SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
Waarom wachten tot volgend jaar ?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 21:02 schreef Andyy het volgende:
https://www.strava.com/activities/305791489
Nieuw record voor mij. Volgend jaar ga ik 'm uitrijden, als we niet vier uur lang regen en wind hebben
Die opmerking over het kerkhof heb ik al eens een keer van een Haagse randonneur gehoord. 1000km brevet vanaf Eindhoven in 1994. De Rue de Tesny was de eerste klim van betekenis. Ik ging als eerste aan, achter me trapte iemand z'n achterwiel gelijk scheef. De rest allemaal te voet. In dat jaar zat er een gat in de kerkhofmuur. Erg handigquote:Op zaterdag 16 mei 2015 14:21 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik heb bij dat kerkhof ooit eel eens gedacht van leg mij hier maar neer. In Pepinster is er ook zo'n lekkertje wanneer je van Banneux links -rechts die Rue de Jonckay op moest. Koud van die lange afdaling en dan die muur omhoog. Heerlijk.
Netjes binnen de 24uquote:Op zaterdag 16 mei 2015 21:58 schreef Tourniquet het volgende:
Leuk rondje: https://www.strava.com/activities/304930092
De ritten van Karl zijn inderdaad legendarisch. Toch zie ik ze niet als een echte BRM. Hij zoekt ieder klimmetje in de omgeving op en maakt daardoor gigantische omwegen. Het is daardoor een echte spoorzoektocht bij hem. Daarbij verzet hij zich ook nog eens tegen het gebruik van een GPS en levert expres foute GPS bestanden.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 21:58 schreef Tourniquet het volgende:
Leuk rondje: https://www.strava.com/activities/304930092
Klinkt niet duur, aan de andere kant zijn er ook mogelijkheden om city nav te bemachtigen voor minder geldquote:Op zondag 17 mei 2015 08:36 schreef Yankee het volgende:
Edge 800 met city nav, maar zonder band etc voor 190 euro. Is dat een beetje okay?
http://www.decathlon.nl/g(...)-ant-id_8321463.htmlquote:Op zondag 17 mei 2015 09:14 schreef Gripper het volgende:
[..]
Klinkt niet duur, aan de andere kant zijn er ook mogelijkheden om city nav te bemachtigen voor minder geld![]()
En de hr band zou je dan nog los moeten kopen, is ook zo weer 60¤ ?
Is voor mijn vriendin. Ze gebruikt nu een forerunner, dus die band heeft ze wel. Batterij van de forerunner is alleen leeg na een uurtje of vier. Dat is een beetje jammer met het oog op de marmotte etc.quote:Op zondag 17 mei 2015 09:14 schreef Gripper het volgende:
[..]
Klinkt niet duur, aan de andere kant zijn er ook mogelijkheden om city nav te bemachtigen voor minder geld![]()
En de hr band zou je dan nog los moeten kopen, is ook zo weer 60¤ ?
Wat bedoel je?quote:Op zondag 17 mei 2015 13:30 schreef Patroon het volgende:
https://www.strava.com/activities/306195086
Naar de tering
Kijk maar naar de blokken. 6x5min voluit, met 5min rust er tussen. Waaide weer storm, dus blokken tegen de wind in. Respectievelijk 336w, 325w, 325w, 317w, 312w en 304w.quote:
Klinkt pijnlijk. Maar is 5 minuten niet wat lang om voluit te gaan?quote:Op zondag 17 mei 2015 16:07 schreef Patroon het volgende:
[..]
Kijk maar naar de blokken. 6x5min voluit, met 5min rust er tussen. Waaide weer storm, dus blokken tegen de wind in. Respectievelijk 336w, 325w, 325w, 317w, 312w en 304w.
Ik heb het niet bedacht.quote:Op zondag 17 mei 2015 16:36 schreef ratatat het volgende:
[..]
Klinkt pijnlijk. Maar is 5 minuten niet wat lang om voluit te gaan?
Alleen wat betreft een fout oid in de software, niet met een kapotte body. Werd prima afgehandeld, duurde twee weekjes geloof ikquote:Op zondag 17 mei 2015 16:33 schreef Levitas het volgende:
Kut kut kut... Net na m`n rit schiet m`n Garmin uit m`n handen toen ik hem van de mount halen. Bovenkant tikt op de grond en er zitten nu een aantal flinke barsten in m`n scherm. Alles doet het verder nog, maar hij zal niet meer waterdicht zijn nu
Moet mij weer overkomen zeg, verdomme.
Iemand ervaring met Futurumshop/ Garmin wat betreft reparaties ?
Jij doet me altijd een beetje aan buurman denken. Van buurman en buurman. Ajetoo.quote:Op zondag 17 mei 2015 16:33 schreef Levitas het volgende:
Kut kut kut... Net na m`n rit schiet m`n Garmin uit m`n handen toen ik hem van de mount halen. Bovenkant tikt op de grond en er zitten nu een aantal flinke barsten in m`n scherm. Alles doet het verder nog, maar hij zal niet meer waterdicht zijn nu
Moet mij weer overkomen zeg, verdomme.
Iemand ervaring met Futurumshop/ Garmin wat betreft reparaties ?
Onhandig? Yep, dat klopt wel een beetjequote:Op zondag 17 mei 2015 17:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Jij doet me altijd een beetje aan buurman denken. Van buurman en buurman. Ajetoo.
Ik begrijp er geen hol van. Wat wil je nu zeggen?quote:Op zondag 17 mei 2015 16:07 schreef Patroon het volgende:
[..]
Kijk maar naar de blokken. 6x5min voluit, met 5min rust er tussen. Waaide weer storm, dus blokken tegen de wind in. Respectievelijk 336w, 325w, 325w, 317w, 312w en 304w.
Thanks! Prima fietsje, voor nog geen 2k zoals hij daar staat. 7,7kg zoals hij er staat. Geen lichtgewicht, maar lekker stijf en tof.quote:
Wordt verdomme ook eens tijd, hoeveel jaar ren je nou al wiel? Wij reden de eerste keer die toertocht samen in 2008 ofzo?quote:Op zondag 17 mei 2015 17:58 schreef Oksel het volgende:
Ik begin wel te wennen aan D1. Wind tegen 28, wind mee 32 met hf140 ofzo.
Doe niet zo stoer johquote:Op zondag 17 mei 2015 17:54 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ik begrijp er geen hol van. Wat wil je nu zeggen?
Je bedoelt hf 146quote:Op zondag 17 mei 2015 17:58 schreef Oksel het volgende:
Ik begin wel te wennen aan D1. Wind tegen 28, wind mee 32 met hf140 ofzo.
Heb trouwens ook nog even met 42 een kasseien strook gepakt met de fiets. gaat lekker.
Nou, ben benieuwd. Heb Futurumshop maar gemaild voor een RMA. Lees hier en daar al dat reparatie ¤100 is. Zonde geld, maar liever dat dan een helemaal kapotte Garmin door wat vocht die er nu in kan kruipen.quote:Op zondag 17 mei 2015 16:54 schreef Yankee het volgende:
[..]
Alleen wat betreft een fout oid in de software, niet met een kapotte body. Werd prima afgehandeld, duurde twee weekjes geloof ik
Om ff op je (terechte) vraag terug te komen. Interval voor vo2max moet minimaal 3min en max 8min zijn. Op 106-120% van FTP. Mijn FTP is 273, dus 290-327 watt.quote:Op zondag 17 mei 2015 16:36 schreef ratatat het volgende:
[..]
Klinkt pijnlijk. Maar is 5 minuten niet wat lang om voluit te gaan?
hoe moeten wij nu weten welk broekje jij bedoeld, linkje ?quote:Op zondag 17 mei 2015 19:23 schreef Sunri5e het volgende:
Hebben jullie ervaring met de zeem in broekjes van eBay? Het is lastig om de kwaliteit van die broekjes in te schatten.
quote:Op zondag 17 mei 2015 18:35 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je bedoelt hf 146.beter ga je rond 130 zitten, en dat is geen grap.
Training and racing with a powermeter. Heb nog ff het vervolg van dat hoofdstuk erbij gedaan.quote:
Bedoel je deze? Geen idee......quote:Op zondag 17 mei 2015 19:23 schreef Sunri5e het volgende:
Hebben jullie ervaring met de zeem in broekjes van eBay? Het is lastig om de kwaliteit van die broekjes in te schatten.
Ik begrijp je serieus niet. Maar ik denk dat je bedoelt dat je kapot bent door blokjes, maar wij moesten raden dat die paar km's die je deed uit blokjes bestonden.quote:
Ja, klopt jaquote:Op zondag 17 mei 2015 18:16 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wordt verdomme ook eens tijd, hoeveel jaar ren je nou al wiel? Wij reden de eerste keer die toertocht samen in 2008 ofzo?![]()
Maar wel goed bezig natuurlijk. D1 is de basis!
Ja, dat is de volgende stap. Maar dan had ik die hele heuvel niet meer gehaaldquote:Op zondag 17 mei 2015 18:35 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je bedoelt hf 146.beter ga je rond 130 zitten, en dat is geen grap.
Als ik het goed heb zegt het boek dat je moet stoppen als je meer dan 5-7% verval hebt op 5 minuten intervallen. Patty gaat door tot z'n verval 3% is en doet er dan nog een blok bij. Waardoor je bij je laatste blok ook zo'n 5-7% verval hebt.quote:Op zondag 17 mei 2015 21:08 schreef Carb het volgende:
Ik snap dat doorgaan met je interval totdat je niet meer kan en dan nog 1 niet helemaal. Je gaat dan maximaal, wat natuurlijk een super goede prikkel is, maar je moet voor deze training fris zijn om te doen en dan ook nog eens herstellen (wat misschien wel tot 48 uur kan duren).
Nee, je gaat niet door totdat je niet meer kan. Je gaat door totdat je power niet meer in de juiste zone zit. Bijvoorbeeld om je Vo2max te trainen moet je tussen de 106 en 120% van je FTP trainen. Als je dan blokken doet van 5min, dan kijk je naar je gem. vermogen van blok 3, omdat de eerste 2 blokken je nog fris bent en je nog veel glycogeen voorraad hebt + veel anaerobic work capaciteit. De 3e interval zit dus al wat vermoeidheid en geeft dus een betere waarde voor wat je vaker vol kan houden.quote:Op zondag 17 mei 2015 21:08 schreef Carb het volgende:
Ik snap dat doorgaan met je interval totdat je niet meer kan en dan nog 1 niet helemaal. Je gaat dan maximaal, wat natuurlijk een super goede prikkel is, maar je moet voor deze training fris zijn om te doen en dan ook nog eens herstellen (wat misschien wel tot 48 uur kan duren).
Vind het wel echt mooi dat je met een powermeter zo specifiek kan trainen. Met een hartslag meter is het zeker in het begin van je blokken een beetje gokken hoe hard je nu eigenlijk moet trappen om een bepaalde hartslag te halen.quote:Op zondag 17 mei 2015 19:15 schreef Patroon het volgende:
[..]
Om ff op je (terechte) vraag terug te komen. Interval voor vo2max moet minimaal 3min en max 8min zijn. Op 106-120% van FTP. Mijn FTP is 273, dus 290-327 watt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In boek staat stoppen bij 5-7% drop in power tov 3e set, maar ik moest stoppen bij drop van 3% en dan nog 1x. Komt op zelfde neer want 304w (mijn laatste set) is bijna 6,5% drop tov 325w
Klopt, hij zei, doe maar nog 1x als je onder de 3% gaat. Waarom hij daarvoor koos wist ik vooraf niet, maar achteraf blijkt dus, dat dat was om mij in te dekken om mezelf niet naar de tering te rijden. Hij kent mij. Als hij 5-7% had gezegd en dan nog 1x, was het nog zwaarder geworden, want dan had ik wel 7 blokken moeten doen. Soort persoonlijke twist denk ikquote:Op zondag 17 mei 2015 21:33 schreef ratatat het volgende:
[..]
Als ik het goed heb zegt het boek dat je moet stoppen als je meer dan 5-7% verval hebt op 5 minuten intervallen. Patty gaat door tot z'n verval 3% is en doet er dan nog een blok bij. Waardoor je bij je laatste blok ook zo'n 5-7% verval hebt.
Ga voor over een jaar maar vast voor deze echte fiets in maatje 24 inch. Maar dan heeft ze ook wat.quote:Op zondag 17 mei 2015 21:31 schreef Oksel het volgende:
Ohja.. kon 't niet laten.
[ afbeelding ]
Een Specialized voor m'n dochter. Ze past er overigens nog niet op..
Alles is dus 'echt'. Een zadelpen, een klem, echte spaken, mooie lasnaden, etc. Dus gebouwd alsof 't een grote-mensen-fiets is. En rood, dus mijn zoon kan er over 3 jaar ook op
Is het ookquote:Op zondag 17 mei 2015 21:49 schreef Oksel het volgende:
Voor Patty is wielrennen ondertussen pure wetenschap..
Ik blijf mij verbazen over de trainingen die jij fietst. Respect daarvoor! Ik zou het zelf niet kunnen zo precies trainen.quote:
Ik heb een Chistelli broekje, zeem is echt pure aids. Haal m'n hele kont+anus zo ongeveer open aan de zeem bij een ritjequote:Op zondag 17 mei 2015 19:23 schreef Sunri5e het volgende:
Heb ook een chistelli pakje. Broek 1 keer gedragen, daarna nooit weer. Shirtje is wel ok.quote:Op zondag 17 mei 2015 22:30 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik heb een Chistelli broekje, zeem is echt pure aids. Haal m'n hele kont+anus zo ongeveer open aan de zeem bij een ritje
Is niet via de club. Ik DM je morgen ff.quote:Op zondag 17 mei 2015 22:22 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ik blijf mij verbazen over de trainingen die jij fietst. Respect daarvoor! Ik zou het zelf niet kunnen zo precies trainen.
Je krijgt dus schema's en trainingen door van jullie trainer.
Toen ik bij de junioren fietste was het niet echt zo serieus, misschien lag het aan de club maar daar hielt het wel op bij interval/d1/2/3.
Maar jij fietst bij de amateurs nu, wat voor trainer heb je dan? Want het is allemaal wel erg serieus en hij heeft er blijkbaar veel verstand van als ik het zo lees.
Wat ik mij afvraag, waarom traint die trainer amateurs en niet elite? Of is de doelstelling van hem om jullie team elite te maken?
Oei, dat gaat Kolonel vast knaken kostenquote:Op zondag 17 mei 2015 22:39 schreef Patroon het volgende:
[..]
Is niet via de club. Ik DM je morgen ff.
Het blijft iig zo nog spannend voor de Fok strava hoogtemeterstand voor deze maandquote:Op zondag 17 mei 2015 23:10 schreef ddx het volgende:
[..]
Ja was erg mooie maar zware rit vandaag
Iig m'n pr verbeterd op de Rue Tesny.
Alan Smeets toevallig? Want die zegt echt precies dezelfde dingen op fiets.nl forum als wat jij hier loopt te verkondigen.quote:Op zondag 17 mei 2015 22:39 schreef Patroon het volgende:
[..]
Is niet via de club. Ik DM je morgen ff.
Vermoed dat jij eind van de maand wel bovenaan staatquote:Op zondag 17 mei 2015 23:15 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Het blijft iig zo nog spannend voor de Fok strava hoogtemeterstand voor deze maand.
Ja daar staat in 80% D1, 20% D2/D3 en rijden met je kutje.quote:Op maandag 18 mei 2015 07:16 schreef Levitas het volgende:
Prachtig spul om te lezen, Patroon. Ik hou daar wel van![]()
Voor mij zou het echter in de praktijk zwaar overbodig zijn, hoewel zulke trainingen ook voor recreanten leuk kunnen zijn. Is er ook zo'n boek dat niet zo op power ingaat, maar toepasbaar is voor de middelmatige fietser net als ik, met alleen een hartslagmeter bijv?
Dit soort broeken is als lingerie. Het moet zo snel mogelijk op de (slaapkamer)vloer liggen. Ze kijkt er iig wel stout genoeg voor.quote:Op maandag 18 mei 2015 07:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Witte broek, geen bretels, niet soignee
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |