abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 19 mei 2015 @ 02:40:37 #276
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152738220
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 02:28 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

En je was zo blij met de link :) je hebt het daarna nog een paar keer aangehaald in de discussie
grappig toch:
1 het was onzin en je wist het dus je bent aan het trollen
2 het was onzin en je wist het niet, en dat maakt niet uit want niemand hier stond op 1 april op de pianista met K&L

Ach, ik ben zo positief
pi_152738226
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 02:40 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

grappig toch:
1 het was onzin en je wist het dus je bent aan het trollen
2 het was onzin en je wist het niet, en dat maakt niet uit want niemand hier stond op 1 april op de pianista met K&L

Ach, ik ben zo positief
Nee hoor het was geen onzin maar jij weet dat niet
pi_152738267
Ja, zeg, waar gaat dit Vanish-gevecht nu weer over? Die dronken plukkers hoorde ik van ootje als feit. Is dat nu wel of niet waar?

En de tweede vraag; hebben ze een beetje wiet om gezellig wat bij te keuvelen?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152738285
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 02:18 schreef jackie12 het volgende:
Ik zal even de vredestichter zijn.
Ootje je hebt helemaal gelijk. Hoeveel foto's hebben we al gezien waarop het weer goed is, de rivieren laag en mensrn zelfs aan het zonnen zijn.
Bladwijzer en Grijzemassa jullie hebben ook gelijk. Het was af en toe pokkeweer in die dagen. En inderdaad kan daar het weer omslaan heel anders dan hier.

Of het zo was dat er helemaal niet gezocht kon worden betwijfel ik maar dat is mijn persoonlijke mening.

nu weer lief doen
Ik betwijfel of dit zin heeft Mata plaatst een bericht en Ootje kapt het gelijk weer af.
Er is hier al een gele kaart voor.
Ik hoop dat zij zich kunnen gedragen als volwassen mensen.
pi_152738930
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 00:31 schreef Perico het volgende:

[..]

Goed werk Stacey, van die mooie schaduw/licht animated gifs en de projectie van de mannetjes voor afstandsmeting.

Ik heb ook nog eens alle opmerkingen van iedereen ter harte genomen en de berekeningen zelf uitgevoerd en nog eens door software. Ik geef je gelijk, ik zou nu een minimum hanteren van 8 meter en een maximum van 12. Maar waarschijnlijk is het 9.

Niet dat het veel uitmaakt. Net zoals bij Physsics onderzoek naar de juiste geheugenkaart. 16 of 32 GB vanwege de dubbele cijfers..

Nu we toch bezig zijn, is er ook nog het volgende vraagstuk, van de acht seconden tussen img_507 en img_508.. daar moet Kris binnen acht seconden na een stap naar beneden op de steen nog twee stappen in het snelstromende water zetten, op de rots klimmen en dan nog drie keer van rots naar rots stappen -- en snel poseren.

[ afbeelding ]

Of heeft versie 1 van de foto gelijk, die zegt dat Kris op de rots stond om 19:54:00 en juist terugliep?
Ja, ik was er na het posten van mijn uitleg ook niet meer zo van overtuigd als een uur eerder. xD Maar het leek me inderdaad te onbelangrijk om er verder over na te denken.
Dat het waarschijnlijk maar om een Class 2 of 4 kaartje gaat, is m.i. wel belangrijk(er)!
  dinsdag 19 mei 2015 @ 08:02:12 #281
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152739034
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 02:54 schreef El_Matador het volgende:
Ja, zeg, waar gaat dit Vanish-gevecht nu weer over? Die dronken plukkers hoorde ik van ootje als feit. Is dat nu wel of niet waar?

En de tweede vraag; hebben ze een beetje wiet om gezellig wat bij te keuvelen?
quote:
11s.gif Op woensdag 25 februari 2015 12:14 schreef bladwijzer het volgende:
@ootjekatootje

It is common to find bars in large communities inside the Comarca. The men and some women drink excessively, though the cultural celebrations accompanying drinking are dying out. This also is happening in areas where the Ngäbes work outside of the Comarca, especially on weekends after paydays.

http://www.hablayapanama.(...)t-2-social-problems/
oordeel zelf, dit is de bron.
pi_152739327
quote:
99s.gif Op maandag 18 mei 2015 22:45 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Nog een voor jou. Aangenomen dat de Mirador van noord naar zuid inderdaad 12 meter lang/breed/whatever is.
De achtergronden van de foto's van Lisanne laten zien dat de hoek tussen de beelden ongeveer 90 á 100 graden is. Lisanne groot grofweg naar het zuiden, Lisanne klein naar het oosten.
Hoe aannemelijk is het dan dat dat die locaties 12 meter uit elkaar liggen. Ik zou zeggen eerder de helft.
Het blijft een schatting voor ieder van ons. Ik heb de indruk dat de plek op de mirador een wat ronde vorm heeft. Maar het heeft ook ahw verdiepinkjes etc.

Bij het testje van gisteravond heb ik 9m afgelegd op vlakke grond. Mijn dochter moest 2x richten met camera, zonder rekening te houden met ondergrond, achtergornd, panorama. Dat heeft 14 seconden in beslag genomen.

Lisanne zou een volleysprint moeten hebben ingezet en fotografe Kris zou ook razendsnel moeten hebben geageerd. Stel je voor: je hebt een steile klim achter de rug, het laatste stuk naar de mirador is kei-steil volgens verschillende beschrijvingen. Eenmaal op de top/mirador sprinten ze (Lisanne) van rechts naar links, ze hebben haast (waarvoor?) om binnen 6 seconden een foto te maken. Dat vind ik al raar. Plus, als je naar de lucht kijkt, sluiten die 2 foto's niet op elkaar aan. De wolken van 500 zijn dicht en ondoorzichtig, de wolken a/d linkerkant van 499 zijn doorzichtig.

Een aantal posts geleden heb ik verteld dat ik een paar maanden geleden deze 2 foto's aan iemand heb laten zien die bijna zijn hele leven in costa rica woont. Hij hiket veel in de cordillera van Talamanca voor zijn werk. Hij kent het klimaat en het weer maar al te goed, hij is ervan afhankelijk. Hij had wel van de vermissing van K&L gehoord, maar nooit foto's van gezien of opgezocht. Zijn eerste reactie bij het zien van 499+500: daar zitten geen 6 seconden tussen. Het moet langer zijn.
pi_152739406
quote:
15s.gif Op maandag 18 mei 2015 23:19 schreef bladwijzer het volgende:
Deze foto toont wat moest gaan in helemaal, modder, vochtigheid en hoewel het regende,
De vertaling is niet goed. Er staat: hoewel het niet regende, moesten we rekening houden met .... natte ondergrond
pi_152739474
quote:
15s.gif Op maandag 18 mei 2015 23:03 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Ga maar even teruglezen naar half januari, daar staan genoeg links geplaatst uit kranten met artikelen over omgewaaide bomen, elektriciteitsmasten, landverschuivingen en afgeloten wegen door verzakkingen in Bocas en Boquete.
Dit klopt helemaal. Volgens de berichten zou er idd noodweer geweest zijn eerste helft januari. Voornamelijk ook heel veel wind.

Op 19 januari ging misión Culebra van start. Aan de foto's te zien was het toen rustig weer. En de rio Culebra stond niet hoog.
pi_152739720
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 08:42 schreef RapaNui het volgende:

[..]

De vertaling is niet goed. Er staat: hoewel het niet regende, moesten we rekening houden met .... natte ondergrond
Sorry maar dit heb ik niet geschreven, je hebt mijn bericht verquote graag de originele post dan kan ik reageren
pi_152739778
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 00:17 schreef bladwijzer het volgende:
bij die eerste foto staat ook dat alles een modderboel was en ze regelmatig ver in de modder wegzakten, zou dat door het slechte weer van de weken daarvoor komen misschien?
Dit is niet tegen jou Bladwijzer :) , maar dat men het een modderboel vindt:

Het verbaast mij. Modderboel. Bij dit soort hikes, in centraal amerika, moet je rekening houden met een modderboel. Dat hoort erbij. Als je er niet tegen kan, dan blijf je maar thuis. Je moet ervan uitgaan dat je tot je knie in de modder weg kunt zakken. Dat is heel normaal. Gewone hiking schoenen zijn er niet tegen bestand. Het beste schoeisel is nog altijd regenlaarzen van rubber, tot aan de knie.

Kijk goed naar de foto's: locals dragen regenlaarzen. Ze zijn zeer effectief, waterdicht, geven steun aan je onderbeen, etc. Alleen de profs zoals Sinproccers zie ik in ander schoeisel lopen. De keren dat ik naar Latijnsamerika ben gegaan heb ik altijd mijn regenlaarzen meegenomen (met goed profiel). Ik heb zelfs een keer met mijn regenlaarzen aan, in het vliegtuig gezeten, omdat ze niet meer in mijn koffer pasten. Ik werd natuurlijk nagekeken, het zag er niet uit, maar ja.
pi_152739937
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 00:31 schreef Perico het volgende:
Of heeft versie 1 van de foto gelijk, die zegt dat Kris op de rots stond om 19:54:00 en juist terugliep?
Dank Perico voor je collage (mijn bewoording).
Als Kris terug zou hebben gelopen, dan zou ze niet met haar rug naar de fotograaf hebben gestaan in 507?

Opvallend:
Het verschil in lengte van de schaduwen van Kris valt me nu wel op. Op de rots (508) is haar schaduw veel langer dan die op het pad (507)!?! Zien anderen dit ook?
  dinsdag 19 mei 2015 @ 09:26:08 #288
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152740043
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 09:21 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Dank Perico voor je collage (mijn bewoording).
Als Kris terug zou hebben gelopen, dan zou ze niet met haar rug naar de fotograaf hebben gestaan in 507?

Opvallend:
Het verschil in lengte van de schaduwen van Kris valt me nu wel op. Op de rots (508) is haar schaduw veel langer dan die op het pad (507)!?! Zien anderen dit ook?


Ik denk dat ze wegliep van de camera, 8 seconden blijkt me redelijk. Ze poseert niet op de tweede foto, maar kijk om.

edit: over die schaduw bij de voorste kris, ik denk dat perico je hier beter een antwoord op kan geven
pi_152740058
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 09:09 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Dit is niet tegen jou Bladwijzer :) , maar dat men het een modderboel vindt:

Het verbaast mij. Modderboel. Bij dit soort hikes, in centraal amerika, moet je rekening houden met een modderboel. Dat hoort erbij. Als je er niet tegen kan, dan blijf je maar thuis. Je moet ervan uitgaan dat je tot je knie in de modder weg kunt zakken. Dat is heel normaal. Gewone hiking schoenen zijn er niet tegen bestand. Het beste schoeisel is nog altijd regenlaarzen van rubber, tot aan de knie.

Kijk goed naar de foto's: locals dragen regenlaarzen. Ze zijn zeer effectief, waterdicht, geven steun aan je onderbeen, etc. Alleen de profs zoals Sinproccers zie ik in ander schoeisel lopen. De keren dat ik naar Latijnsamerika ben gegaan heb ik altijd mijn regenlaarzen meegenomen (met goed profiel). Ik heb zelfs een keer met mijn regenlaarzen aan, in het vliegtuig gezeten, omdat ze niet meer in mijn koffer pasten. Ik werd natuurlijk nagekeken, het zag er niet uit, maar ja.
Ik bedoel dat het niet te doen is om reageren als je eigen posts aangepast worden wat tekst betreft.
Waarom quote je niet gewoon dat is veel duidelijker.

Het gaat hier niet om toeristen die geen ervaring hebben met hiken in dat soort gebieden.
Het was een modderboel, de hele route als gevolg van het slechte weer in de 1e helft van januari.
Er is geen vertaal fout, als jij die wel ziet zet de tekst dan letterlijk hier neer ajb?
pi_152740112
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 09:26 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Ik bedoel dat het niet te doen is om reageren als je eigen posts aangepast worden wat tekst betreft.
Waarom quote je niet gewoon dat is veel duidelijker.

Het gaat hier niet om toeristen die geen ervaring hebben met hiken in dat soort gebieden.
Het was een modderboel, de hele route als gevolg van het slechte weer in de 1e helft van januari.
Er is geen vertaal fout, als jij die wel ziet zet de tekst dan letterlijk hier neer ajb?
ze zijn op 14 jan pas gaan zoeken
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152740208
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 09:29 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ze zijn op 14 jan pas gaan zoeken
Ja het gecombineerde team van Fvd G met het speurhondenteam samen.
F vd G was op 6 januari al in Boquete en was van plan om met zijn team, o.a. met plaatselijke gidsen, alvast te beginnen,. Dat is ernstig belemmerd door storm en regen in het zoekgebied, dat tot na half januari heeft geduurd. Misschien heeft het hondenteam nog 1 of 2 dagen redelijk weer gehad maar toen was F al weer naar huis.
pi_152740233
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 09:29 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ze zijn op 14 jan pas gaan zoeken
Ik lees dat anders:
http://www.nrc.nl/handels(...)nama-om-kris-1455605

"12 JANUARI 2015
Een team met speurhonden en begeleiders uit Nederland is zondag lokale tijd in Panama voor de tweede keer de jungle ingegaan om te zoeken naar meer stoffelijke resten van de omgekomen meisjes Lisanne Froon en Kris Kremers. Dat heeft de stichting Reddingshonden RHWW maandag gemeld. De zes honden met zes begeleiders zijn zaterdag vertrokken en hebben zich aangesloten bij een Panamees zoekteam en drie Nederlandse experts. Onder hen is forensisch patholoog Frank van de Goot. De Nederlandse experts waren al eerder op pad gegaan. Het speurhondenteam zocht vorig jaar ook al, zonder resultaat. (ANP)"

Zaterdag was het de 6e januari. En zondag de 7e de jungle in dus.

[ Bericht 1% gewijzigd door agter op 19-05-2015 09:48:23 ]
Make my day!
pi_152740235
quote:
15s.gif Op maandag 18 mei 2015 23:19 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Jullie hebben vergeten deze er bij te zetten, de eerste foto van dat album

https://www.facebook.com/(...)22194&type=1&theater
Deze foto toont wat moest gaan in helemaal, modder, vochtigheid en hoewel het regende, deze plek is zeer natte, vanaf het begin tot het einde, soms ligt begraven tot aan onze knieën, anderen ontwijken en het springen zelfs onder laden, om te voorkomen vallen in de modder.
[ afbeelding ]
Hier is je hele post #143. De NLsevertaling klopt dus niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door RapaNui op 19-05-2015 09:42:09 ]
pi_152740356
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 09:26 schreef bladwijzer het volgende:
Ik bedoel dat het niet te doen is om reageren als je eigen posts aangepast worden wat tekst betreft.
Heb ik niet gedaan, zie hierboven. En mijn post#286 is een reactie op post#201 van jou.
pi_152740472
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 09:34 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Hier is je hele post. De NLsevertaling klopt dus niet.
Ik had de Nederlandse vertaling er ook niet bij gezet, zoals jij mijn post verquote lijkt dat dan wel zo.

Ik kijk nooit naar de Nederlandse vertaling ik lees gewoon de Spaanse tekst.
Er staat dat het de hele weg een modderboel was, in tegenstelling tot wat anderen hier beweren dat het tijdens die hike overal droog was.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 09:47:02 #296
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152740497
http://nos.nl/artikel/201(...)uw-de-jungle-in.html

Honden trokken op 13 januari de jungle in.
pi_152740515
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 09:45 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Ik had de Nederlandse vertaling er ook niet bij gezet, zoals jij mijn post verquote lijkt dat dan wel zo.

Ik kijk nooit naar de Nederlandse vertaling ik lees gewoon de Spaanse tekst.
Er staat dat het de hele weg een modderboel was, in tegenstelling tot wat anderen hier beweren dat het tijdens die hike overal droog was.
en een beetje modder is heel erg ?
wat wil je nou precies zeggen ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  dinsdag 19 mei 2015 @ 09:49:28 #298
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152740553
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 09:47 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

en een beetje modder is heel erg ?
wat wil je nou precies zeggen ?
Op de FB foto's liggen ze met t-shirts aan in het gras, te rusten. Zo nat is het dus niiet.
pi_152740622
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 09:49 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Op de FB foto's liggen ze met t-shirts aan in het gras, te rusten. Zo nat is het dus niiet.
Nee, in de tropen droogt het nooit op. :D
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152740627
ik denk dat het geen moer uitmaakt modder of niet
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')