Grappig dat dat uit jouw mond komt. Jij wil zeggen dat je niet solidair bent naar andere joden? Dat blijkt niet uit je pohi.quote:
De vraag omdraaien zou zijn "Waarom zijn niet-Turken zo niet-nationalistisch?"quote:Op zaterdag 16 mei 2015 16:40 schreef Juup© het volgende:
Je kunt de vraag beter omdraaien, "Waarom zijn Nederlanders niet zo nationalistisch"? (Even de import niet meerekenen als Nederlanders)
Kloptquote:Op zaterdag 16 mei 2015 16:41 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
De vraag omdraaien zou zijn "Waarom zijn niet-Turken zo niet-nationalistisch?"
Niks mis mee. Je draagt bij aan een stad of staat in de vorm van belasting, participatie en politiek dus proportionele trots is zeker wel gepast.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 16:39 schreef NickGrouwen het volgende:
Nationalisme![]()
Etnische solidariteit![]()
Trots
Waarom?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 16:43 schreef SpecialK het volgende:
Maar Turken die:
- In Nederland zijn geboren
- Een Nederlands paspoort hebben
- In Nederland naar de basisschool, middelbare en vervolgonderwijs zijn gegaan
- In Nederland hebben gewerkt
- 95+% van hun leven in Nederland hebben doorgebracht
- etc.. etc...
En dan nog doen alsof ze oh zo Turks zijn...
Dat is natuurlijk belachelijk.
Trots zijn op een land vind ik geen enkel probleem, maar heb het idee dat het bij sommige Turken wel heel extreem is. Dat is dan ook eigenlijk mijn klacht.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 16:40 schreef Ludd het volgende:
[..]
Grappig dat dat uit jouw mond komt. Jij wil zeggen dat je niet solidair bent naar andere joden? Dat blijkt niet uit je pohi.
@ts, waarom zou een Turk niet trots op Turkije mogen zijn? Wat is precies de klacht?
Het mag van mij allemaal ik snap het alleen niet zo. Hoe kun je trots op iets zijn waar je niet eens werkelijk deel van bent (in de OP gaat t iig over iemand die in NL woont. Waar zijn de nationalistische Turken eik trots op?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 16:40 schreef Ludd het volgende:
[..]
@ts, waarom zou een Turk niet trots op Turkije mogen zijn? Wat is precies de klacht?
Ik denk dat het wel meevalt. Turken zijn het over het algemeen sowieso wel een stuk eer gevoeliger dan Nederlanders, dat is ook niet zo verwonderlijk want eer is waarde die veel Nederlanders vreemd is. Misschien dat het daarom extremer overkomt. Maar objectief gezien denk dat bijvoorbeeld Amerikanen extremer zijn.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 16:45 schreef Gewas het volgende:
[..]
Trots zijn op een land vind ik geen enkel probleem, maar heb het idee dat het bij sommige Turken wel heel extreem is. Dat is dan ook eigenlijk mijn klacht.
Omdat het belachelijk is om trots te hebben voor iets waar je niks aan hebt bijgedragen. De gemiddelde Turk draagt bij aan zijn/haar Turkije. In een flatje zitten in slotervaart zitten en daar met mams en paps naar Turkse TV kijken en baklavatjes er in mikken is niet bijdragen. Ga lekker op iets anders trots zijn.quote:
Een rijke cultuur en historie en een prachtig agglutinerende taal om maar iets te noemen?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 16:46 schreef NanKing het volgende:
Waar zijn de nationalistische Turken eik trots op?
Ze zijn in Nederland geboren en getogen.quote:
Wat is je punt?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 16:51 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ze zijn in Nederland geboren en getogen.
Weet je hoeveel geld en ondernemerschap die Turken naar Turkije exporteren?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 16:49 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Omdat het belachelijk is om trots te hebben voor iets waar je niks aan hebt bijgedragen. De gemiddelde Turk draagt bij aan zijn/haar Turkije. In een flatje zitten in slotervaart zitten en daar met mams en paps naar Turkse TV kijken en baklavatjes er in mikken is niet bijdragen. Ga lekker op iets anders trots zijn.
Dat ze meer met Nederlandse cultuur en historie te maken hebben dan met de Turkse.quote:
De gemiddelde Nederlander is dan Turkser dan de gemiddelde Nederlander met turkse culturele achtergrond. Weet je wel hoeveel geldjes ze richting de ijscoman smijten als ze daar lekker op het strand gaan liggen.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 16:53 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Weet je hoeveel geld en ondernemerschap die Turken naar Turkije exporteren?
Dat is natuurlijk prachtig maar ik snap niet dat je daar als mens zo trots op moet zijn of nationalistisch bent.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 16:50 schreef Ludd het volgende:
[..]
Een rijke cultuur en historie en een prachtig agglutinerende taal om maar iets te noemen?
HAHAHA Ik ben niet etnisch solidair naar andere joden. Wat is pohi?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 16:40 schreef Ludd het volgende:
[..]
Grappig dat dat uit jouw mond komt. Jij wil zeggen dat je niet solidair bent naar andere joden? Dat blijkt niet uit je pohi.
Posthistorie.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 16:58 schreef NickGrouwen het volgende:
[..]
HAHAHA Ik ben niet etnisch solidair naar andere joden. Wat is pohi?
Vast niet zoveel als de Turken die daar grote huizen laten bouwen (en hier in woningbouwhokken wonen) en familie aldaar onderhoudenquote:Op zaterdag 16 mei 2015 16:54 schreef SpecialK het volgende:
[..]
De gemiddelde Nederlander is dan Turkser dan de gemiddelde Nederlander met turkse culturele achtergrond. Weet je wel hoeveel geldjes ze richting de ijscoman smijten als ze daar lekker op het strand gaan liggen.
Klopt.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 16:48 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel meevalt. Turken zijn het over het algemeen sowieso wel een stuk eer gevoeliger dan Nederlanders, dat is ook niet zo verwonderlijk want eer is waarde die veel Nederlanders vreemd is. Misschien dat het daarom extremer overkomt. Maar objectief gezien denk dat bijvoorbeeld Amerikanen extremer zijn.
Ow ok maar hoe dan ook als Ludd mij kan laten zien dat ik mezelf op een speciale manier verbonden voel met andere joden en dat ik joden als "dichterbij" en "specialer" beschouw dan andere mensen en dat ik eerder een jood uit het water zou redden dan weet ik veel, een Duitserquote:
God created the world, the Dutch created Holland.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 16:40 schreef Juup© het volgende:
Je kunt de vraag beter omdraaien, "Waarom zijn Nederlanders niet zo nationalistisch"? (Even de import niet meerekenen als Nederlanders)
Wat een dooddoener.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 18:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
God created the world, the Dutch created Holland.
We hoeven niet trots te zijn op NL, want we maken zo een nieuwe als het moet. Andere volken zijn gedwongen hun land met hand, tand en eergevoel te verdedigen.
Dat vind ik ook hoor. Het heeft wel wat; mensen die nog trots zijn op hun land en dat durven uiten.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 16:40 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik vind Nederlanders totaal niet nationalistisch. Alleen bij het WK misschien en als Koning Pils weer eens op tv is.quote:
Het stichten van het Ottomaanse rijk is toch wel iets waar veel Turken met trots naar terug kijken.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 18:17 schreef Mark031 het volgende:
Het is niet zo dat ze een blanco gebied hebben omgetoverd tot een geweldige beschaving.
Dat vind ik niet echt nationalistisch. Dat zijn gewoon feesten.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 18:28 schreef Gewas het volgende:
[..]
Ik vind Nederlanders totaal niet nationalistisch. Alleen bij het WK misschien en als Koning Pils weer eens op tv is.
Waarom zou je trots zijn op iets waar je niks aan hebt gedaan?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 18:29 schreef Ludd het volgende:
[..]
Het stichten van het Ottomaanse rijk is toch wel iets waar veel Turken met trots naar terug kijken.
De VOC waren smerige uitbuiters, daar zou ik mij eerder voor schamen.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 20:13 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Waarom zou je trots zijn op iets waar je niks aan hebt gedaan?
Een beetje hetzelfde als dat ik trots zou zijn op de VOC
Gelukkig was het Ottomaanse rijk gebouwd op vreedzame handelarenquote:Op zaterdag 16 mei 2015 20:14 schreef Ludd het volgende:
[..]
De VOC waren smerige uitbuiters, daar zou ik mij eerder voor schamen.
Omdat je dan direct als racist oid. wordt bestempeld.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 16:40 schreef Juup© het volgende:
Nee.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 20:15 schreef Kaneelstokje het volgende:
Het punt is dat het te debiel voor woorden is om trots te zijn op iets waar je zelf geen hand in heb gehad.
Hoe kun je nou trots zijn op iets wat andere mensen honderden jaren geleden hebben gedaan?quote:
Zelfde met Marokkanen. Grote mond maar ondertussen een te klein hartje hebben om wel eens een keer in Marokko te gaan wonen.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 16:49 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Omdat het belachelijk is om trots te hebben voor iets waar je niks aan hebt bijgedragen. De gemiddelde Turk draagt bij aan zijn/haar Turkije. In een flatje zitten in slotervaart zitten en daar met mams en paps naar Turkse TV kijken en baklavatjes er in mikken is niet bijdragen. Ga lekker op iets anders trots zijn.
Balkenende was ook trots op de VOC.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 20:22 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Hoe kun je nou trots zijn op iets wat andere mensen honderden jaren geleden hebben gedaan?
Dat zie ik anders.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 20:15 schreef Kaneelstokje het volgende:
Het punt is dat het te debiel voor woorden is om trots te zijn op iets waar je zelf geen hand in heb gehad.
Hetgeen hem, terecht, ook op de nodige kritiek opleverde.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 20:25 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Balkenende was ook trots op de VOC.
Gisteren kaartte ik voorzichtig de Armeense genocide aan toen een Turk hier een topic opende over foute Nederlanders in de oorlog, toen was ik meteen een NSB hoerenkind.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 18:43 schreef Steinerized het volgende:
En owee als je over de Armeense genocide begint.__!
Vergeet de Cyprioten niet.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 20:27 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Gisteren kaartte ik voorzichtig de Armeense genocide aan toen een Turk hier een topic opende over foute Nederlanders in de oorlog, toen was ik meteen een NSB hoerenkind.
Misschien omdat nog niet zo heel erg lang geleden, Turkije werd veroverd door het Westen en co. Tijdens de Eerste Wereldoorlog was Turkije bijna verloren geraakt. Hier hebben de Turk hard voor moeten strijden en heeft vele verliezen geleden.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 16:32 schreef Gewas het volgende:
Ik ben met 1 Turk bevriend sinds de middelbare school. Onwijs aardige gozer maar zodra het over Turkije gaat komt de trotse, nationalistische Turk weer naar boven. Valt me vaak op internet ook op dat ze erg fel kunnen reageren.
Dit is niet beledigend bedoeld ofzo, ben echt benieuwd. Waarom?
Jij mag inderdaad je eigen mening hebben over wat debiel is of niet, maar blijkbaar vinden vele dat niet.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 20:15 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Yep, hier doelde ik bijvoorbeeld opquote:Op zaterdag 16 mei 2015 20:34 schreef Atak het volgende:
Hangt ervan af hoe je het interpreteert. Bijvoorbeeld voor veel mensen buiten NL is zwarte piet extreem nationalistisch.
Die Amerikanen vragen af waarom wij Nederlanders zo nationalistisch zijn en waarom wij aan zoiets vasthouden.
Nederturken, dat is een mooi woord.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 21:21 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Nederturken met hun misplaatste nationalisme
Heb je er ooit een gepijpt?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 16:44 schreef Kaneelstokje het volgende:
Compensatiegedrag voor kleine piemels.
quote:Op zaterdag 16 mei 2015 20:34 schreef Atak het volgende:
Hangt ervan af hoe je het interpreteert. Bijvoorbeeld voor veel mensen buiten NL is zwarte piet extreem nationalistisch.
Die Amerikanen vragen af waarom wij Nederlanders zo nationalistisch zijn en waarom wij aan zoiets vasthouden.
Ik ken hem alleen van de profiel- en omslagfoto's.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 23:16 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Soberseuw mensen die denken dat Atatürk eckt bestaan heeft
Geeft niet, er zijn heel veel mensen die er in geloven.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 23:17 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ik ken hem alleen van de profiel- en omslagfoto's.
Zou het iets zijn van noordelijke volkeren? In Scandinavische landen is dit ook.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 17:03 schreef Gewas het volgende:
Klopt.
Ergens kan ik dat gevoel van eer wel waarderen, dat is idd waar het aan ontbreekt bij de huidige Nederlandse bevolking.
Terug naar die VOC-mentaliteit!quote:Op zaterdag 16 mei 2015 23:51 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Zou het iets zijn van noordelijke volkeren? In Scandinavische landen is dit ook.
Het komt misschien door het zijn van een klein land. Maar ik denk eerder het eerste, want Zweden/Noorwegen/Finland zijn behoorlijk grote landen. Misschien is het ook een beetje typisch voor 'beschavingslanden', met een modern-linkse kern/elite. Of tja.. waar ligt het aan.... Misschien hadden we hier ook gewoon flamboyante tempels uit de oudheid moeten hebben, in combinatie met een geschiedenis dat tot de verbeelding spreekt, met een ophitsende 'wij-zullen-winnen'-religie erbij, en gaaannnnnn met die banaan met soppen op je natie en vaderland.
In het typische Nederland van vandaag is dat op 't moment iig nog helemaal wezensvreemd... hier is dat raar.. 'zo bijzonder zijn we niet', zegt men dan. Men ziet NL maar als klein en nietig vaak. Het is jammer en nergens voor nodig. NL behoort tot de top qua landen in de wereld waarin je geboren kan worden.
Flikker toch op met die onzin, als dat stuk links tuig eerst had gevraagd of ze wisten waar Nederland lag had deze propaganda een hele andere lading gehad omdat ze dat niet zouden kunnen vertellen. Z'n suggestieve manier waarop hij dit doet geeft de mensen niet ééns de kans om hun schouders op te halen terwijl dat wel de meest logische reactie zou zijn aangezien ze genoeg eigen problemen v.w.b. racisme hebben. Ze zitten echt niet te wachten op een gekunsteld racisme vraagstuk uit een land waar ze geen reet mee te maken hebben en waarschijnlijk nooit zullen komenquote:Op zaterdag 16 mei 2015 20:34 schreef Atak het volgende:
Mwoah niet voor hetzelfde geld want je had het een stuk slechter kunnen treffen als je niet in Nederland was geboren. Feit is dat als onze voorouders er hetzelfde als jij over hadden gedacht Nederland dus niet zou bestaan en je dus niet die mazzel had gehad.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 20:55 schreef Sigaartje het volgende:
Ik heb nationaliteiten net zo raar gevonden als voetbalclubs.
Want voor het zelfde geld word je ergens anders geboren.
Voor mij is het gewoon niet rationeel. Heeft weinig met 'weg-met-ons' te maken; ik kan me niet trots voelen over onze 'grootheden' van het verleden - wat heb ik daar aan bijgedragen. En mijn buurman boeit mij evenveel als een persoon in de bossen van Finland. Waarom zou ik mij dan gebonden moeten voelen over 'ons'? Er is geen ons. Ik werk, ik verdien. Andere Nederlanders waar ik niet mee werk of om ga boeien mij 0,0.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 23:51 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Zou het iets zijn van noordelijke volkeren? In Scandinavische landen is dit ook.
Het komt misschien door het zijn van een klein land. Maar ik denk eerder het eerste, want Zweden/Noorwegen/Finland zijn behoorlijk grote landen. Misschien is het ook een beetje typisch voor 'beschavingslanden', met een modern-linkse kern/elite. Of tja.. waar ligt het aan.... Misschien hadden we hier ook gewoon flamboyante tempels uit de oudheid moeten hebben, in combinatie met een geschiedenis dat tot de verbeelding spreekt, met een ophitsende 'wij-zullen-winnen'-religie erbij, en gaaannnnnn met die banaan met soppen op je natie en vaderland.
In het typische Nederland van vandaag is dat op 't moment iig nog helemaal wezensvreemd... hier is dat raar.. 'zo bijzonder zijn we niet', zegt men dan. Men ziet NL maar als klein en nietig vaak. Het is jammer en nergens voor nodig. NL behoort tot de top qua landen in de wereld waarin je geboren kan worden.
Waarom werk je dan eigenlijk en zet je niet gewoon iemand een pistool tegen z'n slaap en neem je wat van hem was?quote:Op zondag 17 mei 2015 00:08 schreef Zith het volgende:
[..]
Voor mij is het gewoon niet rationeel. Heeft weinig met 'weg-met-ons' te maken; ik kan me niet trots voelen over onze 'grootheden' van het verleden - wat heb ik daar aan bijgedragen. En mijn buurman boeit mij evenveel als een persoon in de bossen van Finland. Waarom zou ik mij dan gebonden moeten voelen over 'ons'? Er is geen ons. Ik werk, ik verdien. Andere Nederlanders waar ik niet mee werk of om ga boeien mij 0,0.
Omdat ik dan de gevangenis in moet? Omdat ik niet graag mensen iets ergs aan doe? Is de enige reden waarom jij dit niet doet omdat je je verbonden voelt met die persoon qua cultuur en nationaliteit?quote:Op zondag 17 mei 2015 00:27 schreef the-eye het volgende:
[..]
Waarom werk je dan eigenlijk en zet je niet gewoon iemand een pistool tegen z'n slaap en neem je wat van hem was?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |