SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
Waarom wachten tot volgend jaar ?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 21:02 schreef Andyy het volgende:
https://www.strava.com/activities/305791489
Nieuw record voor mij. Volgend jaar ga ik 'm uitrijden, als we niet vier uur lang regen en wind hebben
Die opmerking over het kerkhof heb ik al eens een keer van een Haagse randonneur gehoord. 1000km brevet vanaf Eindhoven in 1994. De Rue de Tesny was de eerste klim van betekenis. Ik ging als eerste aan, achter me trapte iemand z'n achterwiel gelijk scheef. De rest allemaal te voet. In dat jaar zat er een gat in de kerkhofmuur. Erg handigquote:Op zaterdag 16 mei 2015 14:21 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik heb bij dat kerkhof ooit eel eens gedacht van leg mij hier maar neer. In Pepinster is er ook zo'n lekkertje wanneer je van Banneux links -rechts die Rue de Jonckay op moest. Koud van die lange afdaling en dan die muur omhoog. Heerlijk.
Netjes binnen de 24uquote:Op zaterdag 16 mei 2015 21:58 schreef Tourniquet het volgende:
Leuk rondje: https://www.strava.com/activities/304930092
De ritten van Karl zijn inderdaad legendarisch. Toch zie ik ze niet als een echte BRM. Hij zoekt ieder klimmetje in de omgeving op en maakt daardoor gigantische omwegen. Het is daardoor een echte spoorzoektocht bij hem. Daarbij verzet hij zich ook nog eens tegen het gebruik van een GPS en levert expres foute GPS bestanden.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 21:58 schreef Tourniquet het volgende:
Leuk rondje: https://www.strava.com/activities/304930092
Klinkt niet duur, aan de andere kant zijn er ook mogelijkheden om city nav te bemachtigen voor minder geldquote:Op zondag 17 mei 2015 08:36 schreef Yankee het volgende:
Edge 800 met city nav, maar zonder band etc voor 190 euro. Is dat een beetje okay?
http://www.decathlon.nl/g(...)-ant-id_8321463.htmlquote:Op zondag 17 mei 2015 09:14 schreef Gripper het volgende:
[..]
Klinkt niet duur, aan de andere kant zijn er ook mogelijkheden om city nav te bemachtigen voor minder geld![]()
En de hr band zou je dan nog los moeten kopen, is ook zo weer 60¤ ?
Is voor mijn vriendin. Ze gebruikt nu een forerunner, dus die band heeft ze wel. Batterij van de forerunner is alleen leeg na een uurtje of vier. Dat is een beetje jammer met het oog op de marmotte etc.quote:Op zondag 17 mei 2015 09:14 schreef Gripper het volgende:
[..]
Klinkt niet duur, aan de andere kant zijn er ook mogelijkheden om city nav te bemachtigen voor minder geld![]()
En de hr band zou je dan nog los moeten kopen, is ook zo weer 60¤ ?
Wat bedoel je?quote:Op zondag 17 mei 2015 13:30 schreef Patroon het volgende:
https://www.strava.com/activities/306195086
Naar de tering
Kijk maar naar de blokken. 6x5min voluit, met 5min rust er tussen. Waaide weer storm, dus blokken tegen de wind in. Respectievelijk 336w, 325w, 325w, 317w, 312w en 304w.quote:
Klinkt pijnlijk. Maar is 5 minuten niet wat lang om voluit te gaan?quote:Op zondag 17 mei 2015 16:07 schreef Patroon het volgende:
[..]
Kijk maar naar de blokken. 6x5min voluit, met 5min rust er tussen. Waaide weer storm, dus blokken tegen de wind in. Respectievelijk 336w, 325w, 325w, 317w, 312w en 304w.
Ik heb het niet bedacht.quote:Op zondag 17 mei 2015 16:36 schreef ratatat het volgende:
[..]
Klinkt pijnlijk. Maar is 5 minuten niet wat lang om voluit te gaan?
Alleen wat betreft een fout oid in de software, niet met een kapotte body. Werd prima afgehandeld, duurde twee weekjes geloof ikquote:Op zondag 17 mei 2015 16:33 schreef Levitas het volgende:
Kut kut kut... Net na m`n rit schiet m`n Garmin uit m`n handen toen ik hem van de mount halen. Bovenkant tikt op de grond en er zitten nu een aantal flinke barsten in m`n scherm. Alles doet het verder nog, maar hij zal niet meer waterdicht zijn nu
Moet mij weer overkomen zeg, verdomme.
Iemand ervaring met Futurumshop/ Garmin wat betreft reparaties ?
Jij doet me altijd een beetje aan buurman denken. Van buurman en buurman. Ajetoo.quote:Op zondag 17 mei 2015 16:33 schreef Levitas het volgende:
Kut kut kut... Net na m`n rit schiet m`n Garmin uit m`n handen toen ik hem van de mount halen. Bovenkant tikt op de grond en er zitten nu een aantal flinke barsten in m`n scherm. Alles doet het verder nog, maar hij zal niet meer waterdicht zijn nu
Moet mij weer overkomen zeg, verdomme.
Iemand ervaring met Futurumshop/ Garmin wat betreft reparaties ?
Onhandig? Yep, dat klopt wel een beetjequote:Op zondag 17 mei 2015 17:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Jij doet me altijd een beetje aan buurman denken. Van buurman en buurman. Ajetoo.
Ik begrijp er geen hol van. Wat wil je nu zeggen?quote:Op zondag 17 mei 2015 16:07 schreef Patroon het volgende:
[..]
Kijk maar naar de blokken. 6x5min voluit, met 5min rust er tussen. Waaide weer storm, dus blokken tegen de wind in. Respectievelijk 336w, 325w, 325w, 317w, 312w en 304w.
Thanks! Prima fietsje, voor nog geen 2k zoals hij daar staat. 7,7kg zoals hij er staat. Geen lichtgewicht, maar lekker stijf en tof.quote:
Wordt verdomme ook eens tijd, hoeveel jaar ren je nou al wiel? Wij reden de eerste keer die toertocht samen in 2008 ofzo?quote:Op zondag 17 mei 2015 17:58 schreef Oksel het volgende:
Ik begin wel te wennen aan D1. Wind tegen 28, wind mee 32 met hf140 ofzo.
Doe niet zo stoer johquote:Op zondag 17 mei 2015 17:54 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ik begrijp er geen hol van. Wat wil je nu zeggen?
Je bedoelt hf 146quote:Op zondag 17 mei 2015 17:58 schreef Oksel het volgende:
Ik begin wel te wennen aan D1. Wind tegen 28, wind mee 32 met hf140 ofzo.
Heb trouwens ook nog even met 42 een kasseien strook gepakt met de fiets. gaat lekker.
Nou, ben benieuwd. Heb Futurumshop maar gemaild voor een RMA. Lees hier en daar al dat reparatie ¤100 is. Zonde geld, maar liever dat dan een helemaal kapotte Garmin door wat vocht die er nu in kan kruipen.quote:Op zondag 17 mei 2015 16:54 schreef Yankee het volgende:
[..]
Alleen wat betreft een fout oid in de software, niet met een kapotte body. Werd prima afgehandeld, duurde twee weekjes geloof ik
Om ff op je (terechte) vraag terug te komen. Interval voor vo2max moet minimaal 3min en max 8min zijn. Op 106-120% van FTP. Mijn FTP is 273, dus 290-327 watt.quote:Op zondag 17 mei 2015 16:36 schreef ratatat het volgende:
[..]
Klinkt pijnlijk. Maar is 5 minuten niet wat lang om voluit te gaan?
hoe moeten wij nu weten welk broekje jij bedoeld, linkje ?quote:Op zondag 17 mei 2015 19:23 schreef Sunri5e het volgende:
Hebben jullie ervaring met de zeem in broekjes van eBay? Het is lastig om de kwaliteit van die broekjes in te schatten.
quote:Op zondag 17 mei 2015 18:35 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je bedoelt hf 146.beter ga je rond 130 zitten, en dat is geen grap.
Training and racing with a powermeter. Heb nog ff het vervolg van dat hoofdstuk erbij gedaan.quote:
Bedoel je deze? Geen idee......quote:Op zondag 17 mei 2015 19:23 schreef Sunri5e het volgende:
Hebben jullie ervaring met de zeem in broekjes van eBay? Het is lastig om de kwaliteit van die broekjes in te schatten.
Ik begrijp je serieus niet. Maar ik denk dat je bedoelt dat je kapot bent door blokjes, maar wij moesten raden dat die paar km's die je deed uit blokjes bestonden.quote:
Ja, klopt jaquote:Op zondag 17 mei 2015 18:16 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wordt verdomme ook eens tijd, hoeveel jaar ren je nou al wiel? Wij reden de eerste keer die toertocht samen in 2008 ofzo?![]()
Maar wel goed bezig natuurlijk. D1 is de basis!
Ja, dat is de volgende stap. Maar dan had ik die hele heuvel niet meer gehaaldquote:Op zondag 17 mei 2015 18:35 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je bedoelt hf 146.beter ga je rond 130 zitten, en dat is geen grap.
Als ik het goed heb zegt het boek dat je moet stoppen als je meer dan 5-7% verval hebt op 5 minuten intervallen. Patty gaat door tot z'n verval 3% is en doet er dan nog een blok bij. Waardoor je bij je laatste blok ook zo'n 5-7% verval hebt.quote:Op zondag 17 mei 2015 21:08 schreef Carb het volgende:
Ik snap dat doorgaan met je interval totdat je niet meer kan en dan nog 1 niet helemaal. Je gaat dan maximaal, wat natuurlijk een super goede prikkel is, maar je moet voor deze training fris zijn om te doen en dan ook nog eens herstellen (wat misschien wel tot 48 uur kan duren).
Nee, je gaat niet door totdat je niet meer kan. Je gaat door totdat je power niet meer in de juiste zone zit. Bijvoorbeeld om je Vo2max te trainen moet je tussen de 106 en 120% van je FTP trainen. Als je dan blokken doet van 5min, dan kijk je naar je gem. vermogen van blok 3, omdat de eerste 2 blokken je nog fris bent en je nog veel glycogeen voorraad hebt + veel anaerobic work capaciteit. De 3e interval zit dus al wat vermoeidheid en geeft dus een betere waarde voor wat je vaker vol kan houden.quote:Op zondag 17 mei 2015 21:08 schreef Carb het volgende:
Ik snap dat doorgaan met je interval totdat je niet meer kan en dan nog 1 niet helemaal. Je gaat dan maximaal, wat natuurlijk een super goede prikkel is, maar je moet voor deze training fris zijn om te doen en dan ook nog eens herstellen (wat misschien wel tot 48 uur kan duren).
Vind het wel echt mooi dat je met een powermeter zo specifiek kan trainen. Met een hartslag meter is het zeker in het begin van je blokken een beetje gokken hoe hard je nu eigenlijk moet trappen om een bepaalde hartslag te halen.quote:Op zondag 17 mei 2015 19:15 schreef Patroon het volgende:
[..]
Om ff op je (terechte) vraag terug te komen. Interval voor vo2max moet minimaal 3min en max 8min zijn. Op 106-120% van FTP. Mijn FTP is 273, dus 290-327 watt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In boek staat stoppen bij 5-7% drop in power tov 3e set, maar ik moest stoppen bij drop van 3% en dan nog 1x. Komt op zelfde neer want 304w (mijn laatste set) is bijna 6,5% drop tov 325w
Klopt, hij zei, doe maar nog 1x als je onder de 3% gaat. Waarom hij daarvoor koos wist ik vooraf niet, maar achteraf blijkt dus, dat dat was om mij in te dekken om mezelf niet naar de tering te rijden. Hij kent mij. Als hij 5-7% had gezegd en dan nog 1x, was het nog zwaarder geworden, want dan had ik wel 7 blokken moeten doen. Soort persoonlijke twist denk ikquote:Op zondag 17 mei 2015 21:33 schreef ratatat het volgende:
[..]
Als ik het goed heb zegt het boek dat je moet stoppen als je meer dan 5-7% verval hebt op 5 minuten intervallen. Patty gaat door tot z'n verval 3% is en doet er dan nog een blok bij. Waardoor je bij je laatste blok ook zo'n 5-7% verval hebt.
Ga voor over een jaar maar vast voor deze echte fiets in maatje 24 inch. Maar dan heeft ze ook wat.quote:Op zondag 17 mei 2015 21:31 schreef Oksel het volgende:
Ohja.. kon 't niet laten.
[ afbeelding ]
Een Specialized voor m'n dochter. Ze past er overigens nog niet op..
Alles is dus 'echt'. Een zadelpen, een klem, echte spaken, mooie lasnaden, etc. Dus gebouwd alsof 't een grote-mensen-fiets is. En rood, dus mijn zoon kan er over 3 jaar ook op
Is het ookquote:Op zondag 17 mei 2015 21:49 schreef Oksel het volgende:
Voor Patty is wielrennen ondertussen pure wetenschap..
Ik blijf mij verbazen over de trainingen die jij fietst. Respect daarvoor! Ik zou het zelf niet kunnen zo precies trainen.quote:
Ik heb een Chistelli broekje, zeem is echt pure aids. Haal m'n hele kont+anus zo ongeveer open aan de zeem bij een ritjequote:Op zondag 17 mei 2015 19:23 schreef Sunri5e het volgende:
Hebben jullie ervaring met de zeem in broekjes van eBay? Het is lastig om de kwaliteit van die broekjes in te schatten.
Heb ook een chistelli pakje. Broek 1 keer gedragen, daarna nooit weer. Shirtje is wel ok.quote:Op zondag 17 mei 2015 22:30 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik heb een Chistelli broekje, zeem is echt pure aids. Haal m'n hele kont+anus zo ongeveer open aan de zeem bij een ritje
Is niet via de club. Ik DM je morgen ff.quote:Op zondag 17 mei 2015 22:22 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ik blijf mij verbazen over de trainingen die jij fietst. Respect daarvoor! Ik zou het zelf niet kunnen zo precies trainen.
Je krijgt dus schema's en trainingen door van jullie trainer.
Toen ik bij de junioren fietste was het niet echt zo serieus, misschien lag het aan de club maar daar hielt het wel op bij interval/d1/2/3.
Maar jij fietst bij de amateurs nu, wat voor trainer heb je dan? Want het is allemaal wel erg serieus en hij heeft er blijkbaar veel verstand van als ik het zo lees.
Wat ik mij afvraag, waarom traint die trainer amateurs en niet elite? Of is de doelstelling van hem om jullie team elite te maken?
Oei, dat gaat Kolonel vast knaken kostenquote:Op zondag 17 mei 2015 22:39 schreef Patroon het volgende:
[..]
Is niet via de club. Ik DM je morgen ff.
Het blijft iig zo nog spannend voor de Fok strava hoogtemeterstand voor deze maandquote:Op zondag 17 mei 2015 23:10 schreef ddx het volgende:
[..]
Ja was erg mooie maar zware rit vandaag
Iig m'n pr verbeterd op de Rue Tesny.
Alan Smeets toevallig? Want die zegt echt precies dezelfde dingen op fiets.nl forum als wat jij hier loopt te verkondigen.quote:Op zondag 17 mei 2015 22:39 schreef Patroon het volgende:
[..]
Is niet via de club. Ik DM je morgen ff.
Vermoed dat jij eind van de maand wel bovenaan staatquote:Op zondag 17 mei 2015 23:15 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Het blijft iig zo nog spannend voor de Fok strava hoogtemeterstand voor deze maand.
Ja daar staat in 80% D1, 20% D2/D3 en rijden met je kutje.quote:Op maandag 18 mei 2015 07:16 schreef Levitas het volgende:
Prachtig spul om te lezen, Patroon. Ik hou daar wel van![]()
Voor mij zou het echter in de praktijk zwaar overbodig zijn, hoewel zulke trainingen ook voor recreanten leuk kunnen zijn. Is er ook zo'n boek dat niet zo op power ingaat, maar toepasbaar is voor de middelmatige fietser net als ik, met alleen een hartslagmeter bijv?
Dit soort broeken is als lingerie. Het moet zo snel mogelijk op de (slaapkamer)vloer liggen. Ze kijkt er iig wel stout genoeg voor.quote:Op maandag 18 mei 2015 07:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Witte broek, geen bretels, niet soignee
Achteraf vond ik het wel een beetje jammer dat ik die 160 niet toch gedaan had. Ik had goede benen, al was ik na de 130 km ook blij dat ik een herstelshake en braadwurst mit frieten naar binnen kon werken.quote:Op maandag 18 mei 2015 08:00 schreef Fretwork het volgende:
Die filantropische emomeid staat ineens ook op mijn facebookfeed. Maar ze heeft iig wel evenveel gefietst als ik in Tecklenburg, wel droog en plat enzo.
Vandaag is de laatste dag van mijn vakantie. Zoveel extra hoogtemeters zal ik niet meer verzamelen in de komende dagen. Eind van de maand dan wel nog de 600, die heeft iets van 3000-4000 hoogtemeters.quote:Op maandag 18 mei 2015 00:19 schreef ddx het volgende:
[..]
Vermoed dat jij eind van de maand wel bovenaan staat
Ben na 130km helemaal stukgegaan. Toen we bij de finish kwamen waren de herstelshakes al op. Guanabanananenadrankman stond te roken dus die hebben we ook gemist. Blij dat we doorgezet hebben, maar ik ga woensdag op zijn vroegst weer fietsen.quote:Op maandag 18 mei 2015 08:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Achteraf vond ik het wel een beetje jammer dat ik die 160 niet toch gedaan had. Ik had goede benen, al was ik na de 130 km ook blij dat ik een herstelshake en braadwurst mit frieten naar binnen kon werken.
Dat spul deed het voor mij niet heel erg denk ik. Op het einde wel nog lekker doorgekacheld maar dat was meer omdat ik Gripper niet gunde om mij in te halen en de gedachte dat er een fraaie kissmiss zou staan om mij te onthalen.quote:Op maandag 18 mei 2015 08:28 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ben na 130km helemaal stukgegaan. Toen we bij de finish kwamen waren de herstelshakes al op. Guanabanananenadrankman stond te roken dus die hebben we ook gemist. Blij dat we doorgezet hebben, maar ik ga woensdag op zijn vroegst weer fietsen.
Volgens mijn logica heb je er dan nog steeds 1 te veel gedaan.quote:Op zondag 17 mei 2015 21:33 schreef ratatat het volgende:
[..]
Als ik het goed heb zegt het boek dat je moet stoppen als je meer dan 5-7% verval hebt op 5 minuten intervallen. Patty gaat door tot z'n verval 3% is en doet er dan nog een blok bij. Waardoor je bij je laatste blok ook zo'n 5-7% verval hebt.
Daar doelde ik mijn opmerking op. Ik snap dat niet (, de rest van de theorie wel). "Intervals-to-exhaustion" probeert het aantal intervals te maximaliseren in één training, terwijl dat misschien niet het aantal intervals in een week maximaliseert.quote:Op zondag 17 mei 2015 21:48 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dan doen ze na die 5% drop nog 1x, maar dan halverwege al instorten.. dus die laatste keer is dan eigenlijk onzinnig.
Ik niet maar met, uiteraard, een stukje verkeerd fietsen, kwam ik toch nog op 143 km uit.quote:Op maandag 18 mei 2015 08:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Achteraf vond ik het wel een beetje jammer dat ik die 160 niet toch gedaan had. Ik had goede benen, al was ik na de 130 km ook blij dat ik een herstelshake en braadwurst mit frieten naar binnen kon werken.
En wij nog langer wachten in die miezerregen zeker?quote:Op maandag 18 mei 2015 08:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Achteraf vond ik het wel een beetje jammer dat ik die 160 niet toch gedaan had. Ik had goede benen, al was ik na de 130 km ook blij dat ik een herstelshake en braadwurst mit frieten naar binnen kon werken.
Welke klim was 25%?quote:Op maandag 18 mei 2015 08:51 schreef Z het volgende:
[..]
Ik niet maar met, uiteraard, een stukje verkeerd fietsen, kwam ik toch nog op 143 km uit.
Met wat voor een cassette reden jullie? Ik zag veel fietsers behoorlijk lichter trappen dan ik dat deed. Op 1 van de klimmetjes, die op een pad begon en overging in een brede asfaltweg (en waar je dat buisje met raar spul kreeg), had ik behoefte aan een iets lichter verzet. En ik zie dat ik een hele twee seconden sneller dan jij ben op die 25% klim, lekker.
Ik was ook wel weer blij om niet meer in de viezigheid te hoeven rijdenquote:Op maandag 18 mei 2015 08:52 schreef Gripper het volgende:
[..]
En wij nog langer wachten in die miezerregen zeker?
Nee, t was prima zo dat je 130 hebt gedaan
Ik heb een 50/39/34 triple met 12-25 10-speed. Had lichter gemogen, zeker omdat mijn derrie aan het kutten was. Ik durfde hem op de Lärchenweg niet op de 25 te leggen dus 34-23 was redelijk zwaar.quote:Op maandag 18 mei 2015 08:51 schreef Z het volgende:
[..]
Ik niet maar met, uiteraard, een stukje verkeerd fietsen, kwam ik toch nog op 143 km uit.
Met wat voor een cassette reden jullie? Ik zag veel fietsers behoorlijk lichter trappen dan ik dat deed. Op 1 van de klimmetjes, die op een pad begon en overging in een brede asfaltweg (en waar je dat buisje met raar spul kreeg), had ik behoefte aan een iets lichter verzet. En ik zie dat ik een hele twee seconden sneller dan jij ben op die 25% klim, lekker.
Uitgelachen = toegelachen.quote:Op maandag 18 mei 2015 08:57 schreef Fretwork het volgende:
Oow, als je iemand "God kut teringding!" hebt horen roepen bij het schakelen was ik het waarschijnlijk.
Werd uitgelachen door zo'n kerel op een veel te lekkere fiets. 10 seconden later ging ik hem twee keer zo hard op een koffiemolenverzetje voorbij.
Ik reed m'n ketting eraf tijdens het schakelen. Komt een vent voorbij JA DAT IS CAMPAGNOLOquote:Op maandag 18 mei 2015 08:57 schreef Fretwork het volgende:
Oow, als je iemand "God kut teringding!" hebt horen roepen bij het schakelen was ik het waarschijnlijk.
Werd uitgelachen door zo'n kerel op een veel te lekkere fiets. 10 seconden later ging ik hem twee keer zo hard op een koffiemolenverzetje voorbij.
De Lärchenweg. Ik ben nog zo'n 15 kilo zwaarder dan jijquote:Op maandag 18 mei 2015 08:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Welke klim was 25%?
Ik ben met mijn 80 kg geen klimmerIk reed op 36-27 Klimclassic eerste stuk op 36X23 omdat m'n derrie niet goed schakelde.
[..]
Ik fietste er voorbij toen het net gebeurd was. Er waren toen nog geen ambulances, tamelijk bizar.quote:Op maandag 18 mei 2015 09:03 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.sportvoedingwe(...)-van-de-organisatie/
Afgezien van wat ambulances heb ik er weinig van gemerkt eigenlijk. Geeneens doorgehad dat de route omgepijlt was.
Zeer begrijpelijk, maakt niet uit. Ik had je daarna wel de berm ingereden. No offense.quote:Op maandag 18 mei 2015 08:59 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zou trouwens ook gelachen hebben Fretje. Sorry.
Waar was dat dan? Ik zie niet echt een verschil tussen onze routes.quote:Op maandag 18 mei 2015 09:09 schreef Z het volgende:
[..]
Ik fietste er voorbij toen het net gebeurd was. Er waren toen nog geen ambulances, tamelijk bizar.
HAHAHAquote:Op maandag 18 mei 2015 09:15 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Zeer begrijpelijk, maakt niet uit. Ik had je daarna wel de berm ingereden. No offense.
Je bent hem wel sneller dan Kano opgegaan denk ik. Als jij een atypische profielfoto hebt althans.quote:Op maandag 18 mei 2015 09:04 schreef Z het volgende:
[..]
De Lärchenweg. Ik ben nog zo'n 15 kilo zwaarder dan jijen rijd op een stalen fiets. Ik ga maar geen hobby maken van dat klimmen. Ik heb een 50-34 en 12-25 op m'n fiets.
Kom dan!quote:Op maandag 18 mei 2015 09:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waar was dat dan? Ik zie niet echt een verschil tussen onze routes.
[..]
HAHAHA
Tuurlijk.
Dit antwoord verwachtte ik alquote:Op maandag 18 mei 2015 07:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja daar staat in 80% D1, 20% D2/D3 en rijden met je kutje.
Dat snap ik nog wel ja, eigen stomme schuld.quote:Vervelend te horen dat de Garmin Edge 810 is beschadigd. Helaas, is uw Garmin beschadig door een val, dit valt echter niet onder garantie.
Dus, ik kan een nieuwe (goedkoper) kopen, of gewoon m'n kapotte toestel terugkrijgen? Handig ja. Zou ik hem ook gewoon ergens kunnen laten repareren (afhankelijk van de kosten en de kosten van een nieuwe kopen bij Futurum)quote:In dit geval kunt u een geheel nieuwe unit met opnieuw 2 jaar garantie aanschaffen voor een gereduceerde aankoopprijs. Mocht u uiteindelijk niet akkoord gaan met het omruilvoorstel is dit geen probleem. Het omruilvoorstel zal 3 opties hebben:
A: vervangen voor nieuwe unit met gereduceerde aankoopprijs
B: vervanging niet uitvoeren en ongerepareerde toestel retour ontvangen
C: vervanging niet uitvoeren en defecte toestel niet retour ontvangen
Je mist ff dat ik nog 1x deed bij 3% verval. Dus komt op zelfde neer dan stoppen bij 5-7% verval zoals literatuur voorschrijft.quote:Op maandag 18 mei 2015 08:47 schreef Carb het volgende:
[..]
Volgens mijn logica heb je er dan nog steeds 1 te veel gedaan.
[..]
Daar doelde ik mijn opmerking op. Ik snap dat niet (, de rest van de theorie wel). "Intervals-to-exhaustion" probeert het aantal intervals te maximaliseren in één training, terwijl dat misschien niet het aantal intervals in een week maximaliseert.
Ik gebruik http://www.bikemap.net/nl/ altijd. Kun je gewoon een startplaats ingeven, aantal KM enzo en hij zoekt een opgeslagen route die aan je criteria voldoet.quote:Op maandag 18 mei 2015 10:01 schreef Tommeke het volgende:
Jongons, ik heb een vraagje. Ik kan deze zomer voor m'n vakantie een Mio lenen.
Nu wil ik daar routes in gaan zetten. Iemand een overzichtelijke site met fietsroutes?
Uiteraard.quote:Op maandag 18 mei 2015 10:13 schreef Levitas het volgende:
Dit antwoord verwachtte ik al Mag ik zelf uitmaken hoe ik het leuk vind om te trainen, ongeacht wat mijn doelen zijn?
Ik vind het interessant om te weten hoe en waarom een bepaalde training effectief is. Als ik daardoor ook nog eens gerichter en effectiever kan trainen voor een persoonlijk doel, is dat toch alleen maar mooi?
Nee, dat miste ik niet. Ik zei "je", maar ik bedoel het boek.quote:Op maandag 18 mei 2015 10:16 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je mist ff dat ik nog 1x deed bij 3% verval. Dus komt op zelfde neer dan stoppen bij 5-7% verval zoals literatuur voorschrijft.
Ik zie wel het treinspoor maar de overgang kan ik niet vinden. Het is ook een rommelige route, ik zou niet weten waar ik welke kant op fietste.quote:Op maandag 18 mei 2015 09:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waar was dat dan? Ik zie niet echt een verschil tussen onze routes.
Knak. En vandaar de kramp natuurlijkquote:Op maandag 18 mei 2015 09:19 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Je bent hem wel sneller dan Kano opgegaan denk ik. Als jij een atypische profielfoto hebt althans.
Niet zo snel als ik hoor, dat was voor de kramp.
Het boek geeft eigenlijk aan dat je direct moet stoppen bij 5-7% verval, maar omdat renners toch graag altijd het gevoel willen hebben genoeg te hebben gedaan, toch nog 1 extra doen, en dan er achter komen dat ze instorten en niet meer genoeg intensief is om de juiste zone te pakken. Dus eigenlijk adviseert het boek ook direct stoppen bij verval 5-7%quote:Op maandag 18 mei 2015 10:29 schreef Carb het volgende:
[..]
Nee, dat miste ik niet. Ik zei "je", maar ik bedoel het boek.
Hier ben ik het wel mee eens. Als je 2-4 uren per week traint, moet je niet bezig zijn met schema's maar gewoon lekker fietsen en af en toe wat verschillende intensiteit zones pakken. Niet te moeilijk. Sowieso is het in het begin vooral erg belangrijk om gewoon lekker zoveel mogelijk te fietsen, daar wordt je beter van. Wat ik doe is vooral nodig als je wil echt wil pieken op bepaalde momenten. Iedereen kan wel met normaal trainen een bepaald niveau halen, maar als je in een bepaalde periode nog eens boven je eigen niveau wil uitstijgen, moet je daar gericht naar toe werken. Het is leuk dat Levitas hier interesse in heeft en niks mis mee, gewoon lekker over lezen en zelf gewoon lekker fietsen is mijn advies.quote:Op maandag 18 mei 2015 10:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Uiteraard.
Toch, je traint 2 tot 4 uur per week. Als je dan vervolgens de loorberg met 15km/uur oprijd waar ik 'm met 18 per uur oprij en vervolgens op een stijle klim als de gulpner niets meer over hebt zou ik dat eerder zoeken in je onervarenheid als fietser dan in je getraindheid. Want je bent in het begin gewoon te hard gegaan.
Maargoed, ga lekker je trainingen tot een honderste nauwkeurig uitvoeren. Misschien heb je er wat aan. Of gewoon zoals Andy af en toe met een groepje meerijden en zodoende je grenzen leren kennen. Want wat je vergeet is dat Patroon (ondanks dat ik dit niet te rooskleurig moet opschrijven, dan gaat ie naast z'n schoenen lopen) een zeer ervaren wielrenner is en zodoende precies weet over hoe en wat. Bij jongens zoals jou is het (naar mijn bescheiden mening) belangrijker dat je eerst eens leert hoe het allemaal gaat voordat je gaat schaven aan je trainingsmanieren.
Meer patatten dus, dan vul je je vorm weer aanquote:Op maandag 18 mei 2015 10:37 schreef Patroon het volgende:
Zelf merk ik dat mijn vorm weer af afneemt, dus ga ik vanaf begin juni weer wat meer richting op training om naar een nieuwe wedstrijd periode toe te werken. Ik rij in die trainingsperiode om de week een koers en om de week een trainingskoers.
Wat had je verwacht dan?quote:Op maandag 18 mei 2015 10:38 schreef kanovinnie het volgende:
Ik had eigenlijk een ander antwoord van je verwacht![]()
Achter zo´n groep aan als newbie is juist mooi. Jezelf helemaal het schoempes inrijden en dan net, maar dan ook net aan bij kunnen blijven.![]()
En dan de rest van de week in D1 ter compensatie.
[..]
Meer patatten dus, dan vul je je vorm weer aan![]()
Dat je zou vinden dat hij het zo op de juiste manier doet.quote:
Strava? Of gpsies.com.quote:Op maandag 18 mei 2015 10:01 schreef Tommeke het volgende:
Jongons, ik heb een vraagje. Ik kan deze zomer voor m'n vakantie een Mio lenen.
Nu wil ik daar routes in gaan zetten. Iemand een overzichtelijke site met fietsroutes?
Ja natuurlijk heeft dat met gebrek aan ervaring te maken, dat zul je me ook nooit horen zeggen. Ik heb mezelf al opgeblazen op de Loorberg. Ik ben de eerste die dat toegeeft. Maar ik ben ook de persoon(lijkheid) die daarvan baalt en de volgende keer beter wilt doen.quote:Op maandag 18 mei 2015 10:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Uiteraard.
Toch, je traint 2 tot 4 uur per week. Als je dan vervolgens de loorberg met 15km/uur oprijd waar ik 'm met 18 per uur oprij en vervolgens op een stijle klim als de gulpner niets meer over hebt zou ik dat eerder zoeken in je onervarenheid als fietser dan in je getraindheid. Want je bent in het begin gewoon te hard gegaan.
Maargoed, ga lekker je trainingen tot een honderste nauwkeurig uitvoeren. Misschien heb je er wat aan. Of gewoon zoals Andy af en toe met een groepje meerijden en zodoende je grenzen leren kennen. Want wat je vergeet is dat Patroon (ondanks dat ik dit niet te rooskleurig moet opschrijven, dan gaat ie naast z'n schoenen lopen) een zeer ervaren wielrenner is en zodoende precies weet over hoe en wat. Bij jongens zoals jou is het (naar mijn bescheiden mening) belangrijker dat je eerst eens leert hoe het allemaal gaat voordat je gaat schaven aan je trainingsmanieren.
En in een notendop, is dat precies wat ik wil.quote:Op maandag 18 mei 2015 10:37 schreef Patroon het volgende:
. Het is leuk dat Levitas hier interesse in heeft en niks mis mee, gewoon lekker over lezen en zelf gewoon lekker fietsen is mijn advies
Ik heb wel meer van die soort shirts gezien. Kan dat?quote:
Van mijn nieuwe ploegquote:
Denk dat je dubbel zag. Is van de organisator. Ik heb een clinic gedaan waar je dat pakje bij kreeg dus die had ik maar aangetrokken.quote:Op maandag 18 mei 2015 10:58 schreef Z het volgende:
[..]
Ik heb wel meer van die soort shirts gezien. Kan dat?
Hier was het ongeluk:
https://www.google.nl/maps/place/52°15'32.1"N+7°48'35.8"E/@52.258913,7.809931,17z/data=!3m1!4b1!4m2!3m1!1s0x0:0x0?hl=nl
Ik denk dat het "probleem" een beetje is dat er vrij weinig programma's te vinden zullen zijn voor 2-4 uur per week. Dan zul je al snel op HIIT trainingen uitkomen, of vrij vertaald: rijden met je kutje.quote:Op maandag 18 mei 2015 10:58 schreef Levitas het volgende:
[..]
Ja natuurlijk heeft dat met gebrek aan ervaring te maken, dat zul je me ook nooit horen zeggen. Ik heb mezelf al opgeblazen op de Loorberg. Ik ben de eerste die dat toegeeft. Maar ik ben ook de persoon(lijkheid) die daarvan baalt en de volgende keer beter wilt doen.
Ik vind het fijn om een structuur te hebben in trainingen. Ik heb altijd met schema's hardgelopen, dat werkte heel lekker. Nu doe ik dat ook met krachttraining, en met fietsen doe ik het niet. Daar merk ik van mezelf gewoon dat ik consistentie/ houvast mis, die ik wel bij het hardlopen had en bij KT heb. Heeft dat 100% met elkaar te maken? Waarschijnlijk niet, maar trainen met structuur (of een schema) heeft wel m'n voorkeur.
Trainen op de honderste nauwkeurig is natuurlijk ook weer onzin. Nogmaals, ik vind materie die Patroon daar postte gewoon tof om te lezen, toe te passen en de resultaten daarvan te zien. Interessant om te lezen welke training waar effectief voor is, en waarom. Dat wil niet zeggen dat ik helemaal in paniek zou raken als ik af zou wijken van een bepaalde training, maar wat meer structuur is helemaal niet verkeerd imo. Ja, ik moet véél meer ervaring opdoen om te weten wat ik kan, of niet kan, door o.a regelmatig met een leuke groep te rijden. Ervaring die Patroon overduidelijk wel heeft, ook daar ben ik me van bewust.
Maargoed.. Rijden met m'n kutje en een leuke groep vinden.
[..]
En in een notendop, is dat precies wat ik wil.
Ik snap dat je het interessant vind. Ik denk alleen dat dat soort trainingen alleen toepasbaar zijn als je een basis hebt. En zonder basis is het lastig.quote:Op maandag 18 mei 2015 10:58 schreef Levitas het volgende:
[..]
Ja natuurlijk heeft dat met gebrek aan ervaring te maken, dat zul je me ook nooit horen zeggen. Ik heb mezelf al opgeblazen op de Loorberg. Ik ben de eerste die dat toegeeft. Maar ik ben ook de persoon(lijkheid) die daarvan baalt en de volgende keer beter wilt doen.
Ik vind het fijn om een structuur te hebben in trainingen. Ik heb altijd met schema's hardgelopen, dat werkte heel lekker. Nu doe ik dat ook met krachttraining, en met fietsen doe ik het niet. Daar merk ik van mezelf gewoon dat ik consistentie/ houvast mis, die ik wel bij het hardlopen had en bij KT heb. Heeft dat 100% met elkaar te maken? Waarschijnlijk niet, maar trainen met structuur (of een schema) heeft wel m'n voorkeur.
Trainen op de honderste nauwkeurig is natuurlijk ook weer onzin. Nogmaals, ik vind materie die Patroon daar postte gewoon tof om te lezen, toe te passen en de resultaten daarvan te zien. Interessant om te lezen welke training waar effectief voor is, en waarom. Dat wil niet zeggen dat ik helemaal in paniek zou raken als ik af zou wijken van een bepaalde training, maar wat meer structuur is helemaal niet verkeerd imo. Ja, ik moet véél meer ervaring opdoen om te weten wat ik kan, of niet kan, door o.a regelmatig met een leuke groep te rijden. Ervaring die Patroon overduidelijk wel heeft, ook daar ben ik me van bewust.
Maargoed.. Rijden met m'n kutje en een leuke groep vinden.
[..]
En in een notendop, is dat precies wat ik wil.
Als het niet continu regende had ik geen kramp gehad denk ik.quote:Op maandag 18 mei 2015 10:30 schreef Z het volgende:
[..]
Ik zie wel het treinspoor maar de overgang kan ik niet vinden. Het is ook een rommelige route, ik zou niet weten waar ik welke kant op fietste.
[..]
Knak. En vandaar de kramp natuurlijk
quote:Op maandag 18 mei 2015 11:11 schreef kanovinnie het volgende:
https://www.strava.com/se(...)ollowing&gender=both
Knappe score's hebben we hier Gripper!
2 kmquote:Op maandag 18 mei 2015 11:11 schreef kanovinnie het volgende:
https://www.strava.com/se(...)ollowing&gender=both
Knappe score's hebben we hier Gripper!
The Cyclist's Training Bible van Joe Friel is dan wel interessant.quote:Op maandag 18 mei 2015 10:13 schreef Levitas het volgende:
[..]
Dit antwoord verwachtte ik alMag ik zelf uitmaken hoe ik het leuk vind om te trainen, ongeacht wat mijn doelen zijn?
Ik vind het interessant om te weten hoe en waarom een bepaalde training effectief is. Als ik daardoor ook nog eens gerichter en effectiever kan trainen voor een persoonlijk doel, is dat toch alleen maar mooi?
Weer speelde wel mee ja. Ik was in korte broek (voor de tweede keer dit jaar), dacht dat dat wel kon ...quote:Op maandag 18 mei 2015 11:09 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Als het niet continu regende had ik geen kramp gehad denk ik.
Ik heb op een aantal segementen 20 minuten enzo, o.a. bij de televisietoren vanwege de stop daar boven.quote:Op maandag 18 mei 2015 11:11 schreef kanovinnie het volgende:
https://www.strava.com/se(...)ollowing&gender=both
Knappe score's hebben we hier Gripper!
Gripper had daaro lek.quote:Op maandag 18 mei 2015 11:22 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik heb op een aantal segementen 20 minuten enzo, o.a. bij de televisietoren vanwege de stop daar boven.
Ik dacht eerst aan kniestukken maar was maar wat blij met m'n beenstukken.quote:Op maandag 18 mei 2015 11:21 schreef Z het volgende:
[..]
Weer speelde wel mee ja. Ik was in korte broek (voor de tweede keer dit jaar), dacht dat dat wel kon ...
quote:Op maandag 18 mei 2015 11:09 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Als het niet continu regende had ik geen kramp gehad denk ik.
Ik krijg naar mijn idee sneller kramp in de koude regen dan in de zonneschijn.quote:
Liters sportdrankquote:
Kan goed kloppen hoor, simpelste beenstukken van cyclewear.eu. Had minder regen verwacht.quote:Op maandag 18 mei 2015 11:38 schreef kanovinnie het volgende:
Gewoon niet goed gekleed dus. Wat voor beenstukken heb je? Wel gevoerd?
Waarom moet je hem dan opsturen? Zou het ook eens bij je inboedelverzekering proberen.quote:Op maandag 18 mei 2015 13:00 schreef Levitas het volgende:
Wat een service van Futurum/ Garmin
Enige wat ik kan doen is m'n Edge 810 opsturen naar Futurumshop. Futurum kan me dan een prijs geven waarvoor ik een nieuw toestel kan kopen. Dit kunnen ze nu nog niet zeggenReparatie is niet mogelijk
Gewoon op aliexpress eentje bestellen, ben je voor 3 euro klaarquote:Op maandag 18 mei 2015 13:01 schreef Leonos het volgende:
Wil een brilletje kopen voor vliegjes en ander vliegend gespuis.
Nu kwam ik deze tegen;
http://www.wiggle.nl/northwave-devil-zonnebril/
Is dit wat? Of hebben jullie betere aanraders voor rond deze prijs?
Met polycarbonaat glas zit je gewoon goed hoor qua uv bescherming.quote:Op maandag 18 mei 2015 13:04 schreef iScream. het volgende:
[..]
Gewoon op aliexpress eentje bestellen, ben je voor 3 euro klaarPrima brilletjes, zullen alleen niet zo heul goed op UV-bescherming scoren..
Ik heb de goedkoopste bril van de Decatlon, ¤5. Heb ik iets meer vertrouwen in. Ook maar een beetje meer hoor.quote:Op maandag 18 mei 2015 13:04 schreef iScream. het volgende:
[..]
Gewoon op aliexpress eentje bestellen, ben je voor 3 euro klaarPrima brilletjes, zullen alleen niet zo heul goed op UV-bescherming scoren..
En hoe zie je of het polycarbonaat is?quote:Op maandag 18 mei 2015 13:05 schreef ratatat het volgende:
[..]
Met polycarbonaat glas zit je gewoon goed hoor qua uv bescherming.
Er staat meestal wel bij waarvan de lens is gemaakt.quote:Op maandag 18 mei 2015 13:07 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Ik heb de goedkoopste bril van de Decatlon, ¤5. Heb ik iets meer vertrouwen in. Ook maar een beetje meer hoor.
[..]
En hoe zie je of het polycarbonaat is?
Nou nee, de moeder van mn vriendin heeft die ergens langs de weg gevonden en hij past perfectquote:
HEY, DIE BEN IK LAATST KWIJT GERAAKT!quote:Op maandag 18 mei 2015 13:20 schreef Questular het volgende:
[..]
Nou nee, de moeder van mn vriendin heeft die ergens langs de weg gevonden en hij past perfect
Sowieso zijn die toch niet echt duur?
zodat ze kunnen bepalen voor welk bedrag ik een nieuwe kan kopen. Kan er dan altijd nog voor kiezen om het defecte toestel retour te krijgen als het te duur is.quote:Op maandag 18 mei 2015 13:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Waarom moet je hem dan opsturen? Zou het ook eens bij je inboedelverzekering proberen.
Maar wat is dat voor onzin dat ze moeten bepalen voor hoeveel je een nieuwe "mag" kopen? Hoe kapotter hoe meer korting ofzo? Stamp er dan nog een paar keer op met een hamer.quote:Op maandag 18 mei 2015 13:24 schreef Levitas het volgende:
[..]
zodat ze kunnen bepalen voor welk bedrag ik een nieuwe kan kopen. Kan er dan altijd nog voor kiezen om het defecte toestel retour te krijgen als het te duur is.
Inboedelverzekering is wel een goede ja. Eens proberen
Wat is er mee gebeurd dan? Meeste inboedelverzekeringen zijn tegenwoordig "all-risk", waarbij schade die je zelf toegebracht hebt ook gewoon vergoed krijgt.quote:Op maandag 18 mei 2015 13:24 schreef Levitas het volgende:
[..]
zodat ze kunnen bepalen voor welk bedrag ik een nieuwe kan kopen. Kan er dan altijd nog voor kiezen om het defecte toestel retour te krijgen als het te duur is.
Inboedelverzekering is wel een goede ja. Eens proberen
laten vallen, scherm gebarsten. Werkt verder nog primaquote:Op maandag 18 mei 2015 13:26 schreef iScream. het volgende:
[..]
Wat is er mee gebeurd dan? Meeste inboedelverzekeringen zijn tegenwoordig "all-risk", waarbij schade die je zelf toegebracht hebt ook gewoon vergoed krijgt.
Dit. Heb zo al een keer een camera en telefoon gedeeltelijk vergoed gekregen.quote:Op maandag 18 mei 2015 13:26 schreef iScream. het volgende:
[..]
Wat is er mee gebeurd dan? Meeste inboedelverzekeringen zijn tegenwoordig "all-risk", waarbij schade die je zelf toegebracht hebt ook gewoon vergoed krijgt.
Sehr schön ja.quote:Op maandag 18 mei 2015 13:30 schreef kanovinnie het volgende:
https://www.bike-componen(...)uslaufmodell-p24496/
Käse!
Zaterdag ronde van katendrecht kaas. Doe jij meequote:Op maandag 18 mei 2015 13:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Sehr schön ja.
Aber das ist eine laufradsatz fur schlauchreifen, öhne drahtreifen, und das auslaufmodel von 20mm breite.
Nee, heb gene fixed gearfiets, gene racer van voor 1990 en met de licentiehouders mag ik ook niet meedoen want das alleen voor sportklasse. Jij wel?quote:Op maandag 18 mei 2015 13:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zaterdag ronde van katendrecht kaas. Doe jij mee
Volgens mij mag ik starten in de zondagsklasse als basislid bij ahoy.quote:Op maandag 18 mei 2015 13:43 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee, heb gene fixed gearfiets, gene racer van voor 1990 en met de licentiehouders mag ik ook niet meedoen want das alleen voor sportklasse. Jij wel?
Dit is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op maandag 18 mei 2015 13:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Volgens mij mag ik starten in de zondagsklasse als basislid bij ahoy.
Ik ben daar niet zeker van dus dat heb ik gevraagd aan de organisatie. Als het mag dan start ik ja.quote:Op maandag 18 mei 2015 13:45 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dit is geen antwoord op mijn vraag.
Naja als erbij staat auslaufmodel weet je eik al genoeg want bora clincher is 2015 en momenteel nog niet leverbaar?quote:
nou kom je wel ff aanmoedigen danquote:Op maandag 18 mei 2015 13:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik ben daar niet zeker van dus dat heb ik gevraagd aan de organisatie. Als het mag dan start ik ja.
wie was er blij dan paardenlulquote:Op maandag 18 mei 2015 13:47 schreef Leonos het volgende:
Grappig dat Rotterdammers zo blij duits praten
Ja dat vroeg die Utrechtse postbode ook al aan me. Of jij mee ging doen.quote:Op maandag 18 mei 2015 13:43 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee, heb gene fixed gearfiets, gene racer van voor 1990 en met de licentiehouders mag ik ook niet meedoen want das alleen voor sportklasse. Jij wel?
Ik zag bora voor een lage prijs, dacht niet langer na en kocht 'm meteen.quote:Op maandag 18 mei 2015 13:47 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Naja als erbij staat auslaufmodel weet je eik al genoeg want bora clincher is 2015 en momenteel nog niet leverbaar?
Die boras zijn toch altijd rond de 1000?quote:Op maandag 18 mei 2015 13:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja dat vroeg die Utrechtse postbode ook al aan me. Of jij mee ging doen.
Die baanfiets van je is nu gesoigneerd. Hij vond ook dat dat groene stuurlint echt niet kon.
[..]
Ik zag bora voor een lage prijs, dacht niet langer na en kocht 'm meteen.![]()
Nee bullet ultra. Bora's zijn iets van 1500 dacht ik.quote:Op maandag 18 mei 2015 13:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Die boras zijn toch altijd rond de 1000?
Bullet ultra is ietsje meer dan 900.- en 1590 gram, en die bora one clincher staan er bij hopmans op voor 1300.- en 1485 gram, alleen nog niet leverbaar. Ik zou bullet ultra pakken heb ze alleen nu niet nodig.quote:Op maandag 18 mei 2015 13:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee bullet ultra. Bora's zijn iets van 1500 dacht ik.
quote:Op maandag 18 mei 2015 14:05 schreef Gripper het volgende:
Kijk eens kaas!!
Ik zit vandaag gevangen in een kaaspakhuis, stinken jongens, en heb speciaal voor jou een plaatje gemaakt van heel veel kaas en kaasplankjes!
[ afbeelding ]
Oh, grote kans dat je inboedelverzekering dat gewoon dekt hoor. Laatst nog per ongeluk mn glazen tafel kapot gemaakt, kreeg zelfs de nieuwprijs (van 5 jaar geleden) vergoed, gekke verzekeraars.quote:Op maandag 18 mei 2015 13:32 schreef Levitas het volgende:
[..]
laten vallen, scherm gebarsten. Werkt verder nog prima
Palletsorteerderquote:Op maandag 18 mei 2015 14:05 schreef Gripper het volgende:
Kijk eens kaas!!
Ik zit vandaag gevangen in een kaaspakhuis, stinken jongens, en heb speciaal voor jou een plaatje gemaakt van heel veel kaas en kaasplankjes!
[ afbeelding ]
Verdomme, held man. Net gebeld en idd, zou gewoon gedekt moeten worden.quote:Op maandag 18 mei 2015 13:26 schreef iScream. het volgende:
[..]
Wat is er mee gebeurd dan? Meeste inboedelverzekeringen zijn tegenwoordig "all-risk", waarbij schade die je zelf toegebracht hebt ook gewoon vergoed krijgt.
Voor een jongen stiekem ook wel toch? Waarom verbergen?quote:Op maandag 18 mei 2015 15:01 schreef Levitas het volgende:
[..]
Verdomme, held man. Net gebeld en idd, zou gewoon gedekt moeten worden.
Als je een meisje was geweest had ik je nu een kusje gegeven
Leonos gaat op FOK! als een meisje door het leven, ik speel 'm doorquote:Op maandag 18 mei 2015 15:01 schreef Levitas het volgende:
[..]
Verdomme, held man. Net gebeld en idd, zou gewoon gedekt moeten worden.
Als je een meisje was geweest had ik je nu een kusje gegeven
Ik sta klaarquote:Op maandag 18 mei 2015 15:04 schreef iScream. het volgende:
[..]
Leonos gaat op FOK! als een meisje door het leven, ik speel 'm door
Waar wil je hem hebben?quote:
quote:
Bekend verhaal, user error, krijg jij de schuldquote:Op maandag 18 mei 2015 15:35 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ze klagen de hele tijd over die automatische trucks van ons, terwijl ze 99% van de fouten zelf maken door iets in het computersysteem verkeerd in te voeren
bussum, dus weinig in de buurt qua klimmen...quote:
oke, dat is ook nog wel de bedoeling.quote:Op maandag 18 mei 2015 16:11 schreef kanovinnie het volgende:
Als het in een paar weken nog moet gebeuren zou ik persoonlijk proberen om een paar lange ritten te maken zodat je gewend bent aan lange tijden in het zadel.
Met cadans 70-90 tegen de harde wind inrijden.quote:Op maandag 18 mei 2015 16:11 schreef Jumparound het volgende:
[..]
bussum, dus weinig in de buurt qua klimmen...
ben een paar keer naar Amerongen gegaan, maar na 10 keer die berg op en af begint het ook wel te vervelen
Ik ook niet. Zorgen dat je het juiste verzet hebt is het belangrijkste. Welk verzet heb je?quote:Op maandag 18 mei 2015 16:12 schreef Jumparound het volgende:
[..]
oke, dat is ook nog wel de bedoeling.
Alpenbrevet is in augustus, dus dan heb ik nog wat langer ;-)
Het is vooral 10%+ waar ik me zorgen om maak... en weet niet hoe ik daar op zou moeten trainen
oke, thanks. Ik ga kijken hoe ik de uren nog in mn agenda kan proppen ;-)quote:Op maandag 18 mei 2015 16:12 schreef MarcoD het volgende:
Toen ik de trois ballons reed had ik nog nooit geklommen, op wat heuveltjes in NL/BE na. Alleen duurtrainingen/uren gemaakt.
volgens mij komt sjoerd uit amsterdam.quote:
Hoezo ga je een alpenbrevet proberen te halen als je nog nooit een berg ben op gefietst?quote:Op maandag 18 mei 2015 16:12 schreef Jumparound het volgende:
[..]
oke, dat is ook nog wel de bedoeling.
Alpenbrevet is in augustus, dus dan heb ik nog wat langer ;-)
Het is vooral 10%+ waar ik me zorgen om maak... en weet niet hoe ik daar op zou moeten trainen
Je moet het toch een keer doenquote:Op maandag 18 mei 2015 16:14 schreef Leonos het volgende:
[..]
Hoezo ga je een alpenbrevet proberen te halen als je nog nooit een berg ben op gefietst?
ik krijg volgende week mn shimano 10 speed casette met 28 binnen.quote:Op maandag 18 mei 2015 16:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ook niet. Zorgen dat je het juiste verzet hebt is het belangrijkste. Welk verzet heb je?
nu kan ik het niet meer volgen 27 voor ?quote:Op maandag 18 mei 2015 16:15 schreef Jumparound het volgende:
[..]
ik krijg volgende week mn shimano 10 speed casette met 28 binnen.
Heb een ultegra derailleur dus zou volgens de fietsenmaker moeten passen.
Voor geloof ik 27 kleinst.
peer pressurequote:Op maandag 18 mei 2015 16:14 schreef Leonos het volgende:
[..]
Hoezo ga je een alpenbrevet proberen te halen als je nog nooit een berg ben op gefietst?
Dit dus ;-)quote:
Dit dus! Waarom uitstellen als het nu ook kan, prima mentaliteit.quote:
dat zal wel fout zijn. ik dacht het uit mijn hoofd te weten (niet dus, dat wordt tanden tellen)quote:
Welke afstand? Geen 276 hoop ik?quote:Op maandag 18 mei 2015 16:17 schreef Jumparound het volgende:
[..]
peer pressure
Niet "een" maar 'de"
[..]
Dit dus ;-)
die tip had ik inderdaad gevolgd, sportdrank met zout bijvoorbeeld.quote:Op maandag 18 mei 2015 16:19 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Dit dus! Waarom uitstellen als het nu ook kan, prima mentaliteit.
Zorg voor een goed verzet!
Drink! en eet genoeg, drinken extra belangrijk als het warm is (dorstlesser niet alleen water, mineralen zijn belangrijk).
Gripper had van die bruistabletjes, dan gooi je gewoon een tablet in je bidon en dan heb je instantsportdrank.quote:Op maandag 18 mei 2015 16:20 schreef Jumparound het volgende:
[..]
die tip had ik inderdaad gevolgd, sportdrank met zout bijvoorbeeld.
Ik zweet nogal
Voorbereiding met heuvels bestond uit Amstel gold race flink doorkachelen en klimclassic.quote:Op maandag 18 mei 2015 16:13 schreef Jumparound het volgende:
[..]
oke, thanks. Ik ga kijken hoe ik de uren nog in mn agenda kan proppen ;-)
Dat gaat nachtwerk worden ben ik bang...
nee, geen 276.quote:Op maandag 18 mei 2015 16:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Welke afstand? Geen 276 hoop ik?
27x28 (triple dus) dan moet het wel goed komen, als je het daar niet mee red dan kom je lopend ook niet boven denk ik.
voor mij 2 weken toscane. Heel veel wijn en pasta... Dus de energie voorraad is op pijl ;-)quote:Op maandag 18 mei 2015 16:21 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Voorbereiding met heuvels bestond uit Amstel gold race flink doorkachelen en klimclassic.
hmm, interessant!quote:Op maandag 18 mei 2015 16:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Gripper had van die bruistabletjes, dan gooi je gewoon een tablet in je bidon en dan heb je instantsportdrank.
Gewoon rustig starten en sparen voor het einde, dan komt het wel goed!quote:Op maandag 18 mei 2015 16:22 schreef Jumparound het volgende:
[..]
voor mij 2 weken toscane. Heel veel wijn en pasta... Dus de energie voorraad is op pijl ;-)
een race triple is doorgaans 50-39-30 of 52-39-30quote:Op maandag 18 mei 2015 16:19 schreef Jumparound het volgende:
[..]
dat zal wel fout zijn. ik dacht het uit mijn hoofd te weten (niet dus, dat wordt tanden tellen)
dan is het voor 30, maar ik zal nog eens checken :-)quote:Op maandag 18 mei 2015 16:27 schreef dop het volgende:
[..]
een race triple is doorgaans 50-39-30 of 52-39-30
Met 30-27 kan je nog wel redelijk rondtrappen op die steile stukken denk ik. Hopelijk hoef je niet te gaan staan, anders is het misschien een idee om dat wat meer te trainen.quote:Op maandag 18 mei 2015 16:28 schreef Jumparound het volgende:
[..]
dan is het voor 30, maar ik zal nog eens checken :-)
die zal ik inderdaad nog eens moeten pakken jaquote:Op maandag 18 mei 2015 16:26 schreef Fretwork het volgende:
Als ik jou was zou ik gewoon tegen de wind in proberen met een steady cadans te fietsen. Je probeert dan de weerstand van de helling te simuleren. Hard fietsen in de gewenste cadans is misschien ook een optie. Ik twijfel of je van trainen op de Amerongense berg echt beter gaat klimmen op lange klimmen.
Misschien naar Zuid-Limburg en vijf tot tien keer de Camerig rustig op?
waar ik tegenaan loop is:quote:Op maandag 18 mei 2015 16:30 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Met 30-27 kan je nog wel redelijk rondtrappen op die steile stukken denk ik. Hopelijk hoef je niet te gaan staan, anders is het misschien een idee om dat wat meer te trainen.
Beter dan even doorrijden naar baraque michel ofzo.quote:Op maandag 18 mei 2015 16:26 schreef Fretwork het volgende:
Als ik jou was zou ik gewoon tegen de wind in proberen met een steady cadans te fietsen. Je probeert dan de weerstand van de helling te simuleren. Hard fietsen in de gewenste cadans is misschien ook een optie. Ik twijfel of je van trainen op de Amerongense berg echt beter gaat klimmen op lange klimmen.
Misschien naar Zuid-Limburg en vijf tot tien keer de Camerig rustig op?
Klinkt alsof je te hard gaat aan het begin. Kan natuurlijk ook een mentale barrière zijn. Ik denk dat je te dicht of over je omslagpunt zit.quote:Op maandag 18 mei 2015 16:34 schreef Jumparound het volgende:
[..]
waar ik tegenaan loop is:
Het begint goed, cadans is lekker en kom in een lekker ritme... Tot een bepaald punt waarop mn hartslag omhoog schiet en dan begint het harken.
Als ik dan een minuut afstap, wat drink en weer verder ga voelt het alsof ik 8 verzetten kleiner ben geschakeld. Maar zodra ik over dat punt heen ben kan ik zonder problemen mn klim voortzetten
65-80 tijdens klimmenquote:
Ik vind het zelf lekkerder om met een hogere cadans te klimmen, rond de 90 tot waar het kan.quote:
je mag best naar mijn stats kijken hoorquote:Op maandag 18 mei 2015 16:46 schreef Gripper het volgende:
Was jij niet die gast die begin van t jaar kwam vragen wat ie moest doen om voor het alpenbrevet (het brevet, niet de brevet) te trainen?
En waren er toen niet een paar goedbedoelde adviezen in de trant van "probeer veel km's te maken, minstens 5000, probeer wat heuvels mee te pakken, bijv Limburg en Ardennen; en zorg dat je zo licht mogelijk bent? "
Geen fuck met al die adviezen gedaan zeker![]()
Je kunt niet net als met een proefwerk waar je slecht voor geleerd had nog ff in een paar nachtjes alles inhalen he.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
was een andere user Grip.quote:Op maandag 18 mei 2015 16:46 schreef Gripper het volgende:
Was jij niet die gast die begin van t jaar kwam vragen wat ie moest doen om voor het alpenbrevet (het brevet, niet de brevet) te trainen?
En waren er toen niet een paar goedbedoelde adviezen in de trant van "probeer veel km's te maken, minstens 5000, probeer wat heuvels mee te pakken, bijv Limburg en Ardennen; en zorg dat je zo licht mogelijk bent? "
Geen fuck met al die adviezen gedaan zeker![]()
Je kunt niet net als met een proefwerk waar je slecht voor geleerd had nog ff in een paar nachtjes alles inhalen he.
Toen deed ie ook nog net alsof ie niet de mietjesafstand ging rijdenquote:Op maandag 18 mei 2015 16:46 schreef Gripper het volgende:
Was jij niet die gast die begin van t jaar kwam vragen wat ie moest doen om voor het alpenbrevet (het brevet, niet de brevet) te trainen?
En waren er toen niet een paar goedbedoelde adviezen in de trant van "probeer veel km's te maken, minstens 5000, probeer wat heuvels mee te pakken, bijv Limburg en Ardennen; en zorg dat je zo licht mogelijk bent? "
Geen fuck met al die adviezen gedaan zeker![]()
Je kunt niet net als met een proefwerk waar je slecht voor geleerd had nog ff in een paar nachtjes alles inhalen he.
Oh laat maar danquote:Op maandag 18 mei 2015 17:01 schreef dop het volgende:
[..]
was een andere user Grip.
Jumparound heb ik niet eerder in dit topic gezien.
en had hem wel herkend omdat ik, weet wie hij is vanuit de begintijd van fok.
zal de meeste mensen nu niets meer zeggen , maar broertje van Bart
quote:Op maandag 18 mei 2015 16:56 schreef Andyy het volgende:
Zeg soigneepolitie, wat kan hier nog gesoigneerder aan?Waar is je hont?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
quote:Op maandag 18 mei 2015 17:01 schreef dop het volgende:
[..]
was een andere user Grip.
Jumparound heb ik niet eerder in dit topic gezien.
en had hem wel herkend omdat ik, weet wie hij is vanuit de begintijd van fok.
zal de meeste mensen nu niets meer zeggen , maar broertje van Bart
Geen probleem, maar je was wel overtuigend want ik voelde me al helemaal schuldigquote:Op maandag 18 mei 2015 17:20 schreef Gripper het volgende:
Oh ok. Sorry dan.
Maarre, dan doen wat kano zegt. Nu nog heuvels bijtrainen gaat niks doen. Zorg dan maar dat er nog wat lange afstanden in de benen zitten, stop tijdig met trainen voor het weekend van 13-14 juni! Woensdag je laatste rit; donderdag en vrijdag zijn rustdagen. Je zal ook nog die kant op moeten? Vrijdagmiddag hooguit een klein uurtje om de benen los te rijden.
En denk aan je eten en drinken: die buisjes limo koop je gewoon bij de fietsenzaak. De 3 tieten kenmerkt zich door matige bevoorrading, er is alleen water en aanmaak limo. Dus als je je sportdrank zelf bij je hebt, kun je het gewoon maken. Powerbar heeft een mooi klein busje met 10 of 12 tabs. (1 per bidon)
Op echte sportrepen moet je ook niet rekenen, wat cakejes en brood hebben ze, en zowel vers als gedroogd fruit. Dus echte repen en gels moet je zelf meenemen
En de (twee) weken ervoor jezelf niet teveel uitputten met proberen er dan nog een paar lange tochten in te knallen.quote:Op maandag 18 mei 2015 17:20 schreef Gripper het volgende:
Oh ok. Sorry dan.
Maarre, dan doen wat kano zegt. Nu nog heuvels bijtrainen gaat niks doen. Zorg dan maar dat er nog wat lange afstanden in de benen zitten, stop tijdig met trainen voor het weekend van 13-14 juni! Woensdag je laatste rit; donderdag en vrijdag zijn rustdagen. Je zal ook nog die kant op moeten? Vrijdagmiddag hooguit een klein uurtje om de benen los te rijden.
En denk aan je eten en drinken: die buisjes limo koop je gewoon bij de fietsenzaak. De 3 tieten kenmerkt zich door matige bevoorrading, er is alleen water en aanmaak limo. Dus als je je sportdrank zelf bij je hebt, kun je het gewoon maken. Powerbar heeft een mooi klein busje met 10 of 12 tabs. (1 per bidon)
Op echte sportrepen moet je ook niet rekenen, wat cakejes en brood hebben ze, en zowel vers als gedroogd fruit. Dus echte repen en gels moet je zelf meenemen
was ik al mee gestoptquote:Op maandag 18 mei 2015 17:26 schreef Fretwork het volgende:
Alcohol een weekje laten staan is ook chill.
Ook voor je vorm is het chillquote:Op maandag 18 mei 2015 17:45 schreef Jumparound het volgende:
[..]
was ik al mee gestopt
Mag nog wel een kilo of 5 af namelijk
omdat je een BB avatar hebt neem ik het van je aan ;-)quote:
quote:Op maandag 18 mei 2015 16:56 schreef Andyy het volgende:
Zeg soigneepolitie, wat kan hier nog gesoigneerder aan?Niets! Super mooi!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 18 mei 2015 16:56 schreef Andyy het volgende:
Zeg soigneepolitie, wat kan hier nog gesoigneerder aan?Bovenkant stuur meer horizontaal zetten. Staat nu wat naar boven gericht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik kan 't mis hebben...
Een hele puike fiets Andy!quote:Op maandag 18 mei 2015 18:08 schreef Andyy het volgende:
Ohja, klopt. Vorige keer tijdens een ritje verschoven, toen snel even weer omhoog gezet
quote:Op maandag 18 mei 2015 16:56 schreef Andyy het volgende:
Zeg soigneepolitie, wat kan hier nog gesoigneerder aan?Campy SR erop voor de rode details die dan mooi matchen met de rest van je fiets.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 18 mei 2015 17:52 schreef Jumparound het volgende:
[..]
omdat je een BB avatar hebt neem ik het van je aan ;-)
quote:Op maandag 18 mei 2015 16:56 schreef Andyy het volgende:
Zeg soigneepolitie, wat kan hier nog gesoigneerder aan?-ventielen zijn te langSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-shifters staan te laag op de bocht
-achterremkabel is te lang bij zadelpen
-ketting is te lang
-vorkbuis moet nog afgezaagd
het is niks![]()
Iemand?quote:Op maandag 18 mei 2015 09:02 schreef luc.sken het volgende:
Mijn Garmin schommelt alle kanten op kwa snelheid. Ook het lijntje op Strava ziet er niet helemaal lekker uit (https://www.strava.com/activities/306330826). Weet iemand hoe ik dat kan fixen?
Geen idee, sorryquote:
quote:Op maandag 18 mei 2015 18:17 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
-ventielen zijn te lang gelul, 60mm is te kort
-shifters staan te laag op de bocht.
-achterremkabel is te lang bij zadelpen onzin, loopt met eeg goed bochtje
-ketting is te lang Lijkt me goed zo op kleinste kransje, maar kan ook een schakeltje uit
-vorkbuis moet nog afgezaagd Volgens Patroon niet, en die heeft er voor gestudeerd
het is niks
5mm spacer boven de stuurpen is juist erg proquote:Op maandag 18 mei 2015 18:17 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
-ventielen zijn te lang
-shifters staan te laag op de bocht
-achterremkabel is te lang bij zadelpen
-ketting is te lang
-vorkbuis moet nog afgezaagd
het is niks
Je pacemaker uitschakelen misschien?quote:
quote:Op maandag 18 mei 2015 16:56 schreef Andyy het volgende:
Zeg soigneepolitie, wat kan hier nog gesoigneerder aan?na lang zoeken zag ik 1 ding wat opviel, klemband van de voorderrie Zwart.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ketting heeft kaas waarschijnlijk gelijk.
achter remkabel tsja zou kunnen.
ventielen niks van aantrekken
remhendels , en stuur staan prima wat mij betreft, misschien klein stukje omhoog maar scheelt weining.
[ Bericht 0% gewijzigd door dop op 18-05-2015 18:59:41 ]Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
was ik nog vergeten 2 dingskesquote:Op maandag 18 mei 2015 18:46 schreef buzz1291 het volgende:
[..]![]()
Ouwe azijnzeikert, omdat het geen blauwe Taiwanios is cker?
Ok, die eerste miste ik al, maar op een Trek moet je geen Campa willen lijkt me.quote:Op maandag 18 mei 2015 18:51 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
was ik nog vergeten 2 dingskes
-er zit geen campa op
-tis een amerikaan
Ik kan de boeken van Paul van den Bosch aanbevelen!quote:Op maandag 18 mei 2015 07:16 schreef Levitas het volgende:
Prachtig spul om te lezen, Patroon. Ik hou daar wel van![]()
Voor mij zou het echter in de praktijk zwaar overbodig zijn, hoewel zulke trainingen ook voor recreanten leuk kunnen zijn. Is er ook zo'n boek dat niet zo op power ingaat, maar toepasbaar is voor de middelmatige fietser net als ik, met alleen een hartslagmeter bijv?
-Ventielen steken maar 1cm uit, hoe kort moet het dan zijn?quote:Op maandag 18 mei 2015 18:17 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
-ventielen zijn te lang
-shifters staan te laag op de bocht
-achterremkabel is te lang bij zadelpen
-ketting is te lang
-vorkbuis moet nog afgezaagd
het is niks
Paul van den Boschquote:Op maandag 18 mei 2015 19:15 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik kan de boeken van Paul van den Bosch aanbevelen!
Haha je mag de persoon niks vinden, maar hij heeft er wel veel verstand van. Dat Energylab is tenminste een instituut die de sporttesten goed uitvoert, je betaalt dan wat meer, maar je krijgt tenminste waar voor je geld, itt SMA's. Daar kan je net zo goed niet heen gaan, aangezien je toch niks aan de uitkomst van de test hebt.quote:Op maandag 18 mei 2015 19:37 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Paul van den Boschde coach van Sven Nys. Dan is het dus bij voorbaat niks. Arrogante kwal met z'n Energy Lab. Schijnt goede maatjes te zijn met Chris Mertens. Dus wie weet zit er ooit ook voor jou nog eens een Ozontherapietje in. Ik zou die bloemenkraam voor de maandag maar vast optuigen, want dat wordt bossen tegelijk naar binnen kruien in huize Patroon.
Ik weet het, ik draaf door, maar PvdB vind ik zo'n enorme kwal, en dat moest er ff uit.
Shifters staan echt niet goed. Moeten omhoog vermits je geen hele kleine handjes hebt en dan onder in de beugel niet meer kan remmen. En anders een 17 graden pen monteren waardoor die grepen automatisch lager komen te staan.quote:Op maandag 18 mei 2015 19:26 schreef Andyy het volgende:
[..]
-Ventielen steken maar 1cm uit, hoe kort moet het dan zijn?![]()
-Vind de shifters fijn zo
-Kan wel kloppen, paar schakels gaan er volgende keer af
-Ja klopt.
-.5mm spacer boven de pen is pro
quote:Op maandag 18 mei 2015 16:56 schreef Andyy het volgende:
Zeg soigneepolitie, wat kan hier nog gesoigneerder aan?Stickers op de velgen. Nu zijn het net Toffifee's.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aldus.
He Buzz wanneer krijgen we eens een pica van jou fiets.quote:Op maandag 18 mei 2015 19:43 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Shifters staan echt niet goed. Moeten omhoog vermits je geen hele kleine handjes hebt en dan onder in de beugel niet meer kan remmen. En anders een 17 graden pen monteren waardoor die grepen automatisch lager komen te staan.
Door die grepen hoger in de bocht te monteren staan je polsen in een betere houding dan nu het geval zal zijn. (En het ziet er natuurlijk niet uit zo)
Opzouten met die Nys, daar maak ik in een ander topic wel ruzie over.quote:Op maandag 18 mei 2015 19:41 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha je mag de persoon niks vinden, maar hij heeft er wel veel verstand van. Dat Energylab is tenminste een instituut die de sporttesten goed uitvoert, je betaalt dan wat meer, maar je krijgt tenminste waar voor je geld, itt SMA's. Daar kan je net zo goed niet heen gaan, aangezien je toch niks aan de uitkomst van de test hebt.
En je mag van Sven Nijs vinden wat je wil, maar als er 1 veldrijder is die de afgelopen jaren constant heeft gepresteerd is hij het wel.
Ah dat was ikquote:Op maandag 18 mei 2015 08:57 schreef Fretwork het volgende:
Oow, als je iemand "God kut teringding!" hebt horen roepen bij het schakelen was ik het waarschijnlijk.
Werd uitgelachen door zo'n kerel op een veel te lekkere fiets. 10 seconden later ging ik hem twee keer zo hard op een koffiemolenverzetje voorbij.
Tsja ouderdom zal uiteindelijk ook Nys de das om doenquote:Op maandag 18 mei 2015 19:49 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Opzouten met die Nys, daar maak ik in een ander topic wel ruzie over.
Ik denk dat PVDB best wel kundig is hoor. Maar de arrogantie waarmee hij op SPORZA iedere keer weer bij Wuyts in het hol mag kruipen om Nys, met een Y anders hebbie 't over z'n ex, op te hemelen en te verheerlijken vind ik verschrikkelijk stuitend. En komend seizoen wordt hij, of uitgelachen, of hij komt niet meer want de jonkies MvdP, LvdH en WvA overklassen de rest volledig.
dat weet Buzz vast als geen anderquote:Op maandag 18 mei 2015 19:52 schreef Patroon het volgende:
[..]
Tsja ouderdom zal uiteindelijk ook Nys de das om doen
Geen porum man, die fiets van mij, 1,5 cm spacers op een centimeter dikke onderring, halve cm spacer er bovenop, omdat het moest van Patroon. En dat alles met een 11 cm korte 6 graden stuurpen. Ziet er niet uit joh. Enne, ook al weer modelletje 2009/10 hé.quote:Op maandag 18 mei 2015 19:47 schreef dop het volgende:
[..]
He Buzz wanneer krijgen we eens een pica van jou fiets.
Dat jij zelf anoniem wil blijven wil toch niet zeggen dat we jou karretje niet eens mogen bewonderen.
Ook al zullen we het dan vast niet laten om commentaar te geven,maar daar ga jij je niks van aantrekken.
Misschien krijg je zelfs complimentjes
niet piepen , ik ben oprecht geintreseerd.quote:Op maandag 18 mei 2015 19:56 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Geen porum man, die fiets van mij, 1,5 cm spacers op een centimeter dikke onderring, halve cm spacer er bovenop, omdat het moest van Patroon. En dat alles met een 11 cm korte 6 graden stuurpen. Ziet er niet uit joh. Enne, ook al weer modelletje 2009/10 hé.
Tegen de tijd dat ik een witte Pegoretti, een blauwe Baum of een titanium Passoni aangeschaft heb, meld ik me wel.
Hoe langer ik buzz ken, hoe meer ik van onze huisopa begin te houden.quote:Op maandag 18 mei 2015 19:56 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Geen porum man, die fiets van mij, 1,5 cm spacers op een centimeter dikke onderring, halve cm spacer er bovenop, omdat het moest van Patroon. En dat alles met een 11 cm korte 6 graden stuurpen. Ziet er niet uit joh. Enne, ook al weer modelletje 2009/10 hé.
Tegen de tijd dat ik een witte Pegoretti, een blauwe Baum of een titanium Passoni aangeschaft heb, meld ik me wel.
Prima, maar als ik dan vóórdat het afgelopen seizoen begint, Paul van den Bosch publiekelijk hoor roeptoeteren dat de conditie en de lab test waarden bij Nys nog nooit zo goed geweest waren, dan lach ik achteraf me echt de ballen uit m'n broek.quote:Op maandag 18 mei 2015 19:52 schreef Patroon het volgende:
[..]
Tsja ouderdom zal uiteindelijk ook Nys de das om doen
quote:Op maandag 18 mei 2015 19:47 schreef dop het volgende:
[..]
He Buzz wanneer krijgen we eens een pica van jou fiets.
Dat jij zelf anoniem wil blijven wil toch niet zeggen dat we jou karretje niet eens mogen bewonderen.
Ook al zullen we het dan vast niet laten om commentaar te geven,maar daar ga jij je niks van aantrekken.
Misschien krijg je zelfs complimentjes
Waarom zal je de concurrentie vertellen dat je minder wordt? Dat merken ze vanzelf. Je moet natuurlijk niet alles geloven omke buzzquote:Op maandag 18 mei 2015 20:04 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Prima, maar als ik dan vóórdat het afgelopen seizoen begint, Paul van den Bosch publiekelijk hoor roeptoeteren dat de conditie en de lab test waarden bij Nys nog nooit zo goed geweest waren, dan lach ik achteraf me echt de ballen uit m'n broek.
En dit wegseizoen weer precies hetzelfde beweren hé, Nys dan. Lachen man.
En ja, ik merk echt dat boven de 50 het herstel gewoon langer duurt. Streven van 300 km afgelopen weekend werden er ook maar 227 km. Vrijdag was gewoon klote met hele dikke benen van een winderige donderdag rit. Zondag ging wat beter maar niet optimaal. Was aanklampen in de groep.
Nee idd met ander frameset, groep en wielen is hij een heel eind. Hij is verder aardig op de goede weg.quote:Op maandag 18 mei 2015 18:53 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ok, die eerste miste ik al, maar op een Trek moet je geen Campa willen lijkt me.
Jonguh, ik ging zo hard zaterdag (op de schaarse momenten dat ik geen band stond te plakken tenminstequote:Op maandag 18 mei 2015 19:51 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ah dat was ikGrapje, ik word natuurlijk niet ingehaald
Pak toch een ultimate cf man wat moet je met zo een beginnersfiets.quote:Op maandag 18 mei 2015 20:18 schreef muzas het volgende:
Waarom staat op de canyon site niet hoe lang de stuurpen is die ze erbij leveren?
Zit nu op een 58,5 lange fiets met een 110 8o pen.... Zit te kijken of ik zou passen op zo'n endurace... Want die kosten bijna niks...
Ditquote:Op maandag 18 mei 2015 20:25 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Pak toch een ultimate cf man wat moet je met zo een beginnersfiets.
Help me even, als ze gelijk zijn afgemonteerd, wat is er dan meer 'beginner' aan de endurace? Ik dacht dat het alleen een andere geo is, en er 'mindere' wielen inzitten waardoor ie wat cheaper is, maar ik heb al prima wielen.quote:Op maandag 18 mei 2015 20:25 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Pak toch een ultimate cf man wat moet je met zo een beginnersfiets.
quote:Op maandag 18 mei 2015 20:23 schreef Gripper het volgende:
[..]
Jonguh, ik ging zo hard zaterdag (op de schaarse momenten dat ik geen band stond te plakken tenminste) dat ik zélfs jou zou hebben ingehaald!
De geo idd vooral, en een lager gewicht ook ms, maar dat weet ik niet zeker.quote:Op maandag 18 mei 2015 20:27 schreef muzas het volgende:
[..]
Help me even, als ze gelijk zijn afgemonteerd, wat is er dan meer 'beginner' aan de endurace? Ik dacht dat het alleen een andere geo is, en er 'mindere' wielen inzitten waardoor ie wat cheaper is, maar ik heb al prima wielen.
Tip: fietsverzekering van de NTFUquote:Op maandag 18 mei 2015 13:24 schreef Levitas het volgende:
[..]
zodat ze kunnen bepalen voor welk bedrag ik een nieuwe kan kopen. Kan er dan altijd nog voor kiezen om het defecte toestel retour te krijgen als het te duur is.
Inboedelverzekering is wel een goede ja. Eens proberen
Staat er wel, kijk eens bij geometriequote:Op maandag 18 mei 2015 20:18 schreef muzas het volgende:
Waarom staat op de canyon site niet hoe lang de stuurpen is die ze erbij leveren?
Zit nu op een 58,5 lange fiets met een 110 8o pen.... Zit te kijken of ik zou passen op zo'n endurace... Want die kosten bijna niks...
Moet wel hoger gewicht aangezien ze een doelpaal als balhoofd gebruikenquote:Op maandag 18 mei 2015 20:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
De geo idd vooral, en een lager gewicht ook ms, maar dat weet ik niet zeker.
ok.quote:
Oh, straal overheen gelezen. tnx.quote:Op maandag 18 mei 2015 20:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Stuurpenmaat staat gewoon bij de geometrie trouwens muzas
0,6cm hoger...quote:Op maandag 18 mei 2015 20:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Moet wel hoger gewicht aangezien ze een doelpaal als balhoofd gebruiken
Bij rose kan je alles eigenlijk uitwisselen en veranderen. Maar dat zijn pas echt lelijke fietsen.quote:Op maandag 18 mei 2015 20:32 schreef kaasplankje het volgende:
Als ik Canyon was zou ik bij een complete fiets als optie "kies je wielset" toevoegen aan de webshop.
En dan Shimano, Campa, Mavic en Fulcrum gamma.
Hmm ja, das nog mooier. Als je nu van bijv. Campa houdt (ik zeg maar es iets geks) en een Canyon wilt, heb je maar 1 of 2 keuzes en anders moet je zelf bouwen.quote:Op maandag 18 mei 2015 20:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Bij rose kan je alles eigenlijk uitwisselen en veranderen. Maar dat zijn pas echt lelijke fietsen.
Je moet ook even naar de balhoofdhoek kijken. Die bepaald het stuur/fiets gedrag van het frame. Hoe rechter op het balhoofd, hoe meer race/agressief stuurgedrag.quote:Op maandag 18 mei 2015 20:33 schreef muzas het volgende:
[..]
ok.
Ja daar zat ik naar te kijken. TCR heeft een 1,8cm dustcap en 0,5mm spacer.. dus 18,5+2,3=20,8cm.
Balhoofd endurace = 19,5. Zou slammed kunnen, gekke balhoofding moet er wel onder blijven... dus dan kom je even hoog uit? Weet niet hoe hoog dat sluitringetje is -ah gevonden- 16mm
Endurace is centimeter korter dan TCR, maar dan pak ik een 120mm pen?
Nu ik het zo uittiep past de ultimate beter ja, die is gewoon net zo langs als mn tcr maar een halve cm hoger.
En de naloop niet vergeten héquote:Op maandag 18 mei 2015 20:44 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je moet ook even naar de balhoofdhoek kijken. Die bepaald het stuur/fiets gedrag van het frame. Hoe rechter op het balhoofd, hoe meer race/agressief stuurgedrag.
Goede. Op zich een interessante afweging... Want meer dan toeren gaan het wat mij betreft niet worden. Geen ambitie om de baan op te gaan.quote:Op maandag 18 mei 2015 20:44 schreef Patroon het volgende:
Je moet ook even naar de balhoofdhoek kijken. Die bepaald het stuur/fiets gedrag van het frame. Hoe rechter op het balhoofd, hoe meer race/agressief stuurgedrag.
Wat is dat?quote:
72,4graden vs 73,25graden. Dat stuurt als een oma fiets.quote:Op maandag 18 mei 2015 20:46 schreef muzas het volgende:
[..]
Goede. Op zich een interessante afweging... Want meer dan toeren gaan het wat mij betreft niet worden. Geen ambitie om de baan op te gaan.
Maar goed, vind de geometrie van de TCR ook prima om uren op te zitten.,. Then again; geen ervaring met wat anders.
[..]
Wat is dat?
De hoek die de vork met de denkbeeldige horizontale lijn maakt. Vork en vorkbuis staan niet in één lijn namelijk.quote:Op maandag 18 mei 2015 20:46 schreef muzas het volgende:
[..]
Goede. Op zich een interessante afweging... Want meer dan toeren gaan het wat mij betreft niet worden. Geen ambitie om de baan op te gaan.
Maar goed, vind de geometrie van de TCR ook prima om uren op te zitten.,. Then again; geen ervaring met wat anders.
[..]
Wat is dat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |