Jij ookquote:Op maandag 18 mei 2015 11:18 schreef ElDinosaur het volgende:
Dus.. net date #2 laten klappen op een zo'n 'aftast'probleempje.
Tot afgelopen vrijdag regelmatig contact, vrijdag na de (geslaagde) date direct vanavond aangewezen voor date #2. Daarna nauwelijks nog contact gehad en ook geen concrete reactie op een tijd/locatie. Ik geef dus aan geen zin te hebben om erachter aan te blijven lopen en dat ik er wel klaar mee ben. Krijg ik als reactie 'Ik dacht dat het zo al vast stond, blabla overtrokken reactie'. Zucht.. communiceren ke je lere.Volgende keer gaat er gewoon weer ouderwetsch getelefoneerd worden.
Het communiceren kan je leren stukje was ook deels voor mezelf bedoeld. Zoals ik eerder al aangaf is dit juist één van de dingen die ik het lastigste vind aan de beginfase van daten.quote:Op maandag 18 mei 2015 11:19 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Jij ook
Ik had dit ook ooit met iemand en ik vond het juist heel raar dat er meteen uit de bocht gevlogen werd over iets wat in mijn boek gewoon vast stond.
Jij schiet meteen in een 'pff moet ik er weer achter aan lopen' terwijl dat alleen maar invulling is. De manier waarop je dat daarna checkt maakt dan nogal verschil. Vind ik
Moeite met lezen en gezond verstand gebruiken schijnbaar?quote:Op maandag 18 mei 2015 10:59 schreef Silenus het volgende:
[..]Dit is ook schitterend. Eerste date helemaal het mannetje geweest, alles betaald, thuis gebracht, wat een PRINS op 't witte paard.
Tweede date, de ober komt de rekening brengen: 'eh, ja als jij dan de bier en wijn betaalt, dan betaal ik mijn eigen varkenshaas, jij betaalt dan ook het parkeergeld zo, wil je ook nog mijn treinkaartje voor de helft overmaken als je thuis bent omdat mijn varkenshaas iets duurder was dan jouw hamburger?'
quote:
Wel fijn dat je zelf aangeeft er zelf van te kunnen leren.quote:Op maandag 18 mei 2015 11:18 schreef ElDinosaur het volgende:
Dus.. net date #2 laten klappen op een zo'n 'aftast'probleempje.
Tot afgelopen vrijdag regelmatig contact, vrijdag na de (geslaagde) date direct vanavond aangewezen voor date #2. Daarna nauwelijks nog contact gehad en ook geen concrete reactie op een tijd/locatie. Ik geef dus aan geen zin te hebben om erachter aan te blijven lopen en dat ik er wel klaar mee ben. Krijg ik als reactie 'Ik dacht dat het zo al vast stond, blabla overtrokken reactie'. Zucht.. communiceren ke je lere.Volgende keer gaat er gewoon weer ouderwetsch getelefoneerd worden.
Haha, je voelt je wel heel erg aangevallen.quote:Op maandag 18 mei 2015 11:23 schreef tja77 het volgende:
[..]
Moeite met lezen en gezond verstand gebruiken schijnbaar?
Als je een vrouw 1 keer trakteert op een leuke avond, wil dat niet zeggen dat het vanzelfsprekend is dat ik alle keren alles betaal.
Veel vrouwen waarmee ik date zijn full time moeder, of werken naast het moederschap slechts part time. Die hebben het nou eenmaal niet superbreed als ze ook nog es huur of hypotheek moeten ophoesten. Tuurlijk is dat niet mijn probleem, maar ik kan het me makkelijker veroorloven, en wat is er mis met galant zijn? Ik breng mijn date liever veilig thuis, dan dat ze 's nachts nog over straat moet of met het openbaar vervoer moet.
Maar jij zit meer op je centen? En laat je date het lekker uitzoeken? Dan liever mijn methode, en dat wikken en wegen is nog nooit zo uitgebreid ter sprake gekomen als dat jij het nu schetst. Volwassen mensen gaan daar volwassen mee om, misschien moet je een vrouw daten in plaats van een LTS zwakstroom scholiere.
Wie zegt dat het persé zo moet? Ik stel het voor/bied het aan. Ik vraag iemand mee op date (mijn initiatief), wat is er dan gek aan dat ik het betaal? Als ze het voorstelt om het te delen, dan kan dat eventueel altijd nog. Tijdens de date voel je vaak al wel of er een vervolg in zit, en kun je ook opperen, dat zij de tweede date mag betalen (en tegen die tijd delen).quote:Op maandag 18 mei 2015 11:14 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
nou ja ik snap niet zo goed waarom het de eerste keer perse zo moet en dan bij de tweede meteen switchen
Wow wat een explosie om niksquote:Op maandag 18 mei 2015 11:23 schreef tja77 het volgende:
[..]
Moeite met lezen en gezond verstand gebruiken schijnbaar?
Als je een vrouw 1 keer trakteert op een leuke avond, wil dat niet zeggen dat het vanzelfsprekend is dat ik alle keren alles betaal.
Veel vrouwen waarmee ik date zijn full time moeder, of werken naast het moederschap slechts part time. Die hebben het nou eenmaal niet superbreed als ze ook nog es huur of hypotheek moeten ophoesten. Tuurlijk is dat niet mijn probleem, maar ik kan het me makkelijker veroorloven, en wat is er mis met galant zijn? Ik breng mijn date liever veilig thuis, dan dat ze 's nachts nog over straat moet of met het openbaar vervoer moet.
Maar jij zit meer op je centen? En laat je date het lekker uitzoeken? Dan liever mijn methode, en dat wikken en wegen is nog nooit zo uitgebreid ter sprake gekomen als dat jij het nu schetst. Volwassen mensen gaan daar volwassen mee om, misschien moet je een vrouw daten in plaats van een LTS zwakstroom scholiere.
Waarom ik me aangevallen voel, is heel simpel. Je verdraait mijn woorden. En nu weer.quote:Op maandag 18 mei 2015 11:30 schreef Silenus het volgende:
[..]
Haha, je voelt je wel heel erg aangevallen.
Vond het gewoon grappig dat je de eerste keer erop staat om alles te betalen en bij de tweede date ineens alles wil delen, zelfs zoiets als 'de een de drankjes en de ander het eten'. Doe maar rustig verder, beetje zonde van je tijd om ineens over LTS te gaan blèren.
Er was nog geen specifieke tijd / locatie afgesproken. Meer contact hoefde niet perse, echter het specifieke voorstel lezen en niet op reageren gaat mij dan weer net iets te ver.quote:Op maandag 18 mei 2015 11:26 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Wel fijn dat je zelf aangeeft er zelf van te kunnen leren.
Misschien volgende keer eerst vragen of de date nog doorgaat aangezien je daar blijkbaar over twijfelde? of wou je gewoon meer contact?
Zij kan namelijk best gedacht hebben, ow dan en dan een date, dus mooi al m'n verhalen tot dan laten wachten. Tussen vrijdag en maandag zit sowieso niet heel veel tijd.
Meer koffie heeft hij niet nodig volgens mij.quote:Op maandag 18 mei 2015 11:41 schreef Silenus het volgende:
Snap ook niet waarom je zo gepikeerd reageert, neem een koffie kamille thee en relax man.Vond het gewoon geinig om te lezen, wat kan het mij verder schelen wat je allemaal betaalt op je dates.
Dus voor de duidelijkheid:quote:Op maandag 18 mei 2015 11:43 schreef ElDinosaur het volgende:
Er was nog geen specifieke tijd / locatie afgesproken. Meer contact hoefde niet perse, echter het specifieke voorstel lezen en niet op reageren gaat mij dan weer net iets te ver.Twee keer om bevestiging vragen gaat nog, maar ik ben geen schoothondje die er achteraan blijft lopen.
Er is weer een lesje geleerd voor de volgende keer.
Na de date werd de dag vastgezet. In de loop van het weekend nog even over gehad, maar nog geen concrete bevestiging. Daarna als losstaande vraag bevestiging gevraagd en geen reactie op gehad totdat ik aangaf er mee klaar te zijn.quote:Op maandag 18 mei 2015 11:46 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dus voor de duidelijkheid:
Dus jij stelt wat voor, zij reageert niet en je hebt twee x nog gevraagd, reageert ze weer niet.
En toen je zei "ben er klaar mee" kreeg je wel reactie dat ze dacht dat het vast stond?
Ik vraag iemand mee op date, ik trakteer.quote:Op maandag 18 mei 2015 11:36 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Wow wat een explosie om niks
Ik denk dat het punt meer is dat je het maar 1x doet. Waarom je op die ene date op een bepaalde manier voordoen en dan daarna meteen niet meer?
Als het voor jou allemaal onder het kopje 'galant' valt (voor mij niet overigens) dan ben je dat toch gewoon of niet? Toch niet voor 1 date?
Dan doet het er toch niet toe hoog de hypotheek van je date is
Ja, lekker wandelen door het bos ofzo.quote:Op maandag 18 mei 2015 11:39 schreef SonicVolcano het volgende:
Je kunt ook gewoon daten waar geen geld aan te pas komt. Leuke uitdaging ook.
Ja en ik snap dan gewoon niet waarom date 1 anders moet zijn dan date 2quote:Op maandag 18 mei 2015 11:55 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik vraag iemand mee op date, ik trakteer.
Vervolgdate gaat in overleg, kosten worden (enigzins) gedeelt.
Hoezo doe ik mezelf anders voor als dat ik ben dan?
Je wilt niet weten hoeveel mannen er in de beginfase (elkaar leren kennen, het "veroveren") veel meer voor een vrouw over hebben dan wanneer ze een relatie hebben van zoveel jaar (buit is binnen, en doe er geen ruk meer voor). Het zijn allemaal fases waarin je gedrag en je toewijding veranderen.
Hoef je je tong niet uit te steken.quote:
Leukquote:
In de achterbak.quote:Op maandag 18 mei 2015 12:01 schreef Cue_ het volgende:
De vraag is, wordt madam ook op date 2,3,4 opgehaald? Of mag ze dan wel met het OV?
Dat je nu nog steeds niet snapt waarom ik gepikeerd reageer, ligt toch echt aan jou, aangezien ik duidelijk heb aangegeven waarom dat was. Jij geeft een geheel eigen invulling aan mijn posts, prima, maar dan mag ik toch wel zeggen dat het voor geen meter klopt?quote:Op maandag 18 mei 2015 11:41 schreef Silenus het volgende:
Eh, nee. Ik ben universitair opgeleid en date alleen HBO+, dus maak je over mij verder maar geen zorgen.
Snap ook niet waarom je zo gepikeerd reageert, neem een koffie en relax man.Vond het gewoon geinig om te lezen, wat kan het mij verder schelen wat je allemaal betaalt op je dates.
Achja, als het voor jouw dates en jou werkt is het helemaal prima en moet je geeneens verantwoording gaan afleggen over je geld gedoe.quote:Op maandag 18 mei 2015 12:02 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat je nu nog steeds niet snapt waarom ik gepikeerd reageer, ligt toch echt aan jou, aangezien ik duidelijk heb aangegeven waarom dat was. Jij geeft een geheel eigen invulling aan mijn posts, prima, maar dan mag ik toch wel zeggen dat het voor geen meter klopt?
Wie zegt dat ik niet relaxed ben? Omdat ik een discussie aan ga? Omdat jij de dingen die ik zeg, niet in perspectief kan zien?
Mag ze kiezen (mits ze niet aan de andere kant van het land woont, wil ik haar best thuisbrengen en blijven pitten)quote:Op maandag 18 mei 2015 12:01 schreef Cue_ het volgende:
De vraag is, wordt madam ook op date 2,3,4 opgehaald? Of mag ze dan wel met het OV?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |