abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152645540
Ik ben in twijfel, 2 jaar geleden een bbq van de gamma gekocht voor 25 euro, staat altijd buiten, zonder hoes etc. die begint nu te verslijten en kan denk ik nog 1 jaartje mee.

Nu kwam er net een folder binnen met een aardige korting op een mooie weber premium bbq

(van 270euro voor 230euro)

Opzich machtig mooi, hoesje erbij voor 20 euro en het is een mooie aanwinst, maar is het dat nu echt waard?

Als ik een weber zou kopen voor 246 euro (met hoes) gaat die x jaar mee?
Als ik een gamma bbq koop van 25 euro welke 2 jaar mee gaat (dus 12,50 euro per jaar) kan ik 20 jaar op deze manier bbq'en en om de 2 jaar een nieuwe kopen en dan heb ik ook 250 euro uitgegeven.

Wat is de meerwaarde (behalve dat hij er goed uit ziet) van een weber ten opzichte van een een gamma dingetje?

Ik geloof niet dat ik ooit dingen ga gebruiken zoals een draaispit of een pizza ga bakken enzovoorts.
  zaterdag 16 mei 2015 @ 11:22:29 #2
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_152645683
Weber is de Apple onder de BBQ's. You do the math ^O^.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_152645708
Wel natuurlijk.
Iedereen die komt bbq'en kun je dan vertellen over je geweldige weber.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_152645786
Ben je van plan uitgebreid te barbecuen waarbij elk stukje vlees perfect gegaard moet zijn op de exacte temperatuur?

Of wil je gewoon een paar lappen vlees en wat worsten op een bbq flikkeren en is het voor de rest wel prima?

1= dure bbq
2= cheapass bbq
Eerst denken, dan typen
pi_152645790
Weber roest minder snel dan een goedkope bbq. En het binnendeksel is geemailleerd. Zit wel 10 jaar garantie op.
Op zich een fijne bbq , wij hebben een elektrische weber ( beter dan zo'n goedkope grill met gloeispiraal).
Vrienden van ons hebben wel zo'n kogel weber al jaren en die ziet er nog uit als nieuw. En die zijn er ook tevreden over.
Het ligt er ook maar net aan hoe vaak je die bbq gebruikt. Gebruik je hem heel vaak is Weber zeker het geld waard. Gebruik je hem af en toe bij mooi weer ach dan is een goedkope bbq ook prima.
pi_152645810
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 11:22 schreef Falco het volgende:
Weber is de Apple onder de BBQ's. You do the math ^O^.
Nee das de Big Green Egg of de Black Bastard.
Dat zijn Ekte Bazenbbq's.
  zaterdag 16 mei 2015 @ 11:31:23 #7
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_152645856
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 11:29 schreef quirina het volgende:

[..]

Nee das de Big Green Egg of de Black Bastard.
Dat zijn Ekte Bazenbbq's.
Wow, heb dit nog nooit eerder gezien:

:')
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 16 mei 2015 @ 11:35:16 #8
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_152645934
Neem een gas bbq, nooit meer gedoe met kolen, gewoon aan en vijf minuten later is hij heet. Jarenlang bij houtskool gezworen, nu sinds een jaar of drie helemaal om.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_152645963
Dat gedoe met kolen maakt een BBQ juist zo leuk vind ik. Beetje fikkie stoken, biertje erbij, rustig wachten, nog een biertje etc etc.

Overigens doet het gros helemaal niet aan BBQ-en maar aan grillen. Maar iedereen noemt het BBQ-en.

8)7
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_152645979
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 11:37 schreef Geralt het volgende:
Overigens doet het gros helemaal niet aan BBQ-en maar aan grillen. Maar iedereen noemt het BBQ-en.

8)7
wat is het verschil? :@
pi_152646018
Beter materiaal sowieso. Alles is gewoon net wat mooier en kwalitatief beter dan van zo'n goedkoop dingetje. Onderdelen zoals een rooster kan je er ook gewoon weer bij kopen als je de oude niet meer goed vind.
De temperatuur is goed te regelen, dus spareribs en pulled pork zijn dingen om eens te proberen als je dat leuk vind.
Wij hebben een weber staan van ongeveer 10 jaar oud. Heeft zelfs geen hoes erbij oid, veel buiten gestaan en ziet er nog perfect uit. Engste minpunt is dat ik wel een maat groter zou willen hebben :P
pi_152646148
vind t wel grappig. Mensen die hier komen eten en we gooien wat op onze elektrische weber trekken in eerste instantie hun neus op want een elektrische bbq geeft geen rooksmaak.
Tot dat ze het vlees eten.."oh toch lekker, je proeft helemaal niet dat het van een elektrische bbq komt"
  zaterdag 16 mei 2015 @ 11:48:43 #13
45206 Pietverdriet
pi_152646289
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 11:43 schreef quirina het volgende:
vind t wel grappig. Mensen die hier komen eten en we gooien wat op onze elektrische weber trekken in eerste instantie hun neus op want een elektrische bbq geeft geen rooksmaak.
Tot dat ze het vlees eten.."oh toch lekker, je proeft helemaal niet dat het van een elektrische bbq komt"
Dit, en het gemak is zodanig dat ik in de zomer dagelijk groente en vis/vlees klaarmaak met mijn gasgrill. Ik ben op moment op vakantie en maak hier zaken klaar op houtskool. Behalve een hoop meer werk en tijd heeft het geen meerwaarde.
pi_152646466
Nadeel van elektrisch is dan weer dat je elektriciteit dient te regelen op de locatie van de bbq. Ik ga dan liever voor gas.
Eerst denken, dan typen
pi_152646547
Echte kerels fikken op kolen en niet anders.
  zaterdag 16 mei 2015 @ 12:01:42 #16
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_152646566
Weber is top. Regel er een kolenstarter bij en je kan zo aan de gang. Gaan echt lang mee, ook als je er niet super voorzichtig mee bent.

Vaak in de aanbieding, bouwmarkten hebben vaak van die 20%stickers. En ook goedkoop te krijgen in de ING rentepuntenwinkel
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_152646576
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 11:57 schreef Piger het volgende:
Nadeel van elektrisch is dan weer dat je elektriciteit dient te regelen op de locatie van de bbq. Ik ga dan liever voor gas.
Een buitenstopcontact is zo gemaakt.
En met gas zit je weer te klooien met gasbussen, is er genoeg gas in de bus?
En je moet de gasflessen ook nog veilig ergens kunnen bewaren. Dat mag niet overal ivm regelementen.
Waar ik woon mag je geen gas gebruiken en ook niet met kolen bbqen.
pi_152646662
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 12:02 schreef quirina het volgende:
In je eigen tuin niet? WTF is dat? 8)7
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_152646837
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 12:02 schreef quirina het volgende:

[..]

Een buitenstopcontact is zo gemaakt.
En met gas zit je weer te klooien met gasbussen, is er genoeg gas in de bus?
En je moet de gasflessen ook nog veilig ergens kunnen bewaren. Dat mag niet overal ivm regelementen.
Elektrisch is ook gewoon te traag tov gas
Eerst denken, dan typen
pi_152646962
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 12:05 schreef Geralt het volgende:

[..]

In je eigen tuin niet? WTF is dat? 8)7
VVE.. Geen kolen ivm stankoverlast/brandveiligheid ,geen gas ivm brand/ontploffingsgevaar.
Ze denken erover om de elektrische bbq's ook te verbieden, want ja als we iets op de grill gooien ruik je wel dat er wat gegrilled wordt.
Toen zei ik van ja als m'n buuf knoflook staat aan te fruiten ruik ik dat ook. Of als ze spruitjes kookt hangt die lucht ook bij m'n voordeur. Ga heen jij met je onzin.
pi_152647014
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 12:11 schreef Piger het volgende:

[..]

Mwah valt reuze mee hoor, die weber wordt snel heet. Goed je moet een paar minuutjes wachten voordat ie op temperatuur is.
pi_152647202
Hey TS
http://www.barbequespecia(...)remium-47-cm/118279/

Goedkoper dan je folder en met gratis hoes!
  zaterdag 16 mei 2015 @ 12:41:45 #23
45206 Pietverdriet
pi_152647518
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 12:11 schreef Piger het volgende:

[..]

Langzaam garen is niets verkeerds aan bij veel soorten vlees.
  zaterdag 16 mei 2015 @ 12:43:11 #24
45206 Pietverdriet
pi_152647550
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 12:17 schreef quirina het volgende:

[..]

VVE.. Geen kolen ivm stankoverlast/brandveiligheid ,geen gas ivm brand/ontploffingsgevaar.
Ze denken erover om de elektrische bbq's ook te verbieden, want ja als we iets op de grill gooien ruik je wel dat er wat gegrilled wordt.
Toen zei ik van ja als m'n buuf knoflook staat aan te fruiten ruik ik dat ook. Of als ze spruitjes kookt hangt die lucht ook bij m'n voordeur. Ga heen jij met je onzin.
Ik zou puur uit dwarsigheid kilowijze trassie gaan gebruiken
pi_152647751
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 12:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik zou puur uit dwarsigheid kilowijze trassie gaan gebruiken
Doe ik ook! ( trassi in de nasi adoe)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')