 
		 
			 
			
			
			brrr.. ik heb hier american mcgee's alice retail liggen, die is volledig nederlandsquote:Op zondag 17 mei 2015 13:10 schreef Geralt het volgende:
Waar ik mij het meest aan erger zijn games met een compleet Nederlands menu en Nederlandse ondertitels
 
											 
			 
			
			
			Dat soort games speel ik uit principe niet. Voor mij MOET een game volledig in het Engels zijn. Anders vind ik er op voorhand al geen flikker aanquote:Op zondag 17 mei 2015 13:11 schreef mschol het volgende:
[..]
brrr.. ik heb hier american mcgee's alice retail liggen, die is volledig nederlands
 
											 
			 
			
			
			Hierquote:

 
											 
			 
			
			
			vroegah wilde ik perse dat spel hebben, en toen vond ik het ook minder storend.. tegenwoordig vind ik het bloed irritant..quote:Op zondag 17 mei 2015 13:12 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat soort games speel ik uit principe niet. Voor mij MOET een game volledig in het Engels zijn. Anders vind ik er op voorhand al geen flikker aan
niet dat ik mij kan herinnerenquote:
 
			 
			
			
			volgende week amd driver voor W3twitter:amd_roy twitterde op zaterdag 16-05-2015 om 15:21:26@Diablotex12 @AMDRadeon next week.
reageer retweet
 
			 
			
			
			Games in Canada bestellen... je krijgt daar wat wij hier de limited edition noemen voor minder dan de prijs van de normale versie hier en vaak maanden eerder dan dat het hier uit komt. En die versie heeft dan vaak een art work boek of audio cd erbij.quote:Op zondag 17 mei 2015 01:45 schreef Geralt het volgende:
[..]
Tegenwoordig heb ik het idee dat een boekje wat gewoon tof is om door te nemen tijdens de installatie alleen nog maar bij veel te dure collector edities zit ofzo
 
			 
			
			
			Eens kijken als ik hem uit de VS kan meebrengen volgende week. Als er geen regiolock op zit tenminste.quote:Op zondag 17 mei 2015 13:51 schreef wdn het volgende:
[..]
Games in Canada bestellen... je krijgt daar wat wij hier de limited edition noemen voor minder dan de prijs van de normale versie hier en vaak maanden eerder dan dat het hier uit komt. En die versie heeft dan vaak een art work boek of audio cd erbij.
 
			 
			
			
			Geen regio lock op ps3 en ps4 gamesquote:Op zondag 17 mei 2015 14:24 schreef Jump het volgende:
[..]
Eens kijken als ik hem uit de VS kan meebrengen volgende week. Als er geen regiolock op zit tenminste.
 
											 
			 
			
			
			En de pc?quote:
 
											 
			 
			
			
			gezien het vermoeden bestaat dat de boel via gog.com gaat: ook geen beperkingen zover ik weet..quote:
 
			 
			
			
			W3 PC gaat of via steam of gog ja.quote:Op zondag 17 mei 2015 14:41 schreef mschol het volgende:
[..]
gezien het vermoeden bestaat dat de boel via gog.com gaat: ook geen beperkingen zover ik weet..
 
			 
			
			
			Ik heb ze nog...quote:Op zondag 17 mei 2015 13:10 schreef mschol het volgende:
[..]
ik ben met computers opgegroeid (commodore 64, dos en windows 3.11 enzo) en zodoende dus met engels "opgegroeid"
 
			 
			
			
			gezien CDPR GoG heeft overgenomen lijkt het allesinds logischer dat je daar moet registreren voor updates enzoquote:

de C64 staat hier ook nog in de kast, volgens mij incl printer..quote:Op zondag 17 mei 2015 15:02 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Ik heb ze nog...
De C64 met cassette en de grote floppydisk
Amiga 500 en de Amiga 1200
 
			 
			
			
			Elf-tuig.quote:Op zondag 17 mei 2015 15:08 schreef JaqenHghar het volgende:
Zo Witcher 2 uitgespeeld. Deze keer met Iorveth mee gegaan.
 
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			De day 1 patch voor PC is toch niet uit? Volgens mij zaten daarin grafische verbeteringen.quote:
 
			 
			
			
			Zelfs op low ziet het er eigenlijk nog best goed uit.quote:
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Hopelijk valt het mee. Op al die youtubefilmpjes zie je dat soort verschillen toch amper vanwege slect beeld enzo.quote:Op zondag 17 mei 2015 20:07 schreef Smoofie het volgende:
Denk dat CDPR dinsdag heel wat uit te leggen heeft als duidelijk wordt dat ultra op PC zelfde is als ps4..... 980 alleen is al 3x sterker dan een ps4. Maarja. Downgradegate inc.
 
											 
			 
			
			
			Nee valt niet mee. Verschillende PC review sites hebben de PC Ultra gepatched vergeleken met PS4. Zo goed als hetzelfse en bij lange na niet zoals 2014. Echt een groot verschil.quote:Op zondag 17 mei 2015 20:13 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hopelijk valt het mee. Op al die youtubefilmpjes zie je dat soort verschillen toch amper vanwege slect beeld enzo.
En als het tegenvalt dan zullen ze ongetwijfeld bekend maken dat er een enhanced edition gaat komen met hogere resolutie textures.
En als zelfs dat niet is dan kunnen we zelf naar alle waarschijnlijkheid in de ini's nog een shitload aanzetten die ingame niet in te schakelen is. Dat was bij deel 2 destijds ook en daarvan zeiden ze achteraf dat die opties er wel waren maar veel te zwaar waren en geen enkele pc kon dat op de launch trekken.
Hoe dan ook heb ik er godnondeju zin in; downgrade of niet.
 
			 
			
			
			Als ze dat een beetje netjes doen, krijg je die update gratis.quote:Op zondag 17 mei 2015 20:13 schreef Geralt het volgende:
En als het tegenvalt dan zullen ze ongetwijfeld bekend maken dat er een enhanced edition gaat komen met hogere resolutie textures.
 
   
   
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Linkjes bittequote:Op zondag 17 mei 2015 20:21 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Nee valt niet mee. Verschillende PC review sites hebben de PC Ultra gepatched vergeleken met PS4. Zo goed als hetzelfse en bij lange na niet zoals 2014. Echt een groot verschil.
 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Daar gaat mijn nog te kopen 290x vast wel van zwetenquote:The Witcher 3 – XML Will Let You Enable Sharpening – “Uber” Terrain, Textures & LOD Options Found
The GOG version of The Witcher 3 is available for pre-loading, and some users found the XML options via which PC gamers will be – most probably – able to tweak the game’s graphics settings. Via the game’s XML files, PC gamers can enable the Sharpening filter (that was used in most early screenshots). Not only that, but there is an “Uber” quality for a lot of graphics options (including the game’s Terrain, Textures and LOD settings).
As we can see, the game comes with Low, Medium, High and Uber settings for a variety of options. The game will feature “Uber” textures that will be 2048×2048 in size. Moreover, Grass Density can also be increased to “Uber” quality, as well as Foliage Visibility, Shadow distance scaling and Water tessellation. Moreover, the game will support NVIDIA’s HBAO technique.
Kudos to our reader ‘beq-beq’ for informing us.
Here are the most important XML configs. You can visit The Witcher 3’s forum for the complete list of XML configs available in the game.
Postprocess.xml
Fullscreen / Window Mode
Gamma
AllowBloom
AllowShafts
AllowAntialias
AllowBlur
AllowDOF
AllowCutsceneDOF
AllowVignette
AllowSharpen
Virtual_SSAOSolution
AllowMSAA
AllowMotionBlur
AllowFog
AllowChromaticAberration
Rendering.xml
Vysnc
Hairworks
Shadows
Terrain
Water Quality
Grass
textures
foliage_visibility
level_of_detail
Shadow distance scaling
<Option id=”3″ displayName=”uber”>
<Entry varId=”CascadeShadowFadeTreshold” value=”1.0″/>
<Entry varId=”CascadeShadowDistanceScale0″ value=”1.0″/>
<Entry varId=”CascadeShadowDistanceScale1″ value=”1.0″/>
<Entry varId=”CascadeShadowDistanceScale2″ value=”1.5″/>
<Entry varId=”CascadeShadowDistanceScale3″ value=”1.5″/>
<Entry varId=”CascadeShadowQuality” value=”1″/>
<Entry varId=”CascadeShadowmapSize” value=”3072″/>
<Entry varId=”MaxCascadeCount” value=”4″/>
<Entry varId=”MaxTerrainShadowAtlasCount” value=”4″/>
<Entry varId=”MaxCubeShadowSize” value=”512″/>
<Entry varId=”MaxSpotShadowSize” value=”512″/>
<Entry overrideGroup=”Rendering/SpeedTree” varId=”FoliageShadowDistanceScale” value=”54.0″/>
</Option>
Water tessellation
<Var id=”Virtual_WaterOptionVar” displayName=”water_quality” displayType=”OPTIONS” tags=”refreshEngine”>
<OptionsArray>
<Option id=”0″ displayName=”low”>
<Entry varId=”GlobalOceanTesselationFactor” value=”8″/>
</Option>
<Option id=”1″ displayName=”medium”>
<Entry varId=”GlobalOceanTesselationFactor” value=”16″/>
</Option>
<Option id=”2″ displayName=”high”>
<Entry varId=”GlobalOceanTesselationFactor” value=”32″/>
</Option>
<Option id=”3″ displayName=”uber”>
<Entry varId=”GlobalOceanTesselationFactor” value=”64″/>
</Option>
</OptionsArray>
</Var>
Grass density
<OptionsArray>
<Option id=”0″ displayName=”low”>
<Entry varId=”GrassDensity” value=”1400.0″/>
</Option>
<Option id=”1″ displayName=”medium”>
<Entry varId=”GrassDensity” value=”1600.0″/>
</Option>
<Option id=”2″ displayName=”high”>
<Entry varId=”GrassDensity” value=”2000.0″/>
</Option>
<Option id=”3″ displayName=”uber”>
<Entry varId=”GrassDensity” value=”2400.0″/>
</Option>
</OptionsArray>
Textures
<Option id=”3″ displayName=”uber”>
<Entry overrideGroup=”TextureStreaming” varId=”MaxResidentMipMap” value=”6″/>
<Entry varId=”MaxTextureSize” value=”2048″/>
<Entry varId=”MaxAtlasTextureSize” value=”2048″/>
<Entry varId=”TextureDownscale” value=”0″/>
<Entry varId=”DetailTextureDownscale” value=”0″/>
<Entry varId=”AtlasTextureDownscale” value=”0″/>
<Entry varId=”TextureMemoryBudget” value=”800″/>
<Entry varId=”TextureMemoryGUIBudget” value=”80″/>
<Entry varId=”TextureTimeBudget” value=”10″/>
<Entry varId=”TextureInFlightBudget” value=”128″/>
</Option>
Foliage Visibility
<Option id=”3″ displayName=”uber”>
<Entry overrideGroup=”Foliage” varId=”MaxVisibilityDepth” value=”24″/>
</Option>
LOD
<Option id=”3″ displayName=”uber”>
<Entry overrideGroup=”LevelOfDetail” varId=”DecalsHideDistance” value=”80″/>
</Option>
Terrain options
<Option id=”0″ displayName=”low”>
<Entry varId=”TerrainErrorMetricMultiplier” value=”30″/>
<Entry varId=”TerrainScreenSpaceErrorThreshold” value=”4.0″/>
</Option>
<Option id=”1″ displayName=”medium”>
<Entry varId=”TerrainErrorMetricMultiplier” value=”20″/>
<Entry varId=”TerrainScreenSpaceErrorThreshold” value=”3.0″/>
</Option>
<Option id=”2″ displayName=”high”>
<Entry varId=”TerrainErrorMetricMultiplier” value=”10″/>
<Entry varId=”TerrainScreenSpaceErrorThreshold” value=”2.0″/>
</Option>
<Option id=”3″ displayName=”uber”>
<Entry varId=”TerrainErrorMetricMultiplier” value=”6″/>
<Entry varId=”TerrainScreenSpaceErrorThreshold” value=”1.6″/>
</Option>
Post-Processing presets in-depth
<Preset id=”0″ displayName=”low”>
<Entry varId=”AllowBloom” value=”true”/>
<Entry varId=”AllowShafts” value=”false”/>
<Entry varId=”AllowAntialias” value=”false”/>
<Entry varId=”AllowBlur” value=”false”/>
<Entry varId=”AllowDOF” value=”false”/>
<Entry varId=”AllowCutsceneDOF” value=”true”/>
<Entry varId=”AllowVignette” value=”true”/>
<Entry varId=”AllowSharpen” value=”false”/>
<Entry varId=”Virtual_SSAOSolution” value=”0″/>
<Entry varId=”AllowMotionBlur” value=”false”/>
<Entry varId=”AllowFog” value=”true”/>
<Entry varId=”AllowChromaticAberration” value=”false”/>
</Preset>
<Preset id=”1″ displayName=”medium”>
<Entry varId=”AllowBloom” value=”true”/>
<Entry varId=”AllowShafts” value=”false”/>
<Entry varId=”AllowAntialias” value=”false”/>
<Entry varId=”AllowBlur” value=”true”/>
<Entry varId=”AllowDOF” value=”false”/>
<Entry varId=”AllowCutsceneDOF” value=”true”/>
<Entry varId=”AllowVignette” value=”true”/>
<Entry varId=”AllowSharpen” value=”false”/>
<Entry varId=”Virtual_SSAOSolution” value=”1″/>
<Entry varId=”AllowMotionBlur” value=”false”/>
<Entry varId=”AllowFog” value=”true”/>
<Entry varId=”AllowChromaticAberration” value=”false”/>
</Preset>
<Preset id=”2″ displayName=”high”>
<Entry varId=”AllowBloom” value=”true”/>
<Entry varId=”AllowShafts” value=”true”/>
<Entry varId=”AllowAntialias” value=”true”/>
<Entry varId=”AllowBlur” value=”true”/>
<Entry varId=”AllowDOF” value=”true”/>
<Entry varId=”AllowCutsceneDOF” value=”true”/>
<Entry varId=”AllowVignette” value=”true”/>
<Entry varId=”AllowSharpen” value=”true”/>
<Entry varId=”Virtual_SSAOSolution” value=”1″/>
<Entry varId=”AllowMotionBlur” value=”true”/>
<Entry varId=”AllowFog” value=”true”/>
<Entry varId=”AllowChromaticAberration” value=”true”/>
</Preset>
</PresetsArray>
Rendering presets in-depth
<Preset id=”0″ displayName=”low”>
<Entry varId=”Virtual_TexturesOptionVar” value=”0″/>
<Entry varId=”Virtual_LevelOfDetailOptionVar” value=”0″/>
<Entry varId=”Virtual_WaterOptionVar” value=”0″/>
<Entry varId=”Virtual_TerrainOptionVar” value=”0″/>
<Entry varId=”Virtual_ShadowsOptionVar” value=”0″/>
<Entry varId=”UseHairWorks” value=”false”/>
<Entry varId=”Virtual_GrassOptionVar” value=”0″/>
<Entry varId=”Virtual_FoliageVisibility” value=”0″/>
</Preset>
<Preset id=”1″ displayName=”medium”>
<Entry varId=”Virtual_TexturesOptionVar” value=”1″/>
<Entry varId=”Virtual_LevelOfDetailOptionVar” value=”1″/>
<Entry varId=”Virtual_WaterOptionVar” value=”1″/>
<Entry varId=”Virtual_TerrainOptionVar” value=”1″/>
<Entry varId=”Virtual_ShadowsOptionVar” value=”1″/>
<Entry varId=”UseHairWorks” value=”false”/>
<Entry varId=”Virtual_GrassOptionVar” value=”1″/>
<Entry varId=”Virtual_FoliageVisibility” value=”1″/>
</Preset>
<Preset id=”2″ displayName=”high”>
<Entry varId=”Virtual_TexturesOptionVar” value=”2″/>
<Entry varId=”Virtual_LevelOfDetailOptionVar” value=”2″/>
<Entry varId=”Virtual_WaterOptionVar” value=”2″/>
<Entry varId=”Virtual_TerrainOptionVar” value=”2″/>
<Entry varId=”Virtual_ShadowsOptionVar” value=”2″/>
<Entry varId=”UseHairWorks” value=”false”/>
<Entry varId=”Virtual_GrassOptionVar” value=”2″/>
<Entry varId=”Virtual_FoliageVisibility” value=”2″/>
</Preset>
<Preset id=”3″ displayName=”uber”>
<Entry varId=”Virtual_TexturesOptionVar” value=”3″/>
<Entry varId=”Virtual_LevelOfDetailOptionVar” value=”3″/>
<Entry varId=”Virtual_WaterOptionVar” value=”3″/>
<Entry varId=”Virtual_TerrainOptionVar” value=”3″/>
<Entry varId=”Virtual_ShadowsOptionVar” value=”3″/>
<Entry varId=”UseHairWorks” value=”true”/>
<Entry varId=”Virtual_GrassOptionVar” value=”3″/>
<Entry varId=”Virtual_FoliageVisibility” value=”3″/>
</Preset>
More extras
AllowSharpen=false
TextureMipBias=0

 
											 
			 
			
			
			Finale pc version ja jaquote:
 
			 
			
			
			Die is al uit.quote:Op zondag 17 mei 2015 21:26 schreef Beach het volgende:
[..]
Finale pc version ja ja
Terwijl de day1 patch nog moet komen
 
			 
			
			
			Maar weet je zeker dat die screenshot er mee is genomen? En ik vind dat je het zelf moet ervaren ipv al die speculatiesquote:
 
											 
			 
			
			
			kutten in ini's klinkt als beroerde console portquote:Op zondag 17 mei 2015 21:16 schreef Geralt het volgende:
Ik maak me al geen zorgen meer over een downgrade:
[..]
Daar gaat mijn nog te kopen 290x vast wel van zweten
Gewoon ini's klooien dus. Heerlijk
 
			 
			
			
			Juist niet! Deel 2 had ook een hoop ini settings die hem ver voorbij de max settings ingame kon tillen en deel 2 is pas later geport naar de consolesquote:Op zondag 17 mei 2015 21:44 schreef mschol het volgende:
[..]
kutten in ini's klinkt als beroerde console port
 
											 
			 
			
			
			Lijkt mij dat het meer om stabiliteit gaatquote:Op zondag 17 mei 2015 21:50 schreef Geralt het volgende:
[..]
Juist niet! Deel 2 had ook een hoop ini settings die hem ver voorbij de max settings ingame kon tillen en deel 2 is pas later geport naar de consoles
 
			 
			
			
			Ik vertrouw een (grote) duitse PC hardware site welquote:Op zondag 17 mei 2015 21:42 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Maar weet je zeker dat die screenshot er mee is genomen? En ik vind dat je het zelf moet ervaren ipv al die speculaties
 
											 
			 
			
			
			Ben echt benieuwd hoe mijn cpu het doetquote:Op zondag 17 mei 2015 21:58 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ik vertrouw een (grote) duitse PC hardware site wel
 
											 
			 
			
			
			Aldus iemand van CDPRquote:We never switched the textures. On pc, you now have the option to activate "Ultra" quality textures with the full resolution. However, the difference that many people see with new and old footage was a strong sharpening filter in 2013 that looks awesome on screenshots and in short videos, but strains the eyes after a short while if there is a lot of movement (leaves and grass swaying in the wind as an example). That's why it was decided to tone that effect down.
However, people who really want to have it can of course use the Redkit to change the environment settings. It's just a matter of taste.
 
											 
			 
			
			
			 
  
			 
			
			
			Kennelijk. Er is wel een optie van sharpening (die in die IGN video met die gast van CDPR erbij uit stond), maar ook met aan zou het dus minder zijn dan die versie van 2013. Die is ook wel erg, dus ik kan me het goed voorstellen dat het too much is om echt mee te spelenquote:Op zondag 17 mei 2015 22:34 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Was dus niet stabiliteit maar anti eye bleeding
 
											 
			 
			
			
			Maar ook vergeleken met december 2014 gameplay is het minder. De uitstel was toen volgens hun alleen bug fixes en met die sharpening worden gebouwen,gras enz niet oppeens veeel mooier en meer tesselated.quote:Op zondag 17 mei 2015 22:36 schreef Geralt het volgende:
[..]
Kennelijk. Er is wel een optie van sharpening (die in die IGN video met die gast van CDPR erbij uit stond), maar ook met aan zou het dus minder zijn dan die versie van 2013. Die is ook wel erg, dus ik kan me het goed voorstellen dat het too much is om echt mee te spelen
 
			 
			
			
			
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |