Dat zijn andere cijfers dan de 2800 van Mataquote:Op vrijdag 15 mei 2015 12:28 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik heb hier al gepost wat ik daarover kon vinden. Dodelijke slachtoffers worden niet overal in Panama geregistreerd. Er zijn alleen betrouwbare cijfers van mensen die in een ziekenhuis overlijden na slangenbeten (en ondanks behandeling).
Als ik de cijfers van Mackessy e.a. extrapoleer kom ik op 600-800 doden per jaar door gifslangen. Maar ik hou een slag om de arm.
Ik heb slechts Domnivoors post opgesnord. Dit zijn geen "cijfers van Mata", met je zoveelste verdraaiing.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 12:39 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat zijn andere cijfers dan de 2800 van Mata
Die 2800 zijn beten van gifslangen die geregistreerd zijn door ziekenhuizen in Panama.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 12:39 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat zijn andere cijfers dan de 2800 van Mata
Help me.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 12:30 schreef BeCeiks het volgende:
[..]
Hier is geen sprake van linker- en rechterkant van de mirador. Je post foto's van de noord- en zuidkant van de CD!
foto 1, 2 en 5: noordkant
foto 3 en 4: zuidkant
De bewolking aan de noordkant van Boquete (dus boven de zuidvlank van de CD) vormt wat uitstulpingen (bij inzoomen is dat duidelijker te zien). Dit zal een normaal beeld zijn, verwacht ik. Volgens mij kan dit heel goed de oorzaak zijn van het abrupte ophouden van de bewolking op de foto's van de mirador.quote:Op donderdag 14 mei 2015 12:19 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Maar hoe kon hij dan vaststellen wat het verschil in kijkrichting is van die 2 foto's?
Ik bedoel:hij ziet 2 verschillende foto's met 2 verschillende achtergronden.
Op de meeste satelietfoto's zie je al dat de noordkant van de waterscheiding bewolkt is en de zuidkant helder, precies zo als op de 2 foto's
[ afbeelding ]
ik verdraai niets, ik doel op deze post van jequote:Op vrijdag 15 mei 2015 11:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Even kijken, 2800 geregistreerde indien niet behandeld dodelijke slangenbeten versus 18/100.000 * ~45 moorden... dat zijn er zo'n 3,5 keer zo veel...
Er worden 3,5 keer zoveel mensen geregistreerd door slangen gebeten dan door mensen vermoord.
Nee, ik denk dat je dit door elkaar haalt. De foto met de man op de stronk is de plek waar L&K ook stonden, maar dit is genomen naar het zuiden!quote:Op vrijdag 15 mei 2015 12:46 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Help me.
De foto met de man op de stronk vind ik namelijk lijken op de plek waar Lisanne en Kris ook stonden.
Die zijn genomen naar het noorden en niet naar het zuiden.
De plek waar het meisje met haar duimen in de lucht zit is volgens mij genomen links waar Lisanne met haar duimen in de lucht staat
Jonathan A. Campbell, William W. Lamar (1989): The venomous reptiles of Latin Americaquote:Op vrijdag 15 mei 2015 12:31 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ik vroeg naar het gebied
Heb je een link naar een artikel ?
1 is genoeg
Plinio M post soms een foto van een slang op zijn fb, die heeft er ook zo'n lekkertje opstaan. Eentje en hij weet waar hij naar moet kijken. Is niet bekend waar hij dat lekkertje gefotografeerd heeft.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 12:57 schreef StaceySinger het volgende:
de red racer snake komt daar voor
als die bijt voel je je 2 dagen niet lekker
That's all
En die is niet eens giftig, wordt dus niet meegerekend in de statistieken.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 12:57 schreef StaceySinger het volgende:
de red racer snake komt daar voor
als die bijt voel je je 2 dagen niet lekker
That's all
Nee volgens mij niet hoor.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 12:56 schreef BeCeiks het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat je dit door elkaar haalt. De foto met de man op de stronk is de plek waar L&K ook stonden, maar dit is genomen naar het zuiden!
De plek waar het meisje met haar duimen in de lucht zit is volgens mij genomen naar het noorden (Caraïben). Hiervoor moet je waarschijnlijk iets verder doorlopen van de mirador.
ik denk dat jullie hetzelfde bedoelen, die foto van Lisanne met die happen in haar armen is gericht op het zuiden. De andere twee naar het noorden.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 13:03 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Nee volgens mij niet hoor.
Kris en Lisanne staan volgens mij geposeerd met achter zich het noorden en niet het zuiden
Juist. En als de wind van oost of west komt vindt die opstuwing en wolkenvorming niet plaats en kan het weer aan beide zijden van de CD hetzelfde zijn.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 12:48 schreef BeCeiks het volgende:
[..]
De bewolking aan de noordkant van Boquete (dus boven de zuidvlank van de CD) vormt wat uitstulpingen (bij inzoomen is dat duidelijker te zien). Dit zal een normaal beeld zijn, verwacht ik. Volgens mij kan dit heel goed de oorzaak zijn van het abrupte ophouden van de bewolking op de foto's van de mirador.
Dit is mijn interpretatie en die komt overeen met die van jou:quote:Op vrijdag 15 mei 2015 12:56 schreef BeCeiks het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat je dit door elkaar haalt. De foto met de man op de stronk is de plek waar L&K ook stonden, maar dit is genomen naar het zuiden!
De plek waar het meisje met haar duimen in de lucht zit is volgens mij genomen naar het noorden (Caraïben). Hiervoor moet je waarschijnlijk iets verder doorlopen van de mirador.
Panama presents the highest incidence of snakebites in the region (54–62quote:Op vrijdag 15 mei 2015 12:44 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Die 2800 zijn beten van gifslangen die geregistreerd zijn door ziekenhuizen in Panama.
Kaartje: http://i.imgur.com/wiSryME.jpg
En dat zou op 1 april 2014 ook zo geweest kunnen zijn, want op de andere foto's is wel zon (en schaduw te zien). Dwz meer dan op die ene foto van Lisanne met haar duimen omhoog.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 13:17 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Juist. En als de wind van oost of west komt vindt die opstuwing en wolkenvorming niet plaats en kan het weer aan beide zijden van de CD hetzelfde zijn.
Dat is dan de foto waar ze groot rechtop staat, 'zonder duimen'.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 13:25 schreef jackie12 het volgende:
Kan iemand aangeven op bv de foto van Lisanne waar ze rechts staat waar het noorden en het zuiden zich bevindt?
Thanx
E.e.a. sluit niet uit dat er aan de bewolkte kant van de CD ook zonnige momenten zijn. Dat zie je ook op de diverse satellietfoto's.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 13:45 schreef Lutalo het volgende:
[..]
En dat zou op 1 april 2014 ook zo geweest kunnen zijn, want op de andere foto's is wel zon (en schaduw te zien). Dwz meer dan op die ene foto van Lisanne met haar duimen omhoog.
Ik zie wel dat de Iphonefoto van Kris wat anders van kleur (zachter, minder uitgesproken blauw) is dan de Canonfoto van Lisanne (die waar ze beiden op ong. dezelfde plek staan), maar de duimen foto is compleet anders van lucht.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 13:57 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
E.e.a. sluit niet uit dat er aan de bewolkte kant van de CD ook zonnige momenten zijn. Dat zie je ook op de diverse satellietfoto's.
De foto's van Lisanne en Kis op dezelfde plaats zijn ook kort na elkaar genomen (blijkt uit de bewolking) maar de een in de felle zon en de ander bewolkt.
En je ziet dat nog beter op de foto waar Kris op staat, daar kun je Boquete bijna zien liggen rechts in het dal.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 13:54 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Dat is dan de foto waar ze groot rechtop staat, 'zonder duimen'.
Achter haar is het zuiden, de Boquetekant van de CD. Ze kijkt naar het noorden. Blijkt ook uit de schaduwen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |