Is dat echt of een urban legend?quote:Op woensdag 20 mei 2015 12:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je weet dat Groenland Groenland heet omdat Erik de Rode kolonisten wilde aantrekken he? En dat dat niet was omdat het er nou zo groen is?
Het is echtquote:Op woensdag 20 mei 2015 13:04 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Is dat echt of een urban legend?
Het blijft grappig natuurlijk![]()
[ afbeelding ]
* MaLo gaat krassen in een hoekje.quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:08 schreef Nattekat het volgende:
Het blijft kutweer
WKN / De eeuwige herfst
[ afbeelding ]
Ik kijk wat verder dan 10.000 jaar.quote:Op woensdag 20 mei 2015 12:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je weet dat Groenland Groenland heet omdat Erik de Rode kolonisten wilde aantrekken he? En dat dat niet was omdat het er nou zo groen is?
quote:Scientists who probed 2 km (1.2 mi) through a Greenland glacier to recover the oldest plant DNA on record said that the planet was far warmer hundreds of thousands of years ago than is generally believed. DNA of trees, plants, and insects including butterflies and spiders from beneath the southern Greenland glacier was estimated to date to 450,000 to 900,000 years ago, according to the remnants retrieved from this long-vanished boreal forest. That view contrasts sharply with the prevailing one that a lush forest of this kind could not have existed in Greenland any later than 2.4 million years ago. These DNA samples suggest that the temperature probably reached 10 °C (50 °F) in the summer and −17 °C (1.4 °F) in the winter. They also indicate that during the last interglacial period, 130,000–116,000 years ago, when local temperatures were on average 5 °C (9 °F) higher than now, the glaciers on Greenland did not completely melt away.
Ik lees die 2e quote als 'we zijn nog aan het opwarmen na de kleine ijstijd van 1811', we leven in een vrij land waar je dingen mag zeggenquote:Postglacial glacier advances on the peninsula Nugssuaq in West-Greenland
The 1310 m-high Qaqugdluit-mountain-land on the south-side of the peninsula Nugssuaq, situated 50 km W of the Greenland inland ice at 70° 7’50.92"N 51°44’30.52"W, is exemplary of the numerous mountain areas of West-Greenland. Up to the year 1979 (Stage 0) it shows Historical to Holocene, i.e. Postglacial glacier stages dating back at least 7000 and at most c. 10 000 years.[68][69] In 1979 the glacier tongues came to an end – according to the extent and height of the glacier nourishing area – between 660 and 140 m above sea-level. The pertinent climatic glacier- snowline (ELA) ran at c. 800 m in height. The snowline of the oldest (VII) of the three Holocene glacier stages (V – VII) ran c. 230 m deeper, i.e. at c. 570 m in height.[70] The four youngest glacier stages (IV-I) are of a Historical age. They have to be classified as belonging to the global glacier advances in the years 1811 to 1850 and 1880 to 1900 ("Little Ice Age"), 1910 to 1930, 1948 and 1953.[69] Their snowlines rose step by step up to the level of 1979. The current snowline (Stage 0) runs nearly unchanged. During the oldest Postglacial Stage VII an ice-stream-network from valley glaciers joining each other, has completely covered the landscape. Its nourishing areas consisted of high-lying plateau-glaciers and local ice caps. Due to the uplift of the snowline about that c. 230 m – what corresponds to a warming about c. 1.5 °C –, since 1979 there exists a plateau- glaciation with small glacier tongues hanging down on the margins that nearly did not reach the main valley bottoms any more.
quote:Op woensdag 20 mei 2015 18:13 schreef Houtenbeen het volgende:
Deze kwam net ook voorbij bij Hart van Nederland
Wat een geweld.quote:Op woensdag 20 mei 2015 18:13 schreef Houtenbeen het volgende:
Teringquote:Op woensdag 20 mei 2015 18:13 schreef Houtenbeen het volgende:
We will be down for a few more days. The server host will attempt a fix, we have made backups just in case. If that fails, we would move to a brand new server next week and save some monthly costs in the process. Sorry for the inconvenience!quote:
gefeliciteerdquote:
7 Juniquote:Op zondag 24 mei 2015 11:50 schreef aloa het volgende:
Juni lijkt warm te gaan worden. Begin juni dan![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Goed geregeld dan... Ze voeren een OS upgrade uit en vervolgens is de hele site niet meer beschikbaar. In zo'n geval zorg je toch dat je een tweede server hebt met dezelfde image, gaat die upgraden en vervolgens op een rustig moment omschakelen na het getest te hebben.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 07:55 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
We will be down for a few more days. The server host will attempt a fix, we have made backups just in case. If that fails, we would move to a brand new server next week and save some monthly costs in the process. Sorry for the inconvenience!
https://www.facebook.com/pages/Estofex/156017101123062?fref=nf
Het is idd een hobbyproject, zover ik weet. Aantal werkt bij universiteiten en sommige zijn nog aan het studeren geloof ik. Ik weet niet of ze gesubsidieerd worden, ze krijgen waarschijnlijk wel geld binnen door workshops en conferenties te organiseren. Maar ik weet niet of ze daar winst op maken.quote:Op zondag 24 mei 2015 14:21 schreef bondage het volgende:
[..]
Goed geregeld dan... Ze voeren een OS upgrade uit en vervolgens is de hele site niet meer beschikbaar. In zo'n geval zorg je toch dat je een tweede server hebt met dezelfde image, gaat die upgraden en vervolgens op een rustig moment omschakelen na het getest te hebben.
Of is Estofex echt een hobbyprojectje waar weinig geld voor beschikbaar is?
Naja, ze moeten natuurlijk al voor de hosting betalen en als je dan met dit soort dingen komt te zitten kan dat wel eens lastig worden. De host moet je hier namelijk bij helpen omdat je tijdelijk een tweede machine nodig hebt, wat waarschijnlijk in de kosten gaat lopen.quote:Op zondag 24 mei 2015 14:29 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het is idd een hobbyproject, zover ik weet. Aantal werkt bij universiteiten en sommige zijn nog aan het studeren geloof ik. Ik weet niet of ze gesubsidieerd worden, ze krijgen waarschijnlijk wel geld binnen door workshops en conferenties te organiseren. Maar ik weet niet of ze daar winst op maken.
Ik denk dat ze ook wel aardig moeten betalen voor de informatie die ze bij anderen weghalen of om eigen modellen te runnen.quote:Op zondag 24 mei 2015 14:33 schreef bondage het volgende:
[..]
Naja, ze moeten natuurlijk al voor de hosting betalen en als je dan met dit soort dingen komt te zitten kan dat wel eens lastig worden. De host moet je hier namelijk bij helpen omdat je tijdelijk een tweede machine nodig hebt, wat waarschijnlijk in de kosten gaat lopen.
Erg vervelend, hoop dat ze snel weer online zijn.
Als het studenten zijn dan hebben ze misschien een voordeel en kunnen ze deze informatie gratis of voor een vriendelijk prijsje bemachtigen.quote:Op zondag 24 mei 2015 14:52 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Ik denk dat ze ook wel aardig moeten betalen voor de informatie die ze bij anderen weghalen of om eigen modellen te runnen.
Ja, is ook voorspeldquote:Op zondag 24 mei 2015 16:35 schreef cherrycoke het volgende:
wat zie ik nou op buienradar regen op komst?
Gaafquote:Op maandag 25 mei 2015 11:17 schreef Ajaxfan het volgende:
[ afbeelding ]
Toen ik gisteren in een gehucht in Engeland was. Kon alleen maar ademloos kijken.
Ok.. ik eh... waar kijk ik naar.quote:Op maandag 25 mei 2015 16:44 schreef Nattekat het volgende:
Toch mooi, her verschil tussen 5daagse en een 10daagse voorspelling, of juist niet:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De enige touw die ik eruit kan knopen is het feit dat we onder de straalstroom komen, met mooier weer
Elke kleur lijn stelt één run voor, net zoals je in een pluim ziet.quote:
Ik snap hier geen kut van...quote:Op maandag 25 mei 2015 16:44 schreef Nattekat het volgende:
Toch mooi, her verschil tussen 5daagse en een 10daagse voorspelling, of juist niet:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De enige touw die ik eruit kan knopen is het feit dat we onder de straalstroom komen, met mooier weer
Gewoon een kleur per lijn, net zoals een pluimquote:Op maandag 25 mei 2015 18:15 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik snap hier geen kut van...
Kom maar opquote:Op dinsdag 26 mei 2015 08:44 schreef aloa het volgende:
Er schijnt echter licht aan het einde van de tunnel. Net als de afgelopen dagen verwacht ECMWF de opbouw van hogedruk midden volgende week boven het Europese vasteland. Een groeiend aantal oplossingen komt zowaar met een hogedrukblokkade. Wanneer deze ontwikkeling doorzet staat ons een periode van droog, zonnig en hoogstwaarschijnlijk warm voorzomerweer te wachten.
http://janvissersweer.nl/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |