Je vertelt het bijna als een sprookje, er was eens...quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:19 schreef Etsu het volgende:
Registergoederenrecht:
HR 8 april 2000, NJ 2000, 638 (Notaris/Wortelboer-arrest): er was een notaris met een
notariskantoor. Het kantoor zat op de benedenverdieping en daarboven waren woningen. Op
een gegeven moment wilde de notaris de woning bij zijn kantoorruimte voegen. Hiervoor moest
een gat worden gemaakt in het plafond om een trap te plaatsen. Dit vond niet iedereen leuk. Hij
kreeg wel de meerderheid van het aantal stemmen, maar niet voldoende om de splitsingsakte te
wijzigen. De Hoge Raad heeft geoordeeld: als het een tijdelijke wijziging is die vatbaar is voor
herstel, dan moet je er soepel naar kijken. Maar als je iets definitief wilt veranderen ten opzichte
van de splitsingsakte, dan moet je wel de medewerking hebben van de gemeenschap. In dit geval
was het een tijdelijke wijziging die vatbaar is voor herstel, waardoor er geen medewerking nodig
is van de gemeenschap. Wel moet de vergadering worden gehouden, zodat er een
vergaderingsbesluit is. Hiervoor is gewoon een meerderheidsbesluit van de vergadering nodig,
niet een 80%-besluit van iedereen.
Als je dat in je hoofd afspeelt, maakt het registergoederenrecht veel leuker.quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:25 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Je vertelt het bijna als een sprookje, er was eens...
Het is toch sowieso al leuk? Splitsing altijd wel interessante materie ook vind ik.quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:25 schreef Etsu het volgende:
[..]
Als je dat in je hoofd afspeelt, maakt het registergoederenrecht veel leuker.
Meh. Ik heb 13 colleges op zitten en vandaag vond ik het pas leuk (erfpachtrecht).quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:27 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Het is toch sowieso al leuk? Splitsing altijd wel interessante materie ook vind ik.
P&F is ook zeker wel leuk ja. Maar vind RG wat leuker om mee te puzzelen. OR kan onwijs interessant zijn maar is veel sneller (erg) abstract.quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:29 schreef Etsu het volgende:
[..]
Meh. Ik heb 13 colleges op zitten en vandaag vond ik het pas leuk (erfpachtrecht).
Ik ben meer een erfrecht-persoonOndernemingsrecht is ook wel ok.
HEU ONDERNEMINGSRECHT FTWquote:Op woensdag 13 mei 2015 22:31 schreef Actaeon het volgende:
[..]
P&F is ook zeker wel leuk ja. Maar vind RG wat leuker om mee te puzzelen. OR kan onwijs interessant zijn maar is veel sneller (erg) abstract.
Jup. Ik heb Rechtspersonen, Personenvennootschappen gehad, vond het wel een leuk vak maar toch afgesloten met een 6quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:31 schreef Actaeon het volgende:
[..]
P&F is ook zeker wel leuk ja. Maar vind RG wat leuker om mee te puzzelen. OR kan onwijs interessant zijn maar is veel sneller (erg) abstract.
Aansprakelijkheidsrecht vond ik echt heel erg abstract.quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:32 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
HEU ONDERNEMINGSRECHT FTW
Aansprakelijkheidsrecht is ook wel tof
Leuk wel personenvennootschappen! Succes met het vervolgquote:Op woensdag 13 mei 2015 22:34 schreef Etsu het volgende:
[..]
Jup. Ik heb Rechtspersonen, Personenvennootschappen gehad, vond het wel een leuk vak maar toch afgesloten met een 6Wel erg jammer. In juni moet ik handelsrecht nog doen (is een basisvak op RPPV), dus hoop dan wat hoger te scoren.
[..]
Aansprakelijkheidsrecht vond ik echt heel erg abstract.
Yesquote:Op woensdag 13 mei 2015 22:11 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ik ga het doen ook, dat motorrijbewijs, heb er nu nog even ruim de tijd voor (scriptietijd + zomervakantie) en het geld.
Zoveel geld heb ik nou ook weer niet staanquote:
Voor paar duizend euro heb je een motortje hoor.quote:Op donderdag 14 mei 2015 00:13 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Zoveel geld heb ik nou ook weer niet staan. Zeker met een verhuizing die er dik aan zit te komen als ik voor het echie ga werken straks moet ik wel even wachten met het kopen van een motor, in de tussentijd huur ik af en toe wel eens oid.
Ik ben te armquote:Op donderdag 14 mei 2015 00:15 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Voor paar duizend euro heb je een motortje hoor.
voor een paar honderd kan je al een leuk brommertje halen om een beetje door de polder te gaan toeven.quote:Op donderdag 14 mei 2015 00:13 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Zoveel geld heb ik nou ook weer niet staan. Zeker met een verhuizing die er dik aan zit te komen als ik voor het echie ga werken straks moet ik wel even wachten met het kopen van een motor, in de tussentijd huur ik af en toe wel eens oid.
Goedzo ventquote:Op donderdag 14 mei 2015 00:17 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Ik ben te arm.
Ben al lang blij dat ik geen schuld heb.
quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:11 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ik ga het doen ook, dat motorrijbewijs, heb er nu nog even ruim de tijd voor (scriptietijd + zomervakantie) en het geld.
Laat ik het anders vragen, wat voor motor vind je mooi?quote:Op donderdag 14 mei 2015 12:51 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Zo, theorie maar vast gepland voor 1 juni, nu nog een goede rijschool vinden.
Waarom vraag je dat altijd als iemand is geïnteresseerd in motorrijles nemen? Ik zie het verband niet echt.quote:Op donderdag 14 mei 2015 13:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
Laat ik het anders vragen, wat voor motor vind je mooi?
Omdat wat voor motor boeiender is om over te praten dan rijles.quote:Op donderdag 14 mei 2015 13:50 schreef Etsu het volgende:
[..]
Waarom vraag je dat altijd als iemand is geïnteresseerd in motorrijles nemen? Ik zie het verband niet echt.
Ja, maar als je dat niet weet/geen verstand van hebt?quote:Op donderdag 14 mei 2015 13:54 schreef Yreal het volgende:
[..]
Omdat wat voor motor boeiender is om over te praten dan rijles.
Daarom vraag ik dan wat ze mooi vinden, zodat ik een suggesties zou kunnen doen en ze zelf ontdekken waar hun voorkeur ligt..quote:Op donderdag 14 mei 2015 13:55 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ja, maar als je dat niet weet/geen verstand van hebt?
Ohquote:Op donderdag 14 mei 2015 13:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
Daarom vraag ik dan wat ze mooi vinden, zodat ik een suggesties zou kunnen doen en ze zelf ontdekken waar hun voorkeur ligt..
quote:Op donderdag 14 mei 2015 13:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
Laat ik het anders vragen, wat voor motor vind je mooi?
Goede smaakquote:Op donderdag 14 mei 2015 14:13 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar ik begrijp dat dat vrij oncomfortabel is op de snelweg.
Deze vind ik ook mooi:
[ afbeelding ]
Dat is wel om te janken ja. Ik ben ook 2 meter, en de meeste japanse brommers zijn eruit als schakelbrommers. Pas bij dikke bmw's lijkt het ergens opquote:Op donderdag 14 mei 2015 14:15 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Maar moet wel op mijn lengte letten, 2 meter plus en 115 kilo moet er wel op passen.
Allemachtig.quote:Op donderdag 14 mei 2015 14:15 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Maar moet wel op mijn lengte letten, 2 meter plus en 115 kilo moet er wel op passen.
En anders bij het circus.quote:Op donderdag 14 mei 2015 14:58 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Kan altijd nog uitsmijter worden als dat rechten niets wordt.
1.83quote:
Bazenlengtequote:
Tering, aardige lengte. Verklaart ook gelijk het gewicht.quote:Op donderdag 14 mei 2015 14:15 schreef Phaelanx_NL het volgende:
quote:Op donderdag 14 mei 2015 18:07 schreef Blistering het volgende:
[..]
Tering, aardige lengte. Verklaart ook gelijk het gewicht.
Of je moest fatty zijn natuurlijk.
quote:
Zit nu op ongeveer 15% vet, gaat nog wel wat af.quote:Op donderdag 14 mei 2015 18:07 schreef Blistering het volgende:
[..]
Tering, aardige lengte. Verklaart ook gelijk het gewicht.
Of je moest fatty zijn natuurlijk.
dammm.... Dat is wel heel veel spier.quote:Op donderdag 14 mei 2015 18:29 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Zit nu op ongeveer 15% vet, gaat nog wel wat af.
Jij gaat op mijn lijstje van mensen die ik niet in het donker in een steegje wil tegenkomen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 18:29 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Wat doe je dan nog met een meestertitel op zak? Meester in de rechten en master uitsmijter met zulke statsquote:Op donderdag 14 mei 2015 18:29 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Gordon, Gerard J., Phaelanx.quote:Op donderdag 14 mei 2015 18:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jij gaat op mijn lijstje van mensen die ik niet in het donker in een steegje wil tegenkomen.
Gerard Joling is irl tof hoor!quote:
Was het mooi vent?quote:
ahjoh! Meen je niet?! Nijmegen is veel toffer.quote:
op het station. Snel weer door.quote:Op donderdag 14 mei 2015 19:11 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
ahjoh! Meen je niet?! Nijmegen is veel toffer.
Waar was je dan? Universiteit is vrijwel geheel gesloten..
Och vent, wat moet je toch in godsnaam op 't station? Trein zeker niet uitgeweest dan? Hier valt zowat niets over te stappen tenzij je richting limburg gingquote:
ik kwam uit Limburg. Even curryworst wezen eten in Duitsland.quote:Op donderdag 14 mei 2015 19:27 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Och vent, wat moet je toch in godsnaam op 't station? Trein zeker niet uitgeweest dan? Hier valt zowat niets over te stappen tenzij je richting limburg ging
Zonder Bobby Kimball zeker.quote:
Jaloersquote:
Zie zo 1-2-3 geen afwijkend vereiste in de wet, dus in beginsel is het antwoord ja.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 10:57 schreef Yreal het volgende:
[..]
een al bestaande holding b.v. Mag toch gewoon gebruikt worden voor een aandelenfusie?
ik zag ze ook niet, maar wilde het even vragen voor het geval ik wat miste. Thanks.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 11:41 schreef eriksd het volgende:
[..]
Zie zo 1-2-3 geen afwijkend vereiste in de wet, dus in beginsel is het antwoord ja.
Nee.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 12:18 schreef Yreal het volgende:
[..]
ga eens langs een belastingadviseur. Er valt best nog wat winst te behalen lijkt mij...
Thuglifequote:
Volgens mij niet. Kun je natuurlijk wel omheen met legaten en dat soort fratsen. Of je kunt bij testament een stichting oprichten die vermogen in een bv stort.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 13:44 schreef Yreal het volgende:
Kan je een bv eigenlijk benoemen als erfgenaam?
Weet ik niet, ik kan het niet vinden. Maar als je de algemene artikelen over testamentair erfrecht (1-8 en 42-62) doorleest is elk artikel zo geformuleerd dat het eigenlijk alleen over natuurlijke personen kan gaan. Zie bijvoorbeeld art 3, 55 en 56. Vandaar dat ik niet denk dat het kan.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 14:42 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik was net aan het zoeken in de wet.Waar staat dat?
ik lees het eigenlijk ook niet terug. Maar aan een stichting kan het wel. Dus waarom het aan een b.v. dan niet zou kunnen...quote:Op vrijdag 15 mei 2015 14:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Weet ik niet, ik kan het niet vinden. Maar als je de algemene artikelen over testamentair erfrecht (1-8 en 42-62) doorleest is elk artikel zo geformuleerd dat het eigenlijk alleen over natuurlijke personen kan gaan. Zie bijvoorbeeld art 3, 55 en 56. Vandaar dat ik niet denk dat het kan.
Betaalmuur, henkie. Maar wat staat er in?quote:Op vrijdag 15 mei 2015 14:47 schreef eriksd het volgende:
http://www.recht.nl/vakli(...)genaam-of-legataris/
Weet ik veel, gooi het ding in de kluwer.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 14:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Betaalmuur, henkie. Maar wat staat er in?
Ik denk dat het idd wel kan, want zie art. 2:30 lid 1 BW. Een vereniging waarvan de statuten niet zijn opgenomen in een notariële akte, kan geen erfgenaam zijn (dit is dus een informele vereniging).quote:Op vrijdag 15 mei 2015 14:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik lees het eigenlijk ook niet terug. Maar aan een stichting kan het wel. Dus waarom het aan een b.v. dan niet zou kunnen...
Google books.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 14:51 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik denk dat het idd wel kan, want zie art. 2:30 lid 1 BW. Een vereniging waarvan de statuten niet zijn opgenomen in een notariële akte, kan geen erfgenaam zijn (dit is dus een informele vereniging).
Bij een stichting en een BV zie ik een soortgelijke bepaling niet, dus ik denk dat het wel kan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
quote:Op vrijdag 15 mei 2015 14:53 schreef eriksd het volgende:
Maar geldt dit voor elke rechtspersoon? Elk artikel dat ik tegenkom noemt (net als die van jou) de stichting en vereniging.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zie art. 2:3 BW. In het artikel staat echt 'rechtspersonen', anders staat dat fout.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 14:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar geldt dit voor elke rechtspersoon? Elk artikel dat ik tegenkom noemt (net als die van jou) de stichting en vereniging.
Het zal wel kunnen - anders had men dat wel gezegd. Alleen geen weldenkend persoon die dit gaat doen natuurlijk - je gaat in de verdubbelaar qua belasting.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 14:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar geldt dit voor elke rechtspersoon? Elk artikel dat ik tegenkom noemt (net als die van jou) de stichting en vereniging.
hoezo?quote:Op vrijdag 15 mei 2015 15:03 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het zal wel kunnen - anders had men dat wel gezegd. Alleen geen weldenkend persoon die dit gaat doen natuurlijk - je gaat in de verdubbelaar qua belasting.
Ik heb geen idee waar je nu op doelt.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 15:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
hoezo?
Ik zit met die bedrijfopvolging. Leek me wel aardig als de holdingen van de kinderen de aandelen kregen en niet de kinderen zelf. Maar volgens mij kom ik dan met het voortzettingsvereiste in de knel.
Wat gebeurt er met erfbelasting als ik een BV aanwijs als erfgenaam?quote:Op vrijdag 15 mei 2015 15:10 schreef Yreal het volgende:
[..]
wat bedoel jij met de belastingverdubbelaar?
Valt onder 'overige' (30/40%).quote:Op vrijdag 15 mei 2015 15:12 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat gebeurt er met erfbelasting als ik een BV aanwijs als erfgenaam?
ooooh dat bedoel je. Sorryquote:Op vrijdag 15 mei 2015 15:12 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat gebeurt er met erfbelasting als ik een BV aanwijs als erfgenaam?
En wat hebben de aandeelhouders van de BV dan als gestort kapitaal? 0 gok ik. Dus uitkeren is dividendbelasting en box 2.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |