ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Dan zou je dus van 0 naar 2 overstappen gaan.. Dat is ook niet helemaal 'de klant voorop'...
Sowieso is het opheffen van treinen vanwege lucht in de dienstregeling niet helemaal in het oogpunt van de klant maar er is nog wel iets voor te zeggen..
Veel mensen moeten ergens anders heen dan naar een station, als je naar west-Brussel moet maakt het niet veel uit of je nou vanaf noord of vanaf zuid reist als de overstap goed is.
Dan moet dat natuurlijk wel zo zijn, als je 35 minuten staat weg te waaien op Noord en maar 10 op Zuid, dan is via Zuid toch een stuk aantrekkelijker.
Die maandelijkse dalvrij en weekend vrij is wel heel fijn voor in de zomervakantie, waarbij ik elk weekend Apeldoorn-Enschede moet doen, maar zonder weekSOV moet reizen
Dan zou je dus van 0 naar 2 overstappen gaan.. Dat is ook niet helemaal 'de klant voorop'...
Sowieso is het opheffen van treinen vanwege lucht in de dienstregeling niet helemaal in het oogpunt van de klant maar er is nog wel iets voor te zeggen..
Het zouden om 3 L-treinen per uur per richting gaan die "de andere kant van de NZV" als eindpunt hebben, en één IC-trein. Totaal zou het dus om 4 treinen per uur per richting gaan, van maandag t/m vrijdag. In het weekend rijdt er al veel minder, dus was die maatregel niet nodig. Die 4 treinen gebruiken allen de middelste tunnelbuis, dus die wordt dan met 4 treinen/uur ontlast.
In de weekenden wordt er ook met enige regelmaat in de NZV gewerkt, en dan heb je 4 ipv 6 sporen, en dat past dan nog best goed.
Men heeft een jaar of 2 terug ook al het veiligheidsregime in de tunnel aangescherpt: Voorheen mocht je, na stilstand voor een rood sein, zonder tussenkomst seingever, het rode sein passeren en op zicht het station binnenrijden als je zag dat de trein voor je vertrok. Hiervoor was ook een extra lamp op de seinen in de NZV aangebracht, maar vanwege de veiligheid mag dit niet meer, en kan men dus de korte opvolging niet meer uitvoeren wat voorheen wel kon, wat dus weer voor extra vertraging zorgt.
Ik ben in Karlsruhe, moet terug naar Bonn op donderdag. En ik wilde eigenlijk naar Nederland gaan voor het pinksterweekend.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Album top 100 2024
Ja! Zodat je strandt in Weetikveelhausen! 6 uur lang een relatie aanknopen met de stempelautomaat, omdat dat het boeiendste is wat er te doen is WIE WIL DAT NOU NIET
Klopt, ik kom waarschijnlijk nog wel naar huis (ik denk sowieso dat de EC niet perse onder de GDL valt). Maar het weekendje Nederland gaat waarschijnlijk niet door.
Vind de eisen wel steeds belachelijker worden. Schijnbaar zijn er in het weekend gesprekken geweest, waar de Deutsche Bahn de GDL tegemoet is ingekomen. De GDL vond het voorstel "intelligent en praktisch haalbaar" maar moest uit "politieke gronden" het toch afwijzen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Album top 100 2024
Vind de eisen wel steeds belachelijker worden. Schijnbaar zijn er in het weekend gesprekken geweest, waar de Deutsche Bahn de GDL tegemoet is ingekomen. De GDL vond het voorstel "intelligent en praktisch haalbaar" maar moest uit "politieke gronden" het toch afwijzen.
Tsja, dan heb je wel afscheid genomen van elke geloofwaardigheid en draagvlak.
Ja! Zodat je strandt in Weetikveelhausen! 6 uur lang een relatie aanknopen met de stempelautomaat, omdat dat het boeiendste is wat er te doen is WIE WIL DAT NOU NIET
Nee joh mafklapper. Ik heb het bestand niet hier maar zeker Amsterdam - Frankfurt reed vorige keer, en Basel - Berlin ook normaal dus uit Karlsruhe naar Amsterdam lukt je sowieso.
Nee joh mafklapper. Ik heb het bestand niet hier maar zeker Amsterdam - Frankfurt reed vorige keer, en Basel - Berlin ook normaal dus uit Karlsruhe naar Amsterdam lukt je sowieso.
Op maandag 18 mei 2015 22:45 schreef James1988 het volgende: Het wachten is op de compensatiestakingen van de Belgen, dat ze even laten zien hoe groot hun sociale pen0r is
En dan denken dat iemand daar bewondering voor heeft " />
Ik denk dat een rechter op praktische gronden de stakingen maar eens moet gaan verbieden...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 18 mei 2015 22:42 schreef Dr_Flash het volgende: als het hele land vergeven is van de stakingen, durf jij dan op de betrouwbaarheid te gokken van """"de treinen die ""zeker"" ""wel"" gaan rijden""""?
Wel weer typisch: er wordt tot drie keer toe omgeroepen dat we zes minuten vertraging hebben, de laatste keer in het Engels, maar nooit wordt duidelijk waardoor
Intercity Defect maakt z'n naam weer eens waar. Gisteren had ik een rijtuig te pakken dat ongelooflijk trilde ("We hadden het ook al gemerkt, waarschijnlijk een vlakke plaat" aldus de TM) en nu heb ik een bak waar de klimaatbeheersing het niet doet.
En de TM kan dat niet fixen door het rijtuig even te resetten, want het is een eindrijtuig dat ook verantwoordelijk is voor het deursluitcircuit.
Bij de viering van 150 jaar Kamperlijn a.s. zaterdag wat in afgeslankte vorm doorgaat (de historische trein kon/mocht niet in Kampen komen) zal Prorail trouwens ook een presentatie houden over wat ze met de Kamperlijn van plan zijn, met leuke artistimpressions en dergerljke onder andere van het nieuwe Stadshagen HS.
Oud-topman van de Belgische Spoorwegen (NMBS) Leo Pardon wil niet voor de Nederlandse parlementaire enquętecommissie over de Fyra verschijnen. Dat zegt hij in de Belgische krant De Standaard. Pardon was directeur Reizigers bij de NMBS.
Hij had aan Belgische kant de leiding over de aanbesteding van de hogesnelheidstrein en de opdracht aan het Italiaanse AnsaldoBreda. Pardon zegt in De Standaard het "onzinnig" te vinden om "te gaan praten op basis van herinneringen".
Op dinsdag 19 mei 2015 09:25 schreef James1988 het volgende: Intercity Defect maakt z'n naam weer eens waar. Gisteren had ik een rijtuig te pakken dat ongelooflijk trilde ("We hadden het ook al gemerkt, waarschijnlijk een vlakke plaat" aldus de TM) en nu heb ik een bak waar de klimaatbeheersing het niet doet.
En de TM kan dat niet fixen door het rijtuig even te resetten, want het is een eindrijtuig dat ook verantwoordelijk is voor het deursluitcircuit.
Groene lamp circuit. Niet voor het sluiten van de deuren opzich.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op dinsdag 19 mei 2015 08:53 schreef Dr_Flash het volgende: Wel weer typisch: er wordt tot drie keer toe omgeroepen dat we zes minuten vertraging hebben, de laatste keer in het Engels, maar nooit wordt duidelijk waardoor
Nee niet eens. "Dames en heren deze trein rijdt met een vertraging van ongeveer 6 minuten. Ik herhaal, deze trein rijdt met een vertraging van ongeveer 6 minuten. Ladies and gentlemen, this train is running about six minutes delay."
Zouden ze dat "verbeterde reisinformatie" noemen? Of "de dienstverlening nog scherper maken"?
Op dinsdag 19 mei 2015 09:25 schreef James1988 het volgende: Intercity Defect maakt z'n naam weer eens waar. Gisteren had ik een rijtuig te pakken dat ongelooflijk trilde ("We hadden het ook al gemerkt, waarschijnlijk een vlakke plaat" aldus de TM) en nu heb ik een bak waar de klimaatbeheersing het niet doet.
waarom pak je die faaltrein dan steeds? Is ie zoveel sneller?
Op dinsdag 19 mei 2015 09:39 schreef boriq het volgende: Bij de viering van 150 jaar Kamperlijn a.s. zaterdag wat in afgeslankte vorm doorgaat (de historische trein kon/mocht niet in Kampen komen) zal Prorail trouwens ook een presentatie houden over wat ze met de Kamperlijn van plan zijn, met leuke artistimpressions en dergerljke onder andere van het nieuwe Stadshagen HS.
Er komt wel een stoomtrein langs: een rit van de Westfalendampf van Bentheim naar Amsterdam (en terug) wordt omgeleid via Deventer-Zwolle-Amersfoort wegens werkzaamheden. Tractie is 2x BR 23
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Er komt wel een stoomtrein langs: een rit van de Westfalendampf van Bentheim naar Amsterdam (en terug) wordt omgeleid via Deventer-Zwolle-Amersfoort wegens werkzaamheden. Tractie is 2x BR 23
Is daar een dienstregeling van?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Wat nu wel kan is een een online kaartje simpel declareren, vroeger moest je naar een DB-station of een omslachtig papieren formulier invullen en opsturen. http://www.bahn.de/p/view(...)anfrage_kulanz.shtml
Ik verwacht dat ie vanaf Hengelo achter de IC aan mag, oftewel: Bentheim 8.57 Hengelo 9.26 Almelo 9.39 Deventer 10.06/10.13 Zwolle 10.32 't Harde 10.48/11.15 (waternemen) Amersfoort 11.50
(dit is een gok maar zou wel kunnen)
[ Bericht 2% gewijzigd door dennistd op 19-05-2015 15:18:35 ]
Op dinsdag 19 mei 2015 17:18 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ze hebben geen rooksignalen nodig, kunnen elkaar prima verstaan die oostelijke brabbelaars.