. het gaat om de locs met nummer 1851 (Tilburg), 1845 (Middelburg) en 1855 (Eindhoven).
Op dinsdag 19 mei 2015 20:56 schreef James1988 het volgende: Ik had op HGBTF gelezen dat er inmiddels filters worden ingebouwd, als workaround omdat de echte oorzaak nog altijd niet is gevonden.
Op dinsdag 19 mei 2015 19:53 schreef DriekOplopers het volgende: Commentaar op de eerste verhoren in de Fyra-enquete. Het moet niet gaan over het besluit om de HSL-Zuid aan te leggen, maar om het gepruts daarna. En zeggen "kweeniemeer" grenst aan meineed.
Op dinsdag 19 mei 2015 19:53 schreef DriekOplopers het volgende: Commentaar op de eerste verhoren in de Fyra-enquete. Het moet niet gaan over het besluit om de HSL-Zuid aan te leggen, maar om het gepruts daarna. En zeggen "kweeniemeer" grenst aan meineed.
Kweetnietmeer grenst NOOIT aan meineed, het KAN meineed zijn maar het KAN ook gewoon de waarheid zijn. Je moet echt heeeeeel erg voorzichtig zijn met dat soort uitspraken want iedereen die ergens wat over te zeggen heeft diskwalificeert je als betrouwbare getuige.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Ik kom thuis en boeit me 0,0% maar dit stond op FB bij mij.
Als je het snapt veel plezier ermee, ik snap er geen jota van.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Nee, dinsdag 16 juni. Misschien lachen om effe te loeren.
De Stadstaat is een apart stukje, of je vind t leuk of je vind t niet leuk. Vaststaat dat het apart is. Met de trein naar Italie is ook nog een optie (Ventimille) en nog geneens zo gek duur vanuit Nice (eigenlijk gewoon niet duur, zeker als je jongeren tarief hebt), kom je automagisch langs Monaco, dan kan je altijd nog beslissen of je autostapt om een handje aan de Prins te geven en een hapje kaviaar
De Stadstaat is een apart stukje, of je vind t leuk of je vind t niet leuk. Vaststaat dat het apart is. Met de trein naar Italie is ook nog een optie (Ventimille) en nog geneens zo gek duur vanuit Nice (eigenlijk gewoon niet duur, zeker als je jongeren tarief hebt), kom je automagisch langs Monaco, dan kan je altijd nog beslissen of je autostapt om een handje aan de Prins te geven en een hapje kaviaar
ik ga eigenlijk om met vriendinlief een dagje te shoppen. De exacte invulling moet nog worden gevonden
De kleine Duitse vakbond voor machinisten GDL moet de sinds dinsdag stakende leden uit eigen zak betalen. De bond kan geen aanspraak maken op steun uit de stakingskassen van vakcentrale DBB, schrijven Duitse media woensdag.
Volgens de krant Bild heeft het bestuur van de vakcentrale de vraag om geld afgewezen en kost de jongste staking GDL per dag een slordige 200.000 euro.
Machinisten legden afgelopen jaar verscheidene keren het werk neer. DBB en GDL hoestten daarbij al 8 miljoen euro op. De vakcentrales steunt de staking overigens wel.
''We staan achter de doelen van GDL. Als je aan de onderhandelingstafel niet verder komt, zijn daar altijd twee kampen verantwoordelijk voor'', aldus de voorzitter van de DBB.
Uitdaging voor jullie experts voor richting Hoek van Holland:
Ik heb een OV begeleiderskaart + traject vrij abbonement en dus 40 procent korting (vertrek is na 18:30)
Dan heb je 2 opties:
Advies 1:
quote:
Intercity (richting Vlissingen) Vertrek: 18:58 Station Amsterdam Centraal Spoor 14a Aankomst: 20:03 Station Schiedam Centrum Spoor 3
- overstap -
Sprinter (richting Hoek van Holland Strand) Vertrek: 20:07 Station Schiedam Centrum Spoor 2 Aankomst: 20:32 Station Hoek van Holland Haven Spoor 1
Dan zit ik zelf op 10,30 enkele reis en reisgenoot gratis. Omdat die eerste qua overstap op Schiedam een beetje kielekiele is ook een 2e optie.
Advies 2:
quote:
Intercity direct (richting Breda) Vervoerder: NS
Vertrek: 18:25 Station Amsterdam Centraal Spoor 15 Aankomst: 19:06 Station Rotterdam Centraal Spoor 3
- overstap -
Sprinter (richting Hoek van Holland Strand) Vertrek: 19:32 Station Rotterdam Centraal Spoor 1b Aankomst: 20:02 Station Hoek van Holland Haven
Ns zegt dit over IC direct: Reist u met de Intercity direct, dan reizen begeleiders van de reizigers met een OV-begeleiderskaart gratis mee. U koopt dan een kaartje inclusief Toeslag voor uzelf en op vertoon van uw OV-begeleiderskaart ontvangt u een gratis vervoerbewijs inclusief Toeslag voor uw begeleider.
Waar haal ik dat ding dan en wat betaal ik zelf?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Die V kan er wel af, ze worden niet nog een keer verlengd.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Dat zou een nuttigere toevoeging zijn dan een nieuw likje verf
Achtbaksschommelboot .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op woensdag 20 mei 2015 09:30 schreef James1988 het volgende: Jij betaalt wat je ook zou betalen als je alleen reist. Voor die begeleiderskaart moet je denk ik bij het loket zijn.
Ik dank u. Maakt het even omslachtiger dan nodig. Met ICD is ie dan iets duurder (12,30 om 10,30).
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Het bod van de NS om de aanbesteding van de HSL te kunnen winnen voldeed niet aan de eisen. Dat erkende de externe HSL-adviseur destijds van het ministerie van Verkeer en Waterstaat Kees van Krieken woensdag tegenover de enquetecommissie Fyra.
Ik vraag me af hoe objectief dit is.. Die ene van de CU sprak met iets te veel bewondering "U heeft een geweldige staat van dienst en heeft uw diensten kunnen aanbieden aan het buitenland en heeft dat ook gedaan..."
Had iemand hier een tijdje terug niet een artikel geplaatst waarin stond dat Frankrijk mogelijk ook voorzichtig zou gaan beginnen met een liberalisering van het spoor? Ik meen dat gelezen te hebben maar ik kan het niet meer terugvinden.
Op woensdag 20 mei 2015 12:00 schreef J.B. het volgende: Had iemand hier een tijdje terug niet een artikel geplaatst waarin stond dat Frankrijk mogelijk ook voorzichtig zou gaan beginnen met een liberalisering van het spoor? Ik meen dat gelezen te hebben maar ik kan het niet meer terugvinden.
Leuk is anders maar gelukkig rijden er ook trams, U-bahn en M-bussen (en gewone natuurlijk).
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
93 minuten zonder halteringstijden, alleen kale rijtijden..
Dat heb ik eerder gehoord... namelijk in de concessie IJsselmond: Daar had Syntus het aantal DienstRegelingUren (DRU) zonder halteringstijden berekend.
In 2001 leek dat haalbaar, pas later bleek dat de reistijden in België toch langer zouden zijn. Hiervoor is NS ook gecompenseerd.
Ik snap niet dat die Van Gerven het niet wilt begrijpen.
93 minuten is een eis, hoe de aanbieder dat dan doet is toch hun idee. Je kan wel definieren in 300 km/h maar dan beperk je de vervoerder weer in hun keus. Het is werkelijk waar verschrikkelijk om aan te horen dat simpele technische kennis weer ontbreekt.
Ik snap niet dat die Van Gerven het niet wilt begrijpen.
93 minuten is een eis, hoe de aanbieder dat dan doet is toch hun idee. Je kan wel definieren in 300 km/h maar dan beperk je de vervoerder weer in hun keus. Het is werkelijk waar verschrikkelijk om aan te horen dat simpele technische kennis weer ontbreekt.
Ik snap niet dat die Van Gerven het niet wilt begrijpen.
93 minuten is een eis, hoe de aanbieder dat dan doet is toch hun idee. Je kan wel definieren in 300 km/h maar dan beperk je de vervoerder weer in hun keus. Het is werkelijk waar verschrikkelijk om aan te horen dat simpele technische kennis weer ontbreekt.
Maar de berekening dat met 220 dat ook wel lukte, waren niet volledig. OIftewel: Dus aangetoond dat het niet kon, omdat de halteringstijden niet waren meegenomen.
Maar de berekening dat met 220 dat ook wel lukte, waren niet volledig. OIftewel: Dus aangetoond dat het niet kon, omdat de halteringstijden niet waren meegenomen.
Ik vraag me af of Van Gerven ook beseft dat die 93 minuten nooit haalbaar is geweest doordat in Belgie langzamere paden dan beloofd zijn toegewezen. NS is ervoor gecompenseerd maar betwijfel of ze dat meenemen.
Op woensdag 20 mei 2015 13:50 schreef Dr_Flash het volgende: Iedereen denkt maar niet na, doet maar aannames, graait wat cijfers uit de lucht. De competentie spat er vanaf
Nou ja, is het probleem niet dat er vooral te veel "ik denk dat" is geweest? Maar ja, weten is weten, om maar eens een spreekwoord te parafraseren.
Ik vraag me af of Van Gerven ook beseft dat die 93 minuten nooit haalbaar is geweest doordat in Belgie langzamere paden dan beloofd zijn toegewezen. NS is ervoor gecompenseerd maar betwijfel of ze dat meenemen.
Nou ja, in principe ga je rijtijden laten berekenen op basis van rijkarakteristieken. (daar is de 93 minuten als grens gegeven) Op basis van de rijkarakteristieken ga je kijken hoe het past in de dienstregeling en dan blijkt dat je moet uitbuigen/inhalen ec, en daardoor ga je weer nieuwe paden berekenen.
Nou ja, in principe ga je rijtijden laten berekenen op basis van rijkarakteristieken. Op basis daarvan ga je kijken hoe het past in de dienstregeling en dan blijkt dat je moet uitbuigen/inhalen ec, en daardoor ga je weer nieuwe paden berekenen.
Wat Korf zei is dat er een mooi pad gezocht is tussen Amsterdam & Brussel dat 93 minuten duurde. Vervolgens is aan de markt gevraagd, zoek een trein die 93 minuten rijdt over dit stuk etc.
Wat Korf zei is dat er een mooi pad gezocht is tussen Amsterdam & Brussel dat 93 minuten duurde. Vervolgens is aan de markt gevraagd, zoek een trein die 93 minuten rijdt over dit stuk etc.
Ik maakte erop uit dat die 93 minuten is gebaseerd op rijdkarakteristieken, en dat de halteringstijden (in theoretisch 2 minuten voor HSL-treinen door de kleine deuren) daar uit zijn gelaten, waardoor in totaal op 101 minuten is gekomen. Vervolgens is er een pad gezocht en blijkt dat in Belgie niet te passen.
Ik maakte erop uit dat die 93 minuten is gebaseerd op rijdkarakteristieken, en dat de halteringstijden (in theoretisch 2 minuten voor HSL-treinen door de kleine deuren) daar uit zijn gelaten, waardoor in totaal op 101 minuten is gekomen. Vervolgens is er een pad gezocht en blijkt dat in Belgie niet te passen.
Heeft al iemand vragen gesteld bij die 93 minuten eigenlijk? Ik hoor dat dat nogal in beton gegoten is, maar wat is er zo veel boeiender aan 93 minuten dan aan 90 of 100? Lijkt me toch ook redelijk arbitrair en uit de lucht gegrepen.
Als je treinen hebt met deuren die zo breed zijn als in een DDZ moet het lukken. Met een Thalys-achtige indeling niet.
Buiten dat, DDZ heeft enorme balkons.... Bij Thalys is het of meteen t gangpad in of naar de bagagerekken...en wie daar z'n koffer in heeft getiefstraald moet zich dan weer terugwurmen tussen mensen door die ook hun koffer willen neerpleuren...
Op woensdag 20 mei 2015 14:18 schreef Dr_Flash het volgende: Heeft al iemand vragen gesteld bij die 93 minuten eigenlijk? Ik hoor dat dat nogal in beton gegoten is, maar wat is er zo veel boeiender aan 93 minuten dan aan 90 of 100? Lijkt me toch ook redelijk arbitrair en uit de lucht gegrepen.
93 minuten is bepaald als optimum pad dat V&W na consultatie bij ProRail & Infrabel (Of nog NMBS toendertijd?) had. Hierop is die 93 minuten gebaseerd. Of er wel of niet stops in zitten is mij onduidelijk.
Verder vraag ik me af hoe ze dat zouden redden, de Thalys doet het nu in 111 minuten.
V250 heeft 12 deuren per kant, Thalys heeft er 7. Daar staat tegenover dat een V250 langere bakken heeft en dus meer reizigers die door deuren moeten.
quote:
Op woensdag 20 mei 2015 14:18 schreef Dr_Flash het volgende: Heeft al iemand vragen gesteld bij die 93 minuten eigenlijk? Ik hoor dat dat nogal in beton gegoten is, maar wat is er zo veel boeiender aan 93 minuten dan aan 90 of 100? Lijkt me toch ook redelijk arbitrair en uit de lucht gegrepen.
93 minuten was gebaseerd op de in 2001 bekende informatie over wat de haalbare rijtijden in Nederland en België zouden zijn, en kennelijk vond men het belangrijk genoeg om daar eisen aan te stellen.
Dit natuurlijk om te voorkomen dat een onbetrouwbare vervoerder de concessie in de wacht zou slepen met een onrealistisch bod, om er daarna met trage (en dus goedkopere) treinen op te gaan rijden.
Gaat dan die stroomafnemer verder omhoog als ie geen weerstand heeft?
ietsje ja. Het is omdat je altijd een beetje druk tegen de bovenleiding moet hebben. Om te voorkomen dat de bovenleiding naar beneden getrokken wordt als een treinstel weer onder draad komt hangt de bovenleiding na dergelijke bruggen altijd ietsje hoger, waarna deze weer naar de normale hoogte gaat.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
V250 heeft 12 deuren per kant, Thalys heeft er 7. Daar staat tegenover dat een V250 langere bakken heeft en dus meer reizigers die door deuren moeten.
[..]
93 minuten was gebaseerd op de in 2001 bekende informatie over wat de haalbare rijtijden in Nederland en België zouden zijn, en kennelijk vond men het belangrijk genoeg om daar eisen aan te stellen.
Dit natuurlijk om te voorkomen dat een onbetrouwbare vervoerder de concessie in de wacht zou slepen met een onrealistisch bod, om er daarna met trage (en dus goedkopere) treinen op te gaan rijden.
93 minuten is bepaald als optimum pad dat V&W na consultatie bij ProRail & Infrabel (Of nog NMBS toendertijd?) had. Hierop is die 93 minuten gebaseerd. Of er wel of niet stops in zitten is mij onduidelijk.
Verder vraag ik me af hoe ze dat zouden redden, de Thalys doet het nu in 111 minuten.
Maar er is dus nooit aan welke reiziger dan ook gevraagd "wat zou JIJ willen?". No further questions.
Ik wilde uitvogelen hoe ik met een traject vrij + toeslag mijn begeleider die op mijn ov-begeleiderskaart reist een kaartje met gratis toeslag kon laten ophalen.
Bel de NS: 'Dan kunt u beter NS Internationaal bellen' Bel NS internationaal: 'Daarvoor moet u bij de NS zijn'.
Krijg toch het rambam.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Ik wilde uitvogelen hoe ik met een traject vrij + toeslag mijn begeleider die op mijn ov-begeleiderskaart reist een kaartje met gratis toeslag kon laten ophalen.
Bel de NS: 'Dan kunt u beter NS Internationaal bellen' Bel NS internationaal: 'Daarvoor moet u bij de NS zijn'.
Krijg toch het rambam.
Gewoon een begeleiderskaart is toch genoeg? Die heeft voor zover ik weet dezelfde geldigheid als de kaartjes van de begeleide persoon.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op woensdag 20 mei 2015 16:12 schreef dennistd het volgende: Dat is veel te ingewikkeld voor die lui daar. Die hebben ook maar hun standaardantwoorden en als het daar niet tussen staat weten ze het niet...
Je moet ook niet buiten het script willen gaan natuurlijk. Nu heb ik nog het voordeel dat ik bij jullie zeer gewaardeerde experts kan informeren. Moet je bedenken hoeveel mensen er naast de pot piesen.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Ja ik hoorde laatst nog op Roosendaal "Zeg Henk wat doe jij met dat 2-1 overgangskaartje en <Insert anders NS product hier>, kan dat samen?"
Als het dat overgangskaartje is van de Spoordeelweken dan is het antwoord nee, wat ook duidelijk in de voorwaarden staat. Het probleem zou dan eerder analfabete paupervolk zijn dat met de trein wil reizen.
Dat is een buitengewoon ernstige zaak. Afgezien van schenden staatsgeheim, geldt dan ook dat opdrachtgevende/aanbestedende overheid en opdrachtnemer/inschrijver gemene zaak hebben gemaakt.
Dat is een buitengewoon ernstige zaak. Afgezien van schenden staatsgeheim, geldt dan ook dat opdrachtgevende/aanbestedende overheid en opdrachtnemer/inschrijver gemene zaak hebben gemaakt.
Vraag is ook hoe die informatie bij NS is gekomen. En of die is gebruikt/misbruikt.