Dus dan moeten wij als westerlingen maar de moslims onderdrukken door hun te verbieden bepaalde kleding te dragenquote:Op zondag 17 mei 2015 16:53 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Alleen vergelijk je nu een mode-item met een symbool van vrouwenonderdrukking.
Nee gewoon alle religieuze uitingen in openbare ruimtes verbieden.quote:Op zondag 17 mei 2015 16:56 schreef Falco het volgende:
[..]
Dus dan moeten wij als westerlingen maar de moslims onderdrukken door hun te verbieden bepaalde kleding te dragen.
Ohja nog meer onderdrukking! Altijd goed jaquote:Op zondag 17 mei 2015 16:58 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Nee gewoon alle religieuze uitingen in openbare ruimtes verbieden.
Het beschermen van vrijheid is het ultieme doel. Als dat ten koste gaat van vrijheid, dan moet dat maar.quote:Op zondag 17 mei 2015 16:59 schreef Falco het volgende:
[..]
Ohja nog meer onderdrukking! Altijd goed ja
Dat vrouwen verplicht hun hoofd moeten bedekken is onderdrukking.quote:Op zondag 17 mei 2015 16:59 schreef Falco het volgende:
[..]
Ohja nog meer onderdrukking! Altijd goed ja
Al die foto's hierboven zijn photoshops?quote:Op zondag 17 mei 2015 17:04 schreef YazooW het volgende:
En dan zijn er hier ook nog mensen die stellen dat de hoofddoek in Nederland maatschappelijk geaccepteerd is. Sjezus.
Wat nu als mijn zusje besluit een hoofddoek te gaan dragen. Gewoon voor de lol. Wat dan?quote:Op zondag 17 mei 2015 17:08 schreef YazooW het volgende:
Wil je nu serieus dat ik ga reageren op die zwart-wit foto's? Cherry picking heet zoiets.
Als ik deze bal mag terugslaan: je negeert mijn (principiële) punt ook volkomen: een democratie functioneert alleen - kan alleen functioneren - als de participanten de democratische spelregels onderschrijven, en dat geldt naar de aard der zaak des te sterker voor de meerderheid. Als die meerderheid de democratische spelregels niet onderschrijft, dan is democratie slechts de trein die genomen wordt tot de bestemming is bereikt en er uitgestapt wordt. Met democratie heeft dat niets van doen.quote:Op zondag 17 mei 2015 14:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Goede manier om mijn constatering te ontwijken. De minderheid is niet belangrijker dan de meerderheid, hoe graag jij dat ook zou willen. Een democratie is niet mogelijk als de meerderheid niet onder democratische principes mag leven.
Dan zal ze waarschijnlijk aangezien worden als een bekeerde moslima en door nog heel weinig mensen serieus genomen worden.quote:Op zondag 17 mei 2015 17:14 schreef Falco het volgende:
[..]
Wat nu als mijn zusje besluit een hoofddoek te gaan dragen. Gewoon voor de lol. Wat dan?
Dan zou ik haar dat afraden, daar krijg je dode puntjes van en dat is met geen enkele cremespoeling te herstellen.quote:Op zondag 17 mei 2015 17:14 schreef Falco het volgende:
[..]
Wat nu als mijn zusje besluit een hoofddoek te gaan dragen. Gewoon voor de lol. Wat dan?
Dat is dan het probleem van die andere mensen, want ze is geen bekeerde moslima! Wie weet wordt het ook wel weer een modetrend, je weet maar nooit.quote:Op zondag 17 mei 2015 17:17 schreef YazooW het volgende:
[..]
Dan zal ze waarschijnlijk aangezien worden als een bekeerde moslima en door nog heel weinig mensen serieus genomen worden.
Een SS uniform of een KKK pak wordt ook niet maatschappelijk geaccepteerd.quote:Op zondag 17 mei 2015 17:22 schreef Falco het volgende:
[..]
Dat is dan het probleem van die andere mensen, want ze is geen bekeerde moslima! Wie weet wordt het ook wel weer een modetrend, je weet maar nooit.
Naar mijn weten mag ik met een berenvel over straat paraderen. Ik realiseer me dat ik met zo'n unieke outfit veel bekijks krijg, maar dat is geen reden om mij als een melaatse te behandelen. Ik verwacht dan ook dat ik bij het afrekenen van mijn pakjes zalmfilet normaal geholpen zal worden in de Albert Heijn.quote:Op zondag 17 mei 2015 18:16 schreef Metro2005 het volgende:
AL die mensen die hier hoofddoekjes plaatsen van mensen die > 70 jaar geleden soms gedragen werd .
Wat is het volgende. Berenvellen dragen toegestaan omdat dat 5 miljoen jaar geleden de laatste mode was?
Dan snap je dus inderdaad niet wat racisme is. Wat zijn SJW's trouwens?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 23:31 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Racisme gaat over rassen. Alle pogingen om nationaliteit, geslacht en soms zelfs politieke overtuiging of religie te projecteren op die term zijn wat mij betreft de koortsachtige pogingen van SJW's om hun zinnetjes op te dringen in zo ongeveer elke (zelfs soms ongerelateerde) discussie.
Dus Nee. Gewoon nee. En grow the fuck up.
[..]
Boeit weinig voor mijn punt. Dat rassen niet bestaan betekent niet dat we ineens geen label meer hebben voor de mensen die wel geloven dat rassen bestaan en dat super belangrijk vinden. Dat woord is racist. Zijn we er nu uit? Ja? Fijn.
Meeste mensen gaan er wel chill mee om hoor en de meeste moslims dragen ook gewoon 'normale' kleren om je maar even gerust te stellen. Ik kan me er ook niet zo aan storen en afgezien van wat wereldvreemde FOK!kers hoor ik maar weinig afkeurende geluiden over islamitische kledij, eerder over denkbeelden die extreme moslims er op na houden. Als je dan toch iets aan extremisme wil doen, verzin daar iets voor ipv wat symboolpolitiek door middel van wat kledingvoorschriften.quote:Op zondag 17 mei 2015 18:19 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Een SS uniform of een KKK pak wordt ook niet maatschappelijk geaccepteerd.
Dat soort kleding draagt net als de islamitische klederdracht een extremistische symboliek uit.
Oh en uit een recenter verleden:quote:Op zondag 17 mei 2015 18:16 schreef Metro2005 het volgende:
AL die mensen die hier hoofddoekjes plaatsen van mensen die > 70 jaar geleden soms gedragen werd .
Wat is het volgende. Berenvellen dragen toegestaan omdat dat 5 miljoen jaar geleden de laatste mode was?
Klopt, je hebt gelijkquote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
En nu gebruik je uitgerekend een woord dat wél een probleem is: islamisme. Wat je (hopelijk) bedoelt te zeggen, is dat de islam geen probleem is. Wat islamisten doen, is de islam politiek maken .En dat is nou juist wél een probleem.
Ik vind het niet raar om je aan te passen aan de normen van het land waar je te gast bent. Of er überhaupt gasten naar zo'n land zouden moeten worden gestuurd is een andere discussie.quote:Op zondag 17 mei 2015 18:46 schreef Falco het volgende:
[..]
Oh en uit een recenter verleden:
[ afbeelding ]
Meeste Nederlanders vonden dit geen probleem!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |