abonnement Unibet Coolblue
  zondag 17 mei 2015 @ 20:32:23 #176
369251 Geralt
of Rivia
pi_152690365
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 20:21 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Nee valt niet mee. Verschillende PC review sites hebben de PC Ultra gepatched vergeleken met PS4. Zo goed als hetzelfse en bij lange na niet zoals 2014. Echt een groot verschil.
Linkjes bitte :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zondag 17 mei 2015 @ 20:46:19 #177
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_152691196
AFCA
Qui audet adipiscitur
  zondag 17 mei 2015 @ 20:47:25 #178
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_152691258






AFCA
Qui audet adipiscitur
  zondag 17 mei 2015 @ 20:48:13 #179
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_152691307
Ook vergeleken met die 35 min gameplay trailer is het stukken minder. Zijn wat duitse review sites ff jijken.

http://www.pcgameshardwar(...)Screenshots-1159185/

Dat is 1 waren nog wat andere. Lees dit topic maar eens door.

http://forums.cdprojektre(...)ce-downgraded/page16
AFCA
Qui audet adipiscitur
  zondag 17 mei 2015 @ 20:55:52 #180
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_152691726
AFCA
Qui audet adipiscitur
  Eindredactie Games zondag 17 mei 2015 @ 21:01:12 #181
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_152692037
Fuck die graphics.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  zondag 17 mei 2015 @ 21:04:52 #182
369251 Geralt
of Rivia
pi_152692219
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Eindredactie Games zondag 17 mei 2015 @ 21:08:27 #183
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_152692391
Nope, werkt gewoon?
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  zondag 17 mei 2015 @ 21:09:29 #184
369251 Geralt
of Rivia
pi_152692445
Nu wel weer. Net niet.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zondag 17 mei 2015 @ 21:12:53 #185
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_152692643
Ik zie het morgen wel :W
  zondag 17 mei 2015 @ 21:16:53 #186
369251 Geralt
of Rivia
pi_152692884
Ik maak me al geen zorgen meer over een downgrade:

quote:
The Witcher 3 – XML Will Let You Enable Sharpening – “Uber” Terrain, Textures & LOD Options Found
The GOG version of The Witcher 3 is available for pre-loading, and some users found the XML options via which PC gamers will be – most probably – able to tweak the game’s graphics settings. Via the game’s XML files, PC gamers can enable the Sharpening filter (that was used in most early screenshots). Not only that, but there is an “Uber” quality for a lot of graphics options (including the game’s Terrain, Textures and LOD settings).

As we can see, the game comes with Low, Medium, High and Uber settings for a variety of options. The game will feature “Uber” textures that will be 2048×2048 in size. Moreover, Grass Density can also be increased to “Uber” quality, as well as Foliage Visibility, Shadow distance scaling and Water tessellation. Moreover, the game will support NVIDIA’s HBAO technique.

Kudos to our reader ‘beq-beq’ for informing us.

Here are the most important XML configs. You can visit The Witcher 3’s forum for the complete list of XML configs available in the game.

Postprocess.xml

Fullscreen / Window Mode
Gamma
AllowBloom
AllowShafts
AllowAntialias
AllowBlur
AllowDOF
AllowCutsceneDOF
AllowVignette
AllowSharpen
Virtual_SSAOSolution
AllowMSAA
AllowMotionBlur
AllowFog
AllowChromaticAberration

Rendering.xml

Vysnc
Hairworks
Shadows
Terrain
Water Quality
Grass
textures
foliage_visibility
level_of_detail

Shadow distance scaling

<Option id=”3″ displayName=”uber”>
<Entry varId=”CascadeShadowFadeTreshold” value=”1.0″/>
<Entry varId=”CascadeShadowDistanceScale0″ value=”1.0″/>
<Entry varId=”CascadeShadowDistanceScale1″ value=”1.0″/>
<Entry varId=”CascadeShadowDistanceScale2″ value=”1.5″/>
<Entry varId=”CascadeShadowDistanceScale3″ value=”1.5″/>
<Entry varId=”CascadeShadowQuality” value=”1″/>
<Entry varId=”CascadeShadowmapSize” value=”3072″/>
<Entry varId=”MaxCascadeCount” value=”4″/>
<Entry varId=”MaxTerrainShadowAtlasCount” value=”4″/>
<Entry varId=”MaxCubeShadowSize” value=”512″/>
<Entry varId=”MaxSpotShadowSize” value=”512″/>
<Entry overrideGroup=”Rendering/SpeedTree” varId=”FoliageShadowDistanceScale” value=”54.0″/>
</Option>

Water tessellation

<Var id=”Virtual_WaterOptionVar” displayName=”water_quality” displayType=”OPTIONS” tags=”refreshEngine”>
<OptionsArray>
<Option id=”0″ displayName=”low”>
<Entry varId=”GlobalOceanTesselationFactor” value=”8″/>
</Option>
<Option id=”1″ displayName=”medium”>
<Entry varId=”GlobalOceanTesselationFactor” value=”16″/>
</Option>
<Option id=”2″ displayName=”high”>
<Entry varId=”GlobalOceanTesselationFactor” value=”32″/>
</Option>
<Option id=”3″ displayName=”uber”>
<Entry varId=”GlobalOceanTesselationFactor” value=”64″/>
</Option>
</OptionsArray>
</Var>

Grass density

<OptionsArray>
<Option id=”0″ displayName=”low”>
<Entry varId=”GrassDensity” value=”1400.0″/>
</Option>
<Option id=”1″ displayName=”medium”>
<Entry varId=”GrassDensity” value=”1600.0″/>
</Option>
<Option id=”2″ displayName=”high”>
<Entry varId=”GrassDensity” value=”2000.0″/>
</Option>
<Option id=”3″ displayName=”uber”>
<Entry varId=”GrassDensity” value=”2400.0″/>
</Option>
</OptionsArray>

Textures

<Option id=”3″ displayName=”uber”>
<Entry overrideGroup=”TextureStreaming” varId=”MaxResidentMipMap” value=”6″/>
<Entry varId=”MaxTextureSize” value=”2048″/>
<Entry varId=”MaxAtlasTextureSize” value=”2048″/>
<Entry varId=”TextureDownscale” value=”0″/>
<Entry varId=”DetailTextureDownscale” value=”0″/>
<Entry varId=”AtlasTextureDownscale” value=”0″/>
<Entry varId=”TextureMemoryBudget” value=”800″/>
<Entry varId=”TextureMemoryGUIBudget” value=”80″/>
<Entry varId=”TextureTimeBudget” value=”10″/>
<Entry varId=”TextureInFlightBudget” value=”128″/>
</Option>

Foliage Visibility

<Option id=”3″ displayName=”uber”>
<Entry overrideGroup=”Foliage” varId=”MaxVisibilityDepth” value=”24″/>
</Option>

LOD

<Option id=”3″ displayName=”uber”>
<Entry overrideGroup=”LevelOfDetail” varId=”DecalsHideDistance” value=”80″/>
</Option>

Terrain options

<Option id=”0″ displayName=”low”>
<Entry varId=”TerrainErrorMetricMultiplier” value=”30″/>
<Entry varId=”TerrainScreenSpaceErrorThreshold” value=”4.0″/>
</Option>
<Option id=”1″ displayName=”medium”>
<Entry varId=”TerrainErrorMetricMultiplier” value=”20″/>
<Entry varId=”TerrainScreenSpaceErrorThreshold” value=”3.0″/>
</Option>
<Option id=”2″ displayName=”high”>
<Entry varId=”TerrainErrorMetricMultiplier” value=”10″/>
<Entry varId=”TerrainScreenSpaceErrorThreshold” value=”2.0″/>
</Option>
<Option id=”3″ displayName=”uber”>
<Entry varId=”TerrainErrorMetricMultiplier” value=”6″/>
<Entry varId=”TerrainScreenSpaceErrorThreshold” value=”1.6″/>
</Option>

Post-Processing presets in-depth

<Preset id=”0″ displayName=”low”>
<Entry varId=”AllowBloom” value=”true”/>
<Entry varId=”AllowShafts” value=”false”/>
<Entry varId=”AllowAntialias” value=”false”/>
<Entry varId=”AllowBlur” value=”false”/>
<Entry varId=”AllowDOF” value=”false”/>
<Entry varId=”AllowCutsceneDOF” value=”true”/>
<Entry varId=”AllowVignette” value=”true”/>
<Entry varId=”AllowSharpen” value=”false”/>
<Entry varId=”Virtual_SSAOSolution” value=”0″/>
<Entry varId=”AllowMotionBlur” value=”false”/>
<Entry varId=”AllowFog” value=”true”/>
<Entry varId=”AllowChromaticAberration” value=”false”/>
</Preset>
<Preset id=”1″ displayName=”medium”>
<Entry varId=”AllowBloom” value=”true”/>
<Entry varId=”AllowShafts” value=”false”/>
<Entry varId=”AllowAntialias” value=”false”/>
<Entry varId=”AllowBlur” value=”true”/>
<Entry varId=”AllowDOF” value=”false”/>
<Entry varId=”AllowCutsceneDOF” value=”true”/>
<Entry varId=”AllowVignette” value=”true”/>
<Entry varId=”AllowSharpen” value=”false”/>
<Entry varId=”Virtual_SSAOSolution” value=”1″/>
<Entry varId=”AllowMotionBlur” value=”false”/>
<Entry varId=”AllowFog” value=”true”/>
<Entry varId=”AllowChromaticAberration” value=”false”/>
</Preset>
<Preset id=”2″ displayName=”high”>
<Entry varId=”AllowBloom” value=”true”/>
<Entry varId=”AllowShafts” value=”true”/>
<Entry varId=”AllowAntialias” value=”true”/>
<Entry varId=”AllowBlur” value=”true”/>
<Entry varId=”AllowDOF” value=”true”/>
<Entry varId=”AllowCutsceneDOF” value=”true”/>
<Entry varId=”AllowVignette” value=”true”/>
<Entry varId=”AllowSharpen” value=”true”/>
<Entry varId=”Virtual_SSAOSolution” value=”1″/>
<Entry varId=”AllowMotionBlur” value=”true”/>
<Entry varId=”AllowFog” value=”true”/>
<Entry varId=”AllowChromaticAberration” value=”true”/>
</Preset>
</PresetsArray>

Rendering presets in-depth

<Preset id=”0″ displayName=”low”>
<Entry varId=”Virtual_TexturesOptionVar” value=”0″/>
<Entry varId=”Virtual_LevelOfDetailOptionVar” value=”0″/>
<Entry varId=”Virtual_WaterOptionVar” value=”0″/>
<Entry varId=”Virtual_TerrainOptionVar” value=”0″/>
<Entry varId=”Virtual_ShadowsOptionVar” value=”0″/>
<Entry varId=”UseHairWorks” value=”false”/>
<Entry varId=”Virtual_GrassOptionVar” value=”0″/>
<Entry varId=”Virtual_FoliageVisibility” value=”0″/>
</Preset>
<Preset id=”1″ displayName=”medium”>
<Entry varId=”Virtual_TexturesOptionVar” value=”1″/>
<Entry varId=”Virtual_LevelOfDetailOptionVar” value=”1″/>
<Entry varId=”Virtual_WaterOptionVar” value=”1″/>
<Entry varId=”Virtual_TerrainOptionVar” value=”1″/>
<Entry varId=”Virtual_ShadowsOptionVar” value=”1″/>
<Entry varId=”UseHairWorks” value=”false”/>
<Entry varId=”Virtual_GrassOptionVar” value=”1″/>
<Entry varId=”Virtual_FoliageVisibility” value=”1″/>
</Preset>
<Preset id=”2″ displayName=”high”>
<Entry varId=”Virtual_TexturesOptionVar” value=”2″/>
<Entry varId=”Virtual_LevelOfDetailOptionVar” value=”2″/>
<Entry varId=”Virtual_WaterOptionVar” value=”2″/>
<Entry varId=”Virtual_TerrainOptionVar” value=”2″/>
<Entry varId=”Virtual_ShadowsOptionVar” value=”2″/>
<Entry varId=”UseHairWorks” value=”false”/>
<Entry varId=”Virtual_GrassOptionVar” value=”2″/>
<Entry varId=”Virtual_FoliageVisibility” value=”2″/>
</Preset>
<Preset id=”3″ displayName=”uber”>
<Entry varId=”Virtual_TexturesOptionVar” value=”3″/>
<Entry varId=”Virtual_LevelOfDetailOptionVar” value=”3″/>
<Entry varId=”Virtual_WaterOptionVar” value=”3″/>
<Entry varId=”Virtual_TerrainOptionVar” value=”3″/>
<Entry varId=”Virtual_ShadowsOptionVar” value=”3″/>
<Entry varId=”UseHairWorks” value=”true”/>
<Entry varId=”Virtual_GrassOptionVar” value=”3″/>
<Entry varId=”Virtual_FoliageVisibility” value=”3″/>
</Preset>

More extras

AllowSharpen=false
TextureMipBias=0
Daar gaat mijn nog te kopen 290x vast wel van zweten :)

Gewoon ini's klooien dus. Heerlijk _O_
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_152693375
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 20:55 schreef Smoofie het volgende:
[ afbeelding ]
Finale pc version ja ja
Terwijl de day1 patch nog moet komen
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  zondag 17 mei 2015 @ 21:41:06 #188
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_152694129
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 21:26 schreef Beach het volgende:

[..]

Finale pc version ja ja
Terwijl de day1 patch nog moet komen
Die is al uit.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  zondag 17 mei 2015 @ 21:42:51 #189
194233 Friday12
Originele kloon
pi_152694214
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 21:41 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Die is al uit.
Maar weet je zeker dat die screenshot er mee is genomen? En ik vind dat je het zelf moet ervaren ipv al die speculaties :P
pi_152694283
quote:
3s.gif Op zondag 17 mei 2015 21:16 schreef Geralt het volgende:
Ik maak me al geen zorgen meer over een downgrade:

[..]

Daar gaat mijn nog te kopen 290x vast wel van zweten :)

Gewoon ini's klooien dus. Heerlijk _O_
kutten in ini's klinkt als beroerde console port
  zondag 17 mei 2015 @ 21:50:16 #191
369251 Geralt
of Rivia
pi_152694578
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 21:44 schreef mschol het volgende:

[..]

kutten in ini's klinkt als beroerde console port
Juist niet! Deel 2 had ook een hoop ini settings die hem ver voorbij de max settings ingame kon tillen en deel 2 is pas later geport naar de consoles :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zondag 17 mei 2015 @ 21:51:26 #192
194233 Friday12
Originele kloon
pi_152694630
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2015 21:50 schreef Geralt het volgende:

[..]

Juist niet! Deel 2 had ook een hoop ini settings die hem ver voorbij de max settings ingame kon tillen en deel 2 is pas later geport naar de consoles :)
Lijkt mij dat het meer om stabiliteit gaat
  zondag 17 mei 2015 @ 21:58:22 #193
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_152694939
quote:
6s.gif Op zondag 17 mei 2015 21:42 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Maar weet je zeker dat die screenshot er mee is genomen? En ik vind dat je het zelf moet ervaren ipv al die speculaties :P
Ik vertrouw een (grote) duitse PC hardware site wel :7
AFCA
Qui audet adipiscitur
  zondag 17 mei 2015 @ 22:26:54 #194
194233 Friday12
Originele kloon
pi_152696351
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 21:58 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Ik vertrouw een (grote) duitse PC hardware site wel :7
Ben echt benieuwd hoe mijn cpu het doet :P
  zondag 17 mei 2015 @ 22:29:37 #195
369251 Geralt
of Rivia
pi_152696517
quote:
We never switched the textures. On pc, you now have the option to activate "Ultra" quality textures with the full resolution. However, the difference that many people see with new and old footage was a strong sharpening filter in 2013 that looks awesome on screenshots and in short videos, but strains the eyes after a short while if there is a lot of movement (leaves and grass swaying in the wind as an example). That's why it was decided to tone that effect down.
However, people who really want to have it can of course use the Redkit to change the environment settings. It's just a matter of taste.
Aldus iemand van CDPR :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zondag 17 mei 2015 @ 22:32:59 #196
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_152696694
Nog een nachtje slapen _O-

En dan weer uren monsters jagen, mensen afpersen, schatjagen.

Ben er nog niet uit of ik met die save van deel 2 verder ga of vers begin.
  zondag 17 mei 2015 @ 22:34:59 #197
194233 Friday12
Originele kloon
pi_152696815
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2015 22:29 schreef Geralt het volgende:

[..]

Aldus iemand van CDPR :)
Was dus niet stabiliteit maar anti eye bleeding :P
  zondag 17 mei 2015 @ 22:36:33 #198
369251 Geralt
of Rivia
pi_152696910
quote:
6s.gif Op zondag 17 mei 2015 22:34 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Was dus niet stabiliteit maar anti eye bleeding :P
Kennelijk. Er is wel een optie van sharpening (die in die IGN video met die gast van CDPR erbij uit stond), maar ook met aan zou het dus minder zijn dan die versie van 2013. Die is ook wel erg, dus ik kan me het goed voorstellen dat het too much is om echt mee te spelen :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zondag 17 mei 2015 @ 23:03:08 #199
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_152698010
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2015 22:36 schreef Geralt het volgende:

[..]

Kennelijk. Er is wel een optie van sharpening (die in die IGN video met die gast van CDPR erbij uit stond), maar ook met aan zou het dus minder zijn dan die versie van 2013. Die is ook wel erg, dus ik kan me het goed voorstellen dat het too much is om echt mee te spelen :)
Maar ook vergeleken met december 2014 gameplay is het minder. De uitstel was toen volgens hun alleen bug fixes en met die sharpening worden gebouwen,gras enz niet oppeens veeel mooier en meer tesselated.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  zondag 17 mei 2015 @ 23:08:33 #200
369251 Geralt
of Rivia
pi_152698213
Ik weet het. Afwachten maar. En hopen dat ondanks downgrade het er nog steeds tof uit ziet.

Een 290x zou op 1440p rond de 50fps doen. Ik had liever gezien dat diezelfde 290x rond de 50fps op 1080p zou doen. Als je begrijpt wat ik bedoel.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')