Leuk, een potje voetballenquote:BREDA - De spelers van de Bredase voetbalclub Advendo moesten zondag het veld af rennen, omdat er een horde agressieve Barça-supporters achter hen aan kwam. Dat meldt BN DeStem. Ze hadden net met succes gespeeld om de periodetitel in de vierde klasse D. Na de wedstrijd renden zeker honderd supporters van Barça het veld op.
“Ze begonnen een klopjacht tegen iedereen van Advendo”, zo zei trainer Piet van Duuren van Advendo. De trainer laat weten dat de KNVB nu verder gaat onderzoeken of de vechtpartij nog een staartje krijgt.
Hoeveel supporters?
Over het aantal bestaat wat discussie. Volgens een speler van Barça waren het er een stuk minder; slechts zeven. Wie de video van BN/De Stem bekijkt die van het tumult is gemaakt, telt er wel wat meer dan zeven.
Twee van de spelers van Advendo raakten volgens de trainer van die club gewond. De een hield een blauw oog over aan het geweld en de ander heeft een dikke bult achter zijn oor.
Vaker problemen bij Barça
Het is niet de eerste keer dat Barça betrokken is bij geweld op het veld. Nog geen half jaar geleden ging het ook mis.
De nieuwswaarde is nihil. Niet dat het niet vervelend of erg is, maar we zijn er inmiddels aan gewend. Het gaat om de haverklap zo. En nu ken ik deze Bredase clubs niet, maar 8 van de 10 keer zijn allochtonen oververtegenwoordigd in dit soort knokpartijen.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 03:09 schreef deadprez het volgende:
Regionale vechtpartijen schijnen niet nieuwswaardig te zijn hier.
Goed idee. Het ligt natuurlijk allemaal de sportwethouder. Het ligt niet aan spelers en supporters zelf.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 03:27 schreef dekatophetspek het volgende:
[..]
Boos worden op de sportwethouder?
Fixed.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 03:19 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De nieuwswaarde is nihil. Niet dat het niet vervelend of erg is, maar we zijn er inmiddels aan gewend. Het gaat om de haverklap zo. En nu ken ik deze Bredase clubs niet, maar 8 van de 10 keer zijn allochtonen Marokkanen oververtegenwoordigd in dit soort knokpartijen.
Wat wil je eraan doen?
moslims he, altijd schuld ander.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 03:38 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Goed idee. Het ligt natuurlijk allemaal de sportwethouder. Het ligt niet aan spelers en supporters zelf.
helemaal omdat het een mocroclub isquote:Op zaterdag 16 mei 2015 02:30 schreef leolinedance het volgende:
http://www.omroepbrabant.(...)%C3%A7a+[VIDEO].aspx
[..]
Leuk, een potje voetballenWat een aparte naam ook voor een Nederlandse voetbalclub...
http://www.bndestem.nl/re(...)twethouder-1.4925196quote:Bredase voetbalclub Barça boos na uitspraken sportwethouder
BERBERAAPGEBERGTE - De Bredase voetbalclub Barca is boos op sportwethouder Bernie van den Berg. ,,Hij misbruikt onze financiële situatie", zegt bestuurslid Hassan Lammou. Lammou doelt op de uitspraken die Van den Berg deed na de ongeregeldheden die zich afgelopen zondag voordeden in de thuiswedstrijd van Barça tegen Advendo.
Tientallen toeschouwers stormden toen het veld op en deelden rake klappen uit aan spelers van Advendo.
De sportwethouder noemde het incident 'totaal onacceptabel' en herinnerde Barça fijntjes aan de achterstand die de club heeft bij het aflossen van de huur. ,,We kunnen een huurder weigeren als die zich niet weet te gedragen'', klonk het dreigend.
Lammou daarover: ,,Het is in de eerste plaats al ongepast dat een wethouder onze financiële problemen naar buiten brengt. Dat hoort niet. Maar wat we nog veel erger vinden is dat hij dit aangrijpt om ons klaarblijkelijk aan te willen pakken. Hij misbruikt onze financiële situatie."
Barca zou bij de gemeente een huurachterstand van - beweert Lammou - 'een paar duizend euro' hebben. ,,Over de aflossing daarvan hebben we een paar jaar geleden afspraken gemaakt en die komen we netjes na."
Van den Berg was vrijdag de hele dag niet voor commentaar bereikbaar.
De KNVB die onderzoek heeft ingesteld naar de ongeregeldheden rond Barça-Advendo houdt komende dinsdag een mondelinge zitting over de gebeurtenissen. Een dag later komt de bond met haar oordeel.
Voetbal verbieden.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 03:19 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De nieuwswaarde is nihil. Niet dat het niet vervelend of erg is, maar we zijn er inmiddels aan gewend. Het gaat om de haverklap zo. En nu ken ik deze Bredase clubs niet, maar 8 van de 10 keer zijn allochtonen oververtegenwoordigd in dit soort knokpartijen.
Wat wil je eraan doen?
Goh, een Mocro is boos. Verrassend. Ook ligt het aan een ander. Verrassend.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 06:02 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
http://www.bndestem.nl/re(...)twethouder-1.4925196
Maar... maar... Misschien... is het... wel.... RACISME!!!!!
Ach, pluspunt is in ieder geval wel dat het maar enkele spelers waren die het veld bestormden.
Haha ook echt die 50 jarige huishoudbeurs bezoekster die nog even een sprintje trekt om er 1 op zn bek te gaan slaanquote:Op zaterdag 16 mei 2015 06:02 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
http://www.bndestem.nl/re(...)twethouder-1.4925196
Maar... maar... Misschien... is het... wel.... RACISME!!!!!
Ach, pluspunt is in ieder geval wel dat het maar enkele spelers waren die het veld bestormden.
Op vele nieuwssites te lezen, maar op Fok! niet belangrijk genoeg?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 03:09 schreef deadprez het volgende:
Regionale vechtpartijen schijnen niet nieuwswaardig te zijn hier.
Lijkt me eerder dat haar zoon daar rondloopt en ze die wil beschermen. Moederlijk instinct e.d. Maar ik kan er naast zitten.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 09:02 schreef Faltaux het volgende:
[..]
Haha ook echt die 50 jarige huishoudbeurs bezoekster die nog even een sprintje trekt om er 1 op zn bek te gaan slaan
Voetbal = Brabant?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 10:58 schreef gelly het volgende:
Ik zie weer 2 overeenkomsten:voetbal en brabant.
Als je dat vindt moet je dat zeggen. Nu ziet het er wat dom uit.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 11:44 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee,de 2 zaken apart zijn al kwaadaardig,samen een explosieve combi.
Ik pleit liever voor strafrechtelijke vervolging van daders voor openlijke geweldpleging en voor levenslange schorsing van spelers die aan de gevechten meedoen.quote:
Wat raar, ik zie drie overeenkomsten: voetbal, allochtonen en kop-in-het-zand-stekers.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 10:58 schreef gelly het volgende:
Ik zie weer 2 overeenkomsten:voetbal en brabant.
Dat zoiets überhaupt kanquote:Op zaterdag 16 mei 2015 12:55 schreef Sapstengel het volgende:
Is Barça niet die club waar geen autochtonen bij mogen?
Ik vroeg een paar jaar geleden aan twee Marokkanen of ze het ook zo jammer vonden dat hun club naar de klote was gegaan en dat het niet jammer was dat hun clubhuis werd gesloten. Het lag aan de burgemeester.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 03:38 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Goed idee. Het ligt natuurlijk allemaal de sportwethouder. Het ligt niet aan spelers en supporters zelf.
Verbaast me niet. Het ligt altijd aan anderen, namelijk.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 14:52 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik vroeg een paar jaar geleden aan twee Marokkanen of ze het ook zo jammer vonden dat hun club naar de klote was gegaan en dat het niet jammer was dat hun clubhuis werd gesloten. Het lag aan de burgemeester.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben inmiddels overleden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |